CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Hej du.

Lyder som en skøn tur... Een bliver jo helt nostalgisk :wub:

Det kan kun have været Aage :smile:

Jeg fangede nu ikke hvad han hed, men han var ikke dansk, så tror næppe han hed Aage :tongue:

Og ja, det var en rigtig skøn tur. Godt nok et fedt sted og en rigtig fed ferie form, kombinationen af træning og dasning var jo helt perfekt. Og forøvrigt havde CLS 25 års jubilæum, den søndag vi var der - du burde jo næsten have været der, specielt med Johnny Logan som hovedpreformer. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fangede nu ikke hvad han hed, men han var ikke dansk, så tror næppe han hed Aage :tongue:

Og ja, det var en rigtig skøn tur. Godt nok et fedt sted og en rigtig fed ferie form, kombinationen af træning og dasning var jo helt perfekt. Og forøvrigt havde CLS 25 års jubilæum, den søndag vi var der - du burde jo næsten have været der, specielt med Johnny Logan som hovedpreformer. :cool:

Haha, nej det har så ikke været Aage. han er pæredansk, endda ærke københavner :tongue:

Må smutte derned en anden gang, selvom jeg så "desværre" ikke når at opleve Johnny Logan :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Søndag blev det en tur med FitDK. Marianne beskriver den ganske godt her, og jeg havde det vist på nogenlunde samme måde.

Følte mig uden megen kraft i stængerne og noget presset på selv små stigninger og havde faktisk lidt svært ved at finde et godt gear.

Rulleskiftende gik ok teknikwise - men blev dog sendt bagud, uden for rotation på det første skift. Ganske fint bedømt, min puls var 87% going up.

Distance blev 86 km

Senere på dagen skulle Jesper og jeg på et visit på Amager. Oprindeligt havde vi aftalt at tage metroen, men da jeg kom hjem foreslog han, at vi alligevel godt kunne cykle - Naaaah, det tror jeg ikke lige.

Mandag havde jeg tænkt at trille en lille tur (og holde Mollerup bag mig i antal kørte km). Men bare ved transport cyklingen syrede mine ben til :gal: så den idé blev droppet. Det blev dog til 2 km løb, startende med gang, 1 km løb, gang, 1 km løb, gang.

Gns.hastigheden for løbet var 5:36 (så skal vist ikke ud at løbe med Max :crazy: )

Link to comment
Share on other sites

Mandag havde jeg tænkt at trille en lille tur (og holde Mollerup bag mig i antal kørte km). Men bare ved transport cyklingen syrede mine ben til :gal: så den idé blev droppet. Det blev dog til 2 km løb, startende med gang, 1 km løb, gang, 1 km løb, gang.

Gns.hastigheden for løbet var 5:36 (så skal vist ikke ud at løbe med Max :crazy: )

Det er alså for dårligt du bare giver op uden kamp :smile::laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er alså for dårligt du bare giver op uden kamp :smile::laugh::tongue:

Hvad mener du med uden kamp? Jeg har da kørt over 1000 km i juni og så ingen grund til at køre igår "bare fordi" - hvis jeg havde kørt i går havde der intet kvalitet været i det, det kan der forhåbentlig blive idag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med uden kamp? Jeg har da kørt over 1000 km i juni og så ingen grund til at køre igår "bare fordi" - hvis jeg havde kørt i går havde der intet kvalitet været i det, det kan der forhåbentlig blive idag :wink:

Ja 1097,8 km er en hel del, du har jo ret i man ikke skal køre hvis kroppen siger nej(øv hvor fornuftig :bigsmile: ), jeg er ikke for god til at høre på hvad kroppen siger :blush:

Link to comment
Share on other sites

Fede billeder fra det sydlandske. Man bliver jo helt misundelig når man kigger udenfor og ser semi-flade veje over det hele. Men godt kørt, og de 1100 km i juni er altid en god motivator til at fortsætte hvor man slap. Dog vil et par dages hvile være godt for kroppen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Jesper havde ikke "tid" (det er vel et spørgsmål om prioritering :wink: ) til dogme cykling og ville derfor gerne op på en test på Tyren. Og syntes det var en god idé at jeg skulle med. Det syntes mine ben, så ikke helt, men jeg gik med til det, under forudsætning af at jeg bare ville "trille" på Tyren.

