Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

FUUUUUUUUUUUUUUUT! :superman:

Lige så stille :bigsmile:

Cool korrespondance mellem CNS og benmuskulaturen :laugh: ..kan nu godt forstå sidstnævnte brokker sig noget.

Lækkert at se, at toget kører :superman:

Go' træning

:laugh: Takker

Hov den havde jeg endda ikke engang set... :blush: Hmm to tosser så... Yes yes nu er der gang i futtoget... Det kører endda stærkere end DSB i varmen.

Kan være DSB skulle gå tilbage til damp - lige som mit tog køre på? :devil:

Dagens Garagetræning i Søborg

gallery_125_25_198773.jpg

Billedet viser jo det rene Powerbag paradis... MEN MEN - på trods af det fine vejr, og min og vores 3. mands - videnskabsjounalisten - store trang til at komme i haven, så insisterede facilitetsbestyren på at vi skulle i garagen og bruge jern... :cry:

Nå god træning blev det da til denne formiddag..

Jeg kom igennem:

Benpres - et ben af gangen

Goodmornings :wub:

Front raises

Sideraises

Incline DB press

Legextensions

Legcurl

Crunches

Hammer curls

Db skulderpres

I aften 2 x Tanjaspin - MY LEGS :blink:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

2. runde for de møre gamle ben :laugh:

17.00 sad jeg på "min cykel" på Royal (når ikke Kasper hugger den først):

gallery_125_25_27155.jpg

Tanja afløste Spock i dag. Basis timen syntes jeg var lidt ujævn - ikke Tanjas bedste - men bestemt brugbar :cool:

Øvettimen bagefter var meget bedre. Jeg kan ikke huske første serie i detaljer - noget mellemtakt med stadig længere stående perioder - op til 75 sek - tror jeg...

Derefter:

2 min siddende tempo - skala 6

2 min siddende enkelttakt - skala 6-7

6 min stående enkelttakt - med ekstra modstand og tempo hvert 2. minut - sluttende tæt på skala 9

2 min sidende tempo/recovery ned til skala 6

2 min siddende enkelttakt

6 min stående enkelttakt efter 8 - med indlagte siddende angreb på 20 sek efter ca 2.40 og de sidste 20 sek..

Kort aktiv pause

4 min siddende dobbelttaktagtigt

4 min stående - max tungt

Jeg havde ømme quads inden timerne - men mærkede kun til det når jeg kom op i nærheden af 90% med tung belastning - der er vist sket en god udvikling i min workcapasity. Det skal dog ,med at jeg kørte efter princippet - giv den gas i de hårde intervaller - og tag det ellers roligt. Så jeg havde nogle gode peaks på 88-93% - men gennemsnit for timerne blev 75, henholdsvis 79% af maks.

Link to comment
Share on other sites

I dag bliver min motion stor set begrænset til de 12 km transportcykling ud til Hvidovre Hospital som jeg begyndte dagen med.... Da jeg var færdig var cykling udelukket som transportmidel hjem. Jeg skulle bl.a have mine øjne undersøgt for diabetes forandringer. Dem var der ingen af - heldigvis. For at kunne lave undersøgelsen, der laves ved at øjets indre fotograferes, skal man dryppes med noget der får pupillerne til at stå vit åbne - uanset lysmængden... Var det så sjovt at komme ud i solen bagefter? NEJ! :cry: På en eller ande måde kom jeg til nærmeste S-togs station - og har gemt mig i mørket til nu...

Jeg fik også kontroleret mine fødder. Jeg har tidligere haft det der hedder diabetisk nervebetændelse. Diabetisk nervebetændelse er forårsaget af en delvis ødelæggelse af små nervetråde. Dette fordi nerverne ikke kan tåle det forhøjede blodsukker. Det forhøjede blodsukker forårsager en aflejring af en giftig substans i nerverne, der lige så stille ødelægges. Det betyder at jeg har nedsat følesans i mine tæer. Det er sket i en periode hvor jeg kke har været velreguleret. Nu skal der så holdes øje med at det ikke forværes (sker kun hvis jeg får en længere periode med højt blodsukker). Jeg selv og en fodterapeut skal holde øje med at der ikke opstår skader. Selv skal jeg kontrolere mine føder for sår dagligt - jeg risikere ikke at mærke en skade - og så kan det jo blive slemt. Men nu og her er der ingen panik :smile:

Mit blodsukker (fastende) måæte de til 4,4 = meget flot - men det viste jeg at det ville være - der er nemlig 100% styr på det :superman:

Ok - jeg får muligvis lidt motion senere... skal se at få hentet 17 kg sand til min powerbag... Hvordan mon jeg skal cykle med det...

