Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Hygge i loggen :bigsmile:

Lad mig begynde denne aftens beretning med at fortælle at der findes meget ærlige og rare mennesker man ikke kender!

Da jeg kom hjem fra træning, ja så manglede min mobil :wub: . Dem der kender mig bare lidt vil forstå omfanget af den katastrofe :devil: ... Hvad gør man så? Jo man finder sin reserve telefon (jojo han en mere med eget SIM :blush: - til denne type situation) og så ringer man til sit eget nummer... Jeg fik fat i en rar ung fyr - på vej ud og drikke nogle øl... 45 min senere mødte jeg ham i Nørrebroparken - Ikke om han ville have noget: "Glæd dig over nogen har fundet din telefon - så er jeg også glad" - herlig gut! Det viste sig at han havde ringet til nogle af drengenavnene i min adresse bog - overbevist om at jeg måtte være en pige - fordi 7/8 af nummerene er til pigenavne... hmm

Den første person jeg talte med sad 500 meter ude på Øresund i en Kajak - også en seriøs mand med hensyn til at være "online"!

Nå men trænet blev der... Jeg mødtes med træningsmakker Henriette I Fitdk Frederiksberg til 1 time med Keld. Ingen af os var på toppen, hverken mentalt eller fysisk... Men træning gjorde igen sin virkning :bigsmile: Timen var overstået på få minutter - mentalt og humøret fint bagefter!

Det skal med at jeg hele timen holdt mig under smertegrænsen - som i aften nok lå omkring 83-84% - jeg var kun lige oppe og snuse... Tænk at det skulle lykkedes for mig!

I morgen eer Tanja tilbage i CPH og køre sin morgentime - og det er jo super! Selv om det også betyder at jeg skal af med mit hyggelige "feriebarn"... :unhappy::laugh:

post-125-1185219100_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmmmffff!!!!! :nonono: Fornærmet er jeg! Hvis du havde været i nærheden havde du inden længe kunne høre denne lyd ZZZzzzzzz ZZZzzzzzz :tongue:

M :elvis:

Sikke en reaktion på en helt neutral konstatering og et kompliment.

Jeg er målløs...

Men sov godt, sweetie

Ja, jeg spammer lidt, Arne :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det skal med at jeg hele timen holdt mig under smertegrænsen - som i aften nok lå omkring 83-84% - jeg var kun lige oppe og snuse... Tænk at det skulle lykkedes for mig!

post-125-1185219100_thumb.jpg

JA ja det er bemærket :wink:

Og tillykke med dit nye vægttab Super fedt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

JA ja det er bemærket :wink:

Og tillykke med dit nye vægttab Super fedt :4thumbup:

Nu rykker toget :4thumbup:

Spændt på om jeg kan kende dig på fredag, piberensermand :tongue:

Tak tak - lige nu er det inden for hvad der kan skyldes væske fluktationere - får se om det er en tendens :bigsmile:

Her til morgen stod den på en gang Tanja spin på Royal. Jeg kan ikke påstå at mine ben fløj... Efter et angreb sagde T: "To mennesker herinde resignerede det sidste minut" - hvorefter min ene pote røg i vejret... Jeg fik taget revance i sidste serie - her kørte vi 3 min MEGA tung siddende og så 2 stående angreb på 30 sek stykket - med 30 nede imellem... Jeg kørte timen med 77% i snit - så det var relativt roligt..

Tanja var verbalt i fin form i dag - omend der gik en smule "Lasse Traff" i den (skrue ned for musikken og være fillosofisk :cool: ),,, Hun har fundet en ny måde at rose holdet på: "Neeeeeeej hvor er det godt" - nogen lunde som man siger til en hund der lige har givet pote for første gang :w00t: (har sagt det til hende hehe)

Makkeren på cyklen ved siden af var denne dag Henriette - surprise surprise... Det er det også når vi sidder på samme cykler igen 16.15... Om jeg så køre Ts ordinære time bagefter - eller fuldføre planen med at tage med Henriette ind på Adelgade og køre PUMP - det er jeg i tvivl om. De mange former for styrketræning jeg har lavet de seneste dag sidder godt i overkroppen... så måske pump udskydes til i morgen. Stay tuned :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender godt den spændende fortsættelse.... men skal du ikke også dele den, med de andre spændte læsere :firebounce::firebounce:

Den spændende fortsættelse er sagt kort:

Jeg kørte 2 times spinning. Første time var en sær time i andledning af Touren.. Tanja havde lavet en time på basis af etappen i går... Fed time over 5 "stigninger" hvoj jeg med Henriette på den ene side og Kasper på den anden side kørte helt igennem....

På anden time var Henriette afløst af Candygirl. Jeg holdt mig i, eller lige over min comfort zone de første 20-25 min - så gik jeg ind i kampen i gen!

