Fokus på træning.


Cykeldrengen
 Share

Recommended Posts

Lørdag den 09.06.2007

Træt efter arbejde, men trodsede trætheden kørte nordpå med god kammerat. Kørte langs vandet til Rønde og herefter videre til Kaløvig. Da vejret er helt fantastisk fortsatte jeg derefter alene til Agri bakke i Mols bjerge som jeg passerede og derefter kørte imod Århus igen. Især på hjemturen hvor jeg kørte alene kunne jeg mærke trætheden indhente :crazy: mig og jeg er sikker på at jeg var lige ved at falde i søvn på cyklen ihvertfald en gang. Kørte sammenlagt 90 fede km. Gennemsnitshastighed 33.8 km/h.

Slutteligt til dem der ikke kender Agri bakke så er der lidt fakta. Starter lidt uden for Knebel og stiger op mod Agri. På midten er der 250 meter med en gns.stigning på 10%. Startes der i Vrinners (ad Ø. Bakkevej) er bakken 1.600 meter, 65 højdemeter og har en gns. stigning på 4,1% :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: .

Kilde. www.climbs.dk.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vil lige lægge en lille hilsen nu jeg alligevel læser med hello.gif

Det lyder som nogle rigtige dejlige cykleture ud i det ganske danske land smitten.gif- godt du lyttede lidt til din take away-pusher :wink:

- Ja og det er det også! Sammenlignet med løb og især indendørstræning er landevejskørsel en fed sport idet man ikke kun får trænet men også kan nå langt omkring og se en masse spændende ting :4thumbup:.

Mandag den 11.06.2007

Svømmetur med Spinningsilden i Århusbugten. Havde lige spist men heldigvis svømmede vi kun en ganske kort tur. Nåede derfor ikke at få et ildebefindende, men såfremt det var sket var jeg nok blevet reddet i land igen.

Tirsdag den 12.06.2007

Har ligget underdrejet i arbejde de sidste 2 døgn, men havde en cykleaftale idag. Vi kørte en relativt kort tur til Odder og hjem. Ruten gik af små landeveje med masser af bakker. Gennemsnit lige på den rigtige side af 30 km/h. Efterfølgende havbad ved Tangkrogen. Må endnu engang konstatere at badevendet allerede nu er dejligt varmt og det kun kan anbefales at hoppe en tur i vandet x1 dagligt :bubblebath:.

x1

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Denne uge har været præget af for meget arbejde og for lidt træning :crazy:. For at kompensere for dette havde jeg planlagt cykeltur til Vejle T/R, men desværre regner det jo :nonono:. Satser på at gennemføre turen imorgen.

Træningsupdate for de sidste dage:

Onsdag den 13.06.2007

Eftermiddagsregn resulterede i tur til fitnesscenteret hvor der blev kørt spinning i 2 timer og 30 min. Fik trådt godt igennem især i løbet af den første time. Den anden time var OK, måtte dog lige tanke kulhydrat i form af bananer for at holde benene friske. Kørte med gennemsnitspuls på 153. Max puls 178.

Torsdag den 14.06.2007

Havde faktisk ømme ben her dagen efter spinning. Valgte derfor at køre en lille landevejstur gennem Marselisborgskoven og langs vandet til Odder. Herefter hjem igen ligeledes langs vandet. Kørte 60 km. Gennemsnitshastighed 32.1 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 16.06.2007

Regnen væltede og vælter fortsat ned i stænger :sneaky2:. Men trodsede vandet og begav mig på løbetur ud i Marselisborgskoven. Alternativet i form af løb på løbebånd var trods alt for surt. Da jeg kom et stykke ud af Strandvejen havnede jeg i en større gruppe løbere der lige var påbegyndt Århus marathon :bowdown: . Med pulsen skruet godt op kunne jeg følge med, men valgte at dreje mod højre efter vi havde passert Varnapalæet og løb så ind på små bakkede skovstier. Det viste sig at være en ganske god oplevelse at løbe rundt i regnen og de betragtelige mængder mudder der er på skovstierne. Ydermere ganske afslappende at høre når regnedråberne lander på bøgebladene med et lille plask. God tur, fik løbet 10 km. Tid 41 minuter.

