QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Torsdag

I går kom jeg aldrig afsted til BJJ. Var vild smadret, tog tidligt fri fra arbejde på bekostning af kamptræning. Stået op, kunne ikke finde ud af om jeg skulle afsted eller ej da jeg var stadig uden energi. Besluttet mig for at tage afsted, men så var jeg også lidt forsinket. Ud af døren, og hen mod toget. Ankommer til stationen - S-togene kører ikke. Så tog jeg det som et tegn på at jeg bare skulle blive hjemme!! :laugh: :laugh:

Det var også godt - fordi i dag er min krop tilbage til normal tilstanden - e.g. masser af energi igen!!! weeeehheeee!! :bigsmile: :bigsmile:

FDK Nørrebro

Dødløft (længe siden!) :wub:

60kg, 5, 3 sæt

70kg, 5, 2 sæt

80kg, 1

80kg, 1

Zercher squat

20kg og 30kg - opvarmning

40kg, 5

50kg, 5, 4 sæt

Front squat (første gang jeg prøver - skal nok til at køre det mere da jeg mangler bundstyrke)

20kg, nogle stykker

HardCore feat. Bogs, Linis, Guarden, Ida, Thomas

Dejligt at være til HC med masser af energi igen! :bigsmile:

Vi kørte nogenlunde det samme som i tirsdags: snatch, bryder press, pushups, pistols og andet sjovt. Kørt godt på med 16'en og lidt med 20'en. Fik lavet en masse pistols med lidt hjælp. :smile:

Cyklede i dag: 20 km i ret godt tempo

DL, Zercher, pistols, cykel –––––– ret smadret ben!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Torsdag

I går kom jeg aldrig afsted til BJJ. Var vild smadret, tog tidligt fri fra arbejde på bekostning af kamptræning. Stået op, kunne ikke finde ud af om jeg skulle afsted eller ej da jeg var stadig uden energi. Besluttet mig for at tage afsted, men så var jeg også lidt forsinket. Ud af døren, og hen mod toget. Ankommer til stationen - S-togene kører ikke. Så tog jeg det som et tegn på at jeg bare skulle blive hjemme!! :laugh: :laugh:

Det var også godt - fordi i dag er min krop tilbage til normal tilstanden - e.g. masser af energi igen!!! weeeehheeee!! :bigsmile: :bigsmile:

FDK Nørrebro

Dødløft (længe siden!) :wub:

60kg, 5, 3 sæt

70kg, 5, 2 sæt

80kg, 1

80kg, 1

Zercher squat

20kg og 30kg - opvarmning

40kg, 5

50kg, 5, 4 sæt

Front squat (første gang jeg prøver - skal nok til at køre det mere da jeg mangler bundstyrke)

20kg, nogle stykker

HardCore feat. Bogs, Linis, Guarden, Ida, Thomas

Dejligt at være til HC med masser af energi igen! :bigsmile:

Vi kørte nogenlunde det samme som i tirsdags: snatch, bryder press, pushups, pistols og andet sjovt. Kørt godt på med 16'en og lidt med 20'en. Fik lavet en masse pistols med lidt hjælp. :smile:

Cyklede i dag: 20 km i ret godt tempo

DL, Zercher, pistols, cykel –––––– ret smadret ben!! :4thumbup:

Fedt at få trænet med dig og se dig give den max gas til HardCore. Nasty pistoler :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Havde en smule DOMS i benene, men ikke så meget, de var mest bare smadrede. :nissecool: Træningen var aflyst da der var julefrokost inde i Østerbrohuset hvor vi grappler, og det havde de liiige glemt at melde til os. Men jeg kom en time tidligt for at rulle med Ida og vi fik lov til at snige os inde i nogle andre lokaler i en times tid. Det er super jeg har fået en pige på min størrelse at rulle med, det er hårdt på en hel anden måde fordi vi sparrer i et rigtig højt tempo, noget jeg sjælden får mulighedfor med drengene.

Så det blev til en lille times BJJ.

Lørdag

FDK Nørrebro

Har også fået lokket Ida til FDK, hun havde mega DOMS fra HardCore i torsdag så vi blev enig om at tage det stille og roligt.

Maskin pulldowns-ting (?)

