QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Tirsdag - Hviledag

Var fuldstændig smadret i hoved og krop, så det blev til en hviledag. Havde faktisk også lovede mig selv en træningsfri aften hveranden uge (i hverdagen), så havde ikke så dårlig samvittighed. Vægten var faldet en smule også. Tog i biffen og så Cloverfield - kan IKKE anbefales...

Kcal: 1700, ca. 45/50 på P/F

Onsdag - FDK Nørrebro

Knæet har det stadig skidt - fik ondt da jeg skulle vise nogle ting til en af pigerne til selvforsvar i går - så hvis det giver problemer mod en på 40kg, er det nok ikke en god ide at træne. :dry: Desværre ser det ud til at mine planer om at kæmpe til et lille SW stævne næste weekend bliver jeg nødt til at droppe :unhappy:

Har været fuldstændig drænet for energi i dag, mentalt og fysisk. Der er også sneget sig lidt PMS-bloat på, så jeg tror det er noget med det at gøre. Tog mig sammen til lidt træning i FDK alligevel - ville have været på HardCore i Adelgade, men orkede simpelthen ikke.

Dødløft

60kg, 10

70kg, 10

75kg, 5, 5 sæt (et par håndskift i hvert sæt)

Kunne mærke at jeg var træt, så det gik ret godt taget det i betragtning, var glad for mit 5x5 med 75kg :bigsmile:

Pullups

2, 3 sæt

...knap så godt...

Dips

4, 3 sæt

Tror jeg skal i gang med pullups og dips lidt mere konsekvent igen, det går bare ikke at jeg ingen ordentlig fremgang får!!!

CrossTrainer

15 min, puls 135-145, ca. 300kcal ifølge maskinen

Diæt

- Vægten var en smule op i morges, nok som sagt pga lidt "pms-bloat" - den hænger nok ved en 4-5 dage mere

- Kan ikke mærke fedtforbrændingen og ketosen i min krop på samme måde de sidste to dage som før, men det kan muligvis også skyldes at jeg har været så træt. Vil have købt nogle Ketostix på apoteket i dag, men havde ingen penge - mistede mit Dankort for to uger siden og mangler stadig pin-koden til det nye :mad:

- 1600kcal 48/46 P/F

Og nu vil jeg prøve at gå tidligt i seng og få 8 timers søvn i stedet for 7, og håbe på at det hjælper med energi niveauet i morgen...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vil have købt nogle Ketostix på apoteket i dag, men havde ingen penge - mistede mit Dankort for to uger siden og mangler stadig pin-koden til det nye :mad:

Øhmm, det her er helt vildt OT, men har du prøvet med din "gamle" kode? :unsure: Det er nemlig ikke sådan at man automatisk får ny kode blot fordi man får nyt kort.... :smile:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Øhmm, det her er helt vildt OT, men har du prøvet med din "gamle" kode? :unsure: Det er nemlig ikke sådan at man automatisk får ny kode blot fordi man får nyt kort.... :smile:

M :elvis:

Hej!

Hehehe det er ok...jeg fik eksplicit at vide over telefonen, at jeg ikke ville kunne bruge min gammel kode til det ny kort...men jeg har ikke prøvet... :smile:

Ses måske d. 26. til noget crossfit!

Link to comment
Share on other sites

Atkins - Opdatering efter 1. uge

Vægt: 65kg (-2kg)

Var nede på 64,5 for nogle dage siden, men som jeg skrev igår så er der lidt væske der har sneget sig ind igen. Regner med at ud af de 2kg er det 1-1,5kg fedt. Så jeg er rigtig godt tilfreds. :bigsmile:

Havde ikke rigtig målt mig inden, men har en ide om i hvert fald hvad hofte og talje plejer at ligge på, og målt mig i morges, så er der til næste gang. Har faktisk heller ikke helt styr på hvordan og hvad man måler, men så længe jeg gør det samme næste uge er det fint!! :bigsmile:

Hofte: 98cm (~2cm)

Talje: 69cm (~2cm)

