Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

I dag var jeg på Hvidovre Hospital for at få set på den dårlige fod. For lige at rekapitulere, så er mit venstre fodled "kolapset", så foden peger kraftigt ud til venstre - i stedet for at pege ligefrem.. Det er sket som en følge af diabetisk nervebetændelse (neuropati). Det betyder at jeg ikke vil kunne løbe rigtigt og at min fod laver sjove bevægelser hvis jeg står op på en spinningcykel hvis klampoerne tillader flow. Det er ikke disse ting der interessere sundhedsvæsenet - det som var dere indgang var de smerter jeg har oplevet - og om der evt. er udsigt til en forværing.

Behandlingsmulighederne er håndsyede sko med specielle indlæg - og i sidste ende operation hvor foden rettes op - med en delvis fixsering i ledet som konsekvens.

Siden jeg blev henvist er smerterne aftaget kraftigt, som følge af mit vægtab. Jeg har ikke længere smerter hver dag - og der er langt mellem de næsten ulidelige smerter jeg før havde næsten dagligt.

Det var orthopædens mening at jeg var ret godt hjulpet med de indlæg jeg har nu og mine MBT sko. Han havde ingen forventning om at special sko ville kunne gøre nogen væsentlig forskel - og en operation med den risiko der er ved den slags, mente han slet ikke er aktuel nu.. Planen er at følge udviklingenb over de næste 6 måneder og se om der overhovedet er noget væsentligt problem at behandle... Jeg har altid hadet at løbe - så det er ikke en træningsform jeg har planer om at kaste mig over - og i hverdagen tænker jeg ikke meget over foden mere - så jeg er ok tilfreds med den konklusion. Egentligt er det vigtigste at jeg nu ved hvad det er der er sket med foden... De problemer jeg har, er tilsyneladende den beskedne pris jeg må betale for manges års massiv mishandling af min krop - egentligt billigt sluppet...

Link to comment
Share on other sites

Egentligt er det vigtigste at jeg nu ved hvad det er der er sket med foden... De problemer jeg har, er tilsyneladende den beskedne pris jeg må betale for manges års massiv mishandling af min krop - egentligt billigt sluppet...

Godt at du kan se sådan på det. Og godt at du trods alt ikke måtte vente på konsultation hele dagen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dejlig positiv vinkel at ligge på den sag - også selvom det jo er helt korrekt. :smile:

Der er joi ikke noget alternativ der er til at holde ud :bigsmile:

Godt at du kan se sådan på det. Og godt at du trods alt ikke måtte vente på konsultation hele dagen :tongue:

Uhadada sad i et røvsygt rum - med en fristende cola automat - og jeg havde ingen mønter :tongue:

Foredrag og spin i Holte

I går fra 18.30 til 19.45 holdt jeg fordrag i Impuls Holte. Først og fremmest for slankeholdet - men det bvaråbent for alle medlemmer. 22-23 personner dukkede op. Jeg talte om min vægthisstorie - om træningens betydning -og om hvordan man kan/skal arbejde med overvægt mentalt. Et foredrag der vil kunne bruges af alle der vil ændre noget i deres liv...

20.15 var jeg så spinninginstruktør for slankeholdet. Dejligt at sidde på instruktørcyklen og have Mette ude i salen :tongue: Jeg brugte meget af den samme musik som I Horsens - med et par ændringer - der skulle køres mere tempo.

Jeg havde et par småtekniske uheld med anlægget -men pyt med det -det var SJOVT!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg har, som det kan ses i Cat's log, givet mig selv en udfordring. Mindst -7 kg inden jul - og 10 kg inden midten af januar. Det vil sige 112 kg til jul og 109 kg 15/1!

Det kan godt være det er mig men dit tog står på 122 og 7 trukken fra giver 115. :tongue::4smartass:

Men rigtig godt at sætte sig et del mål. Jeg er sikker på du nok skal nå det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være det er mig men dit tog står på 122 og 7 trukken fra giver 115. :tongue::4smartass:

Men rigtig godt at sætte sig et del mål. Jeg er sikker på du nok skal nå det :bigsmile:

Hmm ser ikke godt ud for mine regneevner :blink::innocent: 115 it is - men jeg kan velprøve at nå de 112...

