Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Onsdag den 10. november 2010

Reverse band bænkpres: (-20 kg i bund, slap helt undervejs)

8@40kg

2x5@60kg

2x4@70kg

Trøje - SuperKatana A/S str. 36:

2@80kg ej nede

2@90kg ej nede

2@100kg 2'eren nede

3x2@100kg

3@90kg 3'eren var super - dagens bedste løft!

Meget bedre omgang i trøjen end de seneste gange. Det gør altså noget psykisk at have bare nogle små elastikker på. 90 kg bør jeg jo så sagtens kunne få ned uden elastikker. Forestiller mig, at næste gang i trøje bliver til landsholdssamlingen den 20. november.

Db bænkpres:

[email protected]

[email protected]

Triceps roll press:

3x11@10kg

ss:

Cable crunches:

12@55kg

2x12@60kg

Seated face-pulls:

3x15@40kg

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

ss:

Reverse hypers:

10@bw+20kg

2x12@bw+20kg

+ 7 mobilitetsøvelser (opvarmning - de to sidste øvelser ville jeg have kørt senere, men glemte det), samt udstrækning og 4 rotatorøvelser herhjemme

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 11. november 2010

UW sumo:

2x8@60kg

5@70kg

5@80kg

5@90kg

5x5@100kg

Pull-ups (OH):

5x5@bw +straps

ss. med først:

Smal dødløft:

5@80kg

[email protected]

5@85kg

og derefter med:

Lying leg curls:

3x8@3pl+3kg

Træk til bryst - spadegreb:

3x10@50kg +straps og cheat :biggrin:

ss:

Standing bb curls:

3x12@20kg

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning), 6 min prg. for fuld skrue på kondicyklen (niveau 4, 3.16 km, 60 kcal) + 90 sek cool-down (desværre ugens eneste cardio :unhappy:) samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 12. november 2010

Reverse light band smal bænkpres: (minus ~50 kg i bunden, slipper helt ved lock-out)

10@60kg

2+4@70kg elastikkerne hang skævt i første omgang

2x6@75kg

6@80kg

5@80kg

[email protected]

[email protected] fail på nr. 6 :unhappy:

Overhead squat:

8@20kg

6@25kg

6@30kg

Front squat:

?@30kg

5@40kg

5@50kg

[email protected]

2x5@55kg

Db bænkpres:

3x8@19kg

ss:

Crunches på skråbænk:

15@bw m. armene bag hovedet

2x12@bw+super-miniband

Triceps push-down - skrågreb:

3x10@35kg

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

ss:

Seated face-pulls:

2x10@45kg

10@45kg --> 10@35kg dropset

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning inden squatten), 4 sæt rotator og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Grundet undervisning (jeg er begyndt at følge et fag i spektroskopi), kunne jeg først være i klubben kl. 17:30, hvor de andre jo så allerede var ved at være færdige med deres træning. :unhappy: For ikke at skulle være i klubben alt for længe, valgte jeg at gemme den eksplosive bænk + tilhørende hjælpeøvelser til i morgen og køre det sammen med rygtræningen. Skal træne med Mette i morgen. :biggrin:

Mandag den 15. november 2010

Reverse super-miniband squat: (minus ca. 50 kg i bunden, fri i toppen)

8@45kg

2x5@65kg

5@85kg

5@95kg

5@105kg

4x5@110kg

Min venstre glute driller lidt igen. Men med mobilitetsøvelser og i det hele taget grundig opvarmning, gik det udmærket at squatte i dag. Gik ikke så tungt som i sidste uge, da jeg trænede uden spotter. Tog til gengæld flere 5'ere på en lidt lettere vægt, så det blev da hårdt nok.

Speed dødløft:

Halv dragt str. 36:

8@55kg

5@75kg

3@85kg

3@90kg +bælte

5x3@95kg +bælte

Udmærket omgang i dag.

