Själen Är Större Än Världen


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Dagens konkurrence:

16,78 - PR i første stød. Ikke så godt teknisk. Tabte den lidt til venstre

16,78 - Præcis samme sted den landede!

16,93 - PR og igen tabte jeg den lidt, men det var et rigtigt godt stød ellers.

16,81 - Et rigtigt godt teknisk stød - dagens bedste, men ikke særlig god power i afleveringen.

16,79 - Tabte den til venstre igen og kom ikke ind under den.

16,82 - FANTASTISK serie!

De sidste to stød i dag viser at 17 meter ligger lige om hjørnet, når der kommer lidt mere fart i benene. Jeg kan ikke accelererer mit venstre ben i midten, når jeg sætter lidt mere fart på.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Tillykke med pr - det ser ud til at gå fremad for alvor nu!

Kan se du skal med til La Santa - det blir godt med noget sol og varme.

Vi ses

Jacob.

Ja, det går sgu den rigtige vej! Jeg er ved at være klar til at banke den seriøst langt ud snart! :4thumbup:

Det bliver godt med den træningslejr. Så vi kan komme lidt væk fra regnen og blæsevejret

tillykke med fremgangen, det ser ud til det langt om længe er begyndt at køre for alvor

Det går sgu godt, og det sjove er at det er længe siden jeg har været så svag i bænk og squat! :laugh:

Edited by ShotPut2012
Link to comment
Share on other sites

Ja, det går sgu den rigtige vej! Jeg er ved at være klar til at banke den seriøst langt ud snart! :4thumbup:

Det bliver godt med den træningslejr. Så vi kan komme lidt væk fra regnen og blæsevejret

Det går sgu godt, og det sjove er at det er længe siden jeg har været så svag i bænk og squat! :laugh:

Men måske også længe siden, at du har været så teknisk stærk. :)

Edited by Dynamix
Link to comment
Share on other sites

Men måske også længe siden, at du har været så teknisk stærk. :)

Nej, jeg har ALDRIG været så teknisk stærk! :wink:

Men der hvor det virkeligt har flyttet sig, er det mentale. Jeg er sgu begyndt at TRO på det. Tro på at det kan lade sig gøre. Små sedler på mine vægge med citater, mentale målsætninger og lignende. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Jeg følger de træning jævnligt herinde og for det første tillykke med den meget positive fremgang du oplever.

Kuglestødere har jeg hørt har en hurtig sprint, så ville lige høre hvor hurtig din 60 meter sprint er?

Tak skal du have. Jeg gør mit bedste.

Jeg ved ikke helt hvad jeg kan løbe på 60 meter, men 6,50 eller 6,60... deromkring (Joachim løb i 2001, 6,4 håndstoppet. Dertil skal lægges 24/100 på eltid). Det er lige langt nok for mig. Jeg er bedre over 30 meter.

Edited by ShotPut2012
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med kuglestødet, der er godt nok sket fremgang på det seneste.

Tak skal du have. Jeg gør mit bedste.

Jeg ved ikke helt hvad jeg kan løbe på 60 meter, men 6,50 eller 6,60... deromkring (Joachim løb i 2001, 6,4 håndstoppet. Dertil skal lægges 24/100 på eltid). Det er lige langt nok for mig. Jeg er bedre over 30 meter.

Så bør du stille op til DM på 60m, hvor årsbedste i Danmark i sidste sæson var 6,80s :cool:

Hvad er dine rekorder i øvrigt i træk og stød (laver du overhovedet stød).

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med kuglestødet, der er godt nok sket fremgang på det seneste.

Så bør du stille op til DM på 60m, hvor årsbedste i Danmark i sidste sæson var 6,80s :cool:

Hvad er dine rekorder i øvrigt i træk og stød (laver du overhovedet stød).

Tak skal du have. Jeg har bare endelig formået at holde motivationen i et helt år, og det bliver jo ikke ligefrem sværere at motivere sig selv, når det går sådan her.

Rimeligt n00b-agtigt skrevet! Jeg mener naturligvis 7,50-7,60 :laugh:

Jeg har 2x105 kg i træk og 142,5 kg i frivend. Kan ikke støde noget, men i Stød fra nakke har jeg 2x150 kg

Spartas træner Carsten Bomme filmede vist nok mine stød, så jeg smider det op når jeg får det fra ham.

Link to comment
Share on other sites

Så er der bare fire træningsdage tilbage inden jeg rejser på træningslejr til La Santa.