Morgenspin

DEJLIGT at have Tanja tilbage på podiet. Jeg gav den gas i de 4 serier - og slappede godt af i pauserne.

Programmet efter opvarmningen:

3 min stående enkelttakt

3 min siddende enkelttakt

3 min stående enkelttakt - intensiteten stigende gennem serien

Pause

4 min siddende mellemtakt - stigende belastning hvert minut

4 min stående enkelttakt - stigende belastning hvert minut

1 min stående enkelttakt

1 min siddende angreb

1 min stående enkelttakt

1min stående angreb

4min siddende mellemtakt - først recovery - og så tilbae i kampen

4min stående enkelttakt - stigende belastning hvert minut

2 min siddende angreb

Pause

ca. 6min mellemtakt siddende med 2 x 90 sek stående indlagt

Det hårdeste tidspunkt var de 2 min siddende angreb - jeg var ikke vildt oppe i tempo - men kørte med massere af belastning - jeg nåede op på 97% af maks i relativt langsomt arbejde... hvert tråd gjorde ondt der -men fed fornemmelse...

Mine ben tro mig ikke lige nu når jeg siger de skal køre 2 timer medWithen i eftermiddag... såkan de lærer det...

post-125-1193300603_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Et stk MEGET træt -men glad Spinningmeister er på vej i seng..

Sammen med den skønne Henriette var jeg til Henrik Whiten spin her til eftermiddag. 2 timer blev det til... Første time var mest jævnt og tung arbejde. 2. time blev indledt med en lan mellemtaktsserie med jævnt arbejde - og så gik det over stok og sten med interval arbejde. Jeg gav den alt hvad jeg havde -men der var ikke så meget tilbage... men ind imellen er det fedt at køre helt ud over grænsen... Kan være jeg har en anden holdning når jeg er i gang med styrketræning i morgen sammen med SNF :bigsmile:

post-125-1193341533_thumb.jpgpost-125-1193341513_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvad faen skete der lige der...

Første træning af to planlagte var en times spinning I Sydhavn klokken 9.30. Jeg cyklede hjemmefra i god tid og nåede frem til Sydhavnsområdet ca. 9.10... Havde ikke kigget så grundigt påkortet - for jeg viste da godt hvor Scaniagade er.... Jeg kørte op og ned af gaden -men ingen Fitnessdk... Jeg kørte lidt rundt i området... fandt ikke noget... Køre ind til siden og begynder at ringe til Henriette - hun må vide det...

2 ting går op for mig mens jeg ringer op. En god og en dårlig...

Den gode: Lige til højre for mig er der en bygning med et stort skilt hvor der står "Fitnessdk" - Scaniagade er delt i 2 dele, på hver sin side af Sydhavnsvej, uden forbindelse med hinanden... der kan man se bare...

Den dårlige: Planen var at skifte til cykeltøj -under det normale... Fik jeg gjort det? NEJ! Fik jeg stoppet bukserne i rygsækken? NEJ... MERDE...

Nå - det kunne ikke blive til spinning - så jeg opdaterede min viden om udviklingen på Teglholmen og omegn... Der sker jo en del, på både Teglholmen og Sluseholmen...

gallery_125_888_130044.jpg

Sluseholmen set fra Teglholmen

For ikke længe siden var dette et forladt havneområde.. Der lå forskellige gamle pramme og både, som der faktisk boede mennesker på -i nogle tilfælde... Et område jeg kendte godt -men som nu faktisk er væk. Heldigvis er byggeriet på Sluseholmen ikke så kedeligt og "billigt" om kontorbyggeriet på Kalveboden... Men heller ikke noget særligt... Området forlidt karakter af et kanalsystemmellemhusene -men det virker alt for friseret og planlagt.. giv det 100 år så måske det bliver spændende... måske - der mangler foretninger osv. i de nederste etager...

gallery_125_888_101635.jpg

Her er vi på Teglholmen

Mange gode detaljer i dette byggeri. Et levende boligområde er det ikke endnu... Bilerne der holder i kavrteret er alle i prisklassen over 350.000 og en deler dyre BMWs... De mennesker der bor her er formentligt travle mennesker som det passer fint at bo i et flot byggeri uden for meget liv og dermed støj... De har en god addresse i havnen -pg med mulighed for at have båden lige neden for...

