CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Sur røv!! og undskyld sprogbrug.

Rimelig syg flænge, i hvert fald når man ikke kommer i skadestue og slåskamp-i-byen-fredag-aften-kredse. Men hvor var det godt at du havde hjelmen på så du er sluppet nogenlunde heldigt fra episoden.

Håber at cyklen er OK og at du, når du lige har fået vendt skråen, kommer ud på den igen og får kørt nogle lækre ture. I landlige omgivelser.

God bedring med skal og skulder.

Ja, man må sige jeg gør det ordenligt, når det nu skal være.

Tror også lige der skal gå et par dage eller tre og så bliver den første tur måske uden klamper og ja - ud af byen, skal faktisk kun forbi fire lyskryds, så er jeg ude af Hareskovmotorvejen.

Kære Christina

Godt nok er du blevet stærk på det seneste.. MEN at forsøge at flytte busser med et skulder tackling- det holder altså ikke!

Hvis du i stedet havde brugt din "nu sætter jeg Lasse Traff på plads stemme" og sagt "FLYT SIG"- så havde bussen helt klart flyttet sig!! :tongue:

Jeg er glad for at der ikke skete dig mere - og glæde mig til vores første fælles træningstur- selv om den lige er udsat en smule :bigsmile:

:laugh: Ja, hvorfor tænkte jeg dog ikke på det. Så har jeg alligevel været for lidt på Lasse Traffs timer :tongue:

Skal nok give lyd, når jeg er klar på træningstur nummer 2 - der er i hvert fald mindst én anden, der også gerne vil have mig ud igen :blush:

Uha, det ser vildt ud, håber det ikke gør for ondt, sikker en træls første tur.

Rigtig god bedring :bigsmile:

Hej Candy!

Nu vil jeg lige smide en hilsen i din blog - kan huske dig inde fra Jubiiii :-)

Det ser ikke godt ud med flængen der.. Håber du snart kommer ovenpå igen! :smile:

Tak - det håber jeg også :bigsmile:

Nååå da, hvad mon du hed der :wink:

Hej Christina

Rigtig god bedring :bigsmile:

Det var ikke mange smileys fra smiley-prinsessen d090.gif:wink:

Ikke desto mindre 1000 tak.

Må sige jeg er lidt øm i kadaveret i dag, i hovedet, skulder og lænd - og er ret træt. Har lige taget en lur på tur timer :blush:

Men det er vel nok meget godt at lytte lidt til kroppen i dag, vil dog snarest gå en tur - én mente det var rimeligt, at jeg kunne lave aftensmad til ham i aften. Så må vel hellere købe lidt ind til det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, man må sige jeg gør det ordenligt, når det nu skal være.

Tror også lige der skal gå et par dage eller tre og så bliver den første tur måske uden klamper og ja - ud af byen, skal faktisk kun forbi fire lyskryds, så er jeg ude af Hareskovmotorvejen.

Christina, du må ikke cykle på motorvejen. :nono:

Iiihhh altså, lille Candymus :wub:

Når jeg ser billederne, ser det endnu værre ud end jeg forestillede mig, da du fortalte om det :unhappy: Jeg håber du snart bliver frisk igen til en tur på cyklen, og så skal jeg nok komme til din ende af byen :blush::smile:

Må du hele hurtigt :hands:

Som Arne så rigtigt påpegede overfor mig på msn, så har vi nu også to klare eksempler på at AMAGER ER FARLIGT! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Christina, du må ikke cykle på motorvejen. :nono:

Som Arne så rigtigt påpegede overfor mig på msn, så har vi nu også to klare eksempler på at AMAGER ER FARLIGT! :laugh:

Nå ikke :tongue: Ja men jeg kan så oplyse, at der er en fin cykelsti langs motorvejen, og den er adskilt fra motorvejen enten af en bred rabat og/eller et hegn. Så skulle ikke kunne komme for meget i kambolage med motoriseret køretøjer. :bigsmile:

