Junkers blandede træning


JUNKER
 Share

Recommended Posts

Mulig virus på computeren og en masse arbejde har gjort, at jeg ikke lige har fået opdateret.

Onsdag blev det til ca. 1 times MTB. Kun 2 styrt, herligt. Skal have købt mig en hjelm.. :chicken:

Torsdag blev det til en hurtig omgang på jobbet.

PULLUPS

12,11.10,9,8,7,6,5,4,3,2,1xbw

AIRSQUAT

4x15-20 stk

INCLINE BB BÆNK

4 sæt

DIPS

4 sæt

LATERAL RAISES

3 sæt

AB WHEEL

3 sæt

Kan ikke huske hele træningen, da der om aftenen gik øl i den. :4drunk:

I dag lørdag en lille løbetur for at give knæet lidt motion..

Link to comment
Share on other sites

Ikke meget andet end lidt motion til og fra arbejde på MTB de sidste dage.

I dag fik jeg dog også kastet lidt med vægte inden mødetid.

Opvarmning.

ca. 7 km cykling til job.

INCLINE BB BÆNK

4x12

PULLUPS med overhåndsgreb

14xbw

13xbw

PULLUPS med neutralt greb

2x10xbw

DB LATERAL RAISES

3x10x14 kg

DIPS

3x15xbw

LÆG

3x20

AB WHEEL

3x12-15

Til sidst lidt underarmsøvelser. De skal jo trænes de små :4thumbup:

Junker

Link to comment
Share on other sites

I dag en lille løbetur på 2 km. Har igen taget knæbind i brug. Sidder nu med og satser på, at der ikke kommer noget ømhed. Tager det stille og rolig, er der ikke noget ømhed i dag og i morgen, løber jeg lidt længere eller lidt hurtigere næste gang. Ellers er evolutionrace lidt for fjernt, synes jeg.

Nu håndbold i tv inden jeg skal på job.

Junker

Link to comment
Share on other sites

TORSDAG

En hurtig omgang på jobbet inden mødetid.

Lige hvad jeg husker.

Med 16 kg KB

snatch

2x10/10

er ikke helt skarp i denne øvelse.

clean and jerks

2x10/10

swings

2x10/10

BB BÆNKPRES

20x60 kg

10x80 kg

6x90 kg

efterfulgt x antal med hhv

90, 80 og 60 kg. Kørt uden pause.

LÆG

3x20

blev kørt mellem de første 3 sæt bænk

PULLUPS

4 sæt med blandet greb

LATERAL RAISES med kabel

3 sæt

TRICEPS push down

3 sæt

SS

HAMMER CURLS

3 sæt

gennem træningen blev det desuden til x antal bw-squats

Fin hurtig omgang i et temmelig fyldt lokale..

I dag fredag blev det til ca. 2 km løb. Denne gang med lidt mere tempo. Nu skal mit knæ ikke presses for meget før evolutionrace. Bliver sateme en hård omgang uden den store løbetræning.. :cry:

Junker

Link to comment
Share on other sites

FREDAG AFTEN.

Inden aftensmaden blev det til små 20 km MTB-kørsel på Vestvolden. Blev til tider noget overrasket over pludselige sving og stigninger. Hyggelig tur. I dag "kun" med et mindre styrt. Pulsen var ind i mellem godt oppe. Herligt. Og så er det jo god træning for mit knæ.

:4thumbup:

I morgen prøvetime i fitness.dk. Er nød til at få meldt mig ind snart, da der er flere mangler i motionsrummet på jobbet.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Lørdag: prøvetræning i Fitness.dk

Trænede med min gamle faste makker i nye omgivelser, herligt.

INCLINE BB BÆNK

15x50 kg

3x10x70 kg

var bestemt ikke på toppen.

PULLUPS, underhåndsgreb

3x12xbw

SQUAT

2x10x50 kg

10x70 kg

skal jo passe på mit knæ. Synes dog jeg har læst noget om, at lidt vægttræning kan hjælpe på knæet. (hvis det er springerknæ)

LATERAL RAISES

3x10x13 kg

TRICEPS PUSH DOWN

3 sæt

DB BICEPS CURLS

3x10x20 kg

LÆG I BENPRES

3x20

3 sæt til underarm

4 sæt mave

Fin omgang i fine omgivelser. Fedt at træne med min tidligere faste makker igen.

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING MANDAG AFTEN

Trænede på jobbet inden mødetid.

Opvarmningen bestod af:

- 6,5 km cykling til job.