Om eftermiddagen trodsede jeg endnu engang regnen og kørte til små to timer YOGA. Igen et kvalitetstræningspas der udover at være fysisk hårdt også gjorde noget ved mig rent mentalt. Det kan det være svært at "geare ned" efter meget arbejde især hvis man har et stort arbejdspres og en forkert beslutning kan få alvorlige konsekvenser. Har ofte oplevet at tankerne farer rundt efter for meget arbejde og at det er svært at komme ud af denne stressede tilstand. Med YOGA får man ro i kroppen og i sindet der giver overskud til større reflektion og overskuelighed i livet der jo nogle gange hvis ikke mange gange kan være noget værre rod :blush:. Heldigvis er den arbejdsmæssige situation ikke så presset resten af sommeren. Med andre ord bliver der plads til mere YOGA og dermed (forhåbentlig) ligevægt i livet......

Håber så bare på godt vejr imorgen (læs ingen regn), så der bliver mulighed for cykelpas i tørvejr.

God aften :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 16.06.2007

Regnen væltede og vælter fortsat ned i stænger :sneaky2:. Men trodsede vandet og begav mig på løbetur ud i Marselisborgskoven. Alternativet i form af løb på løbebånd var trods alt for surt. Da jeg kom et stykke ud af Strandvejen havnede jeg i en større gruppe løbere der lige var påbegyndt Århus marathon :bowdown: . Med pulsen skruet godt op kunne jeg følge med, men valgte at dreje mod højre efter vi havde passert Varnapalæet og løb så ind på små bakkede skovstier. Det viste sig at være en ganske god oplevelse at løbe rundt i regnen og de betragtelige mængder mudder der er på skovstierne. Ydermere ganske afslappende at høre når regnedråberne lander på bøgebladene med et lille plask. God tur, fik løbet 10 km. Tid 41 minuter.

Om eftermiddagen trodsede jeg endnu engang regnen og kørte til små to timer YOGA. Igen et kvalitetstræningspas der udover at være fysisk hårdt også gjorde noget ved mig rent mentalt. Det kan det være svært at "geare ned" efter meget arbejde især hvis man har et stort arbejdspres og en forkert beslutning kan få alvorlige konsekvenser. Har ofte oplevet at tankerne farer rundt efter for meget arbejde og at det er svært at komme ud af denne stressede tilstand. Med YOGA får man en ro i krop og i sind der giver overskud til større reflektion og overskuelighed i livet der engang imellem kan være noget værre rod :blush:. Heldigvis er den arbejdsmæssige situation ikke så presset resten af sommeren. Med andre ord bliver der plads til mere YOGA og dermed (forhåbentlig) ligevægt i livet.

Håber så bare på godt vejr imorgen (læs ingen regn), så der bliver mulighed for cykelpas i tørvejr.

God aften :4thumbup:

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Søndag den17.06.2007

Her til morgen var vejret ganske glimrende med lidt sol og hvide skyer samt blå himmel enkelte steder. Besluttede derfor hurtigt at jeg ville køre turen til Vejle og hjem igen. Kørte af den gamle landevej til Skanderborg og videre imod Horsens. Mødte en del cykelryttere der var igang med et licensløb. Der var flere jeg kendte bla. M som i løbet af kort tid har kørt mange gode resultater hjem - respekt for hende :4thumbup:. Efter at have passeret Horsens blev jeg desværre indhentet af DMI`s forudsigelser om dårligt vejr, idet helvede brød ud med masser af slagregn som resulterede i at jeg var gennemblødt i løber at ca. 1 minut. Kørte dog videre og ankom til Vejle og mors varme mad :4mewantfood:.

