Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Jeg glæder mig til at se dig i byen Majse :bigsmile:

Jeg haved ikke meget lyst til atb tage til træning i dag - mest bare lyst til at være mig selv... Men men der kom jo gode menensker og jeg viste at Tanja ville fyre en super time af i dag...

Det gjorde hun så også - og jeg fik da ydet lidt, sammen med Henriette, Kasper, Candygirl med flere...

Link to comment
Share on other sites

Long as I remember The rain been coming down.

Clouds of myst'ry pouring Confusion on the ground.

Good men through the ages, Trying to find the sun;

And I wonder, Still I wonder, Who'll stop the rain.

Creedence Clearwater Revival

"Giv mig sol please - bare nogle dage... " Det var hvad jeg tænkte da jeg rullede ned af Søborg Hovedgade efter dagens garagetræning... Jeg mener - det er den 30 juli i dag - og mine hænder frøs i regnen og modvinden - frøs som i "savner egentligt et par hansker" - på den 30. juli!!! Jeg gav mig så til at nynne den gamle CCR sang "Who'll stop the rain...

Selve træningen var der ikke noget i vejen med. Jeg var motiveret for en god gang styrketræning - og sådan blev det.

Jeg lavede 6 sæt af 6-8 rep med hvert ben i et bens benpres. første 2 sæt med 60 kg - de sidste 4 md 67 kg

Derefter stod den på dødløft - 2 sæt af 8 og 6 med 50 kg, 3 sæt med 6,4 og 4 rep med 70 kg, og et sæt af 6 rep med 50 kg. 70 kg er lige tungt nok - så slap er jeg fortsat - men hvad - der arbejdes på sagen!

Vi fortsatte ben torturen med først 3 sæt knee extensions og så 3 sæt leg curls - den sidste trænger jeg virkelig til at træne - jeg er ret svag der..

Jeg fortsatte med incline Db pres med ca 18 kg per side, kørte 3 sæt af 10-12 rep. - suåpersættet med front og side raises med ukendt håndvækt (ukendt mht. vægt)

Jeg sluttede med lidt mavetræning - inden jeg kørte ud i "den danske sommer"....

Heard the singers playing, How we cheered for more.

The crowd had rushed together, Trying to keep warm.

Still the rain kept pouring, Falling on my ears.

And I wonder, Still I wonder Who'll stop the rain

Link to comment
Share on other sites

Long as I remember The rain been coming down.

Clouds of myst'ry pouring Confusion on the ground.

Good men through the ages, Trying to find the sun;

And I wonder, Still I wonder, Who'll stop the rain.

Creedence Clearwater Revival

:blink: det er en smule scary det her - jeg tænkte på den igår, mens jeg vaskede cykel efter en tur i regnen....og fandt den efterfølgende i vores musikbibliotek (fra sofaen under dynen :blink: ) ...musik fra mine unge dage.... :tongue: dengang man var young free & single...sådan da :tongue:

CU soon :smile:

krams

:sun: :sun: :sun:

Link to comment
Share on other sites

:blink: det er en smule scary det her - jeg tænkte på den igår, mens jeg vaskede cykel efter en tur i regnen....og fandt den efterfølgende i vores musikbibliotek (fra sofaen under dynen :blink: ) ...musik fra mine unge dage.... :tongue: dengang man var young free & single...sådan da :tongue:

CU soon :smile:

krams

:sun::sun::sun:

Haha da den sang kom frem tror jeg vi begge med garanti var singel... Jeg tror jeg på det tidspunkt (ca 1970) mest syntes piger var nogle underlige mærkelige nogen.. ( Whats is new....)

Link to comment
Share on other sites

johhh, men det var et kæmpehit da jeg gik i ungdomsklub :tongue:

og det med piger var mærkelige - :tongue: er det derfor 2/3 af tlf.nr. i din bog er piger ? :tongue::laugh:

Sig du bare 7/8... Hvis det her ikke var så offentligt et sted ville jeg sige noget med at skønt kvinder er mærkelige og mystiske - ellr måske netop derfor - så er de uendeligt mere interessante end mænd - men som sagt - det her er lidt for åbent et sted til den slags erklæringer...

