Junkers blandede træning


JUNKER
 Share

Recommended Posts

FLot tid på din 10km!! Så ska du bare gøre det samme i terræn og støvler :D..

Smider alle de high rep sets noget kød på kroppen!?

Hey TRS.

Takker.

Ingen grund til uniform og støvler pt. Længe siden jeg havde løbet mere end 6 km, så skal bestemt ikke i terræn og støvler lige med det samme.

Ang high rep, så var det mest for at tage et par uger, hvor jeg for en gang skyld tog mere end 10-12 reps. Synes nu ikke det er kommet kød på, men det har bare været en rar afveksling, og ind i mellem har det da givet et fornuftigt pump :4thumbup: (i øjeblikket spiser jeg heller ikke nok og løber nok "for meget" til virkelig at kunne tage på)

Nu vil jeg tage 2 ugers tid med 10 rep og 3 sæt, hvorefter jeg vil ned og tage få reps og flere sæt i 2 uger. Blot en ide jeg fik efter noget video på youtube.. Når de sidste måneders skole/kursushelvede så er overstået, vil jeg nok prøve en gang HST som flere jo har haft gode erfaringer med.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Fornuftigt at variere rep range.. Pt leger jeg med 20 sæt a 5 reps, intet slår high volume :devil: ..

Kørte selv HST af flere omgange i tidernes morgen, og ja det virkede da som om det gav noget den gang. Men som garvet løfter, som dig, tror jeg alligevel der skal højere volume til hvis det er masse du er ude efter..

Link to comment
Share on other sites

Fornuftigt at variere rep range.. Pt leger jeg med 20 sæt a 5 reps, intet slår high volume :devil: ..

Kørte selv HST af flere omgange i tidernes morgen, og ja det virkede da som om det gav noget den gang. Men som garvet løfter, som dig, tror jeg alligevel der skal højere volume til hvis det er masse du er ude efter..

20 sæt af 5 reps finder jeg rimelig vildt :devil: . Du skal til at opdatere lidt træninger igen. Med 20 sæt skal der stilles begrænsninger for antal øvelser, hvis ikke træningen skal vare hele dagen.

Jeg vil bestemt tage dine råd til overvejdelse, det er jo det der er så godt ved denne side. Jeg går nok lidt efter masse, men primært på bentøjet. Og jeg synes jeg har den bedste fremgang, når jeg følger et temmelig fast program. Samtidig vil jeg jo også gerne forbedre mit løb lidt, men nu ser jeg tiden an og ser hvordan formen er efter jul. Der skal lidt kød på benene i løbet af vinteren, så kan løbeformen evt. oppriorteres igen til foråret..

I går lørdag den 19. september.

7.mandsbold på Kløvermarken.

Mine ankler er bare ikke glade for de møjbaner og efter 40 minutters spil måtte jeg gå ud efter endnu en gang at være vrikket rundt på det ujævne "græstæppe".

Træningen i dag på evolutionracebanen blev derfor en anelse mere stille og rolig end først planlagt, da ømheden ikke var helt væk i anklen.

Det blev til lidt træning på de forskellige øvelser.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 21. september

Træning med kammerat i hans lokale hule. Fedt sted.

Opvarmning bestod af OH squat og bw squat

SQUAT

10x60 kg

4x10x90 kg

Hvor jeg normalt træner, er mulighederne for squat ikke så gode, så mega skønt.. Næste gang højere volume...

DB INCLINE BÆNKPRES

10x22 kg

3x10x32 kg

De første sæt gik fint, men det sidste var hårdere end ventet. Skulle have været en "let" brystdag.

LYING ROWS

3x10x55 kg

Lækker øvelse. Ingen mulighed for snyd..

RACK PULLS (mest for at øve den lidt)

10x60 kg

3x10x90 kg

Rimelig let. Den skal jeg køre i fremtiden køre, når det er muligt. Virker som om den rammer fint..

LÆG i benpres

3x10x?

