CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Landeskørsel med FitDK

Så oprandt søndagen igen og Marianne og jeg havde aftalt, at køre med FitnessDKs udendørshold - ligesom jeg også gjorde sidste søndag. I dag blev der opdelt i to hold, vi holdt hos til "de mindst gode" :tongue: Hvor vi i alt blev 7.

Det var noget koldt sammenlignet med den seneste tid, så det var godt at komme igang, selvom tempoet i starten var ret moderat. Jeg kan mærke, at jeg i starten kører ret konservativt og ligger mig bagerst, fordi jeg ikke føler mig heeelt tryk ved gruppekørsel, men dog noget mere end sidst.

Da vi kom ud på lidt længere landvejsstræk gik det dog meget bedre, der kom også fint gang i skiftende føringer, så det ikke hele tiden var de samme der lå forrest. Selvom fordelingen nok ikke var helt jævn, der var en "mountainbiker" der tog en god del af føringerne og en masse bakkespurter.

Da vi nærmede os Strandvejen fik vi lidt løsere tøjler på bakkerne derudtil. Og på Strandvejen kunne vi så inddele os i grupper - "mountainbikeren" var hurtigt afsted og få ikke at få alt for stor spredning prøvede jeg at hente ham. Han lagde dog ikke stille ud, så det tog noget tid, og jeg fik også hul ned til de øvrige. Men jeg fik indhentet ham og lidt efter kom Marianne også op - og så gik det ellers derudaf. En stor del af tiden lå vi oppe på 36-40 km/t og Marianne og jeg fik også taget et par føringer, men han havde nu et større overskud end os (tør jeg vist godt sige), men -igen- en rigtig fed afslutning med masser af fart :superman:

Vi kørte nogenlunde samme rute som sidst, er stadig ikke helt sikker på den er som jeg har tegnet den, men den passer vist nogenlunde - også med antal km :tongue:Link

Bakkerne er helt klart min største udfordring, det er der hvor jeg har størst risiko for at blive sat, og accelerationer/eksplotioner er jeg heller ikke så god til :blush:

Distancen blev 66 km (+ 6 km transport til startstedet og 11,8 km fra Klampenborg, hvor "jagten" sluttede - i alt 78 km)

Gns.hastighed: 29,4 km/t

Maxhastighed: 51,4 km/t PR

Gns.puls: 63% - ikke så højt :blush:

Maxpuls: 87%

post-13362-1211119068_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jo joooo - og i dag har jeg haft en HEL uge uden punkteringer :cheer:

Det er så ALLER ALLER sidste gang jeg tillader, at I kører med det langsomme hold. Simpelthen spild af godt selskab.

:o)

Må så nok indrømme, at der i dag blev givet pænt med gas....

Link to comment
Share on other sites

post-13362-1211132124.jpg

Så har Mairanne og jeg modtaget starttider til Tøserunden. Det er heldigvis "først" kl.9.18. De første starter kl.7 :crazy: så i den henseende er det jo helt komfortabelt. Men eftersom vi skal starte i Køge, ved jeg nu ikke helt hvor komfortabelt det kan siges at være a015.gif:laugh:

Ruten kan ses på deres hjemmeside, men kun som en billedefil. Jeg har derfor prøvet at bruge Bikelogs-ruteopmåler og dermed også få højdekurve med. 527 højdemeter, primært først på ruten og med nedad det sidste stykke, må vist kaldes i den "venlige" ende af skalaen.

Ruten

post-13362-1211132598_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

post-13362-1211132124.jpg

Så har Mairanne og jeg modtaget starttider til Tøserunden. Det er heldigvis "først" kl.9.18. De første starter kl.7 :crazy: så i den henseende er det jo helt komfortabelt. Men eftersom vi skal starte i Køge, ved jeg nu ikke helt hvor komfortabelt det kan siges at være a015.gif:laugh:

Ruten kan ses på deres hjemmeside, men kun som en billedefil. Jeg har derfor prøvet at bruge Bikelogs-ruteopmåler og dermed også få højdekurve med. 527 højdemeter, primært først på ruten og med nedad det sidste stykke, må vist kaldes i den "venlige" ende af skalaen.

Ruten

post-13362-1211132598_thumb.jpg

Damm det går godt nok ned af efter 35,7 km :crazy: 527 højde meter, er det ikke lidt sølle :tongue: det er godt den hedder Tøserunden :laugh:

Uha kl 7 er godt nok tidligt, der var i heldige, i Århus starter vi først kl 10.