Opsamling på uge 30:

Mandag:

Morgen: Garagetræning - øvelser med Powerbags

Aften: spinning øvet

Tirsdag

Morgen: Spinning Øvet

Aften: Spinning Tour og Spinning Øvet

Fredag:

Morgen: Spinning II

Formiddag: Garagetræning - konventionel styrke og en gang Powerbags

Lørdag:

Formiddag: Tour spinning

Altså 2 x garagetræning og 5 x spinning - og 2 hele fridage. Var nødvendigt med en lidt mere rolig uge - og 7-8 timers træning er vel ikke så dårligt alt i alt.

Ugen præget af at jeg var ekstremt presset og så punkterede mentalt. Jeg er stadig "på fælgene" men tror jeg undgår at synke hen i ugers mørke som det er sket før. Fik sagt det højt hurtigt denne gang, tog i mod gode menneskers støtte og fik brugt mig fremragende psykolog hurtigt :smile:

Den uge vi er igang med:

Mandag:

Formiddag: garagetræning

Tirsdag:

Morgen: Spinning

Aften PUMP

Onsdag:

Træningsfri - tror jeg nok...

Torsdag:

Morgen: Spinning

Eftermiddag. spinning

Fredag:

Formiddag: Garagen

Lørdag:

Formiddag: Spinning

Eftermiddag: PUMP/spin event

Link to comment
Share on other sites

JA, gad vide hvem som stoppede regnen, her i det nordjyske kom Palmestranden helt til sin ret i dag, højt solskin og dejlig sommervarme....... jeg skal se om jeg kan smugle lidt med over :w00t::smile:

JA TAK!

Dagens træning: PUMP i Adelgade

Jeg faldt først i søvn ud på morgenen i nat - så jeg droppede morgenspinningen - ØV. Her til aften var jeg så til PUMP ved Henriette i Adelgade. Et godt hold at træne på. Der er fyldt godt op og folk giver den både gas og lever med. Henriette fik lavet et par fejl - men det var det vist kun hende der gik op i - ellers var der knald på hende som altid :bigsmile:

Jeg fik udfordret mig selv godt med vægten i Squat og Bryst. Desvære fik jeg bytte om på rækkefølgen i miot hoved - så jeg trode jeg kort forlod lokalet lige inden lounges - men det var biceps - og endda til super musik - ØV

Nå fin træning med lidt hyggelig :blahblah: bagefter.

Lige nu har jeg lyst til at træne i morgen alligevel - vi får se...

Link to comment
Share on other sites

Dagnes træning - spinning ved mr. Spock i Royal...

Jeg fik ikke kørt i går morges, så jeg kunne jo passende snuppe en time her til aften... Så med Candygirl på cyklen ved siden af, kastede jeg mig ud i det.

Jeg kørte en fornuftig time - i de perioder hvor vi skulle køre med lave intensitet kørte jeg ekstre lavt - jeg undgik bratte intensitetsændringer, men nåede nogle gode toppe...

Som altid en fornøjelse at køre med Spock - omend hans musik er hørt bedre end i aften (ok - han havde afvaret :cool: )

post-125-1185994766_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan høre den derude i soveværelsets mørke... den summer rundt i cirkler der kommer stadigt nærmere... den kan lugte sit bytte - mig - den er efter mit blod... Tænker, lad den den dog suge - så slipper du for at kræet holder dig vågen... Noget forhindre mig bare i det... Jeg ligger og lytter opmærksomt... Lyder bliver meget høj og stopper så... Jeg slår på min arm... misser... lyden begynder igen.. Den forsvinder ud i mørket og der bliver næsten tavs... Ahhhh måske kan jeg nå at falde i søvn... Nix, øjeblikke efter kan jeg høre den cirkle nærmere og nærmere... Historien gentager sig nogle gange... 5 eller 6 gang får jeg ram på den - den forbannede myg! Klokken er nu 2.30 - jeg har stadig ikke sovet og vækkeuret ringer 5.30...

