Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

DA jeg gik ind til dagens elitetime med Chris tænkte jeg: Bare vi ikke skal køre en masse 9-10 tals intervaller i siddende tempo.....

Jeg tror Chris kan læse tanker - det var tydeligvis en af hans imporviserede timer . og det vi skulle? Siddende 9-10 tals intervaller - begyndende med 90 sek - og så blev de langsomt kortet af... Vi sluttede med den afdeling efter 35 min med et på 20 sek... resten var noget stående i løbetempo og noget siddende enkelttakt...

Jeg kom igennem - de 2-3 første intervaller gjorde sgu ONDT - resten var bare tæske hårdt... Candygirl kæmpede heroisk på cyklen ved siden af - super selskab som altid - også til lidt chit chat bagefter timen...

Ja, det var skisme hårdt - men godt at være tilbage på cyklen :w00t: ...og i sofaen bagefter :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hehe :w00t: der kunne du have ret i noget, da jeg overtog lille Miss Micra, havde hun allerede "krogen" monteret.............men jeg har skånet hende.....

Nå, bortset fra det kunne det være nice, lige at kigge ind på en Chris time, på et tidspunkt.... hen i efteråret............ ser ud til han var i sit gode hjørne i dag

Du er - som altid - velkommen i CPH... Sidst jeg kørte med en trailer - vist 3 gang i mit liv - var det i en guldfarvet Micra....

Ja, det var skisme hårdt - men godt at være tilbage på cyklen :w00t: ...og i sofaen bagefter :tongue:

Fra bøgeskoven ved Skanderborg til Nygårdsvej - lidt af en kontrast... Men du gav den sgu GAAAAAAAAS

Hej Arne

Så fandt jeg dig igen ;)

Flot at se at det körer så smukt derud af.

Selv er jeg först lige ved at komme i omdrejninger efter sommerferien.

Af ren faglig nysgerrighed, hvad slags coach bruger du. Uddannelsesbaggrund?

Og hvad föler du det giver dig?

Hej Mads - var jeg så svær at finde? :tongue:

Jeg skal nok skrive mere om det coach noget - har min anden samtale med hende tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

DA jeg gik ind til dagens elitetime med Chris tænkte jeg: Bare vi ikke skal køre en masse 9-10 tals intervaller i siddende tempo.....

Jeg tror Chris kan læse tanker - det var tydeligvis en af hans imporviserede timer . og det vi skulle? Siddende 9-10 tals intervaller - begyndende med 90 sek - og så blev de langsomt kortet af... Vi sluttede med den afdeling efter 35 min med et på 20 sek... resten var noget stående i løbetempo og noget siddende enkelttakt...

He, he, Chris kan altså IKKE læse tanker, for jeg håbede inderligt på noget bedre musik end det, han ellers leverer lige for tiden, men nej. Lige for tiden er selv Michael Hammers musik bedre :blink:

Link to comment
Share on other sites

He, he, Chris kan altså IKKE læse tanker, for jeg håbede inderligt på noget bedre musik end det, han ellers leverer lige for tiden, men nej. Lige for tiden er selv Michael Hammers musik bedre :blink:

Jamen det er jo beviset - for han kunne ikke drømme om at give en hvad man vil ha... Den der "skoske" musik han spiller for tiden... :blink: Kasper og jeg har talt om at komme i kilt...

Link to comment
Share on other sites

Jamen det er jo beviset - for han kunne ikke drømme om at give en hvad man vil ha... Den der "skoske" musik han spiller for tiden... :blink: Kasper og jeg har talt om at komme i kilt...

Ja, det er godt nok stygt. En blanding af The Corrs Techno Remix og Braveheart Soundtrack ... :dry:

Godt at vide, man er ikke er den eneste, der har det svært med musikken.

PS: Ser frem til en happpening med kilt ... :w00t:

H.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - og lidt om min coaching proces

1 del: Spinning øvet ved Lasse Traff

Klassiske Lasse time i siddende mellem og stående enkelt - hvor vi holdt os på 7 og 8. Ok time i godt selskab med Henriette

Jeg havde det fint under hele timen - ingen problemer med de ellers brugte ben.

post-125-1187116938_thumb.jpg

2 del: PUMP ved Henriette

Squat gik helt glimerende - resten var en YNK - selv om jeg gik ned i vægt. Min overkrop ville INGENTING

Henriette aka Rockblomsten (kender du ikke den i øvrigt forfærdelige gamle børneudsendelse "Bubbers badekar" - så ved du ikke hvad jeg merner her..)

