Junkers blandede træning


JUNKER
 Share

Recommended Posts

FREDAG D. 26.12.08

Så var det tid til lidt træning efter et par dage med masser af kalorier. Lækkert.

Der var flere mennesker i centret end normalt, så træningen blev bare kørt lidt efter, hvad der lige var frit.

VERTICAL ROW

12x55 kg

2x10x65 kg

10x70 kg

længe siden, jeg har taget den. Ville have kørt bb. rows. Mærkede ikke noget til skulderen :4winkkiss:

LUNGES

12xbw

DB LUNGES

3x12x14 kg

BB BICEPS CURLS

12x35 kg

2x10x40 kg

TRICEPS PUSH DOWNS

3x12x65 kg

BRYST PRES

20x55 kg

2x10x70 kg

Kunne sagtens mærkes i det efterhånden meget utrænede bryst. Der var ingen ømhed i skulderen, vigtigt.

LÆG

3x12x80 kg

MAVE

4 sæt

Det var nogenlunde det. I weekenden står den på arbejde, så ved ikke hvor meget træning det bliver til. Om ikke andet kan jeg jo starte bryst- og skuldertræningen mere op i det nye år, hvilket virkelig bliver et boost for min motivation.

Junker

Link to comment
Share on other sites

MANDAG 29.12.08

Tog en blandet træning, da jeg i morgen vil træne ryg og biceps. Nu er der ikke længe til, jeg kan begynde at træne alle muskelgrupper igen. (odenligt forhåbentlig)

SQUAT

12x50 kg

10x70 kg

2x8x90 kg

3x100 kg

2x110 kg

Kan ikke huske hvornår jeg sidst har prøvet med over 100 kg. Vil gerne blive langt bedre/stærkere i squat. Men man vil jo så meget.

STANDING CLAF RAISES

4x12x85 kg

FACEPULLS

3x12x32,5 kg

LIGGENDE REAR LATERAL RAISES

3x12x20 kg

Ikke så tung skuldertræning endnu.

Lidt blandet skulder. Bla. lidt for rotatorculf.

BRYST PRES i maskine

20x55 kg

2x10x70 kg

forskellig greb ud fra hvad der føltes bedst.

TRICEPS ROPE PUSH DOWN

3x12x55 kg

Lidt mave og udstrækning at slutte af på.

I morgen vil jeg finde mine straps frem, da stængerne i centret simpelthen ikke er egnet til dødløft.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Mine fridage bliver udnyttet optimalt.. Spisning, træning, afslapning. SKØNT

I dag stod den på ryg og biceps, da jeg sprang det over i går.

Tirsdag d. 30.12.08

DØDLØFT

12x90 kg

4x10x110 kg

Mens jeg kørte denne øvelse, var der en tidligere stærkmand, der kørte imellem. Han lavede lidt nakketræning med de 110 kg. Så lidt for let ud. Vi kom i snak og han fortalte lidt om hans tid i USA, hvor han dystede i stærkmandskonkurrencer. På hylderne i "hans USA-center" stod de vilde "kosttilskud"/steroider. God stil :baaa:

Han havde også selv haft fingrene i kagedåsen, sagde han. Hyggeligt lige at tale lidt.

TRÆK TIL BRYST, lodret

3x10x75 kg

Ikke tung, vil lige have gang i skulderen stille og roligt igen.

SIDDENDE INCLINE DB BICPES

3x10x18 kg

BB BICEPS CURLS

3x12x35 kg

Kørt temmelig strict

Lidt til underarmene.

3 sæt

MAVE

6 sæt

Udstrækning.

Det var en hurtig omgang. Bare lige det jeg ikke tog i går. Satser på, at jeg fra det nye år igen kan køre bryst og skulder. Starter selvfølgelig stille og rolig. Bliver godt for motivationen. I øvrigt vil der fra det nye år blive opdateret mere løb, da løbeformen skal forbedres. Har ikke fastlagt et mål endnu. Men overvejer BT halvmarathon i slutningen af april.

Godt nytår. :cheer:

Junker

Link to comment
Share on other sites

Første træning i 2009.

Torsdag d. 01.01.09

Kom her til eftermiddag hjem til øen efter en hyggelig nytårsaften i det midtjyske. Det er kommet masser af kolorier indenbords her og jul og nytår, skulle jo nødig tabe mig. :bigsmile:

4 km løb.

Tid. 17.21

Ingen opvarmning, startede bare stille og roligt, og øgede så tempoet undervejs. God omgang i dejligt vejr.

