CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Så har min aktive makker sørget for tilmelding til

post-13362-1212915015.jpg

Et motionscykelløb på 125 km. Der findes også en "motionsrace" variant, men der skal man kunne holde en gennemsnitsfart på 35 km/t - og det er nok liiiige i overkanten :blush: ...også selv om det først er til septemper løbet er. :tongue:

Ruten:

Start og mål på Slotsholmen ved Christiansborg med masterkørsel ud af København via Kgs. Nytorv, Bredgade, Østerbro og Hellerup, videre ad Strandvejen, hvor løbet gives frit ved Klampenborg. Ruten fortsætter ad Strandvejen, hvor der kort før Helsingør drejes af mod Esrum, som er løbets nordligste punkt. Herfra køres der atter retur mod København ad en udfordrende rute. Feltet rammer igen København ved Valby. Fra Valby køres via Avedøre Holme gennem det smukke naturområde på Amager ad snørklede, men asfalterede strækninger til Islands Brygge på Amager. Herefter fortsættes over den nye bro fra Islands Brygge til Fisketorvet Shoppingcenter og videre ad Kalvebod Brygge til opløbet på Slotsholmen.

Løbet indledes med masterkørsel ud af København, hvorefter det gives frit som et åbent motionscykelløb. Løbet afvikles under iagttagelse af færdselslovens bestemmelser. Der vil være depoter på ruten samt bespisning i målområdet. Hjelm påbudt.

Nogen der kan fortælle hvad masterkørsel er? Er det sådan en vogn der ligger i front og holder en vis hastighed??

Mere info: http://www.csccopenhagencycling.dk/info.htm

Edit: damm for langsom, overhalet indenom.

Jeg tror bare alle køre samlet indtil løbet bliver frigivet.

Godt at se i skal med i et løb mere, skal MaxP ikke med eller tør han ikke :laugh:

Jeg syntes ikke vi har set en plasering fra det sidste løb?

Lyder som et godt løb og lidt længerer end det sidste.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Godt at se i skal med i et løb mere, skal MaxP ikke med eller tør han ikke :laugh:

Jeg syntes ikke vi har set en plasering fra det sidste løb?

Lyder som et godt løb og lidt længerer end det sidste.

Marianne spurgte i går, og jeg sagde ja. Hvorefter der lå en mail i min inbox da jeg vågnede. Så MaxP er slet ikke blevet spurgt :blush:

Og nej, det bliver heller ingen placering - desværre.

Ens tid på hjemmesiden er lig med den tid man er kommet i mål. Fremfor ens reele tid, da der jo var mange startgrupper og vi f.eks. startede over 2 timer efter de første. Så det er slet ikke til at få et reelt overblik over :dry:

Den første er dog kommet i mål 10:22:12, dvs. hun kan havde kørt på en tid på 3:22:12 i modsætning til vores ca. 3:43. Men der kan jo godt have været nogle der kørte hurtigere.

Link to comment
Share on other sites

Edit: damm for langsom, overhalet indenom.

Jeg tror bare alle køre samlet indtil løbet bliver frigivet.

Godt at se i skal med i et løb mere, skal MaxP ikke med eller tør han ikke :laugh:

Jeg syntes ikke vi har set en plasering fra det sidste løb?

Lyder som et godt løb og lidt længerer end det sidste.

Ro på, dér, Molle, må jeg ikke i det mindste få tilbudet først, før i begynder at mobbe? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har endelig fundet ud af hvor Folehaven er, har dog en kraftig mistanke om at jeg kører den "omvendt" (fra Hørsholm mod Strandvejen) i forhold til visse andre, der er i hvert fald nogle ganske gode nedkørsler *Wrroooom*

Du har ret - det er helt :nono: forkert.

Du skal FRA Strandvejen og op mod Hørsholm. Det andet er for tøze-tøser :nahnah:

Det kan naturligvis retfærdiggøres når "visse" kører Folehaveintervaller og pisker frem og tilbage på trækningen men ellers: tsk tsk.