- C2, 1000 meter i stille tempo.

Og så blev det til debut med

300 Challenge

25x Pullups

50x Dødløft 60kg

50x Pushups

50x Box jumps, lavede jeg på en bænk

50x Floor wipers 60kg havde aldrig prøvet denne øvelse før. Var sværere end ventet, må jeg indrømme.

50x KB C&P 16kg

25x Pullups

Tid: 17.15.

De sidste 25 pullups brugte jeg noget, der minder om evigheder på. :crybaby:

Skal ikke være nogen hemmelig, at min puls kom meget højt op, fedt. Der er kun en ting at gøre, og det er at slå den tid..

Efter spartanertræningen blev det til 3 sæt læg og 3 sæt til underarmene.

Fin træning som helt sikkert skal prøves igen. :showoff:

Junker

Link to comment
Share on other sites

TIRSDAG

En lille times tid i skoven på MTB.

Jeg har netop sat spd.pedaler på, hvilket jeg tydeligvis skal vænne mig til, der burde følge beskyttelse med sådanne pedaler :crazy:

Jeg tog i hvert fald mine styrt. Havde ikke fået indstillet højre pedal helt godt, så foden kom ikke lige godt ud, når jeg havde brug for det.. SKAL snart have mig en hjelm, selvom hovedet var noget af det eneste, jeg ikke slog i dag.

Kan hermed berette, at Vestvolden og Brøndbyskoven sagtens kan udfordre mine manglende køreegenskaber.. :mad:

Junker

En lille notits: Doms flere steder i kroppen efter gårsdagens SPARTANERTRÆNING..

Link to comment
Share on other sites

Ømhed på albue og knæ. Så kan jeg sgu lære at indstille de spd-pedaler ordenligt.. :cool:

I dag ca. 3 km løb.. Skal virkelig holde igen, vil meget gerne ud og give den mere gas, men må passe på mit knæ..

Bagefter blev det til 3x20 elevated pushups.

Junker

Link to comment
Share on other sites

En hurtig omgang i Fitness.dk i Glostrup.

Skulle lige se, hvad de havde at byde på. Der var egentlig det, jeg har brug for, der var bare ikke særlig meget af det.

Tog vist nok 12 reps i alle øvelser..

Incline db bænk

3 sæt

Pullups, underhåndsgreb

3 sæt

Db rows

3 sæt

Rear lateral raises

3 sæt

Biceps curls

3 sæt

Triceps push downs

3 sæt

Mave

3 sæt

Tror det var det. Hurtig ind, huritg ud...

Junker

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
TRÆNING MANDAG AFTEN

Trænede på jobbet inden mødetid.

Opvarmningen bestod af:

- 6,5 km cykling til job.

- C2, 1000 meter i stille tempo.

Og så blev det til debut med

300 Challenge

25x Pullups

50x Dødløft 60kg

50x Pushups

50x Box jumps, lavede jeg på en bænk

50x Floor wipers 60kg havde aldrig prøvet denne øvelse før. Var sværere end ventet, må jeg indrømme.

50x KB C&P 16kg

25x Pullups

Tid: 17.15.

De sidste 25 pullups brugte jeg noget, der minder om evigheder på. :crybaby:

Skal ikke være nogen hemmelig, at min puls kom meget højt op, fedt. Der er kun en ting at gøre, og det er at slå den tid..

Efter spartanertræningen blev det til 3 sæt læg og 3 sæt til underarmene.

Fin træning som helt sikkert skal prøves igen. :showoff:

Junker

Cool træning, den må jeg sgu snart få prøvet! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Cool træning, den må jeg sgu snart få prøvet! :devil:

Det kan anbefales. Troede flere gange, jeg skulle efterligne dig og puke.. :cry:

De sidste 25 pullups tog rigtig lang tid, ellers var der ok med flow. Skal forbedres.

Får jo ind i mellem lidt ideér fra bla. dig, som jo skal afprøves.

Junker

Link to comment
Share on other sites

FREDAG

Der blev det til 5 fodboldkampe på en streetsoccerbane.. Blev udtaget til et hold på jobbet. Kunne jeg jo ikke sige nej til. Som positivt kan nævnet, at mit knæ klarede det uden smerter, samt at vi vandt alle 5 kampe. SUPER.

TRÆNING LØRDAG

Tror jeg har sovet forkert på min højre skulder. Den føles ikke helt tip top, så slappede lidt af i bryst- og skulderøvelser.