Et lille øf. Hvorfor fa.... kan folk ikke holde til højre på motorvejen. Så bliver 300 km sgu en lang tur. :devil:

Junker

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d.3.01.09

Lidt anderledes træning med en kollega i dag. Eneste aftale vi havde var, at vi skulle klatre i tove og træne ben. Skal jeg love for blev gjort.

Opvarmning bestod af små 10 min sjip.

Jeg varmede skulderen lidt ekstra op.

Vi lavede nogle "stationer", hvor det henholdvis skulle lave pushups, hop til kasse, skulder med vægtskive (frontraise) og tovklatring (5-6 meter).

5 runder af dette. Tovklatring og skulder var de to øvelser, der styrede tid/skift. Hårdt. Skulderøvelsen med 10 kg vægtskive startede vi med 25 reps og gik så ned til hhv. 20,15,10 og 5 reps. Hårdt.

Efter at have fået pusten skulle benene have lidt ekstra. :bigsmile:

Bw-squats, bw-squats med hop og lunges.

24 reps af hver.

3 runder med kort pause mellem de 3 runder. Virkelig hårdt.

Ved nærmere tælling blev det altså til 216 reps på ganske kort tid. :4sport:

Så var tiden/træningen gået. Heldigvis.

Hård start på dagen, hvor vi egentlig skulle have været inde og se til Butcher´s lab i Kødbyen.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 05.01.09

Så er det tid til igen at få stille og rolig gang i bryst- og skuldertræning igen. I det hele taget ordentlig gang i træningen. Evigheder siden jeg har kørt mig ud i f.eks. pullups. Den har ikke været så god med skulderen. Nu tager jeg det stille og roligt og øger så efterhånden som kroppen tillader det.

Kan godt have svært ved at træne med mindre end jeg reelt kan løfte, så skriver mest kg. angivelser for at følge med og så få en stille og rolig stigning.

BEND OVER ROWS

12x50 kg

3x10x70 kg

BRYSTPRES, maskine.

12x60 kg

2x10x70 kg

fin uden at føle ømhed i skulder, vigtigt.

MILITARY PRES

3x10x25 kg

HAMMER CURLS

3x10x20 kg

CLOSEGRIB BÆNKPRES

3x10x50 kg

MAVE

5 sæt

LÆG, Rotary calf

2x12x60 kg

Hurtig omgang. Synes det gik ret godt. Specielt i military kunne jeg mærke, at jeg skal slappe lidt af. Fint igen at være i gang stille og rolig. Skulle have afsluttet med lidt ben, men der var det i den grad myldretid i fitness.dk. ØV.

Havde i øvrigt massive doms efter lørdagens rephelvede.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 08.01.09

2400 meter løb på sneglatte skovstier.

Tid. 9.14 min. Fint nok min træning og vejret taget i betragtning.

Efterfølgende skulle der tages lidt pullups. Jeg fik taget 16 stk. Igen tilfredsstillende, efter min "skulderskade"/ømheden i skulderen. Mit max er vist 20 stk og vil meget gerne længere op.

Resten af torsdagen gik med lidt alternativ træning og selvforsvar..

Lørdag d. 10.01.09

Første fodboldkamp på 11 mandsbane i meget lang tid. Jeg spillede ca. 55 min. Kan sateme mærkes i benene i dag. Jeg spiller for det meste back, hvor jeg i den grad bliver sendt afsted på nogle ryk op af linien. Så intervaltræning behøver jeg ikke træne selv, hvis jeg fortsætter med at spille fodbold. :w00t: Massive doms i store dele af kroppen i dag. Vi tabte forresten 4-2.

Søndag d. 11.01.09

Brystpres i maskine.

2x10x70 kg

10x75 kg

øger stille og roligt. Nu skal skulderen blive stærk igen.

Pullover

3x10x30 kg

easy

Military pres

3x10x25 kg

Siddende db rear lateral raises

3x12x7 kg

CG Bænkpres

10x50 kg

2x10x60 kg

Triceps rope pushdown

3x10x55 kg

Udstrækning.

