CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Onsdag d.6.feb: Dobbeltspin

Kørte igen igår med Diana, det har jeg gjort en del gange før, men denne gang var der lige lovligt mange spin-spin agtige indfald.

Den første time var en elite, og efter opvarmningen skulle vi køre en serie på 30 minutter. Vi skulle være sammen med en makker, og når en satte sig, skulle den anden rejse sig. Heldigvis var min makker og jeg rimelig enige om hvordan der skulle køres, og havde nogle rimelige lange ture eller satte os ned, når det passede i programmet, f.eks. efter en spurt. Var i hvert fald glad for jeg ikke havde valgt herren på den anden side af mig - det var bare op-ned, op-ned og nogle gange rejste han sig bare og heppede -> så skulle hans makker sæt sig. Jeg var godt nok blevet irriterret, hvis det var mig :blink: Desuden lignede han lidt en smiley post-13362-1202381762.gif (han havde dog også pandebånd på :laugh: Jaja, det er ikke pænt, at snakke sådan om folk, men sådan ser han altså ud :blush: ).

I anden timen, var der desuden en lille serie med "dem som er over 30 skal skrue på belastning", "dem som er under 30 skal sætte sig" osv. Det var nu ok, og man ville jo ikke lyve sig ældre :blush: (Det står uvist hen, hvad dem på 30 år skulle. Men jeg undlod dog at kommentere :innocent: )

Kørte ganske ok, indtil 30 minutter inden i anden time, hvor der ikke længere var den store energi tilbage.

Har dog ingen pulsdata fra timen, da der skete en fejl 40. Men min maxpuls :heartpump: i begge timer var 90%.

I mellem de to timer stod smiley-manden af. Spurgte om min puls havde været oppe på 183, fordi han åbenbart havde nogle problemer med, at andre ure gik i hans.

Svarede at jeg målte i procent af max og min maxpuls var 193, så troede ikke det var mig.

Han spørger så, hvordan jeg kan være sikker på det? Om jeg havde målt den fornyligt, for den steg jo når man kom i bedre form.

Til det måtte jeg jo svare, at nej det gør den ikke. Ens hvilepuls kan falde, men ens maxpuls ændre sig ikke.

Til det svarende han; at nu havde han været med som svømmetræner til både OL og VM, så han viste godt hvad han snakkede om.

Det kunne ikkkkke helt være enig i, men han var da velkommen til at komme med en referance om det, hvis det var.

Til det gentog, han så bare det med OL og VM... :blahblah: Ja ja, det havde jeg fattede, men det blev hans udsagn jo ikke mere rigtige af.

Det sluttede med at jeg sagde, at jeg altså kendte min puls bedre end ham, og vidste at den i hvert fald ikke var steget.

Haha, der vist et par stykker der kiggede lidt, for tonefaldet var vist sådan ikke helt venligt :blush: Men han havde altså valgt den forkerte til, at bilde ind at ens maxpuls kan stige med ens form :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Haha, der vist et par stykker der kiggede lidt, for tonefaldet var vist sådan ikke helt venligt :blush: Men han havde altså valgt den forkerte til, at bilde ind at ens maxpuls kan stige med ens form :innocent:

:laugh: Ingen skal løbe om hjørner med Slikpigen og slippe godt fra det :devil: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

happy022.gif

Svømmetræner til OL og VM.. håber de har fået bedre trænere siden :smile:

.. og godt at se masser af godt humør i loggen! :4thumbup: :bigsmile:

Ja, jeg har jo også svømmet en del for efterhånden maaange (:blush:) år siden, og det var ikke lige en jeg kunne genkende. Skulle have spurgt om, hvornår det var han var det - for det må da havde været en del år siden a050.gif

Tak, jeg er også glad for det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Do not... I repeat... DO NOT mess with CandyGirl. She's is considered (ch)armed and dangerous(ly happy) and might bite your head off. :4mewantfood:

Uh uhhh, sikken ordgøgleri :tongue:

Men smiley-manden var altså ikke lige til at spise :innocent:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Dagens arbejspas må næsten logges, dog mere som et madpas end som et træningspas

Kl.11: Besøg fra en underleverandør med tilhørende fastelavnboller a026.gifa040.gifd100.gif

Kl.12: Frokost

Kl.13: Gulerods-feriekage c020.gif

Kl.14-: Forfremmelses-kage c055.gif

Og jeg sidder lige overfor det bord, hvor det bliver stillet frem - og kan derfor sidde, at se på det hele! tiden. :crazy:

Og alle de folk der hele tiden kommer og guffer - ondt. :dry:Meeen har da også fået et par stykker kage eller tre :blush:

Burde jo næsten få sneget noget cardio ind i programmet senere i dag, selvom den egentlig kun står på styrke (inkl. bænkpres :w00t::showoff:).

