Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

God fest i morgen Arne! Og husk at være så frisk søndag, at du kan se Packers slå Bears om natten! :superman:

Jo tak - festen var helt fin - ikke mindst takket være allle de dejlige folk fr MOL der var med! :bigsmile: "Mit" 24 timershold viste endnu engang at de er de bedste til at holde ud!

Der var en der var meget glad da jeg kom hjem - og måske lidt fornærmet:

gallery_125_25_79547.gif

Link to comment
Share on other sites

Jo tak - festen var helt fin - ikke mindst takket være allle de dejlige folk fr MOL der var med! :bigsmile: "Mit" 24 timershold viste endnu engang at de er de bedste til at holde ud!

Nemlig :cheer: :cheer:

Og tak for en god fest, hyggelige mennesker du havde fået samlet :bigsmile: Og endnu en gang en tak til H, for at lægge hus til :4thumbup:

...og så fik man jo også mødt selveste Morten Z ("tør man gå hen og hilse på ham"), som det viste sig kun har kørt én spinningtime - ever. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

Tak for en god fest i går (super hyggelig stemning), og endnu engang tak, fordi Kathrine måtte få mig med på slæb :laugh:

Hyggeligt at hilse på dig! Og samtidigt også få nørdet lidt om fedtsyresammensætning i økologisk kød med Kathrine og Morten Z :tongue::4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Super fest, Arne. Er stadig lidt ramt :blush:

Jo tak - festen var helt fin - ikke mindst takket være allle de dejlige folk fr MOL der var med! :bigsmile: "Mit" 24 timershold viste endnu engang at de er de bedste til at holde ud!

Naturligvis :superman:

...og så fik man jo også mødt selveste Morten Z ("tør man gå hen og hilse på ham"), som det viste sig kun har kørt én spinningtime - ever. :nonono:

Kun én time??? Det er du simpelthen nødt til at lave om på :poking:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Nemlig :cheer::cheer:

Og tak for en god fest, hyggelige mennesker du havde fået samlet :bigsmile: Og endnu en gang en tak til H, for at lægge hus til :4thumbup:

...og så fik man jo også mødt selveste Morten Z ("tør man gå hen og hilse på ham"), som det viste sig kun har kørt én spinningtime - ever. :nonono:

Ja vi må have ham MZ til en RIGTIG spinningtime - ikke det der "Jyskespinning" han engang hr prøvet...

Tak for en super hyggelig fest i går! :4thumbup: Jeg er vist iø forelsket i Henriettes hus. :wub:

Glæder mig til onsdag. :bigsmile:

Selv tak du - og jeg det er en charmerende "lille" hytte hun har...

Og de gamle idealer går i forfald og forvandles til nutidig ludervirksomhed :tongue:

FCK.... for satan da :bigsmile: .

Jeg bor på Østerbro - så kan det kun være FCK - den der foreningsbaserede ting ude på Pestegnen går ikke... Men jeg er jo i godt selskab med Søren Søndergård :tongue:

Hej Arne,

Tak for en god fest i går (super hyggelig stemning), og endnu engang tak, fordi Kathrine måtte få mig med på slæb :laugh:

Hyggeligt at hilse på dig! Og samtidigt også få nørdet lidt om fedtsyresammensætning i økologisk kød med Kathrine og Morten Z :tongue::4smartass:

Hyggeligt du kom med :smile:

Super fest, Arne. Er stadig lidt ramt :blush:

Naturligvis :superman:

Kun én time??? Det er du (MZ)simpelthen nødt til at lave om på :poking:

hehe det er ikke sådan når man runder et skarpt hjørne (dukker mig hurtigt)

Dagens træning opdateres lige om lidt - skal lige sise og lave pulskurver...

Link to comment
Share on other sites

Dagen begyndte med styrke for overkroppen i Parken.... Ville egentligt har brugt min Powerbag her hjemme... Men jeg tør ikke i de her dage... Katten er simåpelthen SÅ nysgerig - Og da jeg begyndte på Pillovers - så ville den stå lige bag mit hoved - ikke så smart... Så det blev Parken...

Vil ikke gå i detaljer - men jeg fik trænet i Rygmaskine, mavemaskine - fortsatte med Incline DB press, 1 arms roning, vægt assisteret dips (MEGET bedre end i en dipsmaskine), Frontraise med stang - sideraises med håndvægte - skulderpres med håndvægte og Pull down.

Her til aften var menuen Spin elite og spin øvet med Chokoladeskilpadde manden MacDonald..