Fin omgang. Skal virkelig holde mig selv i ørerne for ikke at øge for hurtigt i presøvelserne. Mest derfor jeg skriver træningen ind i øjeblikket, så jeg kan holde øje med, at det ikke går for hurtigt. Føler jeg kan løfte væsentlig mere i flere øvelser, men er ikke sikker på, at skulderen er klar til det endnu. INGEN STRES.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Mandag 120109

En fridag fra job, hvor jeg har brugt en stor del af tiden på internettet. Valgte så i en svag stund at tilmelde mig BT halvmarathon d. 26. april. Det skal nok blive hårdt. Jeg har for flere år siden løbet en marathon, synes bare jeg skulle have et eller andet at træne efter. Jeg planlægger ikke det store program, men mere for at holde en nogenlunde løbeform.

Af træning blev det til ca. 20 min løb, da jeg skulle til cykelhandleren og hente min cykel. Har mest gået op i at spise hele dagen :4mewantfood:

I morgen skal der trænes ben, ryg og biceps, satser jeg på.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 130109

En hurtig træning i et overfyldt center. Det er vel hvad man kan regne med her de første måneder af det nye år. Lysten faldt drastisk, da jeg så hvor mange mennesker der var. Heldigvis er der ikke særlig mange, der squatter, så den kunne jeg da starte med. :4thumbup:

SQUAT

15x50 kg

10x80 kg

2x10x90 kg

føltes let i dag.

LEG CURL

10x40 kg

2x10x45 kg

LODRET TRÆK TIL BRYST, smalt greb

10x80 kg

2x10x85 kg

gav den lidt ekstra gas med ryggen i dag, dog så kun en øvelse.

BB BICEPS CURLS

10x35 kg

2x10x40 kg

HAMMER CURLS

3x12x18 kg

STANDING LEG RAISES

3x10x80 kg

Udstrækning.

Mave blev taget hjemme, da der simpelthen var for mange. 5 sæt blandet på gulvet blev det til.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 150109

Tidlig morgen inden mødetid. Ikke favorittidspunkt, men egentlig god start på dagen.

C2

1000 meter, 3.53 på levet 8

Lille pause

1000 meter, 3.40 på level 9.

Sidste omgang var egentlig rimelig hård. Bentræningen sad da i benene i hvert fald.

Derefter lidt træning på balancebræt.

AB WHEEL

3x15-20, samt lidt andet til maven.

Sluttede af med lidt sjipning med et alt for let sjippetov.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Fredag den 160109

Brystpres i maskine.

10x70 kg

2x10x75 kg

øger stille og roligt. Nu skal skulderen blive stærk igen.

Pullover

3x10x32 kg

temmelig let, vil bare ikke overanstrenge skulderen igen. Min fys mente, at denne øvelse kunne være god for mig.

Military pres

10x25 kg

2x10x30 kg

SS

Standing leg raises

3x10x80 kg

DB Shrugs

3x10x30 kg

CG Bænkpres

10x50 kg

10x60 kg

2x6x70 kg

de sidste to sæt var sgu hårde. Følte bare der var til mere..

Triceps rope pushdown

3x10x55 kg

Udstrækning. Skal blive ren rutine igen. Har været for sløv med udstrækningen, hvilket kan have fremprovokeret ømheden i skulderen.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 180109

LØB

6,5 km

Tid. 29.55

Opmålte ruten her på siden, inden jeg tog afsted. Det er samme rute som jeg sidst løb på 31.22. Herligt.

Benene føltes ok gode i dag. Tror ikke jeg kan cutte meget af den tid lige foreløbig. Men vil da helt sikkert prøve.

Udstrækning.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 190109

Vægttræning i et total proppet fitness.dk :mad:

PULLUPS

2x12

så blev der frit til dødløft, så hurtig videre..

DØDLØFT

12x90 kg

3x10x110 kg

Gav sved på panden.

EN ARMS SIDDENDE KABELTRÆK. (Guarden viste øvelsen så flot i aktiv træning :wink: )

3x10x35 kg

fokuserede på at sidde "helt" stille med overkroppen. Kørte den før i tiden altid med smalt greb. Forandring fryder...

CG BÆNKPRES

10x60 kg

3x10x65 kg

den er sgu god for de små trisser..

SIDDENDE DB TRICEPS PRESS

3x10x13 kg

Udstrækning.

