Hoosier's log III


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Fredag den 17. september 2010

Smal bænkpres:

2x12@20kg

6@35kg

6@45kg

3x6@55kg

De 55 kg var ikke maxtunge, men kunne godt mærke, at jeg har trænet meget bænk og skulder i denne uge, for de var lidt ustabile.

Speed dødløft:

Halv dragt str. 36:

2x5@60kg

5@80kg

3@90kg +bælte

3x3@95kg +bælte

[email protected] +bælte

Super god styrke i dag! Teknikken var også godkendt, dog kan jeg godt være mere opmærksom på at få stangen ordentligt ind til benet i venstre side (vores gulv er lidt skævt, så stangen kan godt finde på at trille en smule).

Smal dødløft:

5@60kg

5@70kg

5x5@80kg

Db bænkpres:

[email protected]

Oprindeligt havde jeg planlagt at køre 5x5 i dag, men især mine forskuldre føltes trætte, og jeg har planer om at hoppe i trøjen mandag, så jeg valgte at spare på kræfterne og køre let med flere reps i dag i stedet.

Triceps push-down, skrågreb:

12@35kg

2x9@40kg

Standing db laterals:

2x dropset [email protected]>5kg-->4kg-->3kg-->2kg-->1kg

Seated db rear laterals:

2x drop set 10 reps@10kg-->7.5kg-->5kg-->4kg-->3kg-->2kg-->1kg

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning), 4 sæt rotator samt udstrækning

Det var en dejlig dag i TSK. :biggrin: Ikke alene var Mette til træning :superman:, der var også 2x kage, idet Susanne havde lavet en lækker lagkage med hindbær, og Poul kom på besøg sammen med en af sine pt-kunder medbringende en marcipan-nougatstang. :4mewantfood: Jeg fik faktisk spist så meget kage, at jeg ikke kunne spise aftensmad, da jeg kom hjem. :blush: Lige før sengetid fik jeg dog stegt kødet og spiste det uden tilbehør. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det var en dejlig dag i TSK. :biggrin: Ikke alene var Mette til træning :superman:, der var også 2x kage, idet Susanne havde lavet en lækker lagkage med hindbær, og Poul kom på besøg sammen med en af sine pt-kunder medbringende en marcipan-nougatstang. :4mewantfood: Jeg fik faktisk spist så meget kage, at jeg ikke kunne spise aftensmad, da jeg kom hjem. :blush: Lige før sengetid fik jeg dog stegt kødet og spiste det uden tilbehør. :innocent:

Æw hvornår kom Poul?! Og godt du fik spist kødet!

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 17. september 2010

(...)

Standing db laterals:

2x dropset [email protected]>5kg-->4kg-->3kg-->2kg-->1kg

Seated db rear laterals:

2x drop set 10 reps@10kg-->7.5kg-->5kg-->4kg-->3kg-->2kg-->1kg

Det var ellers nogle vilde dropset. Syrer skuldrene ikke til af det? Jeg synes, at når jeg laver bare éet dropset er jeg helt færdig :laugh:

Og vildt nok du tager mere i siddende rear laterals end i stående latereals :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det var ellers nogle vilde dropset. Syrer skuldrene ikke til af det? Jeg synes, at når jeg laver bare éet dropset er jeg helt færdig :laugh:

Jo, det syrer helt sindssygt. :biggrin:

Og vildt nok du tager mere i siddende rear laterals end i stående latereals :smile:

Det har nok den simple forklaring, at det er nemmere for mig at cheate på de tunge sæt i rear laterals. :blush: Især de tunge kører jeg ret "lavt" (vinkelmæssigt) eller hvad man nu skal kalde det, og nok heller ikke helt så højt op som de lette vægte. Men synes, det føles godt i rear delts, hvad enten jeg kører jeg kører med cheat eller mere strict.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 18. september 2010

Squat:

Halv dragt NXG+ str. 36:

2x8@20kg

2x5@50kg

2x3@70kg

3@80kg +bælte

1@90kg +bælte

1@100kg +bælte

Fuldt udstyr Super Centurion R/S str. 30:

2@125kg

1@135kg

2@135kg

2@135kg bedste sæt, 2'eren var vist nede

1@135kg

Ikke ligefrem en fantastisk omgang. Styrken virkede okay, men teknikken spillede slet ikke. De første tre sæt var med rpm-knæbindene. De er godt nok ikke lige mig. Det føles som om, der slet ikke er noget smæk i dem, hvilket gjorde mig usikker, så de sæt blev alt for tøvende. Skiftede derefter til min normale knæbind, men jeg kunne desværre ikke ryste usikkerheden af mig, hvilket nok ødelagde de to sidste sæt. Dragten var i øvrigt forholdsvis nem at få på i dag, men måtte stadig have hjælp til at få den af mine fede lår bagefter. :blush:

Leg press: (dybe)

12@75kg

3x12@100kg

Stadig let. Flere kg på næste gang.

ss:

Planken:

30sek@bw+25kg

2x40sek@bw+25kg

45sek@bw pr. side skrå

Gun chins:

3x8@bw

ss:

Lying leg curls:

3x9@3pl+2kg

Lækkert pump i hams. :biggrin:

Seated cable rows:

3x10@50kg

ss:

Hyperextensions:

15@bw

2x14@bw+14kg

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 19. september 2010

Cardio - 4.2 km løb

Omkring middagstid begyndte min venstre glute ud af det blå at spænde helt sindssygt op. Kunne slet ikke få den til at slappe af igen, hverken ved at gå, massere, strække ud eller ved at slappe helt af (sove :innocent:). Så ud på aftenen tænkte jeg, jeg ville prøve at se, om det hjalp at få den varmet godt igennem ved en løbetur. Startede stille og roligt ud, men det føltes faktisk rigtig godt at løbe, og det fik heldigvis også spændingen til at forsvinde. :4thumbup: Hvis ballen stadig føles fin i eftermiddag, vil jeg køre lidt let squat og dødløft, når jeg er færdig med trøjebænken. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 20. september 2010

Bænkpres:

12@20kg

8@40kg

5@50kg

2x3@60kg

Trøje - SuperKatana A/S str. 38:

1+1@80kg til 8/4 cm board

1+1@80kg til 4 cm board/bryst

2@80kg

1@80kg 2'eren kom ud af banen

2@80kg

Lilla reverse bands:

3@100kg

3@110kg

2@115kg

Ville køre teknik i trøjen i dag, så valgte at holde mig på 80 kg og køre nogle sæt der, inden jeg tog bands på. Kunne ikke finde ud af at holde en konsekvent teknik, men der var da et enkelt godt løft eller to imellem. Ville derefter have kørt et par sæt til klods, men Claus og Morten var igang med en reverse band opsætning, så den hoppede jeg med på. Ved ikke, hvor meget den tog, men en del i bunden og slap helt i toppen. Flere teknikpas i trøjen ville nok ikke skade... Men udmærket styrke, i det mindste, selvom jeg var træt i skuldrene og de stabiliserende muskler inden start.

Box squat:

2x8@20kg

5@40kg

5x5@50kg

Lorteøvelse... :dry:

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x5@50kg

5x5@65kg

Det hele føltes meget let. Forsøgte at køre med god teknik, men kunne ikke få det til at føles helt rigtigt. Filmede det sidste sæt, og det så endnu værre ud, end det føltes. :dry:

Speed dødløft:

Halv dragt str. 36:

5@60kg

5@70kg

3x5@80kg

Db bænk:

[email protected]

[email protected] vol PR :devil:

Tror, jeg vil se, om ikke jeg kan arbejde mig et par reps op pr. sæt, inden jeg forsøger med tungere vægte.

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt udstrækning

To slags kage undervejs :4mewantfood:

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Træning i TSK kl. 18 sammen med min yndlingsmakker (Mette, hvis nogen skulle være i tvivl :biggrin:)!