H. lår: 58cm (mindst 2cm)

H. læg: 34cm (ingen ide)

H. bicep: 31cm (den har aldrig været stor!)

Under bryst: 83cm

H. underarm: 27cm

Spejlet fortæller mig at det er hofter, baller, og "love handles" hvorfra der er røget en del fedt. Til gengæld synes jeg ikke jeg har tabt så mig forrest på mave som jeg plejer. Havde håbet på at nå en Tanita-måling i tirsdags, men kom jo aldrig op i FDK.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Hehehe det er ok...jeg fik eksplicit at vide over telefonen, at jeg ikke ville kunne bruge min gammel kode til det ny kort...men jeg har ikke prøvet... :smile:

:laugh: Nå, oki - så er den nok god nok, ved bare at der er riiiiiiigtig mange der ikke ved det andet :wink: Håber på at du så snart får den!! :4thumbup:

Ses måske d. 26. til noget crossfit!

Det gør vi! :yo:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag morgen - 2 timers SW

Havde en aftale med Guarden på et vild umenneskelig tidspunkt, nemlig kl07.45 :blink::crazy: Vi brugte to timer på en masse teknik træning, hvor jeg havde prøvet at finde nogle øvelser og teknikker til at supplere hans super-powers! Han var heldigvis lærenem, så vi nåede igennem det meste jeg havde sat mig for og han fik styr på en del ting! Kæft hvor bliver han en ond ond grappler.... :devil: :devil:

Stort set kun en smule stille og rolig situationssparring, så knæet blev skånet. Prøver at grapple på det i morgen, men er ikke sikker på det kan holde til fuld sparring.

Torsdag eftermiddag - HardCore

Lidt front og back squat og nogle pullups lige inden. God omgang med bryder pres, high pulls og rows på KB, og clean&press&OH squat på sandsæk.

Og en dejlig omgang sauna og tøsesnak med Bogs bagefter :bigsmile::wub:

Og nu er jeg helt færdig, igen igen, synes jeg går rundt som en zombie om aften denne her uge...søvnen har været forstyrret af mange drømme og jeg har vågnet en del, det hjælper bare ikke på det hele!!

Diæt

- Har fundet to nye tilladte varer: noget vegetarpølse og sojamælk uden tilsat noget som helst!

- Købte også en masse tofu, det kommer til at erstatte en del af osten, håber på at komme lidt længere nede i kcal

- Købte også sådan nogle strips der måler ketonniveauet

- 1850kcal, 41/55 på P/F

Link to comment
Share on other sites

Atkins - Opdatering efter 1. uge

Vægt: 65kg (-2kg)

Var nede på 64,5 for nogle dage siden, men som jeg skrev igår så er der lidt væske der har sneget sig ind igen. Regner med at ud af de 2kg er det 1-1,5kg fedt. Så jeg er rigtig godt tilfreds. :bigsmile:

Det er da et super flot vægttab på bare en uge.. Så gider man godt forsætte en uge mere selvom diæten ikke lyder så lækker :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag - Officielt sur på Hr. Atkins

Ja, vægten har bare ikke rykket sig siden tirsdag, undtagen de 0,5kg opad. Har også følt mig som en zombie de sidste par dage, både i krop og hovedet. Jeg plejer at have en ret god fornemmelse for hvad der sker i min krop og synes tit jeg kan mærke det i de perioder der forbrændes fedt - og der har ikke været så meget det de sidste par dage. Købte nogle Ketosticks ting i går som måler om man er i ketose eller ej, og det var fint i går eftermiddag/aften og i morges. Men trænede også ok hårdt igår og havde taget lidt koffein og fat burner, så det passer også fint. I dag nåede ikke at måle i løbet af formiddagen, men i løbet af eftermiddage/tidlig aften var der åbenbart ikke spor af ketonstoffer. :unhappy:

Tror generelt min krop har det meget meget nemt ved at tilpasse sig nogle situationer - ligesom de første par dage på Atkins var nemme, og jeg kom nemt inde i ketosen, så vænner kroppen sig hurtig også til diæt, og sætter forbrændingen ned. Det føles i hvert fald som om hele kroppen er gået i hi/dvale. Og der er vel lidt kulhydrat at leve af, det jeg ikke får i kulhydrat får jeg mere i proteinindtag, og noget af det bliver jo omdannet til kulhydrater. Som efter ketose-diæt principper ikke bliver brugt fordi kroppen vil hellere gemme det som reserve og brug fedtdepoterne i stedet for.