Jeg faldt lige over en rute på LA santa sport http://www.climbs.dk/la_santa_-_tabayesco.htm

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Havde en café aftale her til aften, den blev desværre aflyst, men så var der jo tid til at træne - og endda med Marianne :bigsmile:

Hun havde henledt min opmærksomhed på, at Heino også arrangerer træning om onsdagen. Så det skulle prøves i dag. Der er to hold;

Det lange hold

* Mange intervaller

Vi kører ca. 5 intervaller á ca. 2-4 km hvor der er frit løb - herefter samles gruppen igen og kører videre.

* Alle skal kunne følge med

Farten holdes i et fornuftigt tempo mellem intervallerne, men der tages hensyn så alle kommer med tilbage til Heino Cykler. Det er dog en forudsætning at man som deltager kommer på en racercykel i god stand - og har trænet en lille smule gennem vinteren

Det nye hyggehold

Vi lægger ud med at køre ca 25-35 km. Lidt senere på foråret forlænger vi ruten til 50 - 60 km. hvis der er generel stemning for dette.

Vi kører ikke interval-træning, men holder et jævnt tempo, hvor alle skal kunne være med.

Trods modstanden mod det hurtige søndags hold, valgte vi dog at køre med "det lange" hold.

Turen startede fra Heino cykler på Roskildevej, gik så gennem noget industrikvarter over ringvejen og så mod Ledøje, Hove, Veksø, lidt rundt i området og hjem igen over Ledøje mv.

Cruising hastigheden var bestemt højere end om søndagen, omkring 30-35 km/t lidt, men det virkede nu ganske over kommeligt og der var snakkeoverskud.

Undervejs var der vist 4 intervaller. En anderledes følelse og stemning, når sådan et bliver sat i gang.

Første interval var fra Risby til Ledøje, ca.3,3 km. Ved starten lå Marianne rimelig langt frem, vel omkring 3. position og der var nok 17-19 stykker i alt. Det var et temmeligt langt stykke, men indtil halvvejs var der nogenlunde kontakt til de forreste (der var et "par stykker" der havde overhalet). Men så kom der et næsten-90˚'s sving - og der fik jeg så min manglende teknik at mærke, kom meget længere ned i fart end de forreste og der kom et hul, som ikke rigtigt var til at hente :unhappy:

Andet interval var fra Hove til Veksø, ca.3,5 km. Det var gået ok første gang, så min taktik var igen, at starte lidt fremme, for at undgå at blive sat (for meget). Der blev lagt roligt ud, og kørte derfor med frem. Men cirka halvvejs er en stigning på ca.22 højdemeter og deromkring var jeg ved at gå død... og blev overhalet - af alle *piiiiv* Kæmpede for at hænge på, og da der kom et ligeudstykke, kom jeg op til tre andre.

post-13362-1211397305_thumb.png

Tredje interval var lige efter Frederikssundsvej, omkring Søsum. Det startede med en laaang nedkørsel derefter en bakke og så lidt blandet terræn. Endnu engang kom min teknik - og mod - mig lidt til kort. Jeg blev overhalet big time på nedkørslen, men bliver sku lidt bange hvis jeg skal give den mere gas, og hvad nu hvis der kommer noget uventet og man ikke kan nå at bremse, skrider i et sving eler lignende... nå men jeg blev altså sat, på stigningen fik jeg dog hægtet mig på to andre, og vi dannede et lille team.

post-13362-1211397319_thumb.png

Så var der tid til noget rulleskift-teknik. Det var en meget kort strækning, men man fik da en fornemmelse af det. Og der var godt nok kul på, når man kørte fremad :w00t:

Fjerde interval, var på en flad strækning. Der var vist nogle der var ved at blive lidt mærket og gav den ikke så meget gas fra starten. Passede mig egentlig fint :innocent: Men alligevel, det nyttede jo ikke noget at fede den hele vejen, så satte lidt speed på, som der hurtigt blev fulgt op på. Det var M og jeg og en "telecom-rytter" og en fjedre ret passiv. Vi fik presset hinanden ret godt - deejligt.

Alt i alt en ganske god tur, vi kunne sagtens følge med mellem intervallerne og på intervallerne faldt vi ikke helt igennem - og der var også andre der lå "dernede". God fornemmelse. :4thumbup:

Der var dog ikke så meget tegngivning og syntes heller ikke folk var særlig gode til at reagerer på "bil bagfra" - lidt pinligt syntes jeg faktisk, da bilerne så var nødt til at ligge bagved lang tid... :dry:

Distancen blev 71,9 km inkl. transport

Gns.hastighed: 29,5 km/t inkl. transport. Eksl. hjemtransport 30,3 km/t, så måske 31,1 km/t uden transport?!