gallery_125_888_125956.jpg

Her er grænsen for det område som udviklingselskabet havde købt... På den anden side af den nye brolægning ses de gamle jernbanespor - og den lygte der var sat op er lagt ned... Sådan så det meste af Teglholmen ud for ikke længe siden... på den anden side af havneløbet rejser endnu et højhus sig..

gallery_125_888_70597.jpg

En nytolkning af husbåden -eller måske et kontor? Jeg fandt desvære ikke ud af det...

gallery_125_888_34255.jpg

Taler for sig selv...

gallery_125_888_61637.jpg

Et klassisk industribillede fra havnen. Mange fine detaljer - selvom de er ødelagte er lamperne på begge sider af døren fine...

Hvad mon der er forgået her - den gang området sydede af liv og aktivitet?

Nå, jeg cyklede tilbage til Fitnessdk - og det blev så til en lang super hyggelig samtale med den gode SNF!

Næste stop var Fields - jeg skulle endelig igen til Pump med Henriette... Jeg ankom til Fields 13.20 -i god tid inden timen 14.30...Jeg fik lidt og spise og fik en sludder med Lasse der var ved at juddanne instruktører. Lidt lover 14 ville jeg fremmødemigpå computeren... Ingen reservationer... Og inge time at melde sig til... Styrter ned til salen,,, Timen begyndte 13.30... MERDE MERDE MERDE

Nå jeg fik da hilst på den kære Henriette - og cyklet en lang tur i den friske byluft...

I morgen er der atter en dag

Tak for rundvisningen Arne :laugh:

Så ikke så dårligt at du glemte at putte cykelbukserne i rygsækken alligevel :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Glad for at du kunne lide "turen" Kjeld :bigsmile:

Dagens træning: Styrke i Fields med SNF

I dag teamede jeg op med MOL's unge super spinner SNF :bigsmile: Det betød at jeg kom til at lave lidt flere øvelser en jeg plejer - og nogle andre øvelser end jeg plejer - men det blev det kun bedre af - super træning i super selskab :w00t:

Jeg har ikke helt styr på vægte i alle øvelser - men here goes:

En arms snatch: 3 x 8 x 13 kg

Dødløft: 3 x 8 x 60-62 kg (ved ikke helt hvad den stang vejer)

Incline Db press: 2 x 10 x 17 kg - 1 x 7 x 17 kg

Dips maskine: 3 x 7-8 x ??

Precher Curl: 3 x 8 x 16 kg - min debut i den øvelse - måtte "nøjes" med samme vægt dom SNF -men hun har snydt ogøvet sig længe :tongue::blush:

Bryst maskine: Kørte 2 tunge sæt med40 kg i stakken og 1 med 33 - store spring i den maskine

DB Hammer Curls:

3 x 6-8 x hmm - var det 14 kg....?

DB Side laterals 3 x 6 x 7 kg

Stående skulder press med dumbell: Sagde til Signe - "med alle de skulderøvelser vi har lavet, såmåjeg hellere være realistisk..." Så jeg beyndte med 15 kg... kunne få en rep... jeg fortsatte med at prøve med 14 og 13, så 12 - det blev så første sæt... de to næste blev kørt mef 12 kg...

Fransk pres: 2 x 6 x 7 kg - nok noget for let -men jeg var BUSTET

Fin træning -men der mangledemåske noget rows af en slags...

Jeg har haft fablet noget om spinning i aften - men det bliver der IKKE noget af!

Edited by Arne
Rettet slåfejl som påpeget af SNF ;)
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
I dag teamede jeg op med MOL's unge super spinner SNF :bigsmile: Det betød at jeg kom til at lave lidt flere øvelser en jeg plejer - og nogle andre øvelser end jeg plejer - men det blev det kun bedre af - super træning i super selskab :w00t:

Tak for super hyggelig træning i dag :bigsmile: , og også for at du viste mig dødløft, så har jeg ingen undskyldning for ikke at køre den :tongue:

Precher Curl: 3 x 8 x 6 kg - min debut i den øvelse - måtte "nøjes" med samme vægt dom SNF -men hun har snydt ogøvet sig længe :tongue::blush:

Ja ja godt nok er jeg ingen supermand :superman: , men vi kørte nu altså med 16 kg i alt :bigsmile: . Stangen vejer 8½kg og 3,75 kg på hver af siderne. Det giver 8½ +2*3,75= 16 kg.

