Junkers blandede træning


JUNKER
 Share

Recommended Posts

Tirsdag den 21. juli

Endnu en dag med MTB, SUPER.

Jeg og en kammerat tog til Hareskoven og fik lidt udfordringer. Vi kørte ca. 17 km i skoven og cyklede så også hjem. Jeg endte med at have kørt 32 km. Må indrømme, at de 17 km i skoven kunne mærkes i mine ben. Flere af de gode bakker vi stødte på, tog vi flere gange. Det var jo træning, en sjov en af slagsen. :4thumbup: :4thumbup:

I dag havde jeg ingen styrt, men var da tæt på flere gange, da træerne langs noget af ruten står lidt i vejen :tongue:

Rigtig fed tur i skoven.

Junker

TRS: Ja MTB rocks!!!!!! I den grad!!!!

Off topic:

Da jeg mente jeg havde fortjent lidt lækkkert efter nogle hårde km i skoven, kørte jeg en aftentur på mc med en kammerat. Blovstrød Kro har pandekager med is til 15 kroner. 3 af dem tak :4mewantfood: :4thumbup:

Så er vi klart til vægte i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 22. juli

Træning i kælderen på jobbet. I dag var der for en gang skyld andre nede og træne. Hyggeligt med lidt selskab ind i mellem.

Opvarmning på boksepude og lidt sjipning.

BB BÆNKPRES

5x60 kg

5x70 kg

5x80 kg

5x95 kg

8x95 kg. Ville køre mig godt ud i dag.

PULLUPS

8x10 kg

3x6x15 kg

5x15 kg

Så var der ikke til mere.

MILITARY

10x40 kg

2x10x45 kg

REAR LATERALS, siddende

3x12x10 kg

FRANSK PRESS, med EZ-stang

3x10x35 kg+stang

HANGING LEG RAISES, (hedder sikkert noget andet, da jeg havde strakte ben)

3x12

BB BICEPS CURLS

2x15x40 kg

MAVE MED DB

3x12 til hver side

Udstræning. God energi i dag på trods af varmen i kælderen. Det var virkelig lummert og jeg lignede jo en, der havde løbet et marathon. Min undertrøje var gennemblødt. Må bare finde mig i, at jeg sveder mere end gennemsnittet :sneaky2:

Junker

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 24. juli.

LØB

Ca. 6 km

Tid. 30.01 min.

Det var en rigtig hård omgang. Der var en masse junkfood, drinks, fadøl og andet, der skulle løbes ud, efter jeg var til metallica koncert i går. Rart af få svedt lidt af det usunde ud.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 25. juli

Træning på jobbet med en kollega.

Jeg sjippede og trænede lidt rotatorøvelser, mens jeg ventede på min kollega.

BB BÆNKPRES

15x50 kg

10x70 kg

8x80 kg

8x90 kg

BRYST I KABEL

3x10x45 kg

PULL DOWNS

10x75 kg

2x10x80 kg

Det træktårn er ikke optimalt, men bedre end ingenting.

DB SKULDERPRES

3x10x27 kg

ONE ARM PUSH DOWN

3x10x25 kg

DB BICEPS CURLS

2x10x22 kg

ROPE CRUNCHES

3x10x75 kg

Udstrækning.

Fin træning for overkroppen. Betændelsen i mit knæ mærkede jeg lidt til i går, så er begyndt igen at smøre Voltaren på. Der kan ikke være meget betændelse tilbage. Glæder mig virkelig til at squatte igen.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 27. juli

Træning på jobbet med en kollega. Det var en virkelig varm omgang og min undertrøje var endnu en gang fuldkommen gennemblødt. Jeg sveder som et svin i øjeblikket. :devil:

INCLINE BÆNK, i smithstativ

15x60 kg

3x8x80

PULLUPS, neutral greb og skiftevis op med højre og venstre skulder

2x6/6

1x5/5

FACEPULLS

3x12x45 kg

REAR LATERALS, på incline bænk (hedder sikkert noget andet)

3x12/12x5 kg

FRANSK PRESS

10x30 kg + stang

2x10x35 kg + stang

BICEPS CURLS, med EZ-stang

3x12x35 kg + stang

AB WHEEL

enkelte stående

3x15 på knæene

Udstrækning og så ud og vride undertrøjen, dampe af og i bad.. Talte med et par kolleger om at stille op til AACC til oktober. Måske man skulle prøve.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 29. juli

Træning med makker i hans lokale hule. Træningen bar præg af meget snak og enkelte, men ganske fornuftige øvelser :4thumbup: :superman: Når tovklatring er med, er det ALTID godt..