Nå, men jeg ser hvad der sker over weekenden, tager en god omgang træning i mogen, og så må jeg se, men jeg skal ikke have samme energiniveau næste uge som jeg har haft sidste par dage.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag - FDK Nørrebro + ny diæt!

Tog op i FDK sammen med Linis til en omgang træning og en masse hygge snak :bigsmile:

Besluttede mig for bare at følge hende i lidt BB træning, sådan bare for hyggens skyld :tongue:

Shrugs

2x16kg, 8

2x16kg, 10

2x16kg, 10

Nogle andre shrugs (ooops, glemte at skrive navnet ned)

2x16, 8

2x16, 7

2x16, 7

Face pulls

21kg, 8

21kg, 10

21kg, 7

Snatch med kabel

5kg, 9/9, 3 sæt

Kabel serve

7,5kg, 9/9, 3 sæt

Pushups (bred)

bw, 12, 2 sæt

Og så var det tid til noget "ordentlig" træning :superman:

Dødløft

60kg, 6

60kg, 4

70kg, 6

70kg, 4

75kg, 4

80kg, 3

80kg, 4

85kg, 2

85kg, 2

Synes den var lidt tung i dag!!

Pullups

bw, 2, 3 sæt

ja...ikke mange reps, men det er stadig hele vejen ned

Dips

5, 3 sæt (sæt PR)

Nemt!

Cross trainer

15 min, 200kcal

Vil se om ikke jeg altid kan slutte en omgang styrketræning af bare med den kvarter på cross-traineren...

Diæt

Ja, så holdt Atkins heller ikke længere. Synes det var åndssvagt at fortsætte når der ingenting sket var sket med vægten i 4-5 dage og min krop reagerede dårlige og dårligere på det. Men er glad for jeg prøvede det, og det var alligevel forholdsvis meget fedt der røg af de første par dage, så nu er vægttabet i det mindst ordentlig i gang!!

Sad i går nat og i dag med en ny kostplan. Har tidligere læst John Berardi's Grapplers Guide to Sports Nutrition, og spiser også ret meget efter de principper. Bogen har et par eksempler på kostplaner, så jeg har taget den der hedder "140lbs - Higher Carbohydrate Weight Loss" og prøvet at tilpasse (den skulle lige gøres vegetar-venlig). Ift Atkins så tror jeg i det mindst jeg kommer til at være rimelig mæt på den, der er så meget frugt og grønt med at for 1600kcal kan man får tonsvis af mad!! Glæder mig til at have tallerken fyldt igen :laugh::w00t:

Under Atkins blev jeg rimelig glad for at spise rigtig mad til morgenmad, og det lægger denne kostplan også op til, så det er super. Der er ret mange carbs med og lidt for lidt fedt i mine øjne (ellers er det bare i kødet), så jeg skærer muligvis en smule af carbs fra kostplanen til fordel for en smule fedt. Prøver nok at ramme 30/40/30 på K/P/F og omkring 1600kcal og ser hvordan det så går.

I dag tager jeg en halv spisedag, eller sådan føltes det, men det er faktisk nok bare mig der havde vænnet mig af til at få ordentlig portioner mad. :4mewantfood:

:innocent:(ok, og så var der en smule chokolade der kom med)

Link to comment
Share on other sites

Søndag - 10 min SW og for mange kcal...