Efter mad og et par kopper kaffe gik det hjemad igen. Heldigvis regnede det ikke da jeg kørte afsted op af Horsensbakken (500m og 7% stigning), men regnen kom igen kort efter at have passeret byskiltet og så stod ellers ned i stænger hele vejen til Århus. Havde enkelt punktering omkring Horsens men kom ellers uskadt hjem igen. Kørte sammenlagt 143 km. Gennemsnitshastighed 32.9 km/h.

Fortsat god weekend og håb om snarligt tørvejr.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Tirdag den 19.06.2007

Har sovet nogle timer efter arbejde, men var til gengæld frisk da jeg mødte op til YOGA. Timen var ganske hård og gav sved på panden hos mange. Jeg havde rigtig god balance i kroppen og for første gang lykkedes det at lave en rimelig skulderstand (dog med lidt hjælp fra den søde instrktør). Fik eller hygget med de øvrige yogier efter træningen. Vi glæder os alle til næste uge hvor der kommer gæsteinstruktør fra Indien bare for at undervise os.

Nå men havet kalder til et aftenbad og derefter søvn :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så nærmer tiden sig til Sjælland rundt. Ser frem til de 288 km på landevejen og håber bare på at vejret bliver bedre end det er nu. Husker stadig Århus- København hvor vi kørte 355 km i øsende regn :crazy: :crazy: NOT NICE. Mht. træningen ville jeg gerne have kørt nogle flere længere ture på mere end 150 km for at vende kroppen til at sidde lang tid i sadlen. Satser på at vejret arter sig i weekenden så der bliver mulighed for at cykle fra somerhuset til familiefødselsdag og tilbage igen, men det vil tiden vise. Om ikke andet kan jeg genopleve stemningen fra sidste weekend med 150 km i regn.

De sidste dages træning har ellers båret præg af at der også skulle arbejdes, men lidt er det blever til, så here it comes.

Onsdag den 20.06.2007

Kunne lige presse en enkelt spinningtime ind mellem arbejde og Phd.-middag. Kørte en time med god musik og totalt flow. Gennemsnitspuls 157. Max puls 175.

Torsdag den 21.06.2007

Landevejskørsel nordpå til Kaløvig og hjem igen. Kørte 75 km. Gennemsnitshastighed 34.4 km/h.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 24.06.2007

Denne weekend var der fødselsdag og derfor familiefrokost det meste af lørdagen. Fik heldigvis kombineret familiefrokosten med træning idet jeg cyklede frem og tibage. Forlod Kalundborg og kørte af rute 04 imod Roskilde. Vejen snoede sig i bakket landskab de første 30 km hvor jeg kørte i OK kuperet terræn med skov, enge og marker. Da jeg havde passeret Jyderup gik det anderedes lige ud og jeg ankom til Roskilde efter at have siddet 2 timer og 40 minutter i sadlen. Havde på det tidspunkt kørt lige godt 90 km, hvilket var et længere end forventet, med det må hænge sammern med at ruten var noget mere snoet end den tilsvarende motortrafikvej.

Efter at have spist og været ude og gå en laaang tur :devil:, begyndte det at vælte ned med regn og jeg planlagde derfor at tage toget tilbage. Men regnen var pludselig ovre og derfor kunne jeg til min families undren og rysten på hovederne cykle vestpå igen.

Vejen tilbage bar præg af let modvind og trætte ben. Egentlig burde benene ikke være trætte efter små 100 km, men grunden til at de aligevel var trætte må hænge sammen med den lange "pause" ved familiefødselsdagen og iøvrigt sparsom udstrækning. Turen tilbage var med lunt vej og sol samt udsigt til ihvertfald 5 Sankt Hans bål. De sidste 5 km var dog ingen fornøjelse idet jeg manglede sukker og derfor nåede at blive rigtig godt utilpas inden jeg kom til en tankstation. Her fik jeg dog hurtigt indtaget 200 gr. chokolade og kunne så køre de sidste kilometer på hovedet hjem i seng.

