Fokus på træning.


Cykeldrengen
 Share

Recommended Posts

Mandag den 06.08.2007

Hjemvendt fra 2 uges tiltrængt ferie i sommerhus som er brugt på afslapning, maling af hus og træning. Det er blevet til løbeture i området af variende længde på 5- 14 km samt svømmeture i havet mellem badebroerne....

Landevejscyklingen er det ikke blevet så meget af og det er primært fordi der frem til nu har været regntid herhjemme. Har dog været ude og køre nogle ture i området mellem Kalundorg, Roskilde og Sorø.

Igår blev det rigtig sommer og da valget stod mellem at køre i bil fra Vejle til Århus eller tage turen på cyklen ja så var det valget let og det blev til 78 km med god gennemsnitshastighed på 34.5 km/h. Blev dog sat ud af spillet omkring Skanderborg idet mit bagdæk flækkede da jeg kørte over et eller andet skarpt :devil: . Det var heldigvis muligt at køre på dækket men ikke så lang tid så jeg punkterede for anden gang, men denne gang kun ca 1500 meter fra hulen så jeg gik hjem.

Bortset fra at jeg skal ud og købe nye dæk idag, så skal det lige nævnes at jeg stadig har 1 uges ferie hvor planen er en cykeltur (over Kalundborg) til venner i København. Ydermere er der Nordjylland rundt næste weekend hvor jeg endnu ikke har besluttet om jeg vil deltage på et enmandshold!

:tongue::bigsmile::cool:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er blevet til løbeture i området af variende længde på 5- 14 km samt svømmeture i havet mellem badebroerne....

Landevejscyklingen er det ikke blevet så meget af og det er primært fordi der frem til nu har været regntid herhjemme. Har dog været ude og køre nogle ture i området mellem Kalundorg, Roskilde og Sorø.

Det lyder jo som om du snart er klar til triathlon? :wink:

Ydermere er der Nordjylland rundt næste weekend hvor jeg endnu ikke har besluttet om jeg vil deltage på et enmandshold!

Lyder som en god idé :smile: Hvilken af ruterne overvejer du at snuppe?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder jo som om du snart er klar til triathlon? :wink:

Nej der skal mere til før jeg er klar til triathlon. Nu er der ikke så langt mellem badebroerne og dermed blev der ikke svømmet mere end 300-600 meter af gangen. Iøvrigt blev der kun svømmet brystsvømning fordi min crawlstil ikke dur og jeg er bange for at stikke hovedet ned i en brandmand.

Lyder som en god idé :smile: Hvilken af ruterne overvejer du at snuppe?

Såfremt der bliver kørt Nordjylland rundt bliver det den lange på 250 km. Det skal nok være muligt at gennemføre, men jeg gider ikke køre i regnvejr på de lange løb da det er prøvet xflere tidligere.

Mandag den 06.08.2007

Med nye dæk på landevejscyklen gik det i sol og frisk vind nordpå til Løgten, Rønde og videre til Kaløvig for derefter at køre hjem igen. Måtte i et enkelt "depot" ved Følle Strand da der var brug for mere vand i sommervarmen. Kørte 75 km. Gennemsnit 32.5 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Skulle du bestemme dig for 125 km på Nordjylland rundt så smid lige en pm. Jeg kører den som tidligere fortalt men kun hvis der er godt vejr. Har dog ikke længere den store lyst til de lange distancer så jeg holder mig på 125 km distancen. Vi er ikke milevidt fra hinanden så vidt jeg kan se på vores trænings hastigheder dog med et + til dig, så vi kunne måske have gevinst af at trække lidt for hinanden.

Beslutter du dig for 250 så vil jeg bare sige god tur. Og husk at gemme lidt kræfter til det sidste stykke fra frederikshavn og hjem. Der er der tradition for både vind og bakker.

