Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

AV!

de første par dage i ugen gik fint med volley med eleverne, menn i går har jeg kørt rovdrift på kroppen.

parkour-kursus. fedt men hårdt og derefter træning. Hertil morgen er jeg helt ødelagt. Håber snart at komme i gang med løbet igen, men det bliver ikke før i morgen at jeg giver det et skud, for ligenu er jeg totalt bustede.

Edited by stinger
Link to comment
Share on other sites

:unhappy:

Kroppen min makker slet ikke ret, så desværre er mine løbeplaner gået helt i stå. I dag har jeg lavet lidt core-træning hjemme i stuen, men ellers har benet desværre brokket sig meget de sidste par dage, så det har stået på hvile, kompression og is. Forsøger nok at løbe en lille tur i morgen og håber at være klar til kamp tirsdag aften, men oddsene er ikke overbevisende.

Link to comment
Share on other sites

løn en lille tur hertil aften, men benet er stadig ikke som det skal være. Heldigvis var dagens kamp aflyst grundet valg.

blev til 3,5 k på 19:30 + lidt armbøjninger osv på stuegulvet

tror jeg prøver en lignende tur i morgen

Det går ad helvede til med vægten, og det er jeg meget træt af. Forhåbentlig snart træt nok til at gøre noget ved det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke mit ben. Det er jo nok en form for overbelastningsskade jeg har pådraget mig, men på en eller anden måde er det hele underbenet der er påvirket. Skinnebenet, især opad mod knæet og læggen er meget øm og efter bare en smule gang spænder det op og bliver ømt. Selv når jeg sidder stille er benet ømt og "uroligt"/irriteret. Skod.

i dag er det derfor kun blevet til en lille en lille smule core-træning: planke, rygbøjninger, crunches og armstrækkere.

Håber dog det kan få mig til at fokusere på kosten for nu har jeg ingen chance for at gemme mig bag at de overflødige kalorier kan opvejes på løbeture.

Link to comment
Share on other sites

prøvede at løbe igen, men efter 70 m måtte jeg bide i det sure æble og indse at det nok ikke ville mindske skadesperioden, hvis jeg bed det i mig og løb videre.

lavede istedet lidt core-træning og vil så prøve en crosstrainer i morgen og se om det er bedre for benet når der ikke et nedslag involveret. Frygter dog at det ikke vil vise sig at være muligt, men prøves skal det.

Link to comment
Share on other sites

Spillede kamp i går, vi vandt ( men den blev alt for tæt, på trods af vi undervejs førte med 19)og knæet/benet holdt uden mærkbar forværring. Det var ikke godt, men blev ikke værre.

i dag har jeg spillet bordtennis med eleverne inkl en grundig opvarmning og en top-spændende kamp mod en kollega, som jeg selvfølgelig vandt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Efter tre uger med meget lidt træning går det igen fremad.

Hertil aften blev det til en træningskamp mod Køge fra 2. div. på trods af at vi savnede et par nøglespillere taber vi kun med to efter et postmove der er cm fra at blive i ringen. God træning og godt tempo til at komme sig over weekendens KÆMPE-skuffelse, hvor vi forærer sejren væk.

Link to comment
Share on other sites

Knæet piver stadig, så det bliver nok ikke til decideret løbetræning med det samme. i hvert fald ikke lange ture.

Det blev dog til lidt cirkeltræning med eleverne i dag. 3 cirkler med armstrækkere, thrusters, planke, rygbøjninger, crunches, sjipning, englehop og stepbænk.

Link to comment
Share on other sites

Første løbetur i lang tid. Håber desperat at knæet ikke brokker sig i morgen.

Det blev til 1/2 time på løbebånd med 12 km/t og 1% hældning, da jeg har hørt det på den måde bedre kan sidestilles med løb udenfor.

derudover nappede jeg også lige 30 strækkere, crunches og rygbøjninger.

basket er slut for i år, så forhåbentlig kan jeg benytte pausen til at få has på skavankerne og få gang i lidt regelmæssig træning igen

Link to comment
Share on other sites

Første løbetur i lang tid. Håber desperat at knæet ikke brokker sig i morgen.

Det blev til 1/2 time på løbebånd med 12 km/t og 1% hældning, da jeg har hørt det på den måde bedre kan sidestilles med løb udenfor.

derudover nappede jeg også lige 30 strækkere, crunches og rygbøjninger.

basket er slut for i år, så forhåbentlig kan jeg benytte pausen til at få has på skavankerne og få gang i lidt regelmæssig træning igen

Den er vi med på... puha! Vores trup er i løbet af den første halve sæson blevet skåret fra 18 spillere til cirka 10, håber virkelig at folk kan blive deres skader kvit over julen.