Køte sammenlagt 176 km. Gennemsnitshastighed 32.4 km/h

Link to comment
Share on other sites

Århus - Roskilde på cykel. Man kan ikke andet end at tage hatten af for den bedrift. Også selv om du kører på chokolade :tongue:

Har du skiftetøj med eller er du social i cykeldresset - ikke at det kommer mig ved men er lidt nysgerrig nu det ikke er første gang du laver den slags.

176km :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Århus - Roskilde på cykel. Man kan ikke andet end at tage hatten af for den bedrift. Også selv om du kører på chokolade :tongue:

Har du skiftetøj med eller er du social i cykeldresset - ikke at det kommer mig ved men er lidt nysgerrig nu det ikke er første gang du laver den slags.

176km :bowdown:

Hej Gregers

Nu må jeg lige indrømme at jeg cyklede fra Kalundborg og ikke fra Århus. Afstanden er dog den samme medmindre jeg cyklede rundt på dækket under overfarten. Selvom jeg nok kunne finde på det så er det nok forbudt.

Mht. påklædningen vil jeg skynde mig at fortælle at jeg kører med en lille let rygsæk hvor der lige er plads til rent skiftetøj og et par sko.

Med andre ord så kan det kun anbefales at kombinere cykling med familiebesøg. Det eneste man skal passe på med er alkoholen...

Fortsat god vind til dig på landevejen :bigsmile:

Mandag den 25.06.2007

Fri fra arbejde idag :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:. Kørte i let modvind og lidt regn til Kaløvig. På hjemvejen tog regnen til og jeg endte med at at være gennemblødt. Da vejene var lige så våde som mig tog jeg en afstikker på vejen hjem og kørte af Grenåvej fremfor den vanlige rute gennem Risskov. Begrundelsen for afstikkeren er at cykelstierne langs Strandvejen er i dårlig stand med masser af sten, jord og glasskår. Ikke lige til en landevejscykel og slet ikke i regnvejr. Kørte 75 km. Genenmsnitshastighed 33.4 km/h.

- Senere idag YOGA med ny instruktør. Det bliver spændende.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 25.06.2007 - Fortsat

Var til YOGA med gæsteinstruktør, hvilket var spændende. Den yogaform der blev undervist i hedder Hatha og er noget anderledes end den vanlige astanga yoga. Indledelsesvist lavede vi en lang række vejrtrækningsøvelser hvor vi bla. øvede vejrtrækning gennem henholdsvis højre og venstre næsehalvdel. Derfter en lang række øvelser bla. skulderstand og hovedstand igen med meget fokus på vejrtrækningen. Sluttede af med afslapning, hvilket var fint da de sidste øvelser var hårde.

Tiradag den 26.06.2007

Skulle have været til Hatha yoga (se ovenfor), men nåede det ikke pga arbejdet :devil::devil:. Kørte derfor 40 km landevej med mørke skyer i horisonten, men det blev heldigvis ikke til regn. Gennemsnitshastighed ca. 33 km/h.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Træningsupdate for ugen der næsten er gået...

Onsdag den 27.06.2007

Ville gerne have været en tur på landevejen med det regnede hele dagen og dermed var det afgjort at der skulle køres spin. Det blev til 70 minutter med meget mellemtakt og stående intervaller. OK træning meen det er bedre at være udenfor :bigsmile:.

Torsdag den 28.06.2007 og fredag den 29.06.2007

Ingen træning. Derimod blev torsdagen brugt på at ordne cyklen så alt var parat til fredag eftermidag hvor turen gik til Køge for at køre Sjælland rundt.

Lørdag den 30.06.2007

:bigsmile::bigsmile::bigsmile: Sjælland rundt :crazy::smile::tongue:

Vågnede op tidligt lørdag morgen hvor vejret i Køge viste sig fra sin bedste side med blå himmel og sol. Da fredagen og lørdag nat havde været præget af regn og for mit vedkommende tvivl om jeg overhovedet gad at køre så langt i dårligt vejr, var det gode vejr ensbetydende med at jeg ikke var i tvivl længere men ville afsted.

