CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Weee, 2 træningspas i dag :w00t: - lang tid siden jeg sidst har fået gjort det. Ok, det ene tæller måske kun halvt, men godkendt det syntes jeg det er.

Specielt i betragtning af mine doms efter mandags styrketræning. Hvis jeg ellers har haft lår doms, har det primært gjort ondt hvis jeg gik ned af trapper. Min i dag har jeg haft doms også selvom jeg bare gik normal. Og mærkeligt nok, mest i højre ben a015.gif

Morgentræning: Spinning

Regnede med at jeg skulle spinne med Kim på podiet, i stedet var der vikar på - men da det var Nanna, der var vikar var der bestemt ingen grund til at klage.

Hovedserien var 3 runder af:

2 min siddende mellem - "på hjul"

2 min siddende mellem - "træk feltet"

2 min stående mellem - "Ryk"

+

2. runde: 1 min siddende - "ryk"

3. runde: 2 min siddende - "ryk"

Benene klagede noget i starten, men det hjalp noget på dem, at de blev varmen - doms'ene kunne dog stadig mærkes moderat.

Det er rart meget bedre at kunne forholde sig til de "landsvejsudtryk" instruktørerne tit bruger og så var det også en rigtig god opbygningen af serie - endte på 96% af max :devil: Kan slet ikke huske hvornår jeg har været deroppe. Lækkert :wub:

Gns.puls: 82%

Maxpuls: 96%

post-13362-1221080943_thumb.jpg

Aftentræning: Crossfit

Det var jo så den halve træning, for det var egentlig bare en intro time, men vi fik da lov at svede lidt :wink:

Nu er cykelsæsonen jo ved at lakke mod enden, så Jesper og jeg har gået og pulset lidt med, om der kunne være noget andet vi kunne træne sammen. Og crossfit er jo en rimelig oplagt ting. Den største ulempe er jo nok prisen, når man som jeg ikke kunne finde på at droppe sin FitDk spinning eller Jespers hans yoga. Så kan det godt gå hen og blive lidt dyrt...

Til gengæld tror jeg, at jeg ville kunne holde motivationen bedre i forhold til styrketræningen og man kan selvfølgelig bare stoppe sit abonnement fra måned til måned. Så er der jo også træner og mange tidspunkter med hold.

Er dog lidt i tvivl om udbyttet af crossfit vs. styrketræning. Det første spørgsmål er jo egentlig hvad jeg vil have ud af det - og det er jeg ikke helt klar over. :blush:

Men det ville jo være oplagt, at vælge noget der har en vis overførsel til cykling... og der er crossft vel egentlig det bedste. Input til dette dilemma modtages meget gerne!

Nå, men til dagens workout.

Der var rigtigt mange fremmødte i kirken - det vidste sig det største fremmøde nogensinde på et introhold. Og sørme om der ikke også var et par kendte ansigter i blandt. Måske ikke så overraskende Præsten aka Tanja og så Kasper.

Mini WOD'en bestod af

5 pullups (eller rows i ringe)

10 swings

15 airsquats

Vi startede så med at få introduceret teknikken til disse øvelser. Især forklaringen af airsquats og pullups (med kip) blev rigtigt godt bygget op.

F.eks. først hæng i stangen og sving benene frem og tilbage, men spænd i maven.

Så sving ben frem og tilbage og hiv lidt op når benene er fremme.

Så hiv helt op

Og til sidste og den nederste del af reppen med.

Jeg nåede dog aldrig længere end til punkt 2 :blush: Og så kan jeg lige love for at man får riiiimeligt ondt i hænderne af at hænge der.

Vi blev delt op i to hold, som hver skulle køre så mange runder som muligt af WOD.

Jeg fik ikke talt, men nåede omk. 8 runder vil jeg tro. Jeg fik svedt en hel del, men var dog ikke helt oppe at ringe - måske fordi teknikken jo langt fra er på plads.

Men fedt og prøve, og jeg vil nok benytte mig af muligheden for også at kunne træne der frit, den kommende uge.

Link to comment
Share on other sites

Holdt hviledag torsdag, da jeg jo skulle lave iltoptagelses test i dag - og min krop har været ret DOMS'et først efter mandags styrketræning og dernæst onsdagens CF-intro.

