QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Har siddet og lavet nogle finjusteringer til min normal 1800kcal kostplan, mest fordi jeg er ved at brække mig over at skulle spise 500g ren hytteost hver dag, så nu må jeg sørg for at blande det lidt op med alt muligt.

Har du prøvet at blande hytteost med torskerogn? Og evt. lidt karry eller en klat kecthup i. Ser lidt sjovt ud, men smager nu ganske godt.

Eller hvis man putter kanel i - ligner det risengrød :w00t:

Held og lykke med planerne :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Og håber du bemærkede jeg rent faktisk FIK trænet igår ;-)

Ja, jeg bemærkede det... ville bare ikke spamme din log mere!!

:wink:

Har du prøvet at blande hytteost med torskerogn? Og evt. lidt karry eller en klat kecthup i. Ser lidt sjovt ud, men smager nu ganske godt.

Eller hvis man putter kanel i - ligner det risengrød :w00t:

Held og lykke med planerne :bigsmile:

Jeg er vegetar....så ingen torskerogn til mig tak. Hmm, karry eller ketchup må prøves. Tak!

Indtil videre benytter jeg mig af følgende muligheder til at blande op:

- Cheasey vaniljeyoghurt

- Tomat + oliven

- Mandler + frugt

- Agurk + tomat + basilikum

- Frugt + honning

- Spinat

... og meget meget mere. Hytteost kan blandes med ALT, kun fantasien sætter grænsen!!!!!

:4mewantfood: :laugh: :laugh:

(det størtse problem for mig er at tage mig sammen til at stå op 10min før om morgenen og blande op til at have med som madpakke)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Morgenmad

1,5 scoop protein pulver

Mælk

Udos

1-2 skiver Cheasy 13% Ost

I alt ca. 350kcal (15g/40g/15g)

Hej skal selvfølgelig ikke blande mig i din kost :innocent: , men hvorfor spiser du ikke havregryn eller müsli. Jeg kan ikke forstå at du "sparer" på kulhydrat der. :blink:

Jeg tror din kost kan optimeres meget mere, så du undgår at kaste dig over forkert kulhydrat og samtidig får protein nok. :4mewantfood:

Held og lykke med VM. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej skal selvfølgelig ikke blande mig i din kost :innocent: , men hvorfor spiser du ikke havregryn eller müsli. Jeg kan ikke forstå at du "sparer" på kulhydrat der. :blink:

Jeg tror din kost kan optimeres meget mere, så du undgår at kaste dig over forkert kulhydrat og samtidig får protein nok. :4mewantfood:

Held og lykke med VM. :bigsmile:

Hej! Nej nej, du må endelig gerne blande dig, dejligt med noget input!! Min kostplan ligger overhovedet ikke mere fast end at hvis jeg finder ud af noget der giver mere mening, så gør jeg det. :wink:

Jeg har det rigtig godt med at få protein om morgenen - så det skal i hvert fald med. Havregryn får jeg af en eller anden grund ondt i maven af. Jeg har så tit spist sådan noget Kellogs All Bran Fibre Plus et-eller-andet (den sundeste de overhovedet har), og kommer nok til det igen, men lige nu er jeg løbet tør, og jeg bliver tit ikke sulten nok til min mellemmåltid hvis jeg spiser det. Men hvis jeg kan mærke at jeg er ved at være for lav i kulhydratdepoterne spiser jeg noget til morgenen også, men det vigtigste for mig er at have nok til træning.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - KB herhjemme

Dagen var lidt kaos, troede jeg var på venteliste til HardCore, men var det ikke alligevel, men så var det for sent - nåede ikke i FDK. Til gengæld fik jeg både købt ind og vasket tøj, hvilket er også ret vigtig at gøre en gang i mellem!