Elite timen var hård - men også en af de der timer hvor Chris spiller en efterhånden gammel CD og så finder på ting undervejs - det var ikke noget super velopbygget og gennemtænkt tmev - men en ok serie af hårde ting... Opvarmningen gik over i noget siddende tempo hvor vi løftede pulsen op omrking de 84% - jeg var lidt længe om det men kom efter det... Det næste var en længere tur med enkelttaktsarbejde - der sluttedee med 2,5 min siddende og 30 sek stående angreb... Efter en lille pause stiod den på langsom dobbelttaktv- omkring 100-105 rpm... vi kørte 10 sek op - 10 sek ned - så blev der lagt 10 sek på båpde det stående og siddende arbejde hver gang op til og med 50 sek stående - derefter var der kun 10 sek i siddende mellem de stående perioder - som sluttened med 1 min, 1 min, 1min 20, 1 min 30 og 1 min 40... og så var der pause igen...

Så kørte vi noget siddende tempo - og så var det interval tid...I siddende position brugte vi 5 sek på at øgetempoet fra langsom enkelttakt og skrue modstand på så vi var nød til at komme op - så smøkkede man en masse modstand på og holdt tempoet i 20 sek... Jeg fik så meget på hver gang så jeg måtte såve trampe alt hvad jeg kunne og hive opad alt hvad jeg kunne - var sgu i tvivl om hvovidt mine klamper ville blive siddende . :bigsmile:

Så var der pause igen - og så var der en sidste klatretur...

Øvettimen var jævn - en mase siddende tungt arbejde undervejs...

Bagefter var jeg HELT færdig...

Pulsgrafen for elitetimen har et udfald fra ca. 34. minut til ca. 36 min... det var under de der stående dobbelttaksting - nogle af de lange...

post-125-1191873231_thumb.jpgpost-125-1191873208_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
... Det næste var en længere tur med enkelttaktsarbejde - der sluttedee med 2,5 min siddende og 30 sek stående angreb...

Så var der pause igen - og så var der en sidste klatretur...

Øvettimen var jævn - en mase siddende tungt arbejde undervejs...

Du så også så veltilfreds efter timerne :bigsmile: , det var vist også lige timer for dig :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagen begyndte med styrke for overkroppen i Parken.... Ville egentligt har brugt min Powerbag her hjemme... Men jeg tør ikke i de her dage... Katten er simåpelthen SÅ nysgerig - Og da jeg begyndte på Pillovers - så ville den stå lige bag mit hoved - ikke så smart... Så det blev Parken...

Vil ikke gå i detaljer - men jeg fik trænet i Rygmaskine, mavemaskine - fortsatte med Incline DB press, 1 arms roning, vægt assisteret dips (MEGET bedre end i en dipsmaskine), Frontraise med stang - sideraises med håndvægte - skulderpres med håndvægte og Pull down.

Her til aften var menuen Spin elite og spin øvet med Chokoladeskilpadde manden MacDonald..

Elite timen var hård - men også en af de der timer hvor Chris spiller en efterhånden gammel CD og så finder på ting undervejs - det var ikke noget super velopbygget og gennemtænkt tmev - men en ok serie af hårde ting... Opvarmningen gik over i noget siddende tempo hvor vi løftede pulsen op omrking de 84% - jeg var lidt længe om det men kom efter det... Det næste var en længere tur med enkelttaktsarbejde - der sluttedee med 2,5 min siddende og 30 sek stående angreb... Efter en lille pause stiod den på langsom dobbelttaktv- omkring 100-105 rpm... vi kørte 10 sek op - 10 sek ned - så blev der lagt 10 sek på båpde det stående og siddende arbejde hver gang op til og med 50 sek stående - derefter var der kun 10 sek i siddende mellem de stående perioder - som sluttened med 1 min, 1 min, 1min 20, 1 min 30 og 1 min 40... og så var der pause igen...

Så kørte vi noget siddende tempo - og så var det interval tid...I siddende position brugte vi 5 sek på at øgetempoet fra langsom enkelttakt og skrue modstand på så vi var nød til at komme op - så smøkkede man en masse modstand på og holdt tempoet i 20 sek... Jeg fik så meget på hver gang så jeg måtte såve trampe alt hvad jeg kunne og hive opad alt hvad jeg kunne - var sgu i tvivl om hvovidt mine klamper ville blive siddende . :bigsmile:

Så var der pause igen - og så var der en sidste klatretur...

Øvettimen var jævn - en mase siddende tungt arbejde undervejs...

