QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Sejt du får rullet så meget, og får noget god respons fra mestrene :devil:

Håber din skulder snart er klar igen, og at du får tid til noget HC :bigsmile:

Og godt at høre at du også giver den hele armen på arbejdet :4thumbup:

Tak...ser også frem til at du snart tør rulle med mig igen? :wink::tongue: :tongue: Ikke fordi jeg tror jeg bedre kan krølle dig nu, desværre!

Er klar på banen med mere træning igen næste uge - regner med at kunne nå morgentræning torsdag (krydser fingre!) og ligeledes også HC i hvert fald en af dagene. Glæder mig allerede!! :bigsmile:

Torsdag aften

Det blev til en lang, men produktiv arbejdsdag, og jeg havde en aftale om aften så det var ikke meget jeg kunne nå af træning.

Cykel 13km fra arbejde

...ind til FDK Valby. Lorteudstyr :nonono: :nonono:

Forsøgt mig med lidt:

Zercher squats

20kg, 10 (kan nok starte lidt højere næste gang)

30kg, 10

40kg, 5 (hov så blev den lidt tungere)

Tror også stadig jeg mangler en smule teknik i squats generelt, er en smule usikker på hvor jeg skal spænde op m.m.

Overvejet DL, men var usikker på hvordan skulderen ville reagerer, og jeg stod med en latterlig 10kg stang og nogle små skiver. Så det gad jeg bare ikke.

Nogle Rows-ting med håndvægte (kender sgu ikke navnet på øvelser!! :innocent::laugh: =

15kg, 10/10

18kg, 6/6

Gik over til pullup maskinen for at prøve lidt. Det gik ikke helt når det var håndtag og ikke stang og man stod midt i en maskine. Så prøvede jeg med 5kg på. Hjalp ikke en skid, da jeg trak mig hurtigere op end den der støtte kunne følge. Det samme med 10kg på. :mad:

Forsøgt mig med dips, men næ, det vil skulderen ikke (men den har det faktisk ok i dag ift i går).

Lavede lidt træk maskine (hmm, noget med Lat træk? trækker ned til brystet). Men så snart jeg fandt frem til det rigtige antal kg begyndte skulderen at brokke sig.

Alt i alt rimelig utilfredsstillende omgang styrke. :unhappy:

Løb

3km, ca. 15min

I morgen aften skal jeg til Stockholm over weekenden, så jeg når nok heller ikke at træne så meget efter arbejde da jeg skal pakke. Håber på at få rullet lidt med klubben oppe i Stockholm og i det mindst også gå nogle lange ture.

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak...ser også frem til at du snart tør rulle med mig igen? :wink::tongue: :tongue: Ikke fordi jeg tror jeg bedre kan krølle dig nu, desværre!

Er klar på banen med mere træning igen næste uge - regner med at kunne nå morgentræning torsdag (krydser fingre!) og ligeledes også HC i hvert fald en af dagene. Glæder mig allerede!! :bigsmile:

Torsdag aften

Det blev til en lang, men produktiv arbejdsdag, og jeg havde en aftale om aften så det var ikke meget jeg kunne nå af træning.

Cykel 13km fra arbejde

...ind til FDK Valby. Lorteudstyr :nonono: :nonono:

Forsøgt mig med lidt:

Zercher squats

20kg, 10 (kan nok starte lidt højere næste gang)

30kg, 10

40kg, 5 (hov så blev den lidt tungere)

Tror også stadig jeg mangler en smule teknik i squats generelt, er en smule usikker på hvor jeg skal spænde op m.m.

Overvejet DL, men var usikker på hvordan skulderen ville reagerer, og jeg stod med en latterlig 10kg stang og nogle små skiver. Så det gad jeg bare ikke.

Nogle Rows-ting med håndvægte (kender sgu ikke navnet på øvelser!! :innocent::laugh: =

15kg, 10/10

18kg, 6/6

Gik over til pullup maskinen for at prøve lidt. Det gik ikke helt når det var håndtag og ikke stang og man stod midt i en maskine. Så prøvede jeg med 5kg på. Hjalp ikke en skid, da jeg trak mig hurtigere op end den der støtte kunne følge. Det samme med 10kg på. :mad:

Forsøgt mig med dips, men næ, det vil skulderen ikke (men den har det faktisk ok i dag ift i går).