Ja, så havde mit knæ fået en hel uge væk fra grappling hvor jeg bare har glædet mig som et lille barn til at komme på måtten igen. :w00t: :w00t: :w00t:

Men det holdt kun 10 min, så kunne jeg mærke smerterne igen. Klart bedre end sidst, men det var nok ikke smart at fortsætte. Fik også en fys som også træner BJJ og var der i dag til at kigge på det. Han havde svært ved at finde ud af det, men kom frem til at noget sad løst, så korsbåndet er sandsynligvis lidt overstrækket - men han ment ikke den var revet over. Og måske kunne der også/ellers være noget med menisken. :cry::unhappy:

Så hvis der er noget som kan få mig til at holde pause, så er det ordet "korsbånd" - tør simpelthen ikke at risikere at det kan gå helt galt og jeg så skal opereres = mindst 1 år væk fra BJJ.

Er ellers ikke så god til det med pause pga skader - kan man bide smerten i sig så kan man altid træne.

Tog hjem igen fra træning i rimelig dårlig humør, hader at tage pause. Humøret kostede mig desværre en masse trøstespisning resten af dagen, hvilket aldrig egentlig hjælper på noget. Men her til aften har jeg fået vendt det om til noget positivt og genfundet motivationen og energien igen. Planen for de næste to uger bliver så tredelt:

1) Genoptræning af knæ. Forudsætter noget med et besøg forbi lægen og noget fys, men fik også et tip fra ham fra træning i dag om at træne hamstrings. So, goodbye deep squats, hello stiff-leggged DL.

2) Smide 1-1,5kg mere

3) Kom i sindssyg god form. Går amok de næste to uger så med KB, HardCore, kondi, styrke, og prøver at tage forbi CPH Crossfitters næste uge, og hvad jeg ellers kan finde på. Kender mig selv og min arbejdskapacitet, og ved at når jeg ikke skal tænke på at gemme energi og overskud til grappling så burde jeg virkelig kunne rykke en del her på to uger (specielt hvis jeg bare får en lidt rimelig mængde kulhydrater, hvilket den nye kostplan heldigvis har!! :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Mandag - Lidt SW og FDK Adelgade

SW

Først en lille times SW med Guarden, genopfriskning af nogle af de teknikker jeg havde vist ham i torsdags, og noget meget let situationssparring. Så direkte til FDK Adelgade.

Pullups

bw, 2

bw, 3

supersættet med

Dips

bw, 4

bw, 4

Derefter et forsøg på Crossfit WOD, på et meget stille og roligt niveau

Shoulder press

20kg, 5 singles

Push press

20kg, 3, 5 sæt

for lidt vægt, men skal lige have styr på det

Push jerk

25kg, 5, 3 sæt

Har ikke styr på teknikken i push jerk, synes mine bare ligner push press, så jeg må lige lure video klip igen. Det skulle også have været 5 sæt, men så løb jeg tør for tid.

HardCore

Dejligt at have carbs i kroppen igen under HardCore!! Gav den godt gas med 20kg og 24kg KB, og 25kg sandsæk. :devil: Fik lavet ret mange TGU singles med 24'en, tror måske en 4-5 til hver side. Og ok mange snatches med 20'en. :bigsmile: Instruktøren fik også lagt nogle øvelser ind hvor jeg skulle bruge nogle af de stabiliserende muskler omkring knæet, :bigsmile: det var rigtig godt (for de er stort set ikke eksisterende, har ikke så meget stabilitet i knæet for tiden!).

Bagefter lidt hygge:

En benmaskinde hvor man sidder og skal pres lårene ud:

25kg, 8-10, 3 sæt

C2

500m, 2:03 min

Løb

5 min, 1km

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - FDK ABC

Direkte til FDK efter de to timers selvforsvarsundervisning. Iiiiih hvor er pigerne bare ved at være goooodeeeee :wub: :wub: Og de efterspørger mere og mere gulvkamp...Oh YEAAAAHHH :superman::w00t::devil:

Vil have nået forbi CPH Crossfitters men det kunne jeg ikke, så jeg må tage forbi i morgen i stedet for.