Jeg er i en dårlig cirkel - kan ikke sove om natten - og de forbannede myg gjorde det ikke nemmere i nat... Istedet har jeg sovet i dagtimerne - og det er en dårlig cirkel... Så i dag skal jeg bare holde mig vågen!

Hvorfor jeg skulle op 5.30 - træning selvfølgelig!

6.45 sad jeg på den sædvanlige cykel på første række i kælderen under Royal. tanja på podiet - Henriette på cyklen til venstre - og et godt fyldt lokale bag mig - perfekt!

Programmet i dag (min programhusker er slået fra for tiden...) var en god vekslen mellem tempo og tungt arbejde. Jeg følte ,mig godt kørende efter opvarmningen og fik givet god gas.

Det er svært for mig at bruge pulsuret for tiden. PT er mit blodtryk fint uden medicin. Da jeg for 3 uger siden kunne konstatere at mit blodtryk med medicin var så lavt, at jeg kunne blive småsvimmel når jeg rejste mig hurtigt, ja så fik jeg lyst til at forsøge at klare mig uden - dog med flittige kontrolmålinger. Nu ligger jeg på 130/80 som normal værdi uden medicin - og det er sådan ok.

Som tidligere nævnt i en log - så har medicinen en del indvirkninger træningsmæssigt - både på effekt af træningen og konkret på hvordan min puls opføre sig. Den ene type bevirker at hjertet fyldes dårligere ved hvert slag - og må derfor banke hurtigere for at præstere samme minutvolumen. Det er derfor nok sådan at min makspuls er faldet nu... Samtidigt er jeg kommet i væsentligt bedre form - hvilket bevirker at jeg skal præstere mere for samme arbejde... Her er det iriterende at man ikke på spinningcyklerne kan få et objektivt feedback på hvad man præstere...

Summa summarum - jeg må hen af vejen - hvis jeg kan klare mig fortsat uden medicinen - finde ud af hvor min makspuls nu er... Det er ok - som det er nu er, og med det gode kendskab jeg efterhånden har til min krops reaktioner under træning - så er den subjektive oplevelse ok som styringsredskab - også netop fordi jeg alligevel ikke med sikkerhed kan bruge pulsniveau som "sucesskriterie" i og med at det ikke kan sammenlignes med en objektiv måling af det præsterede arbejde...

I eftermiddag skal jeg køre med Lasse Traff - længe siden - så det glæder jeg mit til :w00t:

Link to comment
Share on other sites

... - jeg begynder at kunne se noget med 12x kg i en ikke så fjern horisont - og det føles vildt! Når jeg dykker under 125 - så er jeg et sted hvor jeg ikke har været siden 1989...

Så kom du over horisonten. :smile: Og det er vildt! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

"Jeg levere redskaberne - du levere resultaterne"

Kendere vil allerede vide at Lasse Traff er med i dette indlæg når de ser overskriften - den sætning har Lasse sagt utallige gange gennem årene, således også i dag på eftermiddagens spinning øvet time på Frederiksberg...

Det er lang, lang tid siden jeg har kørt med Lasse - og det var rigtigt godt at prøve igen. Lige nu er det iøvrigt altid dejligt at møde mennesker jeg ikke har set længe - de bemærker som regel meget hurtigt at der er sket en del med min fremtoning - således også Lasse da vi slog på næven inden timen. :smile:

Jeg fik ikke lov til at køre nogen anonym time - man kunne sige at lasse gjorde mit navn til en slags dagens tema... "Nu er det længe siden jeg har set min ven arne, men han vil huske og vide...." Det var da han talte om noget med mål og vejen detil... Den kom igen en 5-6 gange..."Som Arne også vil vide..."... Jaja - det var jo sødt ment - og lidt sjovt var det jo - Henriette så i hvertfald ud som om det var sjovt :sneaky2::laugh:

Det var en vel tilrettelagt Øvettime, den kunne køres hårdt - men den kunne også "overleves" på lidt lavere blus... den indeholdt ikke store spring i intensitet, eller intervaller på over niveau 8 -8½.

Vi kørte en ret lang opvarmning - typisk lasse i siddende mellemtakt med en række øgninger i belastning - sluttende med 4-5 min i stående enkelttakt.

