Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Fredag den 1. oktober 2010 - morgentræning i Pilsen, Tjekkiet (var dernede torsdag-lørdag som tilskuer og coach)

Der var mulighed for morgentræning fra kl. 7 til 10. Jeg mødte op kl. 7:40 for at prøve min nyindkøbte dødløftdragt - endnu engang en Velocity sumo str. 28. Efter over en time og nok nærmere halvanden time var dragten endelig på (stor tak til Jørgen og Morten!), og jeg fik løftet en smule. Har aldrig før været i så stram en dragt!!

Dødløft:

Halv dragt, ny 28'er:

2x2@70kg

3@70kg

Fuldt udstyr:

1@100kg

Var allerede inden, jeg startede med at løfte, helt smadret i benene, fordi dragten klemte så meget. Så efter et enkelt løft i fuldt udstyr måtte jeg have dragten af igen, da jeg også var ved at få kvalme. :chicken: Det var svært at komme ned til stangen, men jeg tror, løftet i fuldt udstyr blev nogenlunde okay rent teknisk, og det vejede ingenting. Det føltes vitterligt som om, jeg kunne have løftet det dobbelte. Heldigvis har benene i dragten udvidet sig ca. 1 cm nu, så de mangler kun et par mm i at have samme bredde som dem i min anden 28'er. Så næste gang bliver det nok noget nemmere at komme i dragten og at løfte i den. Stropperne er noget bredere på denne dragt, hvilket egentlig undrer mig lidt, da det jo skulle være præcis samme model. Men umiddelbart føles det fint, at de er så brede, så det gør mig ikke noget.

Efter Morten havde kæmpet dragten af mig, havde jeg vel ikke meget mere end et kvarter tilbage til at træne i, så skyndte mig at få lavet lidt.

Smal bænkpres:

10@20kg

2x6@40kg

2x6@50kg

Var af en eller anden grund træt i triceps allerede fra start, så holdt efter den smule.

ss:

Crunches på bænk:

15@bw lige

8@bw pr. side skrå

15@bw lige

Military press:

2x8@20kg

Vejede ingenting.

BB curls:

8@20kg

Så fik jeg også lige trænet et enkelt sæt biceps i denne uge. :rolleyes: Føltes tungt... :blush:

+ 6 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt en meget lille smule udstrækning til slut - så var kl. 10, og vi måtte smutte ud af opvarmningslokalet

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 4. oktober 2010

Squat:

Halv dragt NXG+ str. 36:

8@20kg

5@45kg

3@60kg

3@75kg

1@85kg +bælte

1@95kg +bælte - letteste 95 kg nogensinde :smile:

Fuldt udstyr Super Centurion str. 30:

2@120kg manglede ca. 5 cm

1@135kg godkendt

Walk-out:

3 kvarte squats@150kg meget let udgang

3 kvarte squats@160kg lidt mere ustabilt, dog stadig let på ryggen

Dejlig squatdag i dag. Planen var at finde ud af, om jeg skal løfte i min 30'er eller min 32'er til SM den 16. oktober samt finde en startvægt. De 135 kg føltes meget lette til trods for, at jeg selv havde lagt knæbind, plus at jeg knækkede en smule i øvre ryg. Det bliver nok startvægten. Og da det nu endelig lykkedes mig selv at få 30'eren af (det var 4. gang, jeg havde den på) og indenfor en rimelig tid, synes jeg godt, jeg kan løfte i den til SM. :smile:

DE light band bænkpres:

2x5@20kg

5@30kg

3@35kg

[email protected]

Speed dødløft:

Halv dragt str. 36:

8@50kg

5@70kg

5@80kg

3@90kg +bælte

5x3@95kg +bælte

Dødløften føltes dejligt let i dag. :smile: Kørte sammen med Mickel, som jeg havde fået til at løfte i min nye 28'er, så den forhåbentlig er lidt lettere for mig at få på næste gang. Den sad heller ikke ligefrem løst på ham, vil jeg sige...

Db bænkpres:

[email protected] rep PR

Lå skidt på bænken på 1. og 3. sæt, så de blev lidt ustabile, men 2. sæt var rigtig godt og let.

ss:

Lying leg curls:

10@3pl

2x6@4pl rep PR?

Godt pump som altid ved denne øvelse. Det er bare træls, at plade 5 altid hænger fast på plade 4 på første rep, så denne bliver ekstremt tung. :gal:

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning), 4 sæt rotator samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Skulle have trænet med Mette i dag. Men hun blev desværre syg med en slem hovedpine og måtte melde afbud. :1112: Jeg overvejede en del, om jeg stadig skulle tage afsted, eller om jeg skulle se at få lavet noget arbejde, der har deadline i morgen kl. 11. Endte med at tage op at træne. :innocent: Så arbejdet må jeg hellere se at få klaret nu...