LUNGES

2x10xbw

Blot for at give mine ben lidt aktivitet.

Spillede fodbold i små to timer i søndags, uden at mærke noget til betændelsen, men når jeg virkelig trykker på området, kan jeg mærke det ikke er helt væk.

DØDLØFT

10x60 kg

10x100 kg

2x5x120 kg

Der var bestemt til mere. Længe siden jeg taget den, hvorfor jeg ikke ville smadre mig selv alt for meget.

DB ROWS

10x38 kg

2x10x40 kg

LÆG

3x15

TOVKLATRING i et tov

5 ture

Udstrækning.

Til slut lidt hygge-badminton. Skal vi vist snart have en kamp i.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Dødløft og tovklatring ROCKS!!!

Smid lidt dips ind og du har de ondeste øvelser ever..

Yes stærkmand, der er vi helt enige.. Valgte dog at dele kroppen op i to for en gang skyld, da vejret ikke er til andet end træning disse dage alligevel. Dips bliver taget i dag eller i morgen sammen med bryst, skulder og triceps..

Følger en del med i din log, fede træninger du banker af. Er det Damhussøen-engen du ind i mellem løber rundt om?

Junker

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 30. juli

LØB

ca. 2 km opvarmning

2x1200 meter på 4.30 og 4.23

2 min pause mellem hver runde.

ca. 1,5 km afjog

Jeg løb lidt for tidligt efter aftensmaden, men Brøndbykampen var jo ikke værd at se :tongue:

Wokmaden lå langt oppe og skvulpede lidt, men anden omgang gik egentlig meget godt. Vil meget gerne ned under 4.10 på 1200 meter.

TRS: Jeg har næsen :4smartass:. Havde det på fornemmelsen. Bor selv rimelig tæt på også, løber dog selv mest i Brøndbyskoven.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Fredag den 31. juli

Træning med kammerat i kælderen på jobbet.

I dag stod den på bryst, skulder og triceps. Sluttede af med lidt til maven.

BB BÆNKPRES

5x50 kg

5x70 kg

5x80 kg

5x90 kg

5x100 kg

BRYST I KABLER

3x10

MILITARY

12x30 kg

2x10x40 kg

REAR LATERALS i kabler

3x10x25 kg

CG BÆNKPRES

10x60 kg

2x8x70 kg

AB WHEEL, på knæ

2x12

MAVE MED DB

2x12/12x24 kg

HANGING LEG RAISES

2x10

Udstrækning.

Ganske fornuftig omgang. Jeg skulle have haft dips, men min kammerat havde lyst til CG Bænkpres, efter jeg viste ham den sidst vi trænede. Og da vi var færdige med den, synes jeg mine små trisser havde fået klø nok. Skal være klar til MTB i morgen.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 1. august

MTB i Hareskoven med to kammerater. Den ene punkterede inden vi var kommet væk fra p-pladsen, så egentlig var vi kun to. :tongue:

I dag kørte vi øst for motorvejen. Til egen og evt. andres erfaring, skal det siges, at den ruten derovre er temmelig kuperet. De gode stigninger tog vi en masse gange, så ikke så mange km i dag.

God træning. MTB er sgu for fed en motionsform.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 3. august

Efter en lang ferie var det åbenbart på tide at starte på job igen. Rigtig møjdag, der startede med, at jeg i den grad fik betændelsen eller hvad det nu er frem i knæet igen. Mit knæ er nu temmelig ømt og jeg har bestilt tid hos lægen, da jeg nu VIL have en afklaring om, hvad der er galt. :sneaky2:

Træning 1 bestod af en masse spark, englehop osv, der helt sikkert har påvirket mit knæ. Kunne mærke ømheden så snart træningen var overstået.

