Junkers blandede træning


JUNKER
 Share

Recommended Posts

Bentræning var god i dag, synes jeg. Min skuldertræning må siges at være genoptræning. Skulderen er stadig øm, dog i stille og rolig bedring.. Må fokusere mere på alt andet end bryst og skulder det næste stykke tid.

Gode ben og baller på mænd er undervuderet.. :tongue:

Så lidt ekstra fokus på de stænger skader jo aldrig + det skulle også forbedre ens løb, har jeg hørt et sted :smile:

Link to comment
Share on other sites

Gode ben og baller på mænd er undervuderet.. :tongue:

Så lidt ekstra fokus på de stænger skader jo aldrig + det skulle også forbedre ens løb, har jeg hørt et sted :smile:

Hej Nille, godt du stadig følger lidt med. Ben er helt sikkert undervurderet. Gjorde jeg også selv før. Havde nok lidt tendens til disco. :tongue: At det så kan være med til forbedre ens løb er jo bare ekstra sidegevinst. Det næste tid er understellet i fokus.

Junker

PS: Regner med, at du fortsat holder dit løb ved lige.. Der er kun en vej og det er frem.... :devil:

Link to comment
Share on other sites

PS: Regner med, at du fortsat holder dit løb ved lige.. Der er kun en vej og det er frem.... :devil:

I do, I do.. :wink: løber ca. 3 km hver anden dag.. i et lidt højre tempo end jeg kan holde til, for at presse kondien og tempoet lidt op..

Og så er jeg også selv begyndt med lidt mere fokus på benene. Mere udholdenhed via. Spinning, tung bentræning, holdtræning.. :cool:

Edited by Nillepige25
Link to comment
Share on other sites

FREDAG

En hurtig omgang inden aftensmaden. Skulle have trænet bryst og biceps ifølge det nye program, men skulderen er ikke rigtig til det endnu, så lidt blandet.

Lidt blandet for rotatormachet.

5 sæt

INCLINE BICEPS CURLS

3x10x18 kg

SS

PUSHUPS

3x20

BB BICEPS CURLS

12x35 kg

2x10x40 kg

De sidste var måske ikke så flotte, men de ramte hvor de skulle.. (lænden og biceps :laugh: )

PUSHUPS

2x20

Det var så 100 i alt. Vil så stille og roligt øge antal, inden jeg laver øvelser med lidt mere vægt. Må kunne lade sig gøre at træne stille og roligt op sådan.

LEG CURL

12x35 kg

2x10x40 kg

Lidt øvelser til underarmene.

4 sæt

ROTARY CALF

3x20x55 kg

Til sidst en masse udstrækning af skulder/bryst.

Lavede proteinkage i går. Så skal spise hele aftenen. :4mewantfood:

Junker

Link to comment
Share on other sites

SØNDAG

Træning på jobbet inden mødetid.

C2

3000 meter, tid 11.50.

Startede stille og rolig på niveau 7, gik senere på niveau 8.

SJIP

ca. 10 min blandet med sjip på et ben og øvelse af doubleunders. (måske jeg lærer dem en dag)

Udstrækning af skulder/bryst.

Junker

Link to comment
Share on other sites

MANDAG

VANDRET TRÆK TIL BRYST

3 sæt

DB ROWS

3x12x34 kg

DØDLØFT

14x90 kg

10x100 kg

8x110 kg

Skulle have været 1. øvelse, men der var optaget. De 14 reps trak tænder.

TRICEPS, kabel. (siddende på bænk)

3 sæt

Svær at lave alene.

TRICEPS, med db.

12x14 kg

10x14 kg

8x14 kg

Så var de små efterhånden udkørt.

ROPE CRUNCHES

4x12-15x80 kg

Udstrækning.

Må nok indrømme dødløft trak tænder i dag. Næste gang skal der prøves med 120 kg i sidste sæt. Overvejer at gå lidt ned i reps, giver det lige en chance.

Junker

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING TORSDAG

Opvarmning 4 km på cykel.

LEG CURL

3 sæt

BULGARIAN SQUAT

3 sæt

BLANDEDE ØVELSER TIL ROTATORCULF

6 sæt

PULLUPS, forskellig greb

4x10-12

OH SQUAT

3x6x20 kg

ONE LEG SQUAT/PISTOLS

3x4-5.

Kan ikke komme særlig langt ned, specielt venstre halter.

SQUAT

10x70 kg

3x8x90 kg

Noget walking lunges med vægtskive foran. Måske walking twist eller sådan noget. God øvelse i hvert fald.