Cable crunches:

15@60kg

2x12@62kg

ss:

Lying leg curls:

3x7@3pl+4kg

+9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Træning med Mette ved 17-tiden. :biggrin: Der var også en del motionister til stede. Snakken gik en del om den sandsynlige seriemorder fra Amager. Nærmest alle i klubben kender ham eller ved, hvem han er (dog ikke jeg, men jeg er jo også tilflytter). Det er lidt skræmmende, når det kommer så tæt på. :crazy:

Tirsdag den 16. november 2010

DE light band bænkpres:

5@20kg

8@20kg

5@30kg

5x3@35kg

Pull-ups (OH):

6x6@bw +straps

ss. med først:

Seated db laterals:

[email protected]

og derefter med:

Lying db rear laterals:

[email protected]

Seated one-armed cable row:

3x8@23kg pr. arm

ss:

Standing bb curls:

[email protected]

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt 12 min intervalprogram på kondicyklen (niveau 4, 6.00 km, 111 kcal) + 2.5 min cool-down samt lidt udstrækning

Derefter hjem for at lave mad samt læse en masse lektier til i dag (det er faktisk ganske sjovt at være "rigtig" studerende igen for en kort stund), så nåede ikke at få opdateret loggen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 17. november 2010

Smal bænkpres:

12@20kg

8@35kg

6@45kg

6@50kg

[email protected]

Kom til at holde for lange snakkepauser mellem sættene. :blush: Ellers en udmærket omgang.

Db bænkpres:

[email protected]

Ganske overkommeligt. Valgte dog hverken at gå tungere eller køre flere reps, da jeg skal i trøje på lørdag til landsholdssamlingen.

Triceps roll press:

3x12@10kg

Smal dødløft:

8@50kg

8@55kg

8@60kg

8@65kg

8@70kg

Bare en helt let omgang smal dødløft i dag med fokus på fart og teknik og ikke mindst på at få varmet venstre glute godt igennem - den er noget øm ovenpå gårsdagens behandling, men føles dog markant bedre her efter træningen (gik også hjem fra træning, det var nok også meget godt for den).

Triceps push-down - skrågreb:

3x10@35kg

ss:

Seated face-pulls:

2x10@45kg

10@45kg --> 15@30kg dropset

ss:

Standing db laterals:

[email protected]

Mave med tv-shop-dims:

25@bw lige

25@bw pr. side skrå

ss:

Hyperextensions:

2x15@bw

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) og derudover har jeg herhjemme kørt 4 sæt rotator og noget udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 18. november 2010

Tog i svømmehallen sammen med Mette. :biggrin: Jeg svømmede 1050 m. Det blev hovedsagligt brystsvømning, da der kun var tre baner åbne for motionssvømmere (resten blev brugt til undervisning), og der var ret mange folk (og ingen af dem svømmede særligt hurtigt). Henmod slutningen tyndede det dog en del ud, og man kunne svømme med en rimelig hastighed. Jeg kan godt mærke, at konditionen ikke er på toppen for tiden, men det føltes alligevel bedre end ventet at svømme (især teknisk). :smile: Ville gerne svømme noget oftere, men det er bare så svært at få tid til det hele. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 19. november 2010

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

2x5@65kg

5@80kg

5@95kg

3@110kg

3@120kg +bælte

3@130kg +bælte

Speed:

5x3@100kg +bælte

Okay omgang. Kunne dog godt have ønsket mig, at de 130 kg havde føltes lidt lettere.

Lying leg curls:

4x6@4pl

ss:

Crunches på skråbænk:

4x8@bw+light band

Øgning i band - det kunne mærkes. :devil:

Hyperextensions:

3x15@bw

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt grundig udstrækning til sidst

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 20. november 2010 - Landsholdssamling i Horsens

Pas 1:

4 mobilitetsøvelser som opvarmning

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

2x3@60kg

Trøje - SuperKatana A/S str. 36:

2@80kg airboard

Derefter 1 mio. sæt på 90 kg, som jeg enten ikke fik ned, eller fik så dårligt ned, at de ikke kom op. Men blev gjort opmærksom på et par ting, jeg gør galt, og som jeg helt generelt skal have rettet op på i mit bænkpres. Så noget godt kom der da ud af det. :smile:

Standing face-pulls:

[email protected]

ss:

Standing db laterals:

3x10@8kg

---frokost + teori---

Pas 2:

5 mobilitetsøvelser som opvarmning

Front squat:

2x8@20kg

5@40kg

5@50kg

2x3@60kg

3x5@50kg

Pull-ups (OH):

3x8@bw +straps

ss:

Db bænkpres:

8@17kg

[email protected]

8@22kg

Hér følte jeg mig stærk. :smile:

Chest supported row:

[email protected] m. cheat

[email protected] lige let nok

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 22. november 2010

Reverse super-miniband squat: (minus ca. 50 kg i bunden, fri i toppen)

Racket var optaget, så startede med et par opvarmningssæt "i det fri":

8@20kg uden bands

5@35kg uden bands

Så blev der plads i racket:

8@65kg

5@85kg

5@95kg

5@105kg

[email protected]

[email protected] billig PR

2x5@125kg +knæbind

Super omgang squat! Var træt på den lækre måde i ben og mave efterfølgende. :biggrin:

DE super-miniband bænkpres:

8@20kg

5@30kg

3@35kg

5x3@40kg

Super-miniband bænkpres:

2x8@35kg

Havde ikke lyst til db bænk i dag, så tog noget ekstra bænk med elastikken i stedet.

Super-miniband smal bænkpres:

3x8@35kg

ss:

Planken:

3x45sek@bw m. armene på Swissball

Marc gav mig et tip om denne øvelse i dag, og den måtte straks afprøves. Den er god! :superman:

Hyperextensions:

2x15@bw

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

ss:

Lying db rear laterals:

[email protected]

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt en smule udstrækning - mere udstrækning samt mine rotatorøvelser er det meningen, jeg skal klare herhjemme :4whistling:

Super træning i dag! :4thumbup: Kom sent til træning pga. undervisning, og havde ikke de store forventninger. Men den skønne stemning i klubben smittede af, og da jeg kom igang, følte jeg mig stærk. :devil: Havde egentlig tænkt mig at køre noget speed dødløft også, men var pænt træt i benene efter squatten, så det sprang jeg over for at være frisk til tung dødløft onsdag. :devil: Fredag bliver det startvægt til DM Bænk + noget speed dødløft, hvis jeg kan nå det, inden vi skal gøre klar til TSK Cup. Tirsdag + torsdag regner jeg med at træne noget ryg + evt. lidt andre hjælpeøvelser. Marc fra HSF kom og gæstetrænede i dag. Hyggeligt. :smile: Han blev hentet af sin kæreste og lille nye søn. Nååååååh!! :wub:

Link to comment
Share on other sites

Var i The Gym for at tale med Bertel i dag, så benyttede lejligheden til at træne lidt ryg efterfølgende.

Tirsdag den 23. november 2010

5 min crosstrainer og 5 mobilitetsøvelser som opvarmning

Pull-ups (OH):

4x6@bw

8@bw

Lat pull-down:

12@70kg

10@80kg

10@90kg

2x8@100kg

Seated cable row:

3x10@70kg

10@80kg

2x8@90kg

Testede lidt forskellige vinklinger af armene i løbet af sættene.

Så skulle jeg egentlig være smuttet, men mit bestyrelsesmøde i andelsboligforeningen blev aflyst, så skyndte mig at hoppe på noget mere snak og træning. :biggrin:

Standing bb curls:

2x8@20kg

Standing alternating db curls:

10@10kg

3x8@11kg

+ 15 min cardio på crosstrainer samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 24. november 2010

Reverse band dødløft: (meget dårlig opsætning, som viste sig nok slet ikke at give noget :4slap:)*

2x8@65kg

5@85kg

3@105kg

3@110kg

3@115kg

3x3@120kg +bælte

8@85kg

De 120 kg føltes småtunge og halvdårlig stil. Ellers fint nok.

Reverse band smal dødløft: (samme dårlige opsætning, som viste sig nok slet ikke at give noget)*

5@85kg

5@90kg

5@95kg

2x5@100kg

Føltes ganske let.

*Efter de to dødløftøvelser ville jeg finde ud af, hvor meget bandsene trak (for det føltes godt nok ikke som særligt meget!). Da jeg havde pillet alle skiverne af, hang stangen et godt stykke længere nede end "normal højde". Så jeg tror slet ikke, bandsene tog noget, eller i hvert fald max 10 kg. Som Jacob udtrykte det, var det den dårligste reverse band-opsætning, han nogensinde havde set. :laugh: Jeg stilede efter minus 20-30 kg i bunden. Næste gang tester jeg, inden jeg løfter...

