Junkers blandede træning


JUNKER
 Share

Recommended Posts

Fredag den 14. august

Fik bla. lavet lidt blandet løb/svømning på stranden. Ikke det vilde, men rart at være i den store balje..

DIPS

2x15

BB BÆNKPRES

20x50 kg

10x80 kg

4x6x90 kg

TOVKLATRING

4 ture op.

2 ture i 2 to tove

2 ture i 1 tov.

Ok træning.

Satser på lidt løb og evt. noget bentræning i weekenden.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 15. august

Træning med god makker i hans hule. Han lavede dog mest til overkroppen, da han havde ømme ben. Selv fokuserede jeg mere på de store øvelser, som jeg ikke har lavet i efterhånden rigtig lang tid pga. betændelsen i højre knæ. Sateme rart igen at træne nogle af de store øvelser (squat og dødløft)

Opvarmning.

Walking lunges og bw-squat

SQUAT

10x40 kg

15x60 kg

2x10x80 kg

Jeg ved bare, at dette nok skal give ømme stænger, så stoppede her. Knæet skal lige stille og rolig i gang, før det kommer flere kg på. Blot for at være sikker på, at betændelsen er helt væk som lægen sagde. Vigtigst af alt var der overhoved ingen ømhed/irritation :4thumbup:

DØDLØFT

12x60 kg

10x90 kg

5x110 kg

5x130 kg

2x140 kg

En gang ramte stangen mit højre knæ, hvilket i den grad gav irritation. Såret inde ved knoglen er tydeligvis ikke helet helt endnu.

DB SHRUGS

3x10x34 kg

Lidt træning af underarm

LÆG

3x12xblok 13

Til sidst en masse udstrækning.

God træning med den sædvanlige mængde snak. :blahblah::blahblah:

Junker

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 16. august

LØB

4 km stille og rolig.

Tid omkring 18 min.

Jeg brugte det meste af turen til at afprøve et pulsur, som jeg har lånt af en kammerat. Min puls lå det meste af tiden omkring 160. Jeg gik også ind i mellem for at se, hvor hurtigt min puls kom ned, ligesom jeg lavede mindre intervaller. Min puls kom dog på intet tidspunkt over 170, hvilket jeg egentlig havde regnet med.

Der er sgu noget fedt ved sådan noget legetøj. Går kraftigt og overvejer et køb af et Suunto pulsur. Ved ikke om jeg skal købe det som en pakke, hvor der også er noget distancemåler og noget med. For at være helt ærlig har jeg ikke undersøgt nok om det endnu, da jeg ikke gider en distancemåler, der går efter antal skridt. Den skal måle via GPS, hvilket jeg mener den gør, men er som sagt ikke sikker.

Det blev en ordentlig smøre om udstyr frem for træning. :innocent:

Junker

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 17. august

Træning 1

Blandet selvforsvar, hvor vi lavede en del slag og spark på pude. Det blev også til en del pushups og crunches.

Træning 2

Træning alene i kælderen på jobbet.

God musik på anlægget og så var jeg klar.

PULLUPS

5x6+15 kg

Næste gang tager jeg 6 sæt. Vil prøve at få lidt "progression" indlagt.

INCLINE BRYST, i smith

10x60 kg

3x10x80 kg

LATERAL RAISES

3x10x16 kg

DB BULGARIAN SPLIT SQUAT

3x10x12 kg i hver arm

Føltes også god til stabilitet i knæet. Der er helt sikkert til flere kg, tog den dog lidt med ro.

HANGING LEG RAISES

3x10

Ikke så mange øvelser i dag, men god træning alligevel. Bare det at jeg igen kan træne ben, hjælper en del på motivationen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 18. august

Var til Glostrup Parkstafet med nogle kolleger. Jeg løb mine 4 km på 15.21. Hyggeligt løb med rimelig mange mennesker.

Onsdag den 19. august

Træning 1

Forhindringsbanetest på jobbet. Forbedrede min tid. (12.04 til egen note, 45 bænkpres)

Fik lavet lidt pullups bagefter, mens der var andre, der løb

Træning 2

I kælderen på jobbet.

Opvarmning bestod af sjip

DØDLØFT

15x60 kg

10x90 kg

5x5x110 kg

DIPS

10xbw

10+15 kg

2x10+25 kg

Ville ikke presse min skulder for meget, så stoppede her.