Min GPS driller desværre noget, så har kun hastighed fra cykelcomputeren

Maxhastighed 54km/t PR: - og det var endda ikke på en desideret bakke, men det første interval :superman:

Gns.puls: 69%

Maxpuls: 93%

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan vist kun sige SUPER KØRT

Godt at du kom med. Det er bare sjovere når man er to :smile:

:laugh:

Hehe, tak. Men jeg syntes nu, at der er plads til masser af forbedringer :blush: Men ellers ville det måske også bare være kedeligt :tongue:

Jeg er også glad for at jeg kom med, og ja det er meget rart at have en snakkeveninde med mellem intervallerne. :innocent:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

I dag skriver Heino på forsiden af deres hjemmeside:

21/5: Igen en rigtig god og hurtig tur. Mange fremmødte og de to kvindelige deltagere havde ingen problemer med at følge tempoet.

Vi glæder os til, at se nye og kendte ansigter onsdag d. 28/5 kl. 17.00

Husk! Deltagelse er gratis og uden nogen form for købsforbehold.

Du tilmelder dig ved, at møde op på dagen, og meddele hvilket hold du vil deltage på.

Hvis vi bliver nød til at aflyse, meddeles det her senest tirsdag.

Det er os, de snakker om :blush:

Link to comment
Share on other sites

Og så kom jeg lidt bagud med logupdaten... :innocent:

Torsdag tog jeg en lille trilletur

Intervallerne vi kørte sammen med Heino sad godt i benene, så ville køre en rolig tur. Det lykkedes egentlig ikke specielt godt - det er kedeligt at køre langsomt :innocent: Men på den anden side syrede mine ben dog ret hurtigt, så der var visse naturlige begrænsninger og bakkerne var hårde... :sneaky2:

Jeg tog starten af søndagsruten fra FitnessDk; Kørte ud af Tuborgvej til Bernstoffvej, og så nordpå af Vældegårdsvej, Ermelundsvej og Hjortekærvej mv. Da jeg nåede Hørsholm vendte jeg dog om og tog stien langs Helsingørmotorvejen tilbage.

Distance: 45 km

Gns.hastighed: 27,3 km/t

Gns.puls: 65%

Fredag fik Jesper jo sin cykel, han hentede den efter arbejde, så inden han var hjemme var kl.18.. og så skulle han spise og altmuligt :rolleyes:... og så var der pauserne undervejs, så vi var først hjemme igen kl.21 - rigtigt fredagshygge :bigsmile:

Syntes selv jeg havde lavet en meget fin ture, med så meget landevejskørsel, som det nu er muligt, når man bor et stykke fra landet og med få bakker. Det var vist et klogt valg... selvom det ville have været sjovt, at høre/se hans reaktion, hvis vi havde kørt de 15 km med 175 højdemeter :innocent: Det blev en stille og rolig tur:

Distance: 60 km

Gns.hastighed: 25,9

Link to comment
Share on other sites

Og så fik jeg forresten, købt nyt Cykeltøj

Har tidligere købt løse ærmer, men har ikke haft nogle cykeltrøjer og det ser jo lidt fjollet ud med en top fra fitness eller korte ærmer, der slutter så højt, at der ville være mellemrum mellem ærmet og de løse ærmer. :dry:

Endelig fandt jeg to i Heino, der faldt i min smag :bigsmile: Dvs. de var ikke røde, gule, halvgennemsigte eller lignende.

Har ikke kunne finde nogle online billeder, så jeg stod model :blush:

post-13362-1211621664_thumb.jpg

Syntes den passer såååå fint, til cyklen :wub:

Og bemærk også den fine baggrund, med foamroller og cykle2 :tongue:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Tak fellows cykeltosser :bigsmile:

Søndag står jo i FitnessDKs udendørscykling tegn

Dynamix har prikket til Marianne og jeg og ment vi skulle køre med det hurtige hold - det hold, der sidste uge kørte med 34,9 km/t i snit og på deres hjemmeside står der:

Øvede og elite, med god erfaring i gruppekørsel og køreteknik (kører ca. 3 timer, gennemsnitsfart 32-35 km./tim. op til 90 km jvf fitus 4.).

Så vi var vist begge noget tøvende, men fik vist i går alligevel overtalt Marianne til at vi skulle kører med dem.

Og da vi så mødtes i morges, var planerne lidt anderledes end vanligt. Begge hold skulle følges til Uggeløse (ca.30 km) og skulle så deles. Men inden vi kørte afsted kom trænerne, vi har kørt med de sidste to gange, uopfordret hen og sagde, at han syntes vi skulle prøve at køre med de hurtige i dag, fordi vi havde jo masser af overskud, når vi kørte med det mindre hurtige hold.