Træning 2. Her til aften på jobbet. Lysten var der egentlig ikke til at starte med, men det blev meget bedre undervejs. God musik på anlægget så kører det.. :4thumbup:

PULLUPS

x-antal bw

4x7+15 kg

STIVBENET DØDLØFT

10x50 kg

3x10x80 kg

Ved det giver doms

LÆG I SMITH

15x40 kg + stang

2x15x60 kg + stang

Supersættet med

FACEPULLS

3x12x40 kg (tror jeg)

God pause i bunden, hvilket i den grad kunne mærkes sidst jeg gjorde det.

KNEES TO ELBOWS, hængende

2x14

CRUNCHES PÅ BOLD

2x15

Lidt træning på balancebræt blev det også til.

En hurtig træning. Syntes min skuldre trængte til en stille dag, så ville ikke banke dem unødigt. Nu skal der bare styr på det knæ, så jeg igen kan lave lunges, sguat og løbe nogle ordentlige ture.

Udstrækning af bentøjet.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 4. august

I formiddags var jeg ved lægen. En anden end sidst, da min sædvanlige havde ferie. Han sagde, at jeg havde sunde/gode knæ, og at det der gjorde ondt ved slag, bare var et blåt mærke eller sår inde ved/på knoglen ved knæet. Det ville forsvinde af sig selv om jeg trænede eller ej. Vigtigst var dog bare, at det ikke får for mange slag (direkte) og at jeg stopper træningen, hvis eksempelvis squat gør ondt.

Det skulle fejres med en løbetur. :4thumbup: :4thumbup:

LØB

5,5 km

Tid: 22 min.

God tur med temmelig høj puls. Luftfugtigheden var dog rigtig vild i skoven i dag og jeg var 5 sekunder langsommere end sidst.

I øjeblikket har jeg dog noget juijutsu lignende ca. en gang om ugen, hvor jeg så er nød til at have et knæbind på til at tage de værste slag. Hvis nogen har gode bud på et sådant, tager jeg imod med kyshånd. Pt. bruger jeg bare sådan et håndboldagtig knæbind, som ikke har nogen pude, men det sidder godt.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 5. august

Blandet træning af bakkeløb, svælletræk, bænkpres og andre øvelser.

God træning med ganske fornuftig intensitet, hvor jeg endnu en gang svedte som en gal. Jeg er ikke skabt til at lave noget i denne varme, der "hærger" landet i øjeblikket :tongue:

Junker

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 6 august

MTB

En lille tur med en kammerat, der netop havde hentet en sprit ny cykel, efter den første brød sammen..

Vi kørte en lille time inden aftensmaden. Stille og roligt, da jeg åbenbart har smidt min hjelm væk, da jeg var i Hareskoven i lørdags. :4oops::4oops:

DBM: Ja jeg sidder desværre stadig med røven i den bløde stol og bøgerne fremme størstedelen af arbejdstiden. Det er heldigvis slut til november, hvilket jeg i den grad ser frem til. Havde du ærinder eller skulle du bare kigge lidt?

Junker

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 7. august

I dag stod den på intervalløb.

3x800 meter, 2 min. pause mellem hver runde

4x500 meter, 1½ min. pause mellem hver runde

5x300 meter, 1 min. pause mellem hver runde

Kan ikke huske alle tiderne, men de 800 løb jeg på ca. 3 min hver gang, 500 meter på omkring 1.50 og 300 meter fik den lidt mere gas og jeg løb dem på ca. 50 sek. Jo kortere intervaller, jo bedre har jeg det. :4thumbup: Endnu en gang havde det været fedt med pulsur. Kigger lidt efter det i øjeblikket. Suunto ser ud til at lave nogle modeller, der falder i min smag.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 9. august

Efter en lang weekend i det jyske til noget bryllup skulle der lige svedes lidt. Bryllupskage, tre-retters menu, rødvin og desert skulle lige rystes lidt. Min krop fortjener bedre :innocent: Mine kettlebells blev frundet frem og støvet af.

Opvarmning bestod af lidt swings og snatch.

5 min snatchtest med 16 kg.

119 snatch.

