QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Men hvad kan vi bruge forhammer mod? Jeg tror ikke gutterne bliver så glad hvis traktordæk ødelægges...

Den slags kan KAUF slet ikke tage hensyn til, han er bare en ond maskine fra helvede der giver bundgas indtil at byen ligger i ruiner :devil::devil::devil::devil:

Edited by Cronfeld
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Torsdag

I går aftes blev det ikke til så megen navnværdig træning...lidt traktordæk flip (en af de små) x20, en enkelt med den store, og en smule sparring både med og uden gi. I aftes proppet jeg må så med alt hvad jeg kunne finde af naturmedicin/kosttilskud som hjælper søvnen, og om det var det eller ej ved jeg ikke, men det hjalp. Jeg sov til kl06.30, og vågnede færre gange!

Crossfit WOD'en

MP

21kg, 6

25kg, 3

30kg, 1

34kg, 1

35kg, 0

33kg, 0

30kg, 1

Havde faktisk aldrig prøvet at køre tungt i MP før...og træningen fra de sidste par dage sad stadig i skulderne.

Lidt andet blandet

Zercher squats

20kg, 5

30kg, 5

40kg, 5, 3 sæt

45kg, 3

45kg, 4

50kg, 3

Længe siden jeg har kørt denne øvelse...dejligt!! :bigsmile:

Planche

bw+10kg, 30 sek, 2 sæt

bw+15kg, 30sek

SW

Op til halvanden times grappling...stille og rolig træning, jeg er ikke i humør til at presse mig endnu og hoften skal have lidt hvile. Nørdet lidt armdrag teknik og lidt let sparring til sidst fra ryggen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

45min SW sparring. Ren sparring time i submission. Kan mærkes at mine hænder går instinktivt efter at tage fat i en gi, som bare ikke er der. Men ellers gik det faktisk ret godt, meget bedre end forventet. Første gang siden VM jeg sparrer igennem, så jeg starter stadig stille og rolig op.

Er småt ved at komme over jetlag, det hjælper en del på det hele lige nu. Vægten har været svingende denne uge, først for meget væske fra flyveturen, derefter for meget væske fordi jeg ophober væske når jeg er træt og ikke sover ordentlig. Men nu er den nogenlunde ned igen, morgenvægt sagde 65,3kg. Kigger på min kostplan for de næste to måneder, tror jeg bliver nødt til at begynde at have mad med på arbejde istedet for at spise fra buffeten for at have lidt bedre kontrol over det. Overvejer også at skære nede i carbs på de dage hvor jeg ikke grappler på et tidspunkt. Planen er 0,5kg/ugen, så når jeg ned på 61-61,5kg, og må så cutte de sidste halvanden kg i væske m.m. op til stævnet.

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Ville egentlig have trænet i går, men var mega flad...sov bare en masse i stedet for, men det er også lovligt en gang i mellem! Ellers er weekenden gået med tøjvask, styr på alt muligt småt, opdatering af min hjemmeside og middag + hygge med Bogs :wub:

I dag løb jeg op til crossfit lokalerne for en lille søndagstræning.

Løb

4,5km, 24:30min

Dips

5

Pullups

3

Dips/Pullups ladder

1,2,3,2,1

Ring dips

2

2

1

Fat man pullups

5, 2 sæt

Gik så i gang med lidt back squat, men der skulle rulles flyttes rundt på et par ting og rulles gulvmåtter ud i lokalet så jeg trak mig tilbage til KB-hjørnet.

KB goblet squat/KB double snatch

2x12kg, 5 squats

2x12kg, 10 snatches

...for 5 runder. Små pauser

Squat/snatch med KB er bare en ond ond kombi!!

KB 2H swing

24kg, 20, 5 sæt

15 sek pauser imellem

Løb

1,8km, 10min

Løb bare dertil hvor bussen indhentet mig, så var det vist nok løb for i dag!

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Mandag - 1,5 times BJJ

Første gang siden jeg kom hjem at jeg var med i en hel træning! En del nye og ikke så mange af de gamle og garvede var med, så der var ikke vild meget sparring - stille og rolig måde at komme ordentlig i gang igen.

Diætopdatering 17/06-24/06

Min. vægt: 64,9kg

Maks. vægt: 66kg

Grundet mine konstante svingninger i væskebalance angiver jeg en mindstevægt og en maksvægt for ugen. Diverse hofte/talje/lår etc mål er i princippet en rar ting men fuldstændig ligegyldig for mit mål!!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

SW - 45min

Kom lidt for sent, men handler mest om at komme stille og roligt inde i SW igen og vænne mig til ikke at have nogen gi at tage fat i. God time, men venstre skulder begynder at brokke sig lidt + landet uheldigt på lænden efter en sweep.