BÆNKPRES

15x50 kg

3x8x10x80 kg

SQUAT

10x50 kg

3x10x70 kg

vil øge stille og roligt. Må hele tiden holde igen, for at passe på mit knæ.

DB ROWS

10x34 kg

2x10x36 kg

PULLUPS, overhåndsgreb

3x10-12

SS

LÆG

3x20

REAR LATERAL RAISES, siddende

3x12x10 kg

TRICEPS PUSH DOWN

2 sæt

SS

BICEPS CABLE CURLS

2 sæt

Min makker var temmelig død her, så vi tog bare en hurtig omgang til armene. Personligt fokuserer jeg mere på benene i øjeblikket, så gjorde mig ikke det store. Mit knæ skal bare blive godt så jag kan få lidt fylde på de små ben.

MAVE

5 sæt

Udstrækning.

Det er næsten altid min makker, der pisker dette ind som afslutning. Lækkert, og jeg trænger til det.

Cyklede ca. 6,5 km til og fra træning. Så 13 km samlet. Det er jo også glimrende træning for knæet.

Junker.

Link to comment
Share on other sites

Der har ikke været meget træning på programmet de sidste par dage. Dog har jeg cyklet til og fra arbejde. De fleste dage omkring 13 km. Denne uge har jeg kun 3-4 km til job, så lidt mindre cykling.

I dag blev lidt løb.

Ca. 2 km. Gav den gas den sidste km, lækkert.

Tid ukendt..

Tiden er ikke så vigtig, da jeg stadig er i genoptræningsfasen med mit knæ. Har lånt Gyldendahls store løbebog. Den beskriver løberknæ/springerknæ særdeles godt og viser genoptræningsøvelser og udstrækning. Skal af med den irriterende ømhed..

Der ud over knirker min ene skulder lidt mere end normalt, så tager en stille uge med træningen.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Tiden er ikke så vigtig, da jeg stadig er i genoptræningsfasen med mit knæ. Har lånt Gyldendahls store løbebog. Den beskriver løberknæ/springerknæ særdeles godt og viser genoptræningsøvelser og udstrækning. Skal af med den irriterende ømhed..

Der ud over knirker min ene skulder lidt mere end normalt, så tager en stille uge med træningen.

Junker

.. surt show at du er skadet. :cry: Har du styr på, hvordan du kommer over det? Ellers kan jeg måske et par gode tricks.

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

.. surt show at du er skadet. :cry: Har du styr på, hvordan du kommer over det? Ellers kan jeg måske et par gode tricks.

/CountySheriff

Hey Master, jeg satser på jeg har styr på det. Strækker, løber med knæbind, bruger is og har nu desuden lånt den løbebog med gode øvelser og sådan.. I forhold til sidst jeg havde ømhed i knæet, skal jeg "bare" starte mere stille og roligt op, når ømheden er væk.. Var nok lidt for hurtig til at begynde den gode halvhårde træning sidst... Dårlig vane (gør jeg nærmest altid)

Har du nogle råd ud over det jeg allerede gør? Skal siges, at jeg nu har været skånsom med træningen i nogle uger og mærker stort set intet til ømheden under løb, kommer først senere, samt om morgenen..

Følger trofast din log. Bliver spændende at se, hvad det skal blive til..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Netop hjemvendt fra min DHL-debut.

Klarede de 5 km på 21.20, hvilket jeg egentlig er godt tilfreds med, når man ser på min løbetræning eller mangel på samme det sidste stykke tid.. I øvrigt var der sateme mange mennesker....

Fed stemning afsluttet med grillhygge.

Cyklede i øvrigt til og fra, ca 20 km i alt, så de to grillpølser, kylling og kartoffelsalat er jo næsten forbrændt :innocent:

Som vigtigste punkt er der ingen ømhed i mit knæ her efter løbet. skønt... Om morgenen hvor det ofte har knirket og været ømt, kan der også mærkes en betydelig fremgang.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Hey Master, jeg satser på jeg har styr på det. Strækker, løber med knæbind, bruger is og har nu desuden lånt den løbebog med gode øvelser og sådan.. I forhold til sidst jeg havde ømhed i knæet, skal jeg "bare" starte mere stille og roligt op, når ømheden er væk.. Var nok lidt for hurtig til at begynde den gode halvhårde træning sidst... Dårlig vane (gør jeg nærmest altid)

Har du nogle råd ud over det jeg allerede gør? Skal siges, at jeg nu har været skånsom med træningen i nogle uger og mærker stort set intet til ømheden under løb, kommer først senere, samt om morgenen..

