QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Det er fordi det kun er vores specialstyrker i druk vi sender ud til andre lænde :4drunk:

Ok, de må så allesammen have været på hemmelige missioner, fordi på trods af at folk ikke var svensker-stiv tog det ikke mere end en dårlig trænede (alkoholmæssigt) næsten dansk pige at drikke dem alle under bordet.... :tongue: :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mandag - 2 timers BJJ

På trods af den god omgang styrke i går var jeg slet ikke træt i musklerne, men det er nok fordi intensiteten/tempoet var skruet så langt nede i går.

Blåbæltetræning om mandagen er nu lavet om til at det er åben for alle, men vi fokuserer udelukkende på stående teknik/kamp, og overgangen til gulvet. Synes det er godt vi kommer til at lave mere stående - endelig! - og fint at give hvidbælterne mulighed for at være lidt med. (Godt kørt Dochylle - det kræver stor overblik at køre den træning vi lavede i dag, så lade være med at tage det for tungt at du blev kørt lidt over - det skal nok blive bedre :wink: )

Stående er stadig ikke min stærke side, og jeg er en elendig sparringspartner til det, da jeg ender med at køre 100% og låser mig helt fast på afstand så ingen kan tag fat og prøve noget på mig - totalt nybegynder-agtig! Men det er derfor det skal øves. Men det var hårdt, overgangen fra stående til gulv er ikke nemt, og jeg havde minus kontrol da jeg trak guard. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - FDK ABC

Havde en tøsemiddagsaftale så nåede kun en kort omgang i FDK. Jeg skulle have haft selskab af Bogs, men hun nåede det ikke så jeg måtte klare sagerne selv. Det er godt nok småt med vægte i ABC og jeg havde ikke tid til at stå og vente meget,

Løb

2km, 10:41

Pullups

bw, 2, 4 sæt

Zercher squat

40kg, 7, 2 sæt

50kg, 5, 3 sæt

Dips

bw, 4

bw, 3

bw, 2

bw, 1

(må i hvertfald være en volume-PR eller noget)

DB Rows

18kg, 5/5

22kg, 5/5, 2 sæt

DB bænkpres

14kg, 5/5, 2 sæt

og så var der ikke tid til mere. :smile:

Videre og tøsehygge samt se valgkamp, hvorefter jeg overvejer stærkt at udvandre fra DK, man føler sig alligevel stærkt uønsket når DF kan blive landets 3. størstparti. :devil::crazy::blush:

Link to comment
Share on other sites

Prøv at spørge Annas skuldre om hvad tung er... :blink:

Ja, nu snakker jeg jo bare tungt ud fra hvad jeg overhovedet er i stand til :wink:

Desuden havde jeg ikke tænkt mig at forsøge at maks'e med en høj promille :laugh::tongue:

(ikke at sige at jeg er ellers specielt god til at passe på skader - men indtil videre har styrketræning kun forebygget mine skader) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Var ude til Verdensdiabetesdag ifb med noget social tam-tam på arbejdet, og det foregik ude ved søerne. Vi stod der i 45 min, og det var riiiimeeelig koldt. :cry::crazy: Så da jeg nåede til BJJ frøs jeg bare sindsyg meget. Jeg er bare ikke bygget til det her vejr. :dry: Så jeg sparret i ca 30 minutter, og fik lidt varme der, men frøs igen så snart jeg stoppede. Så gad jeg ikke mere og tog hjem!!

Synes selvfølgelig det var for dumt at ødelægge en hel træning bare fordi det var for kold, så jeg tog mig sammen til en lille omgang herhjemme, kettlebells og bw-øvelser. :smile:

TGU

16kg, 4/4

16kg, 3/3

16kg, 2/2

16kg, 1/1

Snatch

SSST med 16kg - 150

Inspireret af Naked Warrior Strength Challenge, lavede jeg så min egen version - Clothed Warrior Strength Challenge. Eller noget. :laugh: :laugh:

Pistols (1/1) med OAPU (1/1)

10 runder

KB OH Squat

16kg, 5/5, 2 sæt

Alt i alt ikke dårligt taget i betragtning hvor ugideligt jeg var til at starte med!! :superman::laugh:

Kan desværre mærke at mørket/vinteren er ved at gå mig på - jeg er mega søvnig hele dagen selvom jeg får nok søvn, og har bare lyst til at gå i hi. Har svært ved at tage mig sammen til at komme ordentlig i gang til træning, men når jeg endelig kommer i gang så er det ikke fordi jeg bliver hurtigere træt eller noget. Synes jeg får det sådan hver vinter i starten, men det plejer at gå over, så det håber jeg. Overvejer at købe sådan en Philips Wake-up Light, men synes det er lidt dyrt bare for en lampe!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Energien var ret meget i top i dag, men jeg kunne godt mærke SSST'en fra i går.

Fik målt fedt-% på Tanita vægten i FDK - godt nok om aften, men jeg kan efterhånden ikke finde ud af om det er bedst at gøre det om morgenen eller aften - nogle siger at morgenen giver et for højt % da man er lidt dehydreret. Sidst jeg gjorde det var for 3 mdr siden, og da smed jeg papiret fra aften-måling fordi jeg synes den så for lav.