Tirsdag den 21. september 2010

Triceps roll press:

[email protected]

4x10@10kg

Standing db laterals:

[email protected]

ss:

Seated db rear laterals:

[email protected]

[email protected]

Standing bb curls:

3x8@20kg

ss:

Leg raise:

2x12@bw

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt 12 min prg. på cyklen (niveau 4, ikke så mange km, da der blev snakket imens - men pulsen kom godt op!) + 3 min cool-down. Rotator og udstrækning herhjemme.

Åh, hvor var det dejligt at træne med Mette igen - det var næsten ligesom i "gamle dage". :wub:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag den 22. september 2010

Dødløft:

Halv dragt NXG+ str. 32:

2x5@70kg

3@85kg

3@100kg

1@120kg +bælte

Fuldt udstyr:

1@140kg

1@160kg

1@170kg

2@140kg 1'eren var det teknisk bedste løft i dag

Halv dragt:

5@120kg +bælte

Udmærket omgang i dag. Teknisk var det ikke helt hen i vejret, men manglede lidt hårdhed i bunden på de fleste løft. De 170 kg var okay lette, så jeg tror, det bliver startvægt til SM (dog selvfølgelig i min konkurrencedragt). Jeg tager nok ikke flere træninger i fuldt udstyr inden SM. Konkurrencedragten kommer jeg i hvert fald ikke i inden stævnet.

Overhead squat:

2x5@20kg

5@25kg

2x5@30kg pyha, så begyndte det at blive svært med stabiliteten, men det gik :smile:

Front squat:

5@30kg

5@40kg

5@45kg

[email protected]

Fin omgang i dag. Går lidt tungere næste gang.

Pull-ups (OH):

3x8@bw +straps

Relativt lette i dag.

ss:

Lying leg curls:

3x9@3pl+3kg

Super godt pump!

Ab-wheel m. light band:

2x8@bw

10@bw

ss:

Hyperextensions:

12@bw

2x12@bw+14kg

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt lidt udstrækning

Fik et lift hjem af TSK's nye pige (wtf. så er vi efterhånden en hel håndfuld piger/kvinder i klubben :blink:) - det var godt, så går jeg ikke og bliver tynd! :biggrin: (Og jeg kunne nå hjem at se Danmarks Næste Topmodel. :innocent:)

Link to comment
Share on other sites

:blink: Hun er +18?! I hvert fald flexibel!

Nej, jeg mente ikke Jans datter (men ja, jeg tror faktisk, hun er 18) - tror ikke, hun vil være medlem - hun er jo professionel balletdanser, så hun træner i forvejen minimum 6 timer om dagen. :blink: Det var Sarah, som Poul også havde med oppe i TSK i fredags, som dukkede op igen i dag, og gerne vil melde sig ind. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg mente ikke Jans datter (men ja, jeg tror faktisk, hun er 18) - tror ikke, hun vil være medlem - hun er jo professionel balletdanser, så hun træner i forvejen minimum 6 timer om dagen. :blink: Det var Sarah, som Poul også havde med oppe i TSK i fredags, som dukkede op igen i dag, og gerne vil melde sig ind. :4thumbup:

Hvem er Poul? :blink:

Kvindelige BB'ere/SL'ere er altid velkomne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg mente ikke Jans datter (men ja, jeg tror faktisk, hun er 18) - tror ikke, hun vil være medlem - hun er jo professionel balletdanser, så hun træner i forvejen minimum 6 timer om dagen. :blink:

18?! Hehe jeg havde skudt hende til 16 :laugh:

For helvede hun var flexibel :w00t: Sindssygt meget træning, må man sige!

Det var Sarah, som Poul også havde med oppe i TSK i fredags, som dukkede op igen i dag, og gerne vil melde sig ind. :4thumbup:

Ach so. Hende og Poul har det åbenbart med konsekvent at ankomme efter mig...

Hvem er Poul? :blink:

Kvindelige BB'ere/SL'ere er altid velkomne :smile:

ptpoul aka bbpoul!

Og ja - selvfølgeligt er de det!

