Fokus på træning.


Cykeldrengen
 Share

Recommended Posts

Min hastighed på en ryttercykel afænger især af 2 ting. For det første er det altid lettere at køre i gruppe. Jeg mener at have læst at man kan spare helt op til 30% af kræfterne såfremt man ligger "godt på hjul". Dernæst har jeg det meget svært med modvind! Havde feks sidevind på det meste af træningspas 2 i søndags, hvilket giver et par ekstra km til gennemsnittet.

By the way. Har du været til YOGA i fitnessDK?

Det er helt sikkert nemmere i en gruppe - studier af tidligere tur-logs afslører da også, at min gns. hastighed ved ture med klubben er i samme omegn.. men 33,5 km/t på en solotur kan jeg ikke helt konkurrere med :smile: Ellers fantastisk at vejret endelig er til cykling igen.

Mht. YOGA, så er det blevet ufrivilligt udsat pga. overarbejde på jobbet kombineret med en træls gang forkølelse.. er ellers flere år siden jeg sidst har været syg :dry: Men Yoga skal helt klart prøves!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Rune.

Go for YOGA :4thumbup: :4thumbup:

Onsdag den 11.04.2007

Dagens træning forgik på ryttercyklen med tur til Rønde og Kalvig Slotsruin. Vejret var godt og det var så varmt at jeg for første gang måtte smide min cykeljakke for ikke at gå til i varme :tongue:. Igen idag ganske god vind fra vestlig retning hvilket gav gode udfordringer på turen hjemad, men med solen i ansigtet var det OK :sun:. Køret 74 km. Gennemsnitlig hastighed 32.5 km/h

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 14.04.2007

85 hårde km på landevejene vest for Århus. Gennemsnitshastighed 32.2 km/h.

Efterfølgende 2 timers YOGA med mange øvelser for cykel- og løbefolk. Bare godt at få kroppen strukket igennem og 0-stillet til morgendagen landevejscykling :4thumbup: .

Godnat!

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 15.04.2007

For meget vin igår men heldigvis skulle vi først på landevejen kl. 11.00. Kørte imod vest gennem Jeksendalen til Ry og herefter tilbage over Skanderborg og Odder og langs vandet hjem. Ruten er mere end bakket så der var rigelige muligheder for at køre nogle hårde intervaller, hvilket vi vist også fik gjort. Kørte samlet 110 km. Gennemsnit 31.2 km/h.

Dermed er der kørt 474 km landevej denne uge. Kan godt mærke kilometerne idet vægten er på vej i nedadgående retning. Da jeg i forvejen er tyndt som et siv må der spises noget mere foder! :4mewantfood:

PS: Ikke mere alkohol før til efteråret - tidligst !!!! :nonono:. Har helt "glemt" hvordan det er at have tømmermænd også selvom en del af dem blev brændt af på landevejen.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 16.04.2007

Var egentlig meldt til spin men vejret var ganske enkelt for godt til at jeg kunne sidde indenfor. Kørte derfor den vanlige tur til Rønde og Kaløvig og videre ud imod Mols. Sprang bjergene over pga tiden, men trods dette var det en formidabel tur. Vejret var fantastisk og foråret er startet med fuld udblæsning. Kørte forbi flere rapsmarker hvor de gule blomser var sprunget ud og duftede ganske godt og nød alle de grønne farver med tjørn, kastanje og enkelte bøgetræer der var sprunget ud :4thumbup: :4thumbup: ... Nå men hvad angår cyklingen så blev der kørt 80 km. De 75 km var med tempo og resulterede i en gennemsnitshastighed på 35 km/h. De sidste 5 km var afruldning gennem byen.

Link to comment
Share on other sites

For meget arbejde og for lidt søvn har resulteret i at der desværre ikke er kørt landevej de sidste dage :crazy:, med lidt er der da sket.

Onsdag den 18.04.2007

70 min spin med gennemsnitspuls på 154. Max puls 174. Savnede bare ryttercyklen og landevejen...

Torsdag den 19.04.2007

Kom så sent hjem at der ikke var mulighed for landevej og sidste spinningtime var kørt. Løb 10 km i skoven. Tid 42 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 22.04.2007

Efter 3x flyvning og vin igår var jeg lidt træt da jeg vågnede til morgen her på Ringvassøya i Nordnorge hvor jeg er på ferie hos familien. Men vejret er fantastisk med masser af sne, sol og kun ganske let vind. Desværre har jeg ikke min cykel med og heller ikke mod på at køre på min søsters gamle havelåge, så jeg løb en tur istedet. Valgte at løbe på en asfaltvej der snoede sig langs havet i nordlig retning. Efter 30 minutters løb vendte jeg om og løb tilbage ad samme vej da det er en af de eneste veje på øen. Turen var utrolig smuk med 180 graders havudsigt og sneklædte fjælde. Løb 58 minutter. gennemsnitspuls 158 (turen var bakket). Max puls 174 :4thumbup:.

post-13772-1177260034_thumb.jpg :tongue:post-13772-1177308967_thumb.jpg :bigsmile:

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 23.04.5007

Idag var jeg med min søster i et norsk træningscenter. Da jeg efterhånden savner landevejscykling startede jeg med at køre 65 minutter på en spinningcykel. Kørte lange intervaller i mellemtakt efterfulgt af stående intervaller med mere belastning med det formål at presse pulsen mest muligt i vejret. Cyklen stod lidt afsides i motionscenteret og man kunne sidde og kigge direkte ud på en blå himmel og på de sneklædte fjelde omkring Tromsø. Helt OK! Gennemsnitspuls 156. Max puls 174 :4thumbup:.