Link to comment
Share on other sites

Skulle du bestemme dig for 125 km på Nordjylland rundt så smid lige en pm. Jeg kører den som tidligere fortalt men kun hvis der er godt vejr. Har dog ikke længere den store lyst til de lange distancer så jeg holder mig på 125 km distancen. Vi er ikke milevidt fra hinanden så vidt jeg kan se på vores trænings hastigheder dog med et + til dig, så vi kunne måske have gevinst af at trække lidt for hinanden.

Beslutter du dig for 250 så vil jeg bare sige god tur. Og husk at gemme lidt kræfter til det sidste stykke fra frederikshavn og hjem. Der er der tradition for både vind og bakker.

Lyder som en rigtig god ide. Der er endda den fordel at man kan sove lidt længere såframt der "kun" køres 125 km., - og jeg har stadig ferie :bigsmile:

Tirsdag den 07.08.2007

Rolig (restitutions)træning. Kørte gennem Marselisborgskoven og sydpå til byskiltet i Hov. Tilstræbte at pulsen lå i intervallet 110-125 (130). Kørte 61 km. Gennemsnitshastighed 29.7 km/h.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 09.08.2007

Landevejskørsel fra Kalundborg til København. Kørte af Nationalruten (04) fra Kalundborg til Roskilde og herefter langs befærdede veje til Valby bakke og Østerbro. Desværre var der alt for mange lyskryds med rødt lys på den sidste 1/4 af ruten. Men vejret var godt og kun med lettere modvind. Kørte 109 km. Gennemsnitshastighed 30.9 km/h.

Torsdag den 10.08.2007

Som ovenfor, bare i modsat rækkefølge. Genemsnitshastighed 31.7 km/h.

Efterfølgende ca. 600 m svømning i havet. Ganske hårdt da der var en del bølger.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Fredag den 11.08.2007

DMI har lovet regn og torden dd., hvorfor der blev kørt en times spin. Gennemsnitspuls 158. Max puls 174. Må efterfløgende konkludere at jeg stadig er addicted af fitness så det bliver ikke til nogen udmeldelse fra fitnesscenteret, ihvertfald ikke lige nu :bigsmile:.

Go weekend!

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 11.08.2007 - næstsidste feriedag :crazy:

Havde lyst til at smutte nordpå og deltage i Nordjylland rundt men vejret så ikke ud til at blive godt hvorfor jeg blev hjemme.

Deltog istedet i fællestræningen hvor der foruden mig desværre kun mødte 2 op. Det manglende fremmøde må skyldes vejret idet det regnede da vi kørte sydpå. Meen heldigvis stoppede regnen efter 10 km. kørsel og resten af træningen kom til at foregå i tørvejr.

Idet vi pga. det manglende fremmøde ikke kunne køre differentieret i mindre gruppen, valgte vi en bakket rute hvor der var mulighed for at køre op af bakkerne mere end 1 gang. Dette var helt Ok da vi dermed alle fik noget ud af turen. Kørte 85 km. Gennemsnitshastighed 29.5 km/h.

Her til eftermiddag knap 2 timers YOGA. Det var varmt men helt godt. Endte med at blive tilfreds med min hovedstand omend der er meget at lære endnu.

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 12.08.2007 - sidste feriedag (i denne omgang!)

Nåede hele to træningspas denne dag.

1. træningspas.

Kørte nordpå i ganske god modvind af en noget bakket rute. Vi kørte 60 km. Gennemsnitshastighed 32.4 km/h.

2. træningspas

En times spin. Benene var noget møre, hvilket også kan ses på pulsdata. Gennemsnitspuls 150. Max puls 168.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 11.08.2007 - næstsidste feriedag :crazy:

Havde lyst til at smutte nordpå og deltage i Nordjylland rundt men vejret så ikke ud til at blive godt hvorfor jeg blev hjemme.

Deltog istedet i fællestræningen hvor der foruden mig desværre kun mødte 2 op. Det manglende fremmøde må skyldes vejret idet det regnede da vi kørte sydpå. Meen heldigvis stoppede regnen efter 10 km. kørsel og resten af træningen kom til at foregå i tørvejr.