Bagefter var jeg HELT færdig...

Pulsgrafen for elitetimen har et udfald fra ca. 34. minut til ca. 36 min... det var under de der stående dobbelttaksting - nogle af de lange...

post-125-1191873231_thumb.jpgpost-125-1191873208_thumb.jpg

hey Arne..

føles det ikke voldsomt med så mange små skift...

jeg har ikke tid eller mulighed for selv at besøge den gode cmd timer...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Bestemt - men der var da det der stående dobbelttakt til dig også :bigsmile:

Ja holder ret meget af den takt :wub: bemærkede du i øvrigt, at de sære trommer udviklede af en tonedøv indoafrikansk stamme igen var på programmet i dag :crazy: Du kunne nok næppe have overhørt dem :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Sikke mange dejlige besøg!

hey Arne..

føles det ikke voldsomt med så mange små skift...

jeg har ikke tid eller mulighed for selv at besøge den gode cmd timer...

Jeg er ikke til instruktører som deler alt op i 20 sek her og der... Men på den måde som i timen i aften er det sådan ok.. Velkommen i Fætnææsdk!

Ja holder ret meget af den takt :wub: bemærkede du i øvrigt, at de sære trommer udviklede af en tonedøv indoafrikansk stamme igen var på programmet i dag :crazy: Du kunne nok næppe have overhørt dem :tongue:

Nej de trommer er... ææææhhhh ... Markante!

Hej Arne

Tilslutter mig og takker for en dejlig fest, bare ærgeligt jeg lige sneg mig væk.. før vi kom til den der vodka-sko-ting.......som Spock udførte... ÆV :sneaky2: ... det har jeg så tilgode

God træning i dag, kan jeg se :4thumbup:

Det var super dejligt at du kom hele den lange vej - det værdsætter jeg virkelig - selvom jeg jo ved du elsker at komme til CPH! Vi ses forhåbentligt oppe hos jer!

Link to comment
Share on other sites

hehe det er ikke sådan når man runder et skarpt hjørne (dukker mig hurtigt)

:bottom:

men jeg ka ta det, for jeg er en lækker 30-årig :laugh:

Tilslutter mig og takker for en dejlig fest, bare ærgeligt jeg lige sneg mig væk.. før vi kom til den der vodka-sko-ting.......som Spock udførte... ÆV :sneaky2: ... det har jeg så tilgode

Ja, det var et imponerende show den gode Slave-Boy leverede :w00t:

Hyggeligt at møde dig

Link to comment
Share on other sites

Spinning elite med Chris MacD

Absolut gode ting ved dagens time:

  • Det var HÅRDT
  • Det var TUNGT
  • Det var planlagt og vi fik at vide inde hvad vi skulle
  • Vi slap for trommerne fra helvede

Ikke så gode ting:

  • Vi fik det der skosk/irske muzak - omend ikke så meget...
  • Vi kørte "kun" 53 min - en Chris elite plejer at være den fulde time...

SNF saf et par rækker bag mig - jeg kunne mærke hendes intense "begejstring" da Chris sagde "35 min bjergtræning tungt"... :devil::tongue:

Jeg syntes det var herligt! :w00t:

Programmet efter opvarmning:

Enkelttakt 64 rpm skala 8 - pulsmål 82-86%

4 min siddende

1 min stående

4 min siddende

1 min stående

3 min siddende

2 min stående

5 min siddende

Enkelttaktmed øget modstand 64rpm siddende/ca. 70-72 rpm stående- skala 9 - pulsmål 90%+

1 min stående

1 min siddende

1 min siddende

1 min stående

1 siddende

1 min stående

1 min siddende

1 min 30 stående

3 min recovery

Intervalserie - valgfri position og tempo - men maks indsats i intervallerne - jeg kørte stående i intervallerne, ca 80 rpm med alt den modstand jeg kan træde/trække i de korte - og en anelse mindre i det lange intervall - siddende i recovery

20 sek full power

ca, 90 sek recovery

20 sek full power

ca 90 sek recovery

25 sek full power (snydepels Chris "I gør det ikke frivilligt - så jeg må¨gøre det for jer")

ca 90 sek recovery

20 sek full power

ca 90 sek recovery

2 min full power (selvfølglig lidt mindre modstand end ved de 20 sek)

90 sek recovery

FINE

Super super time!

post-125-1192043217_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
SNF saf et par rækker bag mig - jeg kunne mærke hendes intense "begejstring" da Chris sagde "35 min bjergtræning tungt"... :devil::tongue:

Jeg syntes det var herligt! :w00t:

Ja ja jeg bemærkede godt dit skumle smil. post-15167-1192044979.gif Han var ellers lige i sådan en god fase med en masse mellemtakts arbejde :wub: . Men op ikke andet har jeg udfordret mig selv i dagpost-15167-1192045039.gif

Link to comment
Share on other sites

Morgentime med Tanja d. 2.