Lidt mere seriøst: sej hjemtur!!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Du har ret - det er helt :nono: forkert.

Du skal FRA Strandvejen og op mod Hørsholm. Det andet er for tøze-tøser :nahnah:

Det kan naturligvis retfærdiggøres når "visse" kører Folehaveintervaller og pisker frem og tilbage på trækningen men ellers: tsk tsk.

Lidt mere seriøst: sej hjemtur!!

Men nu kom jeg jo fra Hørsholm, og gad altså ikke køre baglæns c070.gif

Og tak :wolverine2: (aaaalt for lang tid siden, den har været brugt)

Link to comment
Share on other sites

Racerræs - nu med puls! :w00t:

En bette aftentur featuring Miss CandyGirl, der havde fået lov til at bestemme ruten.

Hun troede man kunne komme hele fælleden rundt, men det kunne man ikke, så i stedet blev til helt til enden af Kanalvej og samme vej retur. :wink:

En dejlig tur i godt selskab, og det var meget rarere at blive kølet af fartvinden frem for bare og sidde hjemme og smelte.

Da vi først kom ud på fælleden og kørte sydpå lå vi mest på hjul. Tilbage igen var det mere hyggerul i godt tempo, og vi lå primært to og to.

Til sidst på turen fik jeg endda lov at trække en del. :superman:

Rimelig moderat snitpuls må jeg sige - vel egentlig en positiv overraskelse. Maxpuls blev nået op af Kalvebod bro, hvor CandyMåsen lige skulle sættes. :tease:

Stats

Rute:

Frb -> Amager fælled syd/nord -> Avedøre holme -> Gl køge landevej -> Vigerslev alle

http://tinyurl.com/5k9x9p

Dato: 08-06-2008

Tid: 1:47:15

Distance: 47,5km

Snit: 26,6km/t

Maxhastighed: 41,7km/t

Højdemeter:

Snitpuls: 128 (60,5%)

Maxpuls: 172 (81,5%)

Est. kcal: 1307

Mine data:

Gns.hastighed: 26,6 km/t

Maxhastighed: 43,0 km/t

Gns.puls: 125 (56 HRR%, 65% af max)

Maxpuls: 166 (82 HRR%, 86% af max)

Ikke så meget at tilføje. Andet end Max er meget venlig i sin beskrivelse af at han "fik lov at trække". Jeg var død i sværen, fik lidt halvkvalme og kunne ikke rigtigt trække mig op til det. a055.gif

Gns.hastigheden er desuden påvirker af at et par pauser; da vi vendte ude ved fælleden, en drikkepause og endnu en udsigtspause.

Min pulsur er ved at løbe tør for batteri og gik ud efter den sidste pause, så pulsen er kun for den første del af turen. Og så må jeg vist hellere se og få skiftet det batteri. :blush: Mon man også kan købe et nyt til sig selv? :tongue:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

...

Ikke så meget at tilføje. Andet end Max er meget venlig i sin beskrivelse af at han "fik lov at trække". Jeg var død i sværen, fik lidt halvkvalme og kunne ikke rigtigt trække mig op til det. a055.gif

Gns.hastigheden er desuden påvirker af at et par pauser; da vi vendte ude ved fælleden, en drikkepause og endnu en udsigtspause.

Lad mig nu bare leve i troen. :laugh:

Jeg vil sige du skjulte det egentlig meget godt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lad mig nu bare leve i troen. :laugh:

Jeg vil sige du skjulte det egentlig meget godt. :smile:

Det er jo fordi du kevler op, når bare du er ved at blive lidt træt :tongue:

Men kunne være jeg skulle til at have lidt mere fokus på timing af spisning og cykling... det er åbenbart ikke min stærk side. Selvom det måske er logisk nok at spise frokost kl.14, en smoothie kl.18 (150 kcal) og så cykle mellem 18.30-ca.21 ikke er tilstrækkeligt :blush:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg meldte jo som sagt fra til MOL-dogme cykling - der jo alligevel også blev aflyst.