Mine KB'er har længe samlet støv herhjemme, så jeg synes også det var passende at de lige fik en tur. Overvejer faktisk at have en dag hver anden ugen hvor jeg træner hjemme om aften, fordi jeg synes det er ved at være lidt pres at jeg først kommer hjem kl20-21 hver eneste dag, når jeg tager afsted om morgenen kl07-07.30.

TGU

16kg, 5/5

Synes TGU er fantastisk til opvarmning!

2HAH

16kg+12kg, 2/2

supersættet med

Bryder pres

16kg, 8/8

..for 3 runder med kort pause i mellem

OH Squat

2x10kg, 5, 4 sæt

Snatch

16kg, 10/10, 4 sæt (tog ca. 5 min)

pause på 1-2 min

16kg, 10/10, 4 sæt (10-20 sek pause i mellem sættene).

Godt med tempo på snatches, men ikke nok - tror sagtes jeg kan arbejde mig op til at tage flere sæt hurtigere.

Tid i alt: 45min inkl. lidt udstræk og opvarmning.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hej! Nej nej, du må endelig gerne blande dig, dejligt med noget input!! Min kostplan ligger overhovedet ikke mere fast end at hvis jeg finder ud af noget der giver mere mening, så gør jeg det. :wink:

Jeg har det rigtig godt med at få protein om morgenen - så det skal i hvert fald med. Havregryn får jeg af en eller anden grund ondt i maven af. Jeg har så tit spist sådan noget Kellogs All Bran Fibre Plus et-eller-andet (den sundeste de overhovedet har), og kommer nok til det igen, men lige nu er jeg løbet tør, og jeg bliver tit ikke sulten nok til min mellemmåltid hvis jeg spiser det. Men hvis jeg kan mærke at jeg er ved at være for lav i kulhydratdepoterne spiser jeg noget til morgenen også, men det vigtigste for mig er at have nok til træning.

okay det er jo fint at du har det godt med protein til morgenmad. :wink: hvad er din fordeling på protein, kulhydrat og fedt normalt, hvis du ved det :wink: Jeg kender flere som får ondt i maven af kulhydrat, jeg plejer at anbefale dem at blende dem med frugt og evt. proteinpulver. :4mewantfood: Det plejer at virke. Ellers weetabix med yougurt smager godt og er sundt.

Umiddelbart vil jeg sige at du får for lidt kulhydrat efter træning, og det kan være årsagen til dine tømte kulhydratdepoter.

1800 kcal er jo ikke så meget, og burde give dig et vægt tab. Du træner jo en del, :superman: og formoder at du har mere muskelmasse end de fleste kvinder :4flex: Derfor må der være noget galt i din kost vil jeg sige :unsure:

Link to comment
Share on other sites

okay det er jo fint at du har det godt med protein til morgenmad. :wink: hvad er din fordeling på protein, kulhydrat og fedt normalt, hvis du ved det :wink: Jeg kender flere som får ondt i maven af kulhydrat, jeg plejer at anbefale dem at blende dem med frugt og evt. proteinpulver. :4mewantfood: Det plejer at virke. Ellers weetabix med yougurt smager godt og er sundt.

Umiddelbart vil jeg sige at du får for lidt kulhydrat efter træning, og det kan være årsagen til dine tømte kulhydratdepoter.

1800 kcal er jo ikke så meget, og burde give dig et vægt tab. Du træner jo en del, :superman: og formoder at du har mere muskelmasse end de fleste kvinder :4flex: Derfor må der være noget galt i din kost vil jeg sige :unsure:

Jeg får ikke ondt i maven af kulhydrater som sådan, kun af havregryn (ligegyldig hvad det er blandet op med).