Du havde også problemer med matematikken den anden dag :hehe: En lommeregner kan købes for få penge :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle egentligt skrive om de to timer jeg kørte med Lasse Traf i dag - en elite og en øvet... men jeg gider ikke..

Jeg kunne skrive om at jeg efter 3 uger igen er uden kat... men det orker jeg ikke..

Så her er et billede fra min gård med fantastiske efterårsfarver

gallery_125_25_80829.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pump comeback og suprise spinning

Der er øjeblikke i livet hvor det er det mest grundlæggende og banale der er det bedste... Nu f.eks da jeg kom hje, fra træning i formiddags... et sæt rent og TØRT tøj og en god stol op af en radiator var lige hvad jeg havde brug for! Godt nok en kold og våd tur hjem - forstærket af at jeg skulle i våde bukser fra udturen efter træning...

Jeg må indrømme at jeg var tæt på at vende om ved gadedøren da jeg opdagede hvor meget det regnede på Østerbro klokken 6.35 imorges... MEN jeg havde ikke været til Pump i 100 år og Henriette og jeg havde drillet en del på messenger i løbet af søndag aften... kort sagt: afbud var ikke en reel option!

Fremme på ABC kunne jeg konstatere at Henriette var mødt tidligt :w00t: og var ved at øve programmet - ikke at det havde hjulpet - det kneb vist lidt at huske tællingerne i dag :laugh: Jeg kunne også se at der er nogen der stller op for andre hvs de kommer tidlgt - og andre der ikke gør :nonono::tongue:

Nå, programmet var tilegnet "de fortabte sønner der vendte tlbage" og Henrette havde fundet mine favort tracks frem.. dog mener hun ikke at man kan spille AC/DC om morgenen - men godt Metallica... :hmmm:

Jeg lagde semihårdt fra land i squat med 29 kg - det gik faktisk "Super" (Dagens ord - eller hvad H? :4smartass: )

Til rygdelen satsede jeg på 24 kg - og jeg er faktisk blevet stærkere de seneste uger - clean and press gik noget bedre end sidst jeg forsøgte mig med den vægt..

Triceps var dommineret af pullover - mine optimistiske 19 kg gik fint her... men extensions (Ligger på en bænk og føre stangen ned til panden med fixerede og tætte albuer) - det gik slet ikke...

Biceps var til Chris Cornell - som der vist er nogen der har som drømmemanden -nummeret var "You know my name" - og det er super at køre biceps til - også selv om man mener at ham Chris da er lidt af en has been fra super gode Soundgarden :rolleyes::tease:

Lounges kørte jeg uden vægt - savner lige en Powerbag i ABC - kan jeg bedre styre det med end en stang... De halve i bunden bed nu ret godt i Gluteus..

Skulder er stadig smertesbarnet... Henriette skulle lige drille med fromt raises med stang på langsom tælling - og nej - efter så mange repetitioner i andre øvelser - så er 10 kg stadig for meget for mig her :cry3: Mine anterior deltoids er bare pinlige....

Nå alt i alt så var det SUPER at være til pump i dag - og Henriette var som altid SUPEr god og SUPER dejlig :4jumpy:

På vej forbi cykelsalen gør Henriette mig lige opmærksom på, at den gode SNF står op banker på ruden indefra - jeg ser og høre bare aldrig noget når jeg bevæger mig rundt...

Hun skulle afløse på en basis time... det var jo fristende... efter lidt intern debat i min organisme om hvorvidt det nu var en god ide - så snuppede jeg et par lejesko og kørte med!

