QueenPearls Toughness Training


QueenPearl
 Share

Recommended Posts

VM (Mundials) - Lørdag, dag 3

Vågende efter 9 (!!!) timers søvn godt udhvilet både i krop og hovedet. En smule øm i skulder og nakke området fra min første kamp om fredagen hvor jeg blev hevet ned i nakken i lukket guard, og i lænden fra finalekampen hvor jeg trak guard vha flying armbar og landet ret hårdt. Var noget mere afslappede og mindre nervøs, selvom den åbne vægtklasse er selvfølgelig vigtig og det stadig er VM, så er det noget nemmere at slappe af når man har kæmpet dagen før og vundet vægtklassen.

Om lørdagen skulle jeg først kæmpe 10.40, og da det var samtidigt med brun/sortbælte pigernes åbne vægtklasse, lilla mænds åbne og alt muligt andet, skulle jeg først på måtten lidt over 11. Første kamp var mod en kvinde som aldrig nåede at kæmpe - hun forsøgt at trække guard men jeg landede direkte i side control på hende, og hun pakket sig bare sammen. Jeg brugte 5 min på at få en submission (RNC) og nåede vist også op på 15 point.

Anden kamp fik jeg mod en pige som jeg havde luret havde en god half-guard og var ret teknisk, så jeg var spændt på den gode måde, jeg kan godt lide tekniske kampe! Hun kæmper i -64kg så der var reelt kun få kg forskel mellem os. Jeg trak guard, hun lavede ikke så meget, jeg skiftede lidt rundt, hun trak guard og prøvede at sweepe, jeg lavede nogle ynkelig forsøg på at passere som ikke fik mig point men nok advantages (fordel - det er sådan nogle "næsten point") til at vinde på det. Igen en meget tæt kamp!! Men den var god.

Så var der en del ventetid til semifinalen - min modstander havde jeg luret, hun var lidt højere, meget tungere (jeg gætter på over 20kg), og noget langsommere. Mine odds hvis jeg kunne få hende nede troede jeg var gode. Problemet var bare det med at få hende ned - kast og nedtagninger er stadig ikke mit bedste game. Jeg forsøgte rigtig godt og var mere aktiv end hende, men endte med at falde ned i en dårlig half-guard position, hvorfra hun maste mig i 2 minutter og vandt på point. Ret ærgeligt når jeg ikke synes hun var vild god, men de +20kg kan man ikke komme udenom gør en forskel!

Og det hele var alligevel stadig nok til en bronze i den åbne vægtklasse.

post-15080-1212949270_thumb.jpg

Mig og Michelle Nicolini, hende lille sortbælte jeg tidligere omtalte (som i også fik bronze i åbne vægt, imponerende for hendes størrelse)

post-15080-1212949344_thumb.jpg

Mig og de svenske drenge

post-15080-1212949358_thumb.jpg

The Pyramid i Cal State Long Beach - stævnehallen

post-15080-1212949369_thumb.jpg

Nu har jeg en halv time til at pakke og gå i bad inden jeg skal tjekke ud af hotellet og blive hentet af farmand. Afsluttende kommentarer/tanker må jeg poste senere!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hold da kæft, hvor er du bare skidesej!!!! :superman: :4thumbup: :4jumpy:

Stort, stort, stort tillykke med alt metallet og sponsorkontrakten!! Det lader til at vi skal rulle lidt igen, når du kommer hjem - så du bliver vant til de +20 kg. og dårlig teknik :tongue:

Fortsat rigtig god shopping og cruising med Daddy'O :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guarden, DBM, SaintPauli, linis, Nillepige, Baron Bandit, Cronfeld - Mange tak!! :cool:

CoqRouge - håber beretningen er ok :wink:

Kauf - hvis bare du går med til at erstatte omkring 15kg af dine muskler med flæsk istedet for, så bliver du en udemærket træningspartner når jeg skal blive bedre til at kæmpe mod fede amerikanere.

Hoosier - jeg regner med at smide en 2-3kg fedt mere. Der er heldigvis væsentlig meget mere at tage af fra underkroppen end overkroppen :smile:

En lille close-up:

post-15080-1213037473_thumb.jpg

Jeg er selvfølgelig meget godt tilfreds med resultatet og synes stadig det er lidt uvirkeligt, men jeg synes ikke jeg kæmpede så godt som jeg havde håbet på. Det var så marginaler jeg vandt på, jeg var meget spændt under mine kampe (specielt i vægtklassen), og der er nogle meget specifikke situationer jeg skal arbejde meget med. Men sådan er det jo - jeg vidste jo godt at det ikke ligefrem ville blive nemmere at vinde i lillabælte end blåbælte, og forskellen mellem dem der vinder og dem der taber bliver mindre og mindre for hvert bælte - alle er jo gode!