I stedet stod den på

Cykling med Heino feat. MarianneB og MaxP

Den var jo noget blæsende og skyerne var også noget mørke, men det holdt heldigvis tørt hele vejen :4thumbup:

Ruten blev en forholdsvis flad rute via Brøndby, Herstedøster, 3x Rundtur sydvest for Sengeløse, tilbage over Vridsløsemagle, Herstedøster mv. Den var også rimelig kort (53 km) og mellem intervallerne blev der rullet i meget adstadigt tempo.

Tilgengæld var der en del intervaller, der blev startet som rulleskift og så givet frit.

1.interval var ad Snubbekorsvej (v/Vridsløsemagle) og ca. 3,6 km

Jesper lå efter mig i rulleskiftende og da der blev givet frit lå han forrest. Jeg regnede med at det var lidt optimistisk at følge med - i hvert fald, hvis jeg skulle gøre mig forhåbninger om at holde hele vejen. Så kørte holdt bare mit eget tempo på godt 40 km/t. Vi kom hurtigt ud på et åbent stykke med kraftig sidevind, og der var det ikke helt så behageligt, at give den maxgas pga. mulige vindstød. Blev overhalet af en del fyre.

Vi drejede så i modvind, og jeg lå alene og trak - ret lang tid syntes jeg, for bare at finde ud af, at der lå tre (var det vist) på hjul. De lagde sig forrest, da vi nærmere os "mål" og det gav lige lidt ekstra luft. Der var ikke den vilde spurgt, da Jesper & co var i mål - men markede mig lige alligevel, når nu ingen andre ville :innocent:

Fik et prik af træneren under rulleskiftet - jeg rykkede, når jeg kom forrest og skabte dermed et hul. :blush: Hvilket Jesper, der jo lå bag mig, og så kunne bekræfte :innocent:

Vi trillede så videre. Og her blev vi så opmærksomme på den irriterrende rytter, der syntes det var smart at ligge lige imellem de to foranliggende. Alle andre kørte to og to, og lå man ved siden af ham, var der derfor ikke plads til en to'er - og bagved ham, var der jo så væsentligt mindre læ. :dry: På et senere tidspunkt fik jeg spurgt ham hvorfor, han gjorde det. Og gav jo så forklaringen og sidevinden og mere lå. Syntes bare ikke det holdt, når nu ingen andre lå sådan og vi jo ligesom ikke havde hele vejen og brede os på, men der var overhalende biler. Men dét blev vi vist ikke helt enige om :innocent:

De tre følgende intervaller, var på rundstrækningen Højvangsvej-Ågesholmvej-Bondehøjvej, 7 km.

Der blev arbejdet lidt mere med rulleskiftende - og jeg prøvede at holde mig i skindet, når jeg lå forrest og skulle falde tilbage.

I spurtene syntes jeg folk var noget tilbageholdende, Max fik også spurgt den ene gang "Der er da givet frit ikke?!". Jeg kunne nok havde kørt noget mere taktisk og bare ligge på hjul så lang tid som muligt. Men tænker at, afslutningen er jo ikke just min stærke side og i et interval skal man give den gas - og hvis det så kræver at jeg kører frem, fordi andre lurer passer så gør jeg det. Det betød så bare, at hen mod slutningen hvor der var en stigning - blev jeg overhalet big time :blush: Ret irriterrende, men fik da presset mig selv.

Det trejde (fjerde i alt) var med et andet startsted og slutstedet var derfor også i medvind - me like :w00t: Kunne være noget bedre med det og fik da sat nogle stykker.

Herefter blev snuden vendt hjemad, dog med et sidste interval, ad Ole Rømers vej (Sengeløse, Vridsløsemagle).