Lavede lidt træk maskine (hmm, noget med Lat træk? trækker ned til brystet). Men så snart jeg fandt frem til det rigtige antal kg begyndte skulderen at brokke sig.

Alt i alt rimelig utilfredsstillende omgang styrke. :unhappy:

Løb

3km, ca. 15min

I morgen aften skal jeg til Stockholm over weekenden, så jeg når nok heller ikke at træne så meget efter arbejde da jeg skal pakke. Håber på at få rullet lidt med klubben oppe i Stockholm og i det mindst også gå nogle lange ture.

Hehehe... just say when :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Nåede lige en halv times SW rul inden jeg skulle hjem og pakke til Stockholm. Vist ikke så meget at sige om den træning udover at jeg øvede mig rigtig rigtig meget på mine escapes... :laugh: :laugh:

Lørdag

Havde aftalt at tage forbi vores organisations klub i Stockholm, så det gjorde jeg. Havde forventet en stille omgang lørdagshyggetræning, men havnede midt i deres kamptræning :crazy: :crazy: :blink: Så det blev til vild meget situationssparring, først med en pige (eller kvinde, hun er mor til tre!) som træner der og som jeg også har trænet med i Brasilien. Det gik fint, fik lavede en masse på hende og hun havde ikke så meget på mig. Så fik jeg en af deres mindre blåbælter som jeg havde lurede til at have udemærket teknik. Det gik heldigvis også ret fint i alt situationssparring halløjsa, og det var jeg jo glad for. Man har jo ikke lyst til at komme til en klub som ikke er ens egen og blive alt for kørt rundt at dem på ens eget niveau. :smile: Til sidst var der nogle korte runder almindelig sparring, hvor jeg fik lov til at kaste lidt rundt med deres begynder. Det var de vist ikke så glad for, men deres instruktør (som jeg kender) sad bare i hjørnet og grinede hver gang de tappet til mig. :laugh: :laugh: Bagefter fortalt han mig at han havde sagt til dem at jeg ville komme på besøg og at de skulle passe på når de rullede med mig, men de havde bare grinet af ham - og derfor synes han det var passende nok at grine tilbage af dem.

Om aften blev det til noget kampdruk i Stockholms natteliv - det var rigtig sjovt men det skyldes nok mere selskabet end de steder vi var. Men noget jeg ikke forstår, er hvorfor svenskere er ikke så svensk-stiv i Sverige som de er her??

Link to comment
Share on other sites

Mandag - 2,5 timers BJJ

Fik repeteret en del fra Leo Vieira seminar sidste uge, og lavet noget mere situationssparring med det. Godt for at lære teknikken, dårligt for mine knæ fordi nogle af positioner og sweeps er baseret på at vride rundt med den andens knæ :cry:

Synes jeg havde en vild dårlig træningspas, egentlig ikke fordi jeg gjorde det dårligere end jeg plejer, men mest fordi jeg ville lave nogle ting som jeg ikke lige kunne få lov til. Er efterhånden træt af mit angrebsgame fra top er stadig ikke særlig god, og at jeg ikke kan finde ud af submitte folk. Eller, jo, det kan jeg godt, når de er på et væsentlig dårligere teknisk niveau og bare forærere mig nogle subs. Men fordi dem der er på mit niveau er samtidig større, kan jeg aldrig rigtig øve mig på at sætte subs op på folk der er på et bedre teknisk niveau. Og nu hvor der ikke er stævne lige rundt om hjørnet vil jeg jo gerne prøve at lege lidt med den slags, men det kan man bare ikke lige.

Tirsdag

Underviste 2 timers selvforsvar til de små tøser. De sidste to uger har de været meget gode, lært en masse ting og har ikke været besværlig at undervise eller noget som helst. Men i dag var de bare helt umulige, deres fokus og koncentration var der slet ikke. :sneaky2::devil: Så de fik skæld ud til sidst, og lidt ekstra af den kedelig fysisk træning som straf. Så kan de sgu lære det!!

Bagefter direkte til FDK ABC

HardCore m. Bogs, og Guarden som instruktør

God time, fik bl.a. prøvet nogle 8-taller med kettlebell, tror ikke jeg havde prøvet før. Kunne ikke lige finde ud af det til at starte med, men da jeg fik lidt rytme i det var det helt vild godt for mine abs!! :w00t::bigsmile::wub:

Bagefter var jeg slet ikke træt, nærmere friskere, så der skulle jeg nede og styrketræne lidt.

