Junkers blandede træning


JUNKER
 Share

Recommended Posts

TRÆNING FREDAG

I dag stod den på lidt stille og rolig strandløb i det gode vejr.

Opvarmning til stranden ca. 5 min.

Ca. 3 km løb på stranden.

Løb hjem igen ca 5 min.

Alt i alt blev det til små 25 min. løb. Dejligt i det gode vejr. Hunden blev hjemme, da jeg synes hun er lidt langsom på de længere distancer i denne varme. Ville jeg squ også være med sådan en pels. På stranden blev det til bar overkrop. Sol skal der til :cool:

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING LØRDAG

Trænede i en varm kælder på jobbet. Føj det var lummert...

Kg-angivelser er igen nogenlunde angivelser som de næsten altid er, når jeg træner på jobbet.

Opvarmning

500 meter C2

INCLINE DB

4x12x32 kg

PULLUPS

4x10-12xbw

Et enkelt sæt fik jeg kun 8 :devil:

THRUSTERS

3x20x20 kg

Det var debut med den øvelse. Synes den rykkede fint i kroppen på trods af de få kg.

DIPS

3x10-15xbw

var noget udkørt, ikke meget energi..

DB CURLS

3x10x17 kg

AB WHEEL

4x12-15

Kan mærkes i dag, skønt...

Havde lige lidt ekstra tid, inden jeg skulle gøre mig klar til job.

BICEPS CURLS MED EZ-stang

3x12x30 kg

Lette kg. Bare for at hygge med lidt gunshow :4thumbup:

God men rigtig rigtig varm omgang. Havde efterbrænder den første halve time, da jeg mødte på job..

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING MANDAG

Trænede igen med min vanlige makker.

BB BÆNKPRES

5x80 kg

5x90 kg

5x95 kg

6x100 kg (der var lige til en ekstra uden jeg skulle have hjælp)

5x100 kg

TRÆK TIL BRYST, vandret

3 sæt

LATERAL RAISES

4x10x14 kg

HAMMER CURLS

10x18 kg

2x10x20 kg

LEG

3x15

MAVE

3 sæt

Udstrækning. Min makker er efter mig, da jeg ikke er så god til at få det gjort.

En instruktør foreviste lige muscleups i vores pullupstativ.. Jeg prøvede og fik dermed debut. 2 stk, bare lige for at prøve.. Har jo før forsøgt lidt i ringe, synes det var væsenlig nemmere her. Måske fordi der var mellemrum i stativet.. Har jeg ikke styr på. Men godt at prøve..

En hurtig omgang, dog en del snak med de lokale. Der er sgu mange, der er vokset lidt her i sommervarmen. :blink:

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING ONSDAG

På jobbet inden mødetid.

INCLINE DB BÆNK

3x12x32 kg

BRYST I KABLER

3 sæt

THRUSTERS

3x10x40 kg

debut med vægte på. Den er egentlig rimelig hård med lidt vægt på.

UPRIGHT ROW

3x10x30 kg (tror jeg)

PULLUPS

3x10

TRICEPS PUSH DOWN

3 sæt

tog en arm af gangen for variationens skyld

HAMMER CURLS

3x10x17,5 kg

AB WHEEL

3x15

KNEES TO ELBOWS

x antal gentagelser..

Lidt udstrækning og i bad..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Efter en masse kettlebell-inspiration på youtube onsdag aften, skulle der prøves lidt af på jobbet inden mødetid.

Træninigen tordag blev til.

SWINGS med 24 kg

SNATCHS med 16 kg

CLEAN AND JERKS med 16 og 24 kg

Plus den hvor man laver armbøjninger og trækker en KB op bagefter. Og swings med håndskift blev det til med en 4 kg. Maveøvelse fra youtube blev det også til, hvor man ligger/sidder og fører lille KB gennem benene..

Fin træning. Tror kroppen er ramt i morgen.

Slutteligt 1000 meter på C2. Har glemt tiden, men omkring 3.50, hvis jeg husker rigtig..

Får mig selv en lille have snart, tror jeg skal invistere i et par kugler.. God træning..

Junker

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Siden sidste opdatering har det stået på en uge i sommerhus ved vestkysten.

Desværre var der ikke plads til min nyindkøbte powerbag. (kæresten havde pakket halvdelen af garderoben ned)

I løbet af ugen blev det så til lidt løb i klitterne ved Vesterhavet med min hund, en masse blandede pullups i et gyngestativ, one arm pushups, squats med kæresten på ryggen og ting i den dur.. Det blev også til lidt intervalløb.