47kg, 6, 2 sæt

54kg, 4

60kg, 2

Dips

bw, 4, 2 sæt

Dødløft

50kg, 9

50kg, 10

60kg, 8

Let løb

10km/t, 10 minutter

Bagefter tog vi hjem til en fra træning. Han har lavet sin stue om til et gym - ingen udstyr eller noget, bare måtter på gulvet og op ad væggene! Det er ikke så stort men svarer til en lille boksering. Meeeega fedt. :nissegrin: Vi var fire, og det endte med at blive til 2 timers ret intenst sparring - både BJJ og SW. Det gik faktisk ret godt for mig i dag, og der var nogle med som jeg ikke plejer at sparre med, og det er altid sjovt at prøve ting mod folk som ikke er vant til at træne med en. Det var også dejligt at få sparret igennem med SW igen, det er aaaaaalllt for sjældent jeg gør det!!! Det gik også overraskende godt, fik lavet ret mange gode setups til triangles, armbars og omoplata fra guard, men de manglede allesammen liiiige det sidste. :nissetunge:

Nu er jeg fuldstændig færdig, det var mening jeg ville nå til morgentræning kl10 i morgen men det bliver nok droppet til fordelen for dynen og måske en gåtur.

Link to comment
Share on other sites

Mandag - ca. 2 timers BJJ

Søndagstræningen blev jo som jeg havde forudset, slet ikke til noget. Var generelt bare rimelig træt i hele kroppen. :blink:

Til gengæld vågnede jeg mega frisk i dag og har haft masser af energi hele dagen.

I dag kunne jeg mærke rimelig meget fremgang til kast-træning, synes stadig jeg ikke kan huske særlige mange ting ad gangen og det er absolut ikke særlig tit at jeg er den der tager første initiativ til nedtagning, men jeg får åbnet meget mere op og fik lavet et par nedtagninger. :santa2:

Til almindelig træning tog vi en lille spørgsmålsrunde, hvor jeg havde nogle spørgsmål angående overgangen mellem forskellige positioner. Synes indenfor hver position har jeg rigelig med muligheder nu, men jeg skal netop arbejde på hvornår og hvordan man skifter. Det øvede vi lidt, og da vi så kom til sparring, tænkte jeg selvfølgelig så meget på det at alt det andet blev noget lort.

Man skal vel bare huske at man ikke skal lære for mange ting ad gangen!! :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Det sædvanlig stress i dag, men at skynde mig fra arbejde til selvforsvarsundervisning og så videre til min egen træning. Men det gik lige. :cool:

Cykel ca. 13 i rimelig højt tempo (Bagsværd til Valby), og så plus det løse.

HardCore feat. Bogs og Guarden

Prøvede at holde tal på hvad jeg nåede med kettlebells i dag i løbet af de ti minutter. Vi kørte snatches supersættet med bryder pres, og det blev til næsten 6 sæt snatches (ca. 120) og 4 sæt bryder pres (80) med 16'en, så det var rimelig ok.

Bagefter

Lidt leg på CII, og

Pullups med lilla bånd

mest pullups, men der sneg sig et par chinups ind i mellem.

3-4, 5 sæt (næsten 20 i alt)

Fik også snakket med Guarden, som er i gang med at lave et ond ond program til mig - glæder mig heeelt vild!! :santa2: :inlove: :rudolph:

(det involverede desvarre også noget med måling af fedt-%, som pga julemaden er op på 18,8, men mon ikke det bliver bedre igen til januar)

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 2 timers BJJ

Feeeeed og tiltrængt time. Vi gennemgik og sparrede med subs fra side control og mount - noget jeg er ekstrem dårlig til. Så det var godt at få øvet!

Torsdag - Dag 1 af Guardens "Killabee Ninja Workout"

Rimelig omfattende og forvirrende program, er sikker på at der er nogle ting som var tiltænkt anderledes. Har heller ingen ide om hvordan jeg skal skrive det hele op men jeg prøver.

Lagde ud med en lille 6 min test på C2 - det var rimelig hårdt og jeg har aldrig rigtig trænet med C2 før, men jeg holdt faktisk nogenlunde samme tempo hele vejen igennem.

C2

6 min - 1424m, giver 500m på 2:06.

Dødløft

Sæt 1: 62,5kg, 8 + 2

Sæt 2: 62,5kg, 7 + 3

Sæt 3: 62,5kg, 5 + 2 + 3

supersættet med

Pullups

Sæt 1: bw (hopper halvt op), 4 + 2 + 2

Sæt 2: bw (med hjælp), 4 + 4

Sæt 3: bw (hopper halvt op), 4

og med

Seated Rows

Sæt 1: 33kg, 13

Sæt 2: 26kg, 15

Sæt 3: 26kg, 15

Pistols på bænk

bw, 3 + 2 + 1, 2 sæt

supersættet med

DB Bryder pres - pissesvært at balancere med DB når jeg er vant til KB, men det gik lige! (faktisk bedre på venstre side?!?!)

