Junkers blandede træning


JUNKER
 Share

Recommended Posts

BÆNKPRES

2x20x50 kg

12x60 kg

Mine skuldre skal stille og rolig i gang igen. De har været temmelig ømme.. (udstrækning, husk det nu for h.....)

Måske du kan huske udstrækning næste gang.. ellers ender snart med at bænke det samme som dig.. (sorry kunne ik dy mig) :innocent:

Bare vi ik nævner at jeg ik kan lave pullups, eller være hurtig til at flytte røven fra A-B.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Måske du kan huske udstrækning næste gang.. ellers ender snart med at bænke det samme som dig.. (sorry kunne ik dy mig) :innocent:

Bare vi ik nævner at jeg ik kan lave pullups, eller være hurtig til at flytte røven fra A-B.. :tongue:

Du er sgu da temmelig kæk. :tongue: Vil meget gerne bede dig gå et par sider tilbage, hvor jeg stadig havde godt gang i brysttræningen.. :pumpin:

Vil dog tage dit råd til mig. Er ret dårlig til at få strukket ud. Husker det ofte kun, når den er øm.

Rotarcuffen bliver ind i mellem trænet som opvarmning. Har før været ude længe med en skade det sted.

Junker

PS. Venter stadig på opdatering omkring din prøve. Det må være snart.

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

ONSDAG

I dag blev det til lidt løb.

Opv. 1 lille km.

Løb, ca. 5 km, tid omkring 21 min.

afjog, en lille km.

Sluttede af med en god gang udstrækning.

Fin omgang, der skulle være afsluttet med tovklatring. Desværre var det ikke muligt, da hallen var optaget. ØV.

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING TORSDAG

DØDLØFT

10x80 kg

2x7x90 kg

2x5x110 kg

En personlig træner roste min teknik. Tager det som et kompliment :cool: , da han prøvede at forklare teknikken til den unge mand, han var ved at "undervise/give privat lektion" .. (måske jeg har fået styr på dødløften)

PULLUPS

12xbw

11

10

REAR LATERAL RAISES, siddende

12x10 kg

2x10x11 kg

BRYST, kabel. En af de få jeg kan køre forholdvis tungt, uden det genere i skulderen.

3 sæt

BB BICEPS

2x21 (7,7,7) med 30 kg

TRICEPS med db (finder lige navnet, længe siden jeg har taget den)

3 sæt

V-ups

2x20

anden mavetræning

3 sæt

LÆG i benpres

3x12

Udstrækning

I løbet af træningen blev det også til 4x25-30 pushups. Min skulder er snart god igen. Yeahhh.

Fin træning i et halvtomt center.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag på jobbet inden mødetid..

Denne træning burde være droppet, da strømmen i motionsrummet var gået. Dvs. jeg "trænede" i et næsten helt mørkt lokale uden musik, hvilket ikke gjorde min motivation større..

Kort opdatering over træningen. (om ikke andet så for at der er lidt liv i loggen) :bigsmile:

C2, 1000 meter

Lunges, 3 sæt

Frontsquat med KB. 3 sæt

Mave, 5 sæt

Triceps, 3 sæt

Pushups, 3 sæt

Sørgelig omgang. Ville dog gerne lige have lidt til benene.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Så meld dig dog ind i et center :bottom: så du kan træne ordenligt og ikke har alle de undskyldninger.. :tongue:

Ps. nogen skal jo være efter dig.. hihi :innocent:

Hej Nille, jeg er egentlig medlem i i fitness.dk, kunne bare ikke nå at træne der, da jeg sov længe efter nattevagt og bare ville have en stille omgang på jobbet.

Ind i mellem går jeg ok til den i center. Bare ved at være længe siden kroppen har fået en ordentlig omgang grundet min ømme venstre skulder..

Udemærket du er lidt efter mig. Må hellere komme ned og gå til den tirsdag formiddag så.. :4thumbup:

Junker

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag

Ok omgang på jobbet inden mødetid..

Opvarmning.

diverse skulderøvelser for rotatormanchetten. (Nille) :laugh:

Skal være bedre til det. Det gavner jo...