Den kommende uge skal gå med lidt lettere træning end jeg kommer til at lave på træningslejren, og vigtigst af alt, arbejde videre med de positive ting der virker i kuglestød lige nu.

Jeg glæder mig meget til at komme ned i varmen og få nogle kvalitets træningspas ind med min træner. Jeg skal støde kugle hver dag dernede, så der bliver masser af tid til at arbejde på de ting, der skal give mig det sidste nøk udover 17 meter. Jeg er dog så sulten, at bare fordi jeg støder 17 meter indendørs, bliver jeg ikke tilfreds. Så kommer målsætningen bare til at hedde 17,37...

Link to comment
Share on other sites

Fedt at du skal til La Santa !

Jeg var selv dernede sidste år på denne tid af året, og vejret var stadig helt i top (20+ grader)

Jeg stødte faktisk også lidt kugle dernede, dog bare på motionist niveau :P Det er ikke helt så let som det ser ud :sneaky2:

De har nogen rigtig fede træningsfaciliteter dernede. Jeg kan specielt anbefale deres udendørs træningsplateu. Det er tough :) Dog er stængerne lidt rustne.

God tur og fortsæt den gode fremgang !

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

600 meter

Kuglestød:

12xstående - gode i dag.

3xSA - okay, men ikke fantastisk

10xfuldt tilløb - længste 16,08 meter. Bare stille og roligt kuglestød i dag.

Mave:

4x4@excentrisk mave gulv

4x6@vinduesvisker kast

Kuglekast:

4xbagover 7,26 kg - 16,67 meter PR

4xbagover 5,00 kg - 19,22 meter

4xfremad 7,26 kg - 14,65 meter

4xfremad 5,00 kg - 16,98 meter

En god træning i dag. Var lidt træt, men nu får jeg sovet ud i nat, og så skulle jeg være klar til træningen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag:

Jog:

700 meter

Kuglestød:

12xstående - ganske ok

6xreduceret tilløb - ikke så godt med fixed feet, men PR med omspring (ca. 14,65 - tidligere 13,50)

14xtilløb - mærkeligt i dag - jeg skulle dog senere finde ud af hvorfor.

Træk:

1x4@85 kg

1x3@90 kg

1x3@95 kg

Ikke mere. Skulle have lavet tre tunge serier, men jeg var for træt. Jeg har sovet dårligt de sidste par nætter.

Opadkast:

6x2@7 kg - alle i loftet

Reaktiv Bænkpres:

3x3@130 kg - 3,91 i den ene serie. En ok tid.

Jumpsquat:

4x3@80 kg - god spændst i benene i dag.

I øvrigt så har jeg lige her til aften opdaget at jeg pt. er nummer 29 på Europaranglisten. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

800 meter

Koordination:

8x30 meter

Sprint:

3x40 meter stigningsløb

6x20 meter stående start

1. 2,59

2. 2,50 PR

3. 2,59

4. 2,59

5. 2,59

6. 2,50 PR

Spring:

Stående længde:

1. 2,64

2. 2,74

3. 2,88

4. 2,80

5. 2,82

Femspring fra stående:

Længste 13,88 meter PR

3 Frøhop:

Længste 9,01 meter - Årsbedste.

En super træning, som på alle måder har været super. Sov godt i nat, har spist godt hele dagen, så den stil skal bare holdes.

Et træningspas tilbage i morgen inden jeg rejser til La Santa.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Kuglestød:

10xstående

6xreduceret

12xtilløb - længste 16,15 meter. En lille ny ting blev prøvet af i dag, og hvis det virker kan der virkelig komme noget længde på. Det bliver den ene af de nøgler der skal arbejdes på, på Lanzarote.

Frivend:

1x4@115 kg

1x3@120 kg

1x3@125 kg

1x2@130 kg

1x1@135 kg

Medicinbold:

6x2@7 kg i loftet (ca. 7,50-8,00 meter)

Så er der afgang til Lanzarote og en uges forhåbentligt fantastisk træningslejr! Jeg prøver at logge dernedefra. Umiddelbart har jeg en konkurrence om tirsdagen dernede, hvor jeg støder med udendørskuglen, og dermed har gode chancer for at forbedre min udendørs-PR på 15,89 meter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er jeg hjemme igen. Jeg har logget min træning i Word på træningslejren, så det bliver noget af en omgang at komme igennem. Jeg vil i morgen skrive lidt om turens highlights.