Gjorde det ellers glimerende - der var drøn på. Ok Biceps gik ok - der var en næsten magisk stemning i det fyldte lokale under det pas...

Om mit coachingforløb

De seneste åre har jeg brugt på en lang - men super god - terapi proces - hos 2 psykologer. Jeg har fået ryttet godt ud i gammelt stof, har nu en god og dyb forståelse af mig selv og er vokset meget i modenhed - få nu at udtrykke det kort.

Nu gælder det om at komme videre. Jeg har ikke kunnet finde vejen den seneste tid. Min situation er måske lidt alternativ. Jeg er snart 45 - men har aldrig haft et fast job - men løse ansættelser, kontrakter på tid og lidt selvstændig virksomhed. Skønt jeg i dag er meget mere stabil - så har jeg ikke nogen rolig og stabil psyke. Hvis jeg laver ting jeg holder af - så kan jeg udrette meget - rigtigt meget. Jeg er iderig, krativ og kan flytte mennesker og processer.

At få et "almindeligt men kvalificeret job" har nogle vanskeligheder. Jeg er halv gammel, jeg er stadig overvægtig - og min lange ledighed skaber en forståelig skepsis. Jeg kunne vælge at "sænke overliggeren" - få et ydmygt arbejde så jeg kunne komme væk fra understøttelsen - og dette kan også sagtens blive en del af startegien - i form at noget deltid eller job på en eller aden ordning på nedsat tid.

Jeg har kæmpet med nogle modsatrettede ting i mig:

1. Jeg mener at jeg kan nogle ting brdre end de fleste - at jeg har noget at udrettet og har meget at give

2. Jeg har været nervøs for at tage et krævende job (ja enda et mindre krævende) - fordi jeg nemt går i stykker når jeg bliver presset af procedure, rutine og konflikter.

3. Jeg bliver, som jeg også skal, presset af A-kasse og jobcenter. Men også af venner og andre der velment mener "at jeg bare skal igang med et eller andet... Jeg synes da heller ikke selv at det bare er ok at blive ved med at leve af understøttelse - og på et tidspunkt ryger jeg ud af dagpengesystemet - så jeg har været noget presset af angst fo hvordan jeg skulle sikre min almindelige overlevelse...

En god veninde har i foråret været i praatik hos et nystiftet forma - det er 2 kvinder der arbejde med "fillosofisk samtalekunst". Jeg citere fra deres hjemmeside:

Oroboros – filosofisk samtalekunst er et vidensbaseret konsulentfirma, der arbejder med eksistens og samtale. Med forankring i filosofien og kultursociologien har vi udviklet et koncept for samtalekunst, hvor relationen til den anden står centralt. Ideen er at få et menneske til at vende sig mod sig selv, mod sin eksistens og tage sin frihed på sig. Det handler om at finde ud af hvordan ens liv kan leves i overensstemmelse med ens inderste ønsker og visioner.

Filsofisk samtalekunst adskiller sig fra megen anden coaching (den moderne betegnelse for samtalepraksis) og konsulentydelser ved eksplicit og som metode at sætte netop menneskeligheden i relationen til den anden i centrum. Vi opfatter således ikke samtalen som en interviewsituation. Snarere handler samtalekunst for os netop om at skabe nærvær og tilstedeværelse – og selv at være nærværende som menneske.

Det tiltaler mig meget. Den type coaching som danske P. Malling og f.eks Robbins står får kan jeg slet ikke med. Her taler man om at alt er et spørgsmål om instilling og "Change in a heartbeat" - samt arbejder med "steps"... Det tror jeg ikke på...

Men behovet for noget andet end psykologen har jeg haft. Jeg kontaktede derfor Dorte fra det firma - og det har jeg ikke fortrudt. Vi arbejder sammen på flere planer. Dels arbjeder vi med hvad jeg tror på, hvad jeg er i tvivl om og hvike værdier jeg grundlæggende gerne vil bygge mit liv på. Jeg kan og vil ikke gå i detaljer her..