Idet vi pga. det manglende fremmøde ikke kunne køre differentieret i mindre gruppen, valgte vi en bakket rute hvor der var mulighed for at køre op af bakkerne mere end 1 gang. Dette var helt Ok da vi dermed alle fik noget ud af turen. Kørte 85 km. Gennemsnitshastighed 29.5 km/h.

Her til eftermiddag knap 2 timers YOGA. Det var varmt men helt godt. Endte med at blive tilfreds med min hovedstand omend der er meget at lære endnu.

Du kunne nu sagtens have smuttet nordpå. Vejret var gråt men det holdt tørt til engang om eftermiddagen. ( Og der villle vi nok ha' været færdige længe :smile: )

Hyg!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 14.08.2007

Havde en deadline rent arbejdsmæssigt som desværre resulterede i at det ikke var muligt at deltage i fællestræning på landevejen. Blev imidlertid færdig men arbejdet forbløffende hurtigt og hoppede i løbeskoene og løb ud i Marselisborgskoven. Jeg har en fast rute på 10 km som jeg plejer at løbe men desværre var skoven fyldt af mennesker der var igang med at gennemføre den årlige motion iform af DHL-walken. Valgte derfor en alternativ rute ligeledes i kuperet terræn på ca. 11 km. Løb 45 min. Gennemsnitspuls 158. Max puls 171.

Link to comment
Share on other sites

Tid til update...

Torsdag den 16.08.2007

En times pop-spinning med kammerat. Kørte 2 lange intervaller mest i mit eget tempo, dvs med en kadance der er hurtigere end enkelttakt og ingen spurt...

Fredag den 17.08.2007

8 km fredeligt løb inden aften- og natte arbejde.

Søndag den 19.08.2007

Kørte med godt tempo ud til Kaløvig og derefter hjem igen. På hjemturen lå jeg og kørte om kap med en anden rytter. Var max busted op af de lange bakker omkring Løgten hvor vi lå med et snit på 34-36 km/h. Kørte 70 km med et gennemsnit på 34.9 km/h. Herefter 15 km stille rullen gennem byen, en tur ud i Moesgaard skov og derefter hjem. OKAY tur :strat::beerchug::pumpin:.

Har stadig strøm i batterierne og satser på løbetur i aften med en af naboerne....

Link to comment
Share on other sites

70 km solo med et snit i nærheden af 35 og stadig have strøm på til en løbetur .... :bowdown:

Det kommer så sandelig an på hvor hurtigt der løbes! Jeg løb kun 5 km og tog ingen tid (havde glemt pulsur med vilje)....

Mandag den 20.08.2007

En times spinning i fitnesscenteret. Timen bestod af intervaller på 8-12 min. som for mit vedkommende mest var i mellemtakt. Drak ca. 2.5 l vand under og efter timen uden at min vægt ændrede sig. Det var varmt :devil:.

Link to comment
Share on other sites

70 km solo med 35 i snit er godt også selvom der ikke løbes bagefter. Stor respekt herfra!

Tak! Og indrømmet det var en hård tur men god alligevel :devil: .

Til gengæld er det ikke blevet til den store mængde træning i løbet af ugen og det skyldes simpelthen at tid er en mangelvare i min verden (og det er jeg sikkert ikke ene om).

Har dog fået trænet nogle timer men ikke fået kørt landevej.

Onsdag den 22.08.07

70 minutters spinning med masser af tempo og god musik, dvs. musik der blev hørt i forrige årtusinde.

Søndag den 26.08.07

Startede eftermiddagen med 10 km løb i Moesgaard skov. Var af en eller anden grund mere presset vejtrækningsmæssigt mere end jeg plejer på den kuperede rute. Tid 42 minutter. Gennemsnitspuls 157. Max puls 174. Herfter med nogle af cykelvennerne til en times spinning. Det var en perfekt disponeret time der bestod af et langt interval. Gennemsnitspuls 165. Max puls 180.

God aften !

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 28.09.2007

7 km løb langs vandet og gennem Mindeparken hjem. Tid 26 min og 49 sek.