HardCore

Gik fint, kan mærke at jeg i nogle øvelser savner en 20kg KB som de ikke har i ABC, bliver bare ikke så træt mere af at køre med 16'en. Og 24'en er stadig uhåndterbart, undtagen for TGU, som kører ret godt. Men det er dejligt at have ordentlig energi til træning denne uge!!! Kan mærke en stor forskel mellem Hardcore sidste uge på 20g carbs og Hardcore denne uge på 120g carbs. :bigsmile: :bigsmile:

Knæet bøvler stadig, synes det bliver mere og mere ustabil!! :unhappy: :unhappy: :cry:

Efter HC blev det ikke til så meget, et par pullups, dips, og lidt stiff-legged DL med 30kg. Fik så lidt hjælp fra Guarden til at prøve at aktivere nogle af lårmusklerne bedre, det skulle gerne hjælpe knæet, så det må jeg også prøve de næste par gange jeg træner.

Er småt gået i gang med at cykle igen når nu vejret er blevet lidt mildere, kan mærke cykelbenene skal lige i gang igen!

Link to comment
Share on other sites

Diæt

Ja, så holdt Atkins heller ikke længere. Synes det var åndssvagt at fortsætte når der ingenting sket var sket med vægten i 4-5 dage og min krop reagerede dårlige og dårligere på det. Men er glad for jeg prøvede det, og det var alligevel forholdsvis meget fedt der røg af de første par dage, så nu er vægttabet i det mindst ordentlig i gang!!

Sad i går nat og i dag med en ny kostplan. Har tidligere læst John Berardi's Grapplers Guide to Sports Nutrition, og spiser også ret meget efter de principper. Bogen har et par eksempler på kostplaner, så jeg har taget den der hedder "140lbs - Higher Carbohydrate Weight Loss" og prøvet at tilpasse (den skulle lige gøres vegetar-venlig). Ift Atkins så tror jeg i det mindst jeg kommer til at være rimelig mæt på den, der er så meget frugt og grønt med at for 1600kcal kan man får tonsvis af mad!! Glæder mig til at have tallerken fyldt igen :laugh::w00t:

Under Atkins blev jeg rimelig glad for at spise rigtig mad til morgenmad, og det lægger denne kostplan også op til, så det er super. Der er ret mange carbs med og lidt for lidt fedt i mine øjne (ellers er det bare i kødet), så jeg skærer muligvis en smule af carbs fra kostplanen til fordel for en smule fedt. Prøver nok at ramme 30/40/30 på K/P/F og omkring 1600kcal og ser hvordan det så går.

I dag tager jeg en halv spisedag, eller sådan føltes det, men det er faktisk nok bare mig der havde vænnet mig af til at få ordentlig portioner mad. :4mewantfood:

:innocent:(ok, og så var der en smule chokolade der kom med)

På enhver diæt vil vægttabbet gå hurtigest i starten. Det er fordi du tømmer glycogen depoterne og derved taber sukker og væske.

Det store fedttabs kan du ikke regne med på 4-5dage. Så dit fedttab er sandssynligvis ikke kommet i gang.

Mht din sult så dæmpes den af ketosen du var på vej ind i via din atkins. Ketose kommer når du low carber den på Atkins. Ketose fører til mæthed og giver dig den energi du savnede i din træning og hverdag.

Atkins er baseret på at din krop omstilles fra at anvende kulhydrat som energi til at anvende fedt som energi. Jeg tror absolut ikke det er den bedste diæt for an idrætsudøver, men du har ikke oplevet atkins diæten endnu, for du stoppede den inden den begyndte at fungere.

Mht din nye kostplan lyder det ikke som Berardis plan længere. Du har øget fedt og sænket kulhydrat selv om det er en "higher carbohydrate" diet. Ved høje kulhydrater ville jeg holde fedtet meget lavt, ellers har du en diæt hvor du har en masse kulhydrat og insulin + frie fedtsyrer i blodet fra din kost, der kan suges ind i fedtdepoterne pga det høje insulin og kulhydrat.