Det fortrød jeg ikke - det var en godt opbygget basis time med god coaching fra podiet. Musikken var fin - vi fik "Personal Jesus" i Marilyn mansons lidt anderledes udgave og fik også rundet Ramstein... Til sidst gik det dog lidt galt... Vi skulle lige høre Jon Bon Jovi bede om at få hældt noget sukker ud over sig... Jon min dreng - tror mig - det er ikke DET du har brug for - heller ikke her 20 år senere... Det viste sig dog at være en teknisk fejl - det skulle ha været Enter Sandmen" - og det er jo en anden historie... Men men Signe - hvorfor var det nummer på dine CDs ? :tease:

Men men - en fornøjelse at køre med dig Signe!

Resten af dagen blev noget mere travl end jeg havde indset på forhånd - så jeg nåede ikke til spin i gen som planlagt - så var det jo ekstra godt at jeg lige fik den formiddagstime med!

Tak I 2 dejlige kvinder - I er bare SUPER

Link to comment
Share on other sites

Det dér pump er jeg stadig ikke meget for efter b_skaal knækkede min selvtillid på det punkt for længe siden. :tongue:

Så er det vel på tide at generobre den!! Det er barelidt med squat i 5 min af gangen og sådan... Du kan jo altid lige lave lidt pistols midt i...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det fortrød jeg ikke - det var en godt opbygget basis time med god coaching fra podiet. Musikken var fin - vi fik "Personal Jesus" i Marilyn mansons lidt anderledes udgave og fik også rundet Ramstein... Til sidst gik det dog lidt galt... Vi skulle lige høre Jon Bon Jovi bede om at få hældt noget sukker ud over sig... Jon min dreng - tror mig - det er ikke DET du har brug for - heller ikke her 20 år senere... Det viste sig dog at være en teknisk fejl - det skulle ha været Enter Sandmen" - og det er jo en anden historie... Men men Signe - hvorfor var det nummer på dine CDs ? :tease:

Men men - en fornøjelse at køre med dig Signe!

:laugh: Mit papir til min CD var blevet vådt så kunne ikke læse det, så kom til at sætte det forkerte nummer på til spurt :tongue: . Hvordan Bon jovi er er endt på min CD kan jeg simpelthen ikke svare på :4whistling: Der må være en som har lagt det på :blush:

Synes det var frisk du sprang på spinning :superman: og tak for deltagelsen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej fra event afdelingen.

Arne, jeg har fået en ekstra sponsor, så jeg giver dine sidste to timer :4thumbup: Til gengæld vil jeg høre om du vil finde 5 glade cyklister at invitere med til to timer kl 14 + 15 - det er spocks hårde timer, som folk herude er lidt bange for, men mon ikke du kender nogen, der kan klare det. Det er on the house :yahoo:

Ciao - Mette

Link to comment
Share on other sites

Spin, pump og spin

Ja det er ikke fordi der ikke bliver trænet...

I går blevindledt på Royal. endnu engang var der absolut fyldt til sidste cykel til Kim Greisens morgentime - formelt en basis - og den vare da også kun 45 min -men det er sørme også det eneste der er basis ved den...

I går var lidt speciel...

Fra den 5. deltager Kim i en 10 x 1 Ironman i Mexico - det vil sige at han hver dag i 10 dage starter dagen med klokken 9 at svømme 3,6 km i en pool, derefter direkte på cyklen og køre 180 km på en 2 km rundstrækning - så af cyklen og løbe en marathon på samme strækning - bare den modsatte vej rundt... Efter de 10 dage afgøres det hele så på samlet tid...

Sidste gang blev konkurancen vundet på 120 timer - Kim vil forsøge at gøre det på maks 120...

Der skulle tages ordentligt afsked med Kom - så Vivsen havde taget initiativ til en lille ting som jeg så hjalp med til... Vi pustede en pæn stor olastiv kaktus op og pladerede den på podiet - og før timen fik kim så en halskæde med chilli om halsen og em sombreo på hovedet - og vi råbte et leve for ham... Kim gennemførte timen med hele udstyret på!

Det var en dejlig morgentime med 3 gode serier på 10 min efter opvarmningen - Kim er væk en måned og vil være savnet. Han er en super fyr og en fantastisk instruktør - god vind i Mexico Kim!