Link to comment
Share on other sites

Toget har da flyttet sige :4jumpy: Du er under 40 på BMI :cheer::cheer:

Tillykke :1356:

Tak skal du ha :smile:

Glemte en ting før. Fik også den sandsynlige forklaring på mit fodproblem i dag. Det fejlstillede led skyldes nok også den diabetiske nervesygdom - det er en almindelig bivirkning - desvære bare ret kraftig hos mig... Som MZ lige skrev på MSN - jeg bliver nok aldrig en god løber... Men nu har jeg også altid hadet at løbe...

Link to comment
Share on other sites

POWERBAGS in the garden!

gallery_125_25_94071.jpg

Nej det er IKKE en samling tilfældigt anbragte blå pakker. det er Powerbags nøje udlagt som en bane - som MZ havde udlagt grumt udfordrende. Bold og "svømmepyt" indgik dog ikke... Legetårnet blev brugt til Chins af de 2 andre - og som støtte ved lunges for mig...

Øvelserne:

Fransk pres

Gigant cirkler

Pullover

Fuld løft

Bent over rowing - kun mig - de andre lavede Chins

Lunges - MZ lavede den således, "videnskabsjounalisten" lavede Squat - og jeg lavede Lunges uden powerbag

High Pulls - som får mig mest lignede dødløft med en twist - sækken var lige tung nok...

Vi kørte 4 runder af 12 gentagelser - ok der var nok sæt hvor det ikke blev helt til 12 - det blev sgu tungt efterhånden. Men alle fightede så det var en fryd :bigsmile:

gallery_125_25_42541.jpg

Yours truly kæmper med lunges... Ja den er gal med fortænderne - bliver fixet den 22...

gallery_125_25_135455.jpg

"Videnskabsjounalisten" kæmper med squat...

gallery_125_25_90652.jpg

MZ igang med gigant cirkler...

Dejlig fredag i haven i Søborg :superman:

Link to comment
Share on other sites

En time og otteogtyve minutters Kim Greisen terror...

Tiltagende dårligt humør i løbet af eftermiddagen var lige ved at holde mig hjemme. Men netop sådan en dag er træning jo godt :bigsmile:

Så afsted til Royal med mig - og det kom jeg ikke til at fortryde. Der var pænt besøg på timen - som var en 90 min. elite - det med de 90 tager Kim seriøst - vi kørte 88 min effektivt.. Herligt

På musiksiden kom Kim ret langt rundt - per4onligt nød jeg sektionen med Ramstein.

Perogrammet:

5 min siddende tempo

4 min stående enkelt

3 min siddende tempo

2 min stående enkelt

1 min siddende enkelt - så langt skulle der køres roligt - jeg lå hr på omkring 78% og var kommet dertil i jævn progression

1 min stående tempo

2 min siddende enkelt

3 min stående tempo

4 siddende enkelt

5 min stående tempo.. Her endte jeg på 91% - Kim køre med ret høje kadancer - ikke under 70 rpm i enkelttakt

Aktiv pause

Den næste serie kan jeg ikke huske - men det var noget hvor vi vekslede mellem siddende rolig kørsel - stående rolig kørsel - og noget angrebsagtigt i længere og længere perioder - 21 min ialt... Det var træning hvor jeg toppede omkring 86-88 % i pulstoppende - desvære gik min pulsmåling her i udu - pga for løs en rem... Så jeg kan ikke bruge kurven til rekonstruktion...

Aktiv pause

Det hårde serie - Enkeltstarten.