Derefter var vi til en times spinning. Desværre passede mine klamper ikke til spinning cyklerne hvor der køres med shimano. Jeg måtte derfor bruge mine løbesko der så blev spændt fast til pedalerne med nogle neylon spænder. Derefter gik det derudaf på nordnorsk akkompangeret af 80er hits. Gennemsnitspuls 145. Max puls 172. Konklusionen må være at det er vigtigt at have ordentligt træningsudstyr og at løbesko er til løb og ikke spin. Spinningtimen mindede meget om det jeg udsættes for derhjemme, dog med den forskel at man træner halvanden time og at den sidste halve time er vægttræning. Dette sprang jeg over og fortsatte med nogle kilometers løb på et rigtig godt løbebånd. Det var rart at jeg ikke behøvede at skifte sko!!!

:alright::alright::alright:

Link to comment
Share on other sites

Hej Cykeldreng :smile:

superfede billeder :4thumbup:

Haster lige ind og kigger på et kort, hvor langt det ligger fra Ingøya ......

:sun:

Jeg sidder lige her med et kort. Så vidt jeg kan se ligge Ingøya (endnu mere) nordligt på højde med Nordkap på 70 graders bredde, hvorimod Ringvassøya ligge lige nord for Tromsø på 71 graders bedde.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Mandag den 23.04.5007

Idag var jeg med min søster i et norsk træningscenter. Da jeg efterhånden savner landevejscykling startede jeg med at køre 65 minutter på en spinningcykel. Kørte lange intervaller i mellemtakt efterfulgt af stående intervaller med mere belastning med det formål at presse pulsen mest muligt i vejret. Cyklen stod lidt afsides i motionscenteret og man kunne sidde og kigge direkte ud på en blå himmel og på de sneklædte fjelde omkring Tromsø. Helt OK! Gennemsnitspuls 156. Max puls 174 :4thumbup:.

Derefter var vi til en times spinning. Desværre passede mine klamper ikke til spinning cyklerne hvor der køres med shimano. Jeg måtte derfor bruge mine løbesko der så blev spændt fast til pedalerne med nogle neylon spænder. Derefter gik det derudaf på nordnorsk akkompangeret af 80er hits. Gennemsnitspuls 145. Max puls 172. Konklusionen må være at det er vigtigt at have ordentligt træningsudstyr og at løbesko er til løb og ikke spin. Spinningtimen mindede meget om det jeg udsættes for derhjemme, dog med den forskel at man træner halvanden time og at den sidste halve time er vægttræning. Dette sprang jeg over og fortsatte med nogle kilometers løb på et rigtig godt løbebånd. Det var rart at jeg ikke behøvede at skifte sko!!!

:alright::alright::alright:

Hey L :hippy:

Ser godt ud med træningen generelt og også i det norske :1356:

Kom nu godt hjem til :4band: party og danse pas

C U :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Hey L :hippy:

Ser godt ud med træningen generelt og også i det norske :1356:

Kom nu godt hjem til :4band: party og danse pas

C U :hippy:

Jo tak :smile:. Nu er jeg hjemme igen men what a trip... Der er flystrejke hviklet resulterede i meget ventetid og manglende bagage der fortsat befinder sig et sted mellem Tromsø og Århus.

Tisrdag den 24.04.2007

Ville egentlig gerne have løbet en tur men havde ømme ankler efter gårdsdagens træningspas hvor jeg kørte på spiningcyklel i løbesko. Besluttede derfor at vandre i fjeldet. Det blev til en hård tur på ca 4 timer hvor jeg vandrede i bakket terræn med meget sne. Turen blev også længere end planlagt da jeg egentlig skulle vandre langs et telfonkabel. Desværre kunne jeg ikke se forskel på telefonkabelet og almindelige elledninger, så jeg gik langs sidstnævnte og havnede langt inde i fjeldet istedet for at gå langt kysten. Men allright det var en smuk tur med sol og nordnorsk forår i luften.

Onsdag den 25.04.2007

Brok i div. lufthavne - Hvor blev jeg træt af sure mennesker :devil::devil::devil: Men hjemme igen og til 75 minutters hård spin. Ingen pulsdata da pulsmåleren ligger i min kuffert der befinder sig ????

