CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Dagens træning var tiltrængt, humøret er stadig ikke i top og jeg havde brug for at tænke på noget andet. :unhappy:

Turen gik til Frederiksberg - i et vejr der minder frygteligt meget om efterår syntes jeg?! :nonono:

Så det blev til en kort tur i grillen - der hvor det er en selv der bliver stegt :tongue: og så var jeg klar til en:

Spinning øvet v/Lasse Traff

Først en opvarmning og så mente han at vi så meget fokuseret og godt kørende ud, så der blev lavet lidt om i det planlagte program og i stedet en lang serie på 27 min, der skulle køres som en 2-trins trappe:

2*1 min, 2*2 min, 2*3 min, 2*4 min, 5+2 min

Det første "trin" på FYS 7, siddende mellem og det andet "trin"

Den anden på FYS 8 stående enkelt - tungt

Super flow og lots of energi... og både holdet fik ros, og jeg fik også på de sidste 4 min tungt et "godt arbejde" med på vejen

Lækkert :wub:

Stats:

Varighed: 53 min

Gns.puls: 166 ~ 82%

Maxpuls: 189 ~ 97%

Bagefter har Lasse en elite udholdenhed, på 1½ time... overvejede lidt om energien var til det. Men bør jo også forberede mig lidt på spinning marathon i Horsens og vænne mig til at køre lidt længere. Og også finde ud af, hvor meget jeg kan give mig, undgå sovende hænder og fødder osv.

Så jeg blev siddende, eller kørende - eller hvad det nu hedder :laugh:

Spinning Elite/udholdenhed

Der var en laaaang opvarmning på 20 min og derefter en serie på 52 min bestående af

4*13 min: 1 - 1 - 2 - 1 - 3 - 1 - 4

Første runde: De blå skulle køres på FYS 7, de røde på FYS 8, stående tempo

Anden runde: De røde skulle køres på FYS 7, siddende enkelt. De blå på FYS 8, stående enkelt - tungt

Tredje runde: De blå skulle køres på FYS 7, de røde på FYS 8, stående enkelt - tungt

Fjerde runde: De røde skulle køres på FYS 7, siddende tempo. De blå på FYS 8, stående mellem

Gav det mening?! :laugh: Kan ikke helt huske hvad der var enkelt og mellem - men princippet var jo, overraskende nok, at det skulle være en højere og højere intensitet. Og den sidste runde trak i hvert fald tænder ud - og så meget energi var der jo heller ikke tilbage på det tidspunkt, men dog ikke noget kritisk.

Af andre fysiske ting: Så sov min ene fod lidt + lidt ondt i ryggen ved det stående arbejde i fjerde runde, men i forhold til tiden jeg kørte havde jeg forventet værre.

Og selvom jeg havde holdt lidt igen i starten af timen (som foreskrevet), men gns. puls blev nu alligevel hæderlig:

Stats:

Varighed: 1t 20 min

Gns.puls: 165 ~ 82%

Maxpuls: 185 ~ 95%

Jeg syntes ikke udpræget, at det var godt, at man vidste hvad der kom de næste 52 minutter - selvom jeg jo gerne vil vide, hvad man skal køre for at disponerer krafterne. Så var det lidt demotiverende. Men det var nu ikke fordi timen føltes så lang

Der var også lidt rod med anlægget de sidste 20 minutter... Så time to knap så god som time 1, der dog også var i særklasse smitten.gif

Link to comment
Share on other sites

Ser ud til at ha været et par super timer med Lasse!

Lige nu ser det jo ud til at vi skal køre 8 timer hver i Horsens :devil:

Bestemt. Ja, jeg må jo gå i træning og det knytter jo ikke noget med sidst øjeblikstræning

For sådan en omgang skulle du da næsten have en medalje. :superman:

Ja, nu du siger det! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

For øvrigt var der en mand til den ene time, der fik mig til at tænke på denne her smiley:

n055.gif

Han var faktisk en endnu bedre karikatur... han mente åbenbart at pandebånd er smart. Så sku også lækkert ud, og fremhævede hans runde hovede :laugh:

Og så tror jeg, ham der sad foran mig havde været i byen i går - det lugtede i hvert fald som om han svedte alkohol!! :crazy:

Var ved at spørge ham efter timerne, men ville alligevel ikke gøre ham forlegen :innocent: (håber ikke han læser med :tongue: )

Arne: Skal sku da ikke have medaljer i sølv - dem kan du give til posh, matcher jo hendes sko :tongue: Jeg er da en guldpige :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mener der var 7 guld og 2 bronze til regionsmesterskaberne '92 i Vig (eller religionsmesterskaberne, som jeg troede det hed dengang :innocent: ).

