Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

MH er ikke vred, MH er skuffet :sneaky2::wink:

Du var mere forstående per SMS :tongue:

Var nu ikke s langt fra t jeg var kommet... da det klokken 04 ikke var lykkedes mig at sove endnu - og jeg var stået op lidt i 3 - så overvejde jeg yderst seriøst bare at køre igennem og sove efter timen... Men men - dels blev mine øjne omsider tunge, dels så har jeg små knive i stedt for benknogler i dag... Sååå - men I'll be back!

Link to comment
Share on other sites

Mødte op i Fields en smulle "træt" i formiddags... Havde sagt jeg ville komme til PUMP og havde sendt Henriette en SMS i går aftes om min aktuelle "tilstand", men forsikret at jeg da kom alligevel... Så der var jo ingen vej uden om :tongue:

Den onde instruktør syntes så jeg jævnt hen skulle have en gang røg under timen... hm hvad er der blevet af den gamle morale om ikke at "slå på en forsvarløs" :laugh:

Timen var noget mere hård end den på ABC den anden dag - folk i Fields vil noget mere - det kunne mærkes... Jeg kom nu godt igennem - og med øget vægt i flere øvelser - omedn jeg en enkelt gang måtte justere midt i et sæt...

Lige efter træning spurgte jeg om: "må jeg gå hjem og dø nu?" Sådan er det ikke gået, efter 45 min var jeg friskere end inden timene i mit hoved... Jeg tog ind på Royal og evaluerede træningsdag med Tanja og Kasper :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det værste er altid det første ryk fra 70% op mod 80% - ekstra slemt på dage som i dag med tunge ben - men det er det værste...altid. At køre 3-5 minutter i den røde zone, det kan man overskue, der venter et lille break på den anden side...

Når man rykker op til de 80, så ved man at det her det er bundniveauet for resten af timen, herfra bliver det kun værre...

Kroppen er ikke rigtgt igang... enzymerne i musklerne er kun ved at vågne op til dåd... Det kan gøre SÅ ondt omkring 77% - det gjorde det i dag,...

Efter det første pulsløft, ved at dreje modstanden mod højre - så indleder Chris elitetimen med 12-13 minutter med 30/30 arbejde - 30 sek stående - 30 sek. siddende i moderat tempokørsel - pulsmål 80-84%... derefter sætter vi os, skruer mere på igen og løfter pulsen op over de 86% gennem de næste ca. 6 minutter... Så kommer dagens første angreb - siddende rykker vi op i rød zone omkring de 90% eller mere gennem små 6 minutter... Supermanden Jimmy Olsen sidder til venstre for mig - og jeg lader mig hive med af ham - forstiller mig at vi rykker op af et opløb på en let stigning - og at jeg holder ham lige 30 cm bag mig... det kan man i et spinninglokale - i den virkelige verden havde han slået mig med en km... Men det er ligemeget her..

Recovery i 60 sek.. Pulsen dropper lynhurtigt til under de 75% - endnu en indikation af at jeg er ved at være i god form... en anden indikation er hvor hård jeg skal arbejde i mine muskler for at få pulsen op.. for 14 dage zsiden fik jeg satdig et højt pulsniveau foræret i resten af timen hvis jeg en gang havde fået den op - det sikrede iltgælden - sådan er det ikke mere!

Stående klatring i 7 min - pulmål 84%+-2%

Angreb siddende igen - siddende i 3 minutter.

Recovery

Stående klatring 9 min - samme pulsmål som første gang

4 min siddende angreb

Recovery 90 sek

4 min siddende angreb

61 min hårdt men godt arbejde er overstået... Ikke meget chokoladefabrik over Chris time i dag - det klædermham bedre at være ond instruktør i stedet for at være falsk jovial...

med_gallery_125_25_1009.gif

Link to comment
Share on other sites

Skulle ha genoptaget garagetræningen ude hos Morten Z i dag - men det for vente - Jeg skal bruge meget af dagen på noget ligegyldigt møde på mit Jobcenter. :crazy::sneaky2:

Derfor måtte jeg tidligt afsted for at træne styrke. Ok - havdde må¨ske ikke behøvet starte klokken 06.00 - men det følte jeg lige for - så er jeg måske også bedre restitueret til spinning i eftermiddag :smile:

Det blev til:

Opvarmning: 10 min på gåbånd og i mave og rygmaskine

Dødløft:

1 x 8 x 51 kg

5 x 5 x 68,5 kg (ikke specielt tungt længerer - men de 2 sidste gange jeg er begyndt på dødløft er endt med skade - så jeg tager det roligt!)

Incline DB press:

1 x 8 x 14 kg

4 x 8 x 16 kg

Pulldown:

5 x 8 x 45 kg

BoB row:

5 x 6 x 45 kg

En del raises og laterals

Link to comment
Share on other sites

Eneste kommentar til den onde time der....SYRET:: VILDT SYRET... :dropjaw:

Mht til stripfitness... :tongue: Nej tak..... :laugh:

Til forklaring for andre - der starter "stripfitness" i Fitnessdks lokaler i denne uge... Dog kun for kvinder...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan altså ikke finde nogle timer med det navn :innocent:

Er det pga vejret

Mvh

SpørgeBlondie :icecream:

De holdes I lokalerne - ikke af Fitnessdk. Og når jeg ved det her er det fordi 2 veninder skal deltage - og konstant joker med hvor synd det er for mig jeg ikke kan komme med - :crazy::crazy: Shiot - det her er kattene om igen

Link to comment
Share on other sites

hmm oven på alt det stripfitness virker det jo lidt kedeligt at tale om dagens træning... men det er jo det loggen (også) er til for...

