CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Træningsplan for den kommende uge... og ja, det bliver ikke til noget styrke :innocent:

Træningsplan for uge 31

Mandag d.30.juli

Løb distance

Tirsdag d.31

Boks, ABC

Onsdag d.1.august

Spin + boks (Royal)

Torsdag d.2

Løb + evt.spin på frb

Fredag d.3

Løb interval

Lørdag d.4

Pump 'n' spinning 'n' sushi

Søndag d.5

Træningsfri

Link to comment
Share on other sites

Løb... en lortetur. Kunne godt mærke at stængerne stadig ikke var i top og har også kunne mærke lidt dunken i mine skinneben, når jeg sidder stille :sneaky2: Så ville bare tage en stille tur uden pulsur mv. og bare prøve at nyde det.

Men det er fandme svært, når man er øm... ej de første knap 5 km gik fint - eller fra 1½ til 5 km gik det fint. Gik så lidt og kunne mærke både mine skinneben, og ene knæ "værke", men på den anden side var det også for koldt til bare at gå og havde jo et godt stykke hjem. Valgte dog at cutte en af de tre moser væk (ville have være blevet 11 km), så turen kun blev 9 km, hvoraf jeg nok gik 3 km - og det blev ikke just den store succesoplevelse. :nonono:

Udover det stinker mit humør bare... graver mig snart ned d040.gif

Link to comment
Share on other sites

Pas nu på med det skinneben! Skinnebensbetændelse er noget f****** lort. Jeg var heldig at slippe af med mit i løbet af kort tid, fordi jeg var (relativ) fornuftig, men der er mange som døjer med det i laaaaaaaaaaang tid. Giv det lidt pause og brug tiden på noget andet hårdt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved det... men nu gik det jo lige så godt og uden probs. Ihhh altså.

Altså det er jo ikke fordi det er decideret smerter, men jeg kan da mærke noget... men skal jeg så bare lade være med at løbe helt, til jeg ikke kan mærke noget?!

Føler det lidt som at nu nåede jeg op på de der 10 km og så siger min krop "holdt lige engang"... hmm :dry:

Link to comment
Share on other sites

Løb... en lortetur. Kunne godt mærke at stængerne stadig ikke var i top og har også kunne mærke lidt dunken i mine skinneben, når jeg sidder stille :sneaky2: Så ville bare tage en stille tur uden pulsur mv. og bare prøve at nyde det.

Men det er fandme svært, når man er øm... ej de første knap 5 km gik fint - eller fra 1½ til 5 km gik det fint. Gik så lidt og kunne mærke både mine skinneben, og ene knæ "værke", men på den anden side var det også for koldt til bare at gå og havde jo et godt stykke hjem. Valgte dog at cutte en af de tre moser væk (ville have være blevet 11 km), så turen kun blev 9 km, hvoraf jeg nok gik 3 km - og det blev ikke just den store succesoplevelse. :nonono:

Udover det stinker mit humør bare... graver mig snart ned d040.gif

Øv øv, det er bare nitten at skulle holde igen :nonono:

Men i dette tilfælde vil jeg anbefale dig at lytte til dit skinneben...

Har forresten ogaå ENDELIG fået investeret i den der Nike + Ipod ting, så den skal bare i brug efter ferien :smile:

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg syntes nu også selv jeg var ret fornuftig at cutte turen ned og gå noget af vejen... :innocent: Skal nok prøve at lytte til skinnebenet :smile:

....så godt jeg kan :laugh:

Ej, det SKAL jeg :innocent:

Men hvad mon det siger, sådan et skinneben?! gruble.gif

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver at være fornuftig, holdt træningsfri igår og sov totalt igennem - en lur fra 19.30 til næsten 21 og så i seng lidt over 23 og sove til 7.15 :wub: ...hvem sagde godt sovehjerte?! :laugh:

I dag blev det til dob.spin ved Spock

Dog lidt forsinket til første time, da det egenthlig slet ikke var planen, jeg skulle køre den, men tage lidt sol og få en lille bid mad/energi til at træne på. Men solen var i udu og så besluttede jeg mig for også at chrashe Spocks første time.