Løbet startede fra Køge havn lidt i 7 for vores vedkommende. Herfra kørte vi i solskind og ganske frisk modvind sydpå til Præstø og herefter imod Næstved. Desværre var jeg så uheldig af styrte efter ca. 80 km. Jeg landede på højre side og fik nogle ret store hudafskrabninger på underben og ende, men kunne rejse mig og hoppe i sadlen igen. Var dog ganske øm resten af løbet og havde helt glemt hvor s..... ondt det gør når sårene skal renses med vand og sæbe for at få fjernet grus og asfalt der sidder alt for godt fast. Cyklen fik desværre også nogle ridser men om ikke andet så kan man se at den bliver brugt.

Efter at have passeret Næstved Kørte vi videre til Skælskør og herefter nordpå til Korsør. Det var helt rart at køre imod nord da dette betød at vi ikke længere havde modvind men derimod sidevind. Dog havde de mange kilometre i modvind været OK da vi fulgtes med et par stærke ryttere som tog deres del af slæpet.

DMI havde lovet regn og den kom da også. Omkring Korsør brød helvede ud og så regnede det ellers resten af vejen til Køge med undtagelse af de sidste 10 km. Til trods for regn gennemførte vi alle løbet godt hjulpet af varm kaffe, sandwich og røde pølser ved depoterne.

Da jeg kom i mål sagde min cykelcomputer at jeg havde kørt 290 km. Gennemsnitshastigheden lå på 32.9 km/h.. Ialt tog det knap 10 timer at gennemføre løbet. Er ganske godt tilfreds med tiden og synes overordnet ikke at der havde været meget spildtid. Derimod var pauserne brugt på at spise samt hjælpe med en enkelt punktering.

Idag søndag holder jeg træningsfri. Et mørbanket i kroppen efter styrtet, men kan ikke andet end sende en venlig tanke til de rare samaritter der rensede alle mine hudafskrabninger til trods for hylen og skrigen fra min side :crazy:.

Og slutteligt mht. det næste løb. Min cykelmakker er allerede begyndt at tale om Sønderjylland runt. Til det kan jeg dog kun sige at jeg eventuelt kører såfremt det IKKE regner. Det er OK at køre 100 km i regn, men når man pludselig skal sidde i sadlen og køre noget længere end 100 km mens det står ned i stænger ja så forsvinder det morsomme....

- Fortsat god dag.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Godt kørt :4thumbup: ledt snit over så lang distance.

Synd med regnvejret - det er ufortjent når et sådant arrangement løber af stablen at det regner.

Og så god bedring med ben og balle :doktorsmilie:

Tak - og indrømmet jeg har ligget noget underdrejet de sidste dage. Dels har der været problemer med smerter efter styrtet. Ydermere har jeg haft en halsbetændelse som dog er på retur nu. Slutteligt blev jeg stivkrampevaccineret. Selve sikket gjorde ikke spor ondt. Men til gengæld har jeg kunne mærke det de efterfølgende to dage hvor jeg følte at jeg var blevet sparket af en hest på skulderen.

Trods ovenstående dårligdomme er der blevet trænet lidt. Og here it comes.

Mandag den 02.07.2007

Mærkværdigvis gjorde det ikke ondt i bækkendet når jeg cyklede. Kørte 60 minutters spin. OK flow og bare rart at være igang.

Tirsdag den 03.07.2007

Små to timers YOGA. Fik igen øvet sklulderstand samt meget mere. Synes at skulderstanden lykkedes meget godt, men der er stadig lang vej til perfektion, eller som min yogainstruktør siger. " Vi er alle elever hele livet !".

Onsdag den 04.07.2007

Kørte 70 minutters spin med masser af fart og fed musik. Gennemsnitspuls 160. Max puls 177. Var efterfølgende træt som et helt alderdomshjem, men har fri idag torsdag, så der har været mulighed for at sove lidt længere end jeg plejer.

