CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Hov, igen update i to dage - nogen er vist ikke så meget hjemme for tiden :innocent: Men træningen bliver da passet

Fredag var dog "hviledag"

Lørdag: Blev det lige som sidste lørdag til 1½ times boks på Frederiksberg

Der bliver gået til den til træning, min lårbasser og brystmuskler og godt nok ømme - men ingen blå mærker... vi kunne nu også gået have slået lidt mere, hvis man spurgte mig :innocent: :4boxing:

Men derudover også et ganske hyggeligt hold, hvor mange kender hinanden og vi tog en tur i spa'en efter endt træning. Så 1½ times boks, betød over 3 timer i centeret :laugh::innocent:

...og så holde de faktisk også snart en træningslejr - bliver overvejet lidt a055.gif

Derefter var det hjem og spise "frokost" og se tour afslutning, i biffen og se Potter (vi undgik lige den der, sindsyge skylle der kom :crazy: ) og så et spisepas til i Nyhavn - kan man ønske sig mere :wub:

Søndag var opskriften næsten den samme, træning, spisning, touren og spisning, dog i lidt andre omgivelse.

Dagen starte i den tidligere optalte mørke kælder i indre by... men denne gang med et tour de France tema. Første del af etapen, blev dog overstået i opvarmningen, hvorefter der var to kategori 1 stigninger tilbage

Tour spinning

1. bjerg

Blev kørt i mellemtakt og bestod af 4 runder

1: 4 siddende - 4 stående, FYS 6

2: 3 siddende - 3 stående, FYS 7

3: 2 siddende - 2 stående, FYS 8

4: 1 siddende - 1 stående, FYS 9

Det sidste minut, også med at par spurter-

2 min recovery

2.bjerg

Først tung siddende enkelttakt, derefter

5 min med 30 siddende-30 stående

og til sidst vel ca.7-8 min stående enkelttakt, med en del angreb de sidste to minutter.

Etapen var så tilsat et par skianekdokter fra Tignes og oplysninger om hvordan triathleter urinerer under konkurrence; noget med at tage sjoveren ud gennem buksebenet, lette sig let fra sadlen og så lave et mindre springvand, mens man fortsat kører :laugh:

Lækker opbygning af timen, og nice flow :4thumbup:

Pulsdata

Gnspuls: 159 ~ 78%

Maxpuls: 178 ~ 90%

Derudover kører FitnessDk åbenbart en del (ikke nok efter min mening :innocent: ) TDF timer, hvor man får ét point for hver time man deltager i. Og så kan man også til hver time gætte på hvem der vinder dagens etape - jeg sagde selvfølgelig Micheal Rasmussen, og det viste sig jo i den grad at holde stik a030.gif Han er sku for sej den lille kylling b025.gifa115.gifb025.gif

Dagens citat: Man siger normalt at svanen er Danmarks national fugl, men ikke længere, nu er den kyllingen

Søløb: 7 km

"Nogen" skal løbe et halvmaraton om to måneder, så jeg mente at han måske burde begynde at løbetræne lidt - og da jeg jo har trænet lidt lå allerede, mente jeg jo at jeg godt kunne slå ham :blush: (provokation er altid en god motivationsfaktor :laugh: )

Så efter spinningen (som var i Royal) gik turen rundt om de søer... og vores tempo passede vist meget godt til hinanden, men jeg havde nok haft svært ved at løbe fra ham :sneaky2:

Data

Hastighed:* ca. 5:10

Gnspuls: 159 ~ 78%

Maxpuls: 174 ~ 88%

*: Estimeret, der var et par "rødt"-pauser, som er trukket fra og det er jo ikke til at vide, hvor lange de præsict var.