FACEPULLS

3x12xblok 4

pause i bunden

Supersættet med

EZ-CURLS

3x10x30 kg + stang

KNEES TO ELBOWS, hængende

3x10

Udstrækning.

Ok træning overstået på ganske kort tid. I morgen står den på 7-mandsfodbold, så der bliver lavet lidt denne uge.

Junker

TRS: Jeg håber det kan give lidt. Gad godt nappe mere end 20 reps næste gang, selvom jeg fortsat vil fokusere lidt på løbet.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 20. august

Der blev det til 60 min. 7-mandsbold. Vi vandt 7-4 og jeg fik taget min ration løbeture. selvom jeg mest spillede i forsvaret.

Fredag den 21. august

Med lidt ømme ben blev det til i alt 6,3 km intervalløb på nogle mindre stigninger. Rimelig hård omgang.

Nu skal jeg lige kæmpe mig gennem en fodboldkamp mere lørdag, så får benene lidt ro i nogle dage. Mit knæ blev lidt ømt på de sidste intervaller i dag. :mad: Jeg må stå og fede den lidt i forsvaret igen i morgen, uden at tage særlig mange af mine vanlige ryk med frem.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 22. august

Endnu en fodboldkamp. Jeg var lidt mærket efter de sidste dages løb/fodbold, så jeg løb ikke så meget i dag. Stod mest nede i forsvaret og ryttede op.

Blev til en 6-0 sejr.

I morgen skal der slappes af så min krop lige bliver tanket 110 % op igen.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft nogle lidt stille dage. Min krop trængte til nogle stille dage, så har ikke lavet det store.

Hurtig opdatering over et par stille dage.

Mandag den 24. august blev det til selvforsvar i ca. 70 min.

I går tirsdag den 25. august blev det til 60 min 7-mandsbold.

I dag onsdag den 26. august blev det til en gang bronzecirkel, hvor jeg løb ca. 800 meter mellem hver cirkel. Ganske udemærket omgang.

I morgen satser jeg på, der igen skal løftes lidt vægte efter 8 dage uden vægttræning. Skal blive godt igen. Har planer om at tage 2 uger med 15 reps for at komme i gang igen og give lidt pump på kroppen. Pullups vil jeg dog stadig køre med ekstravægt og færre reps.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 27. august

Træning med min makker i hans lokale hule.

BB BÆNKPRES

10x60 kg

2x15x70 kg

DØDLØFT

10x60 kg

2x15x90 kg

DB SKULDERPRES

2x15x22 kg

DB BICEPS CURLS

2x15x16 kg

LÆG

2x15xblok 12

CG BÆNKPRES

15x50 kg

15x60 kg

CABLE CRUNCHES

2x15xblok 22

Samt lidt andet guf til maven.

DB SHRUGS

2x15x28 kg

Sluttede af med lidt øvelser for rotatorculff samt de obligatoriske strækøvelser..

Nogle af øvelserne blev supersættet lidt. Ganske fornuftig træning, hvor jeg også burde ha taget lidt squat, men mine lår var ømme og jeg ved, at der er noget løb på programmet i morgen, så sprang over for ordens/helbreds skyld.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

MTB

Så var det tid til at lufte cyklen igen. Det blev endnu en gang i Rude Skov, hvor min makker og jeg kørte 2 omgange. Første omgang var som opvarmning.

Anden omgang fik den mere gas. Jeg klarede det på 29.56. Ruten var god tør i dag og vi har ikke set til noget regn. Hver omgang er ca. 8,6 km fra start til slut, hvor vi starter.

Efter anden omgang var min lænd fuldstændig pakket sammen og jeg skulle bruge lidt tid, før jeg kunne strække den helt ud igen.

SUPER TRÆNING I SKOVEN. :4thumbup: Skal helt sikkert prøve at løbe den rute en dag.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 30. august

Træning i kælderen på jobbet.

PULLUPS

6x6x15 kg

Kørte rigtig godt i dag. Skal lege lidt med 20 kg næste gang.

DB INCLINE BÆNKPRES

2x15x30 kg

Syrer fuldstændig til i patterne, når jeg kører så "mange" gentagelser

BB FRONT SQUAT

2x15x60 kg

Det tog lidt energi af "cleane" stangen op. Skal der trænes ben på jobbet, må man være klar på at arbejde lidt for det. Gider ikke squatte i smithstativ.

FACEPULLS

2x15xblok4

TRICEPS PUSH DOWNS

2x15xblok7

DB LATERALS

2x15x11 kg

EZ CURLS

2x15x30 kg + stang.