Iltoptagelses testen foregik ligesom watt-maxtesten, altså med 5 min på 70 watt og derefter øgning på 35 watt hvert andet minut.

Han forklarede lidt om det mens jeg varmede op, så svært at fange det hele. Men de målte både hvor mange liter man indåndede pr. minut og så hvor meget CO2, der var i indåndings og udåndingsluften. Man kan vist også se udfra forholdet mellem disse, om man primært forbrænder kulhydrater eller fedt. Hvis forholdet er 1:1 er det kulhydrater og hvis det falder til omkring 1:0,7 er det primært fedt man forbrænder (fedtforbrændingszonen :tongue: )

Masken var ikke så slem at have på, det lød lidt mærkeligt når man snakkede, men det var ikke noget problem at trække vejret (der var ingen modstand i masken).

Jeg fik kørt lidt længere end sidst, knap 17:25 mod omkring 17:10 sidst.

Den målte maximale iltoptagelse var en del højere end estimeret ved watt-maxtesten: 3845 ml/min mod 3510 ml/min, svarende til et kondital på 48,8. Højere end 49 kategoriseres som meget højt, i min aldersgruppe - så selvom, den ikke helt er det, er det vist godkendt.

Jeg var desuden den han havde målt næsthøjest iltoptagelse på, på Frederiksberg og den højeste blandt kvinderne :devil:

Derefter var det videre til:

Crossfit

Der var en halvhård opvarmning bestående af 3 runder á:

10 burpess

10 airsquats

10-15 sek stræk

30 sek håndstand (op ad væggen)

100 sjip

Derefter dagens WOD bestående af:

90 Lunges

80 airsquats

70 Box-jump -> step-up

60 kb swings (12 kg)

50 dob.unders (sjip) -> 200 alm

40 pullups -> ring rows

30 pushups -> ca. 2/3 på knæene

20 knees to albow -> maverulninger

Min tid var 17:56

Der var vist igen ret mange mennesker og pladsen var noget trang. Det gav også en del ventetid i WOD, da vi var nødt til at starte i tre hold. Jeg var på det sidste, så tålmodigheden blev sat lidt på prøve.

Lunges'ene syrede godt i benene, swings'ene var tunge og ligeledes ring rows'ene. Men er egentlig lidt skuffet over det bare var det. Den effektive træningstid var ikke specielt stor og jeg følte mig ikke rigtigt træt bagefter... måske man skulle tage to timer?!

Det ville selvfølgelig blive hårdere, hvis man kunne lave øvelserne strickt.

Jeg havde selvfølgelig pulsbælte på, og den opførte sig noget sjovt syntes jeg.

Gennemsnittet for WOD var 66%. Men i de tre første øvelser lå snittet på 45% (!!) og i anden del er workout'en på 79%. Jeg ved ikke om der var tale om en fejlmåling, ret underligt mønster i hvert fald.

post-13362-1221250637_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere set en del resultater fra piger der kørte World Cup løb og etappeløb og fulgte godt med. De havde højere vo2 maks end du har nu - men ikke skræmmende meget mere... der er potentiale der!!

Nice to know - har også tænkt mig at give den god gaz, her over vinteren. :superman: Så må vi se om det kan mærkes, når jeg kommer på cyklen igen.

Link to comment
Share on other sites

Og til det der med at give den gaz...

Fredag aften blev der suppleret op med lidt ab rolls, håndstand og forsøg på L-sit og Tuck-sit med krydsede ben.

Lørdag blev det til en gang dobbelt spin i Valby

Det var egentlig Diana, der stod som instruktør, men der var vikar på. Vikaren var noget mere spin-spin, men da der var temmelig meget tung enkelt takt på dagens timer, var de små dob.takts a035.gif serier til at overleve.

Men dob.takten brændte :firebounce: rigtig godt, der var stadig(igen?) doms i benene, så der skulle ignoreres lidt smerter. Fik dog kørt ret godt igennem på første time, der var en øvet time.