Udover det så rammer du rimelig meget plet!! :wink: Aftensmaden har altid væren mit største problem... :blush: Netop fordi jeg kommer så sent hjem (når jo ikke hjem ml. arbejde og træning), så er det svært at tage sig sammen til at lave noget aftensmad. Når jeg ikke er på kur, ender jeg med at proppe hvad som helst (=chokolade) i hovedet. :blush: Og når jeg er på kur, så skærer jeg det væk og så er der ikke så meget tilbage! Før spiste jeg intet udover en shake, men lærte at det var uholdbart. :blush: Med den kostplan jeg har nu, så smider jeg fedt ret hurtig, til gengæld er det ikke holdbart at være på kuren i for mange uger, jeg kører rimelig dødt i det. Så jeg prøver også at justere det lidt ved at give mig selv lov til at spise lidt ekstra frugt m.m. før/efter træning, så jeg i hvert fald kan sørge for at ramme de 1800kcal.

Iiiih nu fik du mig lige til at få tastet ind alt det jeg spiste:

(160/150/55)g -- giver 1735kcal og en fordeling på 36/35/29.

Har måtte gætte på frokosten, og har været god ved mig selv i dag - som "ekstra" har der været en pære, lidt tørret figen, og et styk rugbrød til aften sammen med æg (efter jeg havde læst dit indlæg!)

Min FFM ligger omkring de 54kg, så jo, har nok lidt mere muskelmasse end de fleste kvinder (undtagen dem på MOL!). Træner en del, men intensiteten kan også svinge og det er jeg ikke så godt til at tage højde for.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - BJJ

Kom lidt sent til sparring, da jeg åbenbart har tabt min buskort :sneaky2::cry: Typisk at sådan noget sker lige samme dag som man har fornyet det!!!! ØVØVØVØV.

Tog et par pauser i løbet af træning, til dels pga min hofte da den driller lidt igen, men bortset fra det så trænede jeg faktisk hele de to timer, så motiviationen er ved at være på plads igen!! Weeheee :4thumbup:

Har spist lidt ekstra i dag, holdt mig fra det usunde men tillod mig lidt ekstra frugt om formiddagen og en rigtig god frokost. Tror jeg må bare variere kcal indtag alt efter hvor tomme depoterne er ved at være, og energiniveauet.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag - HardCore + styrke

Squat

30kg, 8

40kg, 7

40kg, 5

Pullups

bw, 3

bw, 3

bw, 2

Længe siden jeg har trænet ordentlig pullups, men det gik faktisk ret godt! :bigsmile:

Og så en god omgang HC...High pulls, bryder pres og rows med KB, og clean&press og side lunges med sandsæk.

Så lige lidt ekstra..

Dødløft

60kg, 9

70kg, 5

70kg, 4

80kg, 3 (dårlig teknik!)

80kg, 2 (meget bedre)

80kg, 2 (meget bedre)

En god omgang træning, har også fået rigeligt at spise i dag/i går (måske lidt for meget idag!). I morgen står den på mindre mad og 3 timers grappling. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Så gætter jeg på at det var Nørrebro - dog uden at vide det :innocent:

Det var selvfølgelig Nørrebro. :wink:

Fredag - 2,5 times BJJ/SW

Ja, var til BJJ/SW, og sparret en masse. Faktisk stort set kun sparring hele tiden, men intensiteten varierede en del. Er nok riiiimelig glad for at jeg har spist nok de sidste to dage, fordi ellers havde jeg ikke haft energi til det, og jeg er bare helt helt færdig nu!! :blink::crazy:

Ingen DOMS fra i går, men kan mærke kroppen blev brugt, og synes min appetit i løbet af formiddagen var helt galt!

I morgen står den muligvis/forhåbentlig på lidt styrke i FDK Nørrebro, og søndag måske lidt grappling med Guarden...nu skal jeg bare slappe af og lade op!!