Som sagt så gjort, vi kørte ad Hillerødmotorvejen og over Kirke Værløse til Tyren. Det blev ikke helt tril på Tyren, på bakkerne er man trods alt nødt til at presse sig selv lidt. Tiden blev 21:48. Jeg havde glemt min pulsrem og havde derfor ingen pulsdata, men den var ikke helt oppe i det røde felt, så tiden var fin.

Derefter en trilletur og så hjemad.

På vej hjem døde jeg fuldstændigt, jeg havde fået frokost, en bolle inden turen og så energidrik i én dunk. Det var rent totur, da vi ramte byen og kørte forbi tankstationens isreklame - og dernæst kørte forbi en dame med en stor bradepande, som jeg bestemt mente der måtte være kage i... måske min fantasi spillede mig et lille pus :innocent:

Jesper var næsten ikke til at køre træt, hvilket jo er ganske imponerende i forhold til for 1½ måned siden :4thumbup:, så han trak en del af vejen mod byen ad Slotsherrensvej.

Det blev til en længde på: 77,8 km

Og en gns.hastighed på: 27,8 km/t (iflg. mine data)

Onsdag

Var som også skrevet herinde, meget i tvivl om jeg skulle tage til Dogme cykling. Mine ben har ikke rigtigt været på toppen siden jeg kom hjem fra Lanzarote, meeen når Arne og Kim (og Maj?) kan køre morgen-spin og aften-dogme cykling så kan jeg vel også, når jeg ikke engang har været til morgen-spin.

Som sagt så gjort.

Benene var noget mere friske end frygtet, så det var en behagelig konstatering. Syntes også jeg kan mærke (også på Tyren), at jeg er blevet lidt bedre på stigningerne og sagtens kan stå op og træde lidt igennem uden at pulsen ryger til himmels.

Turen til Blovstrød var et pænt stykke ca.23 km og så en prøverunde. Jeg lagde mig i front med en ikke-MOL'er og det var måske ikke helt trille tempo, meeen ja nogen kan godt være lidt utålmodige nogen gange. :innocent:

Var lidt ambivalent før start, ville gerne give den gas, og benene virkede ok, men mit hoved virkede ikke helt frisk, lidt som om jeg opfattede tingene lidt forsinket og var indimellem lidt svimmel, så på den anden side var det jo nok ikke sååå fornuftigt, at give den maxgas.

Men klar til start var jeg. Startede efter Arne og før Maj - som jeg tidligere har kørt ret lige op med. Så hende ville jeg jo trods alt helst ikke overhales af :blush:

Kort efter starten er der en stigning og pulsen sneg sig alligevel op over 90% :tongue: .... og kan ane Arne foran mig. Så drejer jeg og så kommer en karakteristisk lyd Pffffffft :crazy: Nå, men så var der jo ikke andet end at gøre, end at finde lappegrejet og lade sig overhæle...

Var stadig ret ambivalent; på den ene side glad for "pausen" og at jeg nu ikke var med i racet - og på den anden side pisse irriterret, når jeg trods alt havde sat mig op til det. Cyklen blev lappet på 11 min, ikke den hurtigste tid, men det var jo også alene.

Op på cyklen igen og var lidt "skal jeg bare nøjes med en runde, det ville jo være dejligt, men så får jeg jo ikke engang en tid" - well man kan jo heller ikke gøre for, at man punkterer. Og så måtte jeg jo hellere give den lidt gas, når jeg nu ikke havde lidt mindre tid at køre mig ud på. ...for dernæst at tænke, det kan jo også være lige meget, når jeg ikke får en sammenlignelig tid.