Primært stod den på mad og hygge. Herligt. :4mewantfood:

I dag søndag blev det til min "faste" løberute på omkring 5 km. I dag løb jeg ruten med min kammerat, der mest af alt minder om en kenyaner på lidt længere distancer. Sidst vi løb sammen satte jeg ham til vægs på lidt bakker. I dag skal jeg love for han satte tempo på turen. Vi klarede det på 20.44 min. Lidt hurtigere end jeg var sidst. "Kenyaneren" havde oven i købet overskud til at tale undervejs. Jeg valgte at svare meget kort. :cool:

Rart med en hård omgang. Er tydeligvis nød til at komme i bedre form. Der går jo rygter om, at årets evolutionrace bliver jo hårdt og beskidt.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Efter en masse kettlebell-inspiration på youtube onsdag aften, skulle der prøves lidt af på jobbet inden mødetid.

Træninigen tordag blev til.

SWINGS med 24 kg

SNATCHS med 16 kg

CLEAN AND JERKS med 16 og 24 kg

Plus den hvor man laver armbøjninger og trækker en KB op bagefter. Og swings med håndskift blev det til med en 4 kg. Maveøvelse fra youtube blev det også til, hvor man ligger/sidder og fører lille KB gennem benene..

Fin træning. Tror kroppen er ramt i morgen.

Slutteligt 1000 meter på C2. Har glemt tiden, men omkring 3.50, hvis jeg husker rigtig..

Får mig selv en lille have snart, tror jeg skal invistere i et par kugler.. God træning..

Junker

Fedt med KB træningen! Får en lille KB - eller et lille menneske?

Link to comment
Share on other sites

Jeg får mig en lille have snart. Tror derfor jeg vil invistere i et par støbejernskugler...

Små mennesker er aflyst lige pt.

Junker

Jeg kunne jo også bare læse de indlæg jeg quoter :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne jo også bare læse de indlæg jeg quoter :blink:

Helt klart en fordel ja..

Hvor har du købt dine kettlebells? Har læst lidt forskelligt. Colaze herinde fra har købt nogle til en fornuftig pris. Hva siger en sand kettlebell master? Tror jeg køber en 16 kg og en 24..

Det hele kommer naturligvis an på øvrige udgifter ved flytningen osv..

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING MANDAG

Rart igen at træne med vægte og anden makker end min kæreste :blink:

Både makker og jeg havde noget der minder om DOMS i bentøjet, så stille træning af de små ben.

BÆNKPRES

15x50 kg

5x90 kg

4x5x95 kg

easy, overvejer om det snart skal køres lidt mere strukteret i stedet for på dagsformen.

BENPRES

4x10

LÆG I BENPRES

3x15

PULLUPS

2x12xbw

10xbw

nogenlunde sådan så det ud. Der var meget snak i dag, da vi ikke havde set hinanden i over en uge. Singler har sgu mange historier :tongue: Uden på nogle måder at skulle udstille min makker, lever han singlelivet i stor stil.

TRÆK TIL BRYST, vandret

3x10x80 kg

LATERAL RAISES

12x12 kg

2x10x14 kg

TRICEPS I KABLER

4 sæt

MAVE

5 sæt

Udstrækning.

Fin omgang, dog med en del snak som tidligere beskrevet. Denne uge bliver noget blandet med træningen. På torsdag skal jeg træne med en anden kammerat, der skal træne bryst/triceps, så deler træningen lidt anderledes op.. Lørdag skulle det gerne blive til omkring 20 km i kajak.

I løbet af ugen skulle det også gerne blive tid til lidt intervalløb. Måske DBM´s djævel interval på 100 meter skal afprøves. :devil:

Junker

Link to comment
Share on other sites

TIRSDAG STOD DEN PÅ LØB (OG SVED)

Opvarming ca. 1 km

3x400 meter. 1 min. pause ml. hver runde. Tid ml. 1.17-1.20.

2x800 meter. 3 min. pause. Tid 2.57 og 3.00.

Nedvarmning/løb hjem ca. 1 km.

Burde ha taget pulsur på i dag. Pulsen bankede afsted.

Kort, hård omgang. På vej til banen overvejede jeg, om jeg skulle abe efter DBM´s tabatainterval. Synes det lyder hårdt, men alligvel overskueligt. Det må prøves en anden gang.

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING TORSDAG

I dags stod den på lidt træning med en kammerat. Vi trænede i hans lokale center, der tydeligvis satser mere på maskiner end frivægte...

BÆNKPRES

20x50 kg

10x80 kg

2x10x90 kg

INCLINE DB BÆNK

3x10x32 kg

NOGET KABELLIR PÅ BOLD

3 sæt

ny øvelse for mit vedkommende. En øvelse min makker var MEGET begejstret for. Hyggeligt nok med lidt friske input.. :cool:

FRANSK PRES

3 sæt

TRICEPS I KABLER

3 sæt

LATERAL RAISES

12x12 kg

2x10x14 kg

REAR LATERAL RAISES

3 sæt

Udstrækning.