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - FDK Nørrebro

Fik sovet vild meget i dag og slappet af, og om eftermiddagen blev det lige til en hyggetur op i FDK. Ikke noget vild hårdt, tog deroppe sammen med en ven som var lettere plaget af tømmermænd så der var også meget snak ind i mellem! :smile:

Mit knæ har det ikke så godt, det blev vredet lidt rundt til træning i går, så jeg havde egentlig også besluttet mig for at tage det ret stille og roligt i dag. Havde ellers håbet på både lidt squat og løb i dag, men det sagde knæet nej til. :nonono::unhappy:

Dødløft

60kg, 10

70kg, 9 (rep PR)

70kg, 8

75kg, 4

75kg, 4

80kg, 3 (singles)

80kg, 3 (singels)

KB Bryder pres

16kg, 1/1x5

supersættet med

20kg, 3/3

supersættet med

One-legged DL

2x16kg, 5/5 - kunne virkelig mærke at knæet var ustabil, havde svært ved at holde balancen på venstre side!

...men kun lige 2 runder!

Pushups

bw, 7, 3 sæt

Link to comment
Share on other sites

Søndag - Løb

Får stadig ondt i lænden efter ca. 6 minutter, så jeg deler tiden op og går lidt i mellem. Men uanset hvad er løbeformen absolut ikke noget at prale af lige nu :crazy:

Knæet har det fint igen her til morgen. :smile:

7 min v. 10,5-11 km/t

1,5 min gang

7,5 min v. 11,5 km/t ink. 45sek spurt

1,5min gang

7,5 min v. 12 km/t, ink 30sek spurt

I alt:

25min

4,55 km

Ja, så blev det ikke lige til nogen hviledag denne uge, men de fleste træninger har ikke været så hårde, så kroppen føler sig ret udhvilet.

Link to comment
Share on other sites

For mange (inkl. mig) er dødløft og løb en dårlig cocktail. Så det er ikke underligt, at din lænd brokker sig, når du har sat dødløft PR dagen før! I øvrigt en flot PR - er det træning til TSC! :wink:

Link to comment
Share on other sites

For mange (inkl. mig) er dødløft og løb en dårlig cocktail. Så det er ikke underligt, at din lænd brokker sig, når du har sat dødløft PR dagen før! I øvrigt en flot PR - er det træning til TSC! :wink:

Hmm...ok...det forklarer måske også hvorfor jeg også fik ondt i lænden både over julen hvor jeg løb efter PR og omkring EM..men godt nok da jeg løb et par gange op til EM så var det ikke lige efter DL. Hvor mange dage plejer du at have mellem DL og løb så? Jeg har før haft ondt i lænden ved løb, men normalt ikke allerede efter kun 6 min!

Ja det er til dels lidt træning til TSC - makset i DL på 100kg over jul, så jeg må se om jeg kan få den PR op med 5-10kg til TSC! :wink: Og til dels at jeg ikke har konkurrence nu, og kan rigtig godt lide at køre forholdsvis tungt, specielt i DL :tongue::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hmm...ok...det forklarer måske også hvorfor jeg også fik ondt i lænden både over julen hvor jeg løb efter PR og omkring EM..men godt nok da jeg løb et par gange op til EM så var det ikke lige efter DL. Hvor mange dage plejer du at have mellem DL og løb så? Jeg har før haft ondt i lænden ved løb, men normalt ikke allerede efter kun 6 min!

Ja det er til dels lidt træning til TSC - makset i DL på 100kg over jul, så jeg må se om jeg kan få den PR op med 5-10kg til TSC! :wink: Og til dels at jeg ikke har konkurrence nu, og kan rigtig godt lide at køre forholdsvis tungt, specielt i DL :tongue::w00t:

Det er sindssygt svært at svare på. Jeg har ofte prøvet at løbe dagen efter dødløft, hvor det har været helt galt. Trætheden er selvfølgelig mest udpræget i lænden, men min krop føles bare generelt tung, og det har ofte givet mig problemer med at få styr på vejrtrækningen. Af samme grund har jeg helt droppet dødløft i de perioder, hvor jeg har haft fokus på løb.