Vægt: 65,7

Fedt-%: 16,9%

Fat Mass: 11,1kg

FFM: 54,6

Målingerne sidst var fedt-% 18,3 om aften og 21,3% om morgenen, og FFM for morgenvægten var 50,1kg (vægten var ca 64kg). Jeg tror at jeg har ca. taget 1-1,5kg på i muskelmasse, og har også bemærket at kroppen ser en mere cuttet ud nu ved 65-66 end den gjorde før nogle måneder siden. Hvis det fortsætter sådan skal jeg nok glemme alt om at gå en vægtklasse ned, men det gider jeg faktisk ikke tænke på før til foråret hvor det kan blive aktuelt. Så lige nu skal jeg bare fortsætte med rive rundt med vægte, træne masser af BJJ og fortsæt spise fornuftigt (skyder på min kcal-indtag ligger på 2100-2500 om dagen). :4thumbup: :superman: :4mewantfood:

Fyrede en smule træning af sammen med Guarden inden HC:

Pulldowns

47kg, 5, 3 sæt

54kg, 4

Dødløft

60kg, 5, 3 sæt

70kg, 3

70kg, 4

70kg, 5

80kg, 3

Forsøgt mig på lidt bænkpres, men først fik jeg lagt for meget vægt på :laugh: og så brokkede min skulder sig alligevel.

Nåede også liiiiige:

Zercher squats

50kg, 5

60kg, 3 (PR)

Og så en ordentlig omgang HC. Fik kørt sætte-sig-op delen af TGU med 24'en (den var godt nok tung! :crazy:), en masse TGU med 20'en, squat-press med 20kg og så 25kg sandsæk (hååååårrdddt - Guarden var ond ved mig!!), og noget snatch-windmill-OH squat kombi med kettlebell.

Link to comment
Share on other sites

Hey Shanti,

Sorry for at have brændt dig af til HC i aften - var simpelthen intet værd, da jeg vågnede kl 17 :blink: Og nu sidder jeg og er rastløs over ikke at have brændt her til aften :laugh::devil:

Super flot med dine Zerchers :4thumbup:

Det er ok, fik godt din SMS om at du var syg. Selv vores superwoman-kroppe skal have lidt hvile ind i mellem :wink::tongue:

(nemt for mig at sige, knap så nemt at gøre det selv....)

Link to comment
Share on other sites

Det er ok, fik godt din SMS om at du var syg. Selv vores superwoman-kroppe skal have lidt hvile ind i mellem :wink::tongue:

(nemt for mig at sige, knap så nemt at gøre det selv....)

Jeg har lagt min superwoman under dynen nu og har sagt til hende, at hun skal se at tage sig sammen og blive rask :laugh:

Hvornår træner du igen? :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lagt min superwoman under dynen nu og har sagt til hende, at hun skal se at tage sig sammen og blive rask :laugh:

Hvornår træner du igen? :firebounce:

Først næste uge - tager til England i morgen og kommer hjem mandag aften. Ved ikke om jeg tager til HC tirsdag aften, da jeg skal undervise selvforsvar ude på Østerbro i vores klub og måske bare fortsætter selv der og træner. Men ellers helt klart en god omgang træning næste torsdag!

God bedring - superwomen bliver aldrig syge i for lang tid ad gangen.. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hehehee, jeg var ikke ond ved dig. Bare vent til næste gang :w00t::tongue:

Godt kørt med dine Thrusters (25 kg squat/pres) :devil:

Jo lidt var du!! Det var altså svært nok med 20kg!! :tongue:

Men det var godt at blive presset lidt, jeg tager jo ikke skade af det...glæder mig til næste gang så. :w00t:

(om ikke andet kan jeg få lidt hævn på onsdag!) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Var i England på besøg hos min gamle gymnasium fre-man, så det blev ikke til så meget træning. Men jeg var med til deres idrætstime lørdag, og fik spillet 1,5 times volleyball/basketball. Skidesjovt, nogle af bevægelserne lå stadig i kroppen, men det er trods alt mange år siden jeg sidst har spillet - faktisk helt siden jeg selv gik på den gymnasium! :smile:

Tirsdag - FDK ABC

Løb

3km, ca. 16min ink. opvarmning

HardCore med Bogs

Synes jeg havde ingen styrke overhovedet - det er som om det med at holde pause/for mange hviledage er bare ikke godt for mig!! :laugh:

Styrketræning med Bogs og Guarden

Bamse:

Kørt både en smule Biceps-Bamse og Lat-Bamse. Lat-Bamse er klart bedre, den anden bliver nok en smule for meget disko til mig! :tongue:

Zercher squats

50kg, 5, 3 sæt

Squat - helt i bund for første gagn!

50kg, 3, 4 sæt

60kg, 2

Dips

3

Ovenpå al den snak der har været på MOL og funktionel træning og stabilitets/balancetræning, synes vi faktisk at det var længe siden vi havde trænet funktionel stabilitet, så det blev der også lavet tid til.