Ja, det må man sige - Lorteø :sneaky2::tongue:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Iiihhh altså, lille Candymus :wub:

Når jeg ser billederne, ser det endnu værre ud end jeg forestillede mig, da du fortalte om det :unhappy: Jeg håber du snart bliver frisk igen til en tur på cyklen, og så skal jeg nok komme til din ende af byen :blush::smile:

Må du hele hurtigt :hands:

Ja, jeg prøvede også at nedtone det lidt, du skulle jo ikke blive alt for bekymret c025.gif ...for mor-fåret :laugh:

Apropos mødre, så er min mor er pt. på ferie, men jeg måtte jo hellere skrive en besked til hende i morges, om at min første cykeltur på raceren var gået knap så godt og jeg havde fået en flænge.

Sådan kan man ikke bare skrive til mødre, så får man dem i røret med 1000 spørgsmål; Hvorhenne? Hvor stor? Har du været på skadestuen? Er du blevet syet? Hvad med bussen? osv. osv.

Meeen ok, forståeligt nok at hun bekymrer sig og candy-barnet :blush:

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Hov havde lige glemt jeg ikke skriver under samme brugernavn herinde :laugh: Men det er mig, som også er emotions21 :wink:

Hihi, oki - ja men velkommen til MOL, her er bestemt også hyggeligt og givtigt at være, men det har du jo sikkert fundet ud af, når du allerede har lavet en log herinde :wink:

I hvert fald velkommen til :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
[Det var ikke mange smileys fra smiley-prinsessen d090.gif:wink:

Ikke desto mindre 1000 tak.

Hej Igenpost-15167-1208354113.gif

Nej Beklager post-15167-1208354076.gif havde bare lidt travlt. :blush:

Men at godt at læse at du lyder til at være ved godt mod :bigsmile: selvom det er noget af en ubegalig oplevelsepost-15167-1208354245.gif

Kan blive helt arrig på den ikke stoppende buspost-15167-1208354159.gif

Fortsat god dag Kærepost-15167-1208354389.gif +post-15167-1208354419.gif +post-15167-1208354455.gif = CG

Link to comment
Share on other sites

Som Arne så rigtigt påpegede overfor mig på msn, så har vi nu også to klare eksempler på at AMAGER ER FARLIGT! :laugh:

Det er jo rent ud sagt, noget forfærdeligt ammestue vrøvl!! :blahblah:

Ja, det må man sige - Lorteø :sneaky2::tongue:
:nonono:

Jeg troede kun, det var en humanist, der kunne konkludere så latterligt på en så lille stikprøve som to!!!

Sidst jeg væltede på cykel og slog hul i hovedet var altså ikke på Amager post-10703-1208358055.gif

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Hey Candygirl

Det var dog et aldeles skrækkeligt trafkuheld :unhappy: du har været ude for! (Er selv blevet påkørt 2 par gange af personbiler)

God reportage du skriver - meget overskudsagtigt.... Du ønskes rigtig god bedring! :smile:

Håber du snart kommer op på cyklen ud & træne igen! (Det er noget med, at man stille og roligt kommer op på cyklen igen efter uheldet. Tager nogle rolige ture - indtil føler man sig mere sikker igen)

F.

Link to comment
Share on other sites

Hold da k... for en imbicil buschauffør, tænk at han ikke engang stoppede? Og hvis ikke han havde lagt mærke til at der var en CG i karambolage med bagenden af hans køretøj, ja så burde han da SLET ikke føre det. Spasser!!! Bliver sg så harm :mad::nonono:

Anyways, det er godt at du er ved godt mod, og har gejsten til endnu en tur. Lynet vil hjertens gerne med næste weekend, hvis du og Den Blå (og andre.. Vivs, Arne, m. fl?) er frisk igen? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle de venlige tanker, det varmer :blush: ...men de virker dog ikke helt endnu. :dry:

Ikke at jeg vil have flere knus, for det rammer næsten med garanti et sted der gør ondt.