Hygglig omgang.

Bagefter en tur på stranden og bade lidt.

Jeg har igen lidt ømhed i venstre knæ, så bentræning i morgen bliver stille og rolg. ØV

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

TRÆNING FREDAG

Nu igen med dødløft.....

Pga træningen i går stod den i dag på ryg, ben og de små biceps.

PULLUPS

10

2x8x10 kg

6x15 kg

Mellem pullups lavede jeg en masse lounges for at varme mit knæ lidt op.

DØDLØFT

5x80 kg

3x5x100 kg

5x120 kg

MEGET længe siden jeg har kørt den, så ikke de helt store kg. Prøver stadig at forbedre min "teknik". Har en temmelig stiv ryg..

SQUAT

3x10x60 kg

fokus på teknik. Venstre knæ er ikke optimalt i øjeblikket.

DB ROWS

3x12x38 kg

HAMMER CURLS

10x18 kg

2x10x20 kg

LÆG I SMITHSTATIV

4x15-20

SS for at spare tid. Der var en del snak i dag med de få mennesker der sled i varmen..

BB BICEPS CURLS

3x8-10x40 kg

MAVE

5 sæt

Bla 2 sæt hanging leg raises med twist. (tror jeg den hedder, den var i hvert fald hård)

Udstrækning.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Min lille krop har bestemt godt kunne mærke gårsdagens dødløft. Rar følelse. Læggene kan jeg ikke mindes, jeg før har haft så massive doms i.. Hmm. Håber sgu de vokser lidt..

I dag lørdag blev det til omkring 15-16 km kajak på Roskilde Fjord. Vejret var perfekt, så det var en dejlig omgang anderledes motion. Føler lidt mavemuskler bla. er blevet rørt i dag. Spiste bagefter en del grillmad, så depotterne er helt sikkert fyldt op igen..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014
I dag lørdag blev det til omkring 15-16 km kajak på Roskilde Fjord. Vejret var perfekt, så det var en dejlig omgang anderledes motion. Føler lidt mavemuskler bla. er blevet rørt i dag. Spiste bagefter en del grillmad, så depotterne er helt sikkert fyldt op igen..

Lækker dag lyder det til :4thumbup: :4mewantfood:

Rigtig fedt med kajak!...

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING MANDAG

En noget energiforladt træning. Det blev til væsentlig mere snak end reel træning.. Rart at få rørt sig lidt, men længe siden jeg har haft så sløj en omgang.

INCLINE BB BÆNK

15x50 kg

10x70 kg

3x8x80 kg

FRONTSQUAT

4x8-10x70 kg

SMALT TRÆK TIL BRYST

3x10x80 kg

UPRIGHT ROWS

3x10x40 kg

TRICEPS PUSH DOWNS

3 sæt

DB BICEPS CURLS

3x10x20 kg

Sløj omgang. Kunne næsten lige så godt være blevet hjemme. Gårsdagens malerarbejde, varmen osv osv har sgu nok taget energien fra mig.

Der ska lige tankes op, inden jeg skal på job i nat.

Colaze: Ja kajak er super. Nyder at komme ud på vandet ind i mellem. Så også du havde en god tur for noget tid siden.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

TRÆNING ONSDAG

Trænede på jobbet inden mødetid. Energien var egentlig ret god, styrke havde jer derimod glemt hjemme. :sneaky2:

Opvarmning på C2.

500 meter i rask tempo

BÆNKPRES

12x60 kg

8x80 kg

3x8x90 kg

PULLUPS med underhånd

12

2x10

Der burde være til mere.

REAR LATERAL RAISES

3x12x12 kg

FRONTSQUAT med kettlebells

12 med 16 kg i hver arm

2x10 med 24 kg i hver arm

TRICEPS (kender ikke navnet)

3 sæt

DIPS

3x15

MAVE

5 sæt

Jeg har heldigvis ikke haft ømhed i knæet i nogle dage, så måske en lille løbetur, når jeg vågner.

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING TORSDAG

I dag blev det til en lille løbetur på omkring 3,5 km. Løb stille og roligt. Kun den ca. lille km fik den lidt gas. Mærkede ikke noget til ømhed i knæet, super...