Sæt 1

14kg, 10

14kg, 8

16kg, 6

Sæt 2

14kg, 10

16kg, 6

19kg, 5

Full contact twist

25kg, 8, 3 sæt

supersættet med

Spiderman walkouts

bw, 30 sek, 3 sæt

og med

One-legged walkouts

bw, 30 sek, 3 sæt

Tid i alt: ca. 1 time og 25 min

Rigtig god omgang styrke, og jeg holdt ikke så mange pauser. Kunne godt mærke alle sæt, og ingen reps var for nemt til sidst, så jeg tror Guarden har ramt rigtig med niveauet. :nissegrin: Men det var ikke hårdede end at jeg var mere frisk til sidst end i starten, og jeg er ikke smadret nu.

Tror jeg manglede nogle sæt i pistols/bryder press men jeg synes det var rigeligt og jeg havde maks travlt, endte med at komme 45min for sent til klubbens julefrokost!

Glæder mig til næste gang! :nissecool:

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Lørdag - Dag 2 af Guardens "KillaBee Ninja Workout"

Back squat

40kg, 6 + 3 + 1

40kg, 5 + 3 + 2

40kg, 5 + 2 + 2 + 1

supersættet med

DB Front lunges

2x13kg, 5/5

2x13kg, 5/5

2x17kg, 5/5

og

BB Military Press

20kg, 15, 3 sæt

One-legged DL

2x17kg, 8 + 2

2x17kg, 8 + 2

supersættet med

One-arm DB rows

17kg, 8/8

18kg, 8/8

og

TGU KB

20kg, 1/1 x 4

16kg, 5/5

C2

30/30 sek, 119m, 12 runder

Forholdsvis stille og rolig omgang, nok også fordi jeg holdt for mange pauser. Squats var lidt hårde og min teknik var absolut ikke særlig god!!

Ingen rigtig DOMS i går eller i dag, men ret ondt i hoftebøjerne..synes ellers jeg havde varmet nok op, men åbenbart ikke.

Mandag - 1,5 times BJJ

Repetition af subs fra tops fra sidste uge. Synes måske det gik en smule bedre, men stadig slet ikke godt nok, og jeg kom ikke i nærheden af at submitte nogen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

45 min BJJ

Ren sparring med to andre, mest almindelig sparring men en smule situationssparring fra top igen - jeg trænger stadig til det :devil:

HardCore med Guarden feat. Bogs

Snatches supersættet med guard press (nåede næsten sammen antal sæt som sidst), pistols og armstrækkere, lunges og rows med 15kg sandsæk. Gav den gas, men kunne godt mærke lidt den sparring jeg havde fået inden (samt cykelturen i racertempo frem og tilbage).

Ville have kørt noget styrke efter, men prioriteret lige at få gennemgået noget teknik og nogle spørgsmål til mit program sammen med Guarden.

Men det blev lige til:

Dips med lidt hjælp

5, 2 sæt

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - HardCore med Guarden, Bogs, CoqRouge

...og ikke andre, dvs rent MOL-hold i dag! Det betød selvfølgelig også at Guraden skulle presse os igennem følgende:

- SSST

- 2HAH supersættet med High Pulls

- Pistols

Planen var sådan set meget god, men for mit vedkommende holdt det ikke særlig godt, da jeg gik riiiimelig død efter SSST.

SSST

Jeg plejer at snatche med 16kg, men har aldrig lavet en SSST med 12'en, så det skulle lige prøves. Målet var over 200 - og jeg kom op på 256!! :santa2: :inlove: :nissegrin::nissetunge: Så det var jeg godt tilfreds med.

Kørte nogenlunde sådan:

15/15, 3 sæt

lille pause

5/5

og derefter runder af 10/10, 2-3 sæt, lille pause

Kondien kunne selvfølgelig have været bedre, så kunne jeg have undgået pauserne. Grebet var lidt syret til sidst, og mine hænder blev ikke flået i stykker men var ret ømme.

High Pulls/2HAH

SSST brændte åbenbart motorikken af fuldstændig, og hænderne var ikke glad for high pulls, så det blev ret sløjt. Kørt et par sæt high pulls 5/5 med 16'en, og et par 2HAH med 12+16, men skiftede til 12+12 fordi motorikken kunne ikke håndtere at udføre teknikken i bent press korrekt nok - jeg lavede alt muligt underligt med ryggen og skulderen.

Pistols

Fandt ud af at jeg snyder med pistols fordi jeg "bouncer" for meget, men når jeg kører det kontrolleret så bliver knæene ikke så glade. Så jeg lavede et-bens squats med 8'en istedet for.

Planen var at gå ned og styrketræne efter HC, men taget min manglende motorik i betragtning synes jeg det var mest fornuftigt at droppe det, så det må jeg tage i morgen. Kroppen lige nu (4 timer senere) er egentlig ikke smadret, men SSST var nok det tættest på en grappling kamp som man kan komme ud for.