For jeg må indrømme at jeg har pænt ondt :unhappy: - lidt over det hele; i højre knæ og skulder (+armen når jeg løfter den), et blåt mærke på venstre balle (ser altid charmerende ud...!!), ondt i venstre arm efter en stivkrampevaccine - og så selvfølgelig i hoved.

Det gør det svært at finde en ordentlig stilling at sove i (og det har jeg gjort en del), men nu har jeg fundet to der er ok - var ved at blive sindsyg af først kun at kunne ligge på en måde.

På den positive side er dog at jeg var forbi RBS idag med cyklen. Og konklusionen var at de mente det var forsvarligt at køre videre på den. Men hvis bussen får tilkendt skylden, bør jeg søge erstatning for cyklen, fordi der kan være sket skader på stellet, som ikke umiddelbart kan ses.

Så når jeg er hel, er jeg klar til landevejen (motorvejen?) igen :superman: ...på min væltepeter :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hey Candy :hippy:

Det er godt nok en svært grim flænge. Sikke en forfærdelig oplevelse for dig og alligevel er jeg glad for, at du slap afsted med liv og førlighed i behold. Det kunne da være gået rent galt :crazy: Take care og kærlig hilsen fra Århus :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg på ingen måde forsvare folk der kører andre ned og da slet ikke MOL-boere.

Han/hun har helt sikkert klodset i det. Ingen tvivl om det overhovedet men også at være harm over at vedkommende "stikker af" behøver altså ikke at være retfærdigt da det ikke er sikkert at vedkommende har opdaget hvad der er sket. Har selv siddet bag rattet i sådan et skrummel i nogle år og man kan altså ikke se i alle 4 spejle og ud af forruden samtidigt så i et splitsekund kan man desværre nemt komme til at klemme en cyklist eller andet som måske har været gemt i en blind vinkel eller som skifter hastighed/retning. Især når man svinger og udhænget efter baghjulet trækker modsat er det nemt at lave ulykker inden man har opnået en vis rutine. Frokoststuen var jævnligt hjem for historier hvor det var lige ved at gå galt - heldigvis var vi som regel heldige men ikke altid - selv nåede jeg aldrig at ramme andre men vil da ikke skjule at jeg et par gange har siddet med et UPS i tankerne (men vist i øvrigt "kun" over for fodgængere og bilister).

Man må desværre bare konstatere at man som cyklist altid skal føle sig som den lille og huske hjelmen - og så helst ikke være uheldig også.

Men det kunne da være særdeles interessant at høre hvad chaufføren har at sige til sit forsvar hvis man finder ud af hvem det var.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Var ved at gå ud at mit gode skind tidligere i dag - det dejlige solskinsvejr og en fin blå cykel der bare stod og strålede

Har de seneste dage sagt til mig selv, at så længe jeg ikke kunne have cyklehjelm på, så længe skulle cyklen også blive stående. Men jeg prøvede forsigtigt, og det var faktisk ok :bigsmile: (Skal lige sige, det er en ny hjelm :wink: )

Så kravlede i cykeltøjet, dog kun almindelige kondisko - ingen grund til at udfordre skæbnen for meget.

Det blev en mindre tur på knap 18 km og kroppen artede sig pænt, blev ikke synderligt øm/træt i ryg eller skulder. Så det var super.

Der er dog lidt, der undre mig med gearerne. Hvis jeg kører på de største af klingerne (?) bagpå, larmer kæden/går mod skifteren. Har læst mig til, at man ikke bør kører i gear, hvor kæden krydser; f.eks. den store klinge foran og også en af de store bagpå syntes bare det er lidt besværligt, hvis man skal skifte til den lille klinge og dermed også samtidig skal skifte klinge bagpå. What to do?

Kl.16 stod den på Styrketræning - skåne-stile

Som sagt var det skåne træning, skulle lige finde ud af, hvor meget jeg kunne og hvordan kroppen efterfølgende reagerer.

