Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Du kan IKKE holde dig væk fra et center idag....Trust me.

JO JEG KAN :innocent:

Lars har ellers timer i Royal i eftermiddag - hvis jeg stadig må komme på hans timer :innocent:

Er jeg sikker på du er velkommen til!

Jeg er fristet - men skal modtage en logerende der skal være her nogle dage... (Har 4 poter...)

Link to comment
Share on other sites

Min vægt er stadig 131-132... MEN jeg er 5,4 cm mindre im livet end den første dag jeg kom under 132 - og ca. 2 cm mere i omkreds om mine overaarme.. så der sker altså positive ting!

:4thumbup: Det varer såmænd ikke længe inden overarmene fylder mere end din talje. Fortsat held og lykke.

Per

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Det varer såmænd ikke længe inden overarmene fylder mere end din talje. Fortsat held og lykke.

Per

hehe man siger vist at overdrivelse fremmer forståelsen... Tak for besøg og kommentar :bigsmile:

Dagligstueklubben - dvs. Tanja, Kasper og jeg, denne morgen godt suppleret af Henriette, mødtes i dag til morgenspin i vores dagligstue (andre kender stuen som FitDk Royal). Jeg har ikke så meget at sige om det andet end det var fin træning i super selskab... T og jeg fik lettet røven hen af klokken 10...

Den morgentravle Henriette nåede lige at fortælle begejstret om gårdagens "stripfitness"...

I eftermiddag har jeg lokket Henriette med til Mettespin i Holte

Til alle medlemmer ad FitnessDk - Kom til PUMP/spinning event på Royal den 4/8 klokken 14. Tanja står for spinning og Henriette for PUMP - bagefter går vi ud og spiser Sushi (for egen regning)

Link to comment
Share on other sites

Bare fordi der er mad bagefter, var?! :tongue:

Jeg er også på :blush:

Arne; ved du hvad der er først? Pump eller spinning?

Regnede sørme også med dig! Pump først :bigsmile:

(UMMM ikke noget som tunge 90% intervaller efter squat og Lunges :superman: )

Link to comment
Share on other sites

Regnede sørme også med dig! Pump først :bigsmile:

(UMMM ikke noget som tunge 90% intervaller efter squat og Lunges :superman: )

Har nu kun prøvet den omvendte rækkefølge, men mon ikke det går.. :bigsmile:

Man ville jo også være lidt for svedig, hvis det var spinning først - har prøvet det med HardCore, hvor det var svært at holde fast i KB'ene :blush:

Link to comment
Share on other sites

Til alle medlemmer ad FitnessDk - Kom til PUMP/spinning event på Royal den 4/8 klokken 14. Tanja står for spinning og Henriette for PUMP - bagefter går vi ud og spiser Sushi (for egen regning)

Øv jeg kan desværre ikke være med. Lige nøjagtig på den dag og det tidspunkt, er jeg på vej til lufthavnen hvorfra jeg skal flyve til Tyrkiet. Øv for den da, det var da så uheldigt som det kunne være- Måske jeg skulle blive hjemme :laugh:

Nåh nej, er jo forresten heller ikke med i Fdk klubben :blush:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Nåh nej, er jo forresten heller ikke med i Fdk klubben :blush:

Nej det kan du jo tænke videre over :tongue:

I dag skulle jeg til Holte og køre 2 Mette timer sammen med Henriette... Jeg mente bestemt at første time var 18.15...

16.18 ringede Henriette - Arne - jeg har fundet de timer - det er om en time... kan vi nå det? Jeg sprang på min cykel og hun ind i Metro langt ude på Amager... Vi nåede frem netop som timen begyndte 17.15 og missede ikke meget!

Jeg er for træt til at skrive meget om timerne - men især den første - lidt hårde time, var helt fin... Musikken var som Mettes musik nu er.. Hun kan slippe fra både Bamse og næste fra Crazy Frog... næsten :smile: Vi havde det nu fint og sjovt på vores cykler...

2 time var meget stille og rolig-og folkelig i musikken som Mette selv udtrykte det..

Tak for fin træning til Mette og for godt selskab til Henriette :smile:

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, Keld er ganske fin - god musik og glimrende programmer :smile:

Er det klamperne? Er der 2 standarder? og er det forskellige klamper der er på Royal og Frb?