Dernæst var der en basistime og jeg satte også mine mål til pulsen noget lavere, det var nok klogt, for kroppen satte bestemt nogle begrænsninger. s020.gif

Søndag stod den på den første rigtige Crossfit træning - med Jesper

Vi startede med noget teknik, først til sjipning og derefter teknik til clean. Ret godt at få brudt det ned, men vi brugte en træstang og syntes det var temmelig svært at fornemme hvordan vægten skulle flytte sig (specielt den "flyvende" del)

Og så til dagens WOD:

3 runder á:

800 m løb post-13362-1221397568.gif

21 pull-ups -> ring rows c043.gif(Ok, sådan ser de ikke heeelt ud :tongue: )

21 ball pushups -> på knæene c244.gif

Der var lidt trængsel i pullup-baren i de første runder, og byttede derfor om på ring-rows og pushups. Men ellers var det noget mere passende, med de ca.10 stykker vi var.

Var sidst i feltet på de første to runder, men holdt vist tempoet lidt bedre end andre og sluttede i en tid på 16:56.

Derefter lidt leg med:

- sjipning c226.gif

- håndstand (op ad væg/Jesper)

- hæng og sving i barer

- ugens challange: Lav flest mulige jump-squats på 1 minut. Fyre med en 20 kg stang og piger med 15 kg.

Fik slået den eneste anden pige, der havde lavet den, jeg nåede 31 mod hendes 26. Var selv ganske tilfreds, specielt med hvor forholdsvist let, det var at få en ordentlig dybde på.

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Meget let træning i dag: 42 airsquats

Ikke alle herhjemme (læs: alle på nær katten) er ikke så gode til at komme op om morgen. Uret ringer første gang 6.45 og så plejer vi vel at stå op 7.15-7.30 :blush:

I går indførte vi så følgende regler:

For hvert minut mellem 6.45 og 7.00 man snooze'r skal laves 3 airsquat

For hvert minut efter kl.7 laves 6 airsquat

e045.gifDon't tell anybody, at vi er lidt miljøskadet :laugh:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Meget let træning i dag: 42 airsquats

Ikke alle herhjemme (læs: alle på nær katten) er ikke så gode til at komme op om morgen. Uret ringer første gang 6.45 og så plejer vi vel at stå op 7.15-7.30 :blush:

I går indførte vi så følgende regler:

For hvert minut mellem 6.45 og 7.00 man snooze'r skal laves 3 airsquat

For hvert minut efter kl.7 laves 6 airsquat

e045.gifDon't tell anybody, at vi er lidt miljøskadet :laugh:

Dagen efter er du så mere træt = mere snoze = flere squat =...... :tongue: Men I kommer i super form til air squats!

Link to comment
Share on other sites

Crossfit

Opvarmning

Lidt sjipning, fik lavet lidt krydsninger og lidt vekslene fodarbejde (hvilket ikke helt har lykkedes før, så dejligt :4thumbup:)

3 runder á:

10 airsquats

10 hindu-pushups

5 broer op til tæer (eller på skuldrene og 10 stk)

Jeg fik vel lavet to "rigtige" bro'er i hver omgang, det var armstyrken der manglede, kom jeg op kunne jeg godt strække fødderne.

Og så til WOD:

Max reps i dødløft med kropsvægt på 10 min

Jeg har jo lavet lidt, men er bestemt ikke sikker på min teknik. Så spidsede øre under teknik instruktion og fik da også tilføjet lidt mere viden om udførslen af løftet.

Jeg kørte med ½BW og fik lavet 78 reps. Hvilket jeg sådan set er ganske godt tilfreds med. Når jeg har haft dødløft med i mit fullbody program har jeg jo bare kørt 3*10. Der var nok til lidt flere kg, men ikke grund til at skyde over mål her i starten.

Syntes det var en fed workout, men føler mig nu stadig ikke sådan rigtigt brændt ud efter en træning.

Så vi legede da også lidt videre med sjipning, håndstand og hæng (og vip benene lidt frem og tilbage) i pullup-bar i ca. 20 minutters tid.

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Ingen squats, ab rolls eller burpees her til morgen, stod nemlig op og tog til

Morgenspin

Nanna var vikar for Kim og der var først en øvet time og dernæst en quick time på programmet, så 1 1/4 times spinning

Første serie på øvet timen var 4 runder á:

1 min recover

1 min stående enkelt

1 min stående ryk

1 min siddende ryk

Vi kørte også en anden serie, der bestod af 4 min flad landevej og 6 min progressivt (kan ikke helt huske detaljerne :blush: )

og der var også 3 min stående med øget belastning hvert 30. sekund og så sætte sig rykkende med samme belastning i 2 minutter. Sådan en serie man hader undervejs, men er fed når det er overstået :devil:

Pulsdata var lidt ustabile, men ca. 81% i snit på begge timer passer vist nogenlunde.