Hvis jeg var dig ville jeg lade være med at lede efter "the perfect diet" og gradvist tilpasse min kost.

Link to comment
Share on other sites

På enhver diæt vil vægttabbet gå hurtigest i starten. Det er fordi du tømmer glycogen depoterne og derved taber sukker og væske.

Det store fedttabs kan du ikke regne med på 4-5dage. Så dit fedttab er sandssynligvis ikke kommet i gang.

Mht din sult så dæmpes den af ketosen du var på vej ind i via din atkins. Ketose kommer når du low carber den på Atkins. Ketose fører til mæthed og giver dig den energi du savnede i din træning og hverdag.

Atkins er baseret på at din krop omstilles fra at anvende kulhydrat som energi til at anvende fedt som energi. Jeg tror absolut ikke det er den bedste diæt for an idrætsudøver, men du har ikke oplevet atkins diæten endnu, for du stoppede den inden den begyndte at fungere.

Mht din nye kostplan lyder det ikke som Berardis plan længere. Du har øget fedt og sænket kulhydrat selv om det er en "higher carbohydrate" diet. Ved høje kulhydrater ville jeg holde fedtet meget lavt, ellers har du en diæt hvor du har en masse kulhydrat og insulin + frie fedtsyrer i blodet fra din kost, der kan suges ind i fedtdepoterne pga det høje insulin og kulhydrat.

Hvis jeg var dig ville jeg lade være med at lede efter "the perfect diet" og gradvist tilpasse min kost.

Jeg er ret sikker på at jeg gik forholdsvis hurtig inde i ketosen - men af en eller anden grund kom jeg ud igen. Men om det passer eller ej forbliver nok et mysterium! :smile:

Point taken omkring kulhydrat + insulin + frie fedtsyrer. Men synes så der er et eller andet modstridende i Grappler's Guide bogen og de kostplaner deri. Berardi gør en del ud af at sige at fedt er også ok, og at han anbefaler 30% af energien fra fedt. Men eneste forskel mellem kostplanen for "higher carbohydrate weight loss" og den for "muscle gain/performance support" er at der er fjernet 4oz kød, 1oz pasta, 2 skefuld nødder og 2 skefuld hørfrø. Og nu har jeg ikke helt styr på indholdet i "extra lean meat" men det virker ikke til at nogen af de to kostplaner rent faktisk indeholder 30% fedt.

Tusind tak for inputtet - uanset hvad må jeg prøve mig frem. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - CPH Crossfitters

Tog op til Weng Chun folkene for lige at prøve lidt crossfit. Havde faktisk aldrig været oppe i deres lokaler for, på trods at vi i Brasa har en lille samarbejde kørende med dem.

Fik også hilst på Goldendreams og Cronfeld, rigtig hyggeligt! :bigsmile: man kan snart ikke undgå at møde alle mulige MOL'er over det hele!! :wink::tongue:

Opvarmning bestod af Tabata intervaller på armstrækkere, mavebøjninger, rygbøjninger og air squats. Fire runder af hver øvelse, så otte minutter i alt.

Derefter fik vi en lille intro til de øvelser vi skulle lave, og fik mulighed for at prøve dem. Heldigvis var der ikke nogen af øvelserne der var fremmed for mig, så når vi gik rigtig i gang skulle jeg ikke bruge kræfter på at koncentrere mig om teknikker m.m. :smile: Hovedtræning bestod af fire stationer, et minut på hver, uden pause i mellem dem og med en pause efter de fire. Dvs en runde ink. pause tog 5 minutter, og vi skulle igennem 4 runder. Vi fik at vide det var en god ide at holde tal på reps, men synes godt nok det var svært at huske dem allesammen!! Forsøger her:

To-hånd KB swings, 24kg: 36-38 swings på et minut. Sidste runde lidt færre da jeg lavede også nogle en-hånds.

Mavebøjninger hvor man tager KB bag om hovedet, 12kg: ca. 15-17 (?)