DE super-miniband bænkpres:

2x5@20kg

5@30kg

3@35kg

5x3@40kg

Kørte bedre end i mandags. Sidste sæt på 40 kg blev bedst. :smile:

Så kunne jeg ikke nå mere, og skyndte mig at powerwalke hjem, så hurtigt som det glatte føre tillod. Tog 3 sæt triceps samt 3 sæt laterals med elastik, da jeg kom hjem. Havde selvfølgelig også taget de sædvanlige 9 mobilitetsøvelser som opvarmning inden træningen.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg kom hjem fra træning i går, begyndte min hals at gøre ondt. Det gør den stadig, og nu er jeg også begyndt at snotte lidt. Valgte dog alligevel at tage op at træne, da jeg ikke skulle have noget tungt. Den ellers planlagte cardio droppede jeg dog.

Torsdag den 25. november 2010

DE squat:

8@20kg

5@40kg

8x3@50kg

50 kg vejede selvfølgelig ingenting. Men jeg er meget lidt eksplosiv i squat, så måtte helt derned i kg, for at der bare skulle være nogenlunde fart i. :blush: Her på det seneste er det begyndt at føles som om, min hofte endelig kan åbne sig ordentligt - som om min krop nu endelig fatter det med at sætte sig ned mellem benene. :blink:

Træk til bryst - spadegreb:

12@40kg +straps

3x8@50kg +straps

ss:

Lying leg curls:

3x8@3pl+3kg

ss:

Planken:

3x45sek@bw m. armene på Swissball

Træk til bryst - bredt greb:

2x9@50kg +straps

12@50kg +straps (og lidt cheat til sidst)

ss:

Hyperextensions:

2x15@bw

Cable crunches:

12@55kg

2x12@60kg

Sad ekstra godt i dag. :bigsmile:

ss:

Seated face-pulls:

3x12@40kg

Sad også rigtig godt i dag. :bigsmile:

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning)

Efter en god, hurtig træning, cyklede jeg hjemad i snevejret. Bør lave noget udstrækning, inden jeg går i seng...

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 26. november 2010

Speed dødløft:

Halv dragt str. 36:

2x5@60kg

5@70kg

3@80kg +bælte

8x3@90kg +bælte

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

2x3@50kg

2x3@60kg føltes ret nemt og kontrolleret

Trøje - F6 str. 34:

1+1@80kg til 8 cm/4 cm board - nogenlunde sæt

1@85kg kom lidt dårligt/skævt ned, og presset op blev derfor også lidt skævt, hvilket ikke føltes super godt i venstre skulder

0@85kg kom igen skævt ned, så ville ikke presse på den, da jeg ikke gider at have ondt i skulderen

Trøje - SuperKatana A/S str. 38:

1@80kg godkendt

Skulle finde ud af, hvilken trøje, jeg skal løfte i til DM Bænk næste lørdag, samt hvad jeg skal starte på. Det bliver 80 kg i den store SuperKatana. Det er godt nok sølle. Kunne sandsynligvis løfte mere i F6'eren, men har ikke haft den på siden EM, og det føltes som om, den sad noget strammere i dag, så kunne ikke styre den særligt godt. Vælger derfor at løfte "sikkert" og tage den store SuperKatana på.

Db bænkpres:

[email protected]

Første sæt var relativt let, men på de sidste reps i sidste sæt blev det tungt.

Standing db laterals:

[email protected]

ss:

Lying cable rear laterals:

12@10kg

2x12@15kg

En af de andre var igang med denne øvelse, så jeg kunne ikke komme til at køre triceps, som jeg ellers havde planlagt. Hoppede i stedet med på hans bagskulderøvelse. Den føltes rigtig god. :smile:

Triceps push-down - skrågreb:

12@35kg

2x9@40kg

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 29. november 2010

Bænkpres: (deload)

10@20kg

2x5@40kg

3@50kg

2@55kg

2x2@60kg

Føltes bedre, end bænkpres plejer at gøre i deloadugen. :smile:

Squat:

8@20kg overhead squat

8@20kg

5@45kg

3@55kg

3@65kg

3@70kg

3x3@75kg

2x5@65kg

Blandet omgang. Teknikken føltes god indtil 70 kg. På 75 kg "turde" jeg vist ikke åbne nok i hoften, og det blev relativt tungt uden at kunne mærkes de rigtige steder. Planen var egentlig tung reverse band squat i dag, men jeg kom igen sent til træning pga. undervisning, og orkede det simpelthen ikke i dag. :blush:

DE UW sumo:

2x6@60kg

5@70kg

3@80kg

[email protected]

3@85kg

[email protected]

Benpres:

2x15@150kg

Kunne sagtens have kørt tungere. Men for det første er det længe siden, jeg har kørt benpres, så får sikkert doms i glutes i morgen uanset hvad. Og for det andet ville jeg skynde mig lidt, for havde fået lovning på et lift hjem af Sarah.