Udstrækning.

Fin omgang. 2 kolleger var i gang, da jeg startede. Hyggeligt med lidt røverhistorier..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Stærke pullups champ!!

Når du bruger betegnelsen Pullup, er det så med over eller underhåndsgreb?

- Nej, det er ikke for at starte den gamle diskussion endnu en gang -

God gammel debat ellers.. :tongue:

Når jeg laver pullups, sker der det med overhåndsgreb. Før i tiden skrev jeg altid, om det var med OH eller UH, men laver dem stort set altid med OH.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 1. september

Træning i kælderen på jobbet.

PULLUPS

7x15 kg

6x15 kg

5x15 kg

4x15 kg

3x15 kg

2x15 kg

1x15 kg

Mellem de første sæt lavede jeg bænkpres.

BB BÆNKPRES

15x60 kg

2x15x70 kg

Ved ikke om det var pullups, der tog energien fra mig, men var virkelig ramt i patkassen og havde slet ikke overskud. 2x15x70 burde ikke være så hårde.. :mad:

DØDLØFT

10x60 kg

15x90 kg

15x100 kg

ARNOLD PRESS

2x15x21 kg

Evigheder siden jeg har taget den. Rev fint i skulderen.

REAR LATERALS

2x15x11 kg

DB TRICEPS EXTENSION

2x15x13 kg

HANGING LEG RAISES

2x15

MAVE MED 22,5 kg DB

2x15 til hver side

Til sidst lidt udstrækning

De næste 2 ugers tid bliver træningen sådan lidt underpriorteret, da der skal samles og laves køkken hjemme. Nu må vi se, hvor meget træning der bliver tid til. Ved med mig selv, at jeg har det bedst, hvis jeg får trænet lidt.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 2. september

Træning 1.

Blandet omgang på jobbet.

Det blev til 6 runder, hvor jeg på hver runde lavede bænkpres (10x60 kg) ,var en tur i tovene uden brug af ben, løb ca. 400 meter, gik i armgang, lavede thrusters med medicinbold (hader medicinbolde), noget svælletræk, lidt balancebom og andet godt..

Ganske fin træning, der varede ca. 60 min.

Træning 2. (senere)

7-mandsbold i ca. 60 min.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 4. september

Træning med makker i hans lokale hule.

Opvarmning bestod af OH-squat og bw-squat

SQUAT

10x50 kg

2x15x80 kg

DB INCLINE BÆNKPRES

2x15x30 kg

Jeg syrer altså hurtigt til, når jeg laver så "mange" gentagelser, synes jeg.

FARMER WALK

2x ca. 40 skridt med 2x40 kg db

CG BÆNKPRES

2x15x60 kg

LYING ROWS

2x15x50 kg

Her kan sgu ikke snyde.. Fed øvelse

LÆG

2x15x blok 11

DB HAMMER CURLS

2x15x16 kg

DB LATERALS

2x15x12 kg

Lidt udstrækning.

Ganske fin træning, der var rimelig hurtig overstået, da min makker skulle nå noget..

Er lidt nervøs for, om der er en forkølelse på vej. Hvis det er tilfældet, tager jeg en slapper i morgen og bliver under dynen til landskampen.. Søndag skal jeg nok op på evolutionracebanen med to kolleger, hvor af den ene skal have debut i år. Skal nok blive godt..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Fodbold den 4. september

Ikke helt efter planen blev jeg ringet op af nogle venner, der manglede en forsvarsspiller til deres 11-mandshold. Længe siden jeg har spillet på stor bane, så meldte mig klar. :4thumbup:

Havde kune lige fået lidt mad efter eftermiddagstræningen og egentlig var aftalen, at jeg ikke skulle spille hele kampen, hvilket selvfølgelig ikke blev overholdt..

Det blev til 90 min. fodbold, så nu er der garanti for ømme stænger..

Nu SKAL jeg slappe af i morgen og måske have et par øl til landskampen.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Nu må du snart igang med Crossfit makker :wink:. Træner mange af dine kollegaer ikke ude i Kødbyen?

Kommer du til årets Evo Race?

Hey Colaze-kriger. Mener vi før har "talt" om det med crossfit. Jeg kan godt se der er mange fede ting ved det, men det tiltaler mig ikke at træne det fast flere gange om ugen. Jeg kan bla. godt lide at adskille mit løb om min vægttræning. Tiltaler mig pt. ikke at smadre min krop 3-4 gange om ugen i f.eks. butcherslab. Jeg kigger dog stadig i din log og får gode ideer, bla. skal jeg prøve den med bænk, dødløft og squatclean ifht kropsvægt. Den ser fed ud.. Husker ikke lige navnet.