HardCore i FDK ABC

Første gang i meeeega lang tid!!! :bigsmile: Det var fandme dejligt. Masser af sjove øvelse + kørt som partnerøvelser som altid gøre det fedt.

KB del 1:

2HAH, 12+16kg, 1/1

Swing, 24kg, 30-40 styks

6 runder

Blev kørt som partner øvelse (mig + Bogs), så mens den ene lavede 2HAH så lavede den anden swings

Pushups:

En i PU position, den anden laver PU med støtte på den førstes skulder/hofte

5/5, 3 runder

Sandsæk, 15kg:

Partnerøvelse - kast frem og tilbage, 10x hver

10x spiderman walkouts

Partnerøvelse - kast frem og tilbage, 10x hver

6x spiderman walkouts

KB del 2:

Swing 24kg, 30sek

10 sek pause mens man bytter KB med makkeren

Swing 16kg, 30sek

10 sek pause mens man bytter KB med makkeren

5 runder

Brændt godt i baglår og grebet til sidst...skal lave mere 24kg swings!!

Lidt styrke/rehab bagefter

Pullups:

1,2,3

1,2 x 3

OH Squat:

10kg, 7

15kg, 7

17,5kg, 7, 3 sæt

Og lidt mere til skulderen bagefter.

Som tilføjelse til diætopdatering fik jeg også målt fedt% i dag efter HC...tallene kan nok ikke bruges til meget mere udover sammenligning da jeg de andre gang også har målt efter HC:

Vægt: 65,1kg

Fedt%: 16,5%

Fat mass: 10,7kg

FFM: 54,4kg

TBW: 39,8kg

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Nåede lige 15min inden BJJ. Fik også lokket en one-arm-pullup ud af Kim-Tri fra klubben - mega sejt.

Dødløft

60kg, 5

70kg, 5

80kg, 3, 3 sæt

85kg, 3

BJJ

Efter opvarmning var det tid til at nogle skulle gradueres, så da blev delt ud af streger, bælter og den sædvanlig bælte-tæsk til dem der skulle gradueres! :w00t:

Bagefter lidt teknik fra lukket guard og situationssparring. Synes stadig det er en lorteposition at være i og at have mod folk der er større, men det går bedre.

Efter træning fik jeg lige snuppet en 20kg KB der var stående op i vores lokaler og tog et par swings, TGU og C&P.

Morgenvægt var lidt op i dag, sandsynligvis pga væskeøgning efter HardCore i går. Forsøgte med en low(er)-carb dag i dag, og det gik fint indtil jeg var hundesulten inden træning og snuppet en food bar!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Besluttet mig for at hoppe på et crossfit hold, men under mine egne "regler" - først, så ingen tidstagning (for at fokusere på teknikken), og så ikke noget med at køre til failure eller næsten (pga restitution og at kunne træne videre).

Dagens modificeret WOD - fire runder af:

400m løb

OH squats, 20kg, 15 reps

Stadig hårdt!

Trænede lidt videre også:

Pullups

3, 2 sæt

Squat

30kg, 5

40kg, 5

50kg, 3, 3 sæt

Stadig positiv overrasket over at jeg stort set ikke har mistet styrke over det sidste styk tid på trods af min fokus på BJJ op til VM

Handstand

2:03

Submission wrestling - 1,5 time

Stille og rolig teknik fra guard/ryg. Lidt sparring til sidst, hvor jeg fik bank af en hvidbælte, og ikke en af de store. God bekræftelse af at jeg har godt nok lang vej i tilpasning af min BJJ til SW!!

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Planen var lidt KB, styrke, crossfit og andet inden SW timen.

KB TGU

16kg, 2/2, 2 sæt

24kg, 1/1, 2 sæt

2HAH

16kg+12kg, 1/1

16kg+16kg, 1/1, 3 sæt

woohooo...fik de 2x16kg igennem, men bestemt ikke let

Seesaw press

16kg+16kg, 4

16kg+16kg, 3

Synergieffekterne af at køre seesaw som Hr. Pavel himself talte om til RKC kan jeg stadig ikke fremprovokere i praksis. 2 kettlebells stadig sværere end 1!!