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Var på Nørrebro 20:05, så kunne desværre ikke nå Hardcore. Det havde jeg nu heller ikke planlagt, men på vej til Nørrebro tænkte jeg, der var jo Hardcore i dag..! Men viste klar præsic hvad tid. Det viste sig dog, at jeg var lidt forsent på den, timen startede kl.20.

I stedet holdt jeg mig til det planlagte:

Styrke: Bryst, skulder og triceps

5 min opvarmning på crosstrainer

Bænkpres

3*10 @30 kg

3*6 @ 32,5 kg

I de tre første set primært fokus på teknik. Prøvede bl.a. at køre lidt langsommere op og ned, men det syntes jeg nærmere det blev svære af - altså at køre i en jævn bane.

Desuden var den tung i dag :dry: , og eftersom jeg også trænede alene (fandt ingen spotter :tongue:) så det blev kun til 32,5 kg.

Der står egentlig også armstrækning på dette program, men grundet de mange bænkpres set, tænkte jeg at jeg hellere måtte springe det over.

Shoulderpress

2*6 @ 10 kg - også tung *Ihhhh* :mad:

2*8 @ 9 kg

Cable pushdown

10 @ 16,25 kg?

8 @ 18,75 kg?

8 @ 18,75 kg?

4 @ 21,25 kg - Gik ikke helt :innocent: Men skulle lige prøve, nu der var en øvelse, der gik godt

Upright row

8 @ 25 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

Og det var det - det ser kort ud og sådan føltes det også, men det var det planlagte og så er det vel ok.

Sneg mig dog lige hen til en lille test af CII'eren. Visse MOL'ere har jo en forestående dyst, så ville lige se hvor svært det kunne være :tongue: Roede 2*500 min, lidt afprøvning i den første med lidt forskellig belastning. Den sidste i én bid, gav den ikke max gas, men fik da lidt sved på panden. Tiden 2:10:1, som dermed er PR

Link to comment
Share on other sites

Sneg mig dog lige hen til en lille test af CII'eren. Visse MOL'ere har jo en forestående dyst, så ville lige se hvor svært det kunne være :tongue: Roede 2*500 min, lidt afprøvning i den første med lidt forskellig belastning. Den sidste i én bid, gav den ikke max gas, men fik da lidt sved på panden. Tiden 2:10:1, som dermed er PR

Wheiii - Tillykke med PR :yahoo:

Det er da en ret flot tid i forhold til, det er første gang du prøver det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lidt tanker

Har tænkt lidt mere og snakket lidt med om det med forventning; mine egne og andres.

Det er jo nok i bund og grund mine egne, altså enten mine egne egne forventninger eller det jeg tror andre forventer af mig. Og med mine negative tanker formår jeg stort set altid, at få vendt det til noget negativt. F.eks. enten er det noget man ikke leve op til/opfylde eller også har man sat målene for lavt.

En af de steder hvor jeg stiller visse forventninger til mig selv er mht. træning, vil jo gerne nå aaalt muligt og helst træne hver dag.

Så det er jo et konkret sted at tage fat i. Derfor vil jeg prøve at

- Lave nogle mindre ambitiøse ugeplaner (sikke en revolitionerende idé :tongue: ).

- Sige til mig selv, at det er ok ”kun” at lave det, der står på den. (Burde nok også sige det var ok, hvis jeg en dag ikke får trænet i følge planen pga. andre gøremål, humøret eller fordi kroppen siger fra. Men det bliver nok først næste step).

- Hvis jeg har energi og tid til mere, er det ok – men det er ikke nødvendigt.