I går viste jeg ikke heelt hvad jeg skulle i dag... men sidst på aftenen kom der en sms om ikke jeg ville tage med til 2 timer på Frederiksberg - med en instruktør der hedder Keld...

Det viste sig at jeg kendte Kjeld fra sidste MOL spinning :bigsmile:

Keld kørte 2 ganske fine timer - en elite og en øvet. Brugen af musikken var god (omend noget af musikken var lidt kedelig - synes jeg) og programmerne godt skruet sammen. Et kort element af stående dobbelttakt var det eneste jeg syntes var kritisabelt. Alt i alt fint...

Min sidekvinde Henriette var en inpiration i dag. da jeg så den modstand hun begyndte elitetimene med, så tænkte jeg "det får hun svært ved at holde" - men som den seje kvinde hun er - så trådte hun igennem hele timen :4thumbup: Det lod jeg mig trække med af så timen blev pænt hård. (jeg havde glemt min pulsrem - så ingen data)

Øvet timen kørte vi vist begge lidt mere på det jævne - bortset under et musiknummer som Henriette havde held til at få Keld til at spille - der gik hun totalt amok - og jeg en smule...

På Frederiksberg kan man ikke køre med SPD - så jeg kørte med mine Look sko - som jeg ikke er tilvænnet - så jeg fik lidt problemer med mine lægge til sidst..

Fin tæning.

Efterbehandlingen på en nærliggende cafe blev langvarig - Tanja dukkede også op... Dagsorden var "interessant" for en repræsentant for mit køn - I say NO more

Link to comment
Share on other sites

Den dagsorden fortsatte vist så i morges :laugh: Men ja, interessant det var den bestemt :innocent:

Og så forøvrigt tak for lækker træning og :blahblah: her til morgen... :superman:

Selv tak - du gik sgu til den :smile:

Ai Arne, man kan da ikke slutte med sådan en cliffhanger.

Mvh. Frk. Nysgerrig :innocent:

Jo man kan - du kan jo nokl regne ud at der blev diskuteret MÆND. Og det var vist uden for referat... men jeres køns refleksioner over hvorfor mænd siger det de siger og gør det de gør, var som altid god underholdning :tongue:

Morgentræning på Royal:

Tanja på podiet med god musik, Candygirl og Jan til højre for mig, Henriette til venstre for mig - naturligvis på 1. række i midten. Det kunne jo ikke gå helt galt - og det gjorde det da heller ikke...

Det meste af programmet kan ses i Candypigens log - det der mangler kan jeg heller ikke huske...

Jeg gave den god gas i intervallerne - men var meget slidt fra i går - så i de aktive pauser og det lette arbejde droppede jeg MEGET langt ned i intensitet...

post-125-1184662060_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Selv tak - du gik sgu til den :smile:

Ja, hendes vens kæreste svedte :laugh:

Morgentræning på Royal:

Tanja på podiet med god musik, Candygirl og Jan til højre for mig, Henriette til venstre for mig - naturligvis på 1. række i midten. Det kunne jo ikke gå helt galt - og det gjorde det da heller ikke...

Det meste af programmet kan ses i Candypigens log - det der mangler kan jeg heller ikke huske...

Jeg gave den god gas i intervallerne - men var meget slidt fra i går - så i de aktive pauser og det lette arbejde droppede jeg MEGET langt ned i intensitet...

Aiii, Arne - troede da du var Mr. memory :tongue:

Ja, det var sku utroligt, med så stærkt fremmøde på sådan en morgentime - eller ikke utroligt, men forventeligt selvfølgelig :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jo man kan - du kan jo nokl regne ud at der blev diskuteret MÆND. Og det var vist uden for referat... men jeres køns refleksioner over hvorfor mænd siger det de siger og gør det de gør, var som altid god underholdning :tongue:

Behøver ikke mere info, tror jeg kender til snakken :wink:

Link to comment
Share on other sites

Klokken 17.35 blev jeg angrebet af en ivrig rygsæk der ville pakkes... dernæst af en cykel der ville køres på - og endelig af en pumptime der bare måtte gennemføres...

Instruktøren - Henriette selvfølgelig - var blevet kaldt " En tudeprincesse" af en, noget hun ikke bryder sig om :tongue: - og nu skulle vi alle sammen hjælpe hende med at rette op på det ved at gå amok - og det gjorde vi så... Efter timen havde vi lyst til noget cykling hehe (min lyst er nu dampet af)

Link to comment
Share on other sites

Klokken 17.35 blev jeg angrebet af en ivrig rygsæk der ville pakkes... dernæst af en cykel der ville køres på - og endelig af en pumptime der bare måtte gennemføres...

Synes altså dine ting er spookie Arne, den anden dag var det vækkeuret der havde stillet sig selv, hvad bliver det næste??? :freaked: :wootdance::hehe:

Link to comment
Share on other sites

Synes altså dine ting er spookie Arne, den anden dag var det vækkeuret der havde stillet sig selv, hvad bliver det næste??? :freaked: :wootdance::hehe:

Det er jo mine ting- så det må forventes at "de" ikke er helt normale :shades:

Jeg er godt brændt af i dag - surprise... not. Der er håb om at jeg kan holde mig væk fra et center i dag :innocent:

Min vægt er stadig 131-132... MEN jeg er 5,4 cm mindre im livet end den første dag jeg kom under 132 - og ca. 2 cm mere i omkreds om mine overaarme.. så der sker altså positive ting!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share