Da jeg var ved at nærme mig start/mål-stedet fik jeg den idé, at jeg jo bare kunne køre hen til, hvor jeg punkterede, så jeg fik en runde tid - sikke hurtigt tænkende jeg var :rolleyes:

Tiden blev hæderlig: 22:02 svarende til et snit på 32,7 km/t og en snitpuls på 87%.

Turen hjem var noget mere moderat end udturen og med en del hyggelig snak. Tak for i dag - og rart at få sat ansigt på ham med frø-cykelhjelmen :tongue:

post-13362-1215032019_thumb.jpg

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Fredag d.5: Cykling

Havde egentlig planlagt en lang tur, da jeg havde tidligt fri fra arbejde. Men selvom jeg havde lavet en rute (på 108 km) kunne jeg ikke rigtigt tage mig sammen, syntes det er svært at skulle alene ud på sådan en tur.

Men Marianne reddede mig, hun var dog ikke til en lang tur, hvilket nu også var ok med mig :innocent:

Jeg var jo, som beskrevet, punkteret onsdag og var i den forbindelse løbet tør for slanger. Jeg købte så en ekstra på vej hjem fra arbejde, men kunne selvfølgelig ikke huske størrelsen andet end "700" og det var ikke liiiige nok. Men sagde jeg havde en racer og så gav han mig en slange og sagde, at det var sådan en man brugte i 9 ud af 10 tilfælde. Fint.

Men da jeg kom hjem og pakkede den ud, kunne jeg se at den var en del større end dem jeg normalt bruger. Den var da også beregnet til 28-35c (tror jeg det var :innocent: ) og jeg skulle bruge 23c - så det duede jo ikke. Vi skulle mødes hos Marianne, som bor lige ved en cykelhandler, og ville så istedet købe en ny der... Men så langt nåede jeg ikke, lige efter Langebro kommer den karakteristiske lyd *pfffffft* :rolleyes:

I modsætning til normalt havde jeg dog min mobil med, så jeg kunne ringe efter assistance. physician-120.gif Derefter en kort tur til en nærliggende cykelhandler, for at tanke op med nye slanger og få ordentlig med luft i dækkene. Og SÅ var vi klar til at begynde turen :gal:

Turen gik langs vandet ved Vestamager, over Kalvebod bro, rundt på Advedøre Holme, over Amager Fælled og via Dragør og tilbage langs lufthavnen.

Planen var at køre roligt, og det holdt vi da også ganske ok. Vi kørte side om side det meste af vejen, men da vi nåede til Fælleden, hvor der var en ganske pæn modvind, aftalte vi at ligge på hjul med 2 minutters føringer. Det gik super og strækningen, der jo ellers bare er lige ud, lige ud og mere lige ud, blev delt op og mere overskuelig.

Vi fortsatte via Dragør og ud forbi lufthavnen. På Kystvejen var der god medvind, vi fløj afsted og lå på 41-42 km/t :wroom:

Vi sluttede af i Mariannes have, hyggeligt sted (at gå på rov efter jordbær :tongue: ), men lidt upraktisk med cykelsko.

Distance: 64 km

Hastighed: 28,4 km/t

Puls: Var et stykke under 60% i snit.

Lørdag d.6: Cykling

Holdt planen lidt mere realistisk i dag - og planlagde en tur på ca.65 km. Turen var alene, da Maxie er på yogi workshop hele weekenden, så han har ikke tid til at cykle :nonono:

For afveklingens skyld (og træning velsagtens) tænkte jeg det ville være godt med lidt intervaller undervejs; tænkte en 4-5 stykker á 5 minutter måtte være ok.

Jeg kørte ud af Slotsherrensvej/Ballerup Boulevard og over bl.a. Ledøje, Nybølle, Gundsømagle, Veksø og Værløse.

