Fokus på træning.


Cykeldrengen
 Share

Recommended Posts

Hej Rune og Mettehelena

- Ja mandag er bare ugens værste dag. Vi burde danne en forening hvis formål skulle være at afskaffe mandag og evt indføre en ekstra lørdag istedet. Min mandag har vist sig at være ekstra slem da jeg har fået influenza og nu ligger i sengen. Da jeg i morges meldte mig syg, tænkte jeg, at nu slipper jeg i det mindste for at arbejde. Må dog indrømme at jeg hellere vil være rask og på arbejde end syg og i sengen...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Rune og Mettehelena

- Ja mandag er bare ugens værste dag. Vi burde danne en forening hvis formål skulle være at afskaffe mandag og evt indføre en ekstra lørdag istedet. Min mandag har vist sig at være ekstra slem da jeg har fået influenza og nu ligger i sengen. Da jeg i morges meldte mig syg, tænkte jeg, at nu slipper jeg i det mindste for at arbejde. Må dog indrømme at jeg hellere vil være rask og på arbejde end syg og i sengen...

Mandage sucks :nonono:

Go bedring til dig, er enig i at det trods alt er bedre at være på arbejde end at være syg hjemme (selvom jeg måtte slæbe mig afsted i morges...)

Link to comment
Share on other sites

Tak skal i have! - Og idag går det bedre, jeg kan mærke at virusinfektionen er ude af kroppen, men er fortsat træt.

Tirsdag den 20.04.2007

På grund af nyligt overstået infektion valgte jeg udelukkende lettere træning idag.

Startede med at køre en landevejstur fra Århus til Hov og hjem igen. Vejret var rigtig godt med sol, blå himmel og kun lettere modvind på hjemturen. Selve ruten er noget af en nuturoplevelse idet man kører gennem det meste af Moesgaard Skov og efterfølgende langs havet til Hov med udsigt til Tunø og Samsø. Kørte 65 km. Gennemsnitshastighed 31 km/h. Endvidere ny hastighedsrekord på den nye cykel med 65 km/h ned af bakken lige syd for Moesgaard Museum :4thumbup:.

Sidst på eftermiddagen 1 times power-YOGA. Vi lavede mange skulderøvelser og rygøvelser hvilket var perfekt efter turen på landevejen. Fik varme i kroppen og sved på panden.

- Og nu pasta med hvidløg, persille og (dåse)tun. Mon ikke jeg er helt rask i morgen?

God aften til alle.

Link to comment
Share on other sites

Træningsupdate for de sidste døgn.

Torsdag den 22.03.2007

Startede roligt op efter infektion og kørte 1 times spin. OK time, men mangler generelt motivationen for mere indendørs træning. Det er med andre ord rigtig godt at der er forår på vej!

Fredag den 23.03.2007

Landevejskørsel til Kaløvig slotsruin og hjem igen. Ganske god vind fra nord, så der måtte trampes godt i pedalerne på turen ud. Derimod var turen hjem en sand fornøjelse med sol, varme og MEDVIND. Kørte 80 km. Gennemsnitshastighed 31 km/h.

- God weekend :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 24.03.2207

Mega monster møghamrende træt efter sidste døgns arbejde :dropjaw:. Men nu er foråret her. Trodsede derfor trætheden og kørte nordpå i ganske god modvind. Nåede Rønde og 2 venner der var på vej hjem så jeg lavede et U-turn og kørte med tilbage til Århus. Relativ kort tur på 65 km. Gennemsnit 31 km/h.

Her til eftermiddag halvanden times YOGA og derefter....... Søøøvn!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 24.04.2007 - fortsat

Dagen YOGA fortjener lige et par ord. Træningen varede små 2 timer og var bare god. Vi lavede mange benøvelser der gav sved på panden. Fik også øvet skulderstand hvor både min yoga-makker og jeg som vanligt havde problemer, men med god instruktion blev resultatet Ok, især hvis jeg selv skal vurdere det :4thumbup: .

Sluttede af med god afspænding. Troede at jeg efter timen ville være mere end busted men er frisk og udhvilet.

God aften !

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Søndag den 25.04.2007

Forår og sol er perfekt til landevejskørsel. Havde aftale med kammerat om at cykle fra Vejle til Århus. Da jeg fra morgenstunden befandt mig i Århus måtte jeg derfor først køre til Vejle. Kørte langs den gamle landevej med enkelte afstikkere af mindre veje. Havde ganske let rygvind og ellers sol direkte i ansigtet - PERFEKT :4thumbup: :4thumbup:. Det blev til 80 km inden jeg nåede Vejle. Gennemsnitsfart 34.7 km/h. Kørte derefter hjem igen men denne gang valgte vi at køre over Odder og ud til kysten over Saksild Strand og hjem til Århus. Det blev til meget :blahblah: :blahblah: og derfor ingen gennemsnitshastighed. Kørte dog sammenlagt 169 km idag.