Og to velopbygget og velkørte (selvfølgelig :tongue: ) timer. Spock du skriver lige programmerne op ikk?! :cool: Og de kom så her

Men noget med lidt opvarmning og så 4-5 bjerg, med højere og højere intensitet for hvert bjerg og lidt kørsel imellem.

Nu har jeg ikke kørt mange dobbelttimer, men denne var min hidtil bedste, kun en lidt sovende venstre hånd i sidste halvdel af 2.time og ingen sovende fødder mv. Derudover artede min ben/skinneben sig også ok. Kunne mærke lidt i første time, men ellers ikke - og heller ikke her bagefter.

Men gik nu pænt kold efter timen... og følte mig egentlig ret svimmel, så der blev tanket og ladet lidt op -i godt selskab- inden turen gik hjemad.

Pulsdata

Spinning basis

Gns.puls: 162 ~ 80%

Maxpuls: 183 ~ 93%

Varighed: 45 min

Spinning øvet

Gns.puls: 164 ~ 81%

Maxpuls: 180 ~ 92%

Varighed: 51 min

Og så en god nyhed, har vundet TdF spinningen i Royal... stod lige point med en anden, og så blev der vist trukket lod - weee :4thumbup: Så må vi se, hvad præmien er :laugh:

Man fik point, for hvert kørte time, hvis man gættede rigtigt på dagens etape vinder og på tourvinderen. Jeg gættede så på MR, den dag han vandt den første bjergetape og det hjalp vist lidt i point stillingen :blush:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

En kort opsummering på de sidste dags træning.

Torsdag tænkte jeg, at jeg ville prøve lidt andet - både fordi det jo kan være meget sjovt og af hensyn til bentøjet. Så det blev til en BodyJam time og et kvarter på crosstraineren.

BodyJam er sådan en danseagtig time, med en masse koegrafi... meget sjovt og bestemt en udfordring for ens motorik og rytmesans... men ikke for konditionen

Gns.puls: 100 ~ 39% :blink: Craaaazy *G*

Maxpuls: 138 ~ 64%

...det kan vel dårligt nok kaldes træning :tongue:

Crosstrainer

Varighed: 15 min

Gns.puls: 128 ~ 58%

Maxpuls: 142 ~ 67%

Monster kedeligt, kunne slet ikke motivere mig selv - løb er sku lidt sjovere og ikke helt så formålsløst

Fredag blev træningsfri

Lørdag var der event v/Henriette og Tanja - også beskrevet i Arnes log.

Ca.5 kvarters pump efterfulgt af 65 mins effektiv spin.

Mine ben var også overraskende friske til spinningen, selvom de var tæske ret godt igennem til pump. Og har da også ret pæne DOMS idag... trapper gør avs :blush:

Pulsdata:

Gns.puls 167 ~ 83%

Maxpuls: 185 ~ 95%

Pænt gennemsnit, har kun haft 14 timer (~25%), der har ligget højere pulsmæssigt.

Idag, søndag blev til endnu en hviledag :blush: - med hygge i fælledparken og spil

Link to comment
Share on other sites

Opsummering for uge 31

Ser ikke alt for godt ud :blush:

Mandag d.30.juli

Løb distance, 9 km

Tirsdag d.31

Boks, ABC

Ingen træning :blush:

Onsdag d.1.august

Spin + boks (Royal)

-> Dob.spin

Torsdag d.2

Løb + evt.spin på frb

BodyJam + 15mins cardio

Fredag d.3

Løb interval

Træningsfri :blush::blush:

Lørdag d.4

Pump 'n' spinning 'n' sushi

Søndag d.5

Træningsfri :blush::blush::blush:

...og næste uge bliver om muligt endnu værre. Tager nemlig til Skanderborg Festival onsdag eftermiddag-søndag. Og man+tirsdags står den på pakning og lidt familie mv. jeg skal nå at se, da jeg også har fødselsdag i den kommende uge. Men satser på 2 gange morgentræning enten mandag+tirsdag eller mandag+onsdag

Men benene er vist ved at være ok, og om en uge kan der vist ikke være problemer mere - så lidt godt kommer der da ud af det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Og det var så alligevel en optimistisk ugeplan... eller også har jeg bare været for doven til at stå tidligt op :blush:

Mandag blev det dog til knap 70 km transportcykling, herunden T/R fra NV til Hørsholm, så det kan vel godt gå, som træning. Dejlig tur var det i hvert fald og så faldt, der også en gave af i form af penge til et nyt pulsur :wub:

I går: ingen træning, til gengæld flere gaver (har fødselsdag fredag). Denne gang fra kæresten, der bl.a. mente at gaffatape og sådan et schweizerknivs-agtigt sæt var nødvendigt *tsk tsk* Fik da også lidt andre, med det vil jeg udelade i denne log :innocent:

I dag står den på pakning og afgang kl.16, og måske kunne det blive tid til en lille løbetur inden - tror bentøjet er ved at være ok igen. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Og det var så alligevel en optimistisk ugeplan... eller også har jeg bare været for doven til at stå tidligt op :blush:

Mandag blev det dog til knap 70 km transportcykling, herunden T/R fra NV til Hørsholm, så det kan vel godt gå, som træning. Dejlig tur var det i hvert fald og så faldt, der også en gave af i form af penge til et nyt pulsur :wub:

I går: ingen træning, til gengæld flere gaver (har fødselsdag fredag). Denne gang fra kæresten, der bl.a. mente at gaffatape og sådan et schweizerknivs-agtigt sæt var nødvendigt *tsk tsk* Fik da også lidt andre, med det vil jeg udelade i denne log :innocent:

I dag står den på pakning og afgang kl.16, og måske kunne det blive tid til en lille løbetur inden - tror bentøjet er ved at være ok igen. :bigsmile:

Ejjjj de gaver vil vi da gerne høre om smukke Candy. :tongue: Rigtig god festival. Krydser fingre for at vejret holder under de smukke træer. God fornøjelse.

Jules

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hey du.

Er du frisk på Waterboyspinning med Jules og onkel A d. 5. sep? Og lidt dining bagefter?

U ok? :unhappy:

Lyder som en god idé, lige nu tør jeg dog ikke love noget, men lad os se på det, når tiden nærmer sig.

Nej, og helt på toppen er jeg desværre ikke, :wub: er blevet til :unhappy: Og har ikke rigtigt lyst til at snakke med nogen...

Men i stedet har jeg kastet mig over, at udrydde lidt mere af mine fedtdepoter, så prøver at spise en del sundere/færre kalorier og selvfølgelig træne en masse :tongue:

Min puls har dog også opført sig lidt mærkeligt i denne uge syntes jeg. De par gange jeg ellers har holdt ferie, har min puls ligget højere, men idag var min maxpuls 104%... dvs. den højeste puls jeg nogensinde har registret og det var uden at have tungen ud af halsen. Og i går var 89% - også den højeste gns.puls jeg nogensinde har kørt med. Ved ikke om der kan være en sammenhæng, men syntes det er lidt mærkelig, derfor nøjes jeg også bare med en spinningtime i dag (som jeg kom for sent til :nonono: )

Nå men jeg er i hvert fald kommet godt igang efter Skanderborg festivalen

Mandag: Elite v/Chris

Gnspuls: 169 ~ 84%

Maxpuls: 188 ~ 97%

Varighed: 62 min

Tirsdag: Øvet v/Camilla (Royal)

Gnspuls: 159 ~ 78%

Maxpuls: 184 ~ 94%

Varighed: 50 min

Onsdag: Basis+øvet v/Ulrik (Nørrebro)

Gnspuls: 168 ~ 84%

Maxpuls: 190 ~ 98%

Varighed: 31 min

Gnspuls: 176 ~ 89% ...højeste jeg har kørt med på en time :crazy::w00t:

Maxpuls: 191 ~ 99%

Varighed: 58 min

Torsdag: Øvet v/Tanja

Gnspuls: 171 ~ 86%

Maxpuls: 203 ~ 104% ...øhmm, der var ikke tale om et "spring", så tror målingen var reel nok a015.gif

Varighed: 47 min (fordi jeg var laaate a055.gif )

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Lyder som en god idé, lige nu tør jeg dog ikke love noget, men lad os se på det, når tiden nærmer sig.

Nej, og helt på toppen er jeg desværre ikke, :wub: er blevet til :unhappy: Og har ikke rigtigt lyst til at snakke med nogen...