Swings

24kg, 25, 5 sæt

Så koblet jeg mig til crossfit holdet, som var i gang med at varme op deres power cleans. Synes gårsdagens strategi med WOD'en %tid og %failure fungerede meget godt, så samme strategi valgte jeg for i dag.

Modificeret WOD

7x

Power clean

Front squat

Push press

Back squat

Push pres

...uden at sætte stangen nede i mellem reps eller i mellem de 7 runder. De 7 runder skulle så gentages 5 gange i alt, gerne med skiftende vægt. Jeg tog det meget stille og roligt i tempo og stoppede da teknikken (eller det jeg overhovedet har i den, som for de der power cleans ikke er meget) gik galt.

Det blev til:

15kg, 20kg, 25kg, og 30kg (men kun 3 runder ved 30kg)

Så tog jeg op til vores lokaler til SW timen, blot for at konstatere fredagens fremmøde var ikke så stor i antal, men stor i størrelse - altså kun en under 90kg for mig at træne med, så jeg valgte at smutte ned igen og lave en smule mere:

C2

1:30min arb/30sek hvile, 7 runder, belastning 8

Stille og rolig bare for at komme lidt i gang med noget intervalroning igen...

Pullups

4,3,2,1

1,2,3,4

Wee...første gang jeg kan køre noget der ligner en ladder med 4!!! :superman:

Og her til aften har jeg været ude og køre en lang tur bagpå en motorcykel. Det var nok årets adrenalinkick for mig!!! :w00t: :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Var for doven til at træne i går. Så er det sagt. Har faktisk været sløv hele weekenden! Men i dag måtte jeg gøre noget, specielt efter en familie brunch hvor der røg et ukendt antal ekstra kcal nede :innocent::blink: Vægten har ellers ligget på 64,5kg de sidste to dage, men det gør den nok ikke i morgen.

Så det var op til FDK Nørrebro for en omgang træning med Ida. Mødt også Linis som var i gang med en laaang omgang på løbebåndet. :superman:

Back squat

30kg, 5

40kg, 7

40kg, 8

45kg, 5, 4 sæt

50kg, 3

OH Squat

20kg, 7, 3 sæt

22,5kg, 5

MP

27,5kg, 4

Og så ikke mere...kunne mærke overkroppen er lidt træt fra fredagens træning stadig

Dødløft

60kg, 5

70kg, 4

75kg, 5, 4 sæt

77,5kg, 5

Hmm...lidt tungt det hele...

Pullups

3, 2

Ja...overkroppen ER lidt træt fra i fredags

Løb

5,7km på 30:32 inkl. opvarmining/nedkøling. Selve løb delen blev til 5km på lige 25min, hvilket er PR og tegner godt for DHL-stafet som jeg rigtig gerne vil løbe på under 25min.

I aften skal jeg lave en masse mad, vil prøve at tage mad med på arbejde nogle af dagene næste uge, da jeg synes det er rigtig svært at holde mig under 1700-1800kcal lige nu.

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Søndag

Var for doven til at træne i går. Så er det sagt. Har faktisk været sløv hele weekenden! Men i dag måtte jeg gøre noget, specielt efter en familie brunch hvor der røg et ukendt antal ekstra kcal nede :innocent::blink: Vægten har ellers ligget på 64,5kg de sidste to dage, men det gør den nok ikke i morgen.

Så det var op til FDK Nørrebro for en omgang træning med Ida. Mødt også Linis som var i gang med en laaang omgang på løbebåndet. :superman:

Back squat

30kg, 5

40kg, 7

40kg, 8

45kg, 5, 4 sæt

50kg, 3

OH Squat

20kg, 7, 3 sæt

22,5kg, 5

MP

27,5kg, 4

Og så ikke mere...kunne mærke overkroppen er lidt træt fra fredagens træning stadig

Dødløft

60kg, 5

70kg, 4

75kg, 5, 4 sæt

77,5kg, 5

Hmm...lidt tungt det hele...

Pullups

3, 2

Ja...overkroppen ER lidt træt fra i fredags

Løb

5,7km på 30:32 inkl. opvarmining/nedkøling. Selve løb delen blev til 5km på lige 25min, hvilket er PR og tegner godt for DHL-stafet som jeg rigtig gerne vil løbe på under 25min.

I aften skal jeg lave en masse mad, vil prøve at tage mad med på arbejde nogle af dagene næste uge, da jeg synes det er rigtig svært at holde mig under 1700-1800kcal lige nu.