Min erfaring er dog, at man sagtens kan gøre lidt, hvis de 2 ting skal kombineres. Hold din vol. lav. Du kan fx lave en masse singles og undgå løb dagen efter. Måske du kunne prøve TJ's single cycle (du kan downloade et excelark her fra MOL - ellers kan jeg maile det til dig). Personligt har jeg også erkendt, at det er fuldstændigt ligegyldigt for min BJJ/MMA - og alt det andet jeg laver - om mit dødløft max er +/- 5kg. Derfor vil jeg hellere gemme et par reps/kg i banken og så være frisk til alt den anden træning. Du vil stadig få et kæmpe udbytte fra øvelsen, men skadesrisikoen er betydelig mindre og ikke helt så meget akkumuleret træthed i kroppen. Så kan du altid løfte dig helt ud, når du alligevel ved, at der er et par hviledage i udsigt.

Det er lidt det samme med løb. Når/hvis du er tung i kroppen, må du jo bare tænke på, at du så tilgengæld er blevet stærkere - man bliver ikke verdensmester i løb og styrkeløft på samme tid. For dit vedkommende gælder det jo at få det bedste udbytte fra begge dele mhp. at blive ond (ondere) på måtten!

NB! Diverse mobilitetsøvelser med fokus på lænd og baglår vil også hjælpe på problemet!

Sikke en smøre... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også selv haft masser af "udfordringer" med at kombinere squat og dødløft med løb. Personligt synes jeg, at det er allersværest med squats, men det er galt nok med dødløft. Jeg er enig i DBMs betragtninger og vil tillige foreslå, at du tager et kik på denne artikel af Barry Ross. Holy Grail

Den handler ganske vist mest om at kombinere løb i betydningen sprint med dødløft, men opskriften med få og tunge løft med masser af restitution mellem virker efter min mening ganske godt.

Link to comment
Share on other sites

Tak for input!!

Som jeg tidligere har skrevet i min log, så er første prioriteten i træning stadig BJJ/SW, og det holder jeg mig til. Indtil videre synes det er gået fint, kan sagtens styrketræne og grapple dagen efter. Prøver at balancere mellem at holde en lidt lav volument for ikke at overtræne, men har alligevel en forholdsvis høj arbejdskapacitet - så sandsynligvis ingen Sheiko programmer herfra foreløbig, men kan som regel godt tillade mig mere end 2-3 sæt. "Problemet" har åbenbart som sådan kun opstået ifb med løb, så det må jeg se hvad jeg kan gøre - nok noget med ikke at køre DL dagen inden løb.

CoqRouge - fed artikel, kunne godt lide ideen i den med at køre få reps, få sæt meget tæt på maks, men med ret lange pauser i mellem, det kunne jeg godt overveje at prøve. Det var i hvert fald også noget ret sindssyg fremgang de piger i artiklen havde med DL. :w00t:

DBM - Nej jeg vil ikke blive verdensmester i hverken løb eller styrkeløft - kun BJJ :superman::tongue:

Men jeg har aldrig forstået hvad den videnskabelig begrundelse skulle være for at man ikke både kan styrketræne og løbe? Ved godt mange siger det, men jeg har bare aldrig fået en ordentlig forklaring på hvorfor det hænger sådan sammen. Men pointen er alligevel ikke om jeg har 5kg +/- på min DL (udover at det kunne være sjovt til TSC!!) :tongue: men jeg har først rørt ved vægte for et år siden (KB), og legede med tunge vægte som DL for under et halvt år (så der er en del kg at hende for mig før det bliver besværligt at øge med 5kg)...og indtil videre har det kun været rigtig rigtig positiv for min grappling, ikke mindst fordi det har nedsat min skadesrisiko under BJJ. Ikke den slags der kommer af pludselig ulykker, men min krop har meget bedre kunne tåle alt den hårde sparring med mænd som vejer 15-25kg mere end mig uden at få alle de "slideskader". Det kræver trods alt noget styrke også :wink:

Nå, det var aftenens lang smøre fra min side...videre til dagens træning :4thumbup:

Mandag - 2 timers BJJ

Lidt stående kamptræning, og så mere øvelser med guard-passeringer med teknikkerne fra seminaret før EM. Sådan stadig en forholdsvis stille og rolig omgang BJJ, der er ikke overdrevet meget hård sparring for tiden og vi var forholdsvis få graduerede i dag.