Jeg har lidt overvejet at købe et par sko, men det bliver da for bøvlet hvis jeg skal skifte klamper hele tiden :smile:

Pedalerne på Royal har 2 sider - så de virker både til SPD og LOOK (Look= de store røde eller sorte klamper 99 ud af 100 bruger) På Frederiksberg kan man kun køre med Look

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ingen steder :nonono::wink:

Alt respekt for loyalitet - men vi har det sjovest :tongue:

Garagegymtræning

Her til formiddag var jeg en tur forbi MZs garage for at træne lidt sammen med ham og Jørn.

Det blev til en del sæt et bens benpres, 4 sæt squat - supper sættet med front raises, noget mave, biceps og skulder. Hyggeligt var det helt sikkert :bigsmile:

Jeg købte noget nyt legetøj med hjem:

gallery_125_25_426586.jpg

Den glæder jeg mit til at få fyldt sand i og leget med!

Nu når vi er ved billeder - dette her billede af andre medlemmer af Team BIKESPEED må jeg bare vise:

gallery_125_25_238438.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest slettet11072015

Jeg vidste ikke at det var blevet en trend at fyre træner i nederdel?

Men ok, rygtet siger at Arne skal klædes ud som DragQueen og deltage i Alt for Damernes Kvindeløb. Det siges han gør alt for at komme i bedre form...

Arne har du taget billedet pga. den gule trøje i baggrunden?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vidste ikke at det var blevet en trend at fyre træner i nederdel?

Men ok, rygtet siger at Arne skal klædes ud som DragQueen og deltage i Alt for Damernes Kvindeløb. Det siges han gør alt for at komme i bedre form...

Arne har du taget billedet pga. den gule trøje i baggrunden?

Jeg syntes bare at DU skulle have mulighed for at danne mode KASPER! Og så var det vist INs kvineløb T vil have mig til at stille op i! :laugh:
Link to comment
Share on other sites

2 timers flow og hårdt, hårdt arbejde

Træningen i dag var 2 x apin på Nygårdsvej under Henrik Withens pisk. Kasper var der også på cyklen ved siden af...

Vi kørte 2 meget simple men hårde timer.

Den føreste time, en øvet på programmet, bestod af en kort oovarmning, fuldt af 40 mins jævnt arbejde og et 1o min interval til sidst. Det jævne arbejde bestod mest i tempoarbejde - mest siddende men op til 60 sek stående ind imellem - der var dog også en smule klatring mod slutningen - husker det ikke så godt - sad i et godt flow med dejlig "tom" hjerne... De 10 min til sidst var bare hoved under armen og derud af...

Anden time, en elite, bestod af 10 min jævn opvarmning, 10 min med intervalarbejde 30 sek siddende angreb - 30 stående hvile - og så 30 min derud af med puls på ikke under 85%. Vi kørte først 2 x (4 min siddende tempo - 1 min stående tempo), så 4 min stående enkelttakt og endelig 1 min siddende enkelttakt - og hele denne blok på 15 min gentog vi så en gang til... Fed måde at bygge det på. Som Henrik sagde, så var det en mental udfordring... For mig var første times lækre flow væk - det var KAMP mod mine ben der meget gerne ville stoppe :devil: Det gjorde sgu ondt den sidste 30 minutter - men det er jo også FEDT (ja det synes jeg faktisk - vi spinnere er ikke helt normale)

Fed BIKESPEED idag :4thumbup:

Hvordan jeg skal klare en PUMP og en Kim Greisen time i morgn... ja det bliver spændende at se...

Mine pulskurver er lidt "underlige"! idag - bortset fra de sidste 40 min af sidste time - mit bælte må ha sidet dårligt... Jeg kom over 88% i alle de 10 korte intervaller og faldt ikke så "dybt" imellem...

gallery_125_25_14892.gif

gallery_125_25_29065.gif

Link to comment
Share on other sites

PR i afbrændt krop

1. Træning PUMP klokken 11 i Royal ved Henriette

Jeg satte ekstra kg på alle øvelser i dag - og slap nogenlunde fra det... Jeg er ved at få styr på squatten.. I begyndelsen lavede jeg, hvad Henriette poetisk har kaldt "Lukke konvelutten sammen flad"... Det vil sige at det blev lidt meget goodmornings og for lidt tryk på mine hæle... Nu er det ved at være ok... Der var måske en smule cheat til sidst i biceps - og en tendens til lidt urolige skuldre også... Biceps var en alt i alt en hård med god oplevelse - til Chris Cornells James Bond sang... I skulderpasset var jeg på røven hele vejen.. :laugh: Men alt i alt en suveræn gang PUMP!!