Derefter ud og spise med Tanja

En mere alvorlig ting

De sidste mange dage har jeg følt min meget flad og søvnen er gået helt i udu. Jeg må også konstatere at forskellige ting i livet er delvist ude af kontrol. En super spændende opgave jeg har påtaget mig - med massere af indbygget fremtid rykker ikke... Jeg ser og taler ikke med en række mennesker... Jeg har kastet mig helt vildt over træningen... symptomer jeg kende godt.. Men da der samtidigt er sket nogle meget dejlige ting - f.eks at jeg har lært min "træningsmakker" Henritte at kende (entydigt positivt og har betydet at jeg trods alt har grinret en del...) og har har Spinner som plejebarn, så har jeg undladt at se situationen klart... Her til aften måtte jeg "gå til bekendelse" og sige det højt. Depressionen har lavet en bagholdsangreb på mig igen - og de må jeg tage alvorligt og tage udgangspunkt i!

Jeg sidder i suppadasen - energiforladt og tung og nu også tris og sort i hovedet , samt hvad der nu ellers følger med... Heldigvis er spiseforstyrelse IKKE en del af det denne gang!

Træning er jpo en super behandling - men den sidste tid har det taget en smule overhånd - skal finde en godt leje...

Jeg skriver mere når jeg har tænkt... Måske er det ikke så underligt med alle de forandringer jeg har været igennem - når jeg nu er disponeret...

Link to comment
Share on other sites

Kære Arne :heartpump:

Som du selv skriver så er du jo disponeret og jeg synes at det er flot at du er kommet så langt at du er istand til at genkende symptomerne :smile: Med operationen, din arbejdssituation, den danske "sommer" og irritationen over manglende vægttab, så kan jeg sagtens forstå at depressionen kommer og puster dig i nakken :unhappy: Men nu hvor du har set den komme, så kig den i øjnene og få den kæmpet tilbage på plads igen :superman:

Du er SÅ sej og gør sådan et godt stykke arbejde! :4winkkiss:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Kære Arne :heartpump:

Som du selv skriver så er du jo disponeret og jeg synes at det er flot at du er kommet så langt at du er istand til at genkende symptomerne :smile: Med operationen, din arbejdssituation, den danske "sommer" og irritationen over manglende vægttab, så kan jeg sagtens forstå at depressionen kommer og puster dig i nakken :unhappy: Men nu hvor du har set den komme, så kig den i øjnene og få den kæmpet tilbage på plads igen :superman:

Du er SÅ sej og gør sådan et godt stykke arbejde! :4winkkiss:

M :elvis:

TAK :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
En mere alvorlig ting

De sidste mange dage har jeg følt min meget flad og søvnen er gået helt i udu. Jeg må også konstatere at forskellige ting i livet er delvist ude af kontrol. En super spændende opgave jeg har påtaget mig - med massere af indbygget fremtid rykker ikke... Jeg ser og taler ikke med en række mennesker... Jeg har kastet mig helt vildt over træningen... symptomer jeg kende godt.. Men da der samtidigt er sket nogle meget dejlige ting - f.eks at jeg har lært min "træningsmakker" Henritte at kende (entydigt positivt og har betydet at jeg trods alt har grinret en del...) og har har Spinner som plejebarn, så har jeg undladt at se situationen klart... Her til aften måtte jeg "gå til bekendelse" og sige det højt. Depressionen har lavet en bagholdsangreb på mig igen - og de må jeg tage alvorligt og tage udgangspunkt i!

Jeg sidder i suppadasen - energiforladt og tung og nu også tris og sort i hovedet , samt hvad der nu ellers følger med... Heldigvis er spiseforstyrelse IKKE en del af det denne gang!

Træning er jpo en super behandling - men den sidste tid har det taget en smule overhånd - skal finde en godt leje...

Jeg skriver mere når jeg har tænkt... Måske er det ikke så underligt med alle de forandringer jeg har været igennem - når jeg nu er disponeret...

Hej

Selvom jeg slet ikke kender dig udover det kendskab jeg har fået her på loggen, så håber jeg dig alt det bedste. Du har en evne til at skrive så positivt og sende energi ud igennem loggen, og derfor synes det ekstra urimeligt at du ikke har det godt. Du bidrager i hvert fald til at andre smiler en ekstra gang. :smile:

Håber alt det bedste..