Diæt update

67,5 - 66,4kg: -1,1kg

men en del har været væske..ved ikke helt hvor meget, for jeg var også nede på 66,2, og så lidt op igen...skyder på jeg har tabt 400-500g fedt

Min småopdateringer i den sædvanlig diæt kostplan har fungeret fint sidste uge, ikke mindst er det nu nemmere at få klemt al den hytteost og fromage frais ned, jeg har faktisk taget mig sammen om morgenen til de 5-10min det tager at forberede det med lidt frugt m.m. :wink:

Kosten i løbet af hverdagen er ret meget det samme, men i weekenden gjorde jeg lidt mere ud af at så få protein fra andre kilder en mælkeprodukter - lørdag blev det til en ret med Seitan (aka Mock Duck - aka Gluten) og søndag en ret med Quorn.

Der var et par "ommere' i weekenden (2-3 øl og lidt andet), men ikke noget vild, og jeg var så stolt af at jeg havde en proteinbar med i tasken lørdag aften så man kunne undgå junk!! :4mewantfood:

Jeg tror min største udfordring med diæt lige nu er tålmodigheden - jeg har sat mig for at det er ok der kun ryger 0,5kg af om ugen, men det er svært i mit hoved fordi de fleste gange jeg har skulle tabe mig, har det været ifb med stævnet og der har tit skulle ryge 0,8-1kg/ugen, og jeg begynder derfor tit at panikke hvis vægten står stille mere end 2 dage i træk!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - KB + SW/MMA

Det er jo vinterferie, skolerne har lukket, så ingen undervisning i selvforsvar i dag! Betød at jeg kunne lige nå hjem, hvilket var faktisk dejligt. Undervisningen stopper helt om 5-6 uger, og jeg kommer til at savne det/dem, men samtidig bliver det rart fordi mine tirsdage er ellers bare SÅ presset.

Opvarmning herhjemme

Swings

16kg, 10/10, 3 sæt

Snatch

16kg, 113 reps på 5 min så til TSC skal jeg i hvert fald op på 120-130

stor pause

16kg, 50 reps

lille pause

16kg, 20 reps

lille pause

16kg, 7 reps

200 snatches i alt

Og så direkte videre til...

MMA/SW

Er småt gået i gang med lidt mere SW træning, efter jeg har forsømt det i snart et år!! :crazy::blush: Jeg savner selvfølgelig noget at holde fat i når jeg ruller, men kan alligevel mærke at mit game fungerer RET godt taget alt i betragtning, og mange af de ting fra seminaret fra før EM kan med meget stor fordel bruges uden gi...det bliver lige pludselig meget nemmere at passere guard.

Vi startede med en masse clinch, også op ad væggen (var lidt nervøs da den ikke er polstret eller noget), og det gik nogenlunde, men er lidt rusten. Så skulle jeg tage handsker på for at kunne pres min træningsmakker mere i MMA-lignende situation, også op ad væggen. Men jeg har sådan set aldrig kørt med handsker før, og kunne i hvert fald ikke multi-taske...hvis jeg prøvede at koncentrere mig på at se hullerne til at slå/give knæ, så glemte jeg alt om brydningen, og hvis jeg bare clinchet, så slog jeg ikke. :blink::blush: Så for at hun kunne få mere ud af øvelsen droppet jeg det og lod hende køre med en anden.

Alt i alt en fed time, bliver dejligt at køre lidt mere SW det næste styk tid, godt med lidt afveksling fra Gi-træning hele tiden!!

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning herhjemme

Swings

16kg, 10/10, 3 sæt

Snatch

16kg, 113 reps på 5 min så til TSC skal jeg i hvert fald op på 120-130

200 snatches i alt

Og så direkte videre til...

