Fokus på træning.


Cykeldrengen
 Share

Recommended Posts

Er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der oplever et kontroltab foran en buffet med mange forskellige retter og hvor man lige skal have en ekstra portion af alt det der smager godt :4mewantfood: :icecream: !!!

Tirsdag den 27.02.2007

Moesgaard tur/retur og da også rundt om egetræet....

Efter at batterierne var ladet op jvf. gårdsdagens log, hoppede jeg i løbeskoene og drønede en tur i skoven. Vejret var godt med kulde og masser af frisk klar luft. Skovstierne noget mudrede men uden sne og vand. Løb ud til Moesgaard strand og retur. Især hjemturen gennem tusmørket var super hvor jeg fik en god rytme i kroppen med masser af styrke i benene og god vejrtrækning. Må igen igen og endnu engang konkludere at løb i naturen er langt bedre en en tur på løbebånd i et fitnesscenter. Løb 16 km. Tid 68 minutter.

God aften til alle!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 269
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Havde planlagt en restitutionsdag igår og selv om jeg ikke havde lyst blev det nødvendigt da jeg fik et "maveonde" :crybaby: :dropjaw: som jeg ikke behøver at uddybe yderligere i denne log !

Torsdag den 01.03.2007

Var fortsat lidt træt her til morgen men efter at være kommet op gik det helt fint. Besluttede dog at aflyse planlagt løb og istedet tage til en times spin. Kørte 52 min. Gennemsnitspuls 153. Max puls 170. Bedømt på pulsen må jeg nok siges at være uden infektion idet min puls da plejer (ikke at det sker så tit) at ligge betydeligt højere især efter træningen. Det gjorde den ikke idag :1112: .

- Her til aften tun, bønner og grønt. Man bliver vel hvad man spiser !!!!!

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Havde desværre ikke mulighed for at skrive log igår så her kommer en træningsudate for de sidste dage.

Fredag den 02.03.2007

Efter endt slaveri (arbejde) var der aftalt træning i fitnesscenteret. Vi startede med en spinningtime der var ganske OK. Kørte 55 minutter. Gennemsnitspuls 148. Max puls 165. Herefter kunne jeg tage med til noget der hedder PUMP meen det lød ikke lige som noget for en cykeldreng så jeg blev på jernhesten og kørte en basistime. Kørte med konstant belastning uden pauser. Kørte 40 minutter. Gennemsnitspuls 140. Max puls 152.

Herefter hjemmelavet pizza og løbesnak. Det bliver sikkert til Berlin Marathon her til efteråret hvilket vel ikke er urealistisk?

Lørdag den 03.03.2007

Dagens træning foregik i skoven med løb til Moesgaard strand. Løb 16 km. Tid 65 minutter. Mht. ugens samlede løb er det lykkedes at få små 42 km i benene. Da jeg fortsat gerne vil ud og cykle bliver planen at jeg fremover gerne skulle løbe 30-40 km om ugen og i begyndelsen af juli vil jeg så intensivere løbet mhp. Berlin den 30.09.2007.

Go aften :superman:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 04.03.2007

Søndag er en god dag bortset fra en enkelt ting. Efter søndag kommer mandag og dermed arbejde :devil:.

Dagens træning bestod af to træningspas. Fra morgenstunden en times suveræn spin. Timen var bygget op med lange tunge intervaller i enkelttakt afbrudt af kortere intervaller i mellemtakt med max tryk i pedalerne - bare lækkert :w00t:. Musikken var god og afstemt til intervallerne så samlet var timen til et 13-tal. kørte 60 min. Gennemsnitspuls 150. Max puls 164.