Tirsdag den 5. oktober 2010

9 mobilitetsøvelser

ss:

Gun chins:

3x9@bw

Pull-ups (OH):

3x6@bw +straps

ss:

Bulgarian split squats:

3x10@bw pr. ben

Psoas syrede helt vildt! Især på de to første sæt.

Seated cable row:

3x10@50kg

ss:

Hyperextensions:

3x15@bw

ss:

Crunches m. tv-shop-dims:

25@bw lige

25@bw pr. side skrå

25@bw lige

+ 12 min intervalprg. på cyklen (niveau 4, 5.94 km, 110 kcal) + 3 min cool-down samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 6. oktober 2010

Bænkpres:

Fødderne på bænken:

10@20kg

8@40kg

5@50kg

Alm:

2x3@60kg endelig er det begyndt at føles behageligt at løfte 60 kg ud selv

Trøje - SuperKatana A/S str. 38:

1+1@80kg til 8 cm/4 cm klods

1+1@80kg til 4 cm klods/bryst

1@80kg m. signaler

3@90kg til 8 cm klods

Godkendt omgang i trøje. Tror 80 kg bliver startvægten til SM. Denne gang skal jeg fandme ikke bomme ud. :devil:

DE squat:

Halv dragt str. 36:

8@20kg

5@50kg

2x5@60kg

6x3@70kg +bælte

Føltes okay, men dog ikke helt så godt som de sidste par gange.

Db bænkpres:

[email protected]

5@24kg første gang jeg har kørt med den vægt efter alm. bænk :smile:

[email protected]

Meget bedre kontrol med håndvægtene end sidst.

ss:

Planken:

45sek@bw lige

2x45sek@bw pr. side skrå

45sek@bw lige

Triceps roll press:

3x10@10kg

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

ss:

Bagskulder i pec deck:

3x10@20kg

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning)

Udstrækning og rotator er det meningen, jeg skal få klaret herhjemme i aften. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Nåede at træne i TSK fredag, inden jeg skulle med toget til Horsens. Lørdag tilbragte jeg hele dagen med at køre til/fra Nors (Thisted) og være til JM som tilskuer. :smile: Taget i betragtning af, at de ikke har arrangeret så mange stævner, synes jeg, det gik godt. Der var dog af og til nogle problemer med skivepåsætningen, men det bliver forhåbentlig bedre med erfaringen. Det var rigtig hyggeligt at få snakket med en masse mennesker og set nogle fine løft og stunts. :bigsmile:

Fredag den 8. oktober 2010

Dødløft:

Halv dragt str. 30:

8@55kg

5@75kg

5@85kg

5@95kg

3@105kg

1@115kg +bælte - dagens bedste løft, vejede ingenting

2x1@125kg +bælte

5@80kg

Ville have kørt et par sæt mere med 80 kg, men kunne mærke, at jeg var lidt træt i ryggen, så stoppede. Skal jo sådan set bare hvile mig stærk nu frem til SM. Kørte udmærket ellers. :smile:

Smal bænkpres:

8@20kg fødderne på bænken

8@30kg fødderne på bænken

8@40kg fødderne på bænken

4x6@50kg

Lying leg curls:

8@3pl

2x6@4pl

ss:

Gun chins:

3x5@bw

Har været træt i underarmene den sidste uges tid, så vil spare dem lidt op til stævnet, derfor heller ikke så mange reps i ryg.

Triceps push-down, skrågreb:

12@35kg

2x8@40kg

ss:

Seated db laterals:

[email protected]

ss:

Seated db rear laterals:

[email protected]

Crunches m. tv-shop-dims:

25@bw lige

25@bw pr. side skrå

25@bw lige

ss:

Hyperextensions:

3x15@bw

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning), 12 min intervalprogram på cyklen (niveau 4, 6.20 km, 114 kcal) samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Tog en let træning med lidt hjælpeøvelser i HSK her til eftermiddag.

