Allround træning


ThomasNA
 Share

Recommended Posts

  • Replies 333
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Valgte at droppe deload 2/2, og holde en uge ekstra fri, mine knæ gjorde lidt vrøvl. I denne uge er jeg så begyndt på Stronglifts squat helvede, og det gik udmærket. Krampe i inderlår. :w00t:

Stronglifts, dag 1 uge 1:

Opv.

Squat:

5x5x80kg

Bænkpres:

5x5x60kg

Reverse rows:

6, 6, 5xmig

Strækkere:

10, 8, 8

Crunches:

3x12xmig

Udstrækning.

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

Valgte at droppe deload 2/2, og holde en uge ekstra fri, mine knæ gjorde lidt vrøvl. I denne uge er jeg så begyndt på Stronglifts squat helvede, og det gik udmærket. Krampe i inderlår. :w00t:

Jeg er også næsten lige begyndt på et Stronglifts 5x5 program - dog i lettere modificeret udgave der tager højde for småskader og mangel på udstyr - rart at have en at sammenligne lidt med :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også næsten lige begyndt på et Stronglifts 5x5 program - dog i lettere modificeret udgave der tager højde for småskader og mangel på udstyr - rart at have en at sammenligne lidt med :smile:

Cool :smile:. Ja det er en god ide. Jeg glæder mig til at se hvad der sker, med squat 3 gange om ugen, det har jeg alligevel aldrig prøvet før.

Reverse rows sidder btw. lige i skabet, det er godt nok en konge-øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Cool :smile:. Ja det er en god ide. Jeg glæder mig til at se hvad der sker, med squat 3 gange om ugen, det har jeg alligevel aldrig prøvet før.

Nej, det er alligevel en del.. snyder lidt indtil videre hvad det angår, da jeg ikke kan back-squatte i centeret og stadig er ved at lære (og få nok fleksibilitet til) front squats.. så indtil videre står den på alternative benøvelser. Har også suppleret programmet lidt med bent over rows/back extensions med vægt til ryggen generelt, nu hvor dødløft ikke er muligt i mit center. Kan være løsningen i sidste ende bliver at finde et ordenligt center :wink:

Reverse rows sidder btw. lige i skabet, det er godt nok en konge-øvelse.

Ja, det er helt sikkert en rigtig cool øvelse - når jeg kan komme til i Smith-maskinen for horderne af diskopumpere, der vil bænkpresse :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kæmpede mig ud af sengen i dag, og fik trænet. Har fået det lidt bedre, og forhåbentlig er jeg helt frisk til i morgen, hvor min kæreste og jeg holder indflytterfajst.

Stronglifts squathelvede, dag 3, uge 1:

Opv.

Squat:

5x5x80kg

Gik fornemt. Føles lidt for benene, dog stadig hårdt for kroppen, så tror jeg bliver på 80kg i næste uge også.

Bænkpres:

5x5x60kg

Easy. Stiger til 62½ i næste uge.

Reverse rows:

8,8,6

Damn, denne øvelse sidder perfekt i kroppen.

Pushups:

10,9,9

Epic!

Glemte crunches, men god udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Status på uge 42:

Min lænd er ret busted her i dag, 2 dage efter dødløft. I næste uge vil jeg sætte dødløft ned til 80kg i stedet for. Man skal dælme ikke overvurdere dødløft efter squat. :blink:

Mit knæ har det bedre nu, og jeg tænker om jeg skal sætte squat-kiloene ned, og så se om jeg kan lave dyb squat. Det afhænger selvfølgelig af min lænd, hvis den stadig er brændt af i morgen står den på benpres. :laugh:

Fedt program indtil videre, jeg savner dog noget til ryggen, da jeg ikke kan lave særligt mange pullups eller reversed rows. Jeg tilføjer dog ikke mere til programmet, det rammer fint alle muskler i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Fedt program indtil videre, jeg savner dog noget til ryggen, da jeg ikke kan lave særligt mange pullups eller reversed rows. Jeg tilføjer dog ikke mere til programmet, det rammer fint alle muskler i kroppen.

Jeg har udskiftet 3 x max af reverse rows med 5x5 af bent over DB rows af samme grund - og så fordi det er nemmere at komme til at lave end at skulle vente på at diskopumper-nisserne bliver færdige i Smith-stativet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Stronglifts.com workout B:

15 minutters cykling.