Og tillykke med overvintringen på førstepladsen, hvis vi ser bort fra svipseren mod Baltic er det sku helt hæderligt af et oprykkerhold at være :)

/Jesper

Link to comment
Share on other sites

Den er vi med på... puha! Vores trup er i løbet af den første halve sæson blevet skåret fra 18 spillere til cirka 10, håber virkelig at folk kan blive deres skader kvit over julen.

Og tillykke med overvintringen på førstepladsen, hvis vi ser bort fra svipseren mod Baltic er det sku helt hæderligt af et oprykkerhold at være :)

/Jesper

Jo tak, det er gået ok selvom jeg vil mene det er tarveligt og på ingen måde i julens ånd at bringe baltic-kampen op igen :tongue:

Vi har også kæmpet lidt med skader, men det kan ikke være anderledes med et hold som vores. det største problem er faktisk reelt job og familie og de forsvinder næppe julen over. Nå ja og så det faktum at vi næsten alle er i elendig form og vejer et pund eller tyve for meget.

Men held og lykke med at få holdet fit for fight og god jul.

vi ses i hallen

Steen

Link to comment
Share on other sites

Løbeturen blev droppet i dag pga snevejr, så nu er jeg tvunget til at nå det imorgen inden holdets julefrokost.

benet har det faktisk ok efter løbeturen i forgårs, så det er jo glimragende.

Jeg kastede mig lige over fire cirkler foran fjernsynet (NBA-action på dk4) med thrusters, lunges, strækkere, crunches og rygbøjninger.

heldigvis har lidt også ret.

Link to comment
Share on other sites

Fik løbet en god tur her til aften

8 km på løbebånd med 12 km/t, en enkel pause undervejs efter 27 min pga akut behov for at besøge toilettet.

er lidt spændt på hvordan løbeturen går nytårsaften, men skal vel generelt være godt tilfreds med at knæet lige nu tillader løb overhovedet

Link to comment
Share on other sites

wauw, efter 3 dages juleorgie, så var det pludselig meget hårdere at løbe.

det blev til 5 km på løbebånd med 12 km/t og 1% hældning.

derefter lidt bænkpræs, skuldertræning i kabel og lidt rows.

Skal løbe nytårsløb den 31. men må nok indse at målet med 10 km på 50 min ikke er opnåeligt efter skadespause :unhappy:

ah well.

Link to comment
Share on other sites

ØV

eller det vil sige løbeturen på de 10 km gik faktisk fint og er glad for jeg kom afsted, men det sætter sit præg på tiden når planerne om at smide kg rent faktisk er blevet til at jeg har taget på. Min rygrad er ikke skabt til juletiden, håber meget den passer bedre til januar.

jeg kom igennem de 10 på 52.40 og det var et rigtig godt løb, så tror også jeg lige tilmelder mig Spartas 10 km løb i starten af februar og giver det et skud mere med at presse tiden under 50. Groft sagt skulle det jo blive foræret hvis jeg som planlagt får smidt bare en tredjedel af de overflødige kg.

Anyway, godt nytår allesammen.

Link to comment
Share on other sites

Badminton med eleverne. Er mildest talt ikke min stærke side, så jeg fik rørt mig en hel del.

i aften står den på foredrag med Chris Macdonald, så må vi om han er inspirerende i real-life eller om det hovedsageligt bliver repetítion af de budskaber han normalt leverer i medierne.

Link to comment
Share on other sites

Er blevet ramt af en gammel skade.

Det nederste af ryggen låser/kramper og derfor har den hovedsageligt stået på smertestillende/muskelafslappende, samt rygøvelser de sidste par dage.

i dag forvildede jeg op i centret og det blev til en halv time på crosstrainer, så jeg i det mindste fik en lille smule sved på panden og fik mulighed for at lave rygøvelser mens jeg var varm.

Det hverken hjalp eller forværrede, men hvis ryggen har samme status i morgen tidlig så prøver jeg en gang mere.

håber meget på at få løsnet op inden onsdagens basket-træning så jeg kan blive "klar" til de to kommende kampe.

jeg er nu slik og sukkerfri (bortset fra drys på havregryn) på 10. dag men vægten står stadig stille :-(

det er jo heller ikke blevet kombineret med løb som planen, men det kommer forhåbentlig snart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share