Der var simpelthen for mange mennesker i dag. Typisk januar. I år falder det så sammen med, at jeg endelig kan begynde at gå lidt mere til den. Ser frem til folk efterhånden stopper igen. :cooldance:

Kan desuden berette, at mine ben slet ikke er så ømme som de var efter sidste "lange" løbetur på 6,5 km. Herligt. Distancen skal øges stille og rolig frem til 260409, hvor jeg skal løbe halvmarathon. Ind til videre er planen bare en "lang" tur ca. 1 gang om ugen. Vil jo også gerne holde en nogenlunde vægt. Fredag aften sagde den 78,2 kg. Vil gerne blive i det lag. Eller lidt op selvom jeg ikke tror det er muligt, når løbet efterhånden bliver vægtet højere.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 210109

I dag var lysten ikke lige til det store. Nok fordi jeg slet ikke havde spist nok i løbet af dagen. Nappede en blandet gang fullbody, da jeg i øjeblikket skal have fundet en plan med løb osv. Så må jeg evt. droppe benene på nogle af træningerne.

Et bens benpres

4x10x70 kg

BB ROWS

3x10x70 kg

let, men er også lidt øm i ryggen af mandagens træning.

Leg curl

3x10x40 kg

SS

Standing calf raises

3x10x80 kg

Brystpres i maskine

2x10x70 kg

2x10x75 kg

DB biceps curls

3x12x18 kg

SS

Triceps one arm db pres

3x121x12 kg

Det gav sved på panden. Supersættede mest for at blive færdig om komme hjem og få noget mad. :4mewantfood:

Liggende rear lateral raises

10x20 kg

2x10x25 kg

Udstrækning.

I løbet af træningen trænede jeg også lidt med elastik til skulderen. Pludselig er den helt god igen.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 240109

SPINNING BASIS

45 min.

Min T-shirt var gennemblødt efter den lektion. Super.

Længe siden jeg har været så rød i hovedet. Hold da kæft en omgang interval-helvede :4thumbup:

Lidt frontsquat, benpres, brystpres, hammer curls og triceps blev det også til.

Super lørdagstræning. Kunne godt gå hen og blive en mere fast rutine.

Junker

Link to comment
Share on other sites

I går tirsdag den 270109

En fin omgang på jobbet inden mødetid.

YATES ROW

3x10x80 kg

Mener jeg..

PULLUPS MED VARIERET GREB

3x10

HYPER EXTENSIONS

3x15

DB BICEPS CURLS

10x19 kg

2x8x22 kg hurtig efterfulgt af 8x17 kg

Så var der pump på de små :dumbbell_lift:

SQUAT, SQAUT MED HOP og LUNGES.

2 runder med 24 af hver = 144 reps

AB WHEEL

3x20 siddende

1 stående. Det føles som om, min lænd bliver belastet helt vildt, når jeg prøver dem stående.

CRUNCHES

3x12

Fin træning i en halvfuld kælder.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 290109

Hurtig træning inden myldretiden i fitness.dk. Så er det sgu ikke tosset et sted at træne. Mangler bare nogle ordentlige stænger.

Brystpres, maskine

20x50 kg

10x75 kg

2x10x80 kg

som altid stille og rolig fremgang. Skulderen har det ok med denne maskine. Prøvede BB incline, men den var ikke helt god endnu.

Bryst i kabler.

3x10x35 kg

Fransk pres

3x10x30 kg + ez-stang

easy

Triceps, kabler (underhåndsgreb)

3x10x55 kg

Rear lateral raises, db

3x12x7 kg

Milititary

3x10x25 kg

Arbejder virkelig med ikke at stige for hurtigt og derved blive skadet/øm igen. Til nu går det fint.

Standing calf raises

3x10x85 kg

I løbet af træningen brugte jeg også balancebrættet en del. Stabiliteten skal forbedres.

Udstrækning.

Fin hurtig træning uden for mange mennesker. I morgen hviledag og så skal jeg spille kamp lørdag. Fin intervaltræning.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Ser godt ud med træningen Kasper - holder stadig øje med dig fra sidelinien :wink: Hvordan går det med jobbet?

Ser også ud til at du overlevede køen her forleden dag :laugh:

Hej MC, først skal det lige siges, at jeg HADER at stå i kø så længe :mad:

Ja vi nåede ikke at tale så meget, du er jo flittig på dit job jo. Går fint med mig og mit job, stadig spændende og dejlig afvekslende. Skal dog i skole 9 mdr frem her fra marts, så der bliver det lidt trivielt igen med ren 8-16 "arbejde". Men skal nok blive rigtig godt at få overstået.

Jeg kigger ind i mellem også med i din log på bb.dk, har efterhånden prøvet flere af dine opskrifter :4mewantfood:

Go weekend.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 31.01.09

90 min fodbold. Det var en hård omgang. Vores hold er i opstartsfasen og skal derfor starte i serie 5 i KBU. Vores spillere er dog til mere end det, hvorfor vi spiller træningskampe mod væsentlig bedre hold. Det gav i går en røvfuld på 5-1. 2. halvveg blev dog 1-1. Ikke helt skidt. Dog hårdt for bentøjet, der er tydelig præget af doms i dag.

