Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

lyder hygsomt

og klar bliver vi nok ikke. Med én træning om ugen, så tager vi det bare som det kommer. Men det bliver da rart at komme i gang. Dog lidt spændende og se hvad vi stiller med af hold. Det kan jo svinge meget hvem der kan, da folk alle har ramt en alder hvor familie og arbejde også prioriteres højt.

Link to comment
Share on other sites

Så blev endnu en weekend brugt i Nyborg. nu mangler jeg kun at bestå den afsluttende opgave og så er jeg A-træner i basketball.

Det blev kun til en lille bitte smule fysisk denne weekend, da vi havde kaniner til at udføre øvelserne. I dag blev det til 8 km på lige knap 45 min. Det er lidt fremgang, men stadig noget for langsomt. Hvis knæet holder så har jeg jo et delmål, der hedder 10 k på under 50 min nytårsaften.

Med samme knæ som forbehold, så har jeg også lige givet mig selv et mål om at dunke til opvarmningen inden første halvdel af sæsonen er overstået. Det kræver nok jeg kommer lidt ned i vægt og foreløbig kniber det med at holde fingrene fra slikskålen, men nu må vi se.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det til en omgang baskettræning med de gamle. God træning, men det var pænt hårdt at tosse rundt og matche up med en gut der vejer 25 kg mindre end mig selv. I dag bliver det forhåbentlig til en løbetur og i weekenden står den i hevrt fald på en løbetur og en basketkamp

Link to comment
Share on other sites

Så blev det til første kamp i dag. Vi var noget rustne, men vandt alligevel forholdsvis sikkert over et ungt og hurtigt usg hold.

Personligt gik det ok. Ville gerne fjerne et par turnovers og ramme et skud mere eller to, men der kom nogen point i rusen trods alt og havde ok straffeprocent.

Link to comment
Share on other sites

Hey Steen

Det var vel ikke sådan at jeg kunne få dig til at skrive et kort resume af kampen? Jeg har ikke haft mulighed for at snakke med mit hold om kampen, men jeg havde alligevel ikke regnet med at vi ville tabe med 20 til jer. Lader til at i nok kommer til at være 'the team to beat' i år :)

Tillykke med sejren under alle omstændigheder.

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Det er nok lidt tidligt at drage konklusioner ud fra en kamp...

men vi stillede med et godt hold og manglede vel kun en enkelt eller to for at være i stærkeste. Det første kvarter, hvor vi havde luft til at komme hjem og stoppe fastbreaks gik det fint (vi var meget større end jer) og da I så går i zone rammer vi tre 3'ere og får en stor pude +20. Så laver i på et tidspunkt et run og er kun bagud med 12, men på trods af lidt for mange turnovers og brændte "nemme skud" fra vores side, så bliver den aldrig rigtig spændende.

I er hurtige og i bedre form, men vi putter vores straffe i og I har meget svært ved at score, når vi først er kommet hjem.

Havde indtryk af at I som hold var lidt utilfredse med dommerne, men hvis jeg forsøger at se objektivt på, så skyldes det nok at I ikke er vant til at spille mod så "tungt" et hold. der var selvfølgelig nogle kald, som man ikke er enig i, men det gik begge veje efter min mening.

Link to comment
Share on other sites

torsdag blev det til træning med slagelse. Skuffende få førsteholdsspillere, så det var ikke et skræmmende intenst, men lidt har jo også ret.

idag sku der så løbes 9 k. Kom da også igennem, men tempoet var irriterende lavt. Havde åbenbart ikke meget energi på trods af de par kilo ekstra energi det igen igen er lykkedes mig at placere på maven. Gad vide om der kan være en sammenhæng?? :-P

anyway, 9 k på 51:35. Der er et stykke vej til 10 på under 50 min. Godt der er et par mdr til nytårsaften.

Overvejer at løbe 10 på søndag med Sparta, men har kamp dagen før, så kan ikke helt bestemme mig.

Link to comment
Share on other sites

:-)

Da jeg har gamle venner på holdet får du mig ikke til at komme med insiderviden, men vil dog gerne meddele at det er hold der er afhængig af at den gamle garde kan stille op og er kampklar. De har nogle gode skytter imellem, men er nok ikke favoritter til at vinde 3.div.

jeg vil tilgengæld gerne høre hvordan det går jer, for vi har dem også snart. Skal dog lige have overtsået en kamp mod Hvidovre først.

Link to comment
Share on other sites

:-)

Da jeg har gamle venner på holdet får du mig ikke til at komme med insiderviden, men vil dog gerne meddele at det er hold der er afhængig af at den gamle garde kan stille op og er kampklar. De har nogle gode skytter imellem, men er nok ikke favoritter til at vinde 3.div.

jeg vil tilgengæld gerne høre hvordan det går jer, for vi har dem også snart. Skal dog lige have overtsået en kamp mod Hvidovre først.

Vi har spillet 3 kampe:

Kampen mod jer som jeg ikke var med i.

