Kessler vs. Calzaghe


KongKent
 Share

Recommended Posts

  • Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Surt at Kessler ikke lige kunne sætte sig på kampen omkring fjerde omgang da den var helt lige. Kessler manglede lige lidt vildskab til at følge op på de gode uppercuts han lavede. Joe var sgu den der bedst kunne udvikle sin boksning under fighten. Joe er sgu smart og hurtig. Kessler slog sgu nogle store huller i luften. Men klart en ok kamp af kessler, tror stadig på han får muligheden for at komme til staterne og møde nogle af de bedste amerikanere.

Link to comment
Share on other sites

Syntes sku klart at Kessler er en bedre bokser. Og det er ikke fordi han er dansker. Kessler skulle have været meget mere aggresiv, selvom det nok blir for hårdt i længden..

Damn... :dry:

Kessler er større, stærkere og slår hårdere... alligevel taber han stort på point og er undervejs rystet, i modsætning til Calzonen. Hvordan kommer du frem til at han er en bedre bokser? Stilren måske, men også monotom og stereotyp i sin boksning!

Link to comment
Share on other sites

Svært at sige om Kals nakkeslag gjorde noget, men hold kæft den slags er irriterende at se på, uanset effekten.

Med det sagt er det sindssygt, som han kan komme sig efter nogle af de øretæver, han fik i de indledende runder. Man kunne ikke se, at man var i de senere runder, når han dansede rundt.

Link to comment
Share on other sites

Svært at sige om Kals nakkeslag gjorde noget, men hold kæft den slags er irriterende at se på, uanset effekten.

Med det sagt er det sindssygt, som han kan komme sig efter nogle af de øretæver, han fik i de indledende runder. Man kunne ikke se, at man var i de senere runder, når han dansede rundt.

Præcis. Jeg forventede også at Calzaghe ville være mere mærket i de sidste runder af fighten.. men nej. Igen, meget imponerende af Calzaghe.

Link to comment
Share on other sites

ØV! :unhappy: Men helt fortjent sejer til Calzaghe. Virkede som om Mikkel frøs lidt og aldrig rigtig kom igang. Måske pga. håndskade? Jeg synes, han bør overveje at kigge sig om efter en ny træner - virkede på mig lidt som om, at hans hjøre ikke havde samme niveau som ham selv? Om ikke andet kan vi måske få Kessler vs Mads Larsen kampen nu.

P.s. det var da også total jinx, at de ikke spillede den rigtige nationalsang!!

Link to comment
Share on other sites

Calzaghes boksestil er spændende at se på. Den måde han står på, med den ene hånd længere fremme end den anden minder mig lidt om klassisk britisk boksningstil. Men den måde han HELE tiden slår Kessler i baghovedet hver gang de kommer i in-fight er simpelthen for langt ude!

En anden detalje, hvilket godt nok ikke havde afgjort kampen i dette tilfælde men, at dommerne ikke var uafhængige og de ville votere til Calzs fordel! :sneaky2: Det burde ikke finde sted i top kampe!

Er det bare mig eller slog de ikke særlig hårdt? Kessler fik en på venstre øje men jeg så intet blod? :o

Link to comment
Share on other sites

Man skal da hare rimelig tykke danskerbriller på, for ikke at kunne se at Calzaghe bare var en tand bedre end Kessler, alene det at han har slået over dobbelt så mange slag siger meget. Der var intet initiativ fra Kessler, og på et tidspunkt kan man høre ham sige til sekundanterne at han ikke ved hvad han skal gøre. At gøre Calzaghes stil til u-ren synes jeg er en billig undskyldning, han slår ikke bevidst Kessler i baghovedet, ikke som jeg ser det i hvert fald. Den bedste mand vandt og Kessler var helt chanceløs, og jeg vandt 800kr på det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fed kamp der desværre blev domineret af Calzaghe... er fuldstændig enig med Søren ål pind aka wahlen at man skal have meget tykke danske hinkestens-briller på for at ikke at kunne se Calzaghe bare var bedre

JEP - det kan der da ikke være tvivl om. Waliseren var en klasse bedre end Kessler...

Link to comment
Share on other sites

Waliseren var en klasse bedre end Kessler...

synes nu ikke der var klasseforskel, men kessler kom aldrig ind i den flotte rytme han normalt har og det må man selvfølgelig tilskrive calzaghe. men hvis kessler hvade flere som de omgange han havde(var det i 4?) hvor kessler viste hvad han kunne, så ville kessler godt kunne have vundet på point eller måske (t)ko.

men en flot kamp som desværre fik den rigtige løsning. nu må iv se hvad fremtiden bringer, men har hørt et interview med en hbo repræsentant som sagde nederlaget til kessler har den store påvirkning af kesslers fremtid i usa. hvertfald ikke modstandermæssigt da amerikanerne stadig gerne vil se meget mere til kessler!

det er klart at kessler slet ikke vil kunne få så mange penge ud af det, men jeg tror nu ikke det er det store problem.