Søndag den 01.02.09

Træning med to kammerater i fitness.dk.

Vi lod den gamle spartaner stå for træningen og bestemme øvelser, hvorfor bryst blev hamret godt igennem. Skal siges, at vi alle havde ømme ben efter forskellige udskejelser i går, hvorfor de ikke skulle trænes.

Husker ikke alle kg helt, men det blev sådan ca. til:

Crosstrainer ca. 10 min.

BB Bænkpres

15x50 kg

3x12x70 kg

Første gang bænkpres i evigheder. Føltes god nok og ingen brok fra skulderen.

Pullover

12x30 kg

2x10x34 kg

"Peckdeck" lidt anderledes maskine

3x10

Pullups

3x10-12xbw

DB Rows

12x30 kg

2x10x34 kg

Rear lateral raises, efter instruktion fra dagens chefcoach

3x10x6 kg

Arme skulle være helt strakte og tommelfingeren op. Jojo. Der var lidt debat/drillerier om det var en skulder eller rygøvelse. Jeg stemte selv for bagskulder.

Db shrugs

3x10x34 kg

BB biceps curls, 21ére

2 sæt

Så var der pump på de små

Triceps, 0gså nogle 21ére.

2 sæt

Triceps pushdown

10x35 + 10x30 + 10x25 + 10x20 + 10x15

Så havde triceps fået som fortjent.

Da der også var gået en del tid med snak osv. stoppede vi her.

Super omgang søndags/overkropstræning træning. :4thumbup:

Tager nok lige nogle stille dage. Skal nok ud og løbe enten mandag eller tirsdag.

DBM: ja de 9 mdr fra marts og frem skal jeg bare have overstået. Ser frem til pm som du skrev i din egen log.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 03.02.09

Løb.

Distance ca. 4 km

Tid: Ukendt

Lagde blødt ud de første små 2 km. Lavede så interval mellem lygtepæle og træer ca. 1,5 km og luntede de sidste 500 ca.

God tur der egentlig gjorde mig mere frisk. SKØNT

(farve som mine kinder)

Vil ind og se på nye løbesko på torsdag, hvor jeg så samtidig vil have foretaget en løbestilstest. Synes jeg slider mine sko lidt skævt og har jo før haft dårligt knæ.

I morgen afslapning.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Hej MC, først skal det lige siges, at jeg HADER at stå i kø så længe :mad:

Ja vi nåede ikke at tale så meget, du er jo flittig på dit job jo. Går fint med mig og mit job, stadig spændende og dejlig afvekslende. Skal dog i skole 9 mdr frem her fra marts, så der bliver det lidt trivielt igen med ren 8-16 "arbejde". Men skal nok blive rigtig godt at få overstået.

Jeg kigger ind i mellem også med i din log på bb.dk, har efterhånden prøvet flere af dine opskrifter :4mewantfood:

Go weekend.

Junker

Ja det var ærgeligt der ikke var lidt bedre tid til at snakke i.

Lyder fint med jobbet. Er du så fuldt uddannet efter de 9 måneder?

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 050209

Squat

15x50 kg

10x70 kg

2x10x90 kg

6x100 kg

4x110 kg

Kom ganske pænt ned i dag, synes jeg. Kan ikke få røven helt i gulvet, men vandret bliver det da til.

Pullups

3x10xbw

Db biceps curls

3x10x20 kg

Smalt træk til bryst, lodret

3x10x80 kg

Supersættet med

Standing calg raises

3x10x85 kg

Mødte en gammel kollega lige da jeg trådte ind i et overfyldt center. Det blev til en masse snak, hvorfor træningen blev lidt kort. Aftensmaden ventede jo. :4mewantfood: :4thumbup: Hjemmelavet burger kommer man bare ikke for sent til.

Hurtig træning i et propfyldt center. Skal derop inden myldretid i morgen, ellers kan jeg da godt glemme alt om at komme til at træne bryst.

I morgen bryst, triceps og skulder. Hjælper meget på min motivation, at jeg så småt kan træne hele kroppen igen. :4thumbup: Nu er det vigtigste bare, at jeg ikke kører for hårdt på. SVÆRT.

MC: Ja jeg er færdig i slutningen af november. Skal blive dejligt.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share