Tanja er jo i Kona, Hawaii og forbereder sig til Iron man på lørdag... Så Henriette forslog at vi tog til centret ved Falkoner og kørte hos den anden instruktør der hedder Tanja... Tænk at to med det navn har cykeltimer på samme tid hver torsdag - tæt på hinanden.

Den velbesøgte time viste sig at være hel fin. Tanja havde skruet et fint og afvekslende program sammen. Hun er typen der åbenbart gerne vil rundt i alle takter på en time - og det er ok med mig - når bare det ikke er inden for 5 min - her var det i blokke af en vis varighed... Så fint fint. Der var en enkelt blok med noget hurtig stående dobbelttakt - og det hatr jeg jo en mening om... men det var kort. Musikken var ok - noget af dem ligefrem god... Tanja den 2. har en plositiv og glad udstråling der er skøn på en morgentime - så en god anbefaling fra Henriette der.

Jeg kørte med ok intensitet - men uden pulsur - havde glemt remmen.

Fredag til søndag skal jeg på coach uddannelse i Malmö - så næppe megen træning igen før mandag :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Fredag, lørdag og søndag har været 3 af de mest intense og givende dage i mit liv. Jeg var I Malmø hver dag fra 9 til 17.30. Jeg var sammen med 23 andre coachstuderende , 2 undervisere og 2 assistenter. Teamaet denne gang var "Fullfilment". Det beskrives kort således i kursusprogrammet.

På dette kursus er nøgleordet visioner.

Fokus er på klientens fremtid.

På Fulfillment lærer du at hjælpe klienten med at slippe forudfattede meninger, regler og begrænsninger om sig selv.

Du lærer at bruge visualiseringer og fantasi for at hjælpe klienten med at se sin fremtid. Du får viden om, hvordan du kan identificere og fjerne de forhindringer, som siger, at "det kan jeg ikke", "det klarer jeg aldrig" eller "det bliver alligevel aldrig, som jeg vil have det".

Du øver dig i, hvordan du kan hjælpe klienten til at blive bevidst om sine unikke egenskaber og værdier og fokusere på det positive i sig selv.

Den coaching form jeg lære "Co-active coaching" bygger meget på intution og på at bruge en lang række "skills" alt efter situationen. Man taler om "To dance in the moment". Vi arbejder med at være tilstede med klienten - ikke være i vores eget hoved og tænke på "hvad skal jeg spørge om nu".

Det meste af tiden er praktisk træning; 1 til en coaching, coaching i grupper af 3 hvor vi skiftes til at være coach, klient og opservatør, "Sandbox" hvor vi er der alle 24 - nogtle stykker byder ind på noget de vil coaches om - lederene udpeger første coach derså går i gang - efter et stykke tid udpeger de en ny osv... Der samles løbende op på hvad vi andre ser ske... Det forgår i et meget trygt miljø.

Der er 3 grundregler: "Nobody gets to be wrong" - det betyder ikke at man ikke får feedback der kan være direkte - men den er altid fremadrettet og der er ikke noget præstationsræs eller konkurence element. Vi er en del mennesker til stede som nemt kunne få aktiveret vores præstationsgen - men vores ledere, som er nye hver gang - etablere et rum hvor det ikke er tilstede.. 2. regel er "Beginners mind" - vi lægger vores erfaring og selvbevisthed uden for døren - vi tillader lederene og processen at træne os. 3. regel handler om at de personlige ting vi høre i mindre grupper eller i plenum ikke kommer videre end til dem der var der da det blev sagt. Når vi taler oim vores cocahing er det det vi lærte vi taler om - ikke det emne eller problem eller indhold der var i samtalen.

Vores to ledere denne gang, Fiona og Michelle, henholdsvis britisk og ameriakansk - var to powerhouses som også brugte megen humor - helt forygende..

I løbet af weekenden havde jeg øvelser hvor det ikke virkede os imellem -men hvor feedbacken var meget lærrerig - og øvelser hvor magi opostod - hvor der var både tåre og glæde og en utrolig tæt og direkte kontakt meneneske til menneske.