Pullups

Lidt blandet med og uden hjælp, og et par chins

Dips

bw, 3

bw, 4 (PR)

Dødløft

60kg, 8, 4 sæt

70kg, 2

(Værsgo' Bogs og Guarden, som lovet :wink: )

Er ikke vant til at køre så mange reps, så det kunne mærkes i benene, og de sidste par reps var vidst ikke så tekniske gode. Men det gik. :bigsmile:

Ved ikke helt hvad der sker for mig i dag, men da jeg kom hjem vil jeg stadig have mere....... :devil::superman::devil::superman::devil::superman:

Snatch

16kg, 100 i alt med et par pauser ind i mellem (10/10 eller 5/5)

:devil::superman:

Så er jeg vist også ok færdig for i dag. Er lidt spændt på om jeg får DOMS i morgen. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey Shanti, you tough girl :wink:

Tak for selskab til HC i aften - du gav den sgu meget godt gas! :4thumbup:

Godt at se, du fik dødløftet i dag :bigsmile: Hvis ikke du får DOMS i morgen, så lover jeg, at du får nogle fredag :devil:

Deal!!! Glæder mig at makse på de Zercher der :wub::tongue: Bliver sjovt at se hvor meget jeg kan få ud af mine stakkels ben (som aldrig squatter...). :devil:

Og ilm, synes også du gav den godt gas taget i betragtning at du havde trænet igennem om morgenen. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Deal!!! Glæder mig at makse på de Zercher der :wub::tongue: Bliver sjovt at se hvor meget jeg kan få ud af mine stakkels ben (som aldrig squatter...). :devil:

Og ilm, synes også du gav den godt gas taget i betragtning at du havde trænet igennem om morgenen. :4thumbup:

Aldrig squatter??? :nonono: Det er en klar fejl! Vi sætter dig i gang på torsdag! :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Aldrig squatter??? :nonono: Det er en klar fejl! Vi sætter dig i gang på torsdag! :firebounce:

Ja jeg har vist kørt Zercher en gang og alm. squat en gang i mit liv...

Du skal jo lige regne med at jeg er jo stadig ret N00b når det kommer til styrketræning - har kørt med KB siden april, kropsvægtøvelser lidt efter, men er kun småt begyndt med vægte for under 2 mdr siden... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har vist kørt Zercher en gang og alm. squat en gang i mit liv...

Du skal jo lige regne med at jeg er jo stadig ret N00b når det kommer til styrketræning - har kørt med KB siden april, kropsvægtøvelser lidt efter, men er kun småt begyndt med vægte for under 2 mdr siden... :wink:

Så er der jo en hel masse potentiale gemt i dig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - ca. 2 timers BJJ

Godt nok havde jeg ikke DOMS fra i går, men var alligevel rimelig smadret og god brugt i hele kroppen i dag, og tog afsted til træning af ren pligt. :blink: Da jeg gik i gang tænkte jeg at jeg ville tage hjem efter blåbæltesparring, men jeg endt med at blive, da vi skulle repetere de nye half-guard teknikker igen, og jeg havde bare sat mig for at det skulle læres. Så tænkte jeg at jeg kunne tage hjem efter teknik træning og dermed slippe for mere sparring. Men så blev jeg. :laugh: Og det var en god træning, på trods af mangel på power fik jeg rigtig meget til at fungerer! :tongue::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Shanti :bigsmile:

Super at se dig igen - især nu når vi ikke kan finde ud af at få koordineret vores træninger ellers :blush: ....

Fra næste uge af møder jeg kl 8.00 hver dag, så det var måske sidste gang jeg kan deltage i morgentræning... Men så bliver vi simpelthen NØDT til at få det koorineret engang imellem :superman::devil::firebounce: ... Det burde ku' la' sig gøre :unsure: ...

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Hey Shanti, you evil evil girrrrl :devil:

Godt squattet i dag - der er meget power gemt i stængerne :bigsmile: Du skal bare til at squatte lidt mere regelmæssigt, så kommer du hurtigt op på de tunge kg :superman:

Og fedt, at jeg fik smittet dig med hang til noget heavy iron :devil::biggrin: There is noooooo waaaaaaay back!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning med en masse MOL'er!!