Her til aften, lidt pull ups negativer (raise downs?!), grebstræning og udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Jezzz bagud med loggen igen :blush:

Torsdag d.18: Crossfit

Dagens WOD

Push Jerk 5-5-5-5-5 (Find dit max)

Push-jerks kan beskrives noget a la: Man starter med en vægtstang ved skuldrene (som military), så skubber man stangen over hovedet samtidig med at man bøjer i benene og til sidst strækkes benene.

Denne bevægelse faldt mig ikke specielt naturlig og kæmpede noget med det. Man kunne dog tydeligt mærke når det kørte, så tænkte man "Hvorfor har jeg dog ikke mere vægt på". Startede med stangen på 15 kg sluttede på 28 kg, dog næppe mit max.

Fredag

Lørdag

Træningsfri. Vi var til noget familie tamtam, det meste af dagen, så ingen træning.

Søndag: Crossfit

Tid til Crossfit - halvt med Jesper. Han var nemlig aktiv og startede dagen med yoga, og ville så joine mig til open gym efter dagens WOD.

Denne bestod af 3 runder på tid af:

800 meter løb

50 situps

50 airsquats

Klart den hårdeste WOD jeg har prøvet. Vi var dog også rigtigt mange, og lå ret tæt. Bl.a. var der en fyr som overhalede mig når vi løb, men jeg var hurtigere til situps og squats. Fedt med lidt konkurrence og også at WOD kunne udføres efter foreskriften (kaldet Rx'd i Crossfit-sprog).

Min tid blev 22:00 - og gns.puls 83%.

Bagefter var der som sagt open gym.

Kørte 3 runder af

200 sjip

20 dips

20 pushups

Nogle håndstand (ad væg)

Mere sjip, troede der var nogle DU'ers, men Jesper konstaterede at jeg bare svingede tovet hårdere - men åbenbart ikke hurtigt nok :unhappy:

Der blev også øvet lidt flere push-jerks.

Mandag

Træningsfri

Tirsdag: Morgenspin+crossfit

Startede dagen med morgenspin v/Diana.

Super duper måde at starte dagen på :wub:

En del tungt arbejde og serier "op ad bjerg" med mere og mere belastning på - drømte mig til Lanzerote igen.

Mødte så også en gamle veninde i omkældningsrummet, så der skulle også lige :blahblah: lidt.

Aftentræning: Crossfit:

Dagens WOD stod på:

25 SDHP 42/35kg (Sumodeadlift-highpull)

20 Boxjumps

10 K2Es (Knees to elbows)

---------------------------

20 SDHP

20 Box jumps

15 K2Es

---------------------------

15 SDHP

20 Box jumps

20 K2Es

---------------------------

10 SDHP

20 Box jumps

25 K2Es

Jeg kørte med 25 kg, som de fleste andre piger også havde gjort/gjorde.

Syntes godt nok dem jeg kørte samtidigt med havde meget fart på - hang lidt bagerst så følte mig noget presset. Så tog de 10 sidste box jumps, som step ups istedet.

K2E blev kun kørt til vandret.

Jeg har nu tidligere tænkt, at jeg vil lave dem så strickt som muligt og med god teknik - så må det være på bekostning af tiden - og forhåbentlig lidt hårdere.

Så anden runde lavede jeg kun 4 step-ups (og resten jumps) og tog en del pauser i K2"E".

I de to sidste runder blev alle taget som jumps. Mit greb var dog helt forsvundet (der manglede desuden også talkum), så de blev taget som ab roll - 45 ab rolls kan dog også mærkes, kan jeg afsløre :gal.

Onsdag d.24

Igen morgenspin - Kim var igen i Jylland, så Nanna var vikar.

Havde egentlig indstillet mig på, at køre med lav intensitet, fordi jeg ikke forventede kroppen var klar ovenpå de to træningspas tirsdag. Men efter en langsom start, var der sku alligevel lidt liv i stængerne.

Og fik kørt de 80 min (øvet 45 min + quick spin) med en snitpuls på 80%. Dét er jeg ganske tilfredsmed :bigsmile: Turen bagefter til arbejdet forekom, dog noget lang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share