Poll: Hvor meget tager du i bænkpres 2?


nash
 Share

  

147 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

67,5 kg her. Pissedårligt, selvfølgeligt.

Forresten: Min vægtstang vejer 12,5 kg, derfor det skæve tal. I andre ser ud til kun at have lige tal. Tæller i med eller uden stang, eller vejer jeres stang ikke det samme som den jeg bruger?

Mieses > En normal olympisk stang vejer typisk 20 kg

Link to comment
Share on other sites

*HULK* *SNØFT* :cries:

Jeg ved det ikk! :confused3:

Min skulder laver bøvl, og det er LANG tid siden jeg har lavet bænkpres.

Har lavet 105kg med pause, 112,5kg touch 'n' go, men siden dengang har jeg øget min 5RM i DB Press fra 36kg til 44kg, de burde da gi' et afkast til mit bænkpres?!

Anyhowz… Dunno…

Har stemt 100-110

Link to comment
Share on other sites

Dumt spørgsmål !!

Hvorfor opgør I det i hhv. "touch and go" og "med pause".

Er det fordi det ene er typisk træning og det andet under konkurrenceforhold, eller hva'? :huh: :)

PS: Har aldrig lavet en maks test, men i henhold til MOL's RM-bergener så skulle den ligge på 55 kg :bblush: :devil: Det må da være bundrekord blandt mændene på MOL. :D :D :lol: :devil:

Link to comment
Share on other sites

jarvig>Dit spørgsmål er slet ikke så dumt endda.

Der er nemlig ret stor forskel på, om man løfter med touch and go eller med pause. Og for de fleste er der også ret stor forskel på, om man løfter med eller uden bænkprestrøje. Som du kan se af anyones eksempel, så er der 7,5kg forskel mellem hans touch and go løft og hans pauseløft. Og jfk har engang skrevet her på MOL, at man gennemsnitligt får 10 - 15kg forærende ved at løfte i bænkprestrøje.

Så hvis man lægger de to ting sammen, får du altså en forskel på helt op til 20kg mellem en Raw løfter (uden hjælpemidler) som løfter med pause, og en trøjeløfter, som laver touch and go. Raw løfteren, som overholder konkurrencereglerne, kommer altså til at virke meget svagere end den løfter, som køber sig til nogle ekstra kilo med en trøje og samtidig kun lader vægtstangen røre brystet, inden den sendes op igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share