Søndag den 10. oktober 2010

Bulgarian split squat:

3x10@bw pr. ben

Pull-ups (OH):

4x5@bw +straps

ss:

Lying leg curls:

4x8@4pl

Seated cable row:

8@3pl

8@4pl

5@5pl --> 8@3pl

ss:

Hyperextensions:

3x15@bw

Planken:

1 sæt@bw lige

1 sæt@bw pr. side skrå

1 sæt@bw lige

Tog ikke tid, men vil skyde på 30-40 sek pr. sæt.

ss:

Standing bb curls:

3x8@20kg

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 11. oktober 2010

DELOAD

Squat:

Halv dragt str. 36:

8@20kg

2x5@50kg

3@60kg

[email protected]

2x2@75kg +bælte

2@80kg +bælte

Walk-out: (halvdragt + bælte)

3 kvarte squats@120kg dejligt let udgang

3 kvarte squats@135kg halvtung udgang (med det er også kæmpe "PR" bare med halvdragt og bælte)

Teknikken føltes ikke god i dag. På mange af løftene bremsede jeg i bunden i stedet for at lave et godt vend. Jeg har ellers på det seneste arbejdet hårdt på at få fart og vend i løftet, og det var også begyndt at gå rigtig godt. Men squat føles af en eller anden grund altid underligt mandag i deloadugen, så mon ikke, det bliver bedre onsdag, og forhåbentlig meget bedre til stævnet.

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

5@55kg

5@65kg

3@75kg

2x2@85kg +bælte

2@90kg +bælte

Føltes meget let og godt. :bigsmile:

Bænkpres:

10@20kg

2x5@40kg

3@50kg

2x2@55kg

[email protected]

Føltes også ret godt og relativt let. :smile:

Crunches m. tv-shop-dims:

20@bw lige

20@bw pr. side skrå

20@bw lige

ss:

Pull-ups (OH):

3x3@bw

+ 9 mobilitetsøvelser, 4 sæt rotator og udstrækning

Edit: Walk-outs tilføjet.

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 12. oktober 2010

Skulle ikke træne i dag som sådan, da det jo er deloaduge. Men ville gerne fastholde min træningsaftale med Mette + har lukkevagt i denne uge, så skulle alligevel op i klubben om aftenen. Så kørte mine 9 mobilitetsøvelser igennem, og derefter 30 min let cykling (20 min på niveau 4 og 10 min på niveau 3, 12.87 km, 235 kcal), mens jeg sad og bladrede noget arbejde igennem.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 13. oktober 2010

DELOAD

Squat:

Halv dragt str. 36:

12@20kg

6@45kg

3@55kg

3@65kg

[email protected] +bælte

[email protected] +bælte

Bedre end i mandags - god styrke, medium teknik.

Dødløft:

Halv dragt str. 36:

6@60kg

3@70kg

2x2@75kg

[email protected] +bælte

Føltes meget let og godt.

Bænkpres:

8@20kg

2x5@40kg

[email protected]

2x2@50kg

2@55kg

Føltes også let og godt. :smile:

Pull-ups (OH):

3x3@bw

ss:

Planken:

30sek@bw lige

30sek@bw pr. side skrå

30@bw lige

+ 9 mobilitetsøvelser samt udstrækning og en hel del snak :smile:

Det var sidste styrketræningspas inden SM lørdag. Tager muligvis i svømmehallen sammen med Mette i morgen (bare for at svømme omkring 500 m + sidde i sauna), ellers blive det bare cykelturene til/fra klubben om aftenen for at lukke.

Link to comment
Share on other sites

SM lørdag den 16. oktober 2010 i Rødby

Indvejning: 65.0 kg

Squat:

1. forsøg 135 kg godkendt 2-1

2. forsøg 142.5 kg godkendt 2-1

3. forsøg 150 kg underkendt 3-0 (tja... kunne ikke løfte den)

Bænkpres:

1. forsøg 80 kg godkendt 3-0

2. forsøg 85 kg godkendt 3-0

3. forsøg 87.5 kg underkendt 3-0 (for tung)

Dødløft:

1. forsøg 170 kg godkendt 3-0

2. forsøg 193 kg godkendt 3-0 Dansk rekord og PR med 0.5 kg (202.476 Wilks)

3. forsøg 200 kg underkendt 3-0 (kom ellers et godt stykke op... ville have givet 209.820 Wilks)

Havde problemet i alle mine dødløft i dag, at jeg ikke fik vægten nok tilbage på hælene. På 200 kg blev dette desværre lidt for tungt at være sådan ude at hænge, og magtede ikke at koble ballerne på for at locke vægten ud. :unhappy: Men jeg er ikke i tvivl om, at jeg kan løfte vægten til DM. Til den tid har jeg forhåbentlig også fået styr på min balance/mine vinkler, samt min nye dødløftdragt (som jeg dog lod ligge i tasken i dag).