Alle startede i samlet flok og feltet blev strakt en del ud og knækkede også over. Lå dog rimelig langt fremme i anden del. Da vi kørte gennem Vridsløsemagle, hvor der er vejindsnævringer, kom der lidt samlingen, men det blev hurtigt slået i stykker igen. Efter Vridsløsemagle var der en stigning og jeg nærmede mig "den irriterrende", hvis åndedræt var ret tydeligt og gik forbi ham... :bigsmile: Han ville dog meget gerne overhale igen, så lagde mig på hjul indtil vi nærmede os mål - og jeg kørte forbi *weeee*

Mit pulsur har været lidt lav på batteri. Jeg havde fået det skiftede til dagens træning, men det levede lidt sit eget liv og vist mærkelige ting i displayet :dry: så jeg droppede det. Men da jeg kom hjem, var der selvfølgelig ingen problemer. :rolleyes:

Stats

Distancen: 53,8 km fælleskørsel + 2x7km transport

Gns.hastighed: 29,2 km/t

Max hastighed: 52,7 km/t

Link to comment
Share on other sites

Det lyder mere og mere sjovt, det der Heino-træning. Kunne være jeg skulle afsætte først mulige onsdag til formålet.

Ham den irriterende er en type vi alle døjer med - vi har også et par stykker af den slags :mad:

Og det med at du trækker fra i fronten på rulleskift er en klassiker. Selv om flere fra klubben har kørt i mange!!! år kan de stadig ikke fatte at man ikke skal og derfor holder et rulleskift sjældent mere end et par minutter inden tempoet er helt hysterisk og det til sidst smadres fordi den forreste mand ikke har kræfter til at træde forbi ham han afløser.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder mere og mere sjovt, det der Heino-træning. Kunne være jeg skulle afsætte først mulige onsdag til formålet.

Ham den irriterende er en type vi alle døjer med - vi har også et par stykker af den slags :mad:

Og det med at du trækker fra i fronten på rulleskift er en klassiker. Selv om flere fra klubben har kørt i mange!!! år kan de stadig ikke fatte at man ikke skal og derfor holder et rulleskift sjældent mere end et par minutter inden tempoet er helt hysterisk og det til sidst smadres fordi den forreste mand ikke har kræfter til at træde forbi ham han afløser.

Ja det syntes jeg du skulle - bare ikke onsdag om to uger, for der er Marianne og jeg udenlands, og vi vil jo gerne se "giraffen" :wink:

Men bestemt god træning det er det - i hvert fald af det jeg har prøvet.

Mht. rulleskift, så er det jo altid noget at jeg har manglende erfaring som undskyld. Den ene gang tænkte jeg "Hmm, der er ingen der kommer op, så må jeg jo hellere sætte lidt mere fart på, når jeg ligger alene i front" og det kunne jo nærmest ikke være mere forkert, men så har jeg forhåbentligt lært det :blush:

Er der egentlig nogle regler for hvordan man starter et rulleskift? Altså bør nogle starte med at være den fremadkørende række? Den bagudkørende? Eller...?

Og jeg håbede ellers aldrig mere, at ville støde ind i nogle irriterrende typer, men det er nok for meget at håbe :dry: Så må jeg bare irriterrer dem med spørgsmål :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om der er standarter for hvem der starter rulleskiftet - jeg har desværre kun lille erfaring med det da de andre fartdjævle i klubben ikke vil køre roligt når de trækker ud. Og derfor er det yderst sjældent vi forsøger os med det da det ende i hat og briller.

Hvis ikke giraffen bliver helt smadret til søndagstræningen er den også til fremvisning til DOGME-kørsel på tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt at læse, at I sammen med Heino-holdet bevæger jer rundt på min hjemmebane - både mine korte cykelruter og mine lange løberuter foregår omkring Sengeløse. Bakken efter Vridsløsemagle er faktisk ganske ond - bedst som man tror, at man er oppe, er man det alligevel ikke.

Hils i Tinajo. Bakken fra La Santa er også ond!

Link to comment
Share on other sites

Som Marianne også har skrevet var vi ude at trille i går. Hun lød helt ustyrlig, da vi skrev sammen i løbet af dagen, så jeg fik også sat mig godt op til det.

