CandyGirls logse


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Selvfølgelig har farven betydning.

Og især er der nej-nej-nej-farver.

Men ville aldrig selv igen sætte min cykel i kælderen. Husker tydeligt for lang tid siden da jeg var rimelig med på beatet og havde lagt en pæn sum for en alu-MBT (sort med grønne prikker) som blev neglet fra et aflåst kælderrum). Racercykler hører til boliginventar som sofa og TV.

Link to comment
Share on other sites

Ai ai ai ... Jeg havde lige bestemt, at jeg ville sige, at jeg ikke havde tid i morgen, men nu bliver jeg i tvivl igen :unsure: Det har godt nok været fint vejr de sidste dage :4whistling: Pokkers arbejde tager alt for meget af min fritid :tongue:

Ja, sikker noget at jeg sådan lokker - men vi har jo ikke trænet sammen i to! dage :unhappy:

200611090030_cms6dognkobenhavn.jpg

Kun 0,2 mm i morgen - og se weekenden :w00t:

Var der ikke også nogle andre MOL'ere, der havde nogle racere i stuen - eller kælderen, der trænger til at blive luftet?!!

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har farven betydning.

Og især er der nej-nej-nej-farver.

Men ville aldrig selv igen sætte min cykel i kælderen. Husker tydeligt for lang tid siden da jeg var rimelig med på beatet og havde lagt en pæn sum for en alu-MBT (sort med grønne prikker) som blev neglet fra et aflåst kælderrum). Racercykler hører til boliginventar som sofa og TV.

Hmmm, ja det lyder godt nok til, at der er lidt for mange dårlige oplevelser med dyre cykler og kælderrum :unhappy:

Man får vel forsikringspenge ikk? Men selvfølgelig stadigvæk surt, at skulle ud og undersøge markedet igen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, sikker noget at jeg sådan lokker - men vi har jo ikke trænet sammen i to! dage :unhappy:

200611090030_cms6dognkobenhavn.jpg

Kun 0,2 mm i morgen - og se weekenden :w00t:

Var der ikke også nogle andre MOL'ere, der havde nogle racere i stuen - eller kælderen, der trænger til at blive luftet?!!

Det ser ud til man skal vente til weekenden med at cykle, min nye fine cykel må da ikke blive våd :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Takkelak :bigsmile: Jo jeg var også ude og prøvekøre den i går.

Mødtes hjemme hos Marianne. Turen gennem byen (fra Kbn NV til Amager) var godt nok lidt træls, med liiiidt for mange lyskryds :sneaky2: Men så fik man da øvet nedgearing, afklikning og påklikning i pedalerne.

Vi kørte så ud ad "Amager Strandvej og langs vandet til Dragør og hjem ad Englandsvej (eller hvad den nu hedder helt nede ved Dragør). En tur på ca. 25 km, minimalt vind - let medvind sydover og let modvind nordpå." (Quote Marianne)

Og gennemsnitsgastigheden var knap 25 km/t.

Hvordan cyklen er, syntes jeg er svært at beskrive, har jo ikke rigtigt noget sammenligningsgrundlag - men den køre da lettere end min Avenue :tongue: Og så skal jeg nok også have en lidt bedre føling med tingene, så gearskift - og hvad der er op og ned - bare ligger på rygraden.

Dette kommer dog nok til at tage lidt tid grundet:

Patienten er vågen, klar og orienteret i tid, sted og egne data. GCS 15.

Cranium: Der ses ca.12 cm lang flænge occipitalt, ca. 1 cm i dybden.

Hø.skulder: Ingen hævelse, misfarvning eller fejlstilling. Ved palp. smerter sv. til dorsale del af skulderregionen. Der ses en ekskoriation over scupula. Smerter når armen løftes over skulderniveau. Ingen ømhed over klaviken og heller ingen konturspring.

Jeg havde netop sagt farvel til Marianne og skulle køre ind mod byen ad Amager Bouldevard. Jeg vil ikke beskrive detaljerne (hvis der skulle komme noget retsligt eller lign.), men summasumarum er at en bus rammer mig. Som jeg husker det, rammer bussen mit baghovedet (cykelhjelmen) og min ene skulder.

Da jeg sætter mig op, kan jeg godt se der løber en del blod og der er masser der kommer til for at hjælpe. Jeg bliver lagt ned og der ringes efter en ambulance. Jeg besvimer dog ikke, har heller ikke kvalme eller lign. men er dog noget svimmel.

Og så til min første ambulancetur ever. Sikke et tidspunkt - under 3 timer efter jeg har fået min første racer :rolleyes:

Folk omkring mig virker ret organiseret, der er en der har taget bussens nummerplade, og et vidne der har set det hele melder sig også. De skriver det hele ned på en lap papir jeg får i lommen.

Lige inden styrtet havde jeg ringet til Maxie for at høre, om jeg kunne komme forbi, så han kunne se Det Blå Lyn. Han fik så endnu et, knap så positivt, opkald. c025.gif

På skadestuen konstaterede de hurtigt, at jeg skulle sys, men ellers var der en masse venten. Men Jesper var der heldigvis :wub: til at underholde, holde i hånden, hente vand og hvad man nu ellers kunne finde på.

Sygeplejeskernes/lægens kommentar var ikke helt venlige syntes jeg:

"Hold da op, den så lang - og dyb!" (Håret dækkede jo rimelig godt over)

"Ja, den skal i hvert sys"

"Du er godt nok heldig, den ikke sidder længere oppe"

"Nå, det er sådan hjernen ser ud" (lidt senere :laugh: )

Før jeg skulle vaskes og klippes :crazy: så de kunne sy, skulle jeg bedøves. Sygeplejesken kommer ind med et rullebord, med en ret stor sprøjte+nål på. Selv Maxie så ud til at have lidt ondt af mig.