Jeg konmmer til at bruge nogle på at fordøje og bearbejde... I næste uge begynder vi at træne med hinanden igen. Vi er ved lodtrækning blevet delt i grupper af 3. A coacher B - B coacher C og C coacher A - 3 gange inden næste kursus om en måned...

Jeg er så så glad for at jeg er begyndt på det her!! :w00t::w00t:

Og så træning

I dag var det på tide med træning. Jeg har en forkølesesvirus i kroppen som ohgså får mig til at hoste - især om natten. Så jeg valgte at nøjes med en times spin - og det blev så den skønne Mette Sehsted, aka Mettehelena som blev den "udvalgte" :cool: instruktør.

Mette kørete en opvarmning på vel 10 min og så 2 serier a 8 min med 2 min pause imellem.

Første serie var meste enkelttakt - 3 runder af 6 min der alle begyndte med 1 minb siddende mellemtakt - så siddende enkelttakt og stående enkelttakt. Første serie var vis 3 min siddende og 2 min stående, anden serie 2 min siddende og 3 min stående, og sidste serie 1 min siddende og 4 min stående.

2 anden serie hvade strukturen - siddende enkelttakt, siddende angreb - stående enkelttakt, stående angreb - ogf så tilbage til siddende... Første angreb var 15 sek - både siddende og stående - 2 angreb var 30 sek, 3 angreb 45 sek og sidste angreb 1 min... jeg tror enkelttaktsperioderne var 3 min, 2 min, 1 min og 30 sek...

Mette var super - selv om hun vist kæmpede med eftervirkningerne af forskelligt som hun selv har fortalt om i sin log...

det var en fin time hvor jeg måtte kæmpe ret hårdt for at kommer over de 75% - til sidste løsnede det lidt op.

Pulskurven - fik først uret til at virke 5 min inde i opvarmningen:

post-125-1192472751_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

I dag var det på tide med træning. Jeg har en forkølesesvirus i kroppen som ohgså får mig til at hoste - især om natten. Så jeg valgte at nøjes med en times spin - og det blev så den skønne Mette Sehsted, aka Mettehelena som blev den "udvalgte" :cool: instruktør.

Mette kørete en opvarmning på vel 10 min og så 2 serier a 8 min med 2 min pause imellem.

Første serie var meste enkelttakt - 3 runder af 6 min der alle begyndte med 1 minb siddende mellemtakt - så siddende enkelttakt og stående enkelttakt. Første serie var vis 3 min siddende og 2 min stående, anden serie 2 min siddende og 3 min stående, og sidste serie 1 min siddende og 4 min stående.

2 anden serie hvade strukturen - siddende enkelttakt, siddende angreb - stående enkelttakt, stående angreb - ogf så tilbage til siddende... Første angreb var 15 sek - både siddende og stående - 2 angreb var 30 sek, 3 angreb 45 sek og sidste angreb 1 min... jeg tror enkelttaktsperioderne var 3 min, 2 min, 1 min og 30 sek...

Mette var super - selv om hun vist kæmpede med eftervirkningerne af forskelligt som hun selv har fortalt om i sin log...

det var en fin time hvor jeg måtte kæmpe ret hårdt for at kommer over de 75% - til sidste løsnede det lidt op.

:blush: hyggeligt at du kiggede forbi.

Men musikken faldt nu vist ikke i din smag :laugh:

Lyder fedt med coach kurset, jeg melder mig gerne på banen som prøvekanin hvis behovet skulle opstå :smile:

Link to comment
Share on other sites

:blush: hyggeligt at du kiggede forbi.

Men musikken faldt nu vist ikke i din smag :laugh:

Lyder fedt med coach kurset, jeg melder mig gerne på banen som prøvekanin hvis behovet skulle opstå :smile:

Musik - var der også musik? :tongue:

Mht det andet - pas på hvad du spørger om - du får det måske...

Link to comment
Share on other sites

Efter nogle dages hoste, dårligdom og ringe søvn,så fik jeg lavet en gang styrke hertil aften - tror jeg havde det sjovere under tribunen iParken end dem oppe på den...

Dødløft:

1 x 10 x 51 kg

2 x 3 x 81 kg

2 x 5 x 71 kg

Vægtassisteret dips:

3 x 5

Benpres:

3 x 10 xpassende belastning

Chest supported rows

1 x 10 x 40 kg

3 x 6 x 50 kg

Incline DB press:

3 x 10 x 16 kg

DB Skulder pres

2 x 5 x 16 kg

1 x 8 x 14 kgf

God lille omgang..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share