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 26.04.2007

Hvor det bare fedt at det er blevet forår! Dagens træningspas foregik på landevejen hvor jeg cyklede til Mols, ud forbi Femmøller Strand til Fuglsø og derefter hjem igen. Gav den max gas på turen og havde da også et gennemsnit på 36 km/h efter de første 45 km. Til trods for kakaomælk, banan og en gang fruktmos gik jeg mere end sukkerkold de sidste 15 km hjem. Kørte 111 km. Gennemsnitshastighed 33.2 km/h. Skal til at øve mig lidt mere på det der med :4mewantfood: før og under længere cykelture!

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Til lykke med din log.

Bliver hurtig misubdelig på hvor hurtigt du kører. Ville være rart, hvis jeg selv kunne holde det samme snit-tempo, men desværre nej.

Hvad med at køre licensløb. Du ligger da med en snit-tempo, der ikke burde være så langt fra at kunne bruges til noget med yderligere træning.

Link to comment
Share on other sites

Til lykke med din log

Bliver hurtig misubdelig på hvor hurtigt du kører. Ville være rart, hvis jeg selv kunne holde det samme snit-tempo, men desværre nej.

Hvad med at køre licensløb. Du ligger da med en snit-tempo, der ikke burde være så langt fra at kunne bruges til noget med yderligere træning.

Tak :smile:.

Jeg har tidligere overvejet at køre mere intensivt og herunder satse på at komme til at køre licens. Desværre har jeg i perioder travt med især arbejde hvorfor det kan være svært med faste træningstider og lange landevejspas. Kørte feks kun ca. 3000 km på landevejen i 2006, hvilket er for lidt såfremt man vil køre løb.

God fornøjelse med din træning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hehe, jeg sad også og mumlede for mig selv over en 70 km restitutionstur med over 32 snit.

Flot kørt - også de andre ture naturligvis :bowdown:

OK indrømmet turen var alt andet end en resitutionstur. Min cykelmakker og jeg havde begge ømme trætte ben men pressede hinanden hvad angik distance såvel som hastighed. Resultatet blev en lang tur med hylen og skrigen især op af bakkerne :crazy: .

- Fortsat god weekend.

Link to comment
Share on other sites

Restitutionstur??? Damn :blink:

Tja må endnu engang indrømme at det ikke blev den restitutionstur som vi havde planlagt, men det er hvad der sker når 2 drenge kommer på landevejen i godt vejr :tongue:.

Mandag den 30.04.2007

Sent hjemme fra arbejde, men da det efterhånden er lyst det meste af aftenen kørte jeg til Kaløvig og hjem igen. Kørte 73 km. Gennemsnit 34.1 km/h.

- God aften!

Link to comment
Share on other sites

Nattearbejde og efterfølgende tur i sommerhuset med græsslåning, afbrænding af kvas og maling af hus har resulteret i at der ikke har været tid til den mængde cykling jeg gerne ville have gennemført. Men OK her kommer en update :innocent: .

Tirsdag den 01.05.2007.

10 km løb i skoven. Tid 42 minutter.

Onsdag den 02.05.2007

Træt som et helt alderdomshjem efter meget arbejde. Kørte derfor til xtra lang spinningtime. Der blev kørt nogle rigtig gode intervaller og musikken var som jeg kan lide den. Kørte 75 minuter uden egentlig pause. Gennemsnitspuls 154. Maximum puls 168.

Lørdag den 05.04.2007

Tilbage fra sommerhus og direkte til små to timers tiltrængt YOGA. Det var en rigtig god fornemmelse at strække hele kroppen igennem efter havearbejde og maling af sommerhus. Må også konkludere at timen var hård da især musklerne i overkroppen var ømme her til morgen :smile:.

Søndag den 06.05.2007

Dagen skulle bruges til en lang landevejstur. Havde aftalt at mødes med T et sted på Djursland og kørte derfor hjemmefra ved 10-tiden. Nåede desværre ikke længere end ca 1000 m idet dæk og slange blev revet op da jeg kørte over et glasskår :devil::devil:. Dækket var ikke til at redde så jeg måtte gå hjem for at sætte nyt dæk + slange på cyklen - BARE SKOD :crazy:. Da tidsplanen dermed skred aftalte vi derfor køre sammen fra Århus. Nåede knap 20 km nordpå og punkterede igen - DOBBELT SKOD :crazy:. Da jeg efterhånden kunne sammenlignes med et surt løg og dækket iøvrigt var godt mørt (ca. 3 år gammelt) valgte jeg derfor at køre hjem og håbe på at slippe for en tredie punktering. Nåede at køre 40 km og kom hjem med luft i slangen.

Da jeg ikke havde mod på at fortsætte dagens træning på en spinningcykel hev jeg vintercyklen med tykke gode dæk og indlæg frem :4thumbup:. Kørte til Kaløvig Slotsruin og hjem igen. hvilket blev til 73 km. Gennemsnitshastighed 34.5 km, hvilket jeg er tilfreds med især set i lyset af modvinden på hjemturen.

God aften :superman:.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share