Link to comment
Share on other sites

En mere alvorlig ting

De sidste mange dage har jeg følt min meget flad og søvnen er gået helt i udu. Jeg må også konstatere at forskellige ting i livet er delvist ude af kontrol. En super spændende opgave jeg har påtaget mig - med massere af indbygget fremtid rykker ikke... Jeg ser og taler ikke med en række mennesker... Jeg har kastet mig helt vildt over træningen... symptomer jeg kende godt.. Men da der samtidigt er sket nogle meget dejlige ting - f.eks at jeg har lært min "træningsmakker" Henritte at kende (entydigt positivt og har betydet at jeg trods alt har grinret en del...) og har har Spinner som plejebarn, så har jeg undladt at se situationen klart... Her til aften måtte jeg "gå til bekendelse" og sige det højt. Depressionen har lavet en bagholdsangreb på mig igen - og de må jeg tage alvorligt og tage udgangspunkt i!

Jeg sidder i suppadasen - energiforladt og tung og nu også tris og sort i hovedet , samt hvad der nu ellers følger med... Heldigvis er spiseforstyrelse IKKE en del af det denne gang!

Træning er jpo en super behandling - men den sidste tid har det taget en smule overhånd - skal finde en godt leje...

Jeg skriver mere når jeg har tænkt... Måske er det ikke så underligt med alle de forandringer jeg har været igennem - når jeg nu er disponeret...

Stærkt af dig at du ser det nu, og ikke lader depressionen overmande dig helt.

Du kan overvinde den, du er jo en stæk og sej kriger :bruce:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var lidt mere alvorligt - ked af at læse, at det står sådan til, men imponerende at du ser det allerede nu.

Jeg håber du får kæmpet dig igennem det og hvis du har brug for noget, må du endelig sige til.

Knus og tanker C

Hej

Selvom jeg slet ikke kender dig udover det kendskab jeg har fået her på loggen, så håber jeg dig alt det bedste. Du har en evne til at skrive så positivt og sende energi ud igennem loggen, og derfor synes det ekstra urimeligt at du ikke har det godt. Du bidrager i hvert fald til at andre smiler en ekstra gang. :smile:

Håber alt det bedste..

Stærkt af dig at du ser det nu, og ikke lader depressionen overmande dig helt.

Du kan overvinde den, du er jo en stæk og sej kriger :bruce:

Mange mange tak for støtten - det luner. I dag er jeg ret punkteret mentalt. Jeg har skubbet det her foran mig - og punkterede så i går aftes. Fiknsovet for første nat i flere dage... Har sygemeldt mig og bliver hjemme 1-2 dage uden træning. Min krop trænger til lidt god hvile.

Link to comment
Share on other sites

Om fejl, usandheder og løgne - og deres store konsekvenser - i Michael rasmussens liv og i mit...

Så røg Michael Rasmussen ud af touren og sikkert ud af cykelsporten. Hvad skal man mene om det? At det er en tragedie i hans liv er der ingen tvivl om – men skal man have ondt af ham? Skal man fordømme ham – har man lov til være sur på ham – os der ikke kender ham personligt, men bare føler os skuffede og snydt?

Hvad med ham der er tæt på ham – og her tænker jeg ikke på de aller tætteste – men dem som han har relationer til – holdkammerater, organisation og sponsorer…

Umiddelbart er det jo let. Michael Rasmussen har løjet… han har åbenbart enten bare ikke ville underordne, sig og har ikke haft lyst til andre skulle blande sig i hvad han gjorde hvornår – det er den positiv tolkning – eller han har fortaget sig noget der ikke er helt rent i kanten… Vi ved det ikke – men han har fortalt halve sandheder og løjet – og håbet at der ville ske noget der fik problemet til at forsvinde… Michael har været drevet af sin ambition. Elite sportsfolk i individuelle sportsgrene er tit egensindige og meget målfokuserede – det er de til en hvis grad nød til at være… Det kan være meget svært når man ofre så meget ogh kæmper så hårdt, at se det vi andre ville kalde det større billede… Det er nemt at komme til at fortælle en lille hvid løgn – såre menneskeligt. Han er formentligt ikke noget slet menneske med ønske om at snyde eller skuffe – men han har tabt overblikket og været fokuseret på sig selv og sine behov – og ikke set på konsekvenserne for andre… Hvor hårdt skal han så dømmes for sine – yderst menneskelige men store fejltrin? Måske har han haft en plan for hvordan han kunne afklare det med holdet – men lige pludselig er det hele blevet for stort… Noget der kunne ha været klaret ved en intern samtale og en skideballe, vedrøre lige pludselig "hele verden"… konsekvenserne må blive derefter – det vedrøre pludselig noget der ligger uden for relationen til de nærmeste samarbejdspartnere…

Jeg tænker over det fordi jeg har lavet noget der ligner – om end det ikke er af interesse for hele verden… Jeg lovede nogle mennesker at løse en opgave som er vigtig for dem – og jeg inddrog en ven som kunne hjælpe mig – men også give en vis sikkerhed for at kompetencerne var til stede… Så kom min psykiske nedtur… Jeg fik ikke beskrevet opgaven – og kunne ikke inddrage min ven før det var sket… Tiden gik – de begyndte at spørge til det…"Vi tror på dig men er bekymrede.." Jeg fortalte en halv sandhed, som blev til en halv løg og så til en hel… Jeg viste de ikke ville tage lang tid at lave – og jeg gør det lige om lidt…