Det viste sig dog, at det kun var den nål de brugte til at hive væsken op med. Før de sprøjtede bedøvelsen ind skiftede de nål.

Der var et par af stikkene, der gjorde lidt ondt, men langt mindre end ventet - og jeg fik da også ros for at tage det pænt :innocent:

Maxie var ret nysgerrig over at kigge med - og har også taget et par billeder, som jeg dog først har set efterfølgende. Tror det var meget godt, flængen sad så jeg ikke kunne se den. Well, det endte med at jeg fik 11 sting.

Som det ses fra journalteksten har skulderen også fået sig en tur. Og jeg kan kun lave assistede laterals :dry:

Så de næste par dage står vist på træningsfri - og jeg har et noget ambivalent forhold til cyklen i min stue.

Mht cyklen så har den også fået lidt slag, i forbindelse med faldet - den er dog ikke ramt direkte. Den ene bremse sidder skævt og så er der noget, der går på ved baghjulet. Det ser dog ikke skævt ud.

Jeg var også noget bekymret for cyklen, da jeg lå der på jorden - der var jo hverken lås på eller noget. Men der var en ekstra brandmand(?)/redder i ambulancen der var flink at tage den med på brandstationen. Og da jeg blev kørt hjem med taxa, var han også flink og foreslog vi kørte forbi og hentede den.

Har uploadet et par billeder - et par af dem er altså lidt blodige. Og jeg beklager meget den uglede fritz :blush:

En del af flængen, før der vaskes mv (semiblodigt): Link

Flængen vasket og klar til sygning (blodigt!) - jeg ligger ned, med hovedet mod venstre: Link

Flængen efter sygning: Link

Skulderen: Link

Link to comment
Share on other sites

Du godeste - din stakkel! Det var da en træls jomfrutur på den nye cykel. Jeg håber du kommer dig hurtigt og uden alt for mange smerter - det ser bestemt ikke rart ud. Du må vist nøjes med at være coach det næste stykke tid.

Skal det forstås sådan at bussen bare kørte videre efter at have ramt dig ?? :mad:

God bedring knus

Razz

Link to comment
Share on other sites

Du godeste - din stakkel! Det var da en træls jomfrutur på den nye cykel. Jeg håber du kommer dig hurtigt og uden alt for mange smerter - det ser bestemt ikke rart ud. Du må vist nøjes med at være coach det næste stykke tid.

Skal det forstås sådan at bussen bare kørte videre efter at have ramt dig ?? :mad:

God bedring knus

Razz

Tak håber jeg også. Sov heldigvis ok i nat, selvom jeg kun kan ligge på én måde (træls!) og ja det var ikke lige den jomfrutur jeg havde forestillet mig. Måske det bare er meningen jeg skal holde mig til spinning a015.gif

Og ja det er korrekt forstået mht. bussen.

Link to comment
Share on other sites

Godt, at du trods alt slap relativt billigt. Jeg må sige, at den måde, som du skildrer forløbet på, antyder at du er en tough cookie. Hvordan ser cykelhjelmen ud nu?

Hjelmen er relativ hel. Og ja, jeg har nok været heldig og kun snittet bussen. Som jeg oplever det, er det den der har ramt skulderen og cykelhjelmen, hvorved hjelmen er "skubbet" fremad, og stropperne har boret sig ind i baghovedet.

Desuden var det bussen bagerste del - tør ikke tænke på hvis det havde været den forreste og der efterfølgende var komme et baghjul :blink:

Link to comment
Share on other sites

Puha, sikke en oplevelse :unhappy: Godt at det trods alt (det er slemt nok) ikke er værre end en flænge.

Har længe overvejet, om jeg skulle anskaffe mig en cykelhjelm, men har mange undskyldninger for ikke at gøre det... men dette taler da kun for at få det gjort...!!

Du må have god bedring :flowers:

Rikke

Link to comment
Share on other sites

Sur røv!! og undskyld sprogbrug.

Rimelig syg flænge, i hvert fald når man ikke kommer i skadestue og slåskamp-i-byen-fredag-aften-kredse. Men hvor var det godt at du havde hjelmen på så du er sluppet nogenlunde heldigt fra episoden.

Håber at cyklen er OK og at du, når du lige har fået vendt skråen, kommer ud på den igen og får kørt nogle lækre ture. I landlige omgivelser.

God bedring med skal og skulder.

Link to comment
Share on other sites

Surrealistisk... Hold da op en forskrækkelse...

Tillykke med cyklen og et knapt så tillykke med de 11 sting.. Hvor er det bare godt, at der ikke skete mere, selvom det var slemt nok.... Stort skulderklap til folk på stedet....

:flowers: Og rigtig god bedring til dig Candymåsen.. hard as a rock er du... :1112:

Link to comment
Share on other sites

Kære Christina

Godt nok er du blevet stærk på det seneste.. MEN at forsøge at flytte busser med et skulder tackling- det holder altså ikke!

Hvis du i stedet havde brugt din "nu sætter jeg Lasse Traff på plads stemme" og sagt "FLYT SIG"- så havde bussen helt klart flyttet sig!! :tongue:

Jeg er glad for at der ikke skete dig mere - og glæde mig til vores første fælles træningstur- selv om den lige er udsat en smule :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share