Ang evolutionrace regner jeg med at skulle løbe ja. Har lokket nogle kolleger med, som jeg helst skal slå :innocent:. Den ene er hamrende stærk og den anden er en virkelig god løber, så det bliver spændende, hvem af os, der er hurtigst samlet set..

Skal du løbe i år?

Junker

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 11. september

Fik mulighed for at træne lidt på jobbet. Lækkert. Da jeg havde aftalt en løbetur til aften, blev det ren overkropstræning..

Træning 1.

PULLUPS

15xbw, Overhåndsgreb

10xbw, neutral greb

DB BÆNKPRES

2x15x32 kg

DB ROWS

2x15x36 kg

MILITARY PRESS

2x15x40 kg

Det fik min skulder til at syre en del. Godt for min krop med de mange gentagelser.. :4thumbup:

DB TRICEPS EXTENSION

2x15x12,5 kg

HAMMER CURLS

2x15x17,5 kg

Fin hurtig træning.

Træning 2.

10 km løb

Tid. 42.40 Den tid er jeg hamrende tilfreds med. Har stort set ikke spist i dag, da min mave har nægtet at tage imod noget. Så mit energiniveau var ikke på det højeste fra start af, men kom ind i et ganske godt tempo og havde ingen problemer med maven undervejs. Der er helt sikkert basis for en lille forbedring.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Siden sidste opdatering har jeg haft travlt med at lave køkken hjemme, hvorfor der ikke er blevet opdateret noget.

Torsdag den 10. september blev det til en blandet omgang på jobbet med bla. Bulgarian squats, dips, pullups osv. Hurtig omgang med 15 reps i alt andet end pullups.

Fredag den 11. september blev det bla. til en omgang træning på jobbet kaldet "Frøken Brøndby".

Frøken Brøndby bestod bla. af 50 burpees, 50 reaktionsøvelser, 50 pushups, 50 til lænden, 50 englehop og 50 lunges, sådan lige hvad jeg husker. Mellem hver 50 reps + 25 til ryggen, skulle der løbes ca. 800 meter. Jeg var lidt ramt af torsdagens træning og havde sat mig op til løb, så var ikke skide hurtig. Fed træning, hvor hele kroppen blev ramt.

Mandag den 14. september

Opvarmning bestod af øvelser for rotatormanchet.

DØDLØFT

15x60 kg

2x15x100 kg

DB ROWS

2x15x30 kg

Lidt for let, men valgte at tage en stille dag, hvilket ses i flere øvelser.

DB PULLOVER

2x15x30 kg

FARMER WALK

2x ca. 60 meter med 30 kg i hver arm.

Den rev godt i underarmen.. :devil:

CG BÆNKPRES

15x60 kg, lidt for let.

15x65 kg

BB BICEPS CURLS

2x15x40 kg

V-UPS

2x15

CRUNCHES

2x15

I løbet af træningen blev det desuden til ca. 30 bw.squat med hop. (bw jump squat måske)???

Det var ca. det.. Ganske god træning, hvor jeg ikke gav den store gas i presøvelser, da min skulder har været lidt øm i weekenden...

Junker

Link to comment
Share on other sites

Siden sidste opdatering har den stået på lidt blandet. Har haft travlt med job og færdiggørelse af køkken, hvorfor opdateringer ikke har haft største priortet..

Tirsdag den 15. september blev det til ca. 60 min. 7.mandsbold.

Onsdag den 16. september blev det til blandet omgang på jobbet med en masse reps i bænkpres med 50 kg, løb og svælletræk..

Fredag den 18 september

Morgentræning inden mødetid

DØDLØFT

10x60 kg

10x90 kg

2x110 kg

DB ROWS

3x10x42,5 kg

CG BÆNKPRES

3x10x70 kg

DB PULLOVER

3x10x42,5

BB SHRUGS

2x10x80 kg

SS med

DB HAMMER CURLS

2x10x20 kg

Så var der ikke tid til mere. Fin hurtig morgentræning.

Udstrækning.

Som planerne ser ud nu skal jeg spille fodbold både lørdag og søndag. Satser på at komme op på evolutionracebanen søndag..

Junker

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share