Kørte første interval efter Ledøje, og det blev kørt med et snit på godt 39 km/t. Men så gik det lidt galt med mit stifinder-gen og fik ikke drejet fra, hvor jeg skulle. Havde nogenlunde styr på hvor jeg var, men det er lidt svært at køre intervaller, når man samtidigt skal orienterer sig. Så det blev til et andet interval bestående af 1 min - rundfinderig - 4 min. Så var mine stænger sku trætte :blink: og det blev ret svært at motiverer sig selv, når man er alene :blush: Over Veksø og Søsum er der jo et par bakker og tænkte de måtte udgøre de sidste intervaller - det var vist næsten et fair kompromis. :innocent:

Flowet var dog ikke så godt på dette stykke, det var nok tildels fordi, jeg nu havde modvind og så fik jeg også et par gange valgt for lavt gear. Desuden er jeg rimeligt irriteret på min cykel - forhjulet siger lyde :dry: Jeg har prøvet at indkredse det; det mest oplagte er jo forbremser eller cykelcomputerens hjulsensor - men de er udelukket. Så hælder nok til at det er navet, man hører det mest når man kommer over 35+. Så må nok hellere komme forbi cykelhandleren en af de nærmeste dage.

Da jeg nåede Frederiksborgvej/Hillerødmotorvejen kom, der lidt mere fart på igen - og med god vilje kunne man godt kalde det for endnu et interval :bigsmile:

Distance: 69,6 km

Hastighed: 30,4 km/t

Link to comment
Share on other sites

La Santa: Svømning mv.

Marianne har vist efterhånden fået beskrevet alle dagene, men vi lavede jo også lidt andet end cykling. :cool:

Styrketræning gør jeg ikke det så meget i for tiden :innocent: Men på sådan nogle steder er der jo temmelig mange, der dyrker triatlon - og det vækker da lidt interesse. ...kan dog ikke helt finde ud af at sætte et konkret mål, og løbet er jo d.d. også nærmest ikke eksistrende. Men har vist besluttet endnu en gang, at give det en chance. Og vil denne gang prøve at gå mere roligt frem, men det passer godt nok ikke min tålmodighed særlig godt. :dry:

Mht svømningen har jeg tidligere været konkurrencesvømmer, så selvom der da nok kunne arbejdes lidt med teknikken er mit grundlag ret okay der. Det blev også til et par svømmepas på La Santa - og der var åbenbart en paparazzi på plads :tongue:

post-13362-1215368171_thumb.jpg

post-13362-1215368181_thumb.jpg

@videoen: Meget sjovt at se ens teknik, for det er lidt svært at fornemme, hvor slemt det står til.

Men faktisk så det ikke helt så slemt ud som frygtet, omend det nok ville se lidt pænere ud, hvis der var lidt mere fart på og skuldrene kom lidt mere fri af vandet. :blush:

En anden ting jeg også fik tiden til at gå lidt med, var lidt sangkvidreri c052.gif når vi gik og gjorde klar til dagens cykletur eller mens vi sad på cyklen, det kom der dette ud af:

Cykelryt'ere de har altid travlt, når de skal på tur

Hver gang de skal på en lille tur er der 1000 ting at gøre

De skal fylde flaske, lave shakes og lave mad

De skal lotioneres, smøre buks'fedt og sæt' hår

Omkvæd

De skal smøre kæder, pumpe dæk, og pudse stel

De skal træk' på skift og huske at gi' tegn

Omkvæd

De skal køre hurtigt, men også holde puls

De skal lig' på hjul og undgå store sten

Cykelryt'ere de har altid travlt, når de skal på tur

Hvis nogen skulle være i tvivl er melodien: "Bondemanden han har altid travlt.."

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

La Santa: Svømning mv.