Har også brugt morgensrtunden på at tænke den videre træning igennem. Bla. har jeg overvejet den videre målsætning og er endnu ikke kommet frem til en plan. Tænker dog på at køre Nordjylland rundt (250 km.) idet løbet ligger den 11.08.2007 i slutningen af min ferie hvilket er perfekt. Ville også gerne til at køre noget mere intervalkørsel for at forbedre tiderne på de korte ture. Overvejer stadig at melde mig ind i klub og så deltage i de arrangementer som tiden tilllader. Fortsætter under alle omstændigheder med YOGA som er det fedeste supplement til landevejsørsel og spin.

God dag :superman:

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 05.07.2007

Fri fra arbejde :tongue:. Dagen idag skal bruges på at slappe af. Kørte derfor fra morenstunden en tur på landevejen imod Djursland. Da der var en ganske god vind fra vestlig retning skulle der trædes i pedalerne på udturen der endte ved Kaløvig Slotsruin, samt hjemad igen. Kørte sammenlagt 75 km. Kan mærke at kroppen stadig er træt efter sidste weekend og halsbetændelsen hvilket også kan ses på gennemsnitshastigheden på 31.9 km/h. Det skal slutteligt nævnes at der kun faldt enkelte regndråber på turen og det var ikke nok til at kunne kaldes for en regnbyge. Men det begynder sikkert at regne i eftermiddag - Lortevejr :sneaky2:.

Fortsat god dag og weekend der snart er to come..

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 05.07.2007

Fri fra arbejde :tongue:. Dagen idag skal bruges på at slappe af. Kørte derfor fra morenstunden en tur på landevejen imod Djursland. Da der var en ganske god vind fra vestlig retning skulle der trædes i pedalerne på udturen der endte ved Kaløvig Slotsruin, samt hjemad igen. Kørte sammenlagt 75 km. Kan mærke at kroppen stadig er træt efter sidste weekend og halsbetændelsen hvilket også kan ses på gennemsnitshastigheden på 31.9 km/h. Det skal slutteligt nævnes at der kun faldt enkelte regndråber på turen og det var ikke nok til at kunne kaldes for en regnbyge. Men det begynder sikkert at regne i eftermiddag - Lortevejr :sneaky2:.

Fortsat god dag og weekend der snart er to come..

ENIG!! Det er simpelthen noget lortevejr ... Skoven er for muderet og landevejen er altså osse svær at finde motivation til i det vejr.

Tillykke med det fine sjælland rundt resultat. Den er altså noget sjovere i godt vejr .....

Link to comment
Share on other sites

ENIG!! Det er simpelthen noget lortevejr ... Skoven er for muderet og landevejen er altså osse svær at finde motivation til i det vejr.

Tillykke med det fine sjælland rundt resultat. Den er altså noget sjovere i godt vejr .....

Tak! - Og jeg kan kun være for enig. Det er surt at vejret ikke rigtig er så godt, især nu hvor ferien står for døren for mange af os. Jeg forsøger dog at køre kortere ture trods regn. Ture længere end 100 km i regn vil jeg helst undgå.

Fredag den 06.07.2007

60 minutters spin indenfor. Blev dog våd af sved i det varme lokale, men iøvrigt god time.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 07.07.2007 - 14 dage til ferie

Kørte landevej med cykelmakker og 2 seje piger der bestemt kan træde i pedalerne :superman:. Vi kørte i rigelig modvind til Ry og hjem igen. Kørte igennem Jeksendalen så ruten var meget kuperet med især små bakker med gode stigninger. Turen til Ry var hård idet vi hele tiden måtte kæmpe imod vinden. Vejen hjem gik derimod legende let. Ingen sol og heldigvis først regn da vi var kommet hjem. Kørte 80 km. Gennemsnit 30.9 km/h.

Om eftermiddagen 2 timers YOGA. Der var nogle nye elever på holdet som virkelig fik sved på panden selv efter de første øvelser. Jeg kom til at tænke på hvor vigtigt det er at holde sig i god fysisk form, også selvom man i perioder har travlt og ikke har "tid" til at træne regelmæssigt.