TRICEPS ROPE PULL DOWNS

3x10x blok 22 (ca. 60 kg)

DB BICEPS CURLS

3x10x22 kg

Så var der pump på de små... :4thumbup:

MAVE

Lidt planke

Hanging leg raises og sådan..

Udstrækning..

Lækker omgang..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 23. september

Intervalløb med nogle kolleger.

Vi løb i hold og delte en 700 meter rute op i tre stykker fra 150-350 meter. Man løb så fra base til base. 12 intervaller løb hver person i alt. Gik fint i bentøjet og eftersom man løb om mod en fra det andet hold, blev man lidt presset. Herligt.

Derefter stod den på lidt træning med vægte.

For mit vedkommende blev det til nogenlunde følgende..

PULLUPS, neutral greb

3x10

YATES ROWS

3x10x80 kg

Lidt one arm pushups.. Vi kom til at tale om det og pludselig skulle jeg forevise. Gik fint.. Det samme blev afprøvet i evil wheel, stående. Fedt at blive lidt presset af kollegerne.

BÆNKPRES

10x80 kg

2x10x85 kg

CG BÆNKPRES

3x10x65 kg

DB HAMMER CURLS

2x10x22,5 kg

DB LATARAL RAISES, en arm af gangen

2x10x15 kg

Lidt blandet mave som afslutning.

Ok træning, hvor hovedparten af energien blev brugt på intervalløbet. Vægttræningen var mest hygge...

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Fredag den 25. september

Løb.

Opvarmning ca. 1 km.

3x1200 meter. 3 min pause mellem hver. Tiderne lå mellem 4.30-4.52

Afjog ca. 1 km.

Jeg gav den ikke fuld gas, da jeg gerne ville gemme lidt krudt til i morgen, hvor den står på evolutionrace. Regner med det er sidste gang jeg skal være med til det, og har samtidig nogle kolleger, jeg meget gerne vil slå, så den skal have lidt mere gas end sidste år.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Tid til opdatering..

Siden sidst er det blevet til en gang evolutionrace lørdag den 26. september. Fodbold søndag og en lettere træning på jobbet i dag.

Evolutionrace gik ganske fornuftigt.. Man må sige, at løbet primært er til de gode løbere, styrke i tove osv kommer så i anden række. Jeg klarede mig fin gennem og løb bedre end sidste år, hvilket var et mål. At jeg så samtidig slog min kollega, der udfordrede mig, er bare endnu bedre.

Søndag stod på 7.mandsbold med arbejdsholdet. Vi vandt 5-3. Rart at få løsnet lidt op i bentøjet efter lørdagens løb.

I dag mandag den 28. september

Lettere træning alene på jobbet. Lårbasserne skulle have lidt hvile. Ryg og skulder savnede heller ikke ligefrem opmærksom, så de blev ligeledes skånet lidt.

BB BÆNKPRES

10x20 kg

10x60 kg

10x80 kg

2x10x85 kg

STIVBENET DØDLØFT

10x60 kg

2x10x70 kg

FACEPULLS

3x10xblok 4

FRANSK PRESS

3x10x35 kg + stang

DB INCLINE BICEPS CURLS

3x10x16 kg

supersættet med

LÆG med DB

4x10x25 kg

V-UPS

20 stk

HANGING LEG RAISES

2x10

Udstrækning

Udemærket træning. Lidt forkølelse ligger på lur og kroppen kan godt mærke weekendens træning, så en stille træning.

Jeg skal arbejde en del denne uge, så måske det bliver til morgentræning onsdag, og ellers træner jeg nok først lørdag igen.

Junker

Link to comment
Share on other sites

En del arbejde denne uge har gjort, at jeg ikke har trænet det store.

Torsdag blev det dog til en ganske fin omgang inden mødetid.

Opvarmning med OH squat

SQUAT

10x60 kg

5x8x90 kg

Kan mærkes i bentøjet i dag. Lækkert.

