Själen Är Större Än Världen


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

DM i atletik 2007!

1. runde - 14,89 - ikke noget særligt godt stød, men min opvarmning blev beskåret med ti minutter.

2. runde - 15,38 - Okay, men igen ikke super.

3. runde - 15,89 - PR! God teknik, men nogle småting kan stadig forbedres

4. runde - 15,88 - samme teknik som i det forrige

5. runde - 15,84 - igen det samme.

6. runde - 15,42 - jeg satsede hele butikken i den sidste og her gik det desværre ikke så godt.

PR! Super resultat og teknisk var det også rigtigt godt!

Link to comment
Share on other sites

DM i atletik 2007!

1. runde - 14,89 - ikke noget særligt godt stød, men min opvarmning blev beskåret med ti minutter.

2. runde - 15,38 - Okay, men igen ikke super.

3. runde - 15,89 - PR! God teknik, men nogle småting kan stadig forbedres

4. runde - 15,88 - samme teknik som i det forrige

5. runde - 15,84 - igen det samme.

6. runde - 15,42 - jeg satsede hele butikken i den sidste og her gik det desværre ikke så godt.

PR! Super resultat og teknisk var det også rigtigt godt!

Godt Thomas, hvad var din PR i starten af året?

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

1000 meter

Kuglestød:

7xstående 6,5 kg - længste 13,26 meter PR

17xtilløb 6,5 kg - længste 16,78 meter PR

God kuglestødstræning i dag. I følge erfaringer, så svarer 16,78 meter til 16,27 meter med en 7,26 kgs kugle, men det er selvfølgeligt individuelt hvor meget man taber...

Træk fra hæng:

3x3@80 kg

Bænkpres:

3x3@140 kg

Det var alt for i dag. Det er hårdt ikke at lave mere, for jeg vil jo skide gerne træne, men det er nok meget sundt at træne let i en periode...

Link to comment
Share on other sites

Efter tre dages komplet inaktivitet var jeg tilbage på træningsbanen.

Jog:

700 meter

Kuglestød:

6xStående 6,5 kg - længste 13,57 meter PR

10xTilløb 6,5 kg - længste 16,46 meter

Kuglekast:

Bagover 5 kg: 19,37 meter - PR

Fremad 5 kg: 17,89 meter - PR

Plyometri:

4x1@85 cm - opspring.

Træk:

3x2@90 kg

Bænkpres:

3x3@140 kg - længe siden det har føltes SÅ let!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

900 meter

Kuglestød:

6xstående

10xtilløb - længste: 15,38 meter - teknikken var god, men der er forhåbentligt mere power på lørdag.

Kuglekast:

4xbagover - længste 16,31 meter

2xfremad - længste 14,49 meter

Det var alt for i dag. I morgen lige det sidste wake-up call så jeg er klar til lørdag, hvor jeg skal konkurrere på mit yndlingsstadion, Østerbro.

Link to comment
Share on other sites

Sæsonens sidste træning:

Jog:

500 meter

Kuglestød:

Jeg havde adskillige små fodbolddrenge fra DBUs fodboldskole som tilskuere. De var MEGET imponerede over hvor langt den kugle kunne flyve... Den fløj også langt i dag! :w00t:

6xstående 6,5 kg: 13,37 meter

10xtilløb 6,5 kg: 17,02 meter :4thumbup: KÆMPE PR!!! Forskellen på 6,5 og 7,26 burde være 51 centimeter. Til DM passede det meget godt, med 16,37 og 15,89 Jeg forventer dog ikke at støde 16,50 i morgen, men mindre kan vel også gøre det!

Plyometri:

3x3@85 cm - opspring på plint

Træk fra hæng:

3x3@85 kg - god power!

Bænkpres:

3x3@140 kg - også rigtigt god power!

Jeg er fysisk RIGTIGT klar til i morgen. Jeg har aldrig haft det så godt før sæsonens sidste stævne. Jeg glæder mig til at gå ud og have det sjovt i morgen! Det er det der er planen. Have fun!

Link to comment
Share on other sites

Sæsonens sidste træning:

Jog:

500 meter

Kuglestød:

Jeg havde adskillige små fodbolddrenge fra DBUs fodboldskole som tilskuere. De var MEGET imponerede over hvor langt den kugle kunne flyve... Den fløj også langt i dag! :w00t:

6xstående 6,5 kg: 13,37 meter

10xtilløb 6,5 kg: 17,02 meter :4thumbup: KÆMPE PR!!! Forskellen på 6,5 og 7,26 burde være 51 centimeter. Til DM passede det meget godt, med 16,37 og 15,89 Jeg forventer dog ikke at støde 16,50 i morgen, men mindre kan vel også gøre det!

Plyometri:

3x3@85 cm - opspring på plint

Træk fra hæng:

3x3@85 kg - god power!

Bænkpres:

3x3@140 kg - også rigtigt god power!

Jeg er fysisk RIGTIGT klar til i morgen. Jeg har aldrig haft det så godt før sæsonens sidste stævne. Jeg glæder mig til at gå ud og have det sjovt i morgen! Det er det der er planen. Have fun!

Held og lykke imorgen Thomas, tag dig sammen og nak 16 m :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fysisk RIGTIGT klar til i morgen. Jeg har aldrig haft det så godt før sæsonens sidste stævne. Jeg glæder mig til at gå ud og have det sjovt i morgen! Det er det der er planen. Have fun!

Lyder kanon :4thumbup:

Smil og Fyr den af!!!