Marianne har vist efterhånden fået beskrevet alle dagene, men vi lavede jo også lidt andet end cykling. :cool:

Styrketræning gør jeg ikke det så meget i for tiden :innocent: Men på sådan nogle steder er der jo temmelig mange, der dyrker triatlon - og det vækker da lidt interesse. ...kan dog ikke helt finde ud af at sætte et konkret mål, og løbet er jo d.d. også nærmest ikke eksistrende. Men har vist besluttet endnu en gang, at give det en chance. Og vil denne gang prøve at gå mere roligt frem, men det passer godt nok ikke min tålmodighed særlig godt. :dry:

Mht svømningen har jeg tidligere været konkurrencesvømmer, så selvom der da nok kunne arbejdes lidt med teknikken er mit grundlag ret okay der. Det blev også til et par svømmepas på La Santa - og der var åbenbart en paparazzi på plads :tongue:

post-13362-1215368171_thumb.jpg

post-13362-1215368181_thumb.jpg

Video af butterfly i næste indlæg. Meget sjovt at se ens teknik, for det er lidt svært at fornemme, hvor slemt det står til.

Men faktisk så det ikke helt så slemt ud som frygtet, omend det nok ville se lidt pænere ud, hvis der var lidt mere fart på og skuldrene kom lidt mere fri af vandet. :blush:

En anden ting jeg også fik tiden til at gå lidt med, var lidt sangkvidreri c052.gif når vi gik og gjorde klar til dagens cykletur eller mens vi sad på cyklen, det kom der dette ud af:

Cykelryt'ere de har altid travlt, når de skal på tur

Hver gang de skal på en lille tur er der 1000 ting at gøre

De skal fylde flaske, lave shakes og lave mad

De skal lotioneres, smøre buks'fedt og sæt' hår

Omkvæd

De skal smøre kæder, pumpe dæk, og pudse stel

De skal træk' på skift og huske at gi' tegn

Omkvæd

De skal køre hurtigt, men også holde puls

De skal lig' på hjul og undgå store sten

Cykelryt'ere de har altid travlt, når de skal på tur

Hvis nogen skulle være i tvivl er melodien: "Bondemanden han har altid travlt.."

Når du har et vidioklip af hvordan du svømmer butterfly, er der så ikke et lydklip af hvordan sangen lyder. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg må en tur til sjælland, og køre med jer, men det med at synge skal jeg nok lade være med hvis der stadigvæk skal være dyreliv derovre.

Overvejer også om man skulle tage et smut forbi i ferien - har endda tænkt på at flytte teltpælene permanent til djævleøen. Er der mon andre bakker end den i Valby?

Candygirl får mig til at tænke på en spinninginstruktør her i Viborg, som starter timerne med sådan noget 'solen skinner og fuglene kvidrer og vi har det åh så dejligt' :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Skal der ikke snart skrives nogle træningspas i den her log? :unsure:

hug006tm9.gif

Ja, men der er faktisk ikke så meget træning at logge :blush: ...kun onsdagens Heino tur.

Der er vist lidt andet der tager min tid, udover at jeg er ufattelig træt for tiden og sover en del - så skal Jesper og jeg flytte sammen :wub: Og i forbindelse med det er der jo en del praktiske ting og "omorganisering" af møbler, der skal foretages.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men der er faktisk ikke så meget træning at logge :blush: ...kun onsdagens Heino tur.

Der er vist lidt andet der tager min tid, udover at jeg er ufattelig træt for tiden og sover en del - så skal Jesper og jeg flytte sammen :wub: Og i forbindelse med det er der jo en del praktiske ting og "omorganisering" af møbler, der skal foretages.

Skal vi det? :w00t: Fedt! :tease:

Link to comment
Share on other sites

Ja, men der er faktisk ikke så meget træning at logge :blush: ...kun onsdagens Heino tur.

Nåh, men den fortjener vel også en logning :smile:

Der er vist lidt andet der tager min tid, udover at jeg er ufattelig træt for tiden og sover en del - så skal Jesper og jeg flytte sammen :wub: Og i forbindelse med det er der jo en del praktiske ting og "omorganisering" af møbler, der skal foretages.
Skal vi det? :w00t: Fedt! :tease:

Ih, hvor smart at man også kan bruge loggen til at få sådan noget til at falde på plads, hva'? :laugh:

Kan kan da godt sige tillykke med det, kan man ikke?

Tillykke :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share