Link to comment
Share on other sites

18?! Hehe jeg havde skudt hende til 16 :laugh:

For helvede hun var flexibel :w00t: Sindssygt meget træning, må man sige!

Ach so. Hende og Poul har det åbenbart med konsekvent at ankomme efter mig...

ptpoul aka bbpoul!

Og ja - selvfølgeligt er de det!

Havde skudt hende til 14-15 år :blink: Snakkede lidt med hende, men hun stod og balancerede på bolden. Hun er vist en rimelig hærdet balletdanser.

Link to comment
Share on other sites

Havde skudt hende til 14-15 år :blink: Snakkede lidt med hende, men hun stod og balancerede på bolden. Hun er vist en rimelig hærdet balletdanser.

Ja, så vidt jeg kunne forstå, er hun den eneste fra sin årgang på balletskolen, der har fået fastansættelse i kompagniet. :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 24. september 2010

Db bænkpres:

[email protected]

[email protected]

4x5@24kg PR :devil:

Valgte at starte med bænk med håndvægte denne gang. Da resten af dagens bænk kun skulle være let, tænkte jeg, jeg ville se, om jeg kunne klare at gå et trin op i håndvægte. Det gik over al forventning. :superman:

Speed dødløft:

Halv dragt str. 36:

8@50kg

5@70kg

8x3@85kg +bælte

Smal dødløft:

2x5@50kg

5@60kg

5@70kg

5@80kg

5@85kg

5@90kg

Kørte rigtig fint. :smile:

Smal bænkpres:

8@20kg

8@30kg

8@40kg

6@50kg

6@55kg

3@60kg miss på nr. 4

Det var slet ikke meningen, jeg ville have været så højt oppe. :blush: Men de 50 kg var så lette, at jeg valgte at øge til 55 kg, som også var lette nok til, at jeg valgte at gå på 60 kg i sidste sæt. Mener, jeg har lavet en 3'er på 60 kg (og en 2'er på 62.5 kg og én på 65 kg?!) som det bedste i smal bænk, så forsøgte på en 4'er, men det blev desværre lidt for tungt - var vist ved at være træt, for begyndte at få problemer med stabiliteten nedad på det sidste sæt.

DE light band bænkpres:

5@20kg

5@30kg

8x3@35kg

Triceps push-down - skrågreb:

3x10@35kg

ss:

Mave m. tv-shop-dims:

20@bw lige

25@bw pr. side skrå

20@bw lige

ss:

Hyperextensions:

3x15@bw

Seated db laterals:

2x dropset [email protected]>5kg-->4kg-->3kg-->2kg-->1kg

ss:

Standing face-pulls:

2x dropset 10reps@40kg-->35kg-->30kg-->25kg-->20kg-->15kg-->10kg

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning), 4 sæt rotator og udstrækning

Og om morgenen var jeg ude at løbe en lille tur på 3.2 km, inden jeg tog på arbejde. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 25. september 2010

Havde sovet af helvede til om natten, og vågnede med total strandryg, så den planlagte udstyrssquat måtte udskydes til fordel for en lettere, opblødende omgang, indså jeg ret hurtigt. :unhappy: Derudover har jeg efter blot tre gange med overhead squat + front squat fået temmeligt ømme hoftebøjere igen. :unhappy: (Har ikke rigtig mærket noget imens, men da det er det eneste, jeg har ændret ved for nylig, kan jeg ikke komme på, hvad der ellers kan være grunden. Eller nå jo - måske de dybe leg press, som jeg også har kørt omkring tre gange. Før i tiden kørte jeg dem altid lidt højere end nu, da mine hoftebøjere føltes generede, hvis jeg gik dybere. Har dog heller ikke her mærket noget under selve øvelsen i denne omgang. Nogen tanker, anyone?) Jeg påtænker at investere i et par neoprenshorts, inden jeg forsøger mig med de to øvelser igen (snart). En skam, for jeg synes, de er virkelig gode. P.t. er squat til en høj box nok den eneste squatøvelse, jeg kan lave uden halvdragt. :unhappy:

Squat:

Halv dragt str. 36:

2x8@20kg

2x5@45kg

6x5@55kg

3x3@60kg

Høj box squat:

2x5@20kg

5@30kg

6x5@40kg

Føltes ret godt. :smile: Men det var selvfølgelig også ret beskedne kg...

ss:

Leg press (dybe):

12@70kg

12@95kg

4x12@110kg

Gun chins:

4x8@bw

ss:

Lying leg curls:

8@3pl

3x8@3pl+4kg rep PR?