Pøj pøj fra mig også! :cheer: :cheer: :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Nå, lidt mere fyldestgørende analyse af konkurrencen i går:

Min form er så f***ing god!!!

Opvarmningen:

Første stød: Lige uden for kasteretningen på 14,80

Andet stød: 15,75, uden overhovedet at lave noget!

Et par stykker mere i den samme range.

Konkurrencen:

15,36 - Ren overkrop. Jeg var alt for ivrig.

x - Lidt for hurtig fra bagkanten, og derfor piskede kuglen ud til venstre, og ud af kasteretningen på 15,90!

x - Lidt for hurtig fra bagkanten, og derfor piskede kuglen lidt længere ud til venstre end i den forrige 15,90!

15,73 - Fire forsøg tog det at komme i gang. Det skulle have været mit første resultat!

15,89 - Nogenlunde, men jeg manglede det sidste pop!

15,84 - Jeg tabte den fuldstændigt! Pisseærgerligt! Jeg var nærmest chokeret da jeg hørte længden.

Beslutningen om at tage en ekstra konkurrence blevet taget øjeblikkeligt efter sjette stød. Min træner stod tre meter væk. Jeg stødte, kiggede på ham og sagde: "Nå, så er der sgu nok en konkurrence mere!" Han var enig. Det bliver onsdag på Hvidovre Stadion...

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

1000 meter

Kuglestød:

7xstående 6,5 kg

10xtilløb 6,5 kg - længste 16,48 meter

Kuglekast 5 kg:

4xbagover: 19,37 meter - t.PR

4xfremad: 17,58 meter

Bænkpres:

3x3@140 kg

Derefter en halvt times god massage.

I morgen skal jeg støde kugle til stævne på Hvidovre Stadion. Sidste hug på 16 meter i år. Jeg ved ikke om jeg kan, men jeg skal i hvert fald prøve!

Link to comment
Share on other sites

Så er der ca. en halv time til jeg tager af sted til sæsonen sidste konkurrence!

Jeg glæder mig, som jeg har gjort hver gang jeg skulle konkurrerer i år, men om kroppen er klar til en klubrekord er ikke rigtigt til at sige.

Jeg forsøger at give den hvad jeg har, men om det er nok, er svært at sige.

Link to comment
Share on other sites

Dagens konkurrence i lidt flere ord:

Opvarmningen var langt fra så god som i lørdags.

Konkurrence:

1. runde - 15,39 meter - Et ganske udmærket første stød med masser af energi og gode positioner. Desværre misser jeg afleveringen

2. runde - 15,75 meter - BAM! Armene i vejret! Den var god.

3. runde - 15,62 meter - igen et rigtigt godt stød, men ikke noget pop til sidst.

4. runde - 15,59 meter - tre stød over en 15,50. Det hører ABSOLUT ikke til hverdagen. Bortset fra den sidste måned. :superman:

5. runde - 15,75 meter - intet brøl denne gang. Masser af gode positioner, men det var rigtigt godt!

6. runde - x - jeg overtrådte det sidste, og det var først bagefter at det gik op for mig at jeg lige havde overtrådt et stød på 15,45!!! Med vilje!

Hvis jeg i morgen støder 15 meter to gange i konkurrencen, vil jeg runde 50 konkurrencestød over 15 meter. Tidligere var min rekord 25 gange!

Min klubrekord inden sæsonen var 15,66 meter. Mine længste stød i år er:

15,89 - DM

15,89 - DT-finale

15,88 - DM

15,84 - DM

15,84 - DT-finale

15,78 - Nike+

15,77 - Nike+

15,75 - Stævne - Hvidovre

15,75 - Stævne - Hvidovre

15,73 - DT-finale

15,71 - Nike+

15,70 - Nike+

12 stød over min gamle klubrekord. Inden sæsonen havde jeg gerne byttet for ét! Tre mere i morgen, og et enkelt eller to over 16, så har sæsonen været perfekt!

Link to comment
Share on other sites

Sjovt at følge din log da jeg selv i en kort periode dyrkede atletik. Bor i Ringe - og har for en del år siden trænet vægttræning med Dariusz Slowik (han bor i Canada nu er nr. 2 i Canada) og Blerim Polisi (har tidligere vundet Dm i kuglestød). Skal da også være klistret til skærmen når Vm i Osaka meget snart går løs :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Sjovt at følge din log da jeg selv i en kort periode dyrkede atletik. Bor i Ringe - og har for en del år siden trænet vægttræning med Dariusz Slowik (han bor i Canada nu er nr. 2 i Canada) og Blerim Polisi (har tidligere vundet Dm i kuglestød). Skal da også være klistret til skærmen når Vm i Osaka meget snart går løs :bigsmile:

Kender godt dem begge. Det er lidt ærgerligt at Blerim er stoppet, og Dariusz skulle have taget imod Vesteinn Hafsteinssons tilbud om at komme til Danmark, så tror jeg at han havde været blandt favoritterne til VM-guld i den kommende uge.

Jeg skal også sidde oppe klokken tre i nat og se kvalifikation i kuglestød!

-------------------------------------

Logbogen bliver senere i dag opdateret med forhåbninger til den kommende sæson.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

2 km

Kuglestød 6,5 kg:

10xstående - det er her det primære fokus kommer til at ligge i den næste periode.

10xtilløb - længste 16,37 meter

3xtilløb med højre hånd!

4xglide - længste 13,67 meter.

Ren leg i kuglestød i dag.

Squat:

Første gang i over en måned!

3x5@130 kg - Jeg skulle lige i gang igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share