Men havde jo været bedre med røde og ikke blå bånd :blush:

Mesterskaberne i hvad??? 9 medaljer til et mesterskab er ikke dårligt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mesterskaberne i hvad??? 9 medaljer til et mesterskab er ikke dårligt :4thumbup:

Hehe, nej. Det var i svømning og der kan man jo nå at svømme en del løb, i løbet af sådan en weekend. Og det hjælper jo også, når man er den eneste i sin aldersgrupper, der stiller op i 200 m fly. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, nej. Det var i svømning og der kan man jo nå at svømme en del løb, i løbet af sådan en weekend. Og det hjælper jo også, når man er den eneste i sin aldersgrupper, der stiller op i 200 m fly. :innocent:

Ja, det gør trods alt vejen til præmieskamlen lidt kortere :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så er det vist time for update :blush:

Mandag

Tja, træningsugen startede med at jeg skibbede morgentimen... går ikke så godt for tiden, med at komme op til de der morgentimer :blush: Men tog træningstøj med på arbejde, i håb om at det ikke blev en alt for lang arbejdsdag - men det gjorde det, gik først kl.2030 :unhappy:

Ville jo gerne løbe - og tænkte, det kan jeg jo sagtens gøre når jeg kommer hjem... selvom det allerede var ved at være mørkt - argh, sku da ikke allerede! Nå, men jeg krydser Vesterbrogade og tænker - Ahhh, jeg tager da op til ABC, så kan jeg klæde om der og så løbe i Frb.have/Søndermarken - har heller ikke løbet der før, og det gør det jo altid lidt mere interessant. :laugh:

Lidt opmåling viser

Længde: 4 km (hvis jeg løb, hvor jeg tror)

Tid: 23 min ~ 5:45 min/km. Havde dog også et par gåpauser, der var jo en del bakker og kunne godt mærke mine skinneben lidt - der har dog heldigvis ikke været noget i dag.

Gns.puls: 146 ~ 69%

Så ok tur, og den lave hastighed, viste sig heldigvis også i en lav puls.

Derefter var der liiiige lidt ekstra energi, så det blev til et kvarter på en crosstrainer - og var det hjemad b015.gif

Tirsdag

Tidligt fri - så tid til masser af træning

Ville prøve lidt nyt, så tog til en elite time i Valby ved en Kristian.

Og det var skisme en god time - en rimelig lang opvarmning (dog kørte han noget stående, ret højt tempo, men gjorde dog opmærksom på, at tempoet var helt op til en selv)

Så var der to små serier - eller den ene var vist en del af opvarmning

1 min siddende

1 min stående (tungt/tempo) - FYS? 7½ vel

1 min siddende

2 min stående

...op til 4 min stående

Derefter 3* 45 sek tempo - 1 min "pause"

Og så hovedeserien

2 runder á: 10 * 1 min

Første runde, stående tempo FYS hårdt!!! Og sådan blev det også kørt :devil: (havde dog glemt min pulsrem, så desværre ingen pulsdata :unhappy: ). 20 sek pause mellem hver.

Anden runde, var siddende tempo - FYS lige så hårdt. Og med 15 sek pause

Damn det trak tænder ud - men han spillede en dejlig masse pop musik og der var god energi i stængerne (slet ingen doms efter løbet) så det var bare lækkert, lækkert a020.gif Overvejede faktisk at køre en time til, var jo lige kommet i gang, men havde planlagt med en efterfølgende pump time.

Eneste minus ved timen var - at han i begge runder sagde "Det kan være jeg er flink, hvis i kører godt til - så slipper i med 9 gange" ...og det gjorde vi så :nonono:

I den anden retning trak dog også, at han lynede hans trøje ned undervejs... så man kunne se et pænt veltrænet bryst c085.gif Ærgerligt at det var hans sidste time i Valby sad.gif ...måske jeg snart skulle tage til Fields igen (hvor han også underviser...) Noget må jeg jo gøre, for at komme mig over min forelskelse ikk?! a015.gif

Derefter pump

Startede med at blive pænt pissede :blush:

Syntes valby er et fedt center, med masser af plads og luft (det ligger i en ombygget fabriksbygning), der er bl.a. en boksesal, en stor og en lille aerobic sal, en ret stor spinningsal - den er dog næsten for stor syntes jeg, og med meget plads hen til instruktøren. Derudover er der også en særlig yogasal, med "forhal" - dvs. et lukket rum, med sofaer og stearinlys. Så rammerne er der i hvert fald.