Efter lidt frokost gik det ad landevejen imod nord på den nye cykel. Skal lige vende mig til at en karbon ramme laver nogel andre lyde end en aluramme. Men det er en mindre ting. Ihvertfald kan det mærkes at cyklen pludselig ikke vejer mere end 7.4 kilo. Solen skinnede og varmede ganske godt :sun:. Må konkludere at foråret er på vej. Kørte 60 km. Gennesnitshastighed i starten af 30erne.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 05.03.2007

Der var lovet regn dd. Havde derfor booket 2x spinn i fitnesscenter. Da jeg kørte fra arbejde var himlen imidlertid blå og solen skinnede. Behagelig overraskelse, der måtte udnyttes :cooldance:. Aflyste derfor spin og løb i skoven. Turen var i kuperet terræn og stierne var med rigeligt mudder. Benene havde ret beset brug for hvile fremfor løb så de var tunge og trætte. Løb derfor i behageligt tempo Det blev til 9 km. Tid 41 minutter.

God aften.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 06.03.2007

Spinning 1 time. OK men for mange stående intervaller især dem hvor man skal spurte. Genemførte 1 spurt og kunne pludselig mærke mine knæ på den dumme måde! Resten af timen foregik for mit vedkommende i et mere fysiologisk korrekt tempo. Tid 52 min. gennemsnitspuls 154. max puls 166.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 06.03.2007

Spinning 1 time. OK men for mange stående intervaller især dem hvor man skal spurte. Genemførte 1 spurt og kunne pludselig mærke mine knæ på den dumme måde! Resten af timen foregik for mit vedkommende i et mere fysiologisk korrekt tempo. Tid 52 min. gennemsnitspuls 154. max puls 166.

Hej CD.

Bliver lige lidt nysgerrig, i hvilket center træner du?

(Er ikke selv den største fan af stående hurtig tempokørsel :nonono: )

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det godt at høre at det ikke kun er mig der synes at tempokørsel ikke lige er sagen :4thumbup:. Jeg træner iøvrigt i fitnessDK sådan ligeligt fordelt på ishuset (Friskocentret) og i Busgaden. Enkelte gange når jeg er i København foregår træningen på Nygårdsvej.

Onsdag den 07.03.2007

Var lidt i tvivl om jeg skulle løbe eller spinne her idag og da jeg ike kunne bestemme mig blev det både til et løbepas efterfulgt af spinning.

Løb 11 km på løbebånd. Forsøgte med nogle tempointervaller (16 km/time) efterfulgt af roligere tempo (13 km/time). Manglede dog hurtigt motivationen. Skoven er meget bedre end et løbebånd hvor man glor lige ind i et fjernsyn uden lyd på!! Konklusionen må være at løbebåndet er godt når der skal tankes kilometer og man er i tidspres.

Efterfølgende spiningtime med lange intervaller og fed musik. Kørte 70 minutter uden pulsur.

Drak 4.5 liter væske under træningen og afsluttede denne med samme vægt som min udgangsvægt :w00t: . Det var varmt :blush: !

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Øv ærgeligt at høre med dit knæ. Jeg har også erfaring med at knæproblemer kan tage laaang tid. I sommer fik jeg er overbelatningsskade i hj. knæ og var nok lidt for hurtig med at begynde at cykle igen. DD. kan jeg stadig mærke knæet især når jeg kører langt eller kører tempokørsel med manglende belastning. Det sidste er jeg så stoppet med ! God bedring.

Fredag den 09.03.2007

Var umådelig træt efter nattearbejde og havde ikke tid til at fede den på sofaen da jeg skulle til spinningsildens PhD.-forsvar. Fik dog indbygget enkelt spinningpas i løbet af dagen. Kørte 58 min. Genemsnitspuls 151. Max puls 165. Fed time, trods træthed er det super at mærke hvordan energien kommer igen i løbet af sådan en time og gør resten af dagen mere gennemførlig.

- I morgen er der lovet blå himmel og sol :sun:. Der skal trænes ude!

God dag til jer alle :4thumbup: .