Det jeg gerne vil fortælle er nogle af de centrale forløbelige konklusioner.

Jeg skal arbejde med at hjælpe mennesker, som coach eller terapeut. Jeg kan og vil ikke spille mere tid på ting jegf ikke kan stå inden for med hud og hår. Jeg kan ikke splitte mit liv i økonomigivende arbejdsliv og "et andet liv". Som jeg er indrettet skal jeg arbejde med det jeg brænder for. Jeg tror på mennesker og relationer - på kærligheden i dens specifikke og brede form - det skal jeg arbejde ud fra. Det er ikke en luksusholdninhg det er den eneste måde jeg kan leve på - og jeg kan det så godt at jeg også skal det...

Jeg behøver 2 ting: Økonomisk basis og en efteruddannelse inden for feltet. Jeg har en praktikkens udannelse fra mange af de ting jeg har lavet - men ikke en autorisation eller en certificering. Det kommer til at tage 2-3 år at etablere - men jeg kan begynde i det små. Med evt. friviligt arbejde og med aktivitet inden for f.eks overvægtsbehandling og hjælp til specialestuderende og PhD studerende der er køært fast. Jeg skal også NU igang med at se på diverse ordninger og muligheder for at få noget almideliget men alligevel meningsfuldt på et timetal der giver mig nok penge og samtidig rum og tid til efterudannelse... Vi arbejder meget konkret på dette punkt. Tiden til ikke udførte plan,er og stadig nye ideer jeg ikke gennemfører er OVRE.

Jeg skriver merre når jeg er blevet klogere og mere konkret...

Link to comment
Share on other sites

Føler mig kørt over at en damptrommel i dag... Nok en kombination af gårsdagens ret intensive intelektuelle arbejde (se ovenstående), dårlig søvn - og vist en forkølelse i anmarch... Tager det roligt i dag. Skal have massage - glæder mig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tjut Tjuuuuuutttt :smilerock:

Du rykker bare for vildt i øjeblikket :4thumbup: du rykkede jo også mens jeg var på Skanderborg, men der var heldigvis andre der lige sprang til med lidt tøffe tøf :tongue:

Fed betragtning omkring dit liv og coachingforløb :smile: Det er ikke nemt, men hårdt, sejt, tungt psykisk arbejde, men gevinsten er tilgengæld bare så også derefter hvis man hænger i og det er jeg SLET IKKE i tvivl om at du gør :superman:

Jeg var selv igennem næsten et års psykoterapi sidste år og det er UBESKRIVELIGT hvad det har gjort for mit liv :w00t: Overvejer pt at gå igang igen efter et par måneders fordøjelse, for det giver så megen klarhed :heartpump:

Knus

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Føler mig kørt over at en damptrommel i dag... Nok en kombination af gårsdagens ret intensive intelektuelle arbejde (se ovenstående), dårlig søvn - og vist en forkølelse i anmarch... Tager det roligt i dag. Skal have massage - glæder mig :bigsmile:

Min gode Arne.... Godt at høre at vi sammen skal holde en solidarisk hviledag idag. :4thumbup: Igen er det lækkert, at se (som alle andre også siger), at toget kører...Når jeg ser dig den 5. eller 6 september....kan jeg så overhovedet se dig. :blink: For goddammit du har tabt dig. Det kan man jo se på det billede fra Z's have. :devil: Mht forkølese...skynd dig.RØD SOLHAT. Lars ville jo ikke høre, så hans sygdom varede jo flere måneder. :nonono::smile:

Så fik jeg btw endelig tid til at nærlæse dit indlæg fra igår. Du ved jo hvad du vil mand, og du vil en brandgod coach til at hjælpe andre. Vi tror alle på dig.

Bedste tanker fra Smilets by og en Doms hærget lille jyde.