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt lidt udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 27. september 2010

Squat:

Halv dragt NXG+ str. 36:

8@30kg

6@50kg godt sæt

3@70kg

3@80kg +bælte godt sæt

1@90kg +bælte

Fuldt udstyr Super Centurion R/S str. 30:

1@120kg

miss@130kg gik aaaalt for langsomt og søgende ned + holdt pause i bunden :4slap:

1@130kg meget let, men manglede ca. 3 cm i dybden

1@130kg næsten ligeså let, og godkendt :smile:

Walkout: (dragt + bælte)

1@150kg m. tre kvarte squats

Så kunne jeg ikke nå mere, da de andre styrkeløftere allerede var på vej hjem. Bortset fra det ene miss, og er jeg okay tilfreds med dagens omgang. Kg'ene føltes lette på ryggen, og de sidste to sæt blev helt okay stilmæssigt (for at være mig) og meget nemme. Lagde selv knæbind på alle sæt denne gang.

Planken:

35sek@bw+25kg

10sek+20sek@bw+25kg/35kg (der gik lige lidt tid med at få 10'eren ovenpå)

30sek@bw+5kg pr. side skrå

DE light band bænkpres:

5@20kg

5@30kg

8x3@35kg

ss:

Pull-ups (OH): (eksplosive)

8x3@bw

Seated db laterals:

[email protected]

ss:

Seated db rear laterals:

[email protected]

+ 9 mobilitetsøvelser, 4 sæt rotator og udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 28. september 2010

Havde for anden tirsdag i træk en træningsaftale med Mette. :4thumbup: Hoppede med på hendes rygprogram, og supersettede det med mine mobilitetsøvelser.

Træk til bryst - V-greb:

12@40kg

4x8@50kg

Seated cable row:

12@40kg

3x8@50kg

Crunches m. tv-shop-dims:

20@bw lige

25@bw pr. side skrå

20@bw lige

ss:

Hyperextensions:

3x15@bw

+ 9 mobilitetsøvelser, 12 min intervalprogram på kondicyklen + 3 min cool-down samt udstrækning

En dejlig, hurtig og hyggelig træning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hjemme igen efter en god tur til Tjekkiet... :smile:

Onsdag den 29. september 2010 (i TSK inden afrejse)

Bænkpres:

10@20kg

8@40kg

5@50kg

3@60kg

1@70kg

Trøje - SuperKatana A/S str. 38:

1+1@80kg til 8/4 cm klods

1+1@80kg til 4 cm klods/bryst

3x1@80kg m. signaler

For en gangs skyld gik det nærmest perfekt i trøjen. :bigsmile: Holdt kg nede på startvægt til SM og øvede teknik.

DE squat:

Halv dragt str. 36:

8@20kg

6@40kg

5@50kg

5@60kg

8x3@70kg +bælte

Føltes rigtig godt og let. :smile:

Speed dødløft:

Halv dragt str. 36:

5@60kg

5@70kg

5@80kg +bælte

3x3@85kg +bælte

3x5@80kg +bælte

Var ved at være træt i benene, da jeg nåede hertil, så kg blev ikke så høje.

Db bænkpres:

[email protected]

[email protected] rep/vol PR :bigsmile:

Det kører rigtig godt med db bænken for tiden.

ss:

Planken:

4x30sek@bw lige

45sek@bw pr. side skrå

+ 9 mobilitetsøvelser (opvarmning) samt lidt udstrækning og en 3.2 km løbetur tidligere på eftermiddagen

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share