Själen Är Större Än Världen


ShotPut2012
 Share

Recommended Posts

Mave:

Planken m. benløft - skiftevis højre og venstre 2x30 sek.@50 kg

Statisk sidevip (Det hedder den! Jeg ved godt at man ikke kan vippe når man ligger statisk) 2x20 sek@15 kg - for let 2x40@15 kg

Mavekast: 2x6

Vinduesviskerkast: 2x8

Det var alt for i dag. En ok træning, som bare bekræftere mig i at jeg er på vej mod storform.

Storform, det må siges! :superman: :4thumbup:

Tillykke med dine kaste-PR's, stærkt bænket! ...og squattet... og... :smile:

Det er vel helt uden udstyr?

Benløft i din plankeøvelse: er det få sekunder på hver oder..?

Vil du beskrive de statiske sidevip lidt nærmere? (Får lyst til at prøve :smile: )

/Tina

Link to comment
Share on other sites

Storform, det må siges! :superman: :4thumbup:

Tak...

Tillykke med dine kaste-PR's, stærkt bænket! ...og squattet... og... :smile:

Tak... :smile:

Det er vel helt uden udstyr?

Det er med håndledsbind, men ellers helt uden udstyr. Jeg var selv meget overrasket over hvor meget jeg fik op.

Benløft i din plankeøvelse: er det få sekunder på hver oder..?

Det er ca. 8 benløft på 30 sekunder. Men du gav mig en idé. Næste gang laver jeg den statisk - med benløft på venstre i den ene serie, og på højre i den anden. Det må være noget der river. :superman:

Vil du beskrive de statiske sidevip lidt nærmere? (Får lyst til at prøve :smile: )

Man ligger på sin hofte på en bænk (på siden), en vægtskive på brystet, som holdes med korslagde arme. Så vipper man LAAANGSOMT hhv. over og under vandret i 40 sekunder. Det hiver rigtigt godt i kropsstammen, og jeg fik for første gang i lang tid DOMS i min kropsstamme.

Det går rigtigt godt. I indendørssæsonen på samme tidspunkt stødte jeg 15,20-15,40 på en dårlig dag og 16,00-16,25 på de gode dage. Lige nu støder jeg 15,75-16,00 når jeg støder dårligt og 16,50-17,00 når jeg støder godt. :4thumbup:

Giv den gas med træningen. Jeg kigger nok snart ned i hulen for at holde jer lidt i ørerne! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fredagens træning blev flyttet til i dag på grund af arbejde.

Jog:

1200 meter tempoløb

Sprint:

3x50 meter stigningsløb

20-30-40-30-20 meter sprint

Spring:

fodledsspring på måtte - 3x20

Hækkehop:

4x3@60 cm

6x3@76 cm

Mave:

Mave gulv:

1x6@15 kg

2x8@25 kg

Mavekast:

3x6@6 kg

JB Twists:

3x12@15 kg

Dagens træning var okay. I morgen skal jeg støde lidt og lave noget vægt. Og så er der nu kun 8 dage til næste konkurrence!!!

Link to comment
Share on other sites

Tinapigen er jo skingrende sindssyg!!!

Dagens træning:

Jog:

450 meter

Kuglestød:

9xstående

5xreduceret - meget dårlig balance

10xtilløb - skidt. Dårlig balance. mit hoved var et andet sted. Mere om det i næste uge.

Mave:

Planken med et ben hævet over jorden.

2x30 sekunder@50 kg

(Du er insane Tina!)

Sideliggende langsomme vip

2x40 sekunder@15 kg

Mavekast:

4x6@6,5 kg

Vinduesviskerkast:

3x8

det var alt for i dag. I morgen lægger jeg lige alle andre tanker derhjemme inden jeg tager af sted.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning:

Jog:

400 meter

Kuglestød:

9xstående

6xsouth african

16xtilløb - 16,01 i den længste, men jeg kæmper lidt med teknikken lige nu. Det er ikke så meget der mangler, og jeg arbejder hårdt for at finde det frem igen.

Træk:

1x3@90 kg

1x3@95 kg

2x2@100 kg

1x1@100 kg - det kørte ikke helt. Jeg har lidt vrøvl med min højre skulder...

Supersettet med opadkast: 4x3@7 kg

Squat:

1x4@170 kg

1x4@180 kg

2x3@190 kg - min træner siger at jeg ikke skal køre for tungt, så det retter jeg mig efter

Bænkpres:

1x3@150 kg

3x3@140 kg

Supersættet med opspring på plint

4x3@105 cm

Kuglekast:

5xbagover 7,26 kg

5xfremad 7,26 kg

Alt i alt okay kvalitet i træningen. Jeg kunne godt tænke mig at være lidt mere eksplosiv, men det skal nok komme.

Link to comment
Share on other sites

Tinapigen er jo skingrende sindssyg!!!

Mave:

Planken med et ben hævet over jorden.

2x30 sekunder@50 kg

(Du er insane Tina!)

Sideliggende langsomme vip

2x40 sekunder@15 kg

det var alt for i dag. I morgen lægger jeg lige alle andre tanker derhjemme inden jeg tager af sted.