For 8 dage siden spillede vi en kamp mod Gladsaxe hvor vi desværre ikke helt var i gear og dommerens linje var meget hård så jeg selv og vores anden big guy kom i fejlproblemer med det samme. Under alle omstændigheder skulle vi have slået Gladsaxe der kun stillede op med 8 spillere hvoraf 5 af dem bare flyttede bolden og ikke bidrog med noget som helst. De havde tre spillere som tegnede kampen:

#3 - En langsom guard der var i dårlig form, men kunne sætte 3'ere hele dagen.

#5 - En bevægelig big man med ok post moves

#30 - En god forward der godt kan ramme midtrange 2'ere

Vi sejlede bare i forsvaret og fik alt for mange fejl og så scorede de på alle deres straffe, og jeg mener ALLE.

I går spillede vi så mod Hvidovre der stillede med 9 mand. De startede ud med at spille zone mod os og så trappede de meget på vores pointguard med 2-3 spillere hvilket de havde ok held med i starten af kampen og bragte sig selv på 18 - 9. Vi tog en timeout og fik snakket lidt pressbreak og deres slatne halvbane/helbanepres blev ikke et problem mere. De kunne ikke noget under kurven, de havde en stor gut med briller som kun kunne holde til at spille halvdelen af kampen og så gik han ud. Ellers havde de en shooter med nummer 12 som ikke missede en 3'er i kampen, dog var han tapet voldsomt ind og haltede rundt på banen. Så havde de en ok guard i nummer 7 og en ok forward i nummer 11, men det var ikke nok for deres bænk var bare slet ikke bred nok. Vi endte med at vinde med 20, men det kunne godt have været mere da vores træner gav spilletid til et par bænkspillere mod slutningen af kampen da sejren var cementeret.

Link to comment
Share on other sites

Vi har spillet 3 kampe:

Kampen mod jer som jeg ikke var med i.

For 8 dage siden spillede vi en kamp mod Gladsaxe hvor vi desværre ikke helt var i gear og dommerens linje var meget hård så jeg selv og vores anden big guy kom i fejlproblemer med det samme. Under alle omstændigheder skulle vi have slået Gladsaxe der kun stillede op med 8 spillere hvoraf 5 af dem bare flyttede bolden og ikke bidrog med noget som helst. De havde tre spillere som tegnede kampen:

#3 - En langsom guard der var i dårlig form, men kunne sætte 3'ere hele dagen.

#5 - En bevægelig big man med ok post moves

#30 - En god forward der godt kan ramme midtrange 2'ere

Vi sejlede bare i forsvaret og fik alt for mange fejl og så scorede de på alle deres straffe, og jeg mener ALLE.

I går spillede vi så mod Hvidovre der stillede med 9 mand. De startede ud med at spille zone mod os og så trappede de meget på vores pointguard med 2-3 spillere hvilket de havde ok held med i starten af kampen og bragte sig selv på 18 - 9. Vi tog en timeout og fik snakket lidt pressbreak og deres slatne halvbane/helbanepres blev ikke et problem mere. De kunne ikke noget under kurven, de havde en stor gut med briller som kun kunne holde til at spille halvdelen af kampen og så gik han ud. Ellers havde de en shooter med nummer 12 som ikke missede en 3'er i kampen, dog var han tapet voldsomt ind og haltede rundt på banen. Så havde de en ok guard i nummer 7 og en ok forward i nummer 11, men det var ikke nok for deres bænk var bare slet ikke bred nok. Vi endte med at vinde med 20, men det kunne godt have været mere da vores træner gav spilletid til et par bænkspillere mod slutningen af kampen da sejren var cementeret.

Tarveligt af Hvidovre at presse, specielt fordi vi nok kommer til at mangle en af vores to eneste guards på lørdag. Men tak for resume, kan være jeg selv må finde driblehandsken frem og slæbe de alt for mange kilo op i gear.

Hvad angår Slagelse tror jeg Nicklas selv kender deres farligste spiller, så hvis Du/jeres store spillere holder fingrene fra kagedåsen, så bør der bestemt være ok odds på jer.

Link to comment
Share on other sites

blev til den obligatoriske 5 k tur i dag. ruten inkluderede en større bakke der kom lidt bag på mig, men tiden 23:52 må jeg nok være tilfreds med p.t.

Har ikke helt styr på rss feeds, men forsøger en af de nærmeste at linke til garmin connect og mine løbeture i håb om at de bliver længere og måske endda hurtigere efterhånden.

Link to comment
Share on other sites

Tarveligt af Hvidovre at presse, specielt fordi vi nok kommer til at mangle en af vores to eneste guards på lørdag. Men tak for resume, kan være jeg selv må finde driblehandsken frem og slæbe de alt for mange kilo op i gear.

Hvad angår Slagelse tror jeg Nicklas selv kender deres farligste spiller, så hvis Du/jeres store spillere holder fingrene fra kagedåsen, så bør der bestemt være ok odds på jer.

Rygtet gik i øvrigt på at Hvidovres hold var meget svækket mod os, bare så det ikke kommer bag på jer hvis de pludselig dukker op med nogle flere spillere der kan noget.

Jeg ved ikke om jeg kommer til at spille mod Slagelse, jeg ligger pt i sengen på 4. døgn med influenza, så må jeg bare håbe at de andre big guys har styr på det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share