Edit: har lige opdaget at jeg har fået to vabler, en på hver hånd. øvøv bøv.

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Hey Shanti girrrrl,

Godt fightet til HC i dag - nice SSST! :santa2:

Hvorfor er det at snyde, hvis man kører pistols med bounce i bunden? Det gør man jo også i alm. skvat?

Tak og ilm, du kæmpet da også godt igennem taget dine hænder i betragtning! :rudolph:

Hmm den præcise grund må du spørge Guarden om, men det er vel ikke så godt hvis man ikke kan køre 100% kontrolleret op og ned?

Link to comment
Share on other sites

Tak og ilm, du kæmpet da også godt igennem taget dine hænder i betragtning! :rudolph:

Hmm den præcise grund må du spørge Guarden om, men det er vel ikke så godt hvis man ikke kan køre 100% kontrolleret op og ned?

Grunden til at du ikke skal bounce er hvis det er ukontrolleret, hvor knæet tæver rundt fra side til side, hælen løfter sig osv. Er også tit at folk ikke er stærke nok til at komme op fra bunden og mister al kontrollen hvis de forsøger at komme op vha. bounce-effekten :santa2:

Så længe du føler du har kontrollen over hele bevægelsen, sker der nok ikke noget ved at bounce, your choice :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Lille juleaften - FDK ABC, KillaBees Ninja Workout A

Endte i byen i går :santa2: , og kom derfor først rigtig op i dag kl16. Efter vasketøj, mad m.m. var kl pludselig blevet mange, og så var det heldigt ABC havde åbent til kl22. Jeg nåede derinde ca. en time før lukketid, så måtte skynde mig igennem programmet.

Dødløft

1: 62,5kg - 7,3

2: 62,5kg - 7,3

3: 62,5kg - 4,4,2

supersættet med

Pullups

Startede med at stå på Bosu'en, som giver mig meget letbøjet arme.

1: 5, 3 (sidste 3 hvor jeg hopper op)

2: 4,1,1,1,1 (sidste 4 hvor jeg hopper op)

3: 8 singles (mange hvor jeg hopper op!)

supersættet med

Seated Rows

1: 25kg, 15

2: 20kg, 15

3: 20kg, 15

Av-av-av-av mine hænder, vablen på den ene side gør vild ond, og det var bare ikke sjovt hverken at DL eller lave pullups, selvom jeg havde tapet hånden godt til!! :blink:

One-legged squats

Det skulle have været pistols, men det ville knæet slet ikke i dag.

1: bw+10kg, 5/5

2: bw+14kg, 5/5

supersættet med

Bryder pres

1: 12kg, 1/1x9

14kg, 1/1x8

16kg, 1/1x5

2: 14kg, 1/1x10

16kg, 1/1x6

18kg, 1/1x4

Så var en del af tiden lige pludselig gået, og jeg valgte så at prioritere lidt kondi istedet for sidste blok i programmet.

Concept2

124m, 30sek pause, 14 runder

På trods af at distancen blev øget med 5m og der kom to runder mere på, synes jeg stadig ikke rigtig jeg var presset overhovedet. Gennemsnitshastighed var 1:50-1:55/500m, og jeg ramte de 124m på 28,5 sek næsten hver gang. Sidste runde prøvede jeg at presse igennem, og det blev så til 27sek.

Jeg tager til LA for at besøg min far tidligt tirsdag morgen, men det er mening jeg skal træne derover. Melder mit til den lokale fitness center (man kan få lov til at melde sig for en uge til en eller anden latterlig høj pris), og jeg har også købt mig en sandsæk og den håber jeg på at få brugt.

:newyear: God Jul til min log-læsere!! :nissegrin::Mrs_Claus:

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Lørdag - Los Angeles, KillaBees Ninja Workout B

Ankom til LA tirsdag eftermiddag, og fik dermed fornøjelsen af to jul i år!! :bigsmile:

Desværre fik vist en lille ekstra julegave i flyet i form af en eller anden virus, fordi jeg har været småsyg siden jeg ankom, så ons/tors/fre blev det ikke til nogen træning. I dag kunne jeg ikke længere holde det ud og måtte træne, så jeg tog oppe i fitness centret (der ligger heldigvis et lige overfor hvor jeg bor, hos min far).

Alting herover er jo i pounds, så jeg måtte have gang i lommeregneren og lidt hovedregning, og skiverne og DB'er passer ikke 100% med hvad jeg plejer at bruge derhjemme, men det var ikke noget problem.