Stabilitets-Lat-Bamse:

post-15080-1195595155_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lunges på ustabil og blødt underlag:

post-15080-1195595298_thumb.jpg

Klart udfordrende og rigtig god balancetræning altsammen. Jeg er sikker på styrken ift BJJ kommer til at blive markant bedre efter jeg har kørt denne slags øvelser i noget tid!!

:superman: :4thumbup:

Så rigtig godt ud med den lunge. Kom til at tænke på... huskede du at suge navlen helt ind?? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - 2 timers BJJ

Kom super motiverede til træning da jeg ikke havde rullet i en uge. Men jeg er vist ved at blive syg, så det var ikke verdens bedste træning, og jeg fik bare alt for mange knæ i ansigtet!!

Øv øv, ser ikke ud til at jeg kommer til at træne meget de næste par dage.

Link to comment
Share on other sites

Mandag - 2 timers BJJ

Tja, fik ikke trænet over weekenden, men havde det til gengæld hårdt med julefrokost om fredagen og druk med bl.a. Bogs om lørdagen, til Simons åbningsreception af Kassen. I øvrigt udemærket sted!

Træning gik fint, noget stående sparring som selvfølgelig stadig ikke flyder som det skal, men det gik bedre end sidst. Og repetition fra half-guard, jeg er virkelig ved at få de nye teknikker til at fungerer. :4thumbup:

Fik også et par nye løbesko i gave i går :wub::bigsmile: så det glæder jeg mig helt vild til at prøve, men andre er også bare så slidte.

Har lagt en plan for hvordan jeg skal komme igennem jul uden at tage for meget på. Reglerne er:

- De dage jeg har julefrokost eller andet tamtam, spiser jeg da selvfølgelig igennem

- De andre dage skal jeg holde mig på 2000kcal - det er også nemt nok

- For at sørge for at få de rigtige ting at spise, er jeg begyndt at indtaste mad igen (ellers har jeg det med at være doven med kosten og spise de forkerte kcal, og det går så udover min træning)

- Kage/morgenbrød på arbejde skal begrænses til små halve stykker (1-2)

- Ikke-træningsdage skal kompenseres for med lidt ekstra kardio på andre dage, og mindre kcal på dagen

Link to comment
Share on other sites

Puha, så har jeg endelig noget at skrive om igen. Tilbragt tirsdag og onsag i seng, meget meget syg. Tirsdag havde jeg det så skidt jeg ikke kunne sove :blink: Torsdag vågnede jeg lidt friskere og var samtidig træt af at være hjemme, så jeg tog på arbejde, men både torsdag og fredag var jeg stadig småsyg og meget meget træt. Og så pludselig blev det søndag.

Hader at være syg, synes slet ikke jeg har tid til det, men jeg fik brugt noget af sengetiden fornuftig - kiggede lidt på min hjemmeside som virkelig snart må komme op og køre, og gjort mig nogle tanker omkring træning og stævner.

Søndag

BJJ/SW - 1,5 time

Tog til BJJ/SW morgentræning kl10. Det gik slet ikke godt, det er helt vild hvor meget et par dages sygdom kan slå ens kondi ihjel og gør en fuldstændig afkræftet. Jeg fik sparret nogle runder, men pulsen kom alt for højt op alt for hurtig og det var virkelig virkelig hårdt. :crazy: :crazy: Men det var dejligt at mærke kroppen lige i gang igen.

Bagefter tog jeg forbi FDK Royal, på trods af at jeg kunne mærke jeg ikke havde så meget energi havde jeg alligevel lyst til at løfte nogle vægte, bare for at få kroppen i gang med det også. Jeg har så ikke rigtig været meget oppe i Royal - og kommer heller ikke til det hvis jeg skal løfte vægte. De havde ingen rack overhovedet bortset fra den til Smith, som jeg nægter at bruge. Så squat/zerchers m.m. planen blev droppet, og jeg tvang mig over til løbebåndet istedet for - mine nye løbesko var ikke blevet afprøvet endnu.

Løb

20 min - 3,6km

Pullups på maskinen

bw -10kg, 4

bw -10kg, 3

bw -10kg, 2

bw -10kg, 1

Håber ikke der kommer mere sygdom eller andet i vejen de næste par uger, planen er jeg skal give den ordentlig gas med træning op til jul.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Har kørt workshop på arbejde i går og i dag, og det har fuldstændig drænet mig for al energi, :blink: samtidig med at energiniveuaet er stadig påvirket af sygdommen sidste uge. Men, heldigvis kan jeg mærke at jeg er snart på vej opad igen. :smile:

HarCore m. Bogs og selvfølgelig Guarden

Kørte lidt mindre hårdt end jeg plejer, men var alligevel ret pressede, og det var rigtig godt at få gennembanket kroppen. Ikke så meget nyt under solen, men prøvede at lave swings med 24'en til sidst - sjovt med hårdt! :bigsmile:

Bagefter, en masse pullups, chin-ups, og lidt gammel-mands pullups.

Og nu kommer jeg til at sove godt i nat!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share