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 10.03.2007 :superman:

Kanonvejr med forår i luften. Perfekt til løb i skoven. Valgte en bakket rute a la marselisborgløbet. Stierne er ved at være gode så det gik i rask galop :4dog: :4dog:. Løb sammenlagt 54 minutter hvilket jeg var tilfreds med især da jeg troede at ruten var 14 km lang og jeg dermed var løbet hurtigere end 4 min pr. km. Desværre har jeg lige målt ruten op med iforms løbeplanner. Ruten er kun 13 km lang, så der er fortsat plads til forbedringer...

Eftermiddagen brugt på små 2 timers YOGA. Vi lavede mange bagoverbøjninger som angiveligt gør at nyrerne vil udsklille ekstra mange affaldsstoffer. Har derfor fået besked på at drikke meget vand, og selvfølgelig gør jeg hvad læreren siger !

- Skål :beerchug: !!

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 11.03.2007

Sol, tørvejr og varme i luften betyder udendørs træning. Valgte derfor at cykle en tur fra Århus til Vejle og hjem igen (2x75 kilometer). Meteorologerne havde lovet sol, tørke og let vind. De havde gættet rigtigt hvad angik de første 2 udsagn. Derimod var vinden alt andet end let og blæste direkte fra syd hvilket betød strid modvind på vejen imod Vejle. Havde helt glemt hvor sure de sidste 50 kilometer mod Vejle er i modvind, hvor man konstant har fornemmelsen af at køre op ad bakke og hele tiden kæmper for at holde en OK hastighed :crazy:. Idet jeg kørte alene resulterede modvinden i en alt andet end en tilfredsstillende gennemsnitshastighed på sølle 28 kilometer i timen :devil::devil::devil:.

Spiste PIZZA hos min mor i Vejle og kørte hjemad igen, men nu var vinden med mig og så gik det trods lidt trætte ben noget hurtigere hjem :4band: . Kørte med gennemsnits hastighed på 36 kilometer i timen. Hvis der ikke havde været alle de lyskryds med rødt lys vil jeg påstå at gennemsnittet var blevet et par kilometer hurtigere !!

Alt i alt en fed tur. Næste gang vil jeg bare ikke spise så meget PIZZA i Vejle idet maden lå som en tung sten i maven hele vejen til Århus :4eat:.

Fortsat god weekend til jer alle.

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 12.03.2007

Sol, blå himmel og varme gjorde at planlagte spinningtimer blev aflyst. Istedet fik jeg cykeltøjet på og kørte nordpå imod Mols. Mødte nogle gode venner efter 18 km så det blev lige til en (snakke)pause. Herefter kørte jeg til Rønde og videre ud forbi Kaløvig slotsruin og tilbage imod Rønde ad Kvægdriften. Kørte de første 55 km med høj fart som dog blev erstattet af mere moderat tempo da jeg mødte en veninde og vi fulgtes tilbage imod Århus. Sammenlagt blev det til 80 km i super forårsvejr. Det er fedt at døgnet er ved at blive længere og at tusmørket først kom ved 18.30 tiden da vi kørte ind i Århus by.

God aften til jer alle.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 15.03.2007

For lidt søvn og for meget arbejde har resulteret i at jeg var træt som et alderdomshjem idag. Havde planlagt spin men orkede ikke at sidde og svede på en cykel så det blev til løb i skoven i roligt tempo. Det er fedt at opleve hvordan kroppen hurtigt vendes til løbet og man glemmer trætheden der har ligget som en dyne over en hele dagen :4thumbup: . Løb 10 km. tid 43 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 16.04.2007

:sun: 1. Træningspas :sun:

Fredag havde jeg fri og vejret var parfekt med forår i luften. Startede derfor dagen med landevejskørsel på den nye cykel hvor der blev kørt 90 km. Turen gik langs vandet til Kaløvig med suveren medvind og god hastighed. Hjemturen var (selvsagt) præget af massiv modvind. Kørte derfor ind i landet hvor jeg lå i læ af skov, bakker og andet godt :tongue:. Har ingen hastighed for turen da min nye cykelcomputer ikke helt fungerer som jeg forestillede mig. Med andre ord, jeg skal have læst manualen....