Pump timen var i den lille aerobic sal - og der var tilsynladende "ingen" vægte. Jeg kom måske som nr.10 ud af 25 og der var det mindste der var tilbage 5 kg's skiver. Man skulle så vente på, at timen i den store sal sluttede, og så hente nogle flere skiver derfra. Nøøøj, det var mit temperament bare ikke til - jeg skulle jo have brændt noget mere energi af a010.gif

Nå det hele kom dog på plads og jeg blev... og var lidt mere aggressiv med vægtene i forhold til i lørdags

Opvarmning: 10 kg (7 kg)

Squat: 20 kg (16 kg)

Bryst: 12 kg (10 kg)

Ryg (rows, deadlift, clean&press): 20 kg PR Holdt dog også lidt hårdt, da vi tilsidst skulle lave 6 C&P (16 kg)

Triceps: 10 kg :blush:

Biceps: 10 kg... argh, hvorfor er det bare meget hårdere at lave biceps end triceps... irriterer mig voldsomt a025.gif

Lunges: 10 kg.. dertil nogle på bænk. Pressede ikke mine kære spinningben så meget a055.gif

Skuldre: 5 kg. Av av av... Kan ens skuldre nogensinde blive stærke?!

Masser af sved på panden, men en latterlig instruktør, der ikke havde mere vægt på end mig, men lignede han havde det hårdt a020.gif Enten fakede han eller også var han bare en wussss :laugh:

Han lavede dog et godt mix af release 61 og 62 (var det vist)

Over and out a035.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

I den anden retning trak dog også, at han lynede hans trøje ned undervejs... så man kunne se et pænt veltrænet bryst c085.gif Ærgerligt at det var hans sidste time i Valby sad.gif ...måske jeg snart skulle tage til Fields igen (hvor han også underviser...) Noget må jeg jo gøre, for at komme mig over min forelskelse ikk?! %7Boption%7D

Nice med en lækker udsigt :w00t: , du må vist til Fields nogle gange i nær fremtid. Tror sgi jeg tager med :laugh:

Link to comment
Share on other sites

FitnessDk da :tongue:

Men tager gerne en prøve time i Eqinox (har ikke lært at stave til det endnu :innocent: ) en dag hvor du også skal træne. Evt. tirsdag efter 18 eller søndag?

Hejsa frøken :smile:

Well der er skodhold i Equinox pt. Men efter d. 1. vil der være hold e. kl 18. Jeg arbejder i butik, så kan først være på hold kl 19, men efter er jeg klar parat :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa frøken :smile:

Well der er skodhold i Equinox pt. Men efter d. 1. vil der være hold e. kl 18. Jeg arbejder i butik, så kan først være på hold kl 19, men efter er jeg klar parat :wink:

Ok - du giver bare lyd fra dig så. :superman:

Og sene hold i har jer, syntes ikke der er mange hold i fitDK der starter efter kl.18.

Link to comment
Share on other sites

Går ikke så godt med de her updates for tiden - men tilgengæld går det bedre med at få trænet :bigsmile: ...og endda morgentimer (kan der mon falde en medalje til af?!)

Onsdag

I går morges blev det til en spinning øvet ved BuildingMe ...selvom der godt nok er langt til Sydhavnen, specielt når man skal være der kl.6.30 om morgenen.

Der var desværre ikke så meget energi i stængerne, kom først over 150/72% efter 10 minutter og 170/85% efter en halv time!!!

Ok, måske var belastningen ikke så stor, da spin+pump fra tirsdag sad i benene... men sku alligevel lidt trælst :blink:

Programmet var opbygget af en masse mindre serier af 8-12 minutter, så kan ikke rigtigt huske det. :blush:

Pulsdata

Gns.puls: 157 ~ 76%

Maxpuls: 175 ~ 88%

Blev ikke til noget senere, da jeg arbejde til kl.21

Torsdag

Endnu en gang morgentræning, denne gang ved Miss.Hall og i selskab af The Bikespeed team aka Arne, Kasper og Henriette

Ville prøve at gengive programmet i modsætning til Onkel A :tongue:

Opvarmning

2*6 min: I første runde 3 stående intervaller á 45 sekunder. Men den unge dame snakkede for meget... så pauserne blev for lange og det blev kun til 2 stående intervaller. Anden runde var modsat med 3*45 siddende - disse blev dog kørt :laugh::tongue:

Dernæst

4 min siddende, FYS 6

4 min siddende, FYS 7

3 min siddende, FYS 7

3 min siddende, FYS 8

2 min siddende, FYS 8

2 min siddende, FYS 9

Skiftesvis siddende og stående. Pulsen var en del mere medgørlig i dag, selvom benene protesterede lidt. Men fik sat mig forrest lige foran Tanja og det forpligtede jo lidt. Så kæmpede... og de sidste 2 min stående tungt var niiiiice :devil:

Til sidst 8 min, de første 4 var vist siddende tempo og i de 4 sidste var der to angreb (frit stående/siddende)

Pulsdata

Gns.puls: 167 ~ 83%

Maxpuls: 189 ~ 97% - og var derudover 2 gange oppe på 188 :firebounce::cooldance::firebounce:

Så benene var ikke helt klar - men fik overvundet det, nice! Derudover var der også fokus på coaching, og det passede mig rigtigt god (bortset fra når hun nævnte eksempler om k-ting. Sku trælst)

Link to comment
Share on other sites

Kom så med den update :poking:

Jeg vil gerne se øvelser, vægt, sæt og reps på din styrketræning :4whistling: :bigsmile:

- Marianne :cooldance:

Ja men problemet er jo at der ikke rigtigt er noget styrketræning at berette om... og dog har jo været lidt pump og søndag var der også lidt. Startede dog et helt andet sted søndag d.2; nemlig med en lille udflugt til Albertslund... og hvad laver man så i Albertslund?! Tjo, der var såmænd The International Clubmix Convention. Bl.a. skulle Tanja undervise - og Julie/DanF var også på instruktørprogrammet - så alt tegnede jo godt.

Men... desværre var Jules syg og kom ikke og det var godt nok også lidt at en skuffelse da vi ankom. Der var 2 haller + 1 lille sal hvor der blev undervist i aerobic/step/dance, men spinningen var placeret i ....gangen :crazy: What the f***?! Sku ikke lige de forhold man havde regnet med - og den unge Miss Hall var heller ikke begejstret og var ved at pakke sine sydfrugter og køre nordpå igen.

Cyklerne var jo heller ikke de vante, folk snakkede undervejs - det kan man jo ikke, hvis man spinner rigtigt :nonono: Og så hakkede anlægget også en del... Tanja slog til og sagde... nå, så må vi jo stoppe her. Sandheden var at hendes lyst vist lå på et meget lille sted - og "timen" blev da også kun på 38 min :tongue:

Jeg deltog dog også i en steptime - instruktøren var ikke noget at råbe hurra for, altså selve serien var ok, men han stod bare og råbte og sage "this is easy" ... Men masser der levede sig med med klap og yeaaha - så oplevelsen på den time, var nu alt i alt god.

Tanja var dog stadig noget traumatiskeret over spinningoplevelsen og mente den bedste terapi måtte være en Lasse T time. Så vi drog på vores jernheste tilbage til Frederiksberg igen. Der blev først indtaget lidt mad og drikke - ellers duer heltinderne jo ikke :innocent:

Inden Lasses time blev det til en hurtig gang styrketræning

Lat. pulldown: 2*15 @ 33 kg. Tanja efter første sæt: Hvem er mon stærkest?! Tja.. så var man jo nødt til at mande sig lidt op *G*

Seated row: 2*15 @ 27 kg

Dumbbell Front Raise: 1*? @ 5 kg + 2*? @ 6 kg (glemmer altid at tælle undervejs i den øvelse :blush: )

Biceps curls: 2*? @ 6 kg

Triceps (liggende på bænk): 2*12*14 kg

Vi brugte de samme vægte pånær raise og curls hvor jeg brugte mest - men nu er Tanja jo også en del mere klein end mig. Burde jo nok også bruge lidt mere vægt og tage knap så mange reps.

Derefter Lasse spin - med nøjagtigt samme program som sidste søndag :dry: Dog en noget mere irriterret/irettesættende Lasse... der var vist for mange der ikke kørte det udmeldte - pænt irriterrende hele tiden at høre på :sneaky2:

Men alt i alt en god træningsdag - nok mest på grund af selskabet. Og det var højst tiltrængt at tænke på noget andet efter en arbejdsuge på knap 80 timer :mad:

Pulsdata

Tanja spin

Gns.puls: 169 ~ 84%

Maxpuls: 184 ~ 94%

Varighed: 39 min

Step

Gns.puls: 152 ~ 73%

Maxpuls: 171 ~ 86%

Varighed: 59 min

Lasse spin (elite - udholdenhed)

Gns.puls: 161 ~ 79%

Maxpuls: 183 ~ 93%

Varighed: 1t 19 min

Link to comment
Share on other sites

Og lidt mere update:

Mandag var træningsfri og dedikeret til afslapning og sovning.. er i pænt søvnunderskud. Morgentræning og arbejdsdage hænger ikke sammen i længden.