Hovedserien:

1 min siddende mellemtakt - på 7

1 min stående enkelttakt - på 8

2 min siddendee mellemtakt - på 7

1 min stående enkelttakt - på 8

3 min siddende mellemtakt - på 7

1 min stående enkelttakt - på 8

1 min aktiv pause

1 min stående enkelttakt - på 8

1 min siddende mellemtakt på 7

2 min stående enkelttakt på 8

1 min siddende mellemtakt på 7

3 min stående enkelttakt på 8

1min siddende mellemtakt på 7

2 min stående enkelttakt på 8

1 min siddende mellemtakt på 7

2 min stående enkelttakt på 8

Aktiv pause

50 sek siddende mellemtakt - 10 sek stående mellem

40 siddende mellemtakt - 20 stående

30 sek siddende mellem - 30 stående

20 sek siddende mellem 40 sek stående mellem - det hele på 8-8½

1 min aktiv pause

50 sek siddende mellemtakt - 10 sek stående mellem

40 siddende mellemtakt - 20 stående

30 sek siddende mellem - 30 stående

20 sek siddende mellem 40 sek stående mellem - det hele på 8-8½

Dejlig time. Programmet var godt, musikken var lækker, Lasse var god og den næsten fyldte sal var fuld at fokuserede spinnere der gav den gas :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Little darling it's been a long cold lonely winter,

Little darling it feels like years since it's been here.

Here comes the sun, here comes the sun,

And I say it's all right.

Little darling the smiles returning to their faces,

Little darling it seems like it's years since it's been here,

Here comes the sun, here comes the sun,

And I say it's all right.

Sun, sun, sun, here it comes.

Sun, sun, sun, here it comes.

Sun, sun, sun, here it comes.

Sun, sun, sun, here it comes.

Little darling I feel that ice is slowly melting,

Little darling it seems like years since it's been clear,

Here comes the sun, here comes the sun,

It's all right, it's all right.

Beatels (George Harrison)

Well - helt allright føles det ikke endnu i mit liv - men hvor var det dog dejligt t opleve lidt sol i dag - og kunne sidde ude længe påVesterbros torv i godt selskab! :cool:

Hvorfor jeg lige endte der? Jo det er det jeg vil fortælle om nu...

Klokken 14 mødtes ca. 15 brave mennesker i salen på Royal - til 3 timers træning - første del PUMP ved Henriette, anden del Spinning ved Tanja.

Blandt de fremmødte var også Kasper samt Candygirl og hendes kæreste Jan - super godt selskab! ( og ikke noget galt med resten heller!)

Det var en "normal" PUMP time - i den hårde ende - og så lige med en ekstra runde tilføjet i squat, Biceps og triceps...

Jeg valgte kamikaze stilen - brugte de vægte jeg "plejer" og så måtte det briste eller bære... Det gik nu rigtigt fornuftigt - omedn jeg brugte en smule lavere belastning i anden runde af squat, biceps og triceps..

Selv lunges fik jeg noget fornuftigt ud af... Jeg undertrykte al skam og gik over og brugte en stak stepbænke som støtte. Rigtigt godt bliver det nu ikke med min dårlige venstre fod bagerst. Til "nye læsere" kan jeg lige kort fortælle at mit venstre ben er roteret udaf - startende ved hoften, men mest udpræget i fodledet... Det betyder at jeg pga. hævelser mv. er noget mere stiv i fodledet og ikke har helt samme kontrol - og det er et problem i lunges...

Henriette var helt på toppen - og musikken stort set lige i øjet!

Klokken var tikket hen på 15.30 inden vi var færdige i salen - der var så frugt at spise og en pause på 10-14 minutter inden vi begyndte i spinningsalen. Her kørte vi så ca 65 min inden udstrækningen.

Jeg sad perfekt på første række mellem Kasper og Henriette. Jeg var overrasket over så godt det gik! Jeg havde ganske enkelt forygende ben :w00t: Inte kunne stoppe mig og jeg kunne bare skrue på og skrue på - super super fedt. Om i de 2 gange 3 minutters angreb der var indlagt i den sidste 20 minutters serie, var jeg SERIØST presset - men da var jeg også helt oppe i det mørkerøde felt - og så kan det ikke være nemt...