God aften :smile:

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ferie denne uge. Trods dette har jeg haft meget travlt med mange forskellige opgaver der er blevet udskud pga travlhed i dagligdagen. Er her til morgen blevet færdig med malig af et værelse i lejligheden, hvilket er et projekt der har ventet lang tid på at blive udført. Malingen blev købt dengang det blev planlagt at male rummet. På låget af spanden stod der at det var i 2004, så det var vel på tide...

Træningsupdate for de sidste dage.

Mandag den 26.03.2007

Kørte 65 km landevej på den nye cykel. Turen gik gennem bakket terræn til Hov og ad kysten hjem igen. Vi havde modvind på hele ruten, hvordan det så end kan lade sig gøre ? Gennemsnitshastighed ca 30 km/h.

Om aftenen 1 times spinning.

Tirsdag den 27.03.2007

1 times astanga YOGA med yoga makker. En rigtig godt time med masser af sjov og hårde øvelser. Er stadig lidt øm i skuldre og ryg her til morgen. Om det er yogaen eller maling af lejligheden der er skyld i dette er uvist?

Onsdag den 28.03.2007

70 minutters spin til fed musik. En anelse varmt men fik drukket rigeligt. Gennemsnitspuls 150. Max puls 170.

God forårsdag :superman:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 29.03.2007

Endnu en forårsdag med sol og behagelig temperatur. Havde planlagt landevejskørsel og kom godt afsted. Mødte dog ret hurtigt en god østenvind så turen gik først ud langs Viborgvej for at købe en længe ønsket vindtæt overtræksjakke. Med prisskiltet flagrende i nakken (opdagede det først da jeg kom hjem :4thumbup: ) kørte jeg til Kaløvig slotsruin og derefter hjem igen. Havde frisk sidevind på hele turen, der dog mest af alt føltes som modvind :tongue:. Ikke flere ture langs kysten når der er østenvind :devil:. Kørte sammenlagt 87 km. Gennemsnitshastighed 30.1 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 30.03.2007

Endnu en dag med østenvind. Kørte derfor ind i landet gennem Jeksen Dalen og imod Ry. Efter at have passeret Jeksen kørte jeg imod Skanderborg og videre til Stilling. Herefter rundt om Stilling sø og til slut nordpå til Århus. En rigtig fed tur i bakket terræn men med masser af sol og kun lettere modvind på hjemturen. Kørte 75 km. Gennemsnitshastighed 31.8 km/h.

Eftermiddagen med 2 timers spinning. Fik kørt mange intervalture i siddende og stående mellemtakt. Gik sukkerkold i 2 time og "opfandt" i den forbindelse en ny drik der smagte fantastisk! Hældte en kop varm orangete sammen med ca. 10 sukkerknalder i drikkedunken. Herefter blev drikkedunken noget blød i det hvorfor jeg tilsatte en kop kold vand. Det færdige resultat var al energidrik overlegen :superman: (og hvis der er en der har drukket meget energidrik, ja så er det mig).

Godnat og sov godt !

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 01.04.2007

Havde hviledag igår, hvilket var godt givet ud da benene var friske idag :4thumbup:.

Havde aftalt lang tur på landevejen idag. Vejret var fint med en ganske svag østlig vind samt masser af sol og varme. Kørte fra Århus og ud på Djursland hvor der blev prøvet kræfter med Mols bjerge. Derefter hjem igennem Rønde og videre langs havet til Århus. De sidste 12 km foregik i godt tempo hvor vi lå med 37-38 km/h trods trætte ben. Kørte sammenlagt 119 km. Gennemsnit 31.2 km/h :superman:.

Har eller aftalt diverse løb i løbet af sommeren. Forløbig satser jeg på længere løb og vil meget gerne køre Sjælland rundt samt Nordjylland rundt. Har besluttet ikke at køre de korte motionsløb fordi de er for farlige med for mange styrt.

- Fortsat god dag/aften.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 02.04.2007

Første dag på nyt arbejde som desværre ligger helt oppe i Viborg hvilket betyder en del transport. Har dog gjort op med mig selv at det især nu er vigtigt at få indbygget regelmæssige træningspas i dagligdagen for at opretholde fysisk såvel som mentalt velbefindende :4thumbup:.

Kom sent hjem fra 1 arbejdsdag idet der var et ufrivilligt stop i Langå. Heldigvis nåede jeg en kvalitets spinningtime hvor vi kørte i ca 60 minutter. Nåede ret hurtigt en fornemmelse af flow og kunne have kørt meget længere men da det var sidste time på programmet måtte jeg af cyklen.