Back squat

1: 65lbs - 7,3

2: 65lbs - 7,3

3: 65lbs - 4,2,1,1,1,1

supersættet med

DB Front Lunges

1: 2x35lbs - 5/5

2: 2x35lbs - 5/5

3: 2x35lbs - 5/5

supersættet med

BB Military Pres

1: 45lbs - 14

2: 45lbs - 14

3: 45lbs - 15

Det hjalp rigtig meget at tage et par kg (eller lbs) af min squat, teknikken kørte noget bedre i dag, og jeg fik også strukket ud i hofterne efter hvert sæt, så ingen smerte i hoftebøjerne lige nu!! :4thumbup:

One-legged DL

1: 2x40lbs - 6,1,3 (til hver side)

2: 2x40lbs - 5,5 (til hver side)

supersættet med

DB Rows

1: 40lbs - 8/8

2: 40lbs - 8/8

supersættet med

DB TGU

1: 35lbs - 3/3, 2/2

2: 35lbs - 1/1x5

C2

124m, 30 sek pause, 16 runder

Kondien og benene var en smule smadret, kondien fra sygdommen og benene fra træning, men jeg havde stadig ingen problemer med romaskinen og gennemført alle intervaller på 28-29sek.

Styrketræningstid: ca. 1t 15min

Link to comment
Share on other sites

Mandag - Los Angeles, KillaBees Ninja Workout A

Havde faktisk noget DOMS i baller og baglår fra i lørdags (!!) så jeg var lidt usikker på hvordan det ville gå at træne i dag. Men det gik fint.

Dødløft

1: 135lbs - 4,4,2

2: 135lbs - 5,5

3: 135lbs - 5,5

supersættet med

Pullups

1: bw (hoppet op på dem allesammen), singles

2: bw (hoppet op på dem allesammen), singles

3: bw (hoppet op på dem allesammen), singles

supersættet med

Seated Rows

1: 50lbs/23kg - 15

2: 60lbs/27kg - 15

3: 60lbs/27kg - 15

Dødløft gik fremragende i dag, det var stort set uden pause. Seated rows føltes også meget meget nemmere, men det tror jeg skyldes maskinen mere end noget andet. Efter sidste sæt DL blev jeg lige fristet til at smide lidt ekstra kg på:

Dødløft

145lbs, 1

185lbs (84kg), 1

195lbs (88kg), 1

205lbs (93kg), 1 (PR)

215lbs (97kg), 1 (PR)

225lbs, 0

220lbs (100kg), 1 (PR) :superman: :4thumbup: Weeeee!!

Og så videre til resten af programmet...

One-legged squats (istedet for pistols)

1: 20lbs - 5/5

2: 30lbs - 5/5

supersættet med

DB Bryder Pres

1a: 25lbsx2, 1/1x10

1b: 30lbsx2, 1/1x8

1c: 35lbsx2, 1/1x6

2a: 30lbsx2, 1/1x10

2b: 35lbsx2, 1/1x7

2c: 40lbsx2, 1/1x5

Bryder pres gik meget bedre i dag ift de andre gange!

Full-contact twist

1: 45lbs, 8

2: 55lbs, 8

3: 55lbs, 8

supersættet med

Spiderman walkouts

1: bw, 30sek holder

2: bw, 30sek holder

3: bw, 30sek frem og tilbage 2x

supersættet med

One-legged walkouts

1: bw, 30 sek holder

2: bw, 30 sek frem og tilbage 3x

3: bw, 30 sek frem og tilbage 2x

Concept2

124m, 30sek, 18 runder

Benene var lidt trætte, men det gik stadig fint. Glæder mig til snart at lave ny maks-test.

Sluttede af med lidt blandet løb.

Tid: ca. 1t 30min

Lidt senere eller i morgen laver jeg en lille 2007 opsummering. :bigsmile:

Godt nytår!!

Link to comment
Share on other sites

2007

En lille opsummering af i år, ift min træning. Der er sket rigtig rigtig meget, både på BJJ siden men ikke mindst også styrkemæssigt. Jeg kan ikke være andet end rigtig godt tilfreds med alle resultaterne, jeg er glad og egentlig ret overrasket.

BJJ/SW

Guld/titler: 5

Sølv: 4

Bronze: 2

Alt det andet (styrketræning, kettlebells osv)

Startede egentlig på bar bund, havde kun meget få gange rørte vægte før i år. Gik i gang omkring april/marts måned med BW øvelser og KB, og så med rigtige vægte efter sommeren, dvs september.

Kettlebells

Fik to hjemmelavede 10kg kettlebells i slutning af 2006 som jeg først begyndt at bruge omkring foråret i år, omkring samme tid hvor jeg købt en 12'er. Gik rigtig i gang med KB træning i starten af april. Opgraderede til en 16'er i starten af juni, og omkring oktober begyndte jeg at køre med 20'en til HardCore time.