Jeg havde DOMs fra fredagstræningen inden PUMP - bagefter havde jeg bare ONDT :wub::bigsmile:

Klokken 16 var vi så klar til spinning ved Meister Kim

Kims sidste time inde VM i 3 dobbelt Ironman næste weekend! Kim fyrede en suveræn time af - det må man sige! Vi kørte en kort opvarmning - og så 3 x 15 min.

Førdste blok kan jeg ikke helt huske.. Vi køret vist 5 min enkelttakt skiftevis stående og siddende ved 6,5-7 - så noget vekslen mellem stående recovery og siddende angreb - som blev længere - de sidste 5 min kan jeg simpelthen ikke huske!

Indtil da var jeg positivt overasket over mine ben... At de ikke var suveræne viste sig i næste blok... Den bestofd af noget Kim Kalder "Svenskerintervaller". 1,5 min stående roilig - 3,5 min siddende tempo.. SHIT min kjrop gjorde modstand... Ved siden af mig var Henriette også i krise... Men vi har sgu en god indflydelse på hinanden og fik - uden egentlig kommunikation - båret hinanden godt igennem - men shit jeg så sol måne og stjerner til sidst :devil::w00t: (Kim får lige en ned på jorden ved at bemærke at Ulrich plejede at træne de intervaller i 4 timer - men han var vist også på noget :wink: )

Sidste blok var mentalt lettere: 3 min til at komme igang sidende - derefter 6 x 1,5 min stående angreb med 30 sek siddende imellem hver... Pulsen kom pænt op - men jeg havde vist ikke nogen skræmmende modstand på - jeg var for træt...

Tak til Kim for en fed time - og til Henriette for begge timer :smile:

I morgen er der atter en TRÆNINGSdag

gallery_125_25_6975.gif

Det forlyder at SPOCKITIS nu ses i en ny form... Patienter der rammes er komplet resistente over for at lave restituerings træning og holde pause... Jeg har hørt at navnet Spockitis Arneritis forslået... Nå om en uge har Henriette ikke så meget tid i en uge...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej igen længe siden jeg vist har skrevet herinde :smile:

Jeg tror jeg har påpeget det før, men kan simpelthen ikke forstå du altid "vælger" at ligge så højt pulsmæssig hver eneste gang. :nonono: Jeg kan i hvert fald godt forstå du får smadret ben nogle gange. Kroppen skal jo nogle gange have lov til at være lidt i "fred" i lavere pulszoner.

Men super du får trænet så meget :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen længe siden jeg vist har skrevet herinde :smile:

Jeg tror jeg har påpeget det før, men kan simpelthen ikke forstå du altid "vælger" at ligge så højt pulsmæssig hver eneste gang. :nonono: Jeg kan i hvert fald godt forstå du får smadret ben nogle gange. Kroppen skal jo nogle gange have lov til at være lidt i "fred" i lavere pulszoner.

Men super du får trænet så meget :4thumbup:

Hvad skal jeg sige - du har helt ret jo...

Link to comment
Share on other sites

Det forlyder at SPOCKITIS nu ses i en ny form... Patienter der rammes er komplet resistente over for at lave restituerings træning og holde pause... Jeg har hørt at navnet Spockitis Arneritis forslået... Nå om en uge har Henriette ikke så meget tid i en uge...

LOL :laugh: Good one...

Men sku vildt at du hele tiden hiver motivationen og tiden frem til det. Hvordan går det med vægten? Driller den stadig

Nå, må hellere hoppe i min egen log, selvom der ikke er så meget træningsupdate - men kan vel lægge planer for næste uge :wink:

Link to comment
Share on other sites

LOL :laugh: Good one...