Fredag d. 25. januar 2008:

Jog:

400 meter

Kuglestød:

13xstående

5xreduceret tilløb

10xtilløb – længste ca. 15 meter – okay i den bedste, men ellers lidt teknisk ustabilt i dag

Træk:

1x4x80 kg

1x3x85 kg

1x2x90 kg

1x1x95 kg

1x0x100 kg – tæt på. Havde været PR uden bælte

Jumpsquat:

4x3x80 kg – let og spændstigt

Mave kast:

4x4 – man ligger på ryggen med benene lodret og holder i en ribbe. Så bliver benene skubbet hårdt ned mod jorden og så gælder det om at holde i mod.

Vinduesvisker kast:

4x6 – samme, bare til siderne.

Vægttræning udendørs. Det var fandme godt!

Lørdag d. 26. januar

Morgen:

Jog:

2 omgange på græsset

Koordination:

6x30 meter

Sprint:

3x60 meter stigningsløb – den ene med indlagt flyvende 30 meter på 3,34 sek. (ALT for meget vind!)

3x10 meter stående start: 1,37-1,40-1,35 – PR, men igen ret meget vind, og jeg har ikke prøvet det før.

2x20 meter stående start: 2,56 – 2,44 PR

2x30 meter stående start: 3,56 – 3,59 – t.PR

Spring:

6xstående længde: længste 2,78 meter – TYNDT!

5x3 frøhop: længste 8,80 meter – okay, men ikke fantastisk.

5x5 løbespring med stående afsæt: 13,92 meter – PR. Pressede den i resten, og det lykkedes ikke.

Eftermiddag:

Jog:

2 omgange på græsset

Kuglestød:

7xstående 6,5 kg: længste 13,40

12xtilløb 6,5 kg: længste 16,39 meter – okay, men ikke fantastisk. Skal vænne mig til ringen og kuglen.

I morgen er der konkurrence, hvor det bliver spændende at se hvad jeg kan udendørs.

Søndag 27. januar:

Konkurrence:

x-x-x-x-x-15,34 – meget skidt konkurrence. Har ikke helt vænnet mig til jernkuglen, og teknikken var bare dårlig i dag. Lyspunktet er, at når jeg stødte dårligt i 2007, så stødte jeg 14,60.

Mandag 28. januar:

Formiddag:

Jog:

3 omgange på græsset

Koordination:

8x40 meter

Sprint:

2x60 meter stigningsløb

2x10 meter stående start – 1,32 sek. PR

2x20 meter stående start – 2,50 sek. t.PR

2x30 meter stående start – 3,56 sek. t.PR

Plyometrihop:

1x3@70 cm

1x2@70 cm

Jeg holdt fri mandag aften, for at lave noget andet end bare at træne hele tiden. Jeg slappede af og lå ved poolen.

Tirsdag 29. januar:

Jog:

ALT for lidt.

Kuglestød:

20xstående – ikke specielt godt. Jeg ved ikke hvorfor jeg får de hjerneblødninger ind i mellem, hvor jeg f.eks. ikke varmer ordentligt op.

7xreduceret tilløb – heller ikke godt

15xfuldt tilløb – det var det samme. Ikke super godt.

Alle stød med 6,5 kg – gruset i kuglestødsområdet er meget ubehageligt at gå i, så mine fodled var helt smadrede efter de 20 stående stød.

Kuglekast:

8xbagover 7,26 kg: 17,16 meter – PR med 49 centimeter og en forbedring i 2008 indtil videre på 63 cm.

6xbagover 4 kg: 19,78 meter – slet ikke langt nok, men kuglen er for let. Jeg skulle have kastet med en femmer, men det har de ikke hernede.

Onsdag 30. januar:

Jog:

3 omgange på stadion

Kuglekast:

3xbagover 7,26 kg – 17,60 PR (i alt forbedret med 93 cm på træningslejren!)

4xbagover 4 kg – 22,02 PR (tidligere officiel PR 20,88)

3xfremad 7,26 kg – 15,49 PR (tidligere 15,08)

3xfremad 4 kg – 21,00 PR (tidligere PR 18,79 meter)

Sprint:

2x10 meter – 1,28 sek. – PR

2x20 meter – 2,47 sek. – PR

2x30 meter – 3,63 sek. – ikke fantastisk, men jeg var lidt træt på det tidspunkt.

Nu vil jeg gå ned til poolen og køle benene ned inden frokosten.

Eftermiddagstræning:

Jog:

600 meter

Kuglestød:

16xstående – længste 12,99 meter – tæt på udendørs PR (13,01)

8xsouth african – længste 14,69 meter – PR

10xtilløb – længste 15,40 meter – ok teknisk, men ikke noget håndtag i kuglen, så ingen power i afleveringen.