PULLUPS

3x10-12xbw

BOR

3x10x70 kg

INCLINE BÆNK

1 sæt

ikke helt god med skulderen endnu :sneaky2:

PUSHUPS

3x25

DB LUNGES

3x10x10 kg

"sparer" på vægten for at skåne knæet lidt

TRICEPS DB

3x14 kg

TRICEPS PUSH DOWN

3 sæt

AB WHEEL

3x15-20 stk

Fin omgang. I weekenden skal der spises en del. Vægten skal op.

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING LØRDAG

Løb: omkring 4 km.

Tid: 17.50 min.

Tror jeg lagde for hårdt ud. Blev temmelig stakåndet efter ganske kort tid. Den kølige luft hjalp selvfølgelig heller ikke. Trængte bare til at give den lidt gas, da jeg spiste en del (af de knap så sunde) i går.

Næste gang vil jeg varme lidt op, inden jeg tager denne tur. For er sikker på, der kan cuttes en del af tiden. Prøvede at opmåle ruten ruteberegner.dk, men ingen af skovstierne er på, så har bare taget den på "gefühl".

I morgen skal bentøjet gerne have lidt squat og sådan..

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING SØNDAG

Opvarmning.

5 min cykel og øvelser for rotatormanchet.

SQUAT

10x50 kg

10x70 kg

2x10x80 kg

LÆG i benpres

3x20x130 kg

PULLUPS

3x12

DB ROWS

3x10-12x34 kg

REAR LATERAL RAISES

3x10x10 kg

DB TRICEPS

10x14 kg

7x15 kg, den var for hård

10x14 kg

BB BICEPS CURLS

2x10x40 kg

8x40 kg

Kan godt mærke, at træningen ikke rigtig kører for tiden.. Synes jeg kører lidt for hurtigt træt og har for lidt styrke.. Ben er jeg i øjeblikket rigtig glad for at træne, hvilket nok egentlig er vigtigste grund til at jeg ikke opsiger mit abonement ved fitness.dk.. (er ikke så begejstret for stedet, måske jeg skal vænne mig til de store forhold) Var der ordentligge muligheder for squat på jobbet, samt lidt bedre udstyr, ville jeg opsige medlemsskabet med det samme..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Kan godt mærke, at træningen ikke rigtig kører for tiden.. Synes jeg kører lidt for hurtigt træt og har for lidt styrke..

Hej gamle.

Har du tænkt på at vælge helt nye øvelser samt ændre på antallet af sæt og gentagelser i de enkelte sæt??? dette kan mange gange være årsag til fornyet energi og fremgang.

Har du iøvrigt fået gang i programmet?? eller køre du stadig eftter "Arnold-træningsprincipper og øvelser"?

mvh

CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Løb: omkring 4 km.

Tid: 17.50 min.

Tror jeg lagde for hårdt ud. Blev temmelig stakåndet efter ganske kort tid. Den kølige luft hjalp selvfølgelig heller ikke.

Syntes nu ik det er en dårlig tid, hvad plejer du da at løbe den på?

Kan godt mærke, at træningen ikke rigtig kører for tiden.. Synes jeg kører lidt for hurtigt træt og har for lidt styrke..

Kender godt fornemmelsen... Har det på samme måde for tiden, ved ik om det er vinterhi symptomer :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Hej gamle.

Har du tænkt på at vælge helt nye øvelser samt ændre på antallet af sæt og gentagelser i de enkelte sæt??? dette kan mange gange være årsag til fornyet energi og fremgang.

Har du iøvrigt fået gang i programmet?? eller køre du stadig eftter "Arnold-træningsprincipper og øvelser"?

mvh

CountySheriff

Hej Kriger, det kunne sagtens være en ide med nye øvelser og sådan.. Tror også at min manglende brysttræning bærer en del af skylden.. Og som Nille skriver længere nede. Denne mørke tid er bare ikke nem.. Render rundt i min egen lille klokke, og ved ikke rigtig, om jeg skulle fokusere lidt mere på løb, f.eks. løbe fast 2-3 gange om ugen med intervaller, lange ture osv.. Må jeg lige finde ud af.. En ting er sikkert, jeg er virkelig glad for, at jeg igen kan træne ben..