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt planlagt udstrækning herhjemme

Link to comment
Share on other sites

Fik vovet mig ud i kulden her til aften og cyklede op i klubben og trænede i en time. :smile:

Er stadig forkølet, så droppede at lave cardio.

Tirsdag den 30. november 2010

Bulgarian split squat:

3x10@bw pr. ben

ss:

Gun chins:

3x8@bw

Seated db laterals:

[email protected]

ss:

Triceps push-down - skrågreb:

3x8@35kg

Cable crunches:

12@56kg

2x12@61kg

ss:

Seated face-pulls:

3x12@41kg

Træk til bryst - spadegreb:

3x8@50kg

ss:

Hyperextensions:

2x15@bw

+ 9 mobilitetsøvelser - herhjemme har jeg taget 4 sæt rotator og skal strække ud senere

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 1. december 2010

9 mobilitetsøvelser som opvarmning, supersættet med:

DE super-miniband bænkpres: (deload)

2x8@20kg

5@30kg

2x3@35kg

[email protected]

8@30kg

Smal dødløft:

5x8@50kg

Fik justeret mit bækken i går, hvilket har givet lidt ømhed i musklerne over venstre glute i dag, så kørte bare nogle lette sæt for at få noget blod igennem. Efter sidste sæt var ømheden næsten væk. :smile:

Lying leg curls:

12@3pl

2x7@4pl rep PR

Nice pump! :4flex:

ss:

Crunches på skråbænk:

2x10@bw+light band

9@bw+light band

Den river bare så godt i abs. :devil:

Hyperextensions:

15@bw

2x12@bw+10kg

supersættet med udstrækning

I morgen vil jeg køre medium-let squat, en smule ryg samt noget cardio, hvis min forkølelse tillader det. Fredag står den på medium-tung dødløft, og lørdag er der DM Bænk, hvis vejret lader os komme til Videbæk.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 2. december 2010

Squat:

Overhead:

8@20kg

8@25kg

[email protected]

Speed back squat: (forsøg på i hvert fald)

[email protected]

5@40kg

3@50kg

[email protected]

6x3@55kg

12@40kg back-off

Bulgarian split squat:

3x10@bw pr. ben

ss:

DE Pull-ups (OH):

6x3@bw

+ 9 mobilitetsøvelser, udstrækning og en masse snak, selvom jeg egentlig havde en masse ting, jeg skulle hjem at nå :blush:

I eftermiddag skal jeg træne noget semi-tung dødløft i halvdragt + et par hjælpeøvelser. I morgen står den på DM Bænk. Ved ikke, om jeg overhovedet kommer på nettet i løbet af weekenden, så det kan godt være, næste opdatering først kommer mandag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig til at se dig!

De forsøger at transmittere live over nettet, så mon ikke du kan komme i nærheden af en computer på et tidspunkt?

Der var desværre ikke så meget at se, for det var jo ikke ligefrem en imponerende indsats, jeg lagde for dagen. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 3. december 2010

Dødløft:

8@65kg

Halv dragt str. 32:

5@65kg

5@85kg

3@105kg

3@115kg

3x3@125kg +bælte - for lang pause inden sidste sæt, så nåede at blive lidt kold, og fik ondt i venstre glute, da jeg løftede

2x5@105kg +bælte

Teknikken føltes udmærket. Men kg'ene virkede tungere, end jeg havde regnet med. Det føltes godt nok også som om, min dragt sad løsere, end den plejer (men har også smidt et par kg, siden jeg sidst havde den på).

Lying leg curls:

3x5@4pl

ss:

Crunches m. tv-shop-dims:

20@bw lige

20@bw pr. side skrå

20@bw lige

Hyperextensions:

2x15@bw

ss:

Planken:

2x45sek@bw m. armene på Swissball

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share