SSST, 12kg: 256

SSST, 16kg: 150

2HAH: 16kgx2

BW øvelser

Pullups: Har kæmpet meget specielt med pullups, som jeg har ret dårlig fremgang i (ift alt mulig andet). Tror vist på en god dag (og uden ekstra julekg) er jeg nok op på 3.

Dips: Gik fra 0 til 5.

Pistols: Var ikke i nærheden af at kunne udføre en pistol, og nu kan jeg i hvertfald 2!

Vægte

Dødløft: 100kg (PR fra i dag - det mål nåede jeg lige!!)

Squat: 60kg

Zercher: 60kg

Bænkpres: 45kg (men det er efterhånden længe siden jeg har prøvet)

2008

Jeg håber selvfølgelig på lige så meget fremgang næste år!!

På BJJ siden kommer jeg måske til at skrue lidt ned for antallet af stævner men koncentrere mig endnu mere på de store stævner. Jeg regner med at tage afsted til VM til sommer, og til efteråret skal jeg i gang med at kvalificere mig til et stort SW stævne. Niveauet bliver højere i år, men det bliver mit eget forhåbentlig også. De to udfordringer i år bliver at fokusere på SW igen på et tidspunkt, og at finde ud af hvad jeg gør med vægtklassespørgsmålet senere på året.

På styrketræningssiden tror jeg stadig der ligger en del kg'er gemt i min krop et eller andet sted, som jeg tror dukker op af sig selv i løbet af træning. Jeg kan mærke at jeg specielt med de tunge vægte er ikke i nærheden af at toppe styrkemæssigt - jeg tror de muskler jeg har kan klare en del mere. Jeg glæder mig til at se hvad der sker, og hvilken forskel styrken kommer til at gøre for min BJJ træning. Jeg har heldigvis fundet ud af at jeg synes det er sjovt at lege med både KB og vægte, men jeg håber selvfølgelig også at det er noget jeg kan bruge på måtten.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - Los Angeles, Cardio + lidt styrke - årets første træning

Jeg få jo ikke grapplet herover, og julekg'erne er ved at blive lige lovlig synlig nok, så jeg synes det var på tide med en træning med fokus på noget cardio.

Løb

5 min opvarmning, ved 6,7 mph (det hele er jo også i miles istedet for km!!)

Concept2

Da intervallerne har kørte så godt for mig, og lidt nemt, synes jeg det var på tide at teste hvor meget de havde hjulpet, så jeg gearet lige mig selv op til en omgang maks test igen. Sidst endte jeg ved 2:07/500m over 6 min, og målet var klart omkring 1:55 eller maks 2:00. Det var en fejl - det gik slet ikke. Jeg startede ved hvad jeg synes føltes som ok stille og roligt, ved 1:50/500m. Efter 30sek kunne jeg mærke det lidt, og tænkte at hvis det skulle holde, måtte jeg heller sætte op til 1:55. Det kørt fint i ca. 30 sek mere, og så blev det hårdt. Efter 2 min var jeg ved 2:00/500m og allerede ved at dø, og så stoppede jeg fordi jeg synes simpelthen ikke det kunne være rigtigt. :unhappy::dry:

Et par minutters pause, og så prøvede jeg igen. Med samme resultat. Altså det føles stille og roligt at i starten at køre ved 1:55, men efter et par minutter så går det slet ikke!! Jeg fuldførte heller ikke andet forsøget, :blush: fordi jeg kunne se at min tid ville i hvert fald ikke blive bedre end de 2:07/500m fra et par uger siden. :unhappy:

Resultat og konklusion: en meget frustrerede mig, som åbenbart har en aerob kondi der er lang lang bagud den anaerobe.

Løb

Også alt for længe siden jeg havde løbet. Allerede under opvarmningen kunne jeg mærke lænden, som jeg i perioder har haft lidt bøvl med under løb. Mest egentlig når jeg ikke løber og så begynder igen - det er som om den lige skal vænne sig til det. Kondien var ikke den allerbedste, men heller ikke så slemt som jeg havde forventet efter fallit-turene på C2. Jeg tog det stille og roligt og måtte tage et par pauser pga lænden.

7 min ved 6,5-6,7mph (10.8 km/t)

1-2 mins pause

10 min ved 6,7mph (10.8 km/t)

1-2 min pause

10 min ved 6,7 - 8,0 mph (12,9 km/t)

Styrke

Kunne godt mærke løbeturen, så jeg kørte noget af mit program B, men kørte lidt lettere og droppede nogle af øvelserne.