Vi startede med at "trille" ud af Lyngbyvejen. Jeg opdagede på et tidspunkt en civilist der lå bag os, og ad vane tænkte jeg, at vi jo hellere måtte trække ind, så han kunne overhæle. Men det var vist ikke helt det der var hans hensigt, han ville vist helst bare ligge på hjul. Hehe, har nu ikke noget imod, at køre så hurtigt at andre gerne ville ligge på hjul :blush:

Ned ad Vældegårdsvej (som går jævnt nedad), var der et near-collision-accident. En lile varebil holdt i højreside af vejen og blikede mod højre. Men da jeg har 5 meter bag den - drejer han ud på midten. Arrrrgh :crazy: Hører Marianne bagfra "Neeeej", har ikke selv fat helt nede i bremserne, men med begge bremser og afvigemanøvre går det lige - bilen opdager ingenting :rolleyes:

Nå, så er vi da vågne og opmærksomme!

Ved stigningen på Ørholmvej, prøver jeg at sætte mig tilbage på sadlen, det fungerer tilsyneladende godt, jeg i hvert fald M's hjul - eller også er hun ikke helt så frisk, som hun lød.

Ved slotsbakken i Søllerød, ligger der som sagt en del mountainbikere. Marianne stryger forbi mig og prøver at følge den ene. Jeg selv er kommet i et alt for lavt gear, og træder en del tomgang (hvis det giver mening?!) når jeg forsøger at stå op. Det føltes ikke særlig godt, og var heller ikke særlig hurtigt :dry:

Da vi når Øverødvej kalder Marianne "et par ned". Jeg prøver at øve lidt spisning, mens man cykler. Det går ikke særlig godt med en müsli bar. Man kan jo ikke trække vejret ordentligt, når man tygger og desuden var jeg ved at få nogle korn i den gale hals. Tror jeg må eksperimenterer med lidt gels. (Bananer kan jeg ikke lide, så dem holder jeg mig langt fra).

Holtebakken går igen godt, ligger på hjul ad Marianne og overhaler hende lidt før toppen - dog uden den store konkurrencen.

På bakken på Vasevej bliver jeg total sat, har ikke kørt der før, så den kom ret uventet - og M var desuden rimelig opsat til den tror jeg.

Igennem Farum fik vi kørt en "forkert" vej, man bliver ledt den vej som cyklist, hvilket er fint nok ind til Farum. Men det betyder man skal kører gennem bymidten og skiftesvis nogle MEGET smalle cykelstier og brostensbelagte veje :crazy:

Var fedt at komme forbi der, vi var igen uden for byområde og kørte langs Tyren mod Ganløse og så mod Smørumnedre og Ballerup.

Intensiteten var lidt svingende. Marianne ville vist gerne have tempoet lidt ned, men det røg alligevel langsomt i vejret. Vist mest min "skyld", men Marianne bidrog nu også selv vil jeg mene :innocent:

På vej hjem eksperimenterede vi lidt med skiftende. Vi har lade den der sidderbagerst kører op foran. Men når Max har været med, bliver det lidt for hårdt at køre frem. Så vi ville prøve med det modsatte, hvor den forreste slå ud. Men vi skal vist lige finde ud af, hvordan det rigtigt bliver markeret, så den anden ikke bare følger med og ligger sig i den anden side af vejen. Gode råd er velkommene :bigsmile:

Turen blev lidt kortere end planlagt

Distance: 63,1 km (eks. bykørsel)

Gns.hastighed: 28,7 km/t (men Marianne har 29,1... hmmm)

Maxhastighed: 52,5 km/t

Gns.puls: 69%

Maxpuls: 92%

post-13362-1213342315_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt at læse, at I sammen med Heino-holdet bevæger jer rundt på min hjemmebane - både mine korte cykelruter og mine lange løberuter foregår omkring Sengeløse. Bakken efter Vridsløsemagle er faktisk ganske ond - bedst som man tror, at man er oppe, er man det alligevel ikke.

Hils i Tinajo. Bakken fra La Santa er også ond!