Jeg har fået programmet. Synes umiddelbart det ser meget fornuftigt ud. Man kommer i hvert fald godt rundt. Flere af øvelserne, Lunge f.eks. laver jeg allerede..

Junker

PS. Kigger lige din blog igennem. Forventer mere opdatering om ugen, end sidst jeg kiggede.. Godt gået..

Link to comment
Share on other sites

Syntes nu ik det er en dårlig tid, hvad plejer du da at løbe den på?

Kender godt fornemmelsen... Har det på samme måde for tiden, ved ik om det er vinterhi symptomer :unhappy:

Hey Nille.

Tror helt sikkert denne mørke tid bærer en del af skylden. Det er jo mørkt konstant.. :sneaky2:

Jeg har ikke taget tid på den rute før, men synes nu nok, at jeg på trods af mine mange undskyldninger stadig burde kunne løbe så kort en distance med minimum 4 min. pr. km. Har dog ikke målt ruten, mit tempo og kondi føltes bare rigtig skidt den dag..

Prøve?????

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING TIRSDAG

Som jeg skrev for noget tid siden, har jeg fundet et par programmer jeg skal have prøvet. Et af dem er fundet på getbig.dk og lavet af Jørgen Storm. Trænger til fornyelse og mere energi.. Har i øvrigt savnet lidt af det "pump" et godt gammel splitprogram ofte giver..

Dag 1 hedder ryg/triceps

Dag 2 hedder ben/skulder

Dag 3 hedder bryst/biceps (så der disco) :tongue:

I dag skulle jeg altså træne ryg/triceps.

DØDLØFT

14x70 kg

10x90 kg

8x100 kg

5x110 kg

Skulle have startet med chins/pullups, men da der var frit til dødløft, tog jeg den til at starte med.

PULLUPS

12xbw

2x10xbw

DB ROWS

12x32 kg

2x10x34 kg

TRICEPS KABEL (tov)

12x55 kg

2x60x 60 kg

TRICEPS KABEL (stang med underhåndsgreb)

12x50 kg

2x10x55 kg

MAVE

4 sæt

I dag kørte jeg ikke programmet lige efter bogen. Bla. skulle jeg også have kørt dips, men ville give min skulder ro. Programmet er opbygget med faldende antal reps i de forskellige øvelser. Det er efterhånden længes siden jeg har kørt noget fast split, så giver det en chance. Rart med noget nyt.. Kan godt se en lille fordel i, ikke at træne alle muskelgrupper 3 gange om ugen. Gør det lettere med løbetræning også i hvert fald..

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING ONSDAG (nogenlunde samme farve som mine kinder efter løbetræningen)

LØB

opvarmning. 10 min

5x2 min interval, 1 min aktiv hvile/jog mellem hvert interval

afjog. 5 min

Det var hård kost grundet min ringe form..

I morgen skal der køres en god gang ben- og skuldertræning. Har ikke mærket noget til min skulder de sidste dage. Tager den dog stille og rolig med skulderøvelser, så fremgangen fortsætter..

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING TORSDAG

Opvarmning på noget "crosstrainerlignende"

LEG EXTENSIONS

3 sæt

Kan ikke huske vægtene. Længe siden jeg har kørt på disse maskiner, så skulle prøve mig lidt frem.

LEG CURL

3 sæt

Som ovenstående..

SQUAT

14x70 kg

2x10x80 kg

8x90 kg

STANDING CALF RAISES

3 sæt

SIDDENDE CALF RAISES

3 sæt

Opvarmning af rotatormanchet med elastik.

DB SKULDERPRES

3 sæt.

Lav vægt, stille opstart..

LIGGENDE REVERSE CABLE FLYES

3 sæt

DB LATERAL RAISES

3 sæt

Alle skulderøvelser udført med forholdsvis lav vægt, da min forskulder ikke er helt god endnu.. Derfor jeg ikke har skrevet vægtangivelser, da de er blevet kørt ud fra, hvad min skulder kunne klare uden at blive øm..

Kan lige tilføjes, at jeg i samtlige øvelser har startet med 10-12 reps, 8-12 reps og endelig 6-8 reps. Blot for at følge programmet, jeg afprøver..