Var forholdsvis frisk, men synes ikke jeg var så effektiv eller struktureret med morgentræning i dag. Legede mest bare med lidt kettlebells, reb, håndstand, ringe osv. Men men men jeg havde jo lovet Bogs at squatte:

Zercher squats

20kg som teknik

30kg til opvarmning

40kg, 7

50kg, 5, 3 sæt

Yeeehaaa!! Det gik fint, skal bare huske at trække brystet op og arbejde lidt på at komme længere nede.

Og det kunne mærkes i kroppen. :bigsmile:

Tak tak, Cat og Bogs. Og tak for hjælp med teknik osv. :bigsmile: Godt at se jer i morges. :4thumbup: :4thumbup:

Oh yeah, jeg har fået FULD smag for heavy metal nu - er blevet rigtig glad for både DL og Zerchers og lidt bænk (men det nogle ynkelige vægte jeg kan bænke). :tongue::devil::tongue::devil:

Cat - ja vi skal klart koordineret lidt træning, jeg må se hvor frisk jeg er på søndag (forhåbentlig ingen tømmermænd). :)

Guarden - ja hvad sker der, med dine skillllls der så holder det ikke at du ikke også laver lidt ninja :tongue::smile:

Synes du skal med til BJJ næste uge! :bigsmile: :4thumbup:

Nå, back2work, men jeg kommer til HC i aften på FDK Nørrebrønx og kan muligvis nå lidt mere heavy metal inden :superman:

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Torsdag aften

FDK Nørrebro, nåede lige lidt inden HardCore:

Good mornings et-eller-andet (? har ikke prøvet dem før)

20kg og 30kg bare for at prøve

Bænkpres

35kg, 7

40kg, 5

45kg, 2

Fik lidt hjælp af Linis (tak!!) , der er vist noget omkring teknikken som jeg mangler fuldstændig. Så det må jeg lige arbejde på :bigsmile:

HardCore feat. Bogs og Linis

Guarden lagde ud meget stille og roligt men en ret lang opvarmning - det var lige før jeg troede jeg kunne gå igennem timen uden at få pulsen op. Så var det tid til kettlebells - da blev det selvfølgelig lidt værre. Jeg kørt swings med 20'en og 2-hands-anyhow med 12/16. Fik også lavet et par stykker med 16+16, så der var lige en PR der! :4thumbup:

Så blev Guarden lige pludselig meget meget ond da vi skulle køre med sandsæk. :unhappy::cry: Alt alt for mange jumping lunges, rows og diverse pushups. :nonono: Og alt muligt ret krævende leg til sidst.

Så nu er jeg pænt smadret. Blev nødt til at cykle hjem til Linkin Park, som jeg ellers kun bruger til løb/interval. Plus det regnede helt vild. (ja jeg har lidt ond af mig selv lige nu).

Men det var goooooodddttt :superman: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredag - 1times BJJ/SW

Lagde ud med at sparre i rigtig lang tid med vores brunbælte. Som sædvanlig gik det jo ikke skide godt, men det skal jo heller ikke, fordi så er der i hvert fald noget galt med vores gradueringssystem! Men denne gang blev jeg ret frustrerede, og prøvede at få noget mere konkret hjælp til hvad jeg skulle gøre bedre. Fik en rigtig god og konstruktiv snak. Jeg gør åbenbart ikke noget teknisk forkert, men det handler i bund og grund om altid at være et skridt foran og tage initiativ. Det med at være et skridt foran og hele timing spørgsmålet er selvfølgelig bare noget der kommer jo bedre man bliver og er svært at bevidst gøre noget ved udover at blive ved med at øve sig. Men mit problem lige nu når jeg ruller med nogen som er bedre og større end mig bunder i to ting: at jeg tøver med at tage initiativet og stoler ikke på det jeg kan, og så at jeg giver op i et halvt splitsekund i visse situationer når jeg er presset, typisk lige før min guard bliver passeret. Jeg prøvede så i de sidste runder at være endnu mere aggressiv og gå efter tingene, selvom man åbner også op når man gøre det. Og så prøvede jeg ikke at stoppe overhovedet når jeg var ved at blive presset fra guarden, og det fungerede faktisk. Så det næste styk tid skal jeg tænke rigtig meget over når jeg ruller:

- altid at tage initiativet, selvom det også skaber huller

- arbejde på at få mit greb, istedet for at forsvare at den anden få grebet

- aldrig tøve eller stoppe et millisekund når jeg er ved at blive presset

Link to comment
Share on other sites

Søndag - Træning i FDK Nørrebro med Cat

Ordentlig omgang styrketræning - godt nok i søndagstempo og med masser af snak, men vi kom igennem en del.