Tirsdag den 03.04.2007

Der var planlagt landevejskørsel idag og umiddelbart havde jeg mest af alt lyst til at blive hjemme og sove men heldigvis kom jeg afsted. Vi kørte nordpå i massiv modvind og nåede Løgten. Herefter gik det ind i landet af bakkede veje som jeg ikke har kørt på før. Endte ved Følle Strand og kørte med behagelig rygvind og smuk solnedgang hjem igen :sun:. Det var fedt at opleve at det er muligt at køre et kvalitets cykelpas trods meget arbejde. Ydermere går vi imod lysere tider så vi kan snart køre endnu længere inden det bliver mørkt. Kørte 69 km. Gennemsnitshastighed 30.1 km/h.

Imorgen arbejde men derefter PÅSKE med MANGE FRIDAGE :4band:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 04.04.2007

Kørte ugens bedste spinningtime. Denne er exstra lang hvilket betød sammmenlagt 80 minutters kørsel for mit vedkommende. Timen bestod af en række intervaller på 7-16 minutter hvor der blev kørt tempokørsel primært i mellemtakt. Intervallerne bestod af skiftende siddende og stående kørsel og musikken var perfekt! Det er fedt at opleve at det til trods for god form stadig er muligt at opleve en fornemelse af træthed efter en enkelt time omend denne her var exstra lang :4thumbup:. Ingen pulsdata da uret lå derhjemme.

Om aftenen hygge med løbemakker. Marathon planerne er ikke opgivet. Derimod står det meget sløvt til med mine intentioner om at løbe 30-40 km om ugen, så løbeskoene må ud i lyset igen :crazy:.

Link to comment
Share on other sites

Skærtorsdag

Til trods for at løbeskoene er fundet frem igen foregik dagens træning på ryttercyklen. Jeg må indømme at jeg nyder løb i naturen men landevejscykling er nu engang nummer 1 :superman: :4thumbup:. Især efter at jeg har købt ny cykel har det været svært at motivere sig til regelmæssigt løb. Dette er også betinget af at vi er nogle stykker der har planlagt en del cykelløb henover sommeren. Det første løb jeg satser på er Grejsdalsløbet medio maj. Dette løb skulle være hårdt idet de 167 km eller 200 km skulle være krydret med mange bakker.

Dagens træning foregik på landevejen. Med alt for meget modvind kørte vi mod vest til Jeksendalen hvor vi fandt en meget kuperet rute som vi kørte tempoture på. Nogle ture senere kørte jeg videre i strid modvind til Ry. Da jeg ankom til byen sagde cykelcomputeren 55 km. Gennemsnit 27.1 km/h, hvilket var OK set i lyset af den stride modvind. Kørte herefter hjem med god medvind som gjorde at jeg nærmest svævede over bakkerne. På vej ind af Brabrandstien kom jeg desværre til at nulstille computeren men så dog at jeg i løbet af foråret har kørt 1000 km på den nye cykel :cooldance:.

Link to comment
Share on other sites

Langfredag

Endnu en dejlig forårsdag med masser af sol og blå himmel :sun:. Havde aftale om landvejskørsel med min cykelmakker klokken 10. Igen idag var vinden frisk til hård fra nordvest så vi valgte at starte med det sure og kørte derfor imod vest til Ry. Valgte en rute ud igennem Jeksen dalen der er rigeligt kuperet. Efter en masse hårdt slid ankom vi til Ry og bageren hvor vi fik pizzasnegle nam nam.. Herefter kørte vi til Skanderborg og videre hjem til århus. Kørte sammenlagt 76 km. Gennemsnit 29.4 km/h.

- Havde planlagt løb her til eftermiddag og nåede også igang men kunne med det samme mærke ømheden i benene og alt for høj puls efter 2x landevej med strid modvind. Droppede løbet og satser istedet på lang tur imorgen :4trumpet:. Det er jo vigtigt med restitution.

Fortsat god dag :4thumbup:

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 07.04.2007

Endnu en dag med forår i luften. Dagens træning måtte derfor foregå udenfor på landevejen. Havde cykelaftale og klokken 10 gik det nordpå med ganske god modvind. Vi kørte til Rønde, videre forbi Kaløvig Slotsruin og derefter ud i bjergene på Mols. Området er efter min mening det bedste cykelterræn i Danmark - hverken mere eller mindre :innocent:. Vi fik kørte en masse "bjergkørsel" omkring Agri og især Agri bakke. Kørte derefter ned til Femmøller med 60 km/t og endte hos den lokale bager som iøvrigt laver nogle fantastiske hindbærsnitter :bigsmile: :4mewantfood:. Herefter til Fuglsø, over bjergene igen og slutteligt hjemad i endnu engang modvind (Vindretningen havde åbenbart skiftet :devil:). Kørte 115 km. Gennemsnitshastighed 29.5 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 08.04.2007

Formiddagsspin hvilket passer godt til vejret hvor det vælter ned med kold regn :thumb_down:. Kørte sammenlagt 56 minutter. Benene var lidt ømme efter de sidste dages landevej, men pulsen var god. Gennemsnitspuls 154. Max puls 171.