2. Træningspas

Havde spinningaftale med kammerat hvor vi kørte 2 timers spin godt hjulpet af bananer of frugtstænger. Timerne var gode med den slags musik jeg kan lide at høre. Er dog mere motiveret for træning i det fri, især nu hvor vejret er godt. Ingen pulsdata da pulsmåleren ikke nåede at komme med.

- Fortsat god weekend :strat:

Edited by Cykeldrengen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 17.04.2007

Lidt trætte ben efter alt det cykleri igår så det blev til en gang restitutionstræning idag. Startede med 5 km løb i behageligt tempo i den lille skov lige rundt om hjørnet. Efterfølgende udstrækning foran gadedøren og til slut små 2 timers YOGA. Må endnu engang konkludere at yogaen er et ganske glimrende supplement til cykling og løb. Igen idag oplevede jeg hvordan kroppen bliver strukket igennem og der bliver løsnet op for trætte muskler og led. Er dermed parat til gode intervaller imorgen inden "ugen fra helvede" begynder mandag klokken 08.00 med alt for meget arbejde :devil: :devil:

God aften :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 18.04.2007

Har planlagt spinning og løb her idag :cooldance: .

Startede med at køre en suveræn fed spinningtime her til formiddag. Timen var bygget op med 5 pas som igen bestod af tung siddende og stående intervaller afbrudt af korte tempoture. Musikken var super cool og resulterede i at tiden nærmest fløj afsted. Kørte 60 minutter. Gennemsnitspuls 153. Maksimumpuls 170.

Her til eftermiddag tung og træt i kroppen, så løbet udsættes foreløbig og så må jeg se hvad der sker senere idag :tomaatit:

Link to comment
Share on other sites

Faldt lige over din log.. velkommen til! Altid godt med endnu en cykelmyg på MOL.. og det er da ellers en imponerende omgang træning, du får fyret af :4thumbup:

Jeg har selv haft problemer med knæene og er absolut heller ikke fan af stående tempokørsel. Synes generelt også der er en del forskel på "kvaliteten" af spinning-instruktørerne i fitnessdk. Men jeg kan varmt anbefale Mikkel, der også er tidligere cykelrytter ved det hedengangne Team Fakta. Jeg synes hans timer generelt er rigtig gode som alternativ træning til landevejen.. ikke noget med tåbelige øvelser dér.

Hvor er det forresten du dyrker Yoga henne? Har overvejet at begynde, da jeg virkelig godt kunne bruge større smidighed :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Rune.

Jeg kommer også i Busgaden når jeg har mulighed for det og er helt enig i at Mikkel kører gode timer. Nu hvor foråret er på vej forsøger jeg dog at komme mest muligt på landevejen idet jeg er træt af at træne indendørs. Desuden synes jeg, som du også skriver, at spinning kun kan anvendes som supplement til landevejskørsel især hvis man gerne vil køre mere end ganske korte løb.

Mht. YOGA så det et genialt supplement til landevejskørsel og løb. Dels har jeg opnået større smidighed og samtidig synes jeg at min restitutionstid er blevet forkortet. Ydermere giver yogaen en bedre vejrtrækning og et større mentalt overskud også under træningen. Aktuelt dyrker jeg YOGA i friskohuset hvor der er nogle gode basistimer et par gange om ugen. Jeg ville gerne når tiden bliver til det begynde at gå mere regelmæssigt til YOGA. Det skulle der også være mulighed for her i Århus.

God aften og god træning :4thumbup:.

Link to comment
Share on other sites

Kan kun give dig ret i, at det er noget sjovere at opholde sig på landevejen end i et varmt og fugtigt spinninglokale :smile:

Det kunne da være man skulle lægge vejen forbi Frisko engang ved lejlighed til en omgang Yoga så. Det lader også til at de fleste udøvere på MOL er ret vilde med det. Det er vel også på tide, at jeg får mere for mine fitnessdk-indbetalinger end retten til at slide på deres støbejern :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share