Back squat:

1: 65lbs - 10

2: 65lbs - 5,5

3: 65lbs - 5,5

supersættet med

Lunges:

1: 25lbsx2 - 1/1x5

2: 25lbsx2 - 5/5

3: 25lbsx2 - 5/5

supersættet med

BB Military Pres:

1: 45lbs - 14

2: 40lbs - 11

3: 30lbs - 15

DB Rows

35lbs, 8/8

35lbs, 8/8

Pushups

bw, 10

bw, 8

bw, 7

Concept2

Var jo pissesur på maskinen pga makstesten (ja ja det var jo ikke dens skyld!) og ville ikke gå før jeg var blevet god venner med den igen. :bigsmile:

124m/30sek, 30sek pause, 10 runder.

Stadig ingen problemer med at ro på under 1:55/500m, på trods af maksforsøget, løb, og styrke.

Var heldigvis alligevel i rigtig godt humør efter hele træningen var overstået!

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg endelig hjemme fra LA. Det tog mig også lige 48 timer at komme hjemme, fordi det blæste for meget i San Francisco (som jeg skulle igennem), så en masse fly var aflyste. Så min weekend (fre-søn) gik med ca. 18 timers sammenlagt ventetid i lufthanven, og ca. 15 timer sammenlangt i flyet. Var først hjemme kl20 søndag aften, så det var absolut ikke sjovt at være mig i går (eller i dag). :nonono::blink::crazy:

Mandag - 1 times BJJ

Var fast besluttet på at træne på trods af jetlag, om ikke andet for at holde mig vågen længe nok til ikke at forværre jetlag. Startede faktisk meget godt og kørte en times ok kamptræning, mes stående. Men så lige pludselig da almindelig træning skulle start, gik jeg koldt. Var med til lidt teknik, men blev svimmel og fik kvalme, så jeg besluttet mig for at stoppe og hygge mig med at kigge på resten af tiden.

Tirsdag - HardCore plus en smule

Vågnede kl04 i morges, og sov ikke så meget mere efter det. :blink: Så da det var blevet kl13 på arbejde, gik jeg rimelig koldt og hjernen kunne ikke mere. Heldigvis var jeg færdig med møder m.m., så jeg tillod mig at tage hjem og tage en lur på en time inden jeg skulle undervise selvforsvar.

Bagefter tog jeg til FDK ABC og nåede en lille smule inden HardCore:

Dødløft

62,5kg, 5+5

62,5kg, 5+5

Pullups

bw, singles med hop, 5

bw, singles med hop, 5

Seated Row

20kg, 15

Til HardCore

Kettlebells: Swings 10/10 supersættet med TGU, i pyramide (1,2,3,3,2,1) - med 16'en

BW øvelser: Armbøjninger 5+2 supersættet med one-legged squats (10/10) - et sæt, og et sæt med 3,2,1 one-legged squats

Sandsæk: øvelser med at smide sandsækken op på skulderen, og walking lunges hvor man sætter sandsækken ned

Efter HardCore legede Bogs og jeg med at tage ryg-billeder!! :bigsmile:

Diæt

Vægten har jo sniget sig op på 67,5-68kg over den sidste halvanden måneds tid (faktisk gik det galt i november da jeg havde 2 uger uden træning), og de 2kg skal væk igen, af div. årsager som jeg skriver om senere. Strategien bliver det som jeg efterhånden har fået til at fungerer nogle gange:

- jeg logger kcal indtag mest fordi jeg skal tælle proteinter (skal op på mindst 130g/dagen)

- kcal indtag holdes på omkring de 1800

- jeg nægter simpelthen at køre mig selv ned på at træne hårdt uden carbs, så jeg spiser de fleste af mine carbs om dagen (frokost og eftermiddagen inden træning)

- efter træning tager jeg en shake med protein+carbs (+carbs er noget nyt for mig) men ellers ikke så meget mad om aften

Madplanen ser således nogenlunde ud i løbet af hverdagen:

Morgenmad: Proteinshake med mælk og Udos

Morgen snack: 250g hytteost eller fromage frais, evt. frugt eller mandler

Frokost: Buffet på arbejde - salat og grønt, ink. maks. en halv portion kartoffel/ris/pasta

Eftermiddags snack: 250g hytteost eller fromage frais, med frugt eller mandler

Efter træning: Shake med lidt protein og lidt carbs

Aften: 2 æg

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 2 timers BJJ

Sparring, lidt nye teknikker til passering af butterfly guard, og situationssparring. Synes slet ikke jeg har overskue til at lære nye ting lige nu, så jeg blev rimelig frustreret!! Til almindelig sparring kørte det ok, formen er ikke vild god men jeg holdt alligevel et rimelig højt tempo.