Reaktionsøvelse, BW: 8-10 :blush:

Thrusters, 10kg: ca. 30, undtagen sidste runde hvor jeg tog 15kg og det blev derfor til lidt færre gentagelser.

Og det var. Dejlig intensiv træning! Kunne godt mærke armene syrede til hele vejen igennem, og hele sidste runde var bare ikke sjovt - men nu prøver jeg også altid at presse lidt ekstra/smide ekstra vægt på i sidste runde af denne slags træning, da det samtidig er god psykisk kamptræning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ret sikker på at jeg gik forholdsvis hurtig inde i ketosen - men af en eller anden grund kom jeg ud igen. Men om det passer eller ej forbliver nok et mysterium! :smile:

Point taken omkring kulhydrat + insulin + frie fedtsyrer. Men synes så der er et eller andet modstridende i Grappler's Guide bogen og de kostplaner deri. Berardi gør en del ud af at sige at fedt er også ok, og at han anbefaler 30% af energien fra fedt. Men eneste forskel mellem kostplanen for "higher carbohydrate weight loss" og den for "muscle gain/performance support" er at der er fjernet 4oz kød, 1oz pasta, 2 skefuld nødder og 2 skefuld hørfrø. Og nu har jeg ikke helt styr på indholdet i "extra lean meat" men det virker ikke til at nogen af de to kostplaner rent faktisk indeholder 30% fedt.

Tusind tak for inputtet - uanset hvad må jeg prøve mig frem. :smile:

Hvis du har røget ud af ketosen igen er det fordi du har spist kulhydrater. Atkins gør ondt i starten, det er typisk der hvor people make or break it på Atkins og andre ketogene diæter. Jeg ville nu aldrig anbefale at bruge atkins i dit tilfælde, det vil fungere for de færreste.

Alle de kostplaner jeg har set fra Berardi skærer han ned på fedtet under diæt. Kød, nødder, hørfrø er ganske fedtholdige og kcal holdige fødevarer. Det er nok grunden til at han fjerner dem. Jeg syntes grundlæggende det er lidt underligt at købe en bog og ville fælge en kostplan, for så at modificere den.

Hvis du ønsker at modificere uden at have prøvet diæten endnu, ville jeg starte med at spørge på Berardis forum. Han ved selv mere om tankegangen bag hans diæter.

Link to comment
Share on other sites

@Ptpoul:

Bogen har jeg haft liggende som e-book i snart et år, kostplanen bruger jeg som inspiration og jeg er vegetar, så en vis tilpasning kan jeg ikke undgå. Har søgt en del på hans forum, hvor der netop også snakkes en del generelt om tilpasning af diæter til vegetarer ved at erstatte kød med valleprotein, hytteost, tofu, gluten m.m.

Nej, Atkins var ikke optimalt men godt at prøve - om ikke andet ved jeg at hvis jeg mangler 1-2kg en uge før et stævne, så er det nok den nemmeste/smertefri måde jeg har smidt kg på (væske og noget fedt).

@Cronfeld:

Ja de 15kg var lidt hårde til sidst, men egentlig synes jeg 15kg er da det mindst man burde kunne tage i rimelig form, så det må jeg arbejde på.

@Kaoshjerte:

Det har du i princippet også hvis du har viljen :wink: Det er ikke fordi dagens træning krævede komplicerede redskaber! Det er det der er fantastisk ved denne slags træning.

@Loonie:

Åh, endnu en herfra, det havde jeg ikke lige fanget! Jamen goddags så :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag - SW teknik

Havde næsten overtalt mig selv til at prøve en omgang Body Pump (hvad sker der lige for det?!?!), men blev heldigvis talt fra og tog til SW træning, hvor jeg holdt mig fra sparring og fik kørt teknik på nogle suuuuuppper gode subs. :bigsmile::tongue:

Godt nok var kroppen ikke helt smadret, men tre dage i træk med hardcore/crossfit kunne alligevel godt mærkes, og da jeg har en styrketræningsaftale med Bogs i morgen, synes jeg det var ok fortjent med en hviledag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share