Men i stedet har jeg kastet mig over, at udrydde lidt mere af mine fedtdepoter, så prøver at spise en del sundere/færre kalorier og selvfølgelig træne en masse :tongue:

Oh no, det er jeg ked af at høre :unhappy: , håber du snart kommer ovenpå igen. Vi er jo flere som savner dine livlige og sjove beretninger i loggen :wink:

Men godt at du bruger det konstruktivt, og får givet den en skalle med træning osv. Kunne være rigtig hyggeligt hvis du kommer med til spinning den dag, men det finder vi ud af

Kram herfra :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nå, men her er den så - har ikke så meget lyst til at berette bagud, humøret har været skidt, lysten til at se andre lille, og så har der endda været så travlt på arbejdet at jeg ikke har fået trænet tirsdag, onsdag eller torsdag :cry3:

Så dagens træning var tiltrængt :cooldance:

Og der var rig mulighed for at få brændt lidt krudt af på 1½ times spinning :4jumpy:

Først "lidt" opvarmning herunder 3*6 min, hvor den sidste runde bestod af 3 min stående+ 3*(45 sek siddende tempo+15 stående enkelt)

Derefter 2 runder af 10 min:

6 min med stigende belastning/intensitet

4*tror det var 45-15 igen

Første runde primært siddende og anden runde stående

Og så som Arne berettede:

Tre runder af 10*1 min

Første runde siddende tungt, anden runde stående acc, tredje runde siddende tempo

Jeg gik lidt kold i sidste runde - eller var faktisk lidt svimmel i pauserne mellem runderne, overvejede lidt hvor jeg ville falde hen, hvis jeg skulle besvime, men der var ikke noget at mærke, mens jeg knoklede - så det gjorde jeg :tongue:

Gns.puls: 84 % (92% på de første to runder af 1'minutterne)

Max.puls 95 %

Men syntes nu ikke timen var super super - der var en del folk der kom for sent og rendte frem og tilbage - også andre end Kasper.

Og så syntes jeg ikke at man fik et rigtigt godt flow, af den sidste serie med pause efter hvert minut, det brød rytmen for meget til at det blev rigtigt godt, syntes jeg.

Og så skal jeg snart finde en time med lidt pop musik, det giver altså lidt ekstra energi synter jeg a020.gif ...og gør en i bedre humør :blush:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning blev lidt anderledes. Jeg ville gerne til pump og vidste Arne skulle til Pump i Fields ved Henriette.

Søgte på FitDK men der er godt nok ikke mange steder, hvor det passer med at man kan tage en spinning og pump time i kombination. På frederiksberg var der dog en Elite time og 50 min efter en Pump... men elite timen startede kl.9.15 og syntes det varfor tidligt, når jeg nu har knoklet hele ugen og flere dage været oppe kl.6 - selvom det ikke engang var for at træne :crazy:

Anyways, i Fields var der en step time inden, og som gammel steppige, er der jo stadig en lille plads i hjertet til step :wub:

Og så har jeg ikke været i Fields før, så det måtte prøves. Steptimen startede også først kl.9.30 og der er jo ikke særlig langt derud :innocent: Så det var et meget let valg, at tage til den time fremfor til Frederiksberg (læs: jeg skulle tidligere afsted får at nå timen i Fields, end timen på Frb :laugh:)

Steptimen:

Det var en øvet time og det kunne godt mærkes, at det er et godt stykke tid siden (4 måneder vil jeg tro) jeg har været til step. Og det kunne godt mærkes, i sær da vi skulle kombinerer serierne vagte lidt problemer. Men i de enkelte blokke havde jeg kun problemer to steder, så det var sku ok, især i betragtning af, at det var en serie de var vant til at køre.

Jeg havde pulsur på og selvom jeg fik sved på panden, var min gns.puls 130 ~ 59% :blink: Så træning kan det vil næppe kaldes - og i forhold til Arnes badning (Max siger jeg godt må drille :innocent: ) i går, må det her vist være genoplivning :laugh:

Derefter ventede der en pump time med en snakkesalig Henriette.