Nu glæder mig til at fortsætte træningen som altid - man bliver altid så dejligt inspireret af at være afsted til sådan et stort stævne, det var helt fantastisk specielt at se de rigtige dygtige piger kæmpe. Glæder mig også til at kunne træne lidt mere styrke igen når jeg kommer hjem, det har der jo ikke været overskud til den sidste måneds tid. Har også en masse ting jeg skal have styr på de næste måneders tid omkring min hjemmeside, at få sponsorater, prioriteter, og finde ud af hvilke af de store stævner jeg skal deltage i den kommende tid, set i lyset af at jeg også skal begynde at træne meget uden gi.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Så kunne jeg ikke holde til mere hvile!! Tog ned i fitnesscentret som ligger lige ved siden af min far.

Løbebånd

32min, 6km

Dødløft

135lbs, 5, 3æst

155lbs, 5, 3 sæt

BB MP

45lbs, 10

45lbs, 8

55lbs, 5

55lbs, 4

Dips

4

3

DB Lunges

2x30lbs, 10, 3 sæt

DB Rows

30lbs, 10/10

35lbs, 8/8, 2 sæt

...plus knæ og skulder rehab øvelser.

Styrken er desværre overhovedet ikke imponerende, men det undrer mig sådan set ikke da det snart er en måned siden jeg har haft overskud til rigtig styrketræning! Men det skulle jeg gerne rette op på så snart jeg kommer hjem. Bliver også en del nemmere at have mindre styrketræningspas når jeg nu kan smutte ned til crossfit lokaler lige efter/før bjj træning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Efter alt alt for mange timer i flyet blev jeg simpelthen nødt til at tage forbi klubben og træne en lille smule, bare for at få gang i blodomløbet!

Det blev til en smule BJJ rulning og en smule cardio/styrke.

Dagens Crossfit WOD var Back Squat 5x5, den udvidede jeg lige til:

5 runder af

Back squat, 40kg, 5

Dips, 4

KB Snatch, 16kg, 10/10

måtte droppe den sidste halvanden sæt squat pga lidt smerte i knæet, nok fordi jeg har massivt meget væske i benene fra turen

Planche

BW+10kg, 30sek, 3 gange

Pushups

5, 3 sæt

Der har åbenbart også kørt en "Ugens Challenge" nede i Crossfit på maks kg i TGU - den måtte jeg også lige snuppe så det blev til 1/1 på 16kg og 24kg. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Var til første "rigtig" crossfit time nede i klubben! :4thumbup:

Dagens WOD var en "Jackie", som jeg dog kørte modificeret:

1000m roning

50 thrusters på 15kg

15 pullups

15 jumping pullups

oprindelig 30 PU

Tid: 13:30

Udover det så lidt dips, pullups, back extension, snatches m.m. til opvarming.

OH squat

15kg, 5, 4 sæt

til skulder rehab..

Tog op til grappling bagefter men havde ikke energi i hverken krop eller hoved til at køre med. Har mega meget jetlag (vågnede kl05 i morges) og søvnunderskud.

Træningsplanen for denne uge er at der ikke er den store plan - det hele bliver lystbaseret og alt efter energiniveau. Men det plejer jo bare for mig at betyde at jeg træner kun i en time istedet for tre :wink: Kroppen skal lige komme helt ovenpå igen, og jeg skal banke min arbejdskapacitet op igen - ift at køre cardio/styrke er den ret langt nede da jeg ikke har fokuseret på det i over en måned nu. Skal også lige inde i diætrytmen igen, nu bliver det alvor med at komme ned i -60kg!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag morgen - Crossfit

Har accepteret at jeg har jetlag og kommer til at have det de næste 14 dage, så jeg kan lige så godt gå tidligt i seng og stå tidligt op og få trænet.

WOD'en

30 dips

400m løb

30 pushups

400m løb

30 handstand pushups

400m løb

handstand PU lavede jeg kun negative..

Tid: 13:35

Opvarming/afsluttende leg bestod i pushups, løb, OH squats, KB snatch, KB swing.

Sidder og har det ret varmt på arbejde - fantastisk efterforbrænding :wub:

PS. Hvis der er nogen læser der bor på Nørrebro og får Nørrebro Lokalavis og endnu ikke har smidt sidste uges avis væk, kan du så ikke gemme til mig? Der er vist en bitte artikel om mig til VM på side 24. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Tøsen :bigsmile:

Jeg prøver at lede gemmerne igennem, eller spørger min nabo. Der burde være nogle muligheder, men her ryger den normalt ud, inden vi har læst den :blush: Så jeg har desværre ikke set artiklen om dig. Jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Onsdag er muligvis en deal i Crossfit, lad os lige snakke sammen i aften, da min dag i morgen ikke er fastlagt endnu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Cronfeld Tja jeg har indtil videre ikke meget at sammenligne tiden med, men jeg holdt pauser i dips og pushups så der er noget at tage af. Er også spændt på om nogen tager 30 hspu - indtil videre ser jeg bare frem til at jeg en dag tager en enkelt...

Kauf Super, du skriver bare. Ellers finder vi bare en anden dag, tror ikke der er så mange dage hvor jeg ikke er til at finde dernede.

Linis Ja det var dejligt at løbe udenfor i naturen! Eeeelllllsker strandudsigt og havluft!!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag - aften

Blandet vores nye træningstider rundt, så da jeg tog op i klubben kl18 til SW timen, var den lige ved at være slut... :sneaky2: Men så fik jeg sparret lidt i stedet for, føltes rimelig underlig og gik ikke vild godt, det er jo også læænge siden jeg har kørt uden gi. Har dog en plan om at få nogle instruktionsvideoer nede på mit nyt legetøj, en iPod Touch købt i USA til gratis penge, og lure nogle teknikker der.

Så tog jeg nede til Crossfit lokaler. Forlår er ømme fra thrusters igår, og alt der hedder overkrops træning kan jeg godt glemme efter dips/pullups/pushups m.m., så det blev kun til dødløft.

Dødløft

60kg, 5, 2 sæt

70kg, 5

75kg, 5, 5 sæt

Ikke så overskudsagtig, men er godt tilfreds med 5x5 på 75kg, det er en nedgang på 2,5kg ift marts måned, så det er jo fint nok taget i betragtning hvor lidt DL jeg har lavet de sidste snart to måneder. Lavede desuden alt i dag med dobbelt OH greb. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag morgen - Crossfit

Jetlag plager jo stadig, så det var intet problem at stå tidligt op...kom dog lidt for sent ud af døren.

WOD'en i Crossfit Copenhagen:

KB, 16kg - 3 runder for tid af:

20 KB 2-hands swings

20 KB OH Lunges

6 KB TGU

swings udført med god acceleration på vej ned..

Tid: 9:22

Endelig en WOD jeg kunne gennemføre uden snyd! :w00t:

Har faktisk doms i forlår, skulder, bryst og alt muligt andet da jeg stået op i morges, men en lille KB træning har vist løsnet lidt op for det værste.

Bagefter legede vi med sjippetorvet - jeg havde vist lidt koordinationsvanskeligheder, og efter en del forsøg med double-unders hvor jeg blev rimelig frustreret måtte jeg droppe det og tage 40 snatches i stedet for bare for at få irritationen ud af kroppen!!

Edited by QueenPearl
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Bagefter legede vi med sjippetorvet - jeg havde vist lidt koordinationsvanskeligheder, og efter en del forsøg med double-unders hvor jeg blev rimelig frustreret måtte jeg droppe det og tage 40 snatches i stedet for bare for at få irritationen ud af kroppen!!

Ro på - dine single-unders endte med at blive flotte, så det skal nok komme med tiden :4thumbup:

Hvis du får brug for lidt inspiration så tjek buddy lee, som underviste da jeg var i USA på et tidspunkt. Skarp fyr :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Men bortset fra at det er nok mega sjovt, er jeg ikke sikker på at det rent træningsmæssigt kan betale sig at bruge alt for meget tid på teknikken og gøgl...

Enig - det kan slet ikke betale sig; det eneste vi er interesserede i er double unders, og de er ganske enkle når lige man har fået fornemmelse for dem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kl. 17 er en deal, jeg har lige logget Musashi med.. Catten er en måske'er, da eksamensskrivningen trygger lidt pt.

Jeg medbringer forhammer!!!

Weeee....det bliver sjooooovvvttt :w00t::w00t::superman:

Men hvad kan vi bruge forhammer mod? Jeg tror ikke gutterne bliver så glad hvis traktordæk ødelægges...men uanset hvad er der masser af ting vi kan lege med...skulle du kede dig i crossfit lokalerne, så er der ikke længere end to trapper op til noget grappling.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share