Dejligt kompliment at få, og så var dét jo ligesom afgjort.

Tempoet op mod Uggerløse blev langsomt øget undervejs - måske med undertagelse af ved da vi kørte på Nymøllevej (en del af Tyren), hvor der var sæbekassebil-race :bigsmile: Da var folk i skrigende farvet veste, politi og selvfølgelig en masse unger med der skubbede(?) deres sæbekassebiler opad... måske de skulle op til start, så lidt sjovt ud.

Så kom vi til Uggeløse og træneren for det hurtige hold, talte nu også lidt for, at så hurtigt kørte de jo heller ikke og alle skulle jo kunne følge med. Nå med en flok glade cykelryttere kørte afsted, heriblandt tre tøser :cheer:

Vi kørte i alt tre rulleskift-intervaller, hvor vi blev opdelt i to grupper. Træneren kørte med os, og var rigtigt god til at komme med kommentarer undervejs.

Det første interval gik rigtigt godt, vi kørte glidende og med rætti høj fart, 40+. Udover høj puls, kommer adrenalinen jo også lidt op, det var fedt at kører så hurtigt, men også lidt skræmmende/opmærksomhedskrævende, fordi man jo skal reagerer meget hurtigere, hvis der sker noget. Jeg opnåede også dagens (og alltime) tophastighed på 55,4 km/t.

Andet interval var ikke helt så godt. Vi piger lå forrest og så er der en der råber "START NU"... nånå, jeg havde nu en idé om, at rulle skiftet starter med at der kører nogle op bagfra. Men ok, vi kunne da godt starte. Jeg ender så bagved en, der gik to-tre pinde højre op end os andre , når han kørte frem... og det gav et hul :dry: (Det kunne selvfølgelig også være mig, der ikke var så skarp, men lige på dette tidspunkt, tror jeg det nu ikke.)

Trejde interval blev endnu værre. Vi startede og så kommer der først en vejindsnævring, samtidig med en modkørende bil og to heste, så vi måtte helt ned og holde, og så op i fart igen... og det var på vej op ad en bakke. Dét bed i benene, de var ved at være lidt møre og accelerationer var de ikke længere så glade for. Igen kom der en modkørende bil på et smalt vejstykke og vi måtte igen ned i fart, da vi skulle accelerer igen kunne jeg ikke hænge på :crazy: Og så blev rulleskiftede vist også lidt rodet, fordi de ikke sænkede farten, og så kom jeg jo ikke op, og så var der jo ingen rulle, og så var der ikke rigtigt nogle, der vidste hvad de så skulle.

Fjerde interval var stort set som tredje - for mit vedkommende. Eller jeg kunne ikke hænge på, når jeg skulle køre frem (pisse irriterrende for øvrigt :devil:), og så kom der et lille hul... og på denne tur fandt jeg ud af hvor vigtigt det er at ligge på hjul. Når man er lidt presset og må slippe, er det nærmest umuligt at komme op igen, fordi man jo er presset og når gruppen kører omkring 40, så er det nærmest ikke til at hente.

Desuden så er bakkerne heller ikke min stærke side, og det er også der jeg risikerer at blive sat. Der er bare ikke nok kraft og saft i benene. Et par gange på det sidste stykke hang jeg også lidt, dog ikke helt så kritisk og der var vist også et par andre der var ved at være mærket. Det hjalp lidt på sagen. Havde et par müsli-barer med, men spiser dem nok mest når der er tid til det, men af hvad jeg kan læse i Gregers log, havde det måske nok havde været godt, at spise her.

Vi trillede så til Strandvejen og så kørte toget mod København. Det var nok fordsigligt, men jeg blev sat på en stigning. Prøvede at komme op igen, men som jeg skrev før, når der bliver hul til en gruppe, der ligger og kører omkring 40, så er det altså skidt. For man er jo presset og at skulle hente nogen med den fart - dét er svært. I hvert fald for Candygirl.

Nu lyder det hele jo lidt negativt, men bagefter er det egentlig meget fedt at være blevet presset og træt. De to øvrige gange, har der været alt for mange kræfter tilbage, når vi ramte Strandvejen. Det var der jo så ikke idag, men lå nu alligevel på 32-35 km/t alene.

Derudover var det ganske lærerigt mht. rulleskiftende og betydningen af at ligge i læ - og ikke mindst konsekvensen når man ikke længere har læ.

Undervejs og bagefter fik faktisk også en del ros, såsom "Vi skulle da ikke køre med de langsomme", "Vi kørte sku godt til i forhold til mange piger", "Vi havde jo masser af luft til at følge med", "Man kunne bestemt ikke mærke vi ikke har kørt længere end 1½ måned" mv. Rigtig dejligt - så måske vi tør køre med igen :tongue:

Jeg er ikke helt sikker på ruten, men har prøvet at tegne den her.