Efter i går burde det dog arbejdsmæssigt være mere normaliseret. Og gik da også til normalt tid

Tirsdag d. 4.

Turen gik efter arbejde til Royal - til Tanja spin :tongue:

Først en øvet time, hvor Kasper også var - og specieal gueststar var Tanjas bror

Time to var en basis time, der er nu på programmet og ikke var voldsomt velbesøgt

Energien var ganske ok på første time, men anden time var jeg lettere brugt - og sammen med tanken om at det "jo bare var en basistime" gav jeg den ikke, meget gas, som jeg nok kunne have gjort.

Pulsdata:

Øvet

Gns.puls: 166 ~ 82%

Maxpuls: 185 ~ 95%

Varighed: 51 min

Basis

Gns.puls: 160 ~ 78%

Maxpuls: 176 ~ 89%

Varighed: 40 min

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Og endnu mere update

Onsdag d.5

I dag står den på fridag d040.gif

Skal egentlig have shoppet tøj til et bryllup jeg skal til lørdag... men gider jeg? Nej Vil jeg hellere bare træne?! JA!!

Så dagens foreløbige overspringshandlinger:

Sove længe - helt til 8.30, kunne ikke sove mere :dry:

9.30: Løbetur

Det er jo ikke blevet til meget løberi den sidste måned. Det gik fint de første 3,5 km vil jeg tror... fart omkring 5:20 og puls omkr. 160/78%... men så fik jeg ondt i brystet og fik resten af vejen :dry: Prøvede at løbe indimellem, men AVVVV! Nå... bliver vel bedre

10.30: Rengøring og indkøb

11-nu... MOL :innocent:

Bør vist se at komme afsted... eller kan man tillade sig bare at komme i ens træningstøj til bryllupet?! a015.gif

Nok ikke... De andre piger var chokeret til polterabenden for 2½ uge siden, da jeg sagde jeg endnu ikke viste hvad jeg skulle have på :innocent: Ej, men comeon... de når jo alligevel at skifte mening 20 gange -mindst- i løbet af tre uger. Nå... må vist til det

Hav en fortsat god dag MOL'ere d030.gif

Link to comment
Share on other sites

Ja men problemet er jo at der ikke rigtigt er noget styrketræning at berette om... og dog har jo været lidt pump og søndag var der også lidt. Startede dog et helt andet sted søndag d.2; nemlig med en lille udflugt til Albertslund... og hvad laver man så i Albertslund?! Tjo, der var såmænd The International Clubmix Convention. Bl.a. skulle Tanja undervise - og Julie/DanF var også på instruktørprogrammet - så alt tegnede jo godt.

[...]

Inden Lasses time blev det til en hurtig gang styrketræning

Lat. pulldown: 2*15 @ 33 kg. Tanja efter første sæt: Hvem er mon stærkest?! Tja.. så var man jo nødt til at mande sig lidt op *G*

Seated row: 2*15 @ 27 kg

Dumbbell Front Raise: 1*? @ 5 kg + 2*? @ 6 kg (glemmer altid at tælle undervejs i den øvelse :blush: )

Biceps curls: 2*? @ 6 kg

Triceps (liggende på bænk): 2*12*14 kg

Vi brugte de samme vægte pånær raise og curls hvor jeg brugte mest - men nu er Tanja jo også en del mere klein end mig. Burde jo nok også bruge lidt mere vægt og tage knap så mange reps.

Hej Candygirl

Tak for update :smilejap:

Jeg har stadig lidt svært ved at forholde mig til nogle af øvelserne. Jeg må lige slå dem op på i aften :smile:

Jeg kan godt se, at det er sjovere når man har en at konkurrere lidt med. Synes ofte det ser ud som om, dem der dyrker styrketræning alene keder sig rigtig meget - eller også er det bare et kedeligt fokus-fjæs de tager på :laugh:

Jeg blev lige i tvivl om, om det var en invitation til fælles styrketræning, du lagde i min log :blush: Ellers løber vi jo nok på hinanden til noget spinning en dag, for det skal der jo også være plads til :bigsmile:

Lyder ellers som en temmelig kedelig oplevelse i Albertslund :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share