Princip - der er start hvert 3. minut - vi køre siddende for fuld hammer i minium 2 min - vi bestemmer selv hvor meget pause vi vel have i det sidste minut til næste start - vi køre roligt stående i pauserne... Jeg køre 2.20, 2.20, 2.10. 2.13, 2,15 - og i den sidste køre vi alle fulde 3 min. Jeg topper på 92, 93, 93, 94, 93 og 97%

Aktiv pause

Sidste serie 10 min hvor vi køere nogle angreb både siddende og stående - med noget roligt imellem - det første er på 20 siddende og 20 stående - og det sidste 1 min - 1min - kan ikke huske detaljerne - jeg var TOTALT udbrændt på det tidspunkt...

Alt i alt super træning - pulsgennemsnit på omkring 83% for timen... Tak til Kim :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Henriette havde vikar time i formiddag ude i Fields - så måtte den loyale fabklub - mig - jo møde op...

Det er en fin cykeltur derud. (Der står noget om træning i bunden) Ind gennem det centrale København - forbi Gammel Strand - et af de skønneste steder i byen, ud forbi Christiansborg og den ganle Børs... Christianshavn elsker jeg - og jeg måtte lige en tur rundt og op og stå lidt på Volden...

Jeg krydsede lidt frem og til bage ude i Ørestaden... Der bygges meget - heldigvis er den akitektoniske kvalitet en del bedre - i det store hele - end katastrofen langs Kalvebod Brygge... Der er deciderede perler imellem - f.eks denne bygning:

gallery_125_25_58257.jpg

Det er Tietgen kollegiet. Princippet er at alle fællesrum vender ind mod gården - og værelserne vender ud af. Det er et interessant og meget levende hus at se på - og et sted, der trods en hvis størelse, er indbydende at flytte ind i.

Ikke så langt derfra finder man et af tidens mest omtalte ikke færdige bygerier:

gallery_125_25_87064.jpg

gallery_125_25_94524.jpg

Der er naturligvis tale om DR ufærdie koncertsal...(bilederne er taget med en Nokia N73 - med de store begrænsninger det giver for kvaliteten...)

Koncertsalen det bære "skylden" for DRs budget krise... Eller gør den.. Jeg går ikke ind for unødig frås og overskredne budgetter - hvenm gør det... Men jeg går ind for at man ind imellem skal bygge det spektakulære... Huse der er store oplevelser at se på og som giver muligheder for ekstraordinære oplevelser... Jeg troir Den koncertsal bliver et national klenodie - noget at være glad foor og stolt af. Et sted hvor stor kunst vil udfolde sig i nogle rammer der er ud over det sædvanlige... Nu bliver den virkelighed... Men hvis de vanskeligheder som byggeriet er stødt ind i - eller de rigtige økonomiske beregninger havde været kendt - var salen så blevet til noget? Næppe - men om føje år er vi glade for at den blev det... Som man i Australien er for sit Operahus (Ok så stort et hus bliver det her ikke - men..)

Krisen skyldes jo i høj grad at det passer regeringens partier og støtte parti helt fint at kanøfle DR. Det er idologisk vand på deres mølle - og de mener åbenbart at have noget at hævne... dette til skade for programkvaliteten og public services muligheder... jeg synes det er skammeligt og småligt...

Jeg ved godt at der er nogfle jyder der nu vil beskylde mig for københavneri... men ja - den sal er vigtigere end flere halvtomme meter motorvej I kan ræse rundt på i jeres Golfer og Kadetter :devil:

Et mere ydmygt byggeri er Solstriben der ligger i et bådn ned langs Metroen - mellem DR byen og Fields...:

gallery_125_25_2534.jpg

(o,3 Mpixel billede - de andre er taget med 3.2) Jeg har tilfældigt valgt et hus med en på MOL meget omtalt parabol antenne... (mr. spock)

Et afdæmpet rækkehus byggeri - med enkelte blokke af flere boliger ind imellem - men i fin kvalitet og et rart sted at opholde sig...