Hehe, håber det er ok, at vi låner "dine" bakker :wink: Jeg syntes nu heldigvis ikke de var så slemme. Men har også tidligere erfaret, at man bakker virker anderledes, når man kører i gruppe fremfor alene - og de er meget længere, når man kører alene :dry: Selvom det vist strider mod naturvidenskaben :innocent:

Vi skal nok hilse, hvis vi har overskud til at huske det, på det tidspunkt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om vores system er "autoriseret" men det virker fint for os.

Antager at man ligger og tager føring og vil afløses.

Vi man overhales trækker man (under)armen tilbage til den side man vil overhales og vifter den en gang fremad og efter et par sekunder letter man trådet en smule så de der skal overhale ikke behøver at sætte farten op.

Vil man slå ud og lade sig falde tilbage peger vi skråt ned på vejen til den side vi trækker ud til. Husker selvfølgelig at vente med at sætte farten ned til vi har trukket ud og gjort plads til rækken.

Hvis man skifter plads på vejen og de bagved skal følge efter, tager vi armen helt om bagved og vifter til den side de skal trække hen. Nogen klapper sig højlydt på hoften for at give lyd, andre råber "se op højre/venstre" og de fleste satser på at den der ligger bagved er vågen nok til at se tegnet selv om det ikke markeres med lyd.

Og bruger i øvrigt også det med at pege skåt ned i vejen hvis vi skal klemme os ind midt på rækken - eksempelvis foran folk som ikke ønsker at tage føringer eller hvis der generelt er småhuller efter sving o. lign.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om vores system er "autoriseret" men det virker fint for os.

Antager at man ligger og tager føring og vil afløses.

Vi man overhales trækker man (under)armen tilbage til den side man vil overhales og vifter den en gang fremad og efter et par sekunder letter trådet en smule så de der skal overhale ikke behøver at sætte farten op - lidt det samme som ved rulleskift.

Vil man slå ud og lade sig falde tilbage peger vi skråt ned på vejen til den side vi trækker ud til. Husker selvfølgelig at vente med at sætte farten ned til vi har trukket ud og gjort plads til rækken.

Hvis man skifter plads på vejen og de bagved skal følge efter, tager vi armen helt om bagved og vifter til den side de skal trække hen.

Og bruger i øvrigt også det med at pege skåt ned i vejen hvis vi skal klemmer os ind midt på rækken - eksempelvis foran folk som ikke ønsker at tage føringer eller hvis der generelt er småhuller efter sving o. lign.

Ok. Det med at vifte med underarmen, når man gerne vil overhales brugte vi også i går. At vifte bagved ved f.eks. heller o.lign. er også ofte brugt. Men den med at pege skråt nedad har jeg ikke set - den må afprøves ved lejlighed, både når man falder tilbage eller hvis man gerne vil "ind i rækken".

Link to comment
Share on other sites

Har tidligere spurgt Marianne om ikke ville skulle kører en tur på 100+, men da var det med ret kort varsel. I torsdag aftalte vi så, at lørdag skulle være dagen. Og jeg fik en lille "reprimande" om ikke at køre hårdt eller langt fredag. Hmmm, mon det var fordi jeg var ude at køre fredag aften før Tøserunden, at den kom op :innocent:

Jeg holdt mig da også i skindet, så kl.930 (næsten da :blush: ) var vi klar til at køre.

Ruten gik fra mig, ud ad Frederikssundsvej til Ballerup, over Pederstrup, Ledøje, Nybølle, Østrup, Gundsølille, Store Valby, Ågerup, Soderup, Sengeløse, Herstedvester, Vejlegårdsvej, Gl.Køgelandevej, Ad.Holme, Amager Fællede, Kongelundesvej, Kalvebodvej, Fælledvej, Dragør, Kystvejen, Amager Strandvej.

Byområde, landområde.