Også på denne time var instrutøren bare i top - og spillede fed musik.

SUPER EVENT

Efter omklædning, som var en længere proces for nogle end for andre - fortsatte vi på en ganske fremragende Sushi joint i nærheden... Dagens mysterium - Hvor ender alt det mad som Tanja spiser? - Der kan umuligt være plads i hendes indre.. I den anden ende af bordet kæmpede Henriette med en mega portion - men hjælpen var på plads i form af Tanja... Tror også Henriette kom lidt bagud fordi hun er et pænt menneske der ikke taler med mad i munden - men som gerne.... taler :cool:

Jeg forlod en lidt mindre udgave af selskabet på Vesterbros torv ved 23 tiden... :bigsmile:

Sådan forbereder man sig til 3 timers event når man hedder Tanja og kasper - man snupper lige en time på løbebåndet!

post-125-1186264769_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Opsamling på uge 31

Så gik der endnu en uge - synes lige jeg har skrevet opsamlingen for uge 30...

Det er blevet til følgende træning:

Mandag

Formiddag: Garagetræning - tung styrke

Tirsdag:

Aften: PUMP

Onsdag:

Eftermiddag: Spinning øvet

Torsdag:

Morgen: Spinning øvet

Eftermiddag: Spinning øvet

Lørdag:

Eftermiddag: Event Pump og spinning

Altså en meget behersket træningsuge - med en god finale lørdag.

Plan for uge 32:

Jeg vil overveje at ændre det nedenstående og i stedet få min racer på gaden... men muligvios dropper jeg den helt denne sommer... kan ikke helt beslutte mig. Træningsmæssigt vil det være en kolosal god ide - men der er andre faktorer...

Mandag

Formiddag: Garagetræning hos MZ

Eftermiddag: Spinning elite med Chris

Tirsdag:

Eftermiddag: Spinning øvet med Lasse Traff og Pump med Henriette

Onsdag:

Formiddag: Evt garagetræning - ellers tung styrke i center

Eftermiddag: spinning basis og øvet ved Tanja

Torsdag

Eftermiddag: Spinning øvet og elite med Henrik Withen

Fredag:

Formiddag: Evt Garagetræning - ellers styrke i center

Weekenden er uafklaret

Link to comment
Share on other sites

Uge 32 halter da vist lidt træningsmængde mæssigt hva... :laugh:

:tongue:

Manden de kaldte......THE TURBO (tosse) :superman:

Keep up the pace....

Turbo tosse - ja det er mig :w00t: Uge 32 er nu begyndt meget ok på træningsfronten - døm selv!!

Dagens første træninig - Powerbags i MZ have

Den pludseligt opståede sommer måtte udnytte - så Morten og jeg slæbte Powerbags i alle størelser ud i hans have. Vi varmede op med kaste øveser fra mand til mand. Stød/kast fra brysthøjde, kast opad/fremad - og kast bag over hovedet... Ret underholdende - der bliver selvfølgeligt forsøgt nogle kanonkuglekast ind i mellem - det er MZ dersvære bedre til end mig - so far...

Der efter kørte vi nogle runder af 3 sæt hvor vi skiftede mellem 2 øvelser - jeg vil ikke liste dem her - men vi kom hele kroppen igennem - Powerbags træning er sgu sjovt - og godt! Det blev til en god - varm - times træning.

Dagens 2 omgang - spin elite og øvet med Chris på Nygårdsvej

På trods af det gode vejr var der næsten fuldt hus til begge timer - Kasper var med til begge - og Tanja til den sidste.

Elitetimen va god - musikken var ligegyldigt - men super program og godt gang i salen.

Skal se hvor meget jeg kan huske...

Ca. 7 min opvarmning

Så fulgte ca 30 min omkring 78-80 rpm:

2 min stående til at få pulsen op over 80%

6 min siddende - 5 min stående - 81-83%

5 min siddende - 4 min stående - 83-86%

4min siddende - 3 min stående 86-89% dog de sidste 3 min på 89%+

Vi kørte det sådan at belastningen blev øget så man ramte næste niveau i de sidste min af de stående ture..