Link to comment
Share on other sites

Tjut Tjuuuuuutttt :smilerock:

Du rykker bare for vildt i øjeblikket :4thumbup: du rykkede jo også mens jeg var på Skanderborg, men der var heldigvis andre der lige sprang til med lidt tøffe tøf :tongue:

Fed betragtning omkring dit liv og coachingforløb :smile: Det er ikke nemt, men hårdt, sejt, tungt psykisk arbejde, men gevinsten er tilgengæld bare så også derefter hvis man hænger i og det er jeg SLET IKKE i tvivl om at du gør :superman:

Jeg var selv igennem næsten et års psykoterapi sidste år og det er UBESKRIVELIGT hvad det har gjort for mit liv :w00t: Overvejer pt at gå igang igen efter et par måneders fordøjelse, for det giver så megen klarhed :heartpump:

Knus

M :elvis:

Ja det er det bedste man næste kan bruge penge på. Heg er glad for altid at have dig i mit ringhjørne!

Min gode Arne.... Godt at høre at vi sammen skal holde en solidarisk hviledag idag. :4thumbup: Igen er det lækkert, at se (som alle andre også siger), at toget kører...Når jeg ser dig den 5. eller 6 september....kan jeg så overhovedet se dig. :blink: For goddammit du har tabt dig. Det kan man jo se på det billede fra Z's have. :devil: Mht forkølese...skynd dig.RØD SOLHAT. Lars ville jo ikke høre, så hans sygdom varede jo flere måneder. :nonono::smile:

Så fik jeg btw endelig tid til at nærlæse dit indlæg fra igår. Du ved jo hvad du vil mand, og du vil en brandgod coach til at hjælpe andre. Vi tror alle på dig.

Bedste tanker fra Smilets by og en Doms hærget lille jyde.

Rød solhat... hmmm :tongue:

Og tak for at du tror på mig! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag begyndte med en fin morgens pinningtime ved Tanja. Jeg kørte ikke igennem - men holdt mig neden for et loft på vel ca 83-84% (kørte uden elektronik)

I går sluttede i eurofori over min afklaringsproces. Det er der ikke ændret på - men i dag rammes jeg af andre tanker omkring min livssituation og drog hjem fra træning i sort humør... Håber det letter!

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag begyndte med en fin morgens pinningtime ved Tanja. Jeg kørte ikke igennem - men holdt mig neden for et loft på vel ca 83-84% (kørte uden elektronik)

I går sluttede i eurofori over min afklaringsproces. Det er der ikke ændret på - men i dag rammes jeg af andre tanker omkring min livssituation og drog hjem fra træning i sort humør... Håber det letter!

Øv Arne - håber jeg også det gør ligesom mit eget

Utroligt som ens tanker kan ændres fra dag til dag

Står den på Tanja spin igen i eftermiddag/aften?!

Link to comment
Share on other sites

Nå, der kom kontrol på humøret i løbet af dagen... Ikke mindst efter en heftig men kærlig skideballe fra en god veninde....Det havde jeg vist mere brug for end ynk!

17.20 sad jeg atter på "min" cykel på Royal. Selskabet var godt . Jimmy Olsen til venstre, Kasper til højre - Candygirl lidt længere hende på 1 række og Tanja på podiet.

Menuen var 2 x spinning øvet. Begge timer blev kørt fornuftigt - med nogle enkelt indslag af heftig intensitet... På 2 time skulle vi køre 2 x 8 min tungt - de sidste 6 min stående med stigende belastning... Jeg ved ikke hvem der trak hvem med... men jeg forstillede mig at jeg kørte race op ad det sidste stykke på et bjerg mod Jimmy og Kasper. I den virkelige verden ville jeg tabe dem af syne på de første 200 meter - men det er jo det herlige ved spinning - man kan forstille sig at man kan - og de kan så også blive hevet med... Der blev i hvertfald kørt igennem i de minutter....

Dejlig aften på Royal der blev afsluttet med :blahblah: til efter 21.15...

post-125-1187294466_thumb.jpg

post-125-1187294496_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i Fields - og en dejlig henvendelse

Jeg ville træne med ordentligt udstyr i dag - så defor hoppede jeg på Metroen og tog ud til Fields og deres fristende udstyr fra Hammerstrenght - 20 kgs stænger med ok rulering og ordentlige skiver - omend 12 kantede i stedet for runde...

Men inde jeg fortæller om det vil jeg begynde med afslutningen...