BB BÆNKPRES

10x50 kg

3x10x85 kg

PULLUPS, neutral greb

10xbw

2x6x16 kg

4x3x24 kg

DB BICEPS CURLS

3x10x20 kg

KNEES TO ELBOWS, hængende

ikke særlig mange. Havde lidt irritation i højre skulder, så ville hellere stoppe

AB WHEEL

2x10

Diverse øvelser for rotator manchet

Så nåede jeg ikke mere. Fin omgang, hvor bentøjet var i fokus.

I dag fredag den 2. oktober

LØB

4 km

Tid: 16.22

Var egentlig meningen jeg ville løbe stille og rolig, da jeg var lidt træt efter en rimelig lang arbejdsuge. Men da jeg kom i gang gik det nogenlunde og jeg besluttede at få distancen overstået hurtigst mulig. Kan igen nævne citatet fra Lars Bom: "Kort og intenst"...

Junker

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning lørdag den 3. oktober

Med en kammerat i hans lokale hule. Hulen, hvor der bliver sat rekorder..

DØDLØFT

10x70 kg

8x100 kg

2x8x120 kg

5x130 kg

3x150 kg PR

På de tungeste sæt brugte jeg straps..

DB INCLINE BÆNK

3x10x34 kg

SUPERSÆTTET MED

LÆG I SMITH

3x10

DB SHRUGS

3x10x36 kg

TRICEPS PULL DOWNS

3x10x60 kg (mener jeg)

SUPERSÆTTET MED

BB BICEPS CURLS

3x10x45 kg

REAR LATERALS, på incline bænk

2x10x6 kg

UDSTRÆKNING

Dødløft tog sin tid, så pludselig havde vi travlt. Derfor ingen mavertæning.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 5. oktober

Med min gode kammerat i hans lokale hule.

Vi besluttede, at ben skulle have lidt opmærksomhed i dag.

SQUAT

10x60 kg

8x90 kg

2x3x110 kg

2x3x120 kg

1x130 kg PR

RACK PULLS

10x90 kg

8x130 kg

2x8x150 kg

BB BICEPS CURLS

4x10x40 kg

supersættet med

STANDING CALF RAISES

3x10x109 kg

8x145 kg

Super træning med masser af kg til min lille krop. Squat blev lavet uden bælte, hvorfor det står som PR. Rack pulls blev taget fra knæhøjde. Synes den rammer rigtig godt.

Til sidst lidt udstrækning.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 7. oktober

Træning på jobbet med nogle kolleger. En masse blandet bænkpres med 50 kg, svælletræk og lignende.

Derefter blev det til lidt hurtigt.

Bænkpres: 2x10x85 kg

Hanging leg raise: 2x10

Slag med db: x antal

Fin omgang med rimelig høj puls. Desværre kunne jeg i dag igen mærke til det sår/blå mærke jeg har inde i mit højre knæ. Lægen sagde i sin tid desværre også, at det kunne tage alt mellem 2 og 8 mdr før det er helet ordenligt igen. :sneaky2: Eneste jeg har at arbejde med, er at det kun gør ondt, når jeg får direkte slag på knæet. Mærker som regel ingenting, når jeg løber eller træner med vægte. HELDIGVIS..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 9. oktober

Skulle egentlig have løbet noget interval i dag, men mit knæ er for første gang i lang tid virkelig ramt. Det er en kamp bare at tage sokker på. Såret indvendig på knæet må i den grad være brudt op igen, hvilket jeg ikke er tilfreds med. Hver mandag morgen har jeg noget selvforsvar, der tydeligvis ikke er godt for knæet, for det er i yderstillinger og ved gnidning mod gulvet, at det bliver irriteret. SKIDT. Mandag morgen må jeg sidde over :devil: nu skal det sgu hele lidt igen, så jeg i det mindste kan løbe..

Det blev til lidt træning i et overfyldt lokale på jobbet.

BB BÆNKPRES

10x20 kg

10x60 kg

4x10x85 kg

CG BÆNKPRES

3x8x70 kg

DB BICEPS CURLS

3x10x22,5 kg

Så var der myldretid i lokalet, hvorfor jeg med en anden aftalte, at gå ud og lave resten af træningen i noget monkeybar.

PULLUPS

x antal

Mange ture frem og tilbage i stativet.