Og med det sagt her planen for den kommende uge 6/7:

Fredag: Spin + Styrke: Ben, ryg, tricpes

Lørdag: Fri

Søndag: Spin + Styrke: Bryst, skulder, biceps

Mandag: Fri

Tirsdag: Spin + Styrke: Ben, ryg, tricpes

Onsdag: Bryst, skulder, biceps

Torsdag: 1x spin

Måske ikke heeelt uambitiøs :innocent: Men det er da lidt mindre end vanligt og med to træningsfri dage og én dag kun med styrketræning.

Derudover har løbet jo været på pause pga. ondt i skinnebenene.

Har tænkt på både, hvordan man igen kunne få startet op, om jeg kunne nå at træne mig op til ½marathonen til april og hvorfor det er jeg egentlig havde sat mig dette mål.

Det gjorde jeg egentlig for, at bevare motivationen til at løbetræne her henover vinteren. Men det er efterhånden mere blevet brænde på bålet til den dårlige samvittighed, når jeg ikke kan løbe.

Derfor bliver ½ marathon planen skrinlagt. :blush:

Kunne dog godt finde på, at tage løbet op igen på et tidspunkt, for kunne egentlig meget godt lide det og primært de lange tur. :wub: Men som det ser ud lige nu, vil det i givet fald blive uden nogle faste mål.

Men vil da lige fremhæve det positive i, at jeg rent faktisk på min krops signaler om ømhed og holdt ”pause”.

God weekend :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt li' indlæg med tanker, og det lader til at være gode, fornuftige :tongue: tanker i dét indlæg. :bigsmile:

Men alle de fridage??? :crazy: Hvad skal du dog få tiden til at gå med på dem? Har du tænkt dig at begynde til strikning, bygge modelhelikoptere eller noget tilsvarende tosset? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt li' indlæg med tanker, og det lader til at være gode, fornuftige :tongue: tanker i dét indlæg. :bigsmile:

Men alle de fridage??? :crazy: Hvad skal du dog få tiden til at gå med på dem? Har du tænkt dig at begynde til strikning, bygge modelhelikoptere eller noget tilsvarende tosset? :innocent:

Ja ja, jeg prøver at lære lidt mere om det der fremmedord; fornuft :tongue:

Og også ja til, at jeg har overvejet at begynde på noget tilsvarende tosset

c110.gif

(that's a cliffhanger :tongue: )

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Oliver Bjerrehus, Suss(h)i & Leo

Endelig var der igen fundet plads til en gang spinning i Adelgade. Dagens program bestod af:

Opvarmning

3*3 min; 2 min siddende mellem - 1 min siddende tempo

3*3 min; 2 min siddende mellem - 1 min stående tempo

2 min pause

9 min stående høj enkelttakt - niiiice flow :hippy:

1½ min angreb (siddende)

30 sek recovery (stående)

1½ min angreb (siddende)

30 sek recovery (stående)

1½ min angreb (siddende)

30 sek recovery (stående)

Mit pulsur drillede, faldt ud - og i noget stående arbejde kom min puls helt op på 16% uglystupid2.gif Fokuserede alt for meget på det ikke-virkende pulsur, så tog remmen af og derfor ingen pulsdata. Kørte nogenlunde, men benene var faktisk noget tunge - af uvisse årsager.

Derefter var der styrke på programmet, med træning af

Ben, ryg og biceps

Squat racket var optaget, så vi lagde ud med

Biceps curls

1*8/8 @ 10 kg - Marianne havde taget 11 kg'erne :tongue:

1*4/4 @ 10 kg ...og så blev racket ledigt, så jeg lavede et par step biceps curls derhen til

Lidt ærgerligt, at det var på dette tidspunkt, da vi var placeret lige bag Oliver Bjerrehus, der kørte DB BP. Men han er jo alligevel bare et lille skragl med en masse tatoos :tongue:

BB rows

Plejer at køre db rows, men ville til lidt afveksling køre med BB

2*7 @ 36kg - var vist ikke helt pænt teknikwise. Men syntes bare det burde være muligt, når jeg kører med 20 kg i en-arms db rows :sneaky2:

1*10 @ 31kg - Meget bedre

Squat

2*8 @ 31 kg

2*8 @ 36 kg

1*8 @ 41 kg - faktisk det sæt der føltes bedst :wub:

Er egentlig lidt i tvivl om sæt antallene :blush:

Pause: Skulle coache Marianne til en PR :tongue:

Lunges

4*10 @ 2*16 kg

Mave

10 lige

10 skrå

10 lige

8 skrå

6 lige

5 lige

Marianne var langsom, så måtte finde noget at udfylde "ventetiden" med :tongue:

Derfor blev det også til

Bro

3* real style @ 10-15 sekunder

Db rows

3*8/8 @ 20 kg

Krops curls

I denne månedes Energia er der en beskrivelse på s.27 (vist nok) af krops curl, hvor man bruger Lat.pulldon setupet, hvor man sidder på knæ, med ryggen mod stakken og læggene under "bøjlen".

Vi (aka M) startede med, at have tværstangen på som normalt og så læne sig fremad. Det gjorde alt for ondt i skulderne.

Så prøvede vi uden vægt, og med stangen som støtte i yderpositionen - virkede som en ok øvelse, men vi var vist begge ved at være temmelig trætte, så den kørte ikke specielt godt.

Denne herlig blev afsluttet med et Suss(h)i pas :4mewantfood: med masser af tilhørende :blahblah:

That the way to spend friday night :wub:

Link to comment
Share on other sites

BB og DB rows er nu også ret forskellige, da man kan udnytte rotation af overkroppen til at trække mere i DB. Den mulighed forligger ikke rigtigt med BB. Dertil afhænger det så også en del af hvordan du vælger at stille dig - særligt i BB rows kan den valgte stilling betyde meget for antal kg du kan trække, om det er mere eller mindre oprejst, hvor meget du "hjælper" med hoften osv.

Min pointe (hvis den skulle være gået tabt) er at man ikke direkte kan sige at vægten i BB rows = 2xDB rows :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja ja, jeg prøver at lære lidt mere om det der fremmedord; fornuft :tongue:

Og også ja til, at jeg har overvejet at begynde på noget tilsvarende tosset

c110.gif

(that's a cliffhanger :tongue: )

Det lyder som nogle fornuftige tanker du har gjort dig. Det der med hviledage kan jeg godt anbefale :smile:

Jeg var lige ved at tro, at du ville til at gå til bungyjump :tongue: Afventer spændt cliff hangeren ...

Squat

2*8 @ 31 kg

2*8 @ 36 kg

1*8 @ 41 kg - faktisk det sæt der føltes bedst :wub:

Jeg tror også det var det sæt, der så bedst ud :smile:

Pause: Skulle coache Marianne til en PR :tongue:
Ja tak :yahoo:
Marianne var langsom, så måtte finde noget at udfylde "ventetiden" med :tongue:

Derfor blev det også til

Bro

3* real style @ 10-15 sekunder

Langsom???? :nonono: Jeg har bare mange øvelser og sæt :tongue:

Du var nu ret cool til at stå i bro, så det var jo godt, at du fik tid til det.

Krops curls

I denne månedes Energia er der en beskrivelse på s.27 (vist nok) af krops curl, hvor man bruger Lat.pulldon setupet, hvor man sidder på knæ, med ryggen mod stakken og læggene under "bøjlen".

Vi (aka M) startede med, at have tværstangen på som normalt og så læne sig fremad. Det gjorde alt for ondt i skulderne.

Så prøvede vi uden vægt, og med stangen som støtte i yderpositionen - virkede som en ok øvelse, men vi var vist begge ved at være temmelig trætte, så den kørte ikke specielt godt.

Denne herlig blev afsluttet med et Suss(h)i pas :4mewantfood: med masser af tilhørende :blahblah:

That the way to spend friday night :wub:

Heeeelt enig

Jeg tror forøvrigt jeg ville have det bedre med at lave krops curl'en på gulvet ved en ribbe. Det må være næsten det samme :unsure:

BB og DB rows er nu også ret forskellige, da man kan udnytte rotation af overkroppen til at trække mere i DB. Den mulighed forligger ikke rigtigt med BB. Dertil afhænger det så også en del af hvordan du vælger at stille dig - særligt i BB rows kan den valgte stilling betyde meget for antal kg du kan trække, om det er mere eller mindre oprejst, hvor meget du "hjælper" med hoften osv.