Brysttræningen lørdag bliver tydeligvis ikke særlig hård. ØV.

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING LØRDAG

Min skulder har været lidt øm siden træningen torsdag, så droppede dagens brysttræning fuldstændig.. I stedet været ude på min MTB og opmåle lidt løberuter.. Det blev til ca. 45 min i stille og rolig tempo.

Hjemme blev det til ca. 50 pushups, forskellig håndstand, samt 3x12 db hammer curls og 3x12 siddende db biceps curls. Herligt.

Armene skal jo ikke lide under, at min skulder er dårlig. I øvrigt skal de jo trænes, så de er klar til at hente kakao i Bilka næste uge. 12 liter for 79,

Alt afhængig af humør, (vejr) osv. skal jeg ud og løbe lidt søndag.. Der findes jo ikke dårlig vejr, kun dårlig påklædning.. :laugh:

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

SØNDAGS-LØB

4 km.

Tid. 17.05

Det var samme rute som sidst, denne gang gik det dog væsentlig bedre. Læste overskriften her i et blad. SOV LÆNGE OG LØB HURTIGERE. Så det gjorde jeg.. Tiden skal stadig ned, men kommer nok ikke lige med det samme og skal/burde nok også varme op, inden jeg for alvor prøver at løbe den rute hurtigere..

Junker

Link to comment
Share on other sites

MANDAG

DØDLØFT

12x90 kg

10x100 kg

8x110 kg

Skulle have startet med pullups, men valgte at spare min skulder. Nu vil jeg have den skal blive god igen. Jeg tog så træk til bryst i stedet. Føler ikke den er lige så hård ved skulderen.

12x70 kg

2x10x75 kg

DB ROWS

12x30 kg

2x10x32 kg

34érne var optaget og gad egentlig ikke rigtig.. :blahblah:

TRICEPS med tov

3 sæt

DIPS

3x10xbw

Den kunne mærkes i skulderen. Dog heldigvis uden at være alt for hård.

TRICEPS push down

3 sæt

V-ups

3 sæt

anden mavetræning

3 sæt

Udstrækning.

Derudover blev det til en del træning at rotatormanchet med elastik. Forstår ikke helt, at ømheden stadig er der i skulderen. Strækker temmelig meget ud (mere end jeg plejer i hvert fald) og har nu ikke trænet tung bryst- og skuldertræning i ca. 2 mdr. Det stinker... Overvejer lidt om noget clucosamin måske kan hjælpe.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Derudover blev det til en del træning at rotatormanchet med elastik. Forstår ikke helt, at ømheden stadig er der i skulderen. Strækker temmelig meget ud (mere end jeg plejer i hvert fald) og har nu ikke trænet tung bryst- og skuldertræning i ca. 2 mdr. Det stinker... Overvejer lidt om noget clucosamin måske kan hjælpe.

Junker

Jeg har lidt ondt af dig angående skulderen. Må bedre tider komme dig i møde. god bedring

/CountySheriff

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lidt ondt af dig angående skulderen. Må bedre tider komme dig i møde. god bedring

/CountySheriff

Tak for din bekymring.. Jeg må slappe lidt af med skulder- og brysttræning, så er den forhåbentlig god igen inden for nærmeste fremtid..

Junker

Link to comment
Share on other sites

ONSDAG

LEG EXTENSION

12x50 kg

10x55 kg

10x60 kg

LEG CURL

12x35 kg

10x40 kg

8x45 kg

SQUAT

15x60 kg

12x80 kg

2x8x90 kg

ROTARY CALF

3x12

STÅENDE CALF RAISES

12x75 kg

2x12x80 kg

LATERAL RAISES

15x7 kg

12x12 kg

DB SKULDERPRESS

lav vægt med mange reps.

REVERSE CABLE FLYES

3x12x20 kg

Diverse elastik- og db-øvelser for rotatorcuf.

Bentræning var god i dag, synes jeg. Min skuldertræning må siges at være genoptræning. Skulderen er stadig øm, dog i stille og rolig bedring.. Må fokusere mere på alt andet end bryst og skulder det næste stykke tid.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share