HANGING LEG RAISES

3x10

Udstrækning.

Satser på lidt hvile i bentøjet de næste dage, da målet er hurtigst muligt at kunne løbe lidt igen. Formen skal gerne være nogenlunde i november, hvor jeg har noget prøve, der skal bestås til tilfredsstillende karakter.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Så blev det igen tid til en opdatering. Det har været en rigtig møjuge. Mit knæ har været ømt, hvorfor jeg ikke rigtig har kunne træne ben eller løbe. Og værst af alt har kæresten og jeg været nød til at aflive vores hund, hvorfor jeg ikke har haft overskud til de store træninger og opdateringer. Har haft lidt træninger, hvor jeg skulle afreagere lidt. Man kommer sgu til at holde meget af sådan en hund. (Offtopic, men rart at få luftet lidt ud)

I går blev det til 4 km løb for at få tankerne væk fra aflivningen.

I dag lørdag den 17. oktober

Træning med min makker i hans lokale hule.

BB BÆNKPRES

15x40 kg

10x70 kg

4x8x90 kg

2x110 kg

Længe siden jeg har taget over 100 kg. Trængte til at brænde lidt igennem. Inden for en overskuelig fremtid skal 115 kg prøves.

RACK PULLS

10x90 kg

10x130 kg

10x150 kg

2x10x160 kg

TRICEPS PULL DOWNS

3x10x60 kg

LÆG i maskine

3x10x145 kg

supersættet med

BB BICPES CURLS

3x10x40 kg

Så var der pump på de små muller.

Udstrækning.

Rart at få kørt en ordentlig træning af igen. Sidst sad rack pulls rigtig godt i nærmest hele ryggen. Den er rykket langt op på favoritlisten. Ser meget frem til igen at kunne lave squat, men mit knæ skal ikke irreteres for meget i øjeblikket.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Surt med aflivningen - var selv det samme igennem for et par år tilbage. Tuff shit!! :unhappy: Ellers lækkert at se, du har fået smidt lidt Rack Pulls ind... super fed øvelse! Hva' er det for en lokal jernhule???

God bedring med knæet.

Link to comment
Share on other sites

Fornuftig træning chef.. Enig, rack pulls sparker røv!!

Må man være så ubehøvlet og spørge hvilken vovse i havde!?

RIP vuffi!

Hey stærkmand.

Selvfølgelig må du det. Det var en sød lille staffordshire bull terrier, engelsk. Hun var efterhånden 4 år og "fravalgte" i den grad de fleste andre hunde. Blev for aggressiv, hvilket hun aldrig før havde været. Kort fortalt..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Surt med aflivningen - var selv det samme igennem for et par år tilbage. Tuff shit!! :unhappy: Ellers lækkert at se, du har fået smidt lidt Rack Pulls ind... super fed øvelse! Hva' er det for en lokal jernhule???

God bedring med knæet.

Hey kriger. Ja husker godt du var det samme igennem. Der var det pga. sygdom ikk?

Den lokale jernhule er træningsrummet i teamdanmark hallen. Super træningssted, hvor min makker har adgang nogle måneder endnu. Også der vi ind i mellem klatrer i tove.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 19. oktober

Igen en træning med makkeren i hans hule.

Han lavdede en hjemmelavet WOD, mens jeg skulle spare mine ben lidt. Knæet bliver i øjeblikket mest irriteret, når jeg bøjer det en masse.

LØB

Blandet intervaller på løbebånd. Løb flere minutter med henholdsvis 17, 18 og 19 km/t, hvilket varmede mig fint op.

ONE ARM PUSH UPS

2x5/5

DB INCLINE BÆNK

3x10x32 kg

Em masse blandet farmerwalk. Nogle gange med en kb, andre gange med en i hver arm. Det gik der en del tid med.