Link to comment
Share on other sites

"Brev fra Kessler" som han har fået meget ros for på forskellige fora. Generelt er der rigtig meget ros til ham for indsatsen! :smile:

I could not hear a word the people were saying but I know it wasn’t, “Hey, Mr. Kessler, good to see ya, good luck.”
Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hvad er det for en elitær gang BS?

Selvfølgelig er interessen større når en dansker gør det godt. Der er intet, absolut INTET i vejen med, at man først får interesse for en sportsgren når en lokal dreng gør det godt i sporten. Det er helt naturligt.

Den forfejlede holdning, at 'jeg er en bedre fan fordi...' er simpelthen så plat, at man må tage sig til hovedet i afmagt over det åndelige armod vedkommende sidder og tumler med. Præcist hvor meget vi vælger at involvere os er individuelt, og fordi X følger alle superligakampe mens Y kun ser Viborgs kampe, gør ikke X til en bedre fan end Y. Måske mere vidende, men ikke bedre.

Get real, guys!

For det første så synes jeg du skulle holde dig for god til at kalde mig dum jvf. "åndeligt armod," bare fordi jeg har en mening om noget. Gå lige efter bolden! :wink:

For det andet så bliver det jo direkte pinligt at du siger sådan noget, når du lige nøjagtig vender min pointe på hovedet! Læs lige den sidste linje i mit indlæg igen. Ja, den du valgt IKKE at tage med i din quote. Jeg siger jo nétop at det er helt naturligt, og i orden at folk generelt interesserer sig for ting hvor der er nogen de kan holde med. At det så ikke gør dem til "rigtige" boksefans, er da op til den enkelte at vurdere vigtigheden af. Egentlig en underlig kommunistisk tilgang fra din side, at vi alle SKAL være lige store fans, selvom vi åbenlyst ikke er det? :laugh:

Jeg ville selvfølgelig ønske andre mennesker interesserede sig mere for boksning, da det netop ville være bedre (for sporten!) , men jeg kalder jo ikke nogen dumme eller elitære eller andre ukvemsord fordi de ikke gør?

Så get real selv, og lær at læse et indlæg!

P.S. har i øvrigt ikke set kampen, da jeg var til en stor turnering i Gøteborg hele weekenden...

Link to comment
Share on other sites

Nu er sport oftest sjovere når man holder med en af parterne eller man har spillet en masse penge på kampen. En kamp mellem Klitschko og Ibragimov tiltaler bare ikke danskere på samme måde, som en Kessler kamp, fordi Kessler er dansker. Hvilket jeg slet ikke ser noget i vejen for. Jeg ville selv gerne se en kamp mellem Klitschko og Ibragimov, men ville ikke betale 500 kr. for den. Så stop med at være højpandet og glæd dig over at en sport i markedsføringsmæssig krise får en masse omtale p.g.a. denne kamp.

Følger du selv Frankrigs EM-kval i fodbold istedet for DK's, det burde du hvis du er rigtig fan får Frankrig spiller bedre fodbold og er i en bedre kval-pulje.

Den første del af dit indlæg er jeg helt enig med, det var netop min pointe. Læs igen!

Den anden del kan jeg bruge til meget lidt, da jeg er ret ligeglad med fodbold, og du vil ALDRIG høre mig tude fordi jeg bliver kaldt en "ikke rigtig fodboldfan." Jeg ser da lidt superligabold, og lidt landshold, men jeg er ikke rigtig fodboldfan, og hvordan du vil gøre det til noget nedladende kan jeg simpelhen ikke se? Om man går meget op i noget eller ej, er jo et valg man foretager, og som sådan så ved man det jo godt selv.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Har spillet 500 kr på at Calzaghe vinder på knockout i 3 runden :4boxing: :4boxing: :4boxing: :4boxing: :4boxing: :4boxing: :4boxing: :4boxing: :4boxing: :4boxing: :4boxing: :4boxing: :4boxing: :4boxing: Kessler ryger i nedddddddddddddddd

Scorede 11.300 kr på at kessler fik smæk :tongue:

Og han gik i gulvet som forudset :wink: Men uheldigvis kom han på benene igen :nonono: Ellers havde jeg vundet 39.000 kr surrøv :dry:

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share