Det er jo heller ikke noget jeg har gjort mig fast i længe, så det var lidt svært at vurdere mht vægtene. Men når nu Onkel A ikke har skrevet om det, må jeg hellere fremhæve at jeg i triceps (12 kg) kørte med lige så mange kg som ham :bigsmile:

Fik vist presset mig selv mest i bryst (12kg) og skulder (5 kg :blush: ..men der er jo mange gentagelser) og mine arme var ret shaky på cykelturen hjem. :devil:

Så dejlig træningsformiddag :sun:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Steptimen:

Jeg havde pulsur på og selvom jeg fik sved på panden, var min gns.puls 130 ~ 59% :blink: Så træning kan det vil næppe kaldes - og i forhold til Arnes badning (Max siger jeg godt må drille :innocent: ) i går, må det her vist være genoplivning :laugh:

Derefter ventede der en pump time med en snakkesalig Henriette.

Det er jo heller ikke noget jeg har gjort mig fast i længe, så det var lidt svært at vurdere mht vægtene. Men når nu Onkel A ikke har skrevet om det, må jeg hellere fremhæve at jeg i triceps (12 kg) kørte med lige så mange kg som ham :bigsmile:

Haha - hvorfor er det egentligt lige at jeg har savnet din logføring? :crazy::laugh::laugh:

Siden har Max P haft noget at skulle ha sagt - spørger jeg bare :devil: Ej - du må godt - lidt :tongue:

Syntes du selv skulle ha lov til at sige det med triceps :bigsmile::innocent: - godt løftet hele vejen unge dame :smile:

Link to comment
Share on other sites

Haha - hvorfor er det egentligt lige at jeg har savnet din logføring? :crazy::laugh::laugh:

Siden har Max P haft noget at skulle ha sagt - spørger jeg bare :devil: Ej - du må godt - lidt :tongue:

Syntes du selv skulle ha lov til at sige det med triceps :bigsmile::innocent: - godt løftet hele vejen unge dame :smile:

Ja, det skal jeg ikke kunne sige, du har jo selv opfordret til det :wink:

Tak tak halv unge mand :bigsmile: - og godt du ikke faldt helt bagover :laugh:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

... men elite timen startede kl.9.15 og syntes det varfor tidligt, når jeg nu har knoklet hele ugen og flere dage været oppe kl.6 - selvom det ikke engang var for at træne :crazy:

Den er til dig. :tongue:

187.jpg

I øvrigt giver jeg Arne helt ret - man bør ikke lytte til alt det øregas jeg lukker ud.

Link to comment
Share on other sites

Den er til dig. :tongue:

187.jpg

I øvrigt giver jeg Arne helt ret - man bør ikke lytte til alt det øregas jeg lukker ud.

Lyder jeg så ynkelig :blush: ...nå, men jeg har sku også haft lidt ondt af mig selv. Både meget arbejde og et såret hjerte... ok, lyder måske lidt melodramatisk. Men ja, det nytter jo ikke at gå, at have ondt af sig selv, kommer man jo sjældent så langt med - det virker bare som sådan et naturligt valg.

Men skal nok prøve ikke at være så ynkelig ...eller i hvert fald ikke at lyde sådan :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ugeopdatering uge 34

Mandag d.20: Spinning øvet v/Chris

...

Fredag d.24: Spinning elite v/Kim G

Lørdag d.25: Step + Pump i Field's

Søndag d.26: Spinning v/Lasse T

...ikke imponerende :blush:

Træningsplan for uge 35

Det kommer nok også til at stå på en del overarbejde den kommende uge, men så må man jo prøve at planlægge med morgentimer eller aften timer :bigsmile:

Mandag d.27:

Morgen: Spinning

Aften: Løb (har ligge stort set stille her i august, men nu vil jeg prøve igen)

Tirsdag d.28:

Spin og/eller pump i Valby

Onsdag d.29:

Boks+ evt. spin, hvis det kan nås

Torsdag d.30:

Morgenspin i Royal

Aften: Løb

Fredag d.31:

Spin i Royal

Weekenden står åben, men tror vist FitDk har åbent hus lørdag. I hvert fald er der en del events inkl. 3 timers spin (i ABC og Valby). Overvejes... Nogle der er friske?!

I Valby er der også Chokolade SPA-event kl.11 :4jumpy:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share