Men sku vildt at du hele tiden hiver motivationen og tiden frem til det. Hvordan går det med vægten? Driller den stadig

Nå, må hellere hoppe i min egen log, selvom der ikke er så meget træningsupdate - men kan vel lægge planer for næste uge :wink:

Motivationen er ikke et problem... Tiden bliver det forhåbentligt snart. SKAL fandme snart i arbejde af en slags - men helst vil jeg være mig selv. Der er nogle åbninger - men det får vente med at tale om.

Vægten er stadig stabil... MZ menefr jeg skal slå koldt vand i blodet lidt endnu... Så længe jeg stadig bliver tyndere at se på - og det siger folk da...

Link to comment
Share on other sites

Uge opsamling for uge 29

Jeg havde en gang en god vane med at samle op hver uge. Det kan jeg se Candygirl gør nu - så det vil jeg også :bigsmile:

Mandag:

Morgen: Styrketræning

Aften: Spinning øvet og spinning elite

Tirsdag:

Morgen: Spinning Øvet

Aften: PUMP

Onsdag fri...

Torsdag:

Morgen: spinning øvet

Aften: 2 timers spinning i Holte - svare til en øvet og en basis (den sidste dog 55 min)

Fredag:

Formiddag: Garragetræning hos Morten Z

Lørdag:

Morge: Spinning Elite og spinning Øvet

Søndag:

Formiddag: PUMP

Eftermiddag spinning elite

Ialt:

10 træningspas

9 spinningtimer

2 x PUMP

1 x Tung styrke

Volumen er fin nok. Men intensiteten kan ikke holdes på det her niveau uge efter uge. Håber på racercykelvejr i august

Kommende uge:

Mandag

Formiddag: Garagen

Eftermiddag 1-2 timers spin

Tirsdag:

Morgen: Spinning øvet

Aften: Spin øvet eller PUMP

Onsdag: Fri

Torsdag:

Morgen spinning øvet - kørt let (ja nu har jeg lovet det...)

Eftermiddag: 2 x Withenspin

Fredag:

Formiddag:

Garage

Lørdag:

Morgen 1-2 x Withenspin

Søndag: PUMP og måske 1 x spin

Link to comment
Share on other sites

Garagetræning - der blev til stuetræning

Morten Z og jeg legede med POWERBAGS i dag i hans stue.

Opvarmningen var en række makkerøvelser:

1. Kast/stød med sækken fra bryst til bryst - 1½-2 meter imellem os

2. Kast bag over hovedet til makker

3. Ryg mod ryg - drejer begge ½ omgang og sækken afleveres til makkeren - osv...

Derefter 3 runder stationstræning. 3 gange på hver station a 12 rep.

1. Mavebøjninger med fixerede fødder og liggende på en POWERBAG - Clean and press med POWERBAG

2. Revers lunges (Morten med BAG - jeg uden) - Kæmpecirkler med BAG (Skulder)

3. Bicepscurl med BAG - Foroverbøjet row med BAG

Ser ikke så omfattende ud - men jeg var nu pænt stegt bagefter. SJOV træning - og frem for alt FUNKTIONEL og fremmende for min stadig rådne motorik :bigsmile:

Jeg kom en smule for sent ud til Morten i dag. På Blegdamsvej stod denne italienske skønhed parkeret - den måtte jeg lige bruge nogle minutter på at savle over!

gallery_125_25_101717.jpg

Ja jeg er stadig venstreorienteret i en grad. Ja jeg går ind for hastighedsbegrænsninger. Ja jeg mener at privat billisme er en dårlig løsning på transport i byen... Ja jeg er bekymret for miljøet. Ja sådan er bil er rationelt set dybt langt ud...

MEN MEN MEN: Jeg eeeeeelsker skønne biler og jeg ville give en del for en tur i den F430 der! (485 HK fra en fantastisk V8)

Link to comment
Share on other sites

MEN MEN MEN: Jeg eeeeeelsker skønne biler og jeg ville give en del for en tur i den F430 der! (485 HK fra en fantastisk V8)

To ord:

Namme nam :4mewantfood:

Jeg blev overhalet af en F430 spider i fredags af to omgange på vej imod centrum. Blev helt blød i knæene af den unikke lyd sådan en motor laver. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share