MMA/SW

Er småt gået i gang med lidt mere SW træning, efter jeg har forsømt det i snart et år!! :crazy::blush: Jeg savner selvfølgelig noget at holde fat i når jeg ruller, men kan alligevel mærke at mit game fungerer RET godt taget alt i betragtning, og mange af de ting fra seminaret fra før EM kan med meget stor fordel bruges uden gi...det bliver lige pludselig meget nemmere at passere guard.

Vi startede med en masse clinch, også op ad væggen (var lidt nervøs da den ikke er polstret eller noget), og det gik nogenlunde, men er lidt rusten. Så skulle jeg tage handsker på for at kunne pres min træningsmakker mere i MMA-lignende situation, også op ad væggen. Men jeg har sådan set aldrig kørt med handsker før, og kunne i hvert fald ikke multi-taske...hvis jeg prøvede at koncentrere mig på at se hullerne til at slå/give knæ, så glemte jeg alt om brydningen, og hvis jeg bare clinchet, så slog jeg ikke. :blink::blush: Så for at hun kunne få mere ud af øvelsen droppet jeg det og lod hende køre med en anden.

Godmorgen/Hej Queen-Girl

Har lige en TONS spørgsmål.. :tongue:

Først lige Sej træning du også får fyret af... :cool: Men hvad er Swings som du laver derhjemme og Snatch med 113 rep * 6 kg..!? (bare nysgerrig)

MMA er TOTAL sej, har selv overvejet det, da jeg har en god ven Lars Besand som er/har været EM mester i hans vægtklasse, har været i Odense og se et par kampe hvor man tager sig selv i at stå og råbe..... "KOOOMM NU, SMADRE HAM, SPARK HAM.." *LOL* :laugh: Der går total hulekvinde/mand i en..

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen/Hej Queen-Girl

Har lige en TONS spørgsmål.. :tongue:

Først lige Sej træning du også får fyret af... :cool: Men hvad er Swings som du laver derhjemme og Snatch med 113 rep * 6 kg..!? (bare nysgerrig)

MMA er TOTAL sej, har selv overvejet det, da jeg har en god ven Lars Besand som er/har været EM mester i hans vægtklasse, har været i Odense og se et par kampe hvor man tager sig selv i at stå og råbe..... "KOOOMM NU, SMADRE HAM, SPARK HAM.." *LOL* :laugh: Der går total hulekvinde/mand i en..

Hej Nille! Og velkomme til min log!! :bigsmile:

Jamen du fyrer bare løs af spørgsmålene :wink:

Snatch og swings er med min 16kg kettlebell...

Swings:

Snatch:

Ja det ser dejligt nemt ud, men det er hårdt for både styrke+kondi (maaaaaaaks puls eller i nærheden af på ingen tid), og giver en ret vild efterforbrænding. :smile:

Ååååh....Besand...ja ham kender jeg godt. Eller, rettere sagt er jeg godt inde i miljøet så jeg er godt klar over hvem han er. Det er MEGA fedt at se MMA stævner. Skal du til FighterGalla d. 15. marts så? En fra klubben kæmper, jeg skal muligvis ud og se hvis ikke jeg selv skal kæmpe til et BJJ stævne i Stockholm samme weekend.

Det er dog noget helt andet at træne, respekt til dem der gør det. Hele gulv-delen, uden slag, i sådan en MMA kamp, er det jeg træner til dagligt. Plus nedtagningerne. Har overvejet MMA, men har så meget jeg gerne vil opnå i gulvkamp alene at jeg må prioritere...MMA er utrolig krævende hvis man skal træne det på højt plan, fordi det er thaiboksning + boksning + brydning + grappling + kondition + styrke.