Fortsat god weekend - og forhåbentlig forsætter det gode vejr i næste uge også d030.gif

Link to comment
Share on other sites

Hold kæft sådan en time pisser mig af... sagde også lidt til hende efter 20-25 min, og så sagde hun da hvor lange spurterne var

Hehehe nu forstår du måske hvorfor jeg er nervøs når du kører med??? Hammeren falder prompte hvis ikke man kører timen ordentligt :smile::tongue:

En meget velkendt københavnsk nstruktør bruger de der pift... Jeg kan desvære ikke selv pifte ret godt - slet ikke med høj puls - havde jeg kunnet, så have jeg "piftet igen" sidste jeg kørte med ham.

*host* censureret *host*

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Hehehe nu forstår du måske hvorfor jeg er nervøs når du kører med??? Hammeren falder prompte hvis ikke man kører timen ordentligt :smile::tongue:

Nææ, jeg siger det jo på en pæn måde... eller prøver, for det er faktisk ret svært, når man er forpustet. Men hvis I ikke får noget respons brokker i (instruktører) jer jo også, ikk?! a010.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
:laugh:

Selvom jeg bedre kunne lide mit citat.. andre der kan huske nogle guldkorn?!

"Man plejer at grille kyllinger, i dag er det kyllingen som griller feltet" :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Vi har netop hørt at de franske myndigheder igår har observeret en kylling med mæslinger og tegn på dårlig lever (den var helt gul). Sygdomsudbruddet var pludseligt, men man forventer at det vil vare i endnu to uger.

Myndighederne oplyser desuden at kyllingen blev forfulgt af en spansk bjergged og en patient fra et kazakhstansk felthospital, men ingen af dem kunne fange kyllingen, som efter sigende skulle være klar til at flyve igen i morgen. :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Vi har netop hørt at de franske myndigheder igår har observeret en kylling med mæslinger og tegn på dårlig lever (den var helt gul). Sygdomsudbruddet var pludseligt, men man forventer at det vil vare i endnu to uger.

Myndighederne oplyser desuden at kyllingen blev forfulgt af en spansk bjergged og en patient fra et kazakhstansk felthospital, men ingen af dem kunne fange kyllingen, som efter sigende skulle være klar til at flyve igen i morgen. :laugh::laugh:

Stor humor :laugh: griner alt for meget og får undrende blikke

Link to comment
Share on other sites

Èt styk lækker morgentræning: Spinning Øvet ved Miss Hall

Jeg havde lovet Arne at dukke op til en times spin med Tanja her til morgen. Lidt sjovt da Tanja havde forsøgt at lokke Jan til det samme, men han ville ikke love noget – men når jeg nu skulle op og spinne, blev han jo også tvunget *hehe* :innocent:

Det blev da også til en fin placering i salen, på første række lige foran Tanja og ml. Arne og Jan – så må man jo hellere give den gazzzz. :superman:

Og der var energi i stængerne (men nu var der jo også træningsfri og halvt arbejdsfri i går, så det var ikke just fordi, jeg havde overanstrengt mig)…

Opvarmning

Serie 1:

(Arne fylder ind *G*)

Serie 2: Omkring AT-grænsen

5 min

2 min recovery

4 min stående enkelttakt

2 min recovery

3 min; 1 min siddende, 1 min stående, 1 min siddende tempo

2 min recovery

Serie 3: 10 min

6 min under 80%

2 min stående, ”kør fra feltet”

2 min angreb, 30 siddende -30 stående

Pulsdata

Varighed: 53 min

Gns.puls: 162 ~ 80%

Maxpuls: 183 ~ 93%

Og så kommer der en pulsgraf senere, da jeg lånte ens ur :blush:

Dejlig time og også hyggeligt afterwards – og så fik jeg vist sagt ja, til en gang stripfitness i næste uge :innocent:

Kan I alle have en dejlig dag d030.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Og nu med pulsgraf... :4thumbup:

Sad lige og kiggede lidt på pulsdata'ene. Og ved timens slutning falder min puls f.eks. fra 183 slag/min til 143 slag/min - over en periode på et minut...