Min pointe (hvis den skulle være gået tabt) er at man ikke direkte kan sige at vægten i BB rows = 2xDB rows :wink:

Så håber jeg hun vil høre efter, når du siger det, for hun tror ikke på mig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Kunne være man selv skulle prøve det engang - hvis man kan finde et mørkt hjørne af centeret, hvor ingen kigger :smile:

Nu tænker jeg måske lidt out-of-the-box, men kunne bro ikke også laves derhjemme, hvis man var bekymret for at blive til grin? :tongue:

Vil dog også kraftigt anbefale lidt opvarmning inden. En god bunke hundestræk eller solhilsner f.eks. :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som nogle fornuftige tanker du har gjort dig. Det der med hviledage kan jeg godt anbefale :smile:

Jeg var lige ved at tro, at du ville til at gå til bungyjump :tongue: Afventer spændt cliff hangeren ...

Nej bungyjump bliver det nok ikke :tongue:

Men tak mht tankerne, så må I jo holde mig lidt op på det, hvis jeg bliver for ufornuftig :wink:

@Squat: Jeg tror også det var det sæt, der så bedst ud :smile:

Taaark, rart at ens fornemmelse også stemmer overens med hvad andre ser.

Jeg må hellere droppe de små vægte :superman:

Så håber jeg hun vil høre efter, når du siger det, for hun tror ikke på mig :laugh:

Jeg hører da altid efter :innocent:

Men når en arm tager 20 kg, burde to jo kunne tage 40 - det jo simpel regning :bigsmile:

Men må jo konstatere at kroppen ikke er helt enig, så det kan da godt være I har ret :dry:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træningsfri... og hvad skal man så lave?!

Ja, man kunne jo være huslig og gøre rent (solskin er ikke altid positivt! Alt det støv man kan se :crazy::blush: ), men man kunne også finde på andre ting f.eks. billedetagning

så hermed billeder fra Jan07 ( n065.gif ), i sommers og nu.

Der er vist ikke sket, frygtelig meget mellem de to sidste a050.gif men hvis man anstrenger sig, måske marginalt flere mavemuller :tongue:

post-13362-1202560308_thumb.jpg

post-13362-1202560321_thumb.jpg

Og så et lille bonus billede :4flex: ...som måske på et tidspunkt kan agere, som før billede :tongue:

post-13362-1202560356_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu tænker jeg måske lidt out-of-the-box, men kunne bro ikke også laves derhjemme, hvis man var bekymret for at blive til grin? :tongue:

Vil dog også kraftigt anbefale lidt opvarmning inden. En god bunke hundestræk eller solhilsner f.eks. :smilejap:

Hehe - det var jo også en mulighed.. meget utraditionel løsning :innocent::laugh:

Må lige prøve at se om jeg kan udføre den rigtige version ved lejlighed.

Link to comment
Share on other sites

Der er vist ikke sket, frygtelig meget mellem de to sidste a050.gif men hvis man anstrenger sig, måske marginalt flere mavemuller :tongue:

Det ser rigtig godt ud, Candy! :tongue4::wink:

Der er virkelig sket meget fra første til sidste billede - og synes også sagtens man kan se forskel på de to sidste, både hvad angår mave og ryg.. flot gået :4thumbup: :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tak i to :blush:

Er det udelukkende ved træning, eller har du også ændret på kosten ?

Træningen har været nogenlunde den samme i hele perioden, dog styrketræning, den sidste månedstid (hvis nogen ikke skulle have bemærket det :tongue:). Imellem de to første billeder var der en del mere styr på kosten, end der har været det seneste stykke siden - sikke en forskel det der kost noget kan gøre, hva'?! :innocent:

Men nu har jeg jo haft (og har stadig) en del at tumle med, går til psyk. mv. så det er ikke en ting, jeg gider at slå mig selv i hovedet med. Så længe vægten ligger stabil er det fint (og det gør den).

Og nu står den på spin og styrke - CU :superman:

PS. Har halvårsfødselsdag i dag g040.gif

Så skal ud og spise og hygge med min mor efter træning (man kan jo altid finde en anledning, ikk?! :tongue: )

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share