Total:

420.5 kg (PR+5.5kg)

Wilks:

441.147 (PR med små 7 points)

Var eneste dame, så vandt naturligvis min vægtklasse og blev bedste løfter (det var der dog ikke nogen præmie for). :tongue:

Kan man kun have to youtube-film pr. indlæg?! Resten kommer i senere indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft:

3. forsøg 200 kg underkendt 3-0 (kom ellers et godt stykke op... ville have givet 209.820 Wilks)

Havde problemet i alle mine dødløft i dag, at jeg ikke fik vægten nok tilbage på hælene. På 200 kg blev dette desværre lidt for tungt at være sådan ude at hænge, og magtede ikke at koble ballerne på for at locke vægten ud. :unhappy: Men jeg er ikke i tvivl om, at jeg kan løfte vægten til DM. Til den tid har jeg forhåbentlig også fået styr på min balance/mine vinkler, samt min nye dødløftdragt (som jeg dog lod ligge i tasken i dag).

Link to comment
Share on other sites

Tillykke, tillykke, tillykke! For pokker hvor er det flot Kathrine! 4thumbup.gif

…og at vi så dødløfter det samme pt, vil jeg prøve ikke at gå grædende i seng over, men det bliver svært! blush.gif

Tusind tak, Anders! :biggrin: Jeg skylder jo dig en stor del af æren, for hvis det ikke var for dig, var jeg nok aldrig kommet igang med styrkeløft. :smile:

Kæmpe tillykke med resultatet :devil::superman:

(selvom du ikke fik de 200 kg helt op fik du dem højere op end jeg endnu har kunnet løfte 100 :blush::laugh: )

Tak Tulle. :bigsmile: Jeg ærgrer mig godt nok stadig over, at jeg ikke fik de 200 kg helt op...

Tillykke med de flotte resultater og PR's!!

:smile:

Tak Marianne, PRs er altid godt. Havde selvfølgelig håbet på lidt mere, men nu føler jeg i hvert fald, at det går i den rigtige retning.

Godt trukket Kathrine og tillykke med en ny PR. Glæder mig til at se dig trække 200 kg, det er fint rundt tal :devil:

Tak Sune. Jeg vil tage 200 kg til næste trekampsstævne, jeg deltager i. :devil:

Tillykke med det BBak!

Det er helt vildt så stor forskel der er på de 80 kg. og 85 kg. i BP. 80'eren fløj jo op!

Tak Pecman. Ja, det var godt nok helt sindssygt med den bænk. Jeg er glad for, jeg stod fast denne gang og kun gik på 85 kg i andet forsøg, selvom de andre ville have mig på 87.5 eller 90 kg.

BUM! for en dødløft! Det er ren hydraulik det rygværk der

BUUUUUM!!!1!!!one! :devil:

Kæmpe tillykke med sejren og dødløft-rekorden. Super-stærkt gået, Kathrine! :superman:

Tak Cornelia. Er egentlig overraskende lidt tilfreds med min egen præstation i forhold til, at det var PR både i dødløft og total. Ville godt liiige have haft lidt flere kg med i alle disciplinerne (men sådan er det vel næsten altid).

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 18. oktober 2010

Planen var at bløde kroppen op med lidt let OH squat, front squat og bænk.

Overhead squat:

5@20kg

Mærkede, hvad jeg troede, var en smule ondt i højre knæ. Det var først, da jeg satte mig ned bagefter, at det gik op for mig, at det faktisk var krampe i det nederste af vastus medialis. Droppede at køre mere ben.

Bænkpres: (fødderne på bænken)

8@20kg

8@40kg

5x5@50kg

Pull-ups (OH):

5x5@bw +straps

Måtte jo finde på noget andet at lave, når jeg ikke kunne træne ben.

ss:

Crunches m. tv-shop-dims:

20@bw lige

20@bw pr. side skrå

20@bw lige

20@bw pr. side skrå

25@bw lige

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt en smule udstrækning lidt slut

Derudover blev der snakket en hel del samt spist lækker gulerods-rekordkage, som Morten havde med. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 19. oktober 2010

Seated one-armed cable row:

12@10kg pr. arm

4x8@20kg pr. arm

Udmærket øvelse! Tror dog, jeg skal køre den med straps næste gang, for mine underarme blev nærmest mere trætte end ryggen (kg'ene var jo heller ikke tunge).

Bulgarian split squat:

3x10@bw pr. ben

Kunne mærke, jeg trængte til at få strukket psoas lidt. Og det gik at køre øvelsen uden krampe i vastus medials. :biggrin: Dog med en del syre i quads. :gal:

ss:

Standing bb curls:

3x9@20kg

Dejligt! :4flex:

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt 12 min intervalprogram på kondicyklen (niveau 4, 6.17 km, 114 kcal) + 3 min cool-down samt lidt udstrækning

Hyggelig lille træning sammen med Mette. MC, Emil + et par motionister var også til stede. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share