"Rejsens mål" var jo Field's... Det er et stort indkøbscenter - med alle de velkendte foretninger... Indvendigt på foretningsetagerne, ja der ser der ud som der gør i store centre... Kvaliteten er dog over det niveau man finder f.eks poå Fisketorvet - godt det samme -men det er ikke et sted jeg kan li at være ret længe... Det handler om m2 udnyttelse til salg - totalt blottet for de oplevelser der kan være ved at gå af en foretningsgade med en historie... her er ingen historie - og man er "intetsteds" - der er intet Amager eller København oiver dette sted... GRUSOMT... Øverste etagese - kaldet Fields Plesure er enstor fastfood biks... I say no more... Det er så også her man finder det lækre FitnessDk center... Men inden jeg kommer dertil - så lige et billede af indgangen til Fields...:

gallery_125_25_13356.jpg

Dette indgangsparti sender ingen positive signaler... Det man kan se er at man er på vej ind i en "moderne" beton og glas kollos. Man kan ikke se hvad husets funktion er... Dimensionerene er store - og ikke særligt menneskelige.. Horisonten på den anden side at trappetoppener ligegyldig - tænk hvis man havde brugt den indramning til noget spændende...Goldt, sterielt og uden identitet... Mennesket har aktid bygget huse der skulle producere kapital - sådan er det - men se på gamle industrihuse eller specialbutikker - her er identitet - og stolthed! Det savner et sted som Fields totalt...

Nå - men Fitnesscentret er faktisk helt ok - godt indrettet - bl.a med en dejlig - lige lovlig varm - indre solterasse med liggestole og massagestole... Jeg ser hver gang begærligt på det tilsyneladne ikke slidte Hammerstrengt udstyr - dejlige sager - bare ærgeligt at der er 12 km derud...

Salen hvor vi havde PUMP er super..

Jeg var atter i dag i sort humør... Men det gik over... Jeg havde en super time træningsmæssigt.. der røg ekstra vægt på i næsten alle sæt...

Squat: 2 kg på - nu bruger jeg 27 (inden I griner - vi squatter i mere end 5 minutter...)

Bryst: 2 kg på så jeg nu bruger 22

Ryg: 5 kg på - nu 25 - og da jeg blev træt var det lidt for meget - have ikke helt styr på hvor stangen endte i clean and press...men jeg fortsætter

Triceps: 2 kg på - jeg bruger nu 12 kg - er LATTERLIG svag her

Biceps: 2 kg på - også her nu 12 kg - og husk - det er 5 min!!

Vi fik lov til at høre både Metallica og AC/DC i dag - og det er jo herligt...

Hjemturen forgik via Dragør, Kystvejen og Amager Strandvej - der var pakket ved Strandparken skal jeg hilse og sige!!!

Link to comment
Share on other sites

Henriette havde vikar time i formiddag ude i Fields - så måtte den loyale fabklub - mig - jo møde op...

Squat: 2 kg på - nu bruger jeg 27 (inden I griner - vi squatter i mere end 5 minutter...)

Bryst: 2 kg på så jeg nu bruger 22

Ryg: 5 kg på - nu 25 - og da jeg blev træt var det lidt for meget - have ikke helt styr på hvor stangen endte i clean and press...men jeg fortsætter

Triceps: 2 kg på - jeg bruger nu 12 kg - er LATTERLIG svag her

Biceps: 2 kg på - også her nu 12 kg - og husk - det er 5 min!!

Hej Arne

Fin reportage fra nybyggeriet på Amager - den vælger jeg bare at ikke lige quote :smile:

Som trænet Pump'er kan jeg da godt lige kommentere på de vægte du kaster rundt med på Pump. Der er ikke mange, der bruger over 20 kg i squat, bryst og ryg :4thumbup:

Jeg dog så også, at der er mange, som ikke engang forsøger at øge vægten, men bare er tilfredse med at arbejde med en medium vægt hver gang :raisebrow: Det er så helt sikkert ikke dig :smile:

God weekend - Marianne

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Fin reportage fra nybyggeriet på Amager - den vælger jeg bare at ikke lige quote :smile:

Som trænet Pump'er kan jeg da godt lige kommentere på de vægte du kaster rundt med på Pump. Der er ikke mange, der bruger over 20 kg i squat, bryst og ryg :4thumbup:

Jeg dog så også, at der er mange, som ikke engang forsøger at øge vægten, men bare er tilfredse med at arbejde med en medium vægt hver gang :raisebrow: Det er så helt sikkert ikke dig :smile:

God weekend - Marianne

Dejligt indlæg - tak :laugh:

Ja jeg undres også over dem der åbenbart ikke vil være bedre... Er man ikke i krise 1.5-2 min inden i træningen af en muskelgruppe, så er der for lidt på :tongue:

Også god weekendee til dig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt at der er nogfle jyder der nu vil beskylde mig for københavneri... men ja - den sal er vigtigere end flere halvtomme meter motorvej I kan ræse rundt på i jeres Golfer og Kadetter

Hehe ............ altså Arne rigtig fornærmet nu :nonono: der køre oz Miss Micra ´er :laugh::laugh:

NÅ men bortset fra det, så ser det jo rigtig godt ud i din logg............

Fortsat god træning :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hehe ............ altså Arne rigtig fornærmet nu :nonono: der køre oz Miss Micra ´er :laugh::laugh:

NÅ men bortset fra det, så ser det jo rigtig godt ud i din logg............

Fortsat god træning :devil:

Well kære Majse - det er jo dig selv der føler dig truffet :cool:

Også fortsat god træning til dig! Der oppe for enden af den jyske trafik mafias private motorvej :laugh:

61 min elitetime med Chris...

Jeg kommer 45 minutter inden søndagens morgenelitetime med hr. Macdonald... Jeg bliver nummer 31 der reservere cykel - og får en ydmyg plads på 3. række... Og jeg skal stadig vente på at ventelisten bliver kørt ud -- før jeg ved om jeg kommer til at bruge den cykel... Jeg står nummer 10, og der bliver plads til 11 - det gik lige netop...

Vi begynder med at rulle stille og roligt i 4 minutter, så sættes der lidt belastning på, og over 6 minutter løftes pulsen til ca 80% - vi køre med omkring 90 rpm og er oppe at stå i 30 sek 3 gange på de 6 minutter.

Der skrues modstand på - vi køre små 8 minutter, stadig siddende med omkrinmg 90 rpm - men nu med et pulsmål der hedder 85% +- 2%.. Da vi kommer op og stå i enkelttakt får vi at vide at "den taktiske situation i løbet er ændret" - så vi skal køre i 12 min mere inden nedkørslen - ikke i 8... Vi står i 4, sidder i 4, står i 3 med let øget tempo og angripper stående det sidste minut... Så følger en nedkørsel - pulsen skal helst ikke under 80% i de minutter vi køre... Ind til nu har timen været super fed - Flow - flow - flow...

Det er blevet intervaltid - tid til at føle en smule smerte... 4 gang 90 sek siddende angreb - med 90 sek nedkørsel imellem hver... Princip: så meget modstand på at man kun lige kan holde tempoet oppe - og så fortsætter man hele vejen - herlig smerte... Jeg topper ud ved 94-95% sådan ca. hele vejen... 90 sek er til at klare.. vi har prøvet det der var værre før... men effektiv træning er det skam...

Efter endnu nogle minutters nedkørsel i højt btempo med lav belastning - vi får dog "lov til" at begrænse tempoet denne gang.. - så er det op og stå igen... ca 6-7 minutter med 75-80 rpm... Det passer mig fint - pulsen forbliver højt - men alligevel er syrebelastningen til at holde ud... Der er vist mange der tror det er det sidste vi er igang med - men jeg tror ikke der er mange af os mere rutinerede der går i den fælle...

Vi skal fortsætte lige så længe sidende - og det gør vi så... Først stiger min puls en smule - men over de næste 5 minutter falder den stille ned moid de 85% - som egentligt var udmeldingen for denne del - så derfor får den lov til at falde... Finalen - 90 sek stående angreb... Jeg har ikke mere tempo i mine ben - jeg vælger at skrue langt mod plus - og slutter med den sidste top på 97%... Vi ere igennem - og i det øjeblik er det ok med mig at jeg ikke har billet til timen efter...