Vi satsede på at køre tidligt, selvom vejrudsigten ikke så helt god ud. Vejene var lidt fugtige, da vi startede og da vi nåede Herlev kunne man godt mærke, at det blæste op, som tegn på at der var regn på vej. :dry: Marianne havde lige spurgt om ikke vi søge læ , hvis det begyndte at styrtregne og lige efter begynder det at dryppe og dernæst regne. Vi er da noget til Stålen (en tankstation i Herlev) og holder ind. Dette er den første pause på grafen. (1)-(2).

Det stilner efterhånden af og vi triller ud igen (efter 11 min). Så skal der lige foretages lidt tilpasninger; det går ikke at ligge på hjul lige bag den anden, for så for man regn i hovedet og har brug for briller med vinduesvisker :tongue: Vi lå i stedet 10-20 cm forskydt.

På vej ud af byen og til Store Valby, hvor vi "vendte" var der en moderat modvind og tempoet blev også holdt moderat. Ingen grund til at lægge et vildt tempo ud i modvind og med så mange km hjem. Vi lå på 30-32 km/t.

Efter vi havde vendt tog vi en lille spisepause (3)-(4) på 6 min - og jeg hoppede også ud og gødede marken :innocent: Og så gik det ellers noget hurtigere med vinden i ryggen. Dejligt tempo :bike: Når vi skulle skifte føringer brugte vi "vifte frem tegnet" og det fungerede ganske godt. Skiftede var dog generelt noget variende i længden - og Marianne ville ikke give føringerne fra sig, da vi kørte i medvind :tongue:

Vi kom så ind til noget by, vi skulle gennem Herstedvester, Albertslund og Vallensbæk. Lyskrydsene var heldigvis ikke så slemme. Jeg havde også prøvet at finde en sti vi kunne køre noget af vejen i stedet for ude på "de store veje". Det var ikke udpræget en succes :blush: det er en del sværere at orientere sig på et stisystem og så var der også en enkelt sti med grus, i stedet for asfalt som forventet og nogle smalle stier. Men Vejlegårdsvej, som vi bagefter kom ud på, kan nu sagtens anbefales at kører på - bred cykelsti med god asfalt og så er der faktisk kun T-kryds når man kører sydpå.

Dernæst ramte vi Gl.Køgelandevej og Avedøre Holme, hvor Marianne fik en punktering (5)-(6) på et meget blæsende sted. Men det gik og med en lappetid på godt 10 min, er det bestemt accepteret :4thumbup:

Ellers ikke så meget at berettet. Andet end at Marianne på et tidspunkt spurgte "Vi kommer da ikke om på 100 km, gør vi?", jeg svarer "Jo ruten er på 104,5 km", men kommer så til at tænke på, at i det er ca.7 km "transport/bykørsel" og eksl. det bliver ruten jo under 100 km. Det kan vi jo ikke have. Så da vi ramte Kystvejen og havde kørt et stykke vendte vi om og kørte tilbage mod Dragør, for igen at vende om efter 2 km... så fik vi lige 4 km ekstra og så skulle pengene passe. :cool::tongue:

Stats

Distance: 101,5 km (108,4 km inkl.transport/bykørsel)

Gns.hastighed: 29,8 km/t (29,3 km/t)

Maxhastighed: 49,2 km/t

Gns.puls: 63%

Maxpuls: 84%

post-13362-1213452349_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Man skulle tro, vi havde koordineret, hvornår de indlæg skulle være klar :laugh:

Godt kørt - Det så ud til, at der var masser af overskud hos dig i dag :superman:

Jaer, vi er bare så koordineret :cool:

Og du har nok ret, var ikke så presset i dag - og det er jo rart med sådanne dage. Dog bed det også lidt i mine ben på stykket mod lufthavnen, gad bare ikke sænke farten - modvinden skulle ikke vinde over mig :devil:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Jesper har haft en fantasi, og nej ikke sådan en, men en cykelfantasi :tongue: En tur som skulle indeholde Geelsbakke, Slotsbakken i Søllerød og generelt så mange stigninger som muligt.