Så var der aktiv pause..

6 min stående klatring - 86-89%

4 x 75 sek interval på 90%+ 25 sek stående, 25 sek siddende, 25 sek stående - 75 sek stående ved samme belastning mellem intervallerne

SLUT

Øvettimen var også ok - men lidt mere kedelig - men også den fik jeg kørt ved fornuftig intensitet..

God træningsdag!

post-125-1186431094_thumb.jpg

post-125-1186431120_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

MEMO fra Vastus Medialis, højre ben - tillidsrepræsentant for benmuskulaturen

Til: Master Control centret, CNS, Hjernen

På vegne af såvel venstre som højre bens skeletmuskulatur, så skal jeg gøre dem opmærksom på at der er udbredt utilfredshed med kommunikationen mellem de centrale niveauer og os de arbejdende muskler.

I dag, mens vi stadig var travlt optaget af oprydningsarbejdet efter gårdsdagens heftige arbejdspres, blev der igen stillet store krav til vores udmattede muskelceller. Det var på ingen måde blevet udmeldt - og det er da også helt sikkert at vi havede modsat os sådanne planer. Ikke desto mindre skulle vi her sidst på dagen igennem det, som den der "bevisthed", kalder spinning og PUMP - endnu engang var det os i benene - og vores kolegaer i overkroppen, som måtte holde for! Det i en situation hvor vi snart længe ikke er blevet tilført rationer af glukose og proteiner som svare til vores faktiske behov.

Vi vil kraftigt opfordre til en ændring af stilen..

Ærbødigst

MEMO - Master Control

Til: Benmuskulaturen ved Vastus medialis

Vi fuld forståelse for jeres utilfredshed heroppe. Gennem den seneste tid har "bevistheden" ikke være modtagelig for fornuft. Den krise I oplever er ingen ting i forhold til hvad de stakkels fedteller oplever - der er truet på deres eksistens af den pludseligt opstående krise i resourse tilførelsen - og det voldsomme indgreb i de centrale organer - som I jo nok har hørt om..

Vi har nedsat en hurtigt arbejdende arbejdsgruppe der skal se på hvordan der kan reetableres mere fornuftige forhold i organismen. Vi har længe reserveret et antal synapser og hamstret signalstoffer - ude af syne for "Bevistheden".

Ved åben forhandling har vi sikret os at Torsdag kommer til at forløbe uden stor belastning - håber at det kan afhjælpe lidt på jeres situation.

Med venlig hilsen...

Nå spøg til side - må hellere fortælle hvad det var mine muskler måtte igennem i dag!

1. Element: Spinning Øvet med Lasse Traff i Adelgade

Hel fin time med Lasse - bortset fra de sidste 7 minutter. Lasse har en ide med at det ikke er i orden at være indadvendt på en spin time - man skal se op - og helst også på lasse... Så når han synes der er for mange "gulvkiggere" - så laver han sin stundt... Vi skal så køre siddende tempo på et 7 tal - og rejse os op når Lasse gør det - og hvis man lige kigger på sit pulsur eller noget - så rejser han sig lige i 3 sek... Jeg holder meget af Lasse, som menneske og instruktør - men må indrømme at havde jeg ikke været i et center med mennesker jeg ikke ellers køre med - så havde jeg boykottet det - gider det ikke mere! Men indtil da - fremragende time med en god Lasse og lækker musik! Jeg kom ikke over 88% - og kørte med et snit på 82%

2. Element: Pump med Henriette - også i Adelgade - 10 min efter spin

Mange mennesker - god intensitet i lokalet - En Henriette på toppen... Vi fik endda besøg af en sød lille trodl på 5 år - hendes yngste datter der bare er SÅ kær... OK det track Hebnriette brugte til triceps var ved at få mig til at løbe ud af lokalet... men pyt skidt :dry:

Jeg begyndte seriøst med at sætte 2,5 kg ekstra på i squat - men holdt mig til " det sædvanlige" i resten...(det sædvanlige har varet i en uge)

Bestemt en ok træningsdag! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share