Træk:

1x4x85 kg

1x3x90 kg

1x2x95 kg

1x1x100 kg

1x1x105 kg – let!

1x0x110 kg – træt i ryggen, så den kom ikke op.

Pushpres:

1x3x100 kg

1x3x102,5 kg

1x3x105 kg

Mave:

Mave benkast 4x4

Vinduesvisker benkast 4x6

Gode træninger i dag. Jeg glæder mig allerede til træning i morgen. Nu ligger jeg på min seng og slapper af inden jeg skal ned og lave et eller andet med de andre.

Torsdag 31. januar:

Jog:

800 meter

Kuglestød:

15xstående – længste 12,80 meter – okay, men ikke fantastisk

7xreduceret tilløb

10xfuld tilløb – længste 15,56 meter – teknisk var det ok i dag, men der var lidt problemer på hele turen med at stødene ikke lignede hinanden vildt meget.

Frivend:

1x4x120 kg

1x3x125 kg

1x2x130 kg

1x1x135 kg – let, så det blev til en spontan maxtest

1x1x140 kg – igen ret let

3x0x145 kg – første var ca. tre milimeter fra at være der, toeren igen ok tæt på, og treeren havde aldrig chancen

Reaktiv bænkpres:

4x3x130 kg – hurtigste tid 3,55 PR

Alt i alt en rigtigt god træningslejr, hvor jeg er blevet mere og mere frisk, stærkere og mere eksplosiv end jeg nogensinde har været før. Kan jeg få teknikken til at klinge til de sidste to stævner indendørs, er der mulighed for at støde 17

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var short and sweet.

Jeg har fået et par nye kastesko, så de skulle lige stødes ind, og så skulle jeg lige have flyveturen ud af kroppen.

Jog:

800 meter

Kuglestød:

7xstående

5xreduceret

15xtilløb - længste 15,42 meter. Absolut ok. Nu skal jeg bare vænne mig til at støde i de nye sko.

Opadkast:

Vores to nye medicinbolde er kommet. 8 og 9 kg.

4x8 kg - den sidste kom i loftet

3x9 kg - ca. 50 cm fra.

Så målte vi lige hvor højt der er til loftet. 7,50 meter op.

Link to comment
Share on other sites

Så skal der sgu arbejdes på teknikken!

Ved indestævne i Helsingør i dag var mine nærmeste konkurrenter i kuglestød i ilden.

Kim Christensen stødte 18,35 meter. Ham har jeg nu aldrig regnet med at jeg skulle slå i år, men han er stadig ikke kilometer væk. :wink:

Michael Johansen stødte 16,64 meter og lægger sig dermed bag mig på den danske rangliste.

Nick Petersen stødte 16,53 meter og er dermed også bag mig på årsranglisten. DM kan blive ret spændende.

Michael og Nick kan begge støde langt over 17 meter, men jeg ved at Michael kan presses. Nick er mere en dark horse. Han kan støde alt fra 18,50 til 16,50.

Men de næste 2 uger bliver de hidtil vigtigste i min atletikkarriere. Det bliver en spændende rejse som jeg glæder mig til at foretage.

Link to comment
Share on other sites

BOOOM!!!!

Mit livs træning!!!

Jog:

ca. 1500 meter rundt i Hvidovre

Medicinboldkast:

Legede lidt opadkast med både 6'er, 7'er, 8'er og 9'er, og endte med at kaste dem ALLE i loftet! BOOM!!!

6'eren og 7'eren med én hånd.

Kuglestød:(i parentes, samme tid sidste år)

9xstående - længste 13,30 meter PR it would get better... (11,80)

4xsouth african - længste 15,14 meter PR it would get better... (13,50)

12xtilløb - længste 17,02 meter!!! PR med 77 centimeter!!! (14,95) :superman:

Kuglekast:

Bagover 5 kg: 20,31 meter PR tidl. 19,37 (17,75)

Fremad 5 kg: 18,38 meter PR tidl. 17,79 (lavede den ikke)

Flyvende 30 meter:

Spontan flyvende 30 meter i kastesko - 3,22 sek!!! Nu er jeg reserve på klubben 4x100 meter og 4x200 meter hold! :laugh:

Mave:

2x4@mave benkast

2x6@vinduesvisker benkast

Utrolig træning i dag. Jeg er klar til DM. Nu skal jeg bare finpudse teknikken yderligere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share