Skrev en mail for over en uge siden med henblik på bestilling af kettlebells, desværre er leverandøren ikke hjemme før om to uger, fik jeg af vide i dag. Så der går lidt tid, før jeg får mine egne. Ser jeg sgu frem til. Regner med at købe en 16ér og en 24ér.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

TRÆNING LØRDAG

Opvarming på C2

500 meter

BÆNKPRES

20x50 kg

5x80 kg

5x90 kg

2x5x95 kg

20x50 kg

YATES ROWS

12x60 kg

2x12x70 kg

Let, men længe siden jeg har trænet den

FRONT SQUAT med kettlebells

12 med 16 kg i hver arm

2x12 med 24 kg i hver arm

SWINGS

3x10x16 kg

naturligvis med begge arme

CLEAN AND JERKS

2x10x16 kg

10x24 kg

TRICEPS i kabler

nåede 2 sæt inden jeg blev hentet op til at skulle møde.. Det var lige en time for tidligt.

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING MANDAG

Trænede på jobbet inden mødetid.

C2

2000 meter

FRONTSQUAT MED KB`s

10 stk med 2x16 kg

2x10 med 2x24 kg

TRHUSTERS

20x20 kg

2x15x20 kg

SS

PULLUPS

10xbw

2x9xbw

Skal lige vænne mig til thrusters.

SWINGS med 16 kg

3x10/10

CLEAN AND JERKS

10/10 med 16 kg

2x10/10 med 24 kg

BB BÆNKPRES

15x50 kg

3x12x80 kg

sluttede af med lidt pump/syre

5x90 kg

5x80 kg

20x50 kg

Kun pause den tid det tog min makker at få skiverne af. Galt pump. Lækkert.

AB WHEEL

3x15-20 knælende

2x3 stående, den skal øves lidt. Kom ikke så langt ned som ønsket.

Tror det var det.

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING ONSDAG

Igen en træning på job inden mødetid.

Grundet træthed og en halvtravl torsdag, kan jeg ikke huske hele træningen, men noget i stil med nedenstående blev det til.

C2

500 meter

INCLINE DB BÆNK

3x12x30

LOUNGES

3-4 sæt

FRONTSQUAT MED KB`S

4 sæt

PULLUPS

3x12xbw

MILITARY

3x12x40 kg

DB HAMMER CURLS

3 sæt

SS

TRICEPS PUSH DOWNS

3 sæt

SJIP blev taget mange gange mellem diverse øvelser.

Da jeg ikke har så let ved double unders, blev det til en masse omgang på et ben..

Det var nogenlunde det jeg nåede inden mødetid. Sjipning var mest for pulsens skyld, da jeg ikke har været så flittig med at slide på mine løbesko. :thumb_down:

I dag torsdag blev det til ca. 5 timers FUNKTIONEL træning.. En to-værelses lejlighed plus kælderrum blev i dag skiftet ud med et lille rækkehus, så der skulle slæbes. Kæresten havde pakket stort set alt, så jeg kunne påtage mig tjansen at slæbe. Skønt...

Satser på en løbetur i morgen. Måske op og prøve banen til evolutionrace, da en kollega jeg har overtalt nu skal have debut.. FEDT..

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

TRÆNING SØNDAG

Træner denne måned fast på jobbet, da jeg er meldt ud af mit tidligere træningscenter pga. flytning. Skal finde et nyt i mit nye lokalområde. Lige nu tyder alt på det blir Fitness.dk.

C2.

500 meter opvarmning.

BB BÆNKPRES

15x60 kg

BW SQUAT

20 stk

Lavede så følgende omgang med 10 reps i hver øvelse uden pauser. En herlig omgang supersets om man vil. :4thumbup:

BB BÆNKPRES

80 kg

BW SQUATS

PULLUPS OH

BW

SWINGS

16 kg KB

DIPS

BW

10 reps af hver øvelse, ca. 2 minutters pause, ny runde.

3 runder

Pulsen kom egentlig rimelig godt op og dips var tungere end ventet. Må jo få pulsen lidt op, nu jeg ikke rigtig kan løbetræne, uden at få ømhed i venstre knæ.

CLEAN AND JERKS

10/10 med 16 kg

2x10/10 med 24 kg

Den var hård i dag.

HAMMER CURLS

3x10x19 kg

AB WHEEL

2x12

Anden maveøvelse

3 sæt

Så var jeg klar til job.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Mandag blev det til 2000 m på C2 efterfulgt at lidt swings, sjipning og andet løst. Mest for at få pulsen lidt op.

Tirsdag blev det til.

BB BÆNKPRES

20x60 kg

6x80 kg

3x6x90 kg

samt lidt dropset for at prøve noget nyt.

MILITARY

10x40 kg

4x5x50 kg

UPRIGHT ROWS

3 sæt

DIPS

3x15

1x12

SS

LÆG

4 sæt

CG BÆNK

3x10x60 kg

Junker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share