Klokken 17 kom jeg ind i salen på ABC - der var der sat sterinlys op på gulvet i små fyrfadsstager - instruktøren (Henriette self) var udklædt i røde shorts dekoreret med fingerknogler der raslede lystigt - på fingrene havde hun plasticedderkopper der skulel være selvlysende... Halloween var det jo!

Hun så dejlig ud - selv om jeg hader edderkopper!

Jeg gav den maks gas!

Squat blev lavet med 31 kg (5 ks skiverne vejer kun 4½.. - det er i det hele taget noget møgudstyr i ABC...

Bryst og ryg med 24 kg

Triceps og biceps med 14 kg

Jeg havde mere fart over feltet i alle øvelser, sammenlignet med mandag morgen - især i squat...

Lige efter var det så ind i cykelsalen hvor Tanja ventede med en elitetime... Det er næsten umuligt at skabe stemning i den sal - men et publikum der gad - og en instruktør på toppen - fik sammen næste taget til at løfte sig... Jeg havde brug for det - jeg ankom med mine ben pumpet med syre... men jeg fik da nogle gange pulsen over de 90% i nogle af de angreb der blev kørt! Mellem de angreb kunne jeg dog ikke helt holde det udmeldte niveau...

Jeg kan roligt sige at jeg blev kørt helt i bund i går - super lækkert - selv om jeg egentligt skulle ha brugt dele af min aften på noget andet - men sådan kan det gå..

post-125-1193919265_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mr. Macdonald var i dag vikar på Royal... nå ja det er godt nok hans timer i følge programmet - men han står vist ikke på top 3 listen over hvilke instruktører der har kørt de timert mest de seneste måneder...

Nå det er sagt - han kan sgu noget - jeg fik godt nok givet den gas - selv om det "kun" var en øvet! Jeg kan ikke gengive programmet helt - men vi kørte 2 lange siddende perioder i mellemtakt med høj belsatning - og vi kørte en del enkelttakt omkrinn 70 til 74 rpm - både kontinuerligt og en serie hvor vi var oppe i 20,30,40,50,60,50,40,30 og 20 sek. - med 20 sek siddende imellem...De sidste 7 min skulle egetligt bare køres omkring 78-83% - men jeg havde fundet et fedt flow - så jeg trykkede hårdere og hårdere på gassen... sluttede på 95-96 %

Musikken i dag var fin nok - ingen underlige trommer eller gæliske toner... Fedt at køre igennem i en fyldt sal og med Kasper ved siden af!

post-125-1193948367_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg mødtes i dag med SNF i Fields til 90 min super god styrketræning - samt en masse god :blahblah: bagefter (og en smule under)

Gider ikke skrive det hele op i dag, men kom i gennem Zecher squat, dødløft, dipmaskine, precher curls,1 arms rows, military pres, incline DB press, hammer curls og fransk pres - sikke en omgang! Men meget fornøjeligt!

Link to comment
Share on other sites

To gange Withen spin på Nygårdsvej

Der er 10 min til timestart... jeg er kommet i god tid. Efter et ikke så elegang fald på fortorvet for et par dage siden på Vesterbrogade har mit højre knlæ været lidt ømt - så det skal varmes godt igennem... jeg vil opgså gerne være klar til at køre igennem med det samme og jeg behøver 20 min opvarmning for at komme helt igang..

Ude på løbebanen - ja der er en indendørsbane med hævede sving på Nygårdsvej - er dagens boksehold ved at varme op... en opvarmning der ofte ligner en lavorlig stroppetur...

Lokalet fyldes langsomt op - det er ikke som på en Chris søndag morgentime hvor cyklerne er reserverede 1 time fø - men fyldt op bliver der til Henrik Withens time... ok måske 2-3 cykler ledige oppe bagi..

Henrik lægger fra land - først en relativt kort opvarmning - så begynder en bakke - først er den ikke så stejl - vi køre op med omkring 85 rpm siddende og stående - intensitet omkring de 75-78% melder Henrik ud.. det ligger jeg på det første stykke - men i det stående kommer jeg over 80 - fordi det føles godt i dag... Så dropper tempoet ned til omkring de 60 rpm - belastningen kommer på og vi står op over 6-7 minutter - jeg elsker den form for kørsel..