Tiden løb ud – jeg måtte erkende at jeg ikke lige kommer op af det her dynd – og de kan ikke vente… Jeg kunne fortsætte med at skjule mine spor – men valgte at skabe kontakt mellem dem og min ven – selvom det så blev tydeligt at jeg havde været et kæmpe kvaj…

Så også jeg blev fange af min egen historie – fodret af en ambition og et manglende overblik på mig selv og mit liv… Nogle mennesker er sure og skuffede – og der er inte jeg kan gøre ved det… Det er tungt at bære – selv om det er nogle få mennesker og ikke hele verden… gad vist hvordan det er at være Michael Rasmussen lige nu… Fanget af sin første lille løgn der voksede med tiden – blev til en tsunami helt uden for hans rækkevidde at stoppe: Jeg ved nu at jeg skulle ha fulgt mit instinkt og sagt nej til den opgave… men vi mennesker kvajer os – jeg og Michael er nu i en situation hvor vi må forstå at vi ikke gjorde det i dårlig mening – men at det ikke betyder at tillid kan genskabes igen hos dem der har mærket konsekvenserne af vores udsandheder – noget er ødelagt for evigt – vores udfordring er ikke selv at gå ned på det – og der er jeg jo så noget bedre stille end han er…

Link to comment
Share on other sites

men vi mennesker kvajer os

Det gør vi nemmerlig! Alle som én! Det er det der gør os stærkere, det der er med til at vi vil gøre det bedre næste gang og det der tvinger os til at lære! Det værste ville faktisk være, hvis vi ingen fejl begik - for hvordan kunne vi så forbedre os? Det er vigtigt at erkende sine fejl, uden at søbe rundt i dem - ja, du begik en fejl, men nu er det eneste du kan gøre, at stå ved det, rejse panden og sige - DET GØR JEG BEDRE NÆSTE GANG! og om det så bare bliver en milimeter bedre næste gang, ja så er du på vej!

Den dag vi stopper med at lære er den dag vi dør! :smile:

KæmpeKnus herfra :heartpump:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Det gør vi nemmerlig! Alle som én! Det er det der gør os stærkere, det der er med til at vi vil gøre det bedre næste gang og det der tvinger os til at lære! Det værste ville faktisk være, hvis vi ingen fejl begik - for hvordan kunne vi så forbedre os? Det er vigtigt at erkende sine fejl, uden at søbe rundt i dem - ja, du begik en fejl, men nu er det eneste du kan gøre, at stå ved det, rejse panden og sige - DET GØR JEG BEDRE NÆSTE GANG! og om det så bare bliver en milimeter bedre næste gang, ja så er du på vej!

Den dag vi stopper med at lære er den dag vi dør! :smile:

KæmpeKnus herfra :heartpump:

M :elvis:

Frk. Gylden - Kæmpe TAK for din fortsatte opmærksomhed og dejlige støtte :flowers:

Dagens træning:

1. del: 1 x spinning i Parken ved "Pigen med sølvskoene" - aka MOLs egen MetteHelena. Fin time i dejlig simpel opbygning. Jeg kørte det meste behersket med gik lidt amok i samlet 6 min vil jeg tro. Altid hyggeligt at begynde en dag med en god time og lidt :blahblah:

2. Del: Garagetræning hos Morten Z (samt cykeltur frem og tilbage til toppen af Søborg Bakke) Først en "konventionel" afdeling med benpres, incline Db pres, noget hammercurl, side og front raises og noget skulderpres. Så gik vi ovenpå of dræbte det sidste der var i armene med diverse øvelser med Powerbags... De Powerbags er et super redskab - og nej jeg er ikke købt og betalt til at sige det!

Den psykiske nedtur er under kontrol - takket være både professionel asistance og gode venner... kommer til at tage lidt tid at klatre op - men jeg kommer dertil :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Søde Arne - - - tænker på dig.

Vil helt klart give Golden ret, hvem har ikke kvajet sig og lært (og ikke mindst lovet sig selv, det er sidtste gang).....

Du indeholder så meget godt og som du selv skriver... du bød ind, hvor du måske skulle have sagt fra, hvilket jo igen

er tegn på din hjælpsomhed og dit gode væsen....

Dejligt at høre det er under kontrol.....

nu er der så kun en uge til mit næste besøg i Storbyen (håber vi ses, der er booket træningstime lørdag på Nygårdsvej :smile:) og med adgangsbillet til Post-DK (VIP, både enkeltstart og 6. etape) så det bliver en weekend i cyklingens tegn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share