Satser på at resten af dagen bliver til restitution :tongue:.

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 09.04.2007

1. Landevejspas :superman:.

Igen idag en dag med fed landevejsstræning. Vi kørte fra Århus og ud igennem Jeksendalen til Jeksen By og derefter til Skanderborg og slutteligt over Odder hjem. Ruten er meget kuperet og tempoet på bakkerne var højt så jeg var maksimalt presset, hvilken er en fed fornemmelse. Ville ønske at jeg havde haft pulsur med da jeg er sikker på at have nået min maxpuls mindst et par gange. Havde enkelt punktering få kilometer fra Århus - ØV :crazy:. Kørte 74 km. Gennemsnitshastighed 31.7 km/h.

2. Landevejspas :superman::superman:.

Ville gerne køre lidt længere idag så efter at have været hjemme og pumpe ekstra luft i slangen kørte jeg nordpå langs havet, igennem Løgten til Følle Strand. Umiddelbart herefter vendte jeg om og kørte hjemad. På hele turen blæste det godt og der drev flere byger drev ind over landet, hvilket ikke gjorde så meget da jeg havde den nye vandafvisende jakke på! Kørte 55 km. Gennemsnitshastighed 33.5 km/h.

Landevejspas 1+2= 129 km.

Ved gennemsyn af loggen kan jeg hurtigt regne ud af der er kørt 479 km. landevej samt nogle spinningtimer denne uge. Er yderst tilfreds med dette, med samtidig lidt utifreds med at der ikke er blevet løbet. Jeg har det dog sådan at det lige nu er landevejskørslen der trækker og ydermere har jeg ikke tid og energi til mere træning. Derfor bliver løbeskoene lagt nogle dage på hylden sammen med den dårlige samvittighed. Satser dog stadig på nogle løbepas når jeg har LYST, TID og ENERGI til dette...

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har det dog sådan at det lige nu er landevejskørslen der trækker og ydermere har jeg ikke tid og energi til mere træning. Derfor bliver løbeskoene lagt nogle dage på hylden sammen med den dårlige samvittighed. Satser dog stadig på nogle løbepas når jeg har LYST, TID og ENERGI til dette...

Det er nemlig rigtigt, ellers bliver det for surt at træne.

Ellers fed og motiverende log at følge, får helt lyst til at slæbe raceren med til Århus næste gang :wub:

Link to comment
Share on other sites

Det er nemlig rigtigt, ellers bliver det for surt at træne.

Ellers fed og motiverende log at følge, får helt lyst til at slæbe raceren med til Århus næste gang :wub:

Du skal være mere end velkommen! Jeg kender efterhånden en del gode ruter af varierende sværhedsgrad. Det eneste problem med Jylland er (mod)vind i et omfant jeg ihvertfald ikke har oplevet på Sjælland :smile:

Link to comment
Share on other sites

Damn.. enten er du superhurtig - eller også er jeg superlangsom :wink: Imponerende gennemsnitshastigheder du præsterer! :4thumbup:

Min hastighed på en ryttercykel afænger især af 2 ting. For det første er det altid lettere at køre i gruppe. Jeg mener at have læst at man kan spare helt op til 30% af kræfterne såfremt man ligger "godt på hjul". Dernæst har jeg det meget svært med modvind! Havde feks sidevind på det meste af træningspas 2 i søndags, hvilket giver et par ekstra km til gennemsnittet.

By the way. Har du været til YOGA i fitnessDK?

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 10.04.2007

Kom for sent i seng igår aftes og for tidligt op her til morgen. Ydermere først hjemme fra arbejde klokken 18.30 hvorfor jeg egentlig havde planlagt at dagen skulle anvendes til restitution. Men til trods for ovenstående var jeg motiveret til at komme ud i luften. Valgte derfor at løbe en tur i Marselisborgskoven. Det blev til 9 km i kuperet terræn. Løb på 39 minuter. Gennemsnitspuls 157. Max puls 170.

- Og så er der vist kun en ting tilbage idag :sleeping: :sleeping: :sleeping: :sleeping: :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share