Fredag den 31.09.2007

60 minutters spin hvor vi kørte to lange intervaller afbrudt af en kort pause. God træning med efterfølgende ædeorgie med træningsvenner.

Lørdag den 01.09.2007

Efter arbejde 12 km løb i Marselisborgskoven. Fedt at opleve total fornemmelse af flow hvor åndedræt og krop arbejder sammen og giver en fornemmelse af at man kan løbe uendeligt langt. Løb dog kun ud til Ørnereden og derefter hjem. Ialt 12 km i kuperet terræn da jeg startede med at løbe op gennem koven imod Oddervej. Tid 47 min og 40 sek. Genemsnitspuls 154. Max puls 171.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 03.09.2007

Startede med løb over til det lokale fitnesscenter. De 3.5 km var lidt hårde pga rygsækken der var fyldt med træningsgear. Ydermere lykkedes det mig at tale i mobiltelefon det meste af vejen, hvilket kunne mærkes på vejrtrækningen.

Derefter en times spinning hvor vi gav den max gas. Kørte med en gennemsnitspuls på 162. Max puls 174. Ville egentlig gerne have kørt en time mere, men havde aftale med kammerat i Århus festuge...

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Efter en pause fra MOL og især min egen log er jeg tilbage igen. Pausen er ikke ensbetydende med at der ikke er blevet trænet. Derimod har jeg fået kørt landevej, spinnning og købt nye løbesko som bliver brugt 2-3x om ugen.

De sidste uger har jeg tænkt over hvad træningen fremover skal bruges til. Jeg har kigget på cykelcomputeren og kan se at der er blevet kørt ca. 7000 km landevej i perioden februar og frem til nu. Når jeg så samtidig læser min log igennem kan jeg da også se at at det er blevet til en del ture af varierenede længde. Den sidste måned har jeg dog befundet mig i lidt at et dødvande sådan rent træningemæssigt idet jeg har manglet motivation. Jeg har tidligere skrevet at jeg trænet for i bund og grund at have det fysisk og psykisk godt og sådan forholder det sig stadig, men jeg mangler en overordnet målsætning.

Jeg må dog konkludere at genenmlæsing af loggen har hjulpet, for den dokumenterer rigtig godt hvordan de mange timers træning er brugt i løbet af sommeren. Samtidig vækker læsningen gode minder fra rigtig mange træningspas med gode venner såvel som alene i naturen.

Det jeg vil forsøge her i løbet af efteråret er fortsat at holde mig træningsaktiv udendørs med løbeskoene i Marselisborg Skov samt cykelture på landevejen. Jeg vil gerne helt ud af fitnesscenteret, men tror at det bliver svært nu hvor vinteren står for døren. Ydermere vil jeg tænke mere over hvad målsætningen skal være fremover udover at have det godt med træningen (også selvom det er et udemærket mål i sig selv :blush:). En af de muligheder jeg vil overveje er om jeg skal melde mig ind i den lokale cykelclub, eller om jeg fortsat kun skal køre landevej med "teamet".

Nå men ikke flere spekulationer og navleroderi, nu skal der dumpes noget træning...

Søndag den 14.10.07

Landevejstur fra hulen og til Hov. Kørte 65 km. Gennemsnitshastighed 30.3 km/h.

Mandag den 15.10.07

1 times spinning. Det var bare for varmt og jeg manglede motivation :cry:.

Onsdag den 17.10.07

70 minutters spin. Helt OK, men ingen pulsdata da uret var hjemme.

Torsdag den 18.10.07.

Løbetur igennem Marselisborg Skov. Det blev til ca. 12 km. på 50 min.

:bigsmile: GO AFTEN!

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 19.10.07

En times efter arbejde spinning. Vejret har været rigtig flot men koldt. Burde have kørt landevej men det må blive en anden dag.

Næste uge til København på kursus. Har fundet et hotel der ligger lige ved siden af en spinning-central. Satser med andre ord på morgenspin HELE ugen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share