TOVKLATRING (en lille tovbane)

2 ture i et "m"

I løbet af træningen blev det også til 5x20 pushups.

Til slut lidt håndstand op af væg inkl. blandede øvelser. Lækkert.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

du er godt nok seriøs med tovklatringen... sejt

/CountySheriff

Tovklatring er godt. Fra marts skal det være en fast rutine minimum en gang hver 14 dag med et par gode ture..

Træning mandag

DØDLØFT

12x70 kg

12x100 kg

2x8x110

4x120

PULLUPS

3x12

sidste sæt med underhåndsgreb. Fokuserede på, ikke at strække mine skuldre helt op om ørerne. Måske det er der, jeg før har fejlet, da min skulder blev svag og øm :nono:

DB ROWS

3x12x34 kg

TRICEPS (one arm pushdown)

3 sæt

DIPS

3x12

herligt igen at kunne træne den. Og så endda uden ømhed.. :cooldance:

TRICPEPS ROPE PUSHDOWN

3 sæt

MAVE

6 sæt

Udstrækning og lidt træning af rotatorculf med elastik.

Link to comment
Share on other sites

TRÆNING TORSDAG

Efter en dag med min 6-årige nevø i skole i går til klippeklisterdag med masser af kage, var det igen tid til at give bentøjet en omgang..

LEG EXTENSION

12x55 kg

10x60 kg

8x65 kg

LEG CURL

12x35 kg

10x40 kg

8x45 kg

sådan ca.

SQUAT (hovedretten)

12x70 kg

10x80 kg

8x90 kg

6x100 kg

synes teknikken er ved at være ganske ok på trods af mine noget stive ben.

REVERSE CABLE FLYES

3x12x20 kg

DB SHRUGS

12x30 kg

2x12x34 kg

STÅENDE DB SKULDER PRESS

4-5 sæt.

en arm af gangen, blot for at få lidt gang i skulderen uden at køre til ømhed.

STÅENDE CALF RAISES

12x75 kg

12x80 kg

10x85 kg

ROTARY CALF

3x12x60 kg

Det var vist det. Ok omgang. Efterhånden synes jeg jo, det er helt rart at træne ben.. :4thumbup:

Laver fortsat en del udstrækning af skulderen og synes den er ved at blive temmelig fin.. Er dog nogle gange lidt øm, når den er kold eller jeg har ligget forkert på den om natten.. Men stadig i bedring, vigtigt..

Junker

Link to comment
Share on other sites

TIRSDAG d. 2/12

LEG EXTENSION

12x55 kg

10x60 kg

10x65 kg

LEG CURL

12x40 kg

10x45 kg

8x45 kg

Lidt øvelse af OH-SQUAT som opvarmning

SQUAT

14x70 kg

12x80 kg

8x90 kg

10x90 kg

DB SKULDERPRES, stående og med få kg. Stadig for at træne skulder stille og rolig op.

2 sæt

PUSHUPS

3x20

Lidt rear lateral raises, igen med få kg.

Lidt træning for rotatorculf.

STANDING CALF RAISES

2x12x80 kg

12x85 kg

ROTARY CALF

2x12x60 kg

10x65 kg

Fik en god gang massage i går. Min massør hørte lidt om min ømhed i skulderen, så hun spurgte om jeg var klar på et lille forsøg. Alt for at blive 110 % klar igen, så sagde ja til at få 4 nåle stukket i hænderne. De blev sat i det, der skulle svare til 4-5 nakkehvirvel. Crazy.. Skal siges, at det gjorde temmelig ondt, da hun ramte den rigtige nakkehvirvel. De ligger så tæt, men jeg kunne sateme mærke, når hun ramte rigtig. Havde nålene i i ca. 20 min. Lidt svært for mig at sige, om ømheden allerde er mindsket, vil ikke være for hård ved skulderen allerede dagen efter. Er inde i en god fremgang i øjeblikket. SKØNT

Senere i dag tovklatring med en god kammerat..

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Fedt, buddy!! Hvor klatre du?

I dag var vi ude på skolen. Min kammerat går på pg3 nu, så da de var færdige med idræt, tog vi tovene ud. Det er dog ikke altid der, jeg leger i tovene..

God træning synes jeg.

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

TRÆNING D. 4.12

Opvarmning bestod af sving, armcykling, lunges osv.

Øvede også lidt OH Squat og pistols inden vi gik i gang.