Hey T.

Tought :smile:

Det ser ud til at et-bensplanken ikke er for børn :tongue:

Vil du anbefale denne udgave videre?

Men, er da glad for at kunne inspirere :wink:

Hvornår har du planer om at komme på visit i HSF?

Selvfølgelig også pøj pøj og giv den gas til weekendens stævne! :superman: :superman: :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

1200 meter

Stigningsløb:

1x90 meter

1x100 meter - 12,09. :smile:

Stående starter:

5x20 meter i flade sko - 2,56 i den hurtigste

Spring:

Fodledsspring: 2x10 meter

Løbespring fra stående: 3x8

3x5-spring fem skridts tilløb

Tought

Meget!

Det ser ud til at et-bensplanken ikke er for børn

Vil du anbefale denne udgave videre?

Det er en rigtigt fed øvelse. Jeg tror jeg prøver at videreudvikle den på mandag, men mere om det bagefter. :superman:

Hvornår har du planer om at komme på visit i HSF?

Uha... Det ved jeg ikke. Måske i næste uge.

Selvfølgelig også pøj pøj og giv den gas til weekendens stævne!

Jeg skal gøre mit absolut bedste, men lige nu mangler der lidt teknisk fornemmelse. Det kommer forhåbentligt snart igen. Så må vi se hvad det bliver til. :smile:

Edited by ShotPut2012
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning gjorde mig opmærksom på at jeg har trænet for hårdt siden sidste lette uge.

Jog:

700 meter

Kuglestød:

12xstående

6xsouth african

10xtilløb - okay fornemmelse i dag, men jeg kunne ikke gøre tingene rigtigt fordi jeg er for træt i kroppen.

Spring:

Stående femspring:

6x længste 14,56 PR - gl. PR 13,92...

Det var det hele for i dag.

Link to comment
Share on other sites

Pøj Pøj :4boxing: :4boxing: :4boxing:

Tak, Tina! Jeg skal gøre mit bedste.

Jeg har ikke trænet de sidste to dage, for at få noget af den spændthed og træthed, jeg har haft i kroppen væk. Det lykkedes. Jeg føler mig meget klar til konkurrencen i dag, og hvis teknikken sidder, kan det blive rigtigt langt.

Jeg skal støde klokken 15.10.

Link to comment
Share on other sites

Så er sæsonen skudt i gang med manér!

1. runde - 16,08 - PR udendørs, første gang over 16 meter udendørs.

2. runde - 16,40 - PR igen, men de to første var ikke særligt gode teknisk

3. runde - 16,87 - PR for tredje gang. Dagens bedste stød rent teknisk.

4. runde - 16,14 - kikser

5. runde - 16,55

6. runde - 16,86 - det dårligste stød jeg nogensinde har haft over 16,80! Det kan godt blive 17,50 snart, hvis teknikken sidder!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Jog:

700 meter

Kuglestød:

12xstående - ikke gode i dag. Jeg har problemer med at få aflevering på

5xsouth african - fangede lidt i de sidste to

12xtilløb - jeg kunne ikke trykke på den i dag, men alligevel 16,45 i den længste.

Mave:

Planken med et ben og en arm:

2x30 sek.

TOOOUGHTTT!!!

Statisk sidevip:

2x40 sek@15 kg

Mavekast:

3x6@5 kg - rigtigt gode i dag

Vinduesviskerkast:

2x8 - også gode i dag.

Fin træning. Jeg mangler nu kun det afgørende pop i kuglestøddet, før det bliver rigtigt godt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er begyndt at oplagre energi til på lørdag og det bærer træningen lidt præg af.

Jog:

400 meter

Kuglestød:

12xstående

5xsouth african

10xtilløb - længste 16,31 meter - den eneste, som var okay i dag.

Det var det hele kombinerer mit spring i morgen med det vægt jeg skulle have lavet i dag. Jeg fik lidt behandling på mine to skuldre, som har været meget spændte.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagens træning:

Jog:

1000 meter

Sprint:

3x50 meter - 5,94 sek på den sidste. PR

2x30 meter - 3,59 i den hurtigste. 3/100 fra PR

Træk fra høj hæng:

1x3@90 kg

1x3@95 kg

Bænkpres:

1x3@130 kg

3x3@140 kg - let, som det skulle være.

Det var det hele for i dag. Det bekræftede at formen er utrolig. Jeg er klar til at støde langt på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagens træning var igen en halvsløj omgang.

Jog:

500 meter

Kuglestød:

12xstående

5xsouth african

9xtilløb - Det var ikke særligt godt, men jeg skal nok være klar til lørdag. Jeg tror kroppen er gået lidt i deload for at være klar til lørdag. Det skal nok komme ud.

Det var det hele torsdag. I dag skal jeg lave lidt let frivend og nogle jumpsquats.

Link to comment
Share on other sites

NEEEEEJJJ!!!!

Det gik slet ikke i dag. Fornemmelsen var helt væk og det blev til ingenting.

15,89. Det samme som jeg stødte som længst sidste år, men det er slet ikke godt nok. Nu giver jeg den gas til træning de næste tre uger og så rejser jeg til Bedford og kan forhåbentligt slå igen.