Har stadig lidt jetlag i kroppen, men jeg sov igennem hele natten så jeg har det klart bedre i dag.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 2 timers BJJ

Sparring, lidt nye teknikker til passering af butterfly guard, og situationssparring. Synes slet ikke jeg har overskue til at lære nye ting lige nu, så jeg blev rimelig frustreret!! Til almindelig sparring kørte det ok, formen er ikke vild god men jeg holdt alligevel et rimelig højt tempo.

Har stadig lidt jetlag i kroppen, men jeg sov igennem hele natten så jeg har det klart bedre i dag.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag - FDK Nørrebrønx og HardCore

En lille omgang inden HardCore, med korte pauser. Var træt fra sparring i går, og har ingen hviledag før engang næste uge så jeg prøver ikke at køre helt død.

Back squat

30kg, 8

35kg, 7

35kg, 5

40kg, 5

Dødløft

60kg, 6

65kg, 5

70kg, 4

70kg, 4

Military Pres

20kg, 10

20kg, 8

20kg, 8

DB Rows

18kg, 6/6

18kg, 6/6

20kg, 5/5

Concept 2

132m på 30 sek, 30 sek hvile, 8 runder.

...og så en rimelig hård omgang Hardcore.

Og jo, er helt død nu....ZZzzzZzzzz

Link to comment
Share on other sites

Fredag - 2 timers BJJ

Kørte workshop på arbejde i dag, så jeg var rimelig smadret allerede inden træning. Men brugt lige et par minutter på at samle krafterne og tankerne og besluttet mig for at glemme trætheden og bare køre på til sparring i en times tid. Lagde ud med fem-seks runder sparring, hvor det faktisk gik overraskende godt. Prøvede at fokusere på at angribe og på at lave hurtige skift, og fik overrasket mig selv (og mine træningspartnere) et par gange. Så startede den almindelige undervisning, og jeg besluttet mig egentlig for at droppe det og tage hjem. Men det endte med at jeg sad og nørdede nogle teknikker igennem i noget tid, og så endte jeg også med at sparre lidt igen til sidst.

I morgen står den på seminar i sverige i nogle timer, og søndag skal jeg også træne igennem.

Og nu er jeg i hvert fald helt helt flad, er så træt jeg ikke engang har lyst til at spise (og der skal meget til!!). Nå ja, kost/diæten for denne uge kører fint - tog det mere afslappet i dag og spiste nogle flere kcal, men jeg har også næsten tabt mig 1kg siden i mandags, så vil jeg hellere spise lidt ekstra og sørge for at jeg har energi nok til den hårde sparring.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - BJJ Pige seminar

Var op i Växjö i går til 3-4 timers seminar med ca 13 andre piger fra vores organisation, Brasa. Vi var ikke så mange blåbælter da nogle havde meldt afbud, men det var rigtig godt. Fik styr på nogle små tekniske detaljer, og så var det rart at få sparret med andre piger, og jeg fik prøvet en masse nye ting på de mindre graduerede piger som jeg ellers aldrig får prøvet. :bigsmile:

Det hårdeste var egentlig at jeg skulle allerede hjemmefra halv ni om morgenen, og var først i kbh igen kl ni om aften.

Søndag - Plyometrisk øvelser og BJJ

Var dejligt tidligt op og tog i FDK Nørrebro for at mødes med Guarden og de to andre piger i klubben til noget plyometrisk træning med medicinbold...allerede kl 9 om morgen. :blink: Det blev til en time, hvor det meste af tiden brugte vi til at få styr på teknikken. Synes ikke det føltes så hårdt, men jeg kunne faktisk godt mærke det bagefter!

Bagefter tog vi direkte videre til BJJ træning, hvor det blev til rigtig meget situationssparring, fra half-guard.

Og så til lidt nyt...jeg skal til EM om to uger! :superman: Jeg havde en ide om at det måske ville ske, men var ikke sikker. Trænede hårdt denne uge og er gået på diæt som forberedelse til det, men den helt endelig afklaring fik jeg i går da jeg snakkede med chefinstruktøren i Sverige. De næste to uger bliver rigtige hårde - jeg har ingen hviledag haft denne uge, og hvis kroppen ellers kan holde til det får jeg først en hel hviledag på lørdag.

Styrketræningen er droppet de næste to uger. Denne uge har jeg en masse BJJ, og så regner jeg med at få kørt medicinbolde øvelser supersættet med hill sprints eller lign. to gange denne uge samt HardCore, og måske lidt ekstra kondi hvis jeg kan finde tiden. Næste uge (ugen op til EM) får vi besøg af en af verdens bedste fra Brasilien og der bliver så BJJ seminar hver aften, så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få passet andet ind, men vil gerne finde tid til en eller to gange kondi, fordi jeg føler det er der jeg halter mest lige nu.

Nå, men nu har jeg lidt af min weekend der skal bruges på oprydning + hvile. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share