Hygge til underarmene og grebet. Husker ikke navnene, men plates holds eller lignende. :blush:

LÆG

3x12x127 kg

Russian Twist

3 sæt

Udstrækning

Fin hurtig træning, hvor der blev fokuseret lidt anderledes end normalt.. Herligt.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 21. oktober

Blandet træning på jobbet, hvor jeg prøvede at passe lidt på mit knæ. Gik fint :4thumbup:

Løb noget forhindringsbane, hvor jeg på trods af knæet og manglende løbetræning de sidste uger kun var 1 sekund langsommere end sidst. Super..

Derefter blev det til ca. 30 min hockey med nogle venner. I pauserne lavede vi lidt bænkpres.

10x50 kg

10x80 kg

2x8x90 kg

4x105 kg

Tovklatring, hurtigt, da aftensmaden efterhånden kaldte..

2 gange til tops i to tove.

Fin omgang. Mit knæ har det fint, hvilket egentlig er det vigtigste..

Til egen note var mine underarme virkelig hårde i går. Farmerwalk og "plate holds" gjorde vist godt.. :superman:

Junker

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 23. oktober

Hurtig træning på jobbet, inden vi skulle holde noget afslutning..

Lidt opvarmning.

2400 meter løb.

Tid: 8.46

BÆNKPRES

10x50 kg

10x80 kg

2x7x95 kg

Udstrækning

Hurtig træning, hvor løbet var det vigtigste, da det var en del af noget test...

Junker

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 25. oktober

Trænede med min makker i hans hule. SUPER

Opvarmning bestod af lidt lunges, bw squat og sådan..

RACK PULLS

10x70 kg

10x110 kg

3x10x160 kg

Kongeøvelse.. :4thumbup:

FARMER WALK med 2x40 kg

5x ca. 20 meter

Pause mens den anden gik. lækkert

KB PRESS buttom up

3x10/10x12 kg

Fint for grebet

LÆG

3x10x145 kg

KB WINDMILLS

3x10x12 kg

Første gang jeg har taget den. Fokuserede på ordentlig teknik

DB HAMMER CURLS

10x20 kg

2x10x22 kg

CG BÆNKPRES

10x50 kg

3x10x70 kg

DB SHRUGS

3x10x34 kg

Udstrækning.

Super træning, hvor vi pressede hinanden lidt. Ikke altid vi laver de samme øvelser, men i dag var vi enige og valgte nogle, synes vi, gode øvelser..

Mit knæ er ikke helt squat og dødløft endnu. Denne træning erstattede det dog meget godt..

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Super fed træning Junkers.. Kunne ikke have valgt øvelserne bedre selv :tongue: .. Hvor dybt trækker i jeres rack pulls fra? Cool med KB BUP.. Sindsygt at tænke på Adam Glass kan bottom up presse Beast!

Hey stærkmand.

Rack pulls bliver taget fra omkring knæhøjde. Nedereste hul på racket..

Adam Glass er vist heller ikke helt human. :devil:

Junker

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 28. oktober

Træning 1.

Blandet forhindringsbane træning med nogle kolleger. Bestod bla. af bænkpres, svælletræk, intervalløb og lignende.

Som afslutning blev det til ca. 15 min. hockey..

Træning 2.

Fin hurtig omgang med min makker.

DB INCLINE BÆNK

10x20 kg

3x10x34 kg

LÆG

4x10x145 kg

Lidt leg i ribbe. Bla. L-sit i x antal sekunder.

DB SKULDERPRESS

10x26 kg

2x10x28 kg

Synes den er god for min skulder. Passer lidt på skulderen i øjeblikket, da den lige har været lidt øm.

TRICEPS ROPE PULL DOWNS

3x10x55 kg

Supersættet med

DB INCLINE BICEPS CURLS

3x10x16 kg

Ingen pauser. Kørte bare på skiftevis, hvor jeg normalt holder en lille pause mellem hvert sæt.

FARMER WALK med 2x48 kg KB

8 ture af 25-30 meter

Mine underarme blev fuldstændig hårde og jeg ønskede i den grad et par større hænder :bigsmile:

I løbet af træningen var der det sædvanlige træning af ankel på diverse "puder".

Fin træning, hvor især farmer walk trak energi.. Super fed øvelse, der river godt i de små underarme..

Udstrækning.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share