Skrev ikke noget ned, så det er ikke så præcist. Masser af øvelser jeg ikke kendte, så jeg har nok også kludret lidt i navnene!! :laugh:

Squat

40kg, 7, 3 sæt

50kg, 6, 3 sæt

Dødløft

50kg, til opvarmning, og nogle som halv-sumo (forholdsvis bred benstilling)

60kg, 5, 3 sæt

70kg, 4

80kg, 3

90kg, 1 (PR)

100kg, niksen!

95kg, kunne have fået den op med var bange for lænden da jeg mister spændingen lige når jeg trækker

90kg, 1

Dødløft med stive ben (? navn?)

40kg, 7

50kg, 5, 3 sæt

DB Rows

17kg, 5/5, 3 sæt

22kg, 3/3

Pulldowns (maskine)

47kg, 5, 2 sæt

54kg, 4, 3 sæt

Bænkpres

30kg, opvarmning

40kg, 5, 3 sæt

Fik en del hjælp med teknik og prøvede at spænde ordentlig op og sådan, men synes godt nok det føles underligt og synes ikke selv det hjalp meget. :nonono: Tror bare den skal øves noget mere.

DB Bænkpres (?)

10kg, 6

10kg, 10

Bryst øvelse med DB

6kg, 5

venstre skulder brokkede sig og havde gjort det siden bænk, så jeg valgt ikke at lave flere.

Plus en smule let cardio - cykelturen frem og tilbage i godt tempo (ca 13 km i alt).

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Nåede lige en halv times SW rul inden jeg skulle hjem og pakke til Stockholm. Vist ikke så meget at sige om den træning udover at jeg øvede mig rigtig rigtig meget på mine escapes... :laugh: :laugh:

Lørdag

Havde aftalt at tage forbi vores organisations klub i Stockholm, så det gjorde jeg. Havde forventet en stille omgang lørdagshyggetræning, men havnede midt i deres kamptræning :crazy: :crazy: :blink: Så det blev til vild meget situationssparring, først med en pige (eller kvinde, hun er mor til tre!) som træner der og som jeg også har trænet med i Brasilien. Det gik fint, fik lavede en masse på hende og hun havde ikke så meget på mig. Så fik jeg en af deres mindre blåbælter som jeg havde lurede til at have udemærket teknik. Det gik heldigvis også ret fint i alt situationssparring halløjsa, og det var jeg jo glad for. Man har jo ikke lyst til at komme til en klub som ikke er ens egen og blive alt for kørt rundt at dem på ens eget niveau. :smile: Til sidst var der nogle korte runder almindelig sparring, hvor jeg fik lov til at kaste lidt rundt med deres begynder. Det var de vist ikke så glad for, men deres instruktør (som jeg kender) sad bare i hjørnet og grinede hver gang de tappet til mig. :laugh: :laugh: Bagefter fortalt han mig at han havde sagt til dem at jeg ville komme på besøg og at de skulle passe på når de rullede med mig, men de havde bare grinet af ham - og derfor synes han det var passende nok at grine tilbage af dem.

Om aften blev det til noget kampdruk i Stockholms natteliv - det var rigtig sjovt men det skyldes nok mere selskabet end de steder vi var. Men noget jeg ikke forstår, er hvorfor svenskere er ikke så svensk-stiv i Sverige som de er her??

Det er fordi det kun er vores specialstyrker i druk vi sender ud til andre lænde :4drunk:

Link to comment
Share on other sites

Dødløft

50kg, til opvarmning, og nogle som halv-sumo (forholdsvis bred benstilling)

60kg, 5, 3 sæt

70kg, 4

80kg, 3

90kg, 1 (PR)

100kg, niksen!

95kg, kunne have fået den op med var bange for lænden da jeg mister spændingen lige når jeg trækker

90kg, 1

DB Rows

17kg, 5/5, 3 sæt

22kg, 3/3

Shanti, girl :w00t: - you make me soooo proud!!! :wub:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share