SQUAT

3x10x90 kg

5x100 kg

sidste rep var ikke så god, så stoppede der. Følte der var overskud nok til flere. Fedt igen at træne med ordentlige stænger på 20 kg, i stedet for de 10-11 kg´s stænger der er i mit normale træningscenter. (fitness.dk)

DB BICEPS CURLS

2x12x16,5 kg

TOVKLATRING ca. 5 meter

3 ture.

sidste tur var med benene "strakt" som i L-sit det meste af turen. Hårdt for maven.

SS

MAVETRÆNING I RINGE

2 sæt

DB ROWS

3x12x34,6 kg

DB HAMMER CURLS

3x10x19 kg

TRICEPS ONE ARM PUSH DOWN

3 sæt

HANGING LEG RAISES

3 sæt

FACEPULLS

2 sæt

mest for at prøve den. Tror den skal være en mere fast bestanddel af træningen..

PUSHUPS

3x20 i løbet af træningen..

LÆG

3x15-20

Det var nogenlunde det. Desværre var skulderen ikke helt med på dips i hverken ringe eller normalt i dag, synes jeg.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

LØRDAG D. 6.12.08

Løbetur

TID: 31.22 min

DISTANCE UKENDT

Kan tydelig mærke, at jeg ikke løber så meget. Benene bliver lidt for tunge, tid og distance taget i betragtning.

Ab wheel

4x12-20

Junker

(egne noter)

Vestvolden, rideskolen, Brøndbyøstervej

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

MANDAG D 8.12.08

Efter at have dovnet hele dagen og bare hygget med hunden, trængte jeg til at lave lidt. Ømheden i skulderen trækker virkelig motivationen ud af mig i øjeblikket. Savner en seriøs gang skulder- og brysttræning. Ryggen bliver heller ikke banket så hårdt i alle øvelser, øv. Skal til fys i morgen. Håber han kan give et fornuftig bud på hvad der er galt. Har længe troet det var overtræning, men har da slappet en del af, uden at den er blevet 100 % klar igen. Så ekspertbedømmelse på..

DØDLØFT

10x70 kg

12x90 kg

3x8x110 kg

VANDRET TRÆK TIL BRYST

3x12x70 kg

easy..

FACEPULLS

4x12

skulle lige finde frem til egnet belastning. Endte på 30 kg, der stadig kørte let. For let måske, men har ikke rigtig kørt den før.

SS

TRICEPS ROPE PUSH DOWN

3x12x35 kg

TRICEPS, siddende med db

3x10x13 kg

Let skuldertræning.

DB SKULDERPRES, stående

3x12-15x9 kg

REAR LATERAL RAISES

3 sæt

LÆG blev droppet pga. myldretid i centret.

Hurtig omgang, mest for at røre mig lidt. Ser frem til fys i morgen.

Junker

Link to comment
Share on other sites

TIRSDAG D. 9.12.08

Var til fys. Han sagde heldigvis, at det var overtræning, ganske som jeg selv havde troet og håbet. Der var ikke noget galt med min skulder. Der var blot nogle muskler/sener, der var lidt stive. Han viste mig noget udstrækning og sagde, at jeg for fremtiden helst ikke skal køre bænkpres helt ned og ramme brystkassen. Det har jeg fået af vide før, men havde lige en periode, hvor jeg bare bankede igennem uden måske at tænke mig helt om.

VIGTIGTST af alt er dog, at der ikke er noget ødelagt eller i klemme eller lignende. Bryst og skulder får ro og let træning frem til nytår, hvorefter jeg så vil prøve at øge lidt stille og rolig.

Han sagde forresten, at pullover kunne være en god brystøvelse for mig. Så den tager jeg i morgen med bentræningen.

Træning.

På jobbet inden mødetid blev det til lidt hurtigt.

C2.

1000 meter

tid. 3.54. stille og roligt.

En masse spark på pude.

HAMMERCURLS

3x12x17,5 kg, ca.

DB BICEPS CURLS

3x10x19 kg, ca.

AB HWEEL

3x20

LEG RAISES

3x10

Det var vist ca. det. Hurtig omgang, blot for at røre mig lidt.

D. 10.12.08

LØB

4 km

Tid. 19.37 ( det var med overfald fra en puddelblanding) Talte med hund og ejer ca. 1 minut. Fin tur.

I morgen skal der gerne køres lidt squat.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 12.12.08

LEG CURL

12x35 kg

2x10x40 kg

Lidt øvelse i OH-squat

SQUAT

12x70 kg

2x8x90 kg

10x90 kg

PULLOVER

12x28 kg

2x12x30 kg

rart med lidt let til brystet.