Men det har været fedt - ikke den mest sindsygt vilde time - men helt passende hård :devil:

post-125-1186920468_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Opsamling på uge 32

Hvor bliver tiden af - har da lige skrevet den seneste opsamling... :cry:

Nå here goes:

Mandag

Formidag: Powerbagtræning

Eftemidag: Spinning elite og øvet

Tirsdag

Eftermiddag/aften: Spinning Øvet og PUMP

Onsdag

Formiddag: Styrke i garagen

Eftermiddag/aften: Spinning basis og øvet

Torsdag

Træningsfri

Fredag:

Middag: Powerbags in the garden

Aften: Spinning elite - 90 min

Lørdag:

Formiddag: PUMP

Søndag:

Formiddag: Spinning elite

Samlet:

7 x spinning. Heraf 3 elite, 3 øvet og en basis

2 x PUMP

2 x Powerbags

1 x almindelig styrke

Den træningsmængde kan jeg vel leve med... 5 x styrkerelateret træning - det er vist omkring maks for mig... måske...

Jeg køre en hård uge mere - så skal jeg på kursus i 10 dage - og bruger det til en lidt blødere periode.

Plan for uge 33:

Mandag

Formiddag: Styrke eller powerbags i Søborg:

Eftermiddag: Spinning elite og øvet

Tirsdag:

Aften: Spinning Øvet med Lasse og PUMP med Henriette

Onsdag

Formiddag: Styrke eller powerbags i Søborg (Alternativt endnu en Henriette PUMP)

Eftermiddag: Spinning basis og øvet med Tanja

Torsdag

Eftermiddag: 2 x spinning øvet med Tanja

Fredag:

Morgen: Styrke i center

Aften: Spinning elite med Kim Greisen

Weekend ikke planlagt endnu. Overvejer at finde noget morgenspinning tirsdag og eller torsdag - Tanja har vikar på om morgenen pt...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Opsamling på uge 32

Hvor bliver tiden af - har da lige skrevet den seneste opsamling... :cry:

Nå here goes:

Mandag

Formidag: Powerbagtræning

Eftemidag: Spinning elite og øvet

Tirsdag

Eftermiddag/aften: Spinning Øvet og PUMP

Onsdag

Formiddag: Styrke i garagen

Eftermiddag/aften: Spinning basis og øvet

Torsdag

Træningsfri

Fredag:

Middag: Powerbags in the garden

Aften: Spinning elite - 90 min

Lørdag:

Formiddag: PUMP

Søndag:

Formiddag: Spinning elite

Samlet:

7 x spinning. Heraf 3 elite, 3 øvet og en basis

2 x PUMP

2 x Powerbags

1 x almindelig styrke

Den træningsmængde kan jeg vel leve med... 5 x styrkerelateret træning - det er vist omkring maks for mig... måske...

Jeg køre en hård uge mere - så skal jeg på kursus i 10 dage - og bruger det til en lidt blødere periode.

Plan for uge 33:

Mandag

Formiddag: Styrke eller powerbags i Søborg:

Eftermiddag: Spinning elite og øvet

Tirsdag:

Aften: Spinning Øvet med Lasse og PUMP med Henriette

Onsdag

Formiddag: Styrke eller powerbags i Søborg (Alternativt endnu en Henriette PUMP)

Eftermiddag: Spinning basis og øvet med Tanja

Torsdag

Eftermiddag: 2 x spinning øvet med Tanja

Fredag:

Morgen: Styrke i center

Aften: Spinning elite med Kim Greisen

Weekend ikke planlagt endnu. Overvejer at finde noget morgenspinning tirsdag og eller torsdag - Tanja har vikar på om morgenen pt...