Mine lunger skreg i den grad efter frisk luft. Jeg brugte en del energi på at holde en nogenlunde teknik.

Læste i stærkmandens log (therealstud), at man får lunger af elastikker, når man træner med kettlebells. Dette kan jeg helt klart bekræfte. Det er første gang jeg selv går til den, plejer at stå og hygge lidt mere med nogle swings, squats og sådan.

Super træning.

I morgen skal der løftes vægte på jobbet.

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Mandag den 10. august

Træning alene i kælderen på jobbet.

BB BÆNKPRES

5x40 kg

5x60 kg

5x80 kg

5x90 kg

5x100 kg

BEND OVER ROWS

5x40 kg

5x60 kg

5x80 kg

5x90 kg, her mærkede jeg noget i ryggen og valgte at stoppe. Næste gang er der til 100 med nogenlunde stil.

SLDL (stivbenet dødløft)

3x10x80 kg

Og som altid ved jeg, at denne øvelse giver DOMS i baglår. Det skal løbes væk :4thumbup:

LATERAL RAISES

2x15x12 kg

TRICEPS PULLDOWNS, med tov

2x15x5 blokke. Væsentlig tungere end 50 synes jeg.

BICEPS CURLS

2x15x30 kg + EZ-stang på ca. 10 kg

Og så lidt for lårbasserne, der efterhånden kan trænes igen, nu betændelsen er væk. Tager den dog lidt med ro til at starte med.

DB FRONT SQUAT

3x10x14 kg

Ok træning.

Nu skal lårbasserne/knæet lige komme lidt i gang igen, så tror jeg, at jeg igen skal have struktureret træningen lidt bedre, sådan at jeg jævnligt får dødløft og squat med på programmet. Jeg har flere programmer liggende, så nu ser jeg lige, hvad der er stemning for. Til at starte med tror jeg bentøjet kun får en gang tung træning om ugen, da jeg også skal løbe lidt. Evt. skal jeg prøve mig lidt med færre reps, 1-3 reps måske.

Junker

TRS: Jeg hører til den vilde Vestegn. Skal køre der i mdr. tid, inden jeg skal i afdelingen. Du er i KBH ikk?

Link to comment
Share on other sites

DBM: Ja jeg sidder desværre stadig med røven i den bløde stol og bøgerne fremme størstedelen af arbejdstiden. Det er heldigvis slut til november, hvilket jeg i den grad ser frem til. Havde du ærinder eller skulle du bare kigge lidt?

Junker

sku' bare lige forbi med lidt papirarbejde - den slags spilder jeg nemlig ikke selv tid på!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 12. august

Træning 1.

Opvarmning med blandet løb

2400 på 8.50

Pullups blev det til 20 stk.

Bænkpres med 50 kg blev det til 40 stk.

Alt i alt er jeg ok tilfreds. Jeg har prøvet at fokusere lidt mere på løbet på det sidste og vil gerne lidt længere ned. De 40 gentagelser med 50 kg beviser jo lidt, at jeg ikke træner disko konstant :innocent: :4thumbup:. Har før taget nogle flere, men fint nok.

Fik også lige kørt lidt løst:

DB SKULDERPRES, 2 sæt

KNESS TO ELBOWS, hængede, 2 sæt

DB TRICEPS, 2 sæt

DB BICEPS CURLS, 2 sæt

Træning 2.

MTB i Rude Skov med en kammerat og to kolleger.

Vi kørte det blå spor 2 gange, men desværre punkterede min kammerat 1,5 km før vi var i mål. Jeg fik cyklet 21 km i skoven i dag, fint. Mine lår var temmelig ramt til sidst. KONGETRÆNING. Så mangler man bare en lille thaipige til at vaske sin cykel, den er sateme beskidt nu. :tongue:

TRS: Prøvede at få det til ikke at se alt for disko ud. Tog da lidt dødløft :tongue: Disko skal der til ind i mellem for at jeg rigtig er glad for træningen :4thumbup:

DBM: Papirarbejde? Slutter det ikke, når man har overstået sine eksamener? Det er overvurderet og bestemt ikke noget for mig..

Junker

Edited by JUNKER
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share