De værste "eksperter"


Carmen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Der findes jo efterhånden et væld af eksperter indenfor kost, motion og sundhed, men hvem synes DU er værst?

I øjeblikket er jeg ret så træt af at høre om Lene Hansson og alle hendes alternative og mærkelige påstande :blink:

Kaare R. Skou. Hvis nogen bare ville prøve at gennemgå den mands "forudsigelser" og krydsreferere med, hvad der faktisk endte med at ske...

Vibeke Manniche er runner up...

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

En praktikant på arb gav også et lille foredrag om syre base teorier den anden dag :rudolph:

Hvis vi ikke tale "vægttabseksperter" kan jeg ikke udstå den såkaldte livsstilsekpert Gitte Madsen- Queen of stating the obvious...

Nu ved jeg ikke hvem Gitte Madsen er, men jeg håber da at du satte den lille praktikant på plads!

Link to comment
Share on other sites

En praktikant på arb gav også et lille foredrag om syre base teorier den anden dag :rudolph:

Hvis vi ikke tale "vægttabseksperter" kan jeg ikke udstå den såkaldte livsstilsekpert Gitte Madsen- Queen of stating the obvious...

Hvad fanden er det der syre base crap?

Selv en som Berardi taler om det. Enten er der noget i det, eller også er Amerikanske PHD'er ikke en pot pis værd.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Mand: Henrik Qvotrup, men den er mere usikker

Hvad er der i vjen med ham? Spørger af nysgerrighed, ikke fordi jeg er uenig.

Nu handler det jo om eksperter inden for sundhed, men siden der også er nævnt andre, så vil jeg lige komme med mit bud. "Kendte". Kendte, der skal hives ind i tide og utide for at kommentere på alt fra overvægt til udenrigspolitik mht Irak-krigen. Jeg brækker mig! Det er da hamrende ligegyldigt, hvad en eller anden falleret B-skuespiller mener om noget som helst.

Edited by Paven
Link to comment
Share on other sites

Hvad fanden er det der syre base crap?

Selv en som Berardi taler om det. Enten er der noget i det, eller også er Amerikanske PHD'er ikke en pot pis værd.

Det er noget mystisk stads. jeg har også hørt om det flere steder fra, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde noget jeg kan kalde lødig info omkring det.

Så vidt jeg kan forstå handler teorien basalt set om at kroppens ph-værdi (deraf syre/base balance) er utrolig vigtig for sundhed og at kosten i høj grad kan forskubbe denne ph-balance. Og dertil at en typisk vesterlændingskost er alt for domineret af syre (lav ph-ting), og det er noget skidt. Derfor promoveres basiske fødevarer i stor stil, hvilket sjovt nok falder ret præcist sammen med cirka alt grønt, moden :blink: frugt og mælkeprodukter.

Der lader altså til at være meget stort sammenfald mellem det man konventionelt ville betegne som sund kost, og det syre/base-folkene anbefaler.

Link to comment
Share on other sites

Bubba står ret højt på den liste...

Hvem fanden er Bubba?

Ud over de allerede nævnte eksperter er der for eksempel også Niels Brinck. HAN er fandme Captain Obvious!

Desuden får jeg nærmest akut diarré og feber når jeg hører ekspedienter i diverse Fona'er og lign. forretninger stå og kloge sig på alt muligt bras som de ikke aner op eller ned på :devil:

Link to comment
Share on other sites

Desuden får jeg nærmest akut diarré og feber når jeg hører ekspedienter i diverse Fona'er og lign. forretninger stå og kloge sig på alt muligt bras som de ikke aner op eller ned på :devil:

Åååh, det er sgu næsten det sjoveste. Jeg elsker de blåøjede ekspedienter. I ny og næ kan jeg godt finde på at fingere interesse i et hifi-anlæg i Fona eller Merlin, og stille spørgsmål til watt, effekt, surround (det der såraauunt, er det sådan noget med fire - fem højtalere?) - og når de har snublet længe nok over disse betegnelser, så kaster man lige et par antipersonelminer ud i form af ord som 'bi-wiring', 'bi-amping' og forskellen på aktiv og passiv subwoofer. Så er 99 ud af 100 ekspedienter stået af, og jeg fyrer en svada om at jeg lige skal tænke mig om, og husker at takke dem for deres overskud af vidensdeling. :nissetunge:

Jeg har indtil videre kun mødt rigtige eksperter i Hifi-Klubben og TapeConnection. Alle andre steder aner de ikke en kæft om hifi.

Link to comment
Share on other sites

Selv en som Berardi taler om det. Enten er der noget i det, eller også er Amerikanske PHD'er ikke en pot pis værd.

amerikanske PhD er nogen gange ikke en potte pis værd. Som regel betyder PhD jo at man skal lave forskning. Sidst jeg ledte kunne jeg ikke finde nogen publikationer af ham. Du må nok leve med at der er en betydelig risiko for at hans PhD er fake.....

EDIT: der er faktisk noget af ham nu, så man kan vel godt tro på hans PhD. Det ændrer nu ikke på at der absolut ingen evidens er for syrebasediæter....

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Hvad fanden er det der syre base crap?

Selv en som Berardi taler om det. Enten er der noget i det, eller også er Amerikanske PHD'er ikke en pot pis værd.

Hvorfor skulle der da ikke være noget i det..

Det er jo et faktum at der i alle organismer er en syre base ballance som skal opretholdes. (Homøostase). Ja det er en af de mest basale forudsætninger for opretholdelse af liv.

Det er også et faktum at alt hvad der indtages, og biokemisk omsættes, vil føre til en ændring i pH. Det er så organismens opgave at opretholde homøostae.

Dette er et faktum..

Spørgsmålet er nok rettere, hvor meget der er i det, samt hvor godt den fremlagte teori, stemmer overens med hvad der virkelig sker.

Den måde Lene Hanson fremlægger tingene på, (blandt andet bruger/fortolker den logaritmiske pH skala på) er heller ikke lige min kop te..

Det er noget mystisk stads. jeg har også hørt om det flere steder fra, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde noget jeg kan kalde lødig info omkring det.

Så vidt jeg kan forstå handler teorien basalt set om at kroppens ph-værdi (deraf syre/base balance) er utrolig vigtig for sundhed og at kosten i høj grad kan forskubbe denne ph-balance. Og dertil at en typisk vesterlændingskost er alt for domineret af syre (lav ph-ting), og det er noget skidt. Derfor promoveres basiske fødevarer i stor stil, hvilket sjovt nok falder ret præcist sammen med cirka alt grønt, moden :blink: frugt og mælkeprodukter.

Der lader altså til at være meget stort sammenfald mellem det man konventionelt ville betegne som sund kost, og det syre/base-folkene anbefaler.

Ja, og så alligevel ikke. Det handler også i høj grad om, hvad man spiser sammen.

Ikke noget konventionel vestlig kostforståelse har de store meninger om.

Men noget som også indgår i bla. Ayurvedisk kost og traditionel kinesisk medicin/kost.

Det er bestemt en spændende teori. Og dele af teorien bygger jo på biokemiske fakta.

Desværre er vores videnskabelige grundlag i forbindelse med den menneskelige oganisme, og påvirkniniger af denne, ikke gearet til hverken at kunne godkende eller afkaste teorien.

amerikanske PhD er nogen gange ikke en potte pis værd.

Ganske lige som de danske..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share