Hej ser jo stadig fantastisk ud :pumpin: Kom lige i tanke om det var længe siden jeg havde skrevet.. Kan du mærke at din krop har det bedre? Træningsporgrammet ser jo lidt mere fornuftig ud nu, og det virker til du er blevet bedre til at give din krop fred/fri engang imellem. Folk der ikke træner kan ikke forstå hvor svært det er at lade være engang imellem :raisebrow:

Og hvorledes går det med cm går de ind af?

Fortsat god søndag :cool:

Og ingen kritik af jyske motorveje, :4whip: mener faktisk at en af de mest nordlige er en af dem som har mest tungt trafik i Danmark, og nej det er ikke traktorer og hestevogne jeg taler om...

Link to comment
Share on other sites

Hej ser jo stadig fantastisk ud :pumpin: Kom lige i tanke om det var længe siden jeg havde skrevet.. Kan du mærke at din krop har det bedre? Træningsporgrammet ser jo lidt mere fornuftig ud nu, og det virker til du er blevet bedre til at give din krop fred/fri engang imellem. Folk der ikke træner kan ikke forstå hvor svært det er at lade være engang imellem :raisebrow:

Og hvorledes går det med cm går de ind af?

Fortsat god søndag :cool:

Og ingen kritik af jyske motorveje, :4whip: mener faktisk at en af de mest nordlige er en af dem som har mest tungt trafik i Danmark, og nej det er ikke traktorer og hestevogne jeg taler om...

Så er det da ikke længere siden du skrev... :bigsmile:

Jo kroppen har det bedre - kan mærke jeg bliver stærkere - og ikke slider mig selv ned hele tiden! Cykmeltimerne er en fornøjelse. Før det vægttab jeg nu er i gang med, var jeg plaget af øm numse og ofte smertende triceps - fordi jeg hang lidt i styret - i sær stående. Det er slet ikke problempområder mere! Jeg køre nu lige så gerne stående som siddende - og der er ikke længere automatisk 15% i forskel på pulsen - ved samme belastning - men de 3-6% som vist er meget normale..

Det er også fedt at jeg nu laver en del varieret styrkearbejde.

Jeg skal have målt mig en af de nærmeste dage - men jeg skal have nyt bælte nu - og en del af mine underbusker kan ikke holde sig sselv oppe mere :tongue: Så jeg tror det går fremragende...

PT fokusere jeg mest på mit pysiske helbred... Jeg har lidt for kmeget været fastlåst i noget som kan beskrives med en tekst af Roger Waters fra "Dark side":

...

Tired of lying in the sunshine staying home to watch the rain.

You are young and life is long and there is time to kill today.

And then one day you find ten years have got behind you.

No one told you when to run, you missed the starting gun.

So you run and you run to catch up with the sun but it's sinking

Racing around to come up behind you again.

The sun is the same in a relative way but you're older,

Shorter of breath and one day closer to death.

Every year is getting shorter never seem to find the time.

Plans that either come to naught or half a page of scribbled lines

Hanging on in quiet desperation is the English way

The time is gone, the song is over,

Thought I'd something more to say.

Alle kan føle sådan - tror jeg - men det må sgu ikke blive en tilstand... Jeg er begyndt at bruge en coach - som det hedder.. Hun beskæftigere sig med "Fillosofisk samtalekunst" - skal nok skrive mere om det siden - men jeg tror det lysner - og det skal det også...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Så er det da ikke længere siden du skrev... :bigsmile:

Jo kroppen har det bedre - kan mærke jeg bliver stærkere - og ikke slider mig selv ned hele tiden! Cykmeltimerne er en fornøjelse. Før det vægttab jeg nu er i gang med, var jeg plaget af øm numse og ofte smertende triceps - fordi jeg hang lidt i styret - i sær stående. Det er slet ikke problempområder mere! Jeg køre nu lige så gerne stående som siddende - og der er ikke længere automatisk 15% i forskel på pulsen - ved samme belastning - men de 3-6% som vist er meget normale..

Det er også fedt at jeg nu laver en del varieret styrkearbejde.

Jeg skal have målt mig en af de nærmeste dage - men jeg skal have nyt bælte nu - og en del af mine underbusker kan ikke holde sig sselv oppe mere :tongue: Så jeg tror det går fremragende...