Nogen der ved om man kan sige, at det er godt eller skidt? Eller hvor man evt. kan læse noget om det?! (fandt en tråd herinde, men der gik meget medicin snak i den syntes jeg :blush: )

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Sad lige og kiggede lidt på pulsdata'ene. Og ved timens slutning falder min puls f.eks. fra 183 slag/min til 143 slag/min - over en periode på et minut...

Nogen der ved om man kan sige, at det er godt eller skidt? Eller hvor man evt. kan læse noget om det?! (fandt en tråd herinde, men der gik meget medicin snak i den syntes jeg :blush: )

Hej CG

Der er ingen tvivl om at du er i en kanon god form når din krop kan sænke din puls med så mange slag på et minut :superman: for det er faktisk den bedste måde at måle din fyssiske tilstand på.

du vil så også opdage at det tager dig en del tid at få din puls op når du starter din træning :cool: og når den er kommet op falder den hurtige igen :4thumbup: det viser jo bare at dit hjerte pumper ilten

hurtig og godt rundt i kroppen på dig :superman:

Super træning du lægger for dagen

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Hej CG

Der er ingen tvivl om at du er i en kanon god form når din krop kan sænke din puls med så mange slag på et minut :superman:for det er faktisk den bedste måde at måle din fyssiske tilstand på.

Det er da vist lige at stramme den, men det er da rigtigt at det altid vil være godt at pulsen falder hurtigt efter arbejdet stopper.

Link to comment
Share on other sites

Det er da vist lige at stramme den, men det er da rigtigt at det altid vil være godt at pulsen falder hurtigt efter arbejdet stopper.

Stramme den ?

vi er vel enige om at hjertet som er musklen der pumper blodet rundt og ilter blodet fra lungerene er den mest rigtige måleform at måle hvilken form man fyssisk er i. Det ville da undre mig meget om du ikke er enig for den hjerte proffesor der undersøgt mit hjerte sidste gang forklarede mig at det var den måde man helt klart kunne måle og se kroppens måde at arbejde på. for jeg falder selv så mange slag pr. minut

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Stramme den ?

vi er vel enige om at hjertet som er musklen der pumper blodet rundt og ilter blodet fra lungerene er den mest rigtige måleform at måle hvilken form man fyssisk er i. Det ville da undre mig meget om du ikke er enig for den hjerte proffesor der undersøgt mit hjerte sidste gang forklarede mig at det var den måde man helt klart kunne måle og se kroppens måde at arbejde på. for jeg falder selv så mange slag pr. minut

Kenn

Hvis det eneste man har at vurdere ud fra er en pulskurve, så har du nok ret.

Jeg tror ikke vi behøver at diskutere hjertets funktion i kroppen. :laugh:

Men, du påstår da vel ikke at hastigheden hvormed pulsen falder efter en periode med hårdt arbejde er den bedste måde at måle en persons "fysiske form", og dermed mener du vel kondition? Uanset om det så er en hjerteprofessor jeg diskutere med, så vil jeg påstå en direkte eller indirekte måling af iltoptaget, f.eks. i form af en max-test, ville være bedre. :wink: Det vil den være bl.a. fordi pulsfaldet efter hårdt arbejde afhænger helt af hvad og hvor meget du har lavet, dvs. du er utrolig svært at sammenligne fra gang til gang.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det eneste man har at vurdere ud fra er en pulskurve, så har du nok ret.

Jeg tror ikke vi behøver at diskutere hjertets funktion i kroppen. :laugh:

Men, du påstår da vel ikke at hastigheden hvormed pulsen falder efter en periode med hårdt arbejde er den bedste måde at måle en persons "fysiske form", og dermed mener du vel kondition? Uanset om det så er en hjerteprofessor jeg diskutere med, så vil jeg påstå en direkte eller indirekte måling af iltoptaget, f.eks. i form af en max-test, ville være bedre. :wink: Det vil den være bl.a. fordi pulsfaldet efter hårdt arbejde afhænger helt af hvad og hvor meget du har lavet, dvs. du er utrolig svært at sammenligne fra gang til gang.