DB BICEPS CURLS

12x18 kg

2x10x20 kg

TRICEPS (to hænder på DB)

10x24 kg

2x10x26 kg

let træning af bagskulder

3 sæt

FACEPULLS

12x20 kg

2x12x25 kg

STANDING CALF RAISES

3x12-15x80 kg

ROTARY CALF

3x12-15x55 kg

MAVE

5 sæt

Udstrækning.

Det var ca. det.. Rart at få rørt sig lidt efter et fornuftig indtag af æbleskiver, pizza og øl i går.. Var helt sikkert i kalorieoverskud i går :4mewantfood:

Junker

Link to comment
Share on other sites

TIRSDAG D. 16.12.08

En blandet træning, hvor jeg egentlig mest fokuserede på at få rørt mig lidt, uden at få ømhed i skulderen. Kan ikke beskrives, hvor meget jeg glæder mig til at give den gas igen.

FRONTSQUAT

12x50 kg

2x10x70 kg

6x80 kg

Kommer godt ned i frontsquat.. Væsentlig længere end i alm. squat, lækkert.

LEG CURL

12x40 kg

10x45 kg

8x45 kg

FACEPULLS

12x25 kg

12x27,5 kg

10x30 kg

CABLE LATERAL RAISES

2x12x10 kg

10x12,5 kg

DB ROWS

2x15x30 kg

BB BICEPS CURLS

2x12x35 kg

8x40 kg

STANDING CALF RAISES

3x15x80 kg

ROTARY CALF, føderne ud af

3x12-15x50 kg

Udstrækning og lidt træning med elastik af rotatorcuff blev det også til. Fin hurtig omgang, hvor det ikke kom det vilde sved på panden. Ser meget frem til at kunne banke lidt mere seriøse kg af. Frontsquat må jeg vist til at køre oftere, da jeg tydeligt kunne mærke, at der manglede lidt styrke i bunden.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Fredag skulle jeg have trænet, men centret lukkede åbenbart en time tidligere end ventet, så tog hjem og så film og spiste en masse kalorier i stedet.

SØNDAG D. 20.12.08

LEG CURL

12x40 kg

2x10x45 kg

Lidt OH squat som opvarmning

SQUAT

3x12x80 kg

LÆG, i smithstativ

3x20

ROTATORCULF MED ELASTIK

3 sæt

FACEPULLS

12x27,5 kg

2x10x30 kg

LIGGENDE REAR LATERAL RAISES, kabler

3x12x20 kg

DB SKULDERPRES

2 lette sæt

DB HAMMERCURL

12x18 kg

2x10x20 kg

BRYSTPRES i maskine

3x12-15x60 kg

lette sæt, hvor jeg ikke kom helt ned/ind.

Det var nogenlunde det. Skulle gemme lidt energi til juleræs i Bilka.. :nissegrin:

Junker

Link to comment
Share on other sites

TIRSDAG D. 23.12.08

Bare en hurtig omgang.

DØDLØFT

14x90 kg

3x8x100 kg

Stængerne i fitness.dk er ikke tilfredsstillende. De er ikke til at holde i under dødløft. Der hvor jeg gerne vil holde, er de helt glatte. Umuligt :blink:

YATES ROWS

3x10x70 kg

Ikke så tung. Mest for at få lidt gang i rygtræningen, der har stået lidt stille noget tid pga dårlig skulder.

Diverse skulderøvelser for rotatorcuff osv.

TRICEPS PUSH DOWN

3 sæt

SIDDENDE DB CURLS

12x16 kg

2x10x17 kg

LEG EXTENSION

12x55 kg

2x10x65 kg

ROTATY CALF

3x12x55 kg

Alle sæt blev kørt med korte pauser i dag. Søndagens ringe brysttræning kan mod forventning mærkes, sygt som musklerne bare "dør", når de ikke rigtig bliver brugt. Nu er der kun en uges tid til, at jeg igen kan begynde at træne pullups, bænk, skulder osv igen. Skulderen er i mærkbar bedring efter jeg stoppede med pullups og bænkpres. Bliver godt at gå ind i det nye år, hvor jeg også skal fokusere mere på kondien.

God jul.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Igang med noget kriger træning champ! :devil:

Glædelig jul :rudolph:

Hey Colaze-kriger.

Jeg følger skam stadig med i din log og får lidt kriger-ideer. Lige for tiden er det dog ganske alm. vægttræning. I det nye år bliver der fokuseret mere på kondien, og dermed skal der i hvert fald trænes lidt spartaner træning (300 challenge) :bigsmile:

Glædelig jul til dig også. God tur til det franske.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share