Fortsat god dag :bigsmile:.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 09.07.2007

60 minutters spin. Gad bare ikke inden timen men da musikken kørte så kørte jeg med og det endte med at blive en superhård time der for mit vedkommende bestod af et langt interval med høj kadance.

Tirsdag den 10.07.2007

Små to timers YOGA :4thumbup:.

Har ellers besluttet at holde en (forhåbentlig kort) pause med træningen. Efter styrtet på Sjællend rundt har jeg haft tiltagende omdt primært i venstre bækkenhalvdel. Smerterne forværres ved gang og ja nu også ved cykling. Forløbig er det blevet til to dages pause, jeg savner at komme ud men kan mærke at generne aftager. Satser på træning i weekenden, men må nok desværre konludere at det ahænger af helbredet :sneaky2::sneaky2:.

God aften!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 14.07.2007

Det er vel ikke korrekt at kalde 3 dage uden træning for en pause? Men OK smerterne i hj. ben er næsten væk (ihvertfald når jeg cykler), og dermed synes jeg det var på høje tid at komme i sadlen igen. Allierede mig med min super cykelmakker som har et dårligt knæ efter cykelløb og afsted gik det i nordlig retning. Ude i Løgten begyndte knæet at drille så jeg fortsatte alene imod Kaløvig. Det var en fantastisk fornemmelse at komme på landevejen efter en uges pause og man kan nærmest mærke hvordan det klør inden i musklerne når de belastes på bakkerne, hvilket er en fed fornemmelse :superman:. Havde egentlig planlagt at køre 80 km, men det var for lidt. Fortsatte derfor fra Kaløvig ud gennem Mols Bjerge og endte i Fuglsø hvorefter det gik hjem igen. De sidste 35 km var i Hård modvind. Endte med at køre en slags restitutionstræning de sidste 15 km idet det blev for meget med konstant blæst i hovedet. Fed tur, ingen regn men lidt for meget blæst. Kørte 120 km. Gennemsnitshastighed på 30.9 km/h. pga. blæsten.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 16.07.2007

Træt efter nattearbejde men i anledning af at det er blevet sommer kørte jeg en landevejstur. Kørte en kort tur på lige godt 50 km i kuperet terræn omkring Marselisborgskoven og Fløjlstrup samt Norsminde. Prøvede at køre efter min puls med intervaller på 8 min hvor jeg lå med en puls i området 168-172, efterfulgt af et interval hvor pulsen fik lov at ligge fra 145 og opefter. Synes umiddelbart at træningen var ok. Hastigheden afhang selvsagt af om det gik op eller ned :smile:, kørte med et samlet gennemsnit på 34.5 km/h, hvilket er Ok i det kuperede terræn. Gennemnittspulsen var 156 med en Max puls på 176, hvilket for mit vedkommende svarer til en mellemhård spinningtime.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 17.07.2007

2 timers YOGA. Ville gerne have kørt lidt landevej, men tiden var ikke til det. Derimod aftenyoga og derefter på hovedet i seng.

Torsdag den 19.07.2007

Sidste uge inden ferie hvor der er mange opgaver der skal løses på arbejdet. Har derfor xtra travlt hvilket desværre går ud over træningen herunder især de lange landevejspas. Idag blev det til 10 km løb i Marselisskoven ad en godt kuperet rute. God løbetur i skoven hvor de gamle marathon drømme blev genoplivet, men det bliver ikke aktuelt her til efteråret da formen ikke er til 42 km løb lige nu. Løb på 40 min og 40 sek. Gennemsnitspuls 159. Max puls 174.

Har iøvrigt pauseret mit medlemsskab i fitnesscenteret. er træt af indendørs træning og melder mig ud medmindre jeg får for mange abstinenser i løbet af sommeren.

To arbejdedage og så er det ferie :4thumbup: :blush::wub::w00t::laugh::strat::pumpin::blahblah::4trumpet::superman:. Med andre ord bliver der tid til landevejscykling, løb og svømning. Håber bare på :sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share