Du har styr på det væsentlige. Jeg har tidligere haft problemer med begge knæ. Jeg brugte ispose på begge knæ efter alle træningspas. 2x 20min pr. knæ. Samme metode gentog jeg inden jeg skulle i seng, fx. når jeg så fjernsyn.

Isposer løber hurtigt op i kr. hvorfor jeg købte den slags man har liggende i fryseren og bare bruger igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen.

Du bør have mindst 4 stk. liggende. Så løber du ikke tør lige med det samme.

Desuden holdt jeg helt op med at strække forlårsmusklen ud, så længe jeg havde problemer med knæene, og det hjalp også lidt på det.

Vi ses

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Den manglende opdatering skyldes fejl på internetopkoblingen hjemme. Men har dog trænet lidt.

Fredag blev det til en god omgang fullbody.

Husker ikke alle øvelser. Slappede af i bryst pga. en anelse ømhed i højre skulder. Kom dog hele kroppen igennem..

Lørdag var jeg forgæves i marathonsport, hvor jeg ville have foretaget løbestilstest. Tænkte det var godt for knæet, at få bekræftet/fortalt, hvilken sko, der er den rette for mig. Vil ikke have ømhed i knæet pga. forkerte sko.. Testen blev dog ikke til noget, da der var alt for mange mennesker. Måske en af mine fridage onsdag-fredag skal bruges på det så..

Søndag fik jeg den bedste omgang fullbody, jeg længe har haft. Lagde ud med SLDL. Godt for baglår. Nåede 3 sæt, inden min makker kom.

Derefter gav vi den gas med hele kroppen. Skønt. Fejrede det bagefter med lidt dampbad og sauna. SKØNT.

Mandag har jeg ikke trænet. Kune cyklet til og fra job, som jo er ved at blive standard..

Har ikke planlagt denne uges træning. Regner dog med, at jeg skal op til Istedrød og træne lidt onsdag..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Du har styr på det væsentlige. Jeg har tidligere haft problemer med begge knæ. Jeg brugte ispose på begge knæ efter alle træningspas. 2x 20min pr. knæ. Samme metode gentog jeg inden jeg skulle i seng, fx. når jeg så fjernsyn.

Isposer løber hurtigt op i kr. hvorfor jeg købte den slags man har liggende i fryseren og bare bruger igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen.

Du bør have mindst 4 stk. liggende. Så løber du ikke tør lige med det samme.

Desuden holdt jeg helt op med at strække forlårsmusklen ud, så længe jeg havde problemer med knæene, og det hjalp også lidt på det.

Vi ses

/CountySheriff

Hey C.S

Lyder godt.. Hvor hurtigt kom du af med ømhed i knæene, da du startede "behandlingen" med is osv.?? Jeg har efterhånden slappet af med løberiet i 4 uger og behandlet flittigt med is. Synes det er ved at være ret godt..

Jeg bruger i øvrigt de omtalte isposer, der kan genbruges igen og igen og igen og igen og igen og igen...... De er super gode.

Ang udstrækning af forlår, har jeg ind til nu valgt at strække mere end normalt. Det vil sige bare strække ud jævnligt. Også i forlår. Mine ben er simpelthen så stive, så der skal generelt trænes hen mod lidt mere smidighed...

Tak for hjælpen. Skyd endelig løs, hvis du mener der er noget, jeg kan gøre bedre.. Vil gerne være ordentlig klar til evolutionrace den 27 september. Går nok kold på formen, men bare jeg ikke går ned med skader, går det jo nok..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Hey C.S

Lyder godt.. Hvor hurtigt kom du af med ømhed i knæene, da du startede "behandlingen" med is osv.?? Jeg har efterhånden slappet af med løberiet i 4 uger og behandlet flittigt med is. Synes det er ved at være ret godt..

Jeg bruger i øvrigt de omtalte isposer, der kan genbruges igen og igen og igen og igen og igen og igen...... De er super gode.

Ang udstrækning af forlår, har jeg ind til nu valgt at strække mere end normalt. Det vil sige bare strække ud jævnligt. Også i forlår. Mine ben er simpelthen så stive, så der skal generelt trænes hen mod lidt mere smidighed...

Tak for hjælpen. Skyd endelig løs, hvis du mener der er noget, jeg kan gøre bedre.. Vil gerne være ordentlig klar til evolutionrace den 27 september. Går nok kold på formen, men bare jeg ikke går ned med skader, går det jo nok..