Jeg kastede også diskos og i langt fra optimale vindforhold kastede jeg lidt overraskende 47,55 og blev nummer to.

Nu vil jeg bare gerne træne og koncentrere mig om det frem mod de næste opgaver.

Link to comment
Share on other sites

Så er der godt nok sket ting og sager i mit liv siden jeg skrev sidst!

Jeg kvajede mig i min konkurrence i lørdags, men jeg formåede at fighte mig tilbage i diskos.

Jeg har tænkt meget over tingene siden i lørdags.

I forbindelse med træningen har jeg besluttet at droppe kuglestød og begynde at træne styrkeløft, med en 100% satsning på at komme til VM i 2012...

Det passer naturligvis ikke! :laugh:

Jeg fortsætter med kuglestøddet, men skal lige have samlet trådene op og blive lidt bedre til at spise sundt og få lidt gang i træningen, der har været lidt sløv de sidste 14 dage.

Så skal teknikken bygges op igen. Det betyder noget med at træde et par skridt tilbage og finde det der virker og bygge op derfra.

Der bliver en del rejser henover sommeren. Nedenfor min terminsplan:

1. juni - Bedford International Games, England

5. juni - E-cup udtagelse, Århus

6. juni - Bislett Games, Oslo

14.-15. juni - DT 2, Odense

29. juni - World Youth Games, Gøteborg

11. juli - Golden Gala, Rom

13. juli - Øresundspelen, Helsingborg

18. juli - Meeting Gaz de France, Paris Saint-Denis

21. juli - DN-Galan, Stockholm (KUN MÅSKE, men der bliver arbejdet på det)

28. juli - Folksam GP, Karlstad

12.-25. august - OL, Beijing

29. august - Weltklasse, Zürich

5. september - Memorial van Damme, Bruxelles

13.-14. september - World Athletics Final, Stuttgart

(Alle stævner med undtagelse af DN-Galan er sikre)

Stævner med rødt er stævner, som jeg skal kommentere for hhv. DR2 og OL for DR1.

Det er drømmejobbet!

Derfor bliver min sæson selvfølgeligt præget af en del rejser, og under OL er det nok tvivlsomt om jeg får trænet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med interesse fulgt med i din log på det seneste og oplevede noget af en ærgelse over at du ville stoppe med kuglestødet. :unhappy:

Jeg scrollede tilbage i din log for at finde en forklaring på at en person, der oplever en rigtig god fremgang henover vinteren, pba. af én dårlig konkurence pludselig finder noget at bruge sin tid på. Men hedligvis var det en joke. Held og lykke med det fremover - også med kommentatortjansen. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med interesse fulgt med i din log på det seneste og oplevede noget af en ærgelse over at du ville stoppe med kuglestødet. :unhappy:

Jeg scrollede tilbage i din log for at finde en forklaring på at en person, der oplever en rigtig god fremgang henover vinteren, pba. af én dårlig konkurence pludselig finder noget at bruge sin tid på. Men hedligvis var det en joke. Held og lykke med det fremover - også med kommentatortjansen. :bigsmile:

Jeg kunne ikke drømme om at opgive kuglestøddet. Det var lidt en joke udfra min tidligere måde at tænke på, hvor der ikke skulle ret meget til at slå mig ud.

Jeg glæder mig meget til kommentatorjobbet. Det bliver SÅ fedt!

Dagens træning:

Jog:

700 meter

Kuglestød:

12xstående - ikke så godt i dag, men jeg arbejder mig op fra bunden.

3xsouth african

12xtilløb - startede skidt og blev bedre og bedre, men det er ikke fantastisk. Der skal arbejdes hårdt på at finde de rigtige positioner igen.

Træk:

1x2@85 kg

1x2@90 kg

1x2@95 kg - jeg fik ikke lagt den på plads på nogen af dem, men det skyldes vist skulderen.

Bænkpres:

3x3@130 kg

Det var det hele for i dag. Dejligt at få lavet noget fornuftig træning igen. Der går nok en uges tid før jeg er oppe i gear igen.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens træning:

Jog:

700 meter

Kuglestød:

12xstående - blev lidt bedre teknisk i dag. PR i den første øvelse

6xsouth african - den sidste var okay, men der er underligt nok ingen power

13xtilløb - Igen nogle okay stød, men bare ingen power, hvilket er MEGET mærkeligt på dette tidspunkt.

Kuglekast:

5xbagover - længste 16,25 meter

4xfremad - længste 14,84 meter

Bænkpres:

1x10@110 kg

1x10@115 kg

1x9@115 kg - besluttede mig for at lave lidt hypertrofi og banke musklerne igennem. Det har virket før.

Nu laver jeg lidt lange serier i ben og frivend i dag og så må vi ikke se om det har en positiv virkning.

Link to comment
Share on other sites

Hej Louis.

Jeg blev ringet op af Henrik Liniger, som spurgte mig om jeg var interesseret. Så var jeg til lydprøve i DR-byen og i tirsdags ringede han så og sagde at de gerne ville bruge mig.

Det er et job, så DR betaler min tur til Kina, og jeg får løn for det, ja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share