Hej!

Hyggeligt at se dig igen! :smile: Synes man kan se forskel på din form siden sidst jeg så dig (tror vist du låg lige over 66 kg sidst vi sågs). De der sidste 3-3,5 kg tror jeg ikke du får nogle problemer med at smide, du er jo godt på vej :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Hyggeligt at se dig igen! :smile: Synes man kan se forskel på din form siden sidst jeg så dig (tror vist du låg lige over 66 kg sidst vi sågs). De der sidste 3-3,5 kg tror jeg ikke du får nogle problemer med at smide, du er jo godt på vej :bigsmile:

Tak! :smile: Ja der sker lidt med kroppen. Tror også det går med de sidste 3,5kg, men jeg kan mærke at det bliver også en mental ting - har ikke prøvet at være meget længere nede end nu, og modsat dig og andre fitnesspiger på diæt så er mit formål egentlig ikke det æstetisk, men rent vægtmæssig, hvilket gør at jeg begynder at overveje det æstetiske også ("mon jeg bliver for tynd og mister alt bryst og baller"). Omvendt når jeg er på diæt så synes jeg tit også jeg fanger mig selv i at tænke/overbevise at jeg er fed, som rationale overfor resten af min krop for hvorfor den lige pludselig ikke skal få nok mad. Ved ikke om det giver mening (det gør det jo ikke engang i mit hoved!), men kan bare mærke at jeg også bruger noget mental energi på at være mental med i diæten.

Link to comment
Share on other sites

Tak! :smile: Ja der sker lidt med kroppen. Tror også det går med de sidste 3,5kg, men jeg kan mærke at det bliver også en mental ting - har ikke prøvet at være meget længere nede end nu, og modsat dig og andre fitnesspiger på diæt så er mit formål egentlig ikke det æstetisk, men rent vægtmæssig, hvilket gør at jeg begynder at overveje det æstetiske også ("mon jeg bliver for tynd og mister alt bryst og baller"). Omvendt når jeg er på diæt så synes jeg tit også jeg fanger mig selv i at tænke/overbevise at jeg er fed, som rationale overfor resten af min krop for hvorfor den lige pludselig ikke skal få nok mad. Ved ikke om det giver mening (det gør det jo ikke engang i mit hoved!), men kan bare mærke at jeg også bruger noget mental energi på at være mental med i diæten.

Kan sagtens følge din tankegang - sådan har jeg det også. De gange hvor jeg får sult-attakker på diæt, plejer jeg at hive mig lidt ekstra i det løse fedt og så konstatere at der er sgu riiiigeligt, så ingen grund at tude! :laugh:

Jeg syntes det var nemmere at gå på diæt den gang hvor jeg var igang med karaten og ligesom dig ikke skulle tænke på æstetikken - så gik jeg bare på de mest åndssvage diæter (som det er lige før at jeg ikke tør skrive om her på boardet :blink: ) for at få kiloene smidt hurtigt. Nu tør jeg ikke rigtigt gøre det samme, fordi jeg er bange for at for meget muskelmasse ville ryge på det.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Kunne lige nå lidt efter arbejde og inden grappling.

Push Jerk (crossfit wod)

25kg, 3

25kg, 3

29kg, 3

35kg, 3

39kg, 3

Udført i løbesko... :nonono: :nonono:

TGU

16kg, 2/2

24kg, 1/1

2 runder

Snatch

16kg, 10/10 x2, 3 sæt

Hmm...er ikke i god snatch form!

Clean&Bent Press

24kg, 1/1, 3 sæt

BJJ - ca. 1,5 time

Lidt kasttræning, chokes fra side control og situationssparring derfra. 2x5 min normal sparring til sidst. Kørt al sparring med Shimon - så meget for at jeg ellers troede min form var ok, det der tempo slår mig stadig halvt ihjel... :crazy:

Føler mig en smule små sløj, ved ikke om der er noget sygdom der prøver at snige sig ind, vil i hvert fald prøve at gå tidligt i seng!

Link to comment
Share on other sites

Føler mig en smule små sløj, ved ikke om der er noget sygdom der prøver at snige sig ind, vil i hvert fald prøve at gå tidligt i seng!

Er du ikke også på diæt? :smile:

Hvis du mener det kan være begyndende sygdom, så tag et par dage med neutralt eller lettere kcal overskud.

(Tomatsuppe med masser af hvidløg plejer også at hjælpe på mig :4mewantfood: )

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Er du ikke også på diæt? :smile:

Hvis du mener det kan være begyndende sygdom, så tag et par dage med neutralt eller lettere kcal overskud.

(Tomatsuppe med masser af hvidløg plejer også at hjælpe på mig :4mewantfood: )

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Tja de dage tog jeg vist lidt over weekenden, :4mewantfood: så ikke mere af det! :innocent::blush:

Men 8 timers søvn og et par ekstra gram C-vitamin har hjulpet på det her til morgen, og ellers må jeg gå over til min egen special - hvidløgs- citron- og ingefærte! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Tog til SW for at konstatere ingen andre havde haft samme ide om at træne ide undtagen en 14-årig nybegynder, så ham rullede jeg en lille smule rundt med. Tog direkte videre til IK99 og mødtes med en mere-cut-end-hun-selv-tror Femina for en omgang styrke.

Front squat

20kg, 7

40kg, 5, 4 sæt

Tja...set i lyset af at jeg Femina vejer 50kg og squatter 50kg kan vi endnu en gang konstatere at jeg er svagsvagsvag i squat!!!

Dødløft

50kg, 5

60kg, 5

70kg, 5

80kg, 3, 3 sæt

75kg, 5, 2 sæt

Ikke mere tilbage af mig til DL til sidst..

Noget af det supersættet med:

Pullups

3, 6 sæt (set PR!)

Og så lukket IK, lidt tidligere end forudset.

Har (/€%"#&/€%#%-lorte tandpine (igen!dog noget andet), og min tandlæge går på ferie... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Du kunne da godt lige ha' kommet forbi, mens Fruen og jeg var dernede! Får du trænet til næste omgang TSC??

Jamen det vidste jeg jo ikke noget om!

Desuden grappler jeg (hvis der ellers er nogen) fra 17-18, og så elendig som min no-gi er så er det ikke den time jeg skal pjække fra.

Hmm fokus er (surprise) på grappling, men regner klart med en bedre præstation til TSC'en end sidst. Ved ikke hvor meget jeg går op i DL, men vil prøve at få pullups op på 10 eller næsten og skal i hvert fald ramme 130 på snatches!

Men lad os finde en dag til noget træning sammen?

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina
Tog til SW for at konstatere ingen andre havde haft samme ide om at træne ide undtagen en 14-årig nybegynder, så ham rullede jeg en lille smule rundt med. Tog direkte videre til IK99 og mødtes med en mere-cut-end-hun-selv-tror Femina for en omgang styrke.

Tøj kan gøre meget! :4thumbup: Du har ik' set mig uden. :wink:

Front squat

20kg, 7

40kg, 5, 4 sæt

Tja...set i lyset af at jeg Femina vejer 50kg og squatter 50kg kan vi endnu en gang konstatere at jeg er svagsvagsvag i squat!!!

QueenPearl! SLUDDER OG VRØVL. :bigsmile: Det handler om bare om øvelse :bigsmile: du ville snildt kunne squatte det samme og mere til! Må konstatere, at vi også har forskellige svagheder og styrker pt. Jeg dødløfter NUL kilo! :bigsmile:

Dødløft

50kg, 5

60kg, 5

70kg, 5

80kg, 3, 3 sæt

75kg, 5, 2 sæt

Ikke mere tilbage af mig til DL til sidst..

Noget af det supersættet med:

Pullups

3, 6 sæt (set PR!)

Det skal nok blive godt! :4thumbup: Lad os lave en dag med fælles trappe op til 10! :4thumbup:

Og så lukket IK, lidt tidligere end forudset.

Jeg blev lidt forskrækket for ham dér som skulle lukke! :laugh:

Har (/€%"#&/€%#%-lorte tandpine (igen!dog noget andet), og min tandlæge går på ferie... :cry:

Pis ogs! :unhappy: Så må du gå akut til en anden tandlæge! :4thumbup:

Thanks for today Queenpearl! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Diætopdatering 25.06.08 - 02.07.08

Maks. vægt: 65,3kg (-700g)

Min. vægt: 64,4 kg (-500g)

Diæten har kørt fint bortset lige fra en stor smutter i søndags. Har værieret indtag, fra 1600kcal til 1900kcal ca. Kører et par dage med lav-kcal indtil jeg føler kroppen har brug for mere, og så kører det op igen - det synes jeg fungerer godt. Denne uge har jeg lavet mad til hele ugen til at have frokost med også, istedet for at tage buffeten på arbejde - skriver den op senere!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share