Intervaltid - 5 intervaller siddende på et 9 tal - op med det samme og stå i 2 min roligt i enkelttakt - efter den 3 er vi oppe i 4 min inden den næste - der kommer ingen forklaring - men kan være Henrik kunne se at nogen havde brug for det... Undervejs kommer der dog en klassisk Withen bemærkning - sagt med hans rolige stemme der alligevel emmer af autoritet: "i forhold til mine forventninger til jer, så ser i lige lovligt afslappede ud..."

Jeg får nu presset godt igennem på de intervaller - på den første rammer jeg 8%8, efterhånde som iltgælden strammer til, så stiger pulstoppen - den sidste slutter på 95%... Så er der 1 min regulær pause - så finder vi ind i mellemtakten igen omkring de 75% - over 8 min bygges der stille og roligt op til intervalarbejde igen...

3 stk intervaller på 3 min - 2 min siddende i godt tempo og høj belastning - 1 min stående TUNGT - 1 min pause imellem intervallerne... Jeg når 95% siddende i den alle - men det er kun på den sidste at jeg får mig selv til at holde intensiteten helt oppe - på de 2 første dropper jeg til 92-93 %i den stående del- en lille streg i regningen på en ellers god dag...

Anden time er mere udholdenhedspræget. Vi køre en del mellemtakt - bla nogle ture på 2 min stående - men det er nu rart for de tunge ben... Til sidst kommer der lidt intervaller igen - men de er noget kortere end i første time... Jeg får kørt en fornufti time her også - jævn time med et sbnit på 82%

post-125-1194096856_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Klokken 17 skulle SNF og jeg træne i dag i Fields... Ikke helt gennemtænkt... Jeg sad og småblundede lidt her ved tasterne 15.40 da jeg bemærkede at det blinkede orange i bunden af skærmen... Det var SNF på MSN: "Arne - de lukker klokken 18 i Fields...". Vi blev enige om at rykke hurtigt... Jeg hoppede på metroen. Jeg elsker Metroen - fremragende transportmidel - som dog svigtede mig i dag. Toget stoppede på de stationer som det skulle - men dørene åbnede ikke mellem DR-byen og Vestamager... så jeg måtte lige en station tilbage igen...

Igang kom vi da.. Morakker SNF havde lagt ud med walking lunges - men synes dog jeg fandt hende i den ende med de meget lette håndvægte? :tongue:

Første øvelse var Goodmornings - herlig øvelse - som jeg havde tænkt mig at lokke SNF med til -men så forslog hun den først i eftermiddags...

1 x 10 x 20 kg

1 x 5 x 50 kg

2 x 8 x 45 kg - dejligt at lave den øvelse igen!

Squat:

3 x 6-8 x 45 kg - relativt let - men arbejde med dybde og teknik - og den bed da i bunden

Military press:

3 x 8 x 27,5 kg - der blev fightet af os begge i denne øvelse!

1 arm db rows

1 x 9 x 17 kg

1 x 9 x 18 kg

1 x 8 x 19 kg - her fik vi også presset hinanden godt :devil:

Lying triceps extensions

Jeg kørte et sæt med stang på 15 kg, 1 med en håndvægt på 15 kg og et sæt med en skive på 15 kg... stangen fungerede bedst - har ikk styr på antal rep.

Bryst i maskine:

1 x 8 x 33

1 x 5 x 40

1 x 6 x 40 kg

Precher curl:

2 x 10(?) x 18 kg

1 x 7 x 20,5

Super god og intens træning i fremragende selskab - og vi fik også trænet kæbemusklerne udenfor i kulden bagefter :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Precher curl:

2 x 10(?) x 18 kg

1 x 7 x 20,5

Ja du er ret hurtig blevet ret god til den øvelse :wink: . Første gang var jeg lige så stærk i den som dig :blink:

Super god og intens træning i fremragende selskab - og vi fik også trænet kæbemusklerne udenfor i kulden bagefter :laugh:

:laugh: Ja vi må komme ud til træning lidt før så vi kan kæbetræne indenfor for fremtiden :cool: , hold da op jeg frøs da jeg kom hjem. :cold:

Tak for træning i dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share