Junker

Nu var jeg psykopat :crazy: skadet, og derfor tog behandlingen med fysioterapeut, RICE- rest ice compression elevation - og langsom opstart på løb, ialt ca. 5 mdr. så du kan ikke rigtig sammenligne. Dog begyndte jeg at løbe allerede efter 4 uger, men det var helt nede på "rekrut" niveau, altså løbe 1 min - gå 2 min osv.

Hvis du følger dig stiv er det selvfølgelig benene, men nok også i højere grad lænden. Prøv at intensivere udstrækning af lænden, du ved den øvelse hvor man sidder på gulvet med et strækt ben og så krydser det andet ben over det strækte, indtil man kan mærke et langt stræk i lænden. Der findes flere øvelser der strækker området. Jeg anbefaler at du strækker området med 2 - 3 øvelser i samme udstræknings-session.

Hvis du cykler meget kan det også hjælpe at sætte sadlen lidt ned og rykke sadlen et par cm tættere på styret.

lykke til :blush:

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Hold da op hvor blir man sløv af ikke at lave noget....

Onsdag kom der igen lidt gang i kroppen.

Var med en kammerat oppe og træne på evolutionracebanen.

Det blev til 5 omgange = 5 km

Og så kørte vi de fleste øvelser igennem minimum to gange. Stenløft og dæktræk var ret hårde. Stenløft nok mest pga mudder, som gjorde grebet total umuligt.. Dæktræk er hårdt for mine små ben, der jo ikke bliver kørt skide hårdt i øjeblikket, møgknæ... :nono:

Heldigvis er knæet fortsat i bedring. Den kupererede rute er dog hård, så sidder igen med is på..

Fin omgang, hvor pulsen specielt efter dæktræk kom godt op at ringe.

Med lidt over 2 uger igen til evolutionrace må jeg nok erkende, at min tid ikke bliver lige så "god" som sidste år.. Det bliver i højere grad et spørgsmål om overlevelse. :devil::hmmm:

Junker

Link to comment
Share on other sites

Torsdag blev træningen droppet pga. ømme skuldre.. Min krop har i den grad været plaget det sidste stykke tid.. Må være alt det havearbejde jeg også ligger for dagen nu.. Eller noget.. :unhappy:

I dag fredag blev det til en tur i Hareskoven på MTB. Fedt sted at give den gas. Og nu med cykelhjelm. :4offtopic:

Fulgte det meste af sporet deroppe.

I alt med turen derop, kørsel i skoven og retur blev det til 48 km.. Er ikke sikker på jeg før har cyklet så langt på en dag :alright:

I aften skal jeg nok ud og se det 7-mandshold jeg nogle gange spiller for, savner det sgu.. Knæet er forhåbentlig snart klar til lidt mål og noget igen..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag.

Er på "ferie" i det jyske hos kærestens forældre. Løb ned forbi naboen og rundt. Det blev så til ca. 3 km. Der er langt mellem husene/gårdene herude.. :tongue:

Undervejs blev det til 20 pushups og 20 bw-squat. Havde planlagt at give den lidt gas, men blev ind i mellem standset af (vagt)hunde, der lige ville hilse.. Som den dyreven jeg er, standsede jeg op og sagde hej og sikrede mig, at de ikke fortsat løb efter mig ud på vejen.

Hjemme på gården blev det også til:

Pushups, 20,15,10,5

SS

Mave, 20,15,10,5

Og x antal lounges. Det skulle gøre godt for knæet..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag.

Er på "ferie" i det jyske hos kærestens forældre. Løb ned forbi naboen og rundt. Det blev så til ca. 3 km. Der er langt mellem husene/gårdene herude.. :tongue:

Undervejs blev det til 20 pushups og 20 bw-squat. Havde planlagt at give den lidt gas, men blev ind i mellem standset af (vagt)hunde, der lige ville hilse.. Som den dyreven jeg er, standsede jeg op og sagde hej og sikrede mig, at de ikke fortsat løb efter mig ud på vejen.

Hjemme på gården blev det også til:

Pushups, 20,15,10,5

SS

Mave, 20,15,10,5

Og x antal lounges. Det skulle gøre godt for knæet..

Junker

Hey Rocky, jeg så dig squ da i den der film der handlede om en bokser, der løb rundt og trænede her - dér og alle vegne! Sej træningspas i øvrigt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share