Planen var at køre biceps, triceps, mave og så noget ben i maskine og evt. let ryg.

BB Biceps curls og Cabel biceps curls blev kørt uden problemer :4thumbup:

Stående triceps extension, var højre arm ikke meget for - heller ikke kickback.

Gik noget ned i kg og kørte dem laaaangsomt og så kom der langsomt lidt liv.

Ben pres, leg curl og legextensions i maskine er nye øvelser, og var der ingen problemer med.

BB rows og Db rows lavere kg, kunne godt mærkes men ok

Mave på bænk

15+12+10+10

Faktisk en del flere end jeg normalt kan lave :cool:

Så alt i alt - gik det over forventning :cool: Og så var der jo også rigtigt fint og snakkesaligt :tongue: selskab, så træningen blev noget længere end vanligt.

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at læse at du er igang igen - og været ude på cyklen igen! Lille klinge foran og større bagpå er at fortrække - også for an undgå den situation du beskriver. Den store klinge foran er først rigtig i spil over 30 km/t på flad vej

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at læse at du er igang igen - og været ude på cyklen igen! Lille klinge foran og større bagpå er at fortrække - også for an undgå den situation du beskriver. Den store klinge foran er først rigtig i spil over 30 km/t på flad vej

Mener du det?! Jeg har da primært kørt på den store klinge, på mine to hidtidige ture :blush: Kan godt være jeg skal til at øve lidt mere af det dersens dobbelttakt, for kadancen, skal da noget op, hvis jeg skal køre på den lille klinge :crazy:

Marianne, læser du også med?! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Der er dog lidt, der undre mig med gearerne. Hvis jeg kører på de største af klingerne (?) bagpå, larmer kæden/går mod skifteren. Har læst mig til, at man ikke bør kører i gear, hvor kæden krydser; f.eks. den store klinge foran og også en af de store bagpå syntes bare det er lidt besværligt, hvis man skal skifte til den lille klinge og dermed også samtidig skal skifte klinge bagpå. What to do?

Hvis du "skifter op" med forskifteren vha. venstre gearskifte uden at trykke helt igennem, så skulle forskifteren gerne flytte sig en smule uden at flytte kæden. Det skulle gerne resultere i, at kæden ikke længere går mod skifteren. Edit: Altså, når du kører med kæden på mindste klinge foran.

.. og godt at høre, at du er ved at være ovenpå igen! :bigsmile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Mener du det?! Jeg har da primært kørt på den store klinge, på mine to hidtidige ture :blush: Kan godt være jeg skal til at øve lidt mere af det dersens dobbelttakt, for kadancen, skal da noget op, hvis jeg skal køre på den lille klinge :crazy:

Marianne, læser du også med?! :tongue:

Yes yes - jeg læser da med :laugh: Meenn.. Flad vej og over 30 km/t :unsure: Det er vist lige præcis sådan det har været på Amager de sidste par dage :smile:

Jeg fik nu et andet tip i går. Træningskadencen bør ligge på 90 - 95. Det synes jeg er meget hurtigt, men hænger måske sammen med, at der kun er éet gear på min transport cykel. Jeg har nu altid været glad for enkelttakt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du "skifter op" med forskifteren vha. venstre gearskifte uden at trykke helt igennem, så skulle forskifteren gerne flytte sig en smule uden at flytte kæden. Det skulle gerne resultere i, at kæden ikke længere går mod skifteren.

.. og godt at høre, at du er ved at være ovenpå igen! :bigsmile:

Ok, det vil jeg prøve.

Ihhh, hvor er det dejligt at have jer MOL'ere lige ved hånden til at svare på diverse spørgsmål :4thumbup:

Og tak, både Arne og Rune - jeg er også glad for at kunne mærke kroppen nærmer sig normalen igen. :bigsmile:

Kan dog godt mærke jeg er temmelig træt i kroppen nu, er lidt spændt på at se, hvordan status er i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share