På vej ud mødte jeg Anders fra NUEX. NUEX var det firma hvor jeg "stak af" fra en opgave, som jeg skrev om for lidt tid siden...

Anders ville 2 ting. Dels sige at hverken ham eller partner Henrik W længere er sure - det var de - forståeligt - men nu havde de det sådan at jeg havde haft det skidt - og shit happens... Det andet han ville var, at tilbyde mig en anden - mindre - opgave... "Også fordi vi gerne vil hjælpe dig Arne"...

Det bekræfter nogle ting - at der fandme er gode mennesker i denne verden - også blandt folk der er gode til at tjene penge, og at jeg havde ret i at de er værd at arbejde sammen med... Jeg er gået i tænkeboks - men øj hvor er jeg glad for den henvendelse :bigsmile:

Træningen:

Squat:

Påvarmning med stang - og 1 sæt af 8 med 40 kg

1 x 4 x 60 kg

3 x 6 x 57,5 kg. På 57,5 kan jeg udføre løftet teknisk ok - kunne jeg ikke helt med 60. Jeg har meget mere dybde på end i "gamle" dage... Der skal nok hurtigt komme flere kg på...

Dødløft:

1 x 8 x 50 kg

3 x 5 x 70 kg - lavet som singler - læg stang og helt op og stå mellem hvert løft

Så skulle der leges lidt maskiner...

Først en siddende skulderpresting - hvor der skuppes opad i en 45 graders vinkel væk fra kroppen... Den var jeg ikke pjattet med... Lavede dog 2 sæt af 6

Så en anden "dims". Her står man og læder sig frem - stemmer fra med fødderne og skupper håndtagene frem/op - den var bedre.... meeeen... Lavede 2 x 6

Dips maskine

Den er faktisk rigtigt god - for en som mig der er for tung til "the real deal". Godt lavet maskine. Kørte 4 super tunge sæt af 5 rep

Db incline press:

1 x 8 x 14 kg (side)

3 X 6 X 18 kg Gode håndvægte op til 42 kg - i 1 kgs spring det meste af vejen.

Front raises

3 sæt af 6 med 7 kg i hver hånd

Db hammer curls

4 x 6 x 16 kg

FINE

Spinning i aften - 90 min elite med Kim Greisen - glæder mig!

Link to comment
Share on other sites

90 min spinning elite ved Kim Greisen

Tidspunktet er ikke til de lange beretninger... Timen var velbesøgt - egentligt imponerende for en 90 min lang elitetime der først slutter lige efter 19 på en fredag aften...

Jeg var ikke ligefrem fuldt restitueret... kan man ikke være efter 3 timers spin dagen før og squat/dødløft med mere om morgenen. Som det kan ses på pulskurven havde jeg store udsving... Når Kim sagde "restituering på 7-7½, så kørte jeg efter 6... Jeg kom nok heller ikkke helt derop i intensitet som der blev lagt op til i pulstoppene... Jeg kørte efter min egen dagsorden. Alligevel var jeg en ren zombie de sidste 20 min... Udmattete er et andet ord...

Jeg fik afbrændt en masse Kcal og fik da fin træning ud af det...

Kims time har virkeloig fortjent at få en chance i restitueret tilstand. Resten af aftenen HYGGE! Ingen træning i morgen - men mere HYGGE!

post-125-1187389989_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

62 min god hård træning søndag morgen

Lidt sent hjem - med en del Barolo og anden god drue indenboards.. Vågnede lige i tide til at nå Chrises elite morgentime.

Jeg nåede slet ikke at tænke over hvilken slags time jeg havde lyst til.. Må sige at den passede mig perfekt. En opvarmning hvor vi over 10 min byggede op til omkring 81%. Resten af time var jævnt arbejde oimkring 8,5 (86%+-3%) Det meste var tungt arbejde - siddende og stående - med langt mellem positionsskiftene. Der infik også et par perioder med siddende tempo - dog stadig berhersket og ret tungt. 2 korte recoveryperioder og 1 angreb på 3 min... Afslutnigen var så 4 min ved begrænset intensitet. Super træning...

Musikken var sådan ok - men den passage med musik ala "Riverdance".... Chris for f...

gallery_125_25_3723.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share