Gadgets'ene var der ikke helt styr på i dag, så afventer distance og hastighedsstat's fra Marianne.

Jeg fik nulstillet cykelcomputeren 5 km efter start, og på de restende 70 km, var

Gns.hastigheden: 30,9 km/t

Max.hastigheden: 55,4 km/t PR

Gns.puls: 71%

Max.puls: 91%

Distance: ca. 77 km + (6+7) km transport. I alt 90 km PR

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Der var trods alt også tid til lidt snak i dag - ikke mindst fordi træningen blev afsluttet på Café Jorden Rundt. :smile: Så finder man også ud af, at alle de der hurtigtkørende med fancy cykler og outfit slet ikke er så "farlige" trods alt :blush:

Men vi fik snakket lidt med Tøserunden. Det er jo trods alt en distance hverken Marianne eller jeg har kørt før - så hvordan skal det lige disponeres?! Man er jo tilbøjelig til at kigge på ens gennemsnitshastighed, men vi burde måske nærmere kigge på pulsen og sørge for, at den hele tiden ligger i et fornuftigt leje; 75-80% tænker jeg umiddelbart.

Men gode råd og input er velkommende :smile:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Flot kørt, det er nu fedt og køre hurtig i torsdags da jeg var ude og køre med Steen kørte vi efter en traktor med en kæmpe vogn bagefter, der kørte vi næsten 50 km/t uden problemer super fedt.

Jeg håber du poster nogle tips efter i har kørt Tøserunden, som jeg kan bruge om søndagen.

Jeg får helt lyst til tage ud og cykle, men mine ben er forsat lidt ømme, måske det bare skal køres væk :bigsmile:

Det lyder nu som nogle gode ture i køre sammen med FDK, jeg overvejer til melde mig ind i CK Århus, så jeg kan komme med på nogle fælles træninger.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder nu som nogle gode ture i køre sammen med FDK, jeg overvejer til melde mig ind i CK Århus, så jeg kan komme med på nogle fælles træninger.

Du behøver ikke melde dig ind før du kører med - du kan sagtens køre med et par gange eller 3 indtil du finder ud af, om det er noget for dig. Det kunne man i hvert fald den gang jeg meldte mig ind i sin tid.

Link to comment
Share on other sites

Flot kørt! I giver den godt nok gas, dig og Marianne :blink: :4thumbup:

Kan kun nikke alt for genkendende til det med at det er absurd hårdt at skulle fange folk igen efter fx bakker, når man ikke længere har læ :cry:

Hehe tak tak, så galt er det nu heller ikke, vi kører da også mange roligere ture :wink:

Og godt jeg ikke har været ene om den oplevelse :blush:

Flot kørt, det er nu fedt og køre hurtig i torsdags da jeg var ude og køre med Steen kørte vi efter en traktor med en kæmpe vogn bagefter, der kørte vi næsten 50 km/t uden problemer super fedt.

Jeg håber du poster nogle tips efter i har kørt Tøserunden, som jeg kan bruge om søndagen.

Jeg får helt lyst til tage ud og cykle, men mine ben er forsat lidt ømme, måske det bare skal køres væk :bigsmile:

Det lyder nu som nogle gode ture i køre sammen med FDK, jeg overvejer til melde mig ind i CK Århus, så jeg kan komme med på nogle fælles træninger.

Nu har jeg jo ikke deltaget i så mange gruppetræninger (fire er det blevet til), men ja tror faktisk den træning giver godt. Man får afprøvet lidt fif - det er man nødt til for at kunne følge med ved de høje hastigheder. Og så bliver man jo selvfølgelig presset, på en anden måde end når man kører alene eller med jævnbyrdige.

Hvilke tips er det du tænker på? Hastighedsdisponering? Indtagelse af mad/drikke undervejs? Eller...?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg jo ikke deltaget i så mange gruppetræninger (fire er det blevet til), men ja tror faktisk den træning giver godt. Man får afprøvet lidt fif - det er man nødt til for at kunne følge med ved de høje hastigheder. Og så bliver man jo selvfølgelig presset, på en anden måde end når man kører alene eller med jævnbyrdige.

Hvilke tips er det du tænker på? Hastighedsdisponering? Indtagelse af mad/drikke undervejs? Eller...?

De 3 ting vil være en god ting, det ville være lidt træls at køre i en langsom gruppe og have masse energi tilbage til sidst og om der er noget man skal passe på når man køre med så mange andre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share