Der har ikke rigtigt været tid til at få udlevet fantasien i den sidste uge, men vi havde så aftalt at dagen skulle være i dag. Desværre har vejret jo ikke været så fremragende og sådan var det jo også i morges. Vi havde oprindeligt aftalt at køre 13.30, men da han kom fra yoga besluttede vi at droppe det. Lidt over 13 tikker der så en sms ind til mig: Har du set vejene er ved at blive tørre?

Joooo, det havde jeg jo, men jeg havde lige indstillet mig på nogle timer på sofaen og jeg havde jo også kørt 100+ i går...

Men det gik jo ikke værre eller bedre end at jeg jo gerne ville og afsted kom vi :bike: Endnu en gang heldige med vejret, der var ikke én regndråbe :4thumbup:

Ruten gik over Gentofte og Jærgersborg, Hjortekærvej, Lundetoftevej og Nøjsomhed op til Skodsborgvej. Dette var den rolige del.

Dernæst Geelsbakke og så ad Vangebovej til Slotsbakken - 2 runder. Og så igen ad Skodsborgvej til Geels bakken. Denne gang både Geels bakke og Holtebakke og derefter ad Vasevej, hvor der efter en lang nedkørsel også er en stigning.

Og så hjem ad Bistrupvej til Farum og Frederiksborgvej/Hillerødmotorvejen. Alt efter benene kunne denne køres som tril, eller med lidt mere gas.

Det første stykke gav indikation om meget vind - og at vi ville få modvind hjemad :gal: Nå, men den tid den sorg.

Vanen tror gik det ikke så godt med trilletempo og Jesper spurgte, om jeg var ved at køre ham i sænk?! Neeej, jeg har bare ikke et trille gear :blush: I hvert fald ikke før jeg er træt :tongue:

Så nåede vi Geels, vi tog lidt "tilløb" derhen til. Jesper kørte et adstadigt tempo til at starte med - vi lå side om side. Og jeg tænkte så, at jeg ville lade mig falde ned og så prøve at ligge på hjul, følge med op ad bakken og så angribe til sidst. Det lød jo som en god plan, men så skruede han tempoet op, og jeg kunne ikke følge med :dry: Fik dog taget en ordentlig laptime:

Geels 1

Gns.hastighed: 32,6 km/t

Min.hastighed: 30,1 km/t

Gns.puls: 86%

Maxpuls: 91%

Godkendt syntes jeg. :smile:

Derefter var der to ture på slotsbakken. Den trækker altså en del flere "tænder" ud end Geels *av av av* Igen blev jeg sat og igen fik jeg vist også kørt i et lidt for lavt gear, især på anden tur, hmmm.

Og back to Geels. Jesper erklærede at han ville give den max - og det skal jeg lovede for han gjorde, han strøg bare afsted, lidt demotiverende, men jeg måtte jo kæmpe videre i mit eget tempo.

Geels 2

Gns.hastighed: 32,1 km/t

Min.hastighed: 28,0 km/t (burde nok kunne være holdt højere, da det var på det flade stykke på toppen, hvor jeg nåede minimumshastigheden :blush: )

Gns.puls: 85%

Maxpuls: 90%

Efterfølgende kom Holtebakken og den var Jesper ikke helt så forberedt på, så der flugtes vi pænt ad. Burde måske havde prøvet at kører fra ham. Men den brændte nu godt i benene i forvejen. Så en lang nedkørsel ved Vasevej, hvor nogen brokkede sig over at jeg brugte bremserne... nånå. Men bruger dem, nu ikke nær så meget, som jeg har gjort - følger da for det meste Marianne nu på nedkørsler og det gjorde jeg ikke i starten.

Så kom hjemturen og jeg frygtede lidt vinden, den var dog slet ikke så slem som frygtet. Og mine ben var heller ikke helt så mærket, som man kunne havde frygtet - nok fordi vi kørte et jævnt tempo i går og ikke lavede de vilde forceringer. Så der blevet gået godt til den hjemad.

Gns.hastigheden endte på 28,7 km/t og

Gns.puls: 65%

Distance: 53 km

post-13362-1213542529_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share