PT fokusere jeg mest på mit pysiske helbred... Jeg har lidt for kmeget været fastlåst i noget som kan beskrives med en tekst af Roger Waters fra "Dark side":

Alle kan føle sådan - tror jeg - men det må sgu ikke blive en tilstand... Jeg er begyndt at bruge en coach - som det hedder.. Hun beskæftigere sig med "Fillosofisk samtalekunst" - skal nok skrive mere om det siden - men jeg tror det lysner - og det skal det også...

Det lyder rigtig godt at du prøver at få psyken på fuld kurs igen. Roger Waters er ham fra Pink Floyd, mener jeg :innocent:

En coach er et godt valg, når det nu er filosofi hun er ekspert i så kan du få et citat fra Hannah Arendt bog tænkning og moralske overvejelser "Og dog føles dét, der udefra ikke ligner andet end end lammelse, som det højeste stadium af at være i live”. :smile:

Synes lige det passede ind her..

Link to comment
Share on other sites

Det lyder rigtig godt at du prøver at få psyken på fuld kurs igen. Roger Waters er ham fra Pink Floyd, mener jeg :innocent:

En coach er et godt valg, når det nu er filosofi hun er ekspert i så kan du få et citat fra Hannah Arendt bog tænkning og moralske overvejelser "Og dog føles dét, der udefra ikke ligner andet end end lammelse, som det højeste stadium af at være i live". :smile:

Synes lige det passede ind her..

Jo han er fra Floyd - og Dark Side er pladen der aldrig har været af hitlisten - og har solgt over 40 millioner...

Jeg er en stor Arent fan i øvrigt... og godt citat.

Link to comment
Share on other sites

Well kære Majse - det er jo dig selv der føler dig truffet

Også fortsat god træning til dig! Der oppe for enden af den jyske trafik mafias private motorvej

Bare en lille sidste bemærkning :innocent::firebounce: !!! Det eneste stykke motorvej i Danmark, hvor der helt ugeneret kan køres med langt lys om natten :4thumbup: :tongue::laugh:

Glæder mig til at høre lidt mere om coachingen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad skal jyderne med motorveje - man må da vist ikke køre mere end 70 eller 80 med en trailer på :tongue::w00t::4smartass:

Sidste gang i garagen for en tid...

Ja øv - MZ kan ikke resten af denne uge - og jeg skal på kursus i tiden efter... Må se om det kan genoptages senere - forhåbentligt kan det ikke - af den grund at jeg er kommet job(en forhåbning - ikke sket noget endnu) - vi får se...

Det blev en lidt hurtig omgang i dag:

Squat, Knee extensions, leg curl, side raises, front raises (alt sammen 4 sæt), samt noget mave...Ikke så meget - men med god kvalitet :smile:

Link to comment
Share on other sites

DA jeg gik ind til dagens elitetime med Chris tænkte jeg: Bare vi ikke skal køre en masse 9-10 tals intervaller i siddende tempo.....

Jeg tror Chris kan læse tanker - det var tydeligvis en af hans imporviserede timer . og det vi skulle? Siddende 9-10 tals intervaller - begyndende med 90 sek - og så blev de langsomt kortet af... Vi sluttede med den afdeling efter 35 min med et på 20 sek... resten var noget stående i løbetempo og noget siddende enkelttakt...

Jeg kom igennem - de 2-3 første intervaller gjorde sgu ONDT - resten var bare tæske hårdt... Candygirl kæmpede heroisk på cyklen ved siden af - super selskab som altid - også til lidt chit chat bagefter timen...

Link to comment
Share on other sites

Hvad skal jyderne med motorveje - man må da vist ikke køre mere end 70 eller 80 med en trailer på

Hehe :w00t: der kunne du have ret i noget, da jeg overtog lille Miss Micra, havde hun allerede "krogen" monteret.............men jeg har skånet hende.....

Nå, bortset fra det kunne det være nice, lige at kigge ind på en Chris time, på et tidspunkt.... hen i efteråret............ ser ud til han var i sit gode hjørne i dag

Edited by Majse
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share