Ja Ja nu er der jo ingen grund til at blive ondskabfuld vel :cool: og selvfølgelig er det konditionsmæssigt jeg mener :wink: kan ikke forstå du ikke kan forstå det :tongue:

ok det var måske ikke lige det jeg skrev i mit første indlæg :blush: men det var det jeg mente :smile:

Kenn

edit CG lærer lige at udtrykke mig korrekt i din log :dry:

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

Ja men spændende diskussion i lige fik gang i her :bigsmile: (hooov, der er ændret på rækkefølgen af smileys :dry: )

... så vil jeg påstå en direkte eller indirekte måling af iltoptaget, f.eks. i form af en max-test, ville være bedre. :wink: Det vil den være bl.a. fordi pulsfaldet efter hårdt arbejde afhænger helt af hvad og hvor meget du har lavet, dvs. du er utrolig svært at sammenligne fra gang til gang.

Ok, ja det er selvfølgelig en god pointe, der gør at det bliver meget subjektivt og svært sige, hvor godt dårligt et givent pulsfald er.

Nu søgte jeg lige lidt rundt, og det tager denne test egentlig højde for:

Den mest simple konditionstest hedder Harvards steptest. I al sin enkelthed drejer det sig om at træde op og ned af en bænk 60 gange pr. min i fem minutter. Dette er et standardiseret arbejde, der vil kræve en vis energifrigørelse. Ved dårlig form vil pulsen stige meget under arbejdet, ved forbedret form vil pulsen stige mindre. Testen bygger dog egentlig også på et andet forhold, nemlig pulsfaldet efter arbejdet. Hvis man er i god form vil pulsen hurtigt falde tilbage til udgangsniveau når man stopper. Man måler derfor pulsen i tre 30 sekunders perioder efter arbejdet: fra 1-1½ min, 2-2½ min og 4-4½ min. Herefter sætter man tallene ind i en formel: (300 sekunder × 100)/(sum af hjerteslag × 2). Jo højere værdi, jo bedre er formen.

Kilde: http://www.gomotion.dk/artikler.asp?p_id=9...l&title=art

Men hvad mener du egentlig med en max test, hvor man kan måle iltoptaget - er det sådan en, hvor man er tilkoblet diverse apparater undervejs? For en simpel test i spinningsalen (f.eks.) kan vel ikke sige noget om ens (maksimale) iltoptag?!

Link to comment
Share on other sites

Den direkte måling af iltoptag foregår ved at man under en maxtest (f.eks. på løbebånd eller cykel) sender ind- og udåndingsluften igennem et apparat der måler iltindholdet før og efter, og dermed kan det regnes ud hvor meget ilt kroppen har optaget. And presto :smile:

Det næstbedste er så en max-test hvor du kender den belastning du arbejder med, f.eks. watt-max testen.

Derefter kommer en række submaksimale test af varierende kvalitet, f.eks. Cooper-testen eller den Harvard step-test du nævner.

Link to comment
Share on other sites

Den direkte måling af iltoptag foregår ved at man under en maxtest (f.eks. på løbebånd eller cykel) sender ind- og udåndingsluften igennem et apparat der måler iltindholdet før og efter, og dermed kan det regnes ud hvor meget ilt kroppen har optaget. And presto :smile:

Det næstbedste er så en max-test hvor du kender den belastning du arbejder med, f.eks. watt-max testen.

Derefter kommer en række submaksimale test af varierende kvalitet, f.eks. Cooper-testen eller den Harvard step-test du nævner.

Ok tak - så er jeg med igen... kunne være fedt at få foretaget sådan en måling, må hive lidt i lidt snore, min far kender faktisk lederen på Team Danmarks testcenter - kunne være lidt cool og få det målt rigtigt :blush:

Ja, lidt sportsidiot er man jo :innocent:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share