Nå men håber det var svar indtil videre, går ud fra når du sagde du havde en tons spørgsmål at der var nogle flere på vej.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ændring i diætstrategi

Ja, så holdt den plan sgu ikke længere. :laugh: Den var baseret på "langsom vægttab", fornuftig spisning, almindelig niveau træning, bla bla bla...Holdt ikke hovedsagligt fordi:

1) Min fleksibel kostplan betød at jeg godt måtte spise lidt ekstra af det sunde efter lyst og behov (endte med at spise lidt ekstra ekstra - selvom det var stadig kun det sunde)

2) Træningintensiteten har ikke været lig høj alle dage - til dels pga egen motivation til træning, til dels pga opbygningen af træning (BJJ timer - der er jo stor forskel om der er stort set rent sparring i 2 timer, eller en masser teknik - og dermed rimelig afgørende for om jeg lige brænder 500-700 kcal af på en træning, eller 200...)

3) Jeg er af natur bare ikke tålmodig, specielt ikke ift mig selv - "langsom vægttab" har faktisk aldrig fungeret for mig - det er alt eller intet, skal jeg have resultater, skal det helst være i går!

Derfor, ikke mindst inspireret af Linis, går jeg nu på Atkins. Nogle af overvejelserne jeg har gjort:

- Kan jeg leve på så lav kulhydrat indtag og samtidig passe mit arbejde (som kræver at jeg er rimelig meget "på" det meste af tiden), samtidig med at jeg også passer træningen (stadig ingen PW her, og nogle dage er træning jo rigtig hårdt)

Jeg må prøve, og i min verden er det ikke så meget der hedder at prøve, det er bare at gør det...men kan jeg mærke at det påvirker arbejde for meget, så er det slut

- Jeg er vegetar...kan det passe ind med Atkins?

Ja, forhåbentlig, jeg spiser bare masser af ost (som jeg elsker!).

- Hvor lang tid skal jeg være på Atkins?

Har muligvis (sandsynligvis ikke) et stævne 1. marts, og muligvis et 15. marts, så jeg er nok på Atkins i 2-3 uger (se nedunder)

- Hvad er min ny vægttabsstrategi så, og hvad er mine forventninger?

Strategien er overordnede at køre med 2-3 ugers forholdsvis hård diæt (f.eks. Atkins), hvor jeg smider mellem 1,5-2kg fedt. Så holder jeg vægten ved at spise nogenlunde efter den kostplan jeg spiser nu - altså sørger for at spise ligevægtsindtag, men kontrolleret og sund. Det gør jeg i et par uger, og så kører jeg 2-3 ugers hård diæt igen. Vælger 2-3 uger fordi det er et eller andet sted det min krop har været vant til når jeg cutter til stævner - og jeg synes det passer bedst til min temperament og krop. Efter mere end 2-3 ugers hård diæt kan jeg mærke at det tærer for meget på kroppen, og/eller energien/motivationen til træning falder for meget.

- Hvor meget skal jeg spise

Ved faktisk ikke præcis hvad jeg skal ligge kcal indtag efter, men jeg kommer til at gør det reaktivt alt efter træningsintensiteten - altså jeg spiser først ekstra dagen EFTER en hård træning hvis jeg kan mærke energiniveauet er ekstra lav. Skyder på at ligge på omkring 1500-1600kcal fast på Atkins.

Nå, men det bliver spændende at se om det fungerer for mig, om ikke andet er det sjovt at eksperimentere med, og det er nu jeg skal gør det ...(og ikke 3 uger før VM!!)

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Ville bare lige sige, at spændende læsning at følge diverse diætstrategier - og sjovt som man bliver inspireret af andre MOL-boere :wink: Jeg aner en Atkins epidemi.

Men det er jo nok ret fornuftigt med kritiske evalueringer af, hvad der passer netop én selv og det man laver/skal yde. Har også læst noget om Atkins, men tænkte at det måske ikke var så godt, med så lavt kulhydrat indtag og megen cardio. Men håber! den nye strategi passer dig bedre, held og lykke med det!

Og forresten; hvad er din nuværende vægt og hvad skulle du gerne ned på?! Sådan cirka..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share