Benpres:

5x5x150kg

Overhead press:

5x5x32½

Standing calfraise:

3x10x150kg

Assisted chinups:

3x5x-40

Hyperextention:

1x10xmig

Prone bridges:

3x30sek

Det hele gik bedre med en god opvarmning. Føler ikke jeg kommer videre med pullups, så vil prøve den gode gamle assisted maskine med progression. Hypers i stedet for dødløft de næste par uge. I øvrigt trænede jeg i shorts i dag, og det gik op for mig, at jeg ikke har haft trænet læg i meget lang tid :laugh: så det vil jeg begynde på igen.

God træning.

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

Huttilihut! Har haft problemer med internettet, så har ikke fået opdateret das log.

Lørdag, stronglifts.com workout A:

10 min på cyklen, og 10 min på arctraineren.

Squat:

5x5x80kg

Easy. Fik samlet benene lidt, og det gjorde godt.

Bænkpres:

5x5x62½kg

Easy

Reversed rows:

8,8,8

Pushups:

12,10,8

Crunches:

3x10

Udstrækning. God træning

Link to comment
Share on other sites

Mandag, stronglifts.com workout B:

10 mins roning.

Squat:

5x5x82½kg

Eaassy, men varmt!

Overhead press:

5x5x32½kg

Er glad for at jeg er gået ned i kg, den sidder meget bedre end med 40kg

Dødløft:

1x5x80kg

Grinder, men ikke tung, var bare flad energimæssigt.

Assisted chins,35:

5,4,4

Prone bridges:

3x30sek

Damn, :tongue:, kommer aldrig videre here. :devil:

Udstrækning. God træning. Er i øvrigt nede på en to-cifret vægt igen, det går fremad med god kost og hård træning.

Link to comment
Share on other sites

Prone bridges:

3x30sek

Damn, :tongue:, kommer aldrig videre here. :devil:

Pjat med dig - øvelse gør mester :wink:

Udstrækning. God træning. Er i øvrigt nede på en to-cifret vægt igen, det går fremad med god kost og hård træning.

Tillykke med det :smile:

Mht. overhead press - power cleaner du så vægten op til startpositionen, eller? Synes jeg har lidt svært ved teknikken i det :dry:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Øvelse gør mester ja, men ikke endnu. :innocent:

Jeg hang cleaner den op sådan her

, dog ikke med landing på skuldrene, det er jeg slet ikke smidig nok til.

Okidokes - så du går bare direkte fra at cleane til at presse den uden ophold? Jeg har heller ikke smidigheden til at bøje albuer/håndled nok til at hive den i "front squat position".. så det ender som regel med at blive en mystisk bastard-version af power clean, hvor vægten lander på skulderen, men med forkert håndstilling - hvilket er fint nok så længe vægten kun er 40 kg, men hvis det bliver meget tungere, så begynder det at blive svært :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, noget i den stil. Tror som dig at det ikke er så vigtigt, når vi ikke er på den anden side af 100kg endnu. :tongue:

Onsdag, stronglifts.com workout A:

10 min cykling

Squat:

5x5x82½kg

Ku' godt finde på at gå ned til 60 eller 70, det er dælme hårdt 3 gange om ugen, kroppen når ikke at restituerer fuldt ud hver gang.

Bænkpres:

5x5x62½kg

Reversed rows:

11,10,10

Meget bedre

Pushups:

13,11,9

også bedre :)

Crunched:

3x10

Udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Fredag, stronglifts.com workout A:

Squat:

5x5x70kg

Meget nemmere, men kan godt mærke kroppen virkelig er presset. Tror 70kg er et godt bud på næste uge.

Overhead press:

5x5x32½kg

Siddende læg:

3x10x60kg

3 ovenstående supersetted uden pause, var helt færdig.

Dødløft:

5x70kg

Smadret:)

Assisted chins,35:

5,4,4

Prone broerne:

3x30sek

Udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Mandag, stronglifts.com workout A:

20 min på Arctraineren

Squat:

5x40kg

5x70kg

Noget galt.. ømhed stadig. Efter min kæreste har gransket sine bøger formoder vi at det er noget ala løberknæ. Fesent. Må finde ud af hvad jeg skal gøre.

Bænkpres:

5x5x62½kg

Reversed rows:

12,10,8

Pushups:

13,12,10

Crunches:

3x10xmig

Udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Noget galt.. ømhed stadig. Efter min kæreste har gransket sine bøger formoder vi at det er noget ala løberknæ. Fesent. Må finde ud af hvad jeg skal gøre.

Surt :dry:

Har selv haft problemer med løberknæ (pga. en ultra-stram traktus-sene) - og